Dodaj do ulubionych

rzędowy vs. widlasty

04.08.04, 12:29
Eloł ;)
Jaka jest roznica miedzy nimi (w szczegolnosci w praktyce), ich wady i zalety? :D

Pozdro
eThua
Edytor zaawansowany
  • ko1w 04.08.04, 14:16
    Rzedowka zaczyna dobrze ciagnac w przedziale wysokich obrotow a Vałka ciagnie
    lepiej z dolu!!!
  • shetar 06.08.04, 15:34
    hmmm to chyba wszyscy wiedzą. Ale jak to sie ma do prędkości, komfortu podrózy,
    czy te silniki inaczej wibrują? Jeśli V jeździ na niższych obrotach lepiej to
    również znaczy że mnie pali? Poprosze o jakieś sensowne odpowiedzi :)
    Pozdrawiam :)
  • Gość: asior IP: *.icpnet.pl 06.08.04, 15:51
    To bylo sensowna wypowiedz tylko ty nie zrozumiales.Jaki wplyw na spalanie ma
    system rozmieszczenia cylindrow? To jest pytanie bez sensu!
    nie krytykuj wypowiedzi ktorych nie rozumiesz.
    Pozdrawiam
  • bigadam 06.08.04, 16:10
    Jeżdże twinem. Mi V-ka odpowiada. Nie trzeba jej kręcić - ciągnie od ok
    4000obr/min. rzedowka o tej samej pojemnosci ma więcej KM, ale V-ka z kolei
    bardziej elastyczna jest. Rzedówka ma tzn R4 ma mniejsze wibracje.
    Mało jezdzilem R4, więc nie będe o tym pisał.
    Z paleniem bywa róznie, moja VTR przy ostrym pałowaniu pali około 11 litrów.
    Przy spokojnej jezdzie jakieś 7.
    Na zuzycie paliwa nie ma reguły.
    Może troszkę mniej palą moto które mają wtrysk. VTR1000F jest na gazniku
    niestety...
    aaaaa zapomialbym :) V-ka boski odgłos wydaje
  • Gość: Wojtek IP: 83.168.96.* 06.08.04, 23:25
    No zależy, bo wszelkie źródła twierdzą, i ja to potwierdzam, że NTV nie pali
    dużo. Nawet przy ostrej jeździe. Pewnie po prostu niewysilony silnik ma(mam).
    Mam niewielkie doświadczenie z czterocylindrowcem tej samej klasy - XJ600.
    Wnioski: Fałka mocniej trzęsie, lepiej ciągnie, mniej pali, ma lepszy dźwięk.
    Ziomek od tej XJty po przejażdżce NTV cały był uchachany jak to fajnie jeździ i
    powiada "jak taki zajebisty Junak" :) XJta, choć niewysilona i tylko dwa wentle
    na gar słabo oddycha na niskich obrotach, a jak się wkręci to miałem wrażenie że
    już ma dość i że trzeba zmienić bieg na wyższy. W NTV nie mam takiego wrażenia,
    można ciągnąć i ciągnąć, ale fajnie jest też zmieniać biegi na niskich obrotach
    i jeździć dudniąc sobie. Hamowanie silnikiem to poezja:) Kolega (też z NTV)
    chwalił sobie strzelanie z rury przy takim hamowaniu ale wg mnie to kwestia złej
    regulacji gaźnika - mi czasem pierdnie ale tylko jak jest nierozgrzany.
    W kwestii 2 gary czy 4 ja kierowałem się także kosztami serwisowymi i szukając
    maszyny postawiłem warunek - max 2 gary. W przyszłości chyba nawet wciągnę
    jakiegoś singla:)
  • bigadam 06.08.04, 23:47
    zdradzisz V-ke ? jak możesz! ;)
  • Gość: asior IP: *.icpnet.pl 07.08.04, 15:05
    Nie zdradzi! Będzie maił singla- v-ke.( zawory w kształcie V )
  • Gość: Wojtek IP: 82.145.75.* 09.08.04, 13:08
    Na razie się na to nie zanosi:) Od "zawsze" chciałem SV, nawet kiedyś byłem w
    salonie i już miałem kupować ale tak się złożyło że panowie byli bardzo zajęci
    i nie mieli czasu mi sprzedać motocykla:)
    W planach na nieokreśloną przyszłość jest właśnie SV-ka, ale też inne twiny,
    nie tylko V-ki (TRX np) oraz singielki - podobają mi się Yamki SR zrobione na
    cafe-racery a na gotowo w tym stylu to ostatnio rozwaliła mnie Honda GB-
    Clubman. Nawet nie za drogie toto.
  • Gość: asiorasior IP: *.icpnet.pl 08.08.04, 13:07
    Jesli jeszcze można w kwestii spalania!
    Moja Honda spaliła na trasie 6,5l na 100 km, przy predkosciach rzedu 100-150
    nie przekraczajac 170km/h. Silnik ma R4 wiec mozna oczywiscie obliczac spalanie
    i wydatki.Tylko po co?? Mozna zakupic Fiacika 126p który będzie palił 6,5l a
    pojedzie czterech ludków. Czysta oszczędność. Zas w ekstremalnych warunkach mój
    motorek pali do 12litrów wysokooktanowej benzyny.Jeśli zas chodzi o wkręcanie z
    dołu to jest to dośc subtelna różnica około 1000rmp przy bardzo podobnych
    momentach obrotowych, co z powodzeniem rekompensuje przesuniecie momentu
    odcięcia paliwa.Zostało wiec brzmienie silnika i tutaj rzeczywiście słychac
    różnicę, jednak o tym co się nam podoba decyduje subiektywne odczucie naszego
    słuchu.

    Pozdrawiam
  • Gość: Janczar0 IP: *.stacje.agora.pl 09.08.04, 13:36
    Moim zdaniem to czy jeździsz V-ką czy rzędówką to nieważne istotne jest by
    jeździć, a czym to już sprawa drugo rzędna. Każdy ma swoje wady i zalety.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka