Dodaj do ulubionych

BMW R 1150 RS - wasze opinie

04.04.11, 11:24
Kupuję na dniach, rok 2002, przebieg 56000.
Na co zwrócić uwagę?
Jak wam się na tym jeździ/jeździło?
Do tej pory śmigałem na Drag Star 650 - 3 sezony i potrzebowałem czegoś na dłuższe trasy.
Jak się sprawuje boxer 1150? Ile toto pali?
Pozdrawiam
Edytor zaawansowany
  • Gość: motodebil IP: *.147.125.97.nat.umts.dynamic.eranet.pl 04.04.11, 19:29
    moi dwaj koledzy ujeżdżali toto.
    nie narzekali do momentu, kiedy trzeba było odwiedzić serwis w celach przeglądowo usterkowych...
    trzymaj się!
    portfela. ;)
  • Gość: jsz IP: *.t-mont.net.pl 04.04.11, 21:53
    Gość portalu: motodebil napisał(a):
    > nie narzekali do momentu, kiedy trzeba było odwiedzić serwis w celach przeglądo
    > wo usterkowych..

    pierdu pierdu. jak dbasz, tak masz: trzeba kupić z głową i poprawnie serwisować. mnie eksploatacja kosztuje mniej, niż pierwszej z brzegu japonii - kosztowne są tylko nieliczne elementy, które muszą być oryginalne (np. fajki, bo są jedyne w swoim rodzaju...). reszta jak normalnie. potrzebny jest tylko mechanik, który przed serwisem popatrzy do książki, jeśli nie wie co ma zrobić; wcale nie musi być aso

    kolegom powiedz, żeby następnym razem nie kupowali złomu, to nie będą narzekać na koszty serwisu
    jsz
  • Gość: motodebil IP: *.147.125.66.nat.umts.dynamic.eranet.pl 05.04.11, 01:33
    srali muchi - będzie wiosna.
    jak sie jeździ złomem, to aso nie jest potrzebne. wystarczy mechanik, który czyta książki...
    "następnego razu" już nie będzie, bo koledzy sprzedali swoje salonowe helmuty i przesiedli się na turystyczną japonię (yamaha i honda).

    polecam od 0'.30" :-D)))))
  • Gość: BIGRED IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 15.04.13, 22:21
    Spoko moto - ciężkie i duże
    Co do trwałości - tylko goldwing dorównuje jakością reszta wymięka
    Co do walorów użytkowych - trzeba pokochać lekką toporność - jest trochę jak kałach - niby są bardziej wyrafinowane sprzęty ale kałach wygrywa na każdej wojnie .
    Hamulce zawieczenie bycze - ja nie porzeciągam powyżej 4 tyś obrotów to wibracji boxera nie czuję zbyt dotkliwie .
  • Gość: WojtekBMW IP: *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl 08.05.13, 22:59
    Rs tu go nie ma a tam jest. Model troche niedoceniony po przez klasyczny ksztalt i nic nie znaczaca face lifting pomiedzy 1100 I 1150 cm
    W porownaniu do RT szybszy ale troche mocniej wieje
    Do 180 cm kierowcy sa oslonieci szyba wyzszym przydalby sie deflektor
    Dobrze jezdzi z plecaczkiem .
    Hamulce extraklasa .
    Boxer dlugowieczny - jeden kurier w Londynie bez remontu silnika przejechal 340 tys km
    W PL na forum bmw klub moto egzeplarze 200 tys w stanie bdb nie sa niczym nadzwyczajnym
    Jak nie ma nieciekawej przeszlosci to dobry wybor
  • shadow1977 07.04.11, 20:22
    Kumpel sprzedał r1150gs z przebiegiem 48000km i żadnych przykrych niespodzianek przez okres użytkowania nie miał. Mój r1200gs ma dopiero 18000km i chodzi jak igła, nie jest to bóg wie jak skomplikowany motocykl, my z kumplem przez zimę sami wszystko ogarneliśmy a teraz to już tylko radocha z jazdy.
    Powodzenia
    I nie słuchaj powiedzenia BędzieszMiałWydatki, bo nie znam motocykla przy którym się nic nie robi, ja żeby było jasne nie musiałem jeszcze grzebać w silniku (była wymiana oleju w dyfrze, silniku i skrzyni, wymiana płynu hamulcowego i klocki i na tym był koniec roboty).
    Przyczepności ;)
    --
    1% dla mojej córeczki
  • do.ki 09.05.13, 08:22
    > była wymiana oleju w dyfrze

    Jesteś pewien, że ten motocykl ma "dyfer" (dyferencjał)??? Bo jednoślady nie potrzebują takiego urządzenia. Chyba nawet te motocykle, które mają w bocznym wózku napędzane koło, też nie stosują dyfra.
    --
    "Occasionally he stumbled over the truth, but he always picked himself up and hurried on as if nothing had happened." Winston Churchill
  • Gość: bodon IP: 80.50.140.* 02.01.14, 23:26
    Stosują, stosują. Nawet z blokadą.
  • Gość: jsz IP: *.t-mont.net.pl 07.04.11, 22:00
    a propos: na boxer-motor powinien być jeszcze artykuł pt. kupujemy używanego boksera. polecam
    jsz
  • Gość: Glazio IP: 81.219.41.* 13.04.11, 12:56
    Ja nie narzekam na ten sprzęt. Choć miałem moment, że chciałem się go pozbyć.
    Powód padło mi łożysko w tylnym dyfrze. Po czasie okazało się, że było w tym i trochę mojej winy (przekonałem się o tym dopiero po zasięgnięciu języka).
    Jeśli będziesz przeprawiał się przez rzeki (dyfer będzie zanurzony) nie zapomnij wtedy o wymianie oleju (najpóźniej po sezonie). Ja tego nie zrobiłem.

    Dla porównania. Jeździłem też na Japonii do momentu gdy przestałem jeździłem sam. W 2 osoby Japonia już się tak nie sprawdza. Ponadto konkurencja kiepsko wypada ze spalaniem. Więc jak przeliczysz sobie wszystkie koszty nawet z chybionym zakupem BMW to i tak wyjdzie Ci na to samo. Chyba, że pokonujesz małą liczbę km. Jeśli zadbasz o podstawowe wymiany i potrafisz zrobić coś sam - to de fakto jest to motocykl bardzo tani. Znacznie tańszy od Japonii.

    Na co zwrócić uwagę:
    1. Luzy łożyska przedniego zawieszenia
    2. Czy nie ma wycieków oleju
    3. Otarcia / skrzywienia
    4. Praca silnika (nierówna lub gaśnięcie może być spowodowane brudnym filtrem powietrza, paliwa lub zanieczyszczeniami wtrysków)
    5. Inne (stan i wiek akumulatora ... to co w innych sprzętach)
    Zapoznaj się z kosztami zakupu podstaw (świec, oleju, filtra oleju inne), żeby się przekonać czy jest ogromna różnica mdzy Japonią a BMW.
    Polecam sklep:
    www.boxer-motor.com/
    w którym po numerze VIN pojawiają się części do Twojego modelu, rocznika itd.
    W razie pytań pisz:
    kontakt@radiator-mototurystyka.pl
    Zapraszam do poczytania relacji i obejrzenia filmów wypraw motocyklowych:
    Do Albanii / Bałkany
    www.radiator-mototurystyka.pl/wyprawy-motocyklowe/51-albania/59-albania-2009?showall=1
    Do Gruzji
    www.radiator-mototurystyka.pl/wyprawy-motocyklowe/59-gruzja/117-gruzja-sakartwelo-2010-wyprawa-na-magiczne-zakaukazie?showall=1
    Tam zobaczysz na jakich drogach radzi sobie ten sprzęt. Nawet w bardzo trudnych warunkach terenowych spalanie jest znacznie niższe niż w zachwalanej przez jednego forumowicza Japonii. Średnia spalania i inne informacje w artykułach :-)

    Mam nadzieję, że w czymś pomogłem :-)
  • trypel 08.04.11, 15:33
    jezdzę od 3 sezonów starszym boxerem rt 1100.
    I niestety stety już od bmw nie odejdę. Po dużym bandycie, triumphie, i paru innych ten niestety jest najbardziej zbliżony do ideału (może tyle że brakuje paru KM w trasie)
    Jest wygodny, ma swietne hamulce, prowadzi się bajkowo, na zbiorniku (26l) robi bez problemu 400 km przy dynamicznej jezdzie i ok 500 we dwójke przy toczeniu się do 130.

    Psuć sie nie chce i mimo że nie wiem ile już przejechał (na liczniku 65 tys z tego ponad 20 moje ale podejrzewam co najmniej 100 tys wiecej w 16 lat) to od wymiany oleju do wymiany nie dolewam nawet 100 g oleju.
    Serwis oczywiscie nieautoryzowany ale dobry :) Nadarzyn znaczy się. No i zostanie bmw na zawsze
    --
    Lepszy mały ale własny i z przodu niż duży ale cudzy i z tyłu...
  • voytas67 18.04.11, 19:47
    Może kupię ale inny, rocznik 2004 - 2 świece na gar. Co do marki nie mam już wątpliwości.
    Pozostanie mi go trochę obniżyć (kurdupel jestem 170cm), dodatków i części ma mnóstwo.
    Szerokości
  • Gość: ciapeknr1 IP: *.play-internet.pl 24.09.13, 18:58
    Witam mam pytanie jaki olej do silnika typu boxer w bmw gs 1150
  • Gość: arecki IP: 85.89.237.* 23.06.14, 21:31
    żałuje że tak długo jeżdziłem japonią. 1150gs pali od 4 do 6 litrów, nigdy więcej i nigdy mniej.
    koszty mniejsze- nie wymieniasz napędów (łańcuch+zębatki) varadero i duże suzuki żłopią więcej wachy. olej też się żadziej wymienia. koledzy mają po 200tyś. nawinięte i nawet oleju nie bierze. po 115tyś. jeden rozebrał silnik i były jeszcze ślady honowania na tuleji cylindra. ciężki jest na postoju, jak ruszy prowadzi się jak 160kg japończyk a w zakrętach jeszcze lepiej (telelewer i paralewer) niski środek ciężkości. najlepszy turystyk a i do pracy też można dojeżdzać.
  • Gość: jacek IP: *.elk.mm.pl 13.01.15, 14:06
    zacząłem swoją przygodę od włoskiej marki aprilia pegaso, prowadzenie oraz hamulce tragedia, po dwóch sezonach w końcu przesiadłem się 1150 r, chłopie nie mogłem uwierzyć że takie motory isnieją. Prowadzenie, hamulce, abs, moment obrotowy , elastyczność, wał kardana (bezobsługowość czyli brak smarowania łańcucha, genijalna sprawa), trochę ciężki na parkingu ale jak ruszysz to zapominasz o masie (239 kg), małe spalanie solo 5,5 l, no i to czego nie zaznasz na żadnym innym moto czyli praca boxera na wolnych obrotach. Polecam ten moto oczywiście z dobrych rąk bez oszukanej historii. Już myślę o nastepnej maszynie tym razem oczywiście również bmw gs 1200. Jak dla mnie myśl oraqz doświadczenie marki to jest to co prawdziwy facet oczekuje, nawiasem mówiąc żaden plastikowy japończyk mnie nie urzeknie nigdy
  • Gość: UrukHai IP: *.centertel.pl 12.02.15, 15:17
    przyjaciel ma r1150rs od nowosci kupione u autofusa i mówi że chyba nigdy nie zmieni tego motocykla. Parę latek im wspólnie minęło a on wciąż zadowolony i nic zmieniać nie chce:) regularnie się też na ostrobramskiej serwisuje i z tego co opowiadał (a o tym motocyklu gada ciągle;) to nie wiele wymieniac/naprawiać musiał póki co... takiej pasji to tylko pozazdrościć:) parę razy miałem okazję się przejechać i musze powiedzieć że miałem jakieś tam doświadczenie z motorami ale to jak to bmw jedzie to szczena opada... aż się zachciało takiej maszyny na własność ;)
  • bmw4ever 18.06.15, 13:16
    Odłożyłem kasę i w zeszłym roku kupiłem R1200R nowiusieńkie u Zdunka (w Trójmieście). Cacko śmiga jak marzenie. :)
  • newrambo 17.02.15, 18:53
    jak się tym w ogóle jeździ i jak zachowuje się na oblodzonych i zaśnieżonych jezdniach i jak w terenie

    --
    Wypróbuj za darmo różnorodności
  • Gość: kobert IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.01.18, 17:07
    jestes gupi

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.