• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Jak sprawdzić moduł zapłonowy??? Dodaj do ulubionych

  • IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.06, 19:58
    Jak w tytule - mam motocykl, odpala, ale chodzi jak stara ku..., swiece mają
    iskrę, paliwo dochodzi - strzelam ze to moze być moduł - jak to sprawdzić?

    PS - wiem, ze najłatwiej pozyczyć od kogoś dobry i podłączyć, ale w
    dzisiejszych czasach ciężko znaleźć chętnego do pozyczenia modułu, szukam więc
    alternatywy
    Edytor zaawansowany
    • 11.07.06, 20:13
      Może akumulator nie jest w pełni sprawny albo gdzieś dobrze nie kontaktuje.
      Ostatnio przekonałem się, że to dosyć ważne ogniwo w tej zabawie :)
      • Gość: Lysout IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.07.06, 06:44
        matej23 napisał:

        > Może akumulator nie jest w pełni sprawny albo gdzieś dobrze nie kontaktuje.
        > Ostatnio przekonałem się, że to dosyć ważne ogniwo w tej zabawie :)
        Niestety Matej, akumulator wjęty z CEBEKi, która kontaktuje i chodzi bez
        kłopotuwszystkie styki sa przeczyszczone(przynajmniej w okolicy akumulatora
    • Gość: Dzakas IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.06, 20:14
      i thinks
    • Gość: szynszyll IP: *.prz.rzeszow.pl 12.07.06, 08:16
      yo!

      a jaka to maszyna? radzilbym sprawdzic jeszcze dwie rzeczy: uklad impulsatorow
      i ich wlasciwe zamocowanie - co sie kiedys ku.. oszukalem... ;) a to pierscien
      z impulsatorami sie poluzowal i przesunal sie kat zaplonu, iskra byla a moto ni
      hu hu nie palilo ;) i po drugie - obwod cewki zasilajacej modul, jezeli takowy
      istnieje w twoim moto. napisz jaka to maszyna to pogmeram w schemacie ;)

      pzdr

      szynszyll

      p.s. modulu praktycznie sam nie sprawdzisz na 100 % - w instrukcji sa czasami
      rozrysowane wyprowadzenia i podane opory pomiedzy konkretnymi, ale na 100% to
      tylko podstawka.
      • Gość: Lysout IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.07.06, 06:49
        Gość portalu: szynszyll napisał(a):

        > yo!
        >
        > a jaka to maszyna? radzilbym sprawdzic jeszcze dwie rzeczy: uklad impulsatorow
        > i ich wlasciwe zamocowanie - co sie kiedys ku.. oszukalem... ;) a to pierscien
        > z impulsatorami sie poluzowal i przesunal sie kat zaplonu, iskra byla a moto ni

        > hu hu nie palilo ;) i po drugie - obwod cewki zasilajacej modul, jezeli takowy
        > istnieje w twoim moto. napisz jaka to maszyna to pogmeram w schemacie ;)

        > pzdr

        Moto to XX z 97 roku - gaźnikowy, o impulsatorze pomyslałem - odkręciłem kapę i
        wszystko jest w porządku, impulsator na miejscu i trzyma się mocno, pierścien
        też trzyma jak powienien.
        Nie wiem co masz na mysli mówiąc "obwod cewki zasilajacej modul"
        Dzięki za pomoc
        • Gość: szynszyll IP: *.prz.rzeszow.pl 13.07.06, 08:28
          yo!

          w niektorych motocyklach modul jest pobudzany dodatkowa cewka podajaca wysokie
          napiecie zmienne - w Twoim przypadku pewnie 100% zasilania modulu pochodzi z
          akumulatora ale zaraz poszukam schematu i zerkne. wygrzeb user manuala gdzies z
          sieci i posprawdzaj wszystkie mozliwe wartosci oporu jakie tam podaja.

          szynszyll
          • Gość: Lysout IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.07.06, 10:38
            Mam i katalog części i manuala od tego modelu, ale niewiele mogę tam wyczytac i
            wywnioskować. Zabiorę się jednak na początek za czyszczenie gaźników - chciałbym
            ten element wykluczyć. Motocykl był zabezpieczony przed korozją substancją
            "Ballistol"(preparat do czyszczenia broni?!) i prawdopodobnie ona moze jeszcze
            zalegać w gaźnikach, po oczyszczeniu gaźników dam znać czy to było to , czy
            dalej padaka nie chodzi
    • Gość: kondzik86 IP: *.chello.pl 12.07.06, 23:21
      Jeśli jest to ten nieszczęśliwy X i gdy ma immobilazjer to nawet podmiana z
      innego moto nie pomoże.Kiedyś w 600cc wyskoczył problem przerywania pracy
      wtrysków.Prędkosć migania kontroli FI wskazywał na moduł.Jak sie potem okazało
      przetarł się jeden z obwodów i łapał mase na metalowym wsporniku-zatem
      pierdóła.I takiej też Ci życzę ...
      • Gość: Lysout IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.07.06, 06:54
        Gość portalu: kondzik86 napisał(a):

        > Jeśli jest to ten nieszczęśliwy X i gdy ma immobilazjer to nawet podmiana z
        > innego moto nie pomoże.Kiedyś w 600cc wyskoczył problem przerywania pracy
        > wtrysków.Prędkosć migania kontroli FI wskazywał na moduł.Jak sie potem okazało
        > przetarł się jeden z obwodów i łapał mase na metalowym wsporniku-zatem
        > pierdóła.I takiej też Ci życzę ...

        Dzięki za życzenia, też wydaje mi się ze to jakaś pierdoła, ale zaczynam gonić w
        piętkę, dlatego szukam rady tutaj
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.