Dodaj do ulubionych

mienie przesiedleńcze-przepisy, co oznacza

22.08.07, 22:47

kolega ma kupic motocykl w Usa dla mnie i przewiezc go jako swoje
mienie, wiem ze musie go kupic co najmniej 6 m przed powrotem i
przez 12m nie sprzedawac, wynajmowac, wypożyczac. I mam pyt, co
znaczy wypozyczac? Ja chce nim jezdzic, czy bedzie z tym jakis
problem, czy w dowodzie rejstr bedzie jakas inf ze tylko on ma prawo
nim jezdzić?
Edytor zaawansowany
  • Gość: patmate IP: *.chello.pl 23.08.07, 02:46
    Do 2002 r przepisy były liberalne: w dowodzie rej. wpisywano tylko o
    zakazie odprzedaży w ciągu 2 lat. Teraz pewnie chodzi o umowę
    użyczenia. Za granicą pojazd pewnie musi być zarejestrowany i
    ubezpieczony (znaczy użytkowany) co podniesie koszty o stawkę OC.
    pogoogluj w okolicy MSZ i Urzędu Celnego. Jeszce przed zmianą
    przepisów celnicy sprawdzali czy pojazd był ubezpieczony za granicą
    9bo musiał wjechać do Polski na kołach jako tzw mienie powracającego
    zza granicy.
    pzdr
  • simon_r 23.08.07, 17:46
    a jakie to ma znaczenie w przypadku motocykla?????
    Jakoś mi się wydaje, że nic na tym nie zyska bo i tak cło na motocykl jest
    jakieś mizerne a akcyzy nie ma w ogóle..

    -------------------

    Dziadek Gosiewskiego
  • Gość: info bez gwarancji IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.08.07, 23:24
    Bez cla - to fakt, ale akcyza = 9% od wartosci celnej (conajmniej
    cena zakupu plus koszty sprowadzenia),
    a od wszystkiego VAT 22%,
    minimalny koszt sprowadzenia motocykla to 1000$,
    przy koszcie zakupu 9 000 daje to 10 000 podstawy;
    zatem akcyza to 900 a VAT ~~2400.
    ------------
    Dla zakupu nowego to w sumie okolo 35% ceny zakupu, wiec , moim
    zdaniem nie jest oplacalne ani sprowadzanie 'legalne' ani 'na
    mienie'.




  • tabaluga0 24.08.07, 20:00
    dowiadywalismy sie ile ksoztuje sprowadzenie normalnie i z
    wszystkimi oplatami to ok 60% dodatkowo.
    a na mienie nie ma zadnych oplat.
    --
    foto.onet.pl/33m79,w86sojkoc6os
  • patmate 24.08.07, 21:14
    Jeszcze reaz wyjaśnię: żeby pojazd został sprowadzony na mienie
    musi być użytkowany przez 6 miesięcy za granicą co się wiąze z
    opłatami ubezpieczenia komunikacyjnego, no chyba że w USA nie
    ktrzeba ubezpieczać....
    Pzdr
    --
    patmate
  • tabaluga0 24.08.07, 22:47
    chyba trzeba ale mysle ze to maly koszt, u nas oc ok 200zl. ac-
    5000!!!
    --
    foto.onet.pl/33m79,w86sojkoc6os
  • Gość: marider IP: *.elpos.net 25.08.07, 14:47
    Maly koszt ROTFL... Za R1 pelne ubezpieczenie w USA na rok to ok $1900 a i to
    przy szeregu znizek i dodatkowych czynnikow ktore wplywaja na obnizenie skladek.
    US to nie Polska :)

    Powodzenia.. ;)

    PS: chyba tylko Polacy potrafia tak (nedznie) kombinowac :/

    Pzdr
    marider
    R1
  • Gość: blady IP: *.hsd1.ga.comcast.net 25.08.07, 16:28
    nie wiem z kad wzieles te kwote 1800$ za rok, ja za pelne
    ubezpieczenie za R1 w usa place 450$ na rok.
    pozdro. (poztym mam kilka ticketow za speeding)
  • Gość: marider IP: *.elpos.net 26.08.07, 17:23
    Ubezpieczalem swoj w Progressive czyli najbardziej popularna ubezpieczalnia w US
    (Geico jest tez konkurencyjne), cos jak PZU w Pl. Pytalem przy okazji ile wynosi
    pelna stawka z full coverage (czyli cos jak NNW+AC+OC razem) do jakiejstam
    kwoty- to sie okresla do jakiej kwoty chcesz sie ubezpieczac w razie powaznego i
    nie wypadku ;/- juz nie pamietam i bylo tego $1900 za rok, sam placilem $300 ale
    ja to ja :D. Cena ubezpieczenia w USA zalezy od wyksztalcenia, gdzie mieszkasz,
    jaki masz record, czy masz rodzine, inne pojazdy, czy ubezpieczenie jest na
    Ciebie czy jeszcze na inne osoby (bo nie jest to ubezp przywiazywane do pojazdu
    jak tutaj) itp itd, czynnikow jest masa- to dla tych ktorzy nie wiedza.

    Zadnego ticketa nie mialem - nie oplaca sie tam palowac ;] - a record mam czysty
    jak lza i very good 4 me ;)

    Pzdr
    marider
    R1
  • tabaluga0 25.08.07, 22:14
    nędzna to jest Polska, w Stanach za 3-4 wypłaty mozesz sobie kupic
    nowy motocykl a u nas? no chyba ze zarabiasz po 30 tys miesiecznie
    --
    foto.onet.pl/33m79,w86sojkoc6os
  • motofil 08.09.07, 00:55
    tabaluga0 napisała:

    > nędzna to jest Polska, w Stanach za 3-4 wypłaty mozesz sobie kupic
    > nowy motocykl a u nas? no chyba ze zarabiasz po 30 tys miesiecznie

    Bez przesady. Zarabiając, dajmy na to, 8 tys. miesięcznie też da się we w miarę
    krótkim czasie uciułać na fabrycznie nowy motocykl.

    A wracając do tematu, to myślałem kiedyś o skorzystaniu z ustawy o mieniu
    przesiedleńczym /miałem i będę znowu miał taką możliwość/, ale strasznie dużo z
    tym zachodu, obawiam się, że gra może być niewarta świeczki.

    --
    Sprzedam Suzuki GSF 600 S Bandit, 2000 r., pierwszy właściciel:
    www.auto.pl/gielda/offer.php?kod=6B6K
  • tabaluga0 10.09.07, 00:11
    no jasne jakby człowiek zarabial dla siebie 8 tys zl to byloby ok,
    ale niestety pracujac juz z 15 lat daleko mi do 8 tys, tym bardziej
    mam rodzine na utrzymaniu.

    a napisz jakie problemy moga byc z tych mieniem?
  • Gość: dzidek44 IP: *.dsl.chcgil.ameritech.net 11.09.07, 16:03
    Cześc
    nie ma żadnego problemu.
    1. Wczesniej niż 6 mies. od planowanego przyjazdu do Polski kupujesz,
    rejestrujesz i ubezpieczas motocykl.
    2. W odpowiednim czasie wysyłasz do Polski (mój z Chicago płynął 5 tyg.)
    3. Wykonujesz odprawę celna w Polsce jako mienie (lubia sprawdzać kiedy
    wjechałes do Polski - trzeba miec stempel w paszporcie.
    4. Przekonujesz celnika że "prznosisz swoje miejsce zamieszkania do Polski"
    (teren UE).
    5. Wykonujesz zerowy przegląd techniczny.
    6. Rejestracja
    7. Ubezpieczenie
    I juz gotowe.

    Nie możesz uzyczać pojazdu "na pismie" a skorzystać ktos zawsze może (bo byłem
    chory i pojechał po lekarstwa :))


    Pozdrawiam
    Zdzisiek
  • Gość: vincent IP: 67.20.130.* 31.01.08, 00:05
    Czy ubezpieczenie jest konieczne przy przewozie motocykla na mienie
    przesiedlencze??? Ja obecnie mieszkam w stanie New Hampshire i nie
    ma tutaj obowiazku ubezpieczac pojazdy-czy mimo wszystko powinienem
    wykupic??? Dzieki!!!
  • simon_r 27.08.07, 13:27
    hhhmmm.... podobno można próbować przez niemcy.. wtedy wychodzi dużo taniej.
    Jest taki portalik www.kupujwusa.pl pomagają ściągać rózne sprzęty.

    -------------------

    Dziadek Gosiewskiego

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka