Dodaj do ulubionych

Jak sprawdzić moduł zapłonowy???

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.06, 19:58
Jak w tytule - mam motocykl, odpala, ale chodzi jak stara ku..., swiece mają
iskrę, paliwo dochodzi - strzelam ze to moze być moduł - jak to sprawdzić?

PS - wiem, ze najłatwiej pozyczyć od kogoś dobry i podłączyć, ale w
dzisiejszych czasach ciężko znaleźć chętnego do pozyczenia modułu, szukam więc
alternatywy
Edytor zaawansowany
  • 11.07.06, 20:13
    Może akumulator nie jest w pełni sprawny albo gdzieś dobrze nie kontaktuje.
    Ostatnio przekonałem się, że to dosyć ważne ogniwo w tej zabawie :)
  • Gość: Lysout IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.07.06, 06:44
    matej23 napisał:

    > Może akumulator nie jest w pełni sprawny albo gdzieś dobrze nie kontaktuje.
    > Ostatnio przekonałem się, że to dosyć ważne ogniwo w tej zabawie :)
    Niestety Matej, akumulator wjęty z CEBEKi, która kontaktuje i chodzi bez
    kłopotuwszystkie styki sa przeczyszczone(przynajmniej w okolicy akumulatora
  • Gość: Dzakas IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.06, 20:14
    i thinks
  • Gość: szynszyll IP: *.prz.rzeszow.pl 12.07.06, 08:16
    yo!

    a jaka to maszyna? radzilbym sprawdzic jeszcze dwie rzeczy: uklad impulsatorow
    i ich wlasciwe zamocowanie - co sie kiedys ku.. oszukalem... ;) a to pierscien
    z impulsatorami sie poluzowal i przesunal sie kat zaplonu, iskra byla a moto ni
    hu hu nie palilo ;) i po drugie - obwod cewki zasilajacej modul, jezeli takowy
    istnieje w twoim moto. napisz jaka to maszyna to pogmeram w schemacie ;)

    pzdr

    szynszyll

    p.s. modulu praktycznie sam nie sprawdzisz na 100 % - w instrukcji sa czasami
    rozrysowane wyprowadzenia i podane opory pomiedzy konkretnymi, ale na 100% to
    tylko podstawka.
  • Gość: Lysout IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.07.06, 06:49
    Gość portalu: szynszyll napisał(a):

    > yo!
    >
    > a jaka to maszyna? radzilbym sprawdzic jeszcze dwie rzeczy: uklad impulsatorow
    > i ich wlasciwe zamocowanie - co sie kiedys ku.. oszukalem... ;) a to pierscien
    > z impulsatorami sie poluzowal i przesunal sie kat zaplonu, iskra byla a moto ni

    > hu hu nie palilo ;) i po drugie - obwod cewki zasilajacej modul, jezeli takowy
    > istnieje w twoim moto. napisz jaka to maszyna to pogmeram w schemacie ;)

    > pzdr

    Moto to XX z 97 roku - gaźnikowy, o impulsatorze pomyslałem - odkręciłem kapę i
    wszystko jest w porządku, impulsator na miejscu i trzyma się mocno, pierścien
    też trzyma jak powienien.
    Nie wiem co masz na mysli mówiąc "obwod cewki zasilajacej modul"
    Dzięki za pomoc
  • Gość: szynszyll IP: *.prz.rzeszow.pl 13.07.06, 08:28
    yo!

    w niektorych motocyklach modul jest pobudzany dodatkowa cewka podajaca wysokie
    napiecie zmienne - w Twoim przypadku pewnie 100% zasilania modulu pochodzi z
    akumulatora ale zaraz poszukam schematu i zerkne. wygrzeb user manuala gdzies z
    sieci i posprawdzaj wszystkie mozliwe wartosci oporu jakie tam podaja.

    szynszyll
  • Gość: Lysout IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.07.06, 10:38
    Mam i katalog części i manuala od tego modelu, ale niewiele mogę tam wyczytac i
    wywnioskować. Zabiorę się jednak na początek za czyszczenie gaźników - chciałbym
    ten element wykluczyć. Motocykl był zabezpieczony przed korozją substancją
    "Ballistol"(preparat do czyszczenia broni?!) i prawdopodobnie ona moze jeszcze
    zalegać w gaźnikach, po oczyszczeniu gaźników dam znać czy to było to , czy
    dalej padaka nie chodzi
  • Gość: kondzik86 IP: *.chello.pl 12.07.06, 23:21
    Jeśli jest to ten nieszczęśliwy X i gdy ma immobilazjer to nawet podmiana z
    innego moto nie pomoże.Kiedyś w 600cc wyskoczył problem przerywania pracy
    wtrysków.Prędkosć migania kontroli FI wskazywał na moduł.Jak sie potem okazało
    przetarł się jeden z obwodów i łapał mase na metalowym wsporniku-zatem
    pierdóła.I takiej też Ci życzę ...
  • Gość: Lysout IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.07.06, 06:54
    Gość portalu: kondzik86 napisał(a):

    > Jeśli jest to ten nieszczęśliwy X i gdy ma immobilazjer to nawet podmiana z
    > innego moto nie pomoże.Kiedyś w 600cc wyskoczył problem przerywania pracy
    > wtrysków.Prędkosć migania kontroli FI wskazywał na moduł.Jak sie potem okazało
    > przetarł się jeden z obwodów i łapał mase na metalowym wsporniku-zatem
    > pierdóła.I takiej też Ci życzę ...

    Dzięki za życzenia, też wydaje mi się ze to jakaś pierdoła, ale zaczynam gonić w
    piętkę, dlatego szukam rady tutaj

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.