12.05.04, 15:19
zastanawiam sie nad zakupem tego motocykla, ale szukam porady czy jest on
wart 2500 zł!!
Edytor zaawansowany
  • herflik-00 12.05.04, 17:12
    czeee
    ktory rok ??
    jaki stan ??
    jakies zmiany , tunning itp?
    napisz cos blizej o tym moto to wtedy mozna cos powiedziec .....a i to nie
    wiele bo najlepiej to jest maszyne zobaczyc i przejechac sie
    a cena 2500 hmmmm wszystko zalerzy w jakim stanie i z jakim przebiegiem .....
    za naprawde zajebisty sprzet to nie jest wcale duzo

    pozdrawiam herflik
  • jakk3 17.05.04, 20:51
    wszystko zalezy od stanu motocykla, za 2500pln to mz powinna byc w stanie
    idealnym, tak mi sie wydaje.
    powiem tak: mozesz zaoszczedzic i kupic tanszy egzemlarz ale ewentualne wymiany
    by doprowadzic moto do jakiegos stanu i tak mogą przewyzszyc koszt zakupu
    droszego.
    obejzyj ta etke dokladnie, najbardziej denerwujaca rzecz w tych modelach to
    cieknaca pompka hamulcowa, sam koszt nowej z tloczkami to ok 200pln.
    zobacz opony, lancuch, zebatki itp. jesli trzeba cos wymieniac to raczej bym
    zrezygnowal. nie za te pieniadze.
    jesli wszystko gra to moze byc ciekaw propozycja.

  • motofil 17.05.04, 23:21
    Ja parę lat temu ujeżdżałem ETZ 251 kupioną za 1600 zł i uważam, że za te
    pieniądze to był całkiem fajny motocykl. Za 2500 zł to już można naprawdę dużo
    wymagać, szukać dziury w całym - czepiać się sparciałych gumek itp. Przy tej
    cenie można oczekiwać dodatkowego wyposażenia typu kufry czy owiewka.
  • hun_xtz660 18.05.04, 12:16
    W obiegłym roku sprzedałem swoją ETZ 250 z 1987 r. za 1500 zł. Motocykl był dla
    mnie, więc wszystko było aż za dobre i praktycznie nowe: łańcuch, opony, świeca
    klocki, płyn hamulc., nawet smar w łożysku zabieraka tylnego koła wymieniłem.
    Jak za 2,5 tyś zł. to powinien być praktycznie fabrycznie nowy.
  • wojteq_st 20.05.04, 20:46
    dzięki za wszystkie wypowiedzi. Ja jeszcze nie mam konkretnego motocykla na
    oku. A jeszcze mamusia.... wiecie o co chodzi. A co sądzicie o silniku??
  • hun_xtz660 21.05.04, 08:18
    Silniki w MZ to najlepsze dwusuwy produkowane w demoludach. Silnik prawidłowo
    wyregulowany i smarowany w odpowiednich proporcjach bezawaryjnie pracuje przez
    ok 50 tys km. Mój przejechał ponad 60 tyś.jak go sprzedałem i dalej jeździ
    bezawaryjnie- gość stosuje sie do moich zaleceń. Ale u nas utarła sie opinia że
    seria ETZ to motocykle sportowe i każdy wstawia ile może. A to są normalne
    użytkowe motocykle i stąd krótkie życie ich silników.
  • dwacylindry 22.05.04, 03:19
    zrobil 60 tys. bez remontu ????
    czy zle zrozumialem ?
  • hun_xtz660 24.05.04, 11:56
    Dokładnie tak. Jedyna awaria to wymiana łożyska oporowego sprzęgła- pękł
    pancerz linki obrotomierza przy pokrywie, nalało się wody i przez zimę bieżnia
    skorodowała. Co ciekawe motocykl jeździ dalej i dociąga licznikowe 130 km/h.
    Kwestia sposobu jazdy, wyregulowania silnika i dokładnego mieszania oleju z
    benzyną. Pozdrawiam.
  • toomaj 06.06.04, 11:09
    Witam wszystkich
    3 dni temu kupiłem MZ ETZ 251 za 1600pln. Nie jest w idealnym stanie, ale myśle
    że na prawdę w niezłym. Koleś od którego kupilem miał ją prawie 6 lat i był
    2gim właścicielem. Motocykl ma przejechane 20tys i jak na razie sie trzyma.
    Widziałem niedawno ogłoszenie MZ za 2500 i uważam że to lekka przesada, tak jak
    koledzy mówią za tą kasę to powinien być IDEALNY, a i tak to dosyc dużo. Za
    2000 można kupić na prawdę dobrze utrzymaną MZ. Ale 60 tys??? No to na prawdę
    nieźle. Może kolega się podzieli swoimi "zaleceniami"? Może dzięki nim i mój
    nowy nabytek pojeździ trochę dłużej....:)
    pozdrawiam
    tomek
  • hun_xtz660 07.06.04, 13:00
    Gdzieś już opisywałem, ale mogę powtórzyć. Motocykl kupiłem nowy w 1986,
    dotarłem wg instrukcji. Jeździłem spokojnie bez szarpania, jazd na jednym kole
    i innych sztuczek. W wakacje sporo tras turystycznych, ale cały czas równo ok
    80 km/h (tj ok. 3,3 - 3,5 tyś obr.) czasami szybciej. Olej Mixol, mieszany 1:50
    dokładnie, nigdy na oko. Najlepiej kupić w karnister 20 l. dolać 0,4 Mixolu. W
    trasę brałem 2 buteleczki z olejem, każda na 10 l. benzyny (żeby sie nie
    pierniczyć z odmierzaniem na stacji).Benzyna: początkowo E86, potem E94, na
    końcu U95 - ma niższą temperaturę spalania niż Pb95 bo zastępuje etylinę.
    Gdzieś słyszałem o tym, że Pb95 nadpala tłok od strony okna wylotowego
    cylindra. Zapłon ustawiany na zegarach z dokładnościa do 1/100 mm. Potem
    założyłem elektroniczny. Gaźnik: nastawa iglicy na drugi stopień od góry.
    Świece Iskry F100 i nie polecam innych - ważna przerwa - 0,6 mm. Filtr
    powietrza - wymiana co 20 tyś km. Olej w skrzyni biegów Hipol 15F, wymiana co 3
    lata ( chyba że ktoś machnie 40 tyś. km.wcześniej) Co jeszcze? Naciąg łańcucha-
    wg instrukcji - zbyt mocno naciągnięty zniszczy łożyska wałka zdawczego skrzyni
    biegów. Jak sprzedawałem to założyłem trzeci łańcuch - każdy wytrzymał 30 tyś.
    ale wymianiałem dla św. spokoju. Łańcuch smarowałem na wiosnę smarem ŁT43 i nic
    więcej.(wszystkie łańcuchy oryginalne). Kół zębatych nie wymianiałem. Może
    jeszcze jedno - luz linki sprzęgła, potrafi sie wyciągać i nie wysprzęglać do
    końca.

    Wiem doskonale, że osiągnięty przebieg dla wielu ludzi jest niewiarygodny. Dla
    odmiany powiem, że koledzy traktujący ETZ 250 jako motocykl sportowo-wyścigowy
    demolowali nowe silniki po 15 tyś. km. - co dla mnie jest niewiarygodne, ale
    niektórzy potrafią. Polecam kupić książkę pt "Jeżdżę motocyklem MZ"- dużo
    pomoże każdemu kto chce dłużej pojeździc na tym motocyklu. Pozdrawiam.
  • janczar0 07.06.04, 13:20
    Cze,
    Mój Ojciec przejechał bez remontu 48 tyś. MZ TS 250/1 z 76 r., gdy ją sprzedał
    nowy właściciel eksploatował ją dalej bez awarii. Jedyna awaria jaka
    przytrafiła się w tym motorze była spowodowana przez mojego brata, gdy wkręcał
    świecę uszkodził gwint i Ojciec musiał zmienić głowicę.

    Pozdr
    Janczar
  • luckyluke-21 14.06.04, 16:04
    Gdzie tam MZ to sa szoprt maszyny sam mam Tropika es/2 250 z 1969 całe 20 KM ;-
    ) ale tak w zakresie 100-120 to idzie non problemo skrzynia biegów mocna - koła
    zebate grube jak w samochodowej skrzyni ;-) nic tylko zasuwac, nie wiem jak te
    nowe MZ ale Tropiki to sa wysciogowe sprzety jak nie wiem coo !!:-) Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka