Komentarze do artykułu

Synchronizacja gaźników

Synchronizacja gaźników jest jedną z podstawowych czynności serwisowych

Synchronizacja gaźników Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • a jak często należy regulować gaźniki?
    • Gość: ślepy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.10.05, 09:44
      A co zrobić w przypadku gdy obudowa filtra powietrza zasłania skutecznie
      dojście do śrub synchronizacyjnych np.kawasaki zx 900 95r.A w artykule podajesz
      że filtr powinien być założony
      • Gość: brembo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.10.05, 09:50
        bo kawasaki to padaczka;) u mnie w hondzie przez obudowe airboxu przechodzi
        wlasnie taka szczelina na srobowkret.
      • Gość: szynszyll IP: *.prz.rzeszow.pl 20.10.05, 10:31
        yo!

        filtr do synchronizacji do szczescia Ci nie jest potrzebny - jak sie nie da
        dojsc bez zdjecia go - to zdejmij i tyle. pozatym jestem zdania, że jeżeli
        wszystko gra to nie nalezy lap wkladać. regulacje sie robi jak jest potrzeba.
        amen.

        szynszyll
        xlv750r
      • Gość: Pawel IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 21.10.05, 22:39
        >" A co zrobić w przypadku gdy obudowa filtra powietrza zasłania skutecznie
        > dojście do śrub synchronizacyjnych np.kawasaki zx 900 95r."

        W ZX-9 nie jest to możliwe i synchronizację robi się bez airboksa. Filtr
        powienien być założony jak jest to możliwe. Ale wyżej d***y nie podskoczysz - w
        wielu maszynach jest to niemożliwe.
    • Gość: kura_maruda IP: *.aster.pl / *.aster.pl 21.10.05, 21:20
      Gość portalu: kurczak napisał(a):

      > a jak często należy regulować gaźniki?


      oswiadczam ze to nie jest moj kurczak tylko jakis fermowy.
      moje kurczaki znaja zycie i wiedza takie rzeczy bo czesto podbglondajo
      motocyklistow przez szparke we furtce
      • Gość: Zorro IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 21.10.05, 22:41
        Znowu najadłeś się tych grzybów i gadasz na haju.
        • Gość: kura_maruda IP: *.aster.pl / *.aster.pl 22.10.05, 18:36
          zorro aty co? dietetyk kurza twoja twasz!?
          • Gość: makar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.02.06, 19:23
            chcialbym bys opisał jak ustawić gazniki w suzuki gs 550 E czterocylindrowym
            czekam na porady
            • No nareszcie ktos z porządną maszyna:) też mam taką:) Ja swoje gaźniki
              synchronizowałem u kolesia w Zielonce pod Warszawą. Telefon do niego: 501430560.
              Nie wiem czy aktualny. Możesz byc obecny przy wszystkim co on robi w Twoim
              motocyklu i chętnie tłumaczy co i jak zrobić. Generalnie potrzebane są
              wakułometry - mierniki podcisnienia. Na wszystkich gaźnikach powinno być takie
              samo - nie znam tych wartosci niestety.
              • to z tymi wartosciami jest bardzo proste- jedna z przepustnic nie posiada sruby
                do synchronizacji i zawsze w tej gardzieli bedzie podcisnienie wzorcowe-
                wystarczy tylko podniesc wolne obroty do wartosci zalecanej przez producenta (
                z regoly jakies 1500-1700Obr/min)i podpiac wakulometry i wedlug tej jednej
                nienastawnej gardzieli ustawic pozostale- nastepnie nalezaloby wykonac
                regulacje mieszanki biegu jalowego
                • mlody1285 napisał:

                  > to z tymi wartosciami jest bardzo proste- jedna z przepustnic nie posiada
                  sruby
                  >
                  > do synchronizacji i zawsze w tej gardzieli bedzie podcisnienie wzorcowe-
                  > wystarczy tylko podniesc wolne obroty do wartosci zalecanej przez producenta
                  (
                  > z regoly jakies 1500-1700Obr/min)i podpiac wakulometry i wedlug tej jednej
                  > nienastawnej gardzieli ustawic pozostale- nastepnie nalezaloby wykonac
                  > regulacje mieszanki biegu jalowego


                  Ja sie zastanawiam czy ty na pewno wiesz o czym ty piszesz???
                  Jak nigdy tego nie robiles to chciaz przeczytaj najpierw artykol i
                  porownaj...jaka nienastawna wzorcowa gargiela???
                  przeciez wyraznie jest napisane"1-2 na jednej srubie ,2-3 i 3 z 4,jak krecisz w
                  jedna to na jednym zegarze podcisnienie spada a na drugim sie podnosi i na
                  odwrot...a tak to jeszcze ktos to przeczyta i bedzie szukal tej wzorcowej...

                  Pozdrawiam
                  louis
                  • "W silniku czterocylindrowym obowiązują takie same zasady , z tym że mamy aż 3
                    miejsca do regulacji przepustnic względem siebie. Tak jak w twinie, jedna z
                    przepustnic jest ustawiana przez śrubę wolnych obrotów, a pozostałe trzy są z
                    nią połączone za pośrednictwem śrub regulacyjnych zabezpieczonych sprężynkami
                    przed samoczynnym odkręcaniem. "to kawalek artykolu- przeczytaj to jeszcze raz
                    i jesli wiesz oco chodzi to wywnioskujesz ze grdziel przezemne nazwana wzorcowa
                    istnieje
                    • Dobra,
                      To zakladajac ze w baterii czterech gaznikow sruba od wolnych obr.lub linka a
                      puzniej pokretlo jest podlaczona pomiedzy 2 a 3 cylinder i wszystko to razem
                      jest sprzegniete do kupy to i tak moge srubami pomiedzy 1-2 i 3-4 gaznikiem
                      wplywac na zmiane podcisnienia na 2 i 3 gazniku to wtakim razie mam pytanie
                      ktora jest "wzorcowa" ta- nienastawna...nie chodzi mi tu o zlosliwosc tylko po
                      co mlodym mieszac w glowach jak artykol jest napisany dosc jasno i nie wiele
                      mozna tu dodac od siebie...
                      A moze ty sie spotkales z jakas udziwniona kastrukcja to sie podziel?
                      Pozdrawiam
                      louis

                      Acha w boxerach jeszcze czeba branie linek zsynchronizowac zeby bylo cacy...
                      • racja wszystko razem sprzegniete jest do kupy a sruba reg.obr. jest podlaczona
                        nie jak napisales pomiedzy 2 i 3 cylinder tylko do przepustnic jednego z
                        gaznikow 2 albo 3- do wartosci tej gardzieli synchronizuje sie pozostale;
                        zgodze sie rownierz z tym ze artykol jest bardzo dobry- moja jednak wypowiedz
                        dotyczyly postu w ktorym gosc zaklada ze wartosci podcisnienia sa zalozone i
                        podane przez producenta; dla ciekawosci dodam jeszcze ze honda dla starszych
                        cbr-ek podaje zeby przy 600-kach regulowac do 2 a w 1000-kach do 3 gaznika
    • Gość: Kamilmo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.02.06, 15:57
      Mam pytanie czy można używać kilka świec "kolortune" np. w dwucylindrowym
      silniku z dwoma gaźnikami. I jak jest z wartością cieplną tych świec.
      Pozdrawiam
      • Gość: Zorro IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.02.06, 10:11
        Chyba nie widziałeś tych świec na oczy. Colortune służy tylko do celów
        regulacyjnych, na takiej świecy się nie jeździ, więc pytanie o wartość cieplną
        jest niedorzeczne.
    • Gość: mich IP: *.adsl.inetia.pl 21.11.06, 23:57
      Witam w sumie to nie opinia ale pytanie.. wyrwalem gaźniki z cbr-a f3 ame
      wersja kalifornia przeczyscilem , pływaków i iglic nie ruszalem ,mieszanek tez
      bo sie nie da wszystko fabrycznie zaslepione.. wsadzilem ... i zaczol dziwnie
      pracowac na wolnych tak jak bu jakis cylinder nie domagal ..wyregulowalem go w
      takim stanie na wakuometrach i niestety nic ..aaa i na ssaniu na zimnym pracuje
      ok.na wysokich tez wkreca sie super zero dziur ale wolne do kitu i praca
      dziiwna taka nie chondowska..moze ktos ma pomysl bo mi sie juz po x prubach
      powoli konczą.dzieki z gory i pozdrawiam.
    • Gość: sokoltdm IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.06.08, 13:20
      lewy cylinder (yamaha tdm850 ) nie równo pracuje:-(
      czy przyczyna może być brak synhronizacji gazników?
      albo inaczej,
      jak rozpoznac czy moto kfalifikuje sie do synhronizacji?
    • Gość: pinio IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.09.08, 23:37
      gdzie bedzie znajdowało sie miejsce na podłoczenie wakumetru w yamaha fzr 600
      3he, nie widze tego, i nie widze tez gdzie moge regulowac skład mieszanki, robi
      mi czarne swiece. jak by ktos wiedział wiecej to niech mi napisze na gadu_gadu
      6934244 jaka powinien byc skład mieszanki w %, (CO) bo najlepiej zrobił bym to
      analizatorem spalin
    • Gość: wojtek IP: *.cst.pl 03.12.08, 15:43
      Dodam coś od siebie - Posiadam Suzuki Bandit 1200S, 2001rok,
      motocykl dość popularny. Producent zaleca regulację podciśnień
      (synchronizację) przy 1800obr/min! Chciałbym zauważyć, że podczas
      mierzenia podciśnienia na biegu jałowym i przy 1800obr podciśnienia
      znacznie się "rozjeżdżają", jeśli zsynchronizowałem poprawnie na
      biegu jałowym ,to przy 1800obr gaźniki wymagały znacznej korekty!
      Wniosek - stosować się do zaleceń producenta :)
      • Gość: H&M IP: *.ssp.dialog.net.pl 24.04.09, 13:37
        co mam zrobi moj gs 550 ma 2 gazniki na zimno pali na cieplo niema
        szans zawory mam wyregulowane nowe swiece gazniki czyste.gdy jest
        zimny pochodzi jakis czas gdy jest cieply i go wylacze to juz nie ma
        szans na odpalenie.z przodu gaznikow na gumach ktore ida od filtra
        powietrza gdy je sciagne wyleje sie paliwo ale swiece sa suchutkie
        pomocy
        • Gość: baba_zanetti IP: *.subscribers.sferia.net 25.04.09, 00:51
          nie ma prawa sie tam pojawiać paliwo, a tym bardziej wylewać. zalewa Ci ten
          motocykl, sprawdź za pomocą wężyka przeźroczystego poziom paliwa, o ile sie
          orientuje to w tym motocyklu sie da tak zrobić. Myśle że albo zaworki nie
          trzymają, albo wystarczy obniżyć poziom paliwa.
          • Gość: H&M IP: *.ssp.dialog.net.pl 25.04.09, 18:46
            zle napisalem jezeli sciagne filtr i przytkam je dlonia paliwo
            dojdzie do dysz ktore sa od strony filtra i odpali albo jezeli filtr
            zakleje tasma robi sie podobnie
            • Gość: H&M IP: 78.8.143.* 26.04.09, 20:17
              gazniki ok(poprzednie pytanie)teraz mam problem w suzuki gs 550 nnie
              ma iskry na platynkach czasem sie pojawi czasem nie jezeli jest to
              pali od strzalu
    • Gość: piotrek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.04.10, 22:14
      witam czy oriętuje sie ktoś od czgo może zalewać świece na trzecim
      gaże?czy może to być powód synchronizacji gażników?
      • Gość: baba_zanetti IP: *.subscribers.sferia.net 30.04.10, 00:12
        nie, to nie od synchro i tyle można powiedzieć napewno.
        Trzeba przejrzeć gaźniki gruntownie a przede wszystkim trzeci w nim jest zapewne
        problem. Wypadałoby jeszcze zmierzyć sprężanie.
    • Gość: Crosdet IP: *.wolv.cable.virginmedia.com 13.09.10, 22:39
      co do tych par.. mysle ze pan sie tu troszke pomylil nie sadze ze tak.. lecz para synchronizacji gaznikow jest inna nie 1-2 z 3-4 lecz 1-3 z 2-4 tloki nie pracuja wszystkie rownomiernie..
      • Gość: Pawel IP: *.agora.pl 17.09.10, 12:39
        Źle myślisz. Układ korbowo-tłokowy nie ma tutaj na nic wpływu. Gaźniki (a właściwie ich przepustnice) mają możliwość regulacji właśnie w układzie 1-2, 3-4 i pomiędzy parami 1,2-3,4.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.