• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Prawo jazdy na skuter Dodaj do ulubionych

  • IP: *.internetdsl.tpnet.pl 06.05.08, 22:28
    Słyszałem ze nasz kochany parlament chce wprowadzenia prawa jazdy na skuter ,
    przecież to przegięcie , jest karta motorowerowa i starczy. Powołują sie na
    unie tylko ze w Niemczech możesz jeździć na dowód osobisty pojazdem do 125 cm3
    Edytor zaawansowany
    • 07.05.08, 11:03
      Witam.
      Proponowane zmiany:
      - kategoria Am powyżej 50cm3, od 14 lat do końca
      - kategoria A1 od 18 lat
      - kategoria A od 24 lat

      cytuję za dziennikiem:
      > Zwolennicy nowych regulacji podkreślają, że nastoletni kierowcy
      > motorowerów często powodują wypadki - i dlatego trzeba ich szkolić.
      > Przeciwnicy zauważają, że prawo jazdy AM będą musieli zdobyć też
      > dorośli - w tym kierowcy z długim stażem za kółkiem.

      A może nie będą musieli? Na zachodzie (ogólnie w Unii, Niemcy mają jeszcze
      lepiej) skuterami do 125cm3 można kierować na podstawie prawa jazdy kat. "B".
      Gdyby u nas też to przy okazji wprowadzili (w ramach "ujednolicenia prawa"), to
      ja gorąco popieram takie zmiany. Zaoszczędzę ponad tysiąc złotych na kurs
      potrzebny tylko po to, by jeździć takim samym skuterem jak teraz, ale z sinikiem
      czterosuwowym (jeżdżę sporo ponad 1000km miesięcznie przez cały rok, więc to ma
      znaczenie).

      pozdrawiam, tomek
      • 07.05.08, 12:14
        Moje zdanie jest takie. Jeżeli ktoś posiada prawo jazdy jakiejkolwiek kategorii, to powinien mieć uprawnienia do jazdy motorowerem, ale jeżeli nie ma to powinien posiadać pprawo jazdy lub kartę motorowerową. Nie ważne czy ma 15 czy 55 lat, przecież korzystał będzie z dróg publicznych i musi znac przepisy ruchu drogowego. Co z tego, ze ktos ma 40 lat jak nie zna przepisów, a śmiało siada w skutera i pomyka sobie po mieście, nie znając zasad zachowania się np, na skrzyżowaniu
        • Gość: staszek IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 23.07.09, 19:03
          według mnie prawo jazdy na skuter to głupota.rząd niech się zajmie łataniem
          dziur w asfalcie bo przez nie te wypadki .
          • Gość: jsz IP: *.t-mont.net.pl 23.07.09, 20:48
            ehe. a 60-cio koleś w niezapiętym kasku, bez świateł i używania kierunkowskazu
            zapier**jący w poprzek 3 pasów, kompletnie bez zwracania uwagi na otoczenie,
            wcale nie stanowi zagrożenia. a jeździ, bo nikt mu nie powiedział, że jak ma
            takie czarne pod kołami, to ma przestrzegać jakichś przepisów. to samo dotyczy
            szczeniaków na kiblach goniących się na ścieżkach rowerowych, albo
            jednokierunkowymi pod prąd. a to tylko moje własne obserwacje z jednego miasta,
            przy wcale nie intensywnej po nim jeździe
            jak, kufra, nie potrafi debilne społeczeństwo korzystać rozsądnie z danego
            prawa, to za pysk i do epoki prl-u, może zomowskie metody pomogą wychować
            następne pokolenie
            jsz
            • Gość: srogi IP: *.adsl.inetia.pl 12.05.10, 15:30
              Koleś wymyśliłeś!Bo tak może tylko jeździć/szpanować/ 16-stolatek i
              takiemu trzeba te prawko.Nie twierdzę,że może i znajdzie się jakiś
              jołop 60-dziesięcioletni,jeżdżący na wsi,gdzie przejeżdża samochód
              dwa razy na dobę,bo w mieście tego nie uświadczysz
            • Gość: swojak IP: *.static.szczecinek.net.pl 19.06.10, 23:18
              moim zdaniem masz racje mam 24 lata i sam jezdze skuterem nie mam prawka ale zam
              sie na przepisach i jek widze dziecko ejezdzajace na rondo z włączonym kierunkim
              w inna strone niz ma zamiar jechac to mam ochote zatrzymac go i isc z nim do
              jego rodzicow i dac im w morde bo to nie on jest winny tylko oni bo kupili mu
              skuter chociaz jeszcze dobrze nie umi jezdzic na rowerze
        • Gość: zbyszek IP: *.net.stream.pl 02.05.11, 19:24
          czy moge zarejestrowac motor opojemnośici125 cmm da dowódosobisty tak jak na pojemnośc 50cmm
          • Gość: jsz IP: *.t-mont.net.pl 05.05.11, 20:31
            Gość portalu: zbyszek napisał(a):
            > czy moge zarejestrowac motor opojemnośici125 cmm da dowódosobisty tak jak na po
            > jemnośc 50cmm

            oczywiście, zbysiu. za 3 lata - z urzędu, za fałszowanie dokumentów

            a powiadają, że głupich nie sieją...
            jsz
      • 07.05.08, 12:39
        To są proponowane zmiany. Takiego maila otrzymałem z Ministerstwa
        Infrastruktury:

        Witam!
        Panie Szymonie poniżej przedstawiam dokładne rozpisanie kategorii
        Poszczególne kategorie prawa jazdy będą upoważniać do prowadzenia:

        1) kategoria A1:

        - motocykli o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125
        cm3, mocy
        nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym
        0,1
        kW/kg,

        - motocykli trzykołowych o mocy nieprzekraczającej 15 kW,

        2) kategoria A2:

        - motocykli o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy
        nieprzekraczającym 0,2 kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy
        przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla,

        3) kategoria A:

        - motocykli

        - motocykli trzykołowych o mocy powyżej 15 kW

        Nowy podział kategorii prawa jazdy niesie za sobą także zmianę
        minimalnego
        wieku upoważniającego do ich uzyskania, oraz wprowadzenie
        stopniowego
        dostępu do poszczególnych kategorii. Wiek niezbędny do uzyskania
        poszczególnych kategorii prawa jazdy został ustalony następująco:

        1) kategoria A1 - 16 lat,

        2) kategoria A2 - 18 lat,

        3) kategoria A:

        a. 20 lat - w przypadku jeżeli osoba, od co najmniej dwóch lat,
        posiada
        prawo jazdy kategorii A2. (dla motocykli trzykołowych o mocy
        powyżej 15 kW
        granica wieku wynosi 21 lat)

        b. 24 lata - w przypadku jeżeli osoba nie posiada prawa jazdy
        kategorii
        A2.


        Propozycje tych przepisów wynikają między innymi z wdrożenia
        dyrektywy
        2006/126/WE

        Oczywiście wdrażamy także prawo jazdy kategorii AM, które będzie
        uprawniało do prowadzenia motorowerów i będzie je można uzyskać w
        wieku 14 lat.

        Pozdrawiam
        Tomasz Piętka

        Główny Specjalista
        Departament Transportu Drogowego
        Ministerstwo Infrastruktury
        tel: +48226301247
        fax:+48226210202
        e-mail: tpietka@mt.gov.pl
        www: www.mt.gov.pl
        www.mi.gov.pl
        • 07.05.08, 13:33
          Dzięki za te informacje. Nie rozumiem co prawda jednego zdania "oraz
          niepochodzące od pojazdów", ale to drobiazg.
          Szkoda, że nie ma tam nic o rozszerzeniu uprawnień posiadaczy kategorii "B".
          Wydaje mi się jednak, że nie ma w Polsce żadnego lobby, które mogłoby
          zorganizować akcję przekonującą rząd do zmian w tym kierunku - posiadacze małych
          skuterów będą protestować przeciwko obowiązkowej kategorii "Am" powyżej 18 lat,
          zaś posiadacze motocykli - przeciwko podnoszeniu wieku minimalnego na "A". Ech,
          zapiszę się jednak na kurs już teraz (-:
          pozdrawiam, tomek
          • 07.05.08, 13:51
            eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32006L0126:PL:HTML
            3. W odniesieniu do kierowania pojazdami na własnym terytorium państwa
            członkowskie mogą przyznać następującą równoważność kategorii:
            a) [...]
            b) prawo jazdy kategorii B uprawnia do kierowania motocyklami kategorii A1.

            Czyli zgodnie z Dyrektywą, na którą się MI powołuje, _można_ wprowadzić takie
            udogodnienie. Skoro dobrowolnie obniżono wiek na AM z 16 lat na 14, to i to może
            by jednak przeszło? Piszę maila z zapytaniem (-:

            pozdrawiam, tomek
            • 07.05.08, 13:55
              Ja wysłałem to pytanie odnośie B-->A1 do ministerstwa jakieś trzy
              tygodnie temu. Do dziś nie mam odpowiedzi.
              Szymon
              • 07.05.08, 15:12
                szymon.dziawer napisał:
                > Ja wysłałem to pytanie odnośie B-->A1 do ministerstwa jakieś trzy
                > tygodnie temu. Do dziś nie mam odpowiedzi.

                W takim razie przedstawiam błyskawiczną odpowiedź mniej oficjalną niż pismo, ale
                krótką i konkretną. Szacunek (-:
                Niestety, treść pozbawia złudzeń:

                ----- Original Message -----
                ---- from [10.51.56.82] ----
                ---- 7 May 2008 14:40:42 ---

                Witam!
                Polska nie zamierza wdrażać przepisów pozwalających posiadaczom prawa jazdy
                kategorii B na kierowanie motocyklami wchodzącymi w zakres kategorii A1.
                Pozdrawiam
                Tomasz Piętka

                ----- Original Message -----
                From: Tomasz Główka
                To: tpietka@mt.gov.pl
                Sent: Wednesday, May 07, 2008 2:26 PM
                Subject: Prawo jazdy - równoważność kategorii B->A1

                Ministerstwo Infrastruktury
                Departament Transportu Drogowego
                Tomasz Piętka

                Dzień dobry,
                Uprzejmie proszę o odpowiedź na następujące pytanie:
                Czy, w ramach planowanych zmian dostosowujących uprawnienia do
                prowadzenia pojazdów do wymagań Unii Europejskiej, Ministerstwo
                Infrastruktury przewiduje przyjęcie zapisu Dyrektywy 2006/126/WE,
                Artykuł 6, punkt 3 b)?

                > Artykuł 6
                > Kolejność przyznawania i równoważność kategorii
                [...]
                > 3. W odniesieniu do kierowania pojazdami na własnym terytorium
                państwa
                > członkowskie mogą przyznać następującą równoważność kategorii:
                > a) [...]
                > b) prawo jazdy kategorii B uprawnia do kierowania motocyklami
                kategorii A1.
                • Gość: Victor IP: *.chello.pl 09.05.08, 19:43
                  Takie wybiórcze podejście do respektowania prawa unijnego o ruchu drogowym
                  świadczy o samowoli obecnie rządzących urzędników Departamentu Transportu
                  Drogowego i będzie przyczynkiem do kompromitacji całego obecnego rządu i obecnej
                  koalicji w Parlamencie. Dotknięci tą samowolą ludzie, tak młodzi jak i starszego
                  pokolenia, z pewnością "wyrównają" rachunki przy okazji najbliższych wyborów.
                  Zbyt dużo było tej samowoli i najróżniejszej "durnoty" w przeszłości, aby Polacy
                  chcieli ją tolerować obecnie, gdy mają już w swej dyspozycji środki do jej
                  skutecznego eliminowania.
                  • Gość: Victor IP: *.chello.pl 10.05.08, 16:49
                    Dodam jeszcze, że powoływanie się na prawo unijne w przypadkach chęci
                    wprowadzenia jakiegoś nowego rozporządzenia w ruchu drogowym w Polsce a
                    ignorowanie innych przepisów unijnych, np. że kategoria prawa jazdy B może
                    zawierać kategorię prawa jazdy A1 lub manipulowanie przedziałami wiekowymi w
                    zdobywaniu poszczególnych kategorii prawa jazdy, to tylko nieudolna próba
                    ukrycia faktycznej samowoli urzędników ministerialnych w stanowieniu prawa
                    drogowego w naszym kraju. Rzeczywiście tym "mędrcom" chodzi tylko o wyciągnięcie
                    z portfela ludzi niezbyt zamożnych (młodzieży i ludzi dojeżdżających
                    motorowerami do pracy) dodatkowych pieniędzy oraz prawdopodobnie przysporzenie
                    dochodów sobie i swoim różnym znajomym, lub członkom rodzin (także budżetowi
                    państwa), z tytułu organizowania dodatkowych szkoleń i egzaminów. Naprawdę
                    trudno się dalej godzić z tego rodzaju praktykami przy stanowieniu prawa.
                    Mobilizujmy opinię społeczną, aby położyć temu kres. W najbardziej totalitarnej
                    wizji państwa, jaką była idea państwa u Platona, pełnoprawnym obywatelem
                    zostawało się w wieku 50 lat. Nie pozwólmy, by jakiś model totalitaryzmu, tj.
                    dyktatury różnej maści urzędników państwowych, którzy zawsze "lepiej wiedzą"
                    (besserwiserzy), jak np. w przypadku wdrożenia w Polsce obowiązku jazdy na
                    światłach w ciągu całego roku, mógł się dalej panoszyć.
                • Gość: LIder IP: *.mil.pl 17.06.08, 12:46
                  bo wy z tego Misisterstwa byśta tylko chcieli na nas zarabiać.Z tej
                  derektywy w polsce sie tylko to przyjmuje co daje zysk.Czyli badania
                  co 10-15 lat, nowe kategorie prawa jazdy czy wymiana ich na nowy
                  nikomu nie potrzebny wzór.A wszystko po to żeby koledzy ministra z
                  firm sie na pchali naszą kaboną.A powinno być odwrotnie.Mam prawko
                  kat.B C+E i D a za chwile nie będę mógł jechdzić jakimś małym
                  skuterem chińskim skuterkiem do pracy.To jest chore tak jak nasze
                  Państwo.
                  • 17.06.08, 15:03
                    Gość portalu: LIder napisał(a):
                    > (...) A powinno być odwrotnie.Mam prawko
                    > kat.B C+E i D a za chwile nie będę mógł jechdzić jakimś małym
                    > skuterem chińskim skuterkiem do pracy.To jest chore tak jak nasze
                    > Państwo.

                    Z wielu postów wynika, czego potwierdzeniem jest także Twój, że
                    głównym problemem jest analfabetyzm i lenistwo. Kilka postów dalej
                    pisałem:

                    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=508&w=79231237&a=80767122&t=1213707464368

                    i cytat dla leniwych:
                    szymon.dziawer napisał:
                    > Dyrektywa unijna 2006/126WE z 20 grudnia 2006 WYRAŹNIE mówi w art.
                    > 6 punkt 1 d):
                    > prawa jazdy wszystkich kategorii uprawniają do kierowania
                    > pojazdami kat. AM (czyli motorowerami do 50 ccm)

                    Jak widać z tą materią - niedoinformowanych malkontentów wygrać
                    niezwykle trudno. Coś gdzieś słyszał niedokładnie, ale mu się nie
                    podoba. Bo tak!

                    Szymon
                    • Gość: excel IP: *.aster.pl 27.04.09, 03:43
                      Przeczytajcie uważnie fragment pisany dużymi literami:

                      http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32006L0126:PL:HTML

                      d) prawa jazdy wszystkich kategorii uprawniają do kierowania pojazdami kategorii
                      AM. Jednak PAŃSTWO CZŁONKOWSKIE MOŻE w odniesieniu do praw jazdy
                      wydawanych na swoim terytorium OGRANICZYĆ RÓWNOWAŻNOŚĆ KATEGORII AM DO
                      KATEGORII A1, A2 i A, JEŚLI
                      państwo to UZNA,ŻE WARUNKIEM NABYCIA
                      UPRAWNIEŃ KATEGORII AM JEST ZDANIE EGZAMINU PRAKTYCZNEGO
                      ;

                      Jestem dziwnie spokojny, że nasi ustawodawcy uzależnią nabycie uprawnień
                      kategorii AM od zdania egzaminu praktycznego - bo mają takie prawo.

              • Gość: RafalKlusek IP: *.static.xcore.pl 06.12.09, 09:15
                A ja mam prawko na B,C+E i wieloletnia praktykę i czy też będe musiał robić to bezsensowne AM ??
                • Gość: jsz IP: *.t-mont.net.pl 07.12.09, 06:29
                  nie, am jako kategoria niższa zostanie objęte przez b, o ile mnie pamięć nie
                  myli (projekt czytałem jakiś czas temu)
                  jsz
                • Gość: Adaś. IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.12.09, 14:10
                  A moim skromnym zdaniem to powinieneś w takim przypadku mieć jak to nazwałeś
                  "bezsensowne Am", bo posiadanie kat. C+E nie zwalnia nikogo z posiadania A czy B
                  jeśli jeździ pojazdem pod daną kategorię. AM powinni być zwolnione tylko w
                  przypadku posiadania A1 lub A bo raczej kurs pod B albo pod T nie nauczy cię jak
                  się zachowywać jadąc motocyklem czy innym skuterem.
                  Howk!
        • 07.05.08, 14:20
          Uważam, że nie powinno się zwiększać wieku w którym będzie można
          zdobyć prawo jazdy kategorii A1, gdyż to nie wiek czyni człowieka
          dojżałym, znam wielu baranów po 40-ce, którym nie dałbym karty
          rowerowej a śmigą maszymami o pojemnościach grubo powyżej 1000 .
          Natomiast jeśli chodzi o prawko Am to jestem za dla dzieciaków od 14
          roku życia, ale ludzie mający prawko jakiejkolwiek kategorii już nie
          powinni musieć go zrobić.
          • 07.05.08, 15:10
            mieszko1988 napisał:
            > Uważam, że nie powinno się zwiększać wieku w którym będzie można
            > zdobyć prawo jazdy kategorii A1

            Ja natomiast uważam, że powinno się zgłębić zagadnienie, zanim
            zabierze się głos w jakiejkolwiek sprawie, nawet pisząc w
            internetowym forum.
            Otóż panie Mieszku. Według zapewnień Ministerstwa Infrastruktury o
            kategorię A1 będzie można ubiegać się od 16 roku życia, czyli o rok
            wcześniej, niż miało to miejsce do tej pory (obecnie kat. A1 możliwa
            jest do pozyskania dopiero przez siedemnastolatków).
            Kategoria prawa jazdy na motorower to AM i tu granicę wieku
            podniesiono w stosunku do stanu na dzień dzisiejszy do 14 lat
            (obecnie karta motorowerowa dostępna jest od 13 roku życia i
            niepotrzebna po skończeniu 18 roku życia), ale i tak obniżono
            względem dyrektywy unijnej (proponowane 16 lat). Kategoria prawa
            jazdy AM jest potrzebna, dopóki nie wprowadzimy przedmiotu przepisy
            ruchu drogowego do szkół - powiedzmy 2 lata w gimnazjum, tak, aby
            każdy absolwent otrzymywał z dyplomem prawo jazdy AM. A tak mamy na
            ulicach tysiące użytkowników motorowerów, których pojęcie o
            przepisach jest mniejsze niż mgliste. Wolność wolnością, ale jakieś
            normy powinny obowiązywać.
            Szymon
            • 07.05.08, 15:26
              Zgodnie z tą dyrektywą, mogliśmy obniżyć wiek na AM z 16 na 14 (lub podnieść do
              18 lat). Dyrektywa mówi też, że każde inne prawo jazdy upoważnia do prowadzenia
              motorowerów - o ile ministerstwo nie wprowadzi egzaminów praktycznych na AM i
              nie zlikwiduje takiej równoważności. Ciekaw jestem jak będzie - w pewnym sensie
              odpowiednikiem nauczania w szkołach byłby kurs i egzamin tylko teoretyczny.
              W każdym razie ten problem mnie już tak nie pasjonuje: i tak muszę zdawać na "A"
              (chyba, że A1/A2 stałyby się dużo tańsze, w co wątpię). W ten sposób państwo
              zachęca do pójścia na całość (prawko na dowolnie duży motocykl) zamiast ułatwiać
              przesiadanie się z samochodów na skutery typu mini-maxi (50cm3 na codzienne
              dojazdy nie jest dostatecznie motywujące).
              pozdrawiam, tomek
              • Gość: Majkel IP: *.171.114.5.crowley.pl 08.05.08, 08:19
                To ja mam pytanie...
                Po cholere nam dowody osobiste?
                Jeśli panstwo uprawnia obywateli do uzyskania uprawnien na prowadzenie pojazdow
                przed 18 rokiem zycia, to ok. Ich decyzja, a my oczywiscie mamy sie z czego
                cieszyc. Ale czlowiek posiadajacy dowod osobisty jest juz "pelnoprawnym"
                obywatelem, mogacym stanowic o samym sobie z pelna odpowiedzialnoscia karna za
                to, co robi.

                Pomimo, iz zdecydowanie blizej mi do 30 niz 24 lat, to cytowany zapis uwazam za
                krzywdzacy i - pewnie wylece teraz w kosmos - niezgodny z konstytucja. Bo gdzie
                ta cholerna demokracja i wolnosc wyboru??
                • 08.05.08, 12:36
                  Gość portalu: Majkel napisał(a):
                  > Ale czlowiek posiadajacy dowod osobisty jest juz "pelnoprawnym"
                  > obywatelem, mogacym stanowic o samym sobie z pelna
                  odpowiedzialnoscia karna za
                  > to, co robi.
                  Ale czepiasz się, że pełnoletni nie może zrobić sobie p.j. na
                  dowolny pojazd, samolot, czy statek, czy też o to, że na dowodzie
                  osobistym powinno się móc jeździć na wszystkim bez uprawnień ;D
                  Przypominam, że żeby mieć żonę też chyba trzeba mieć 21 lat.
                  Przynajmniej tak było do niedawna, że poniżej 21 trzeba było jakieś
                  dodatkowe zaświadczenia zdobyć.
                  Wiadomo, że wszystkim się nie dogodzi. Taka dygresja. W USA po 18
                  roku życia można iść na wojnę i zginąć za ojczyznę, ale w barze
                  sprzedają alkohol od 21 roku życia - może ktoś skoryguję, jeśli się
                  mylę.
                  Szymon
                  • Gość: Majkel IP: *.171.114.5.crowley.pl 08.05.08, 12:57
                    > Ale czepiasz się, że pełnoletni nie może zrobić sobie p.j. na
                    > dowolny pojazd, samolot, czy statek, czy też o to, że na dowodzie
                    > osobistym powinno się móc jeździć na wszystkim bez uprawnień ;D

                    :D Jazda na samym dowodzie, to lekkie przegiecie w druga strone :D Choc kto jest
                    bez winy niech pirewszy rzuci kamien :D
            • 07.12.09, 12:27
              No ja bylem pewien, ze A1 jest w tej chwili od 16 lat...
        • 17.06.08, 20:01
          Przy rosnących cenach paliw wiele osób przesiadza się na sedesy,
          więc dlaczego im tego nie ułatwic? ja osobiście jestem zwolennikiem
          aby do 125ccm i 11kW można było jeździc na prawko kat. B, natomiast
          resztę zostawiłbym po staremu. Niech młodzi od 13 roku życia, i
          judzie beż uprawnień szaleją na 'piędzisiątkach', a kat. od lat 18.
          Przecież wprowadzenie bzdurnych ograniczeń typu 'kat. A od 24 roku
          życia' spowoduje tylko tyle, że więcej młodzieży będzie ganiało bez
          uprawnień, a co za tym idzie bez odpowiedniego przeszkolenia i
          czasami bez znajomości przepisów.
          Pozdrawiam Yamasz
          Puści klamę, ruszy i na horyzoncie zniknie...
      • Gość: krystianoss IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.11.08, 08:13
        mysle ze to jest głupota wprowadzic prawo jazdy na motorower do 50(ccm. W Niemczech mozna na dowod osobisty do 125(ccm) ale zobacz jakie sa drogi tam a jakie w Polsce. Moim zdaniem nasi ministrowie powinni zajac sie robieniem drog a nie wrowadaniem noeych prepisow!!!
      • 23.05.11, 15:06
        Przeszła ta ustawa?
        --
        Mieszkania Rzeszów
        • Gość: dziewczyna _13 IP: *.086.c90.petrotel.pl 12.08.11, 12:18
          ustawa przeszła i mam być ważna od 2013 roku to jest bessesowne i podobno mam być tez drogie !!!!!!
    • Gość: Andrzej IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.08, 18:12
      Nie chce mi sie tego czytac, ale fakt faktem ze jakis kurs powinien byc dla
      kazdego kto wsiada na pojazd dwukolowy,nie wazne czy skuter czy motocykl.
      Najlepsi sa nowobogaccy ktorzy kupuja sobie sportowe 1000 na poczatek czesto nie
      majac nawet prawka.
      • 10.05.08, 22:13
        Jeśli tak piszecie o prawku.
        To chciałbym sie dowiedzieć ile ok. będzie mogło kosztować takie prawo jazdy A2
        i czy jak po dwóch latach będę zdawał na A to czy znów będę ponosił takie same
        koszta jakbym robił nowe prawko czy już mniejszą cenę ??

        PS. mnie się zawsze zdawało ,iż prawko A1 jest od 16 lat.!
        • Gość: syntetyzer IP: *.city-net.pl 13.05.08, 21:52
          nikt nie pomyslal o tym jak wprowadzenie takiego prawa jazdy na skutery i
          motorowery wplynie na dochody sprzedajacych... mnie na przyklad taka informacja
          martwi bo sprzedaz spadnie i mniej zarobie, państwo sie moze nie przejmuje bo
          nadrobi straty kursami ale ja co mam zrobic? wydaje mi sie ze najlepszym
          rozwiazaniem w takiej sytuacji byloby wprowadzenie obowiazkowego, niedrogiego
          kursu uczacego przepisow tak samo jak karta rowerowa i motorowerowa i
          podejrzewam ze 95% osob po 18 roku zycia zna przepisy ruchu drogowego... pozdrawiam.
          • Gość: Kowalski IP: *.dip0.t-ipconnect.de 20.05.08, 15:54
            Mieszkam w Niemczech od 19 lat, to co ludzie w Polsce pisza o
            niemieckich przepisach to bzdury. Na dowod osobisty mozna jedzic
            pojazdem typu Mofa, o v-max 25 km/h, i to tylko gdy jest sie
            urodzonym przed 1.1.1965. Inni potrzebuja tzw. Mofaschein,
            odpowiednik karty motorowerowej, ktory kosztuje ok. 100 EUR. Na
            prawo jazdy kategorii B mozna jezdzic tylko motorowerami 50 ccm o v-
            max 45 km/h, wyjatkiem sa ludzie ktorzy prawo jazdy otrzymali przed
            1.4.1980, ci moga jezdzic na motocyklach do 125 ccm. Natomiast
            ludzie nie majacy prawa jazdy kat. B musza miec prawo jazdy kat. M
            by jezdzic motorowerem 50 ccm, to prawo jazdy to koszt ok. 600 EUR.
    • Gość: flizer IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.06.08, 10:30
      Ciekawy jestem co na to sprzedawcy skuterów ???Wiadomym faktem będzie to że
      sprzedasz na pewno spadnie o kilkadziesiąt %. Mówią że jest sporo wypadków na
      skuterach a a na motorach ile ich jest ? {kierowcy z prawo jazdami }
      • 10.06.08, 10:08
        a może by tak zainteresowac bardziej prase, srodowsko motocyklistów
        i wszystkich mogących wpłynać na kształt przyszłych rozwiązań
        prawnych? Prawo Unijne zezwala na uznanie przez kraj członkowski
        prawa jazdy kat B za wystarczajace do prowadzenie motocykla o
        pojemnosci 125ccm. Czemu mamy wychodzic przed szereg i byc bardziej
        restrykcyjni? majac prawo jazdy kat B moge prowadzic 3.5 tonowy
        pojazd o nieograniczonej mocy, chocby 1000KM a mam nie miec prawa
        poprowadzic 50ccm pyrkawki? Zrobmy cos z tym!
        popadamy ze skrajnosci w skrajnosc! bez zadnych uprawnien i wiedzy
        mozna prowadzic 7m długości jacht (wiekszosc jachtow srodladowych) i
        np utopic cala kilkuosobowa zaloge lub staranowac inny jacht bo sie
        nie ma pojęcia o prawie drogi) a majac prawo jazdy na samochod nie
        bede mogl poprowadzic motoroweru slabszego od ogrodowej kosiarki!
        chyba ze przyczepie sobie silnik do roweru - wtedy moge
        na marginesie, samym rowerem zdaza mi sie przekroczyc 45km/h! moze
        powinienem zamontowac ogranicznik?
        • 10.06.08, 10:23
          Apelujmy do posłów aby uznali nasze uprawnienia do prowadzenia
          pojazdów do 3.5 tony za wystarczające do kierowania motorem do
          pojemności 125ccm - Dyrektywa Unijna daje taką możliwość!
        • 12.06.08, 12:14
          grzegorz.strukowicz napisał:
          > majac prawo jazdy kat B moge prowadzic 3.5 tonowy
          > pojazd o nieograniczonej mocy, chocby 1000KM a mam nie miec prawa
          > poprowadzic 50ccm pyrkawki?

          Dyrektywa unijna 2006/126WE z 20 grudnia 2006 WYRAŹNIE mówi w art. 6
          punkt 1 d):
          prawa jazdy wszystkich kategorii uprawniają do kierowania pojazdami
          kat. AM (czyli motorowerami do 50 ccm)

          Co do automatycznego nabywania uprawnień A1 przez kierowców
          posiadających kat. B - z informacji, jakie uzyskałem bezpośrednio z
          MI wynika, że nie planują realizacji tego zapisu w Polsce. Z jednej
          strony - szkoda, z drugiej - przemyślcie to. Czy naprawdę, z czystym
          sumieniem możecie powiedzieć, że to do końca dobry pomysł, aby każdy
          samochodziarz mógł jeździć małym motocyklem? Nasz system szkolenia
          kandytatów na kierowców jest i może upośledzony, ale przynajmniej
          wpaja jakieś podstawy. Czy to dobry pomysł pozwolić jeździć komuś,
          nawet na motocyklu 125 ccm, kto nie wie, gdzie jest w motocyklu gaz,
          a gdzie hamulec, za to umie zaparkować w kopercie auto? Ja mam
          jednak mieszane uczucia.

          Szymon
          • Gość: roro IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.06.08, 20:11
            Zgadzam się z Szymonem Dziawerem, że znajomość przepisów to jedno(a tak na
            marginesie jest parę przepisów dotyczących stricte motocykli, które każdy
            motocyklista powinien znać) a umiejętność jazdy to drugie. Skąd ma ktoś niby
            wiedzieć, jak się jeździ motocyklem ? (proszę nie pisać głupio, że sprzedawca
            wytłumaczy). Nawet na 50cm powinien być jakiś kurs, coś w rodzaju karty
            motorowerowej i powinni walić słone mandaty za brak tego dokumentu, no bo czym
            się różni kierowca auta bez prawa jazdy od kierowcy skutera bez uprawnień ? I
            ten i ten może spowodować groźny wypadek. A dzisiejsze 125 to nie byle co, tylko
            motorki które potrafią zasuwać grubo ponad 100 czasami, a skuterki nie są
            gorsze, 70 to norma po odblokowaniu, co zresztą większość osób
            robi(nielegalnie). Pozdrawiam
            • Gość: grzegorz IP: 81.219.10.* 12.06.08, 23:45
              no wlasnie, pojemnosc sobie a moc i masa sobie, 50 potrafi wazyc 120
              kg, tylko najczesciej ma automatyczna skrzynie a zdaza sie ze i
              polaczone hamulc z abs, podobnie wiekszosc tzw lekkich motocykli.
              wiec przepis taki troche gietki sie robi.
              czy na prawie jazdy naucza mnie jzdzic ferrari czy veyronem? a
              prowadzic go moge.
              rowerem tez trzeba umiec jezdzic i nikt tego nie koncesjonuje a znam
              tajich co z gorki i 100 leca
              • Gość: Syntetyzer IP: *.city-net.pl 13.06.08, 00:05
                popadamy w paranoje, szukanie dziury w całym i kolejnych dziwnych przepisów w
                niczym nie pomoże, karta motorowerowa musi być dla wszystkich chcących jeździć
                na jednośladach do 50 ccm od 13-14 roku życia, ale podkreślam, jest to sprawa
                najważniejsza w tym całym biznesie, karta ta, czy jak kto woli prawo jazdy
                kategorii AM musi być łatwo dostępne, nawet łatwiej niż karta motorowerowa i
                tanie, bez zbędnych opłat i przeciągania biurokracji w nieskończoność, wszyscy
                tylko na tym stracą, a prawda jest taka że wszyscy chcący się poruszać po
                drogach publicznych czy to rowerem, skuterem do 50 ccm czy motorkiem 125 ccm czy
                wiekszym muszą przepisy ruchu drogowego znać, ale trzeba im udostępnić szybki i
                łatwy sposób poznania tych przepisów, nie mówie oczywiście o banalnych pytaniach
                itd tylko o rzetelnie załatwionej operacji szkolenia i przeegzaminowania z
                przepisów w trakcie nabywania prawa jazdy kategorii AM, wtedy wszyscy będą
                zadowoleni.
                • 13.06.08, 09:08
                  Gość portalu: Syntetyzer napisał(a):
                  > kategorii AM musi być łatwo dostępne (...)

                  Bardzo mądrze mówisz.
                  Ja już od jakiegoś czasu staram się lobbować za tym, aby w dwóch
                  ostatnich klasach gimnazjum wprowadzić OBOWIĄZKOWY, KLASYFIKUJĄCY
                  przedmiot Przepisy Ruchu Drogowego. O ile poprawiłoby się
                  bezpieczeństwo na drogach, gdyby każdy gimnazjalista wraz z dyplomem
                  ukończenia szkoły otrzymał prawo jazdy kat. AM. Rodzice mogą obawiać
                  się o pociechy - przecież mogą zabrać im to prawo jazdy. Nie ma
                  obowiązku jeżdżenia motorowerem! Poza tym zajęcia na WF-ie też
                  bywają niebezpieczne (chociażby taki skok przez kozła, czy, o
                  zgrozo, basen!). Koszty? Cóż. Stać nas na 2 h tygodniowo religii
                  przez cały okres edukacji młodego człowieka, to może i znajdą się
                  pieniądze na 1 h w tygodniu PRD przez 2 lata. Nawet kosztem tej 1
                  religii.
                  Szymon
                  • Gość: grzegorz IP: *.189.78.151.e-plan.pl 13.06.08, 17:51
                    trudno nie poprzec, ale powiedzcie co z tymi co maja juz prawo jazdy
                    kat B czyli znaja przepisy. czy prowadzenie motocykla do 125cm3 i
                    11kW przez takie osoby byloby czyms niebezpiecznym?
                    waze prawie 100kg mam prawie 2m wzrostu, razem z nawet przecietnym
                    pasazerem mozemy wazyc okolo 170kg. ktora 50tka to pociagnie!
                    • Gość: syntetyzer IP: *.city-net.pl 13.06.08, 23:06
                      osobiście uważam że kierowcy posiadający tylko kategorie B powinni mieć prawo
                      użuwania jednośladów zaliczanych do kategori AM, wiadomo, nic się nie zrobi ze
                      skuterami przerabianymi na pojemności 70-80 ccm bo równie dobrze możnaby to
                      robić z motorkami o pojemnościach 125 ccm, też da się wsadzić większy cylider i
                      tłok :) powyżej tych regulaminowych 50 ccm trzeba mieć albo A1 albo A, takie
                      jest moje zdanie.
                  • 04.07.08, 17:13
                    A co ma powiedzieć człowiek taki jak ja który nie może zrobić prawka
                    ( względy zdrowotne ) i ma do dyspozycji tylko dowód!
                    • Gość: Syntetyzer IP: *.city-net.pl 08.07.08, 01:19
                      no to skoro nie może taki człowiek prowadzić auta ze względów zdrowotnych to
                      dlaczego te same względy mają pozwalać na prowadzenie motocykli bądź skuterów?
                      czy to bedzie mniejsze zagrożenie dla jego zdrowia i zdrowia innych użytkowników
                      dróg? taki człowiek na własne ryzyko może kupić sobie quada bez prawa do
                      rejestracji i życze powodzenia! a i zdrowia oczywiście...
              • Gość: flizer IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.07.08, 22:30
                Ja np na rowerku smigałem 143km/h
                • Gość: tutututu IP: *.spray.net.pl 17.07.08, 15:50
                  W tunelu aerodynamicznym ?
          • 07.12.09, 12:37
            Bez jaj... Jakies 5 lat temu robilem kurs na A, "szkolenie" polegalo na tym, ze
            dali mi sprzet i kazali krecic osemki...
    • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.10.08, 00:11
      Jestem ojcem dwójki dzieci i jestem przeciwny wprowadzeniu prawa jazdy na skuter
      do 50cmm.
      Powodów jest wiele.
      Po pierwsze niesłyszałem o kraju w którym jest takie prawko do 50 cmm.
      Po drugie znowu nasi politycy szukają pieniędzy !!!
      Ciekawe na co ? Swoje pensje ? I tak mają za duże !!!
      Najpierw dzieciom zabierają dzieciństwo wymyślając chodzenie do szkoły od 6 roku
      życia, skracają wakacje a teraz pomysł na zabranie zabawy, która jest również
      potrzebna. Co niektóre dzieciaki same zarabiają na wakacjach żeby kupić sobie
      taki skuter bo rodziców niestać na taką zabawkę, a ta zabawka to nawet pomoc !!!
      Pomoc w dojeżdżaniu np do szkoły na wiosce na którą nawet autobus niedojeżdża!!!
      A teraz pomysł na prawko ? Kto za to zapłaci ? Pewnie rodzice, którzy zarabiają
      mniej niż 1000zł i myślą jak przetrwać od wypłaty do wypłaty. A o starszych też
      można by było pomyśleć. Do pracy można o wiele taniej się dostać, już
      niewspominając jak mieszka się na wiosce i trzeba około 20-30 km dojeżdżać do
      pracy i są oszczędności. Podwyżek wypłat nikt niewprowadza tylko dodatkowe
      opłaty! A najstarsi ? Dziadek na rybki lub ogródek niemoże dojechać ? Całe życie
      niemiał prawka, niestać go na skutra z marnej renty , emerytury, może dostał
      skuterek od wnuczka bo ten przesiadł się na szybszy motor i też zabieracie mu
      starość ? Banda wariatów z tych polityków !!! Powinien ktoś im pensje ukrucić i
      zacząć płacić za wszystko z marnego 1000 zł. Teraz za prawko zapłać , za wydanie
      dokumentów zapłać . pewnie jakieś badania zapłać. Komu przeszkadzało jeżdżenie
      skuterem na dowód osobisty ? Może ktoś by naprawde zajoł się potrzebnymi
      sprawami a nie utrudnianiem życia i tak już trudnego w naszej Polsce ?
      • 03.10.08, 13:53
        Gość portalu: gość napisał(a):
        > Po pierwsze niesłyszałem o kraju w którym jest takie prawko do 50
        > cmm.

        Wystarczy, że słyszałeś o tworze zwanym Unią Europejską. To jest -
        powtarzam już ze znudzeniem nie wiem który raz - dopasowanie
        polskich przepisów do dyrektywy UE, która ma wejść w życie do - nie
        chcę skłamać - bodajże 2011 roku we wszystkich krajach członkowskich.
        Nie chce znów bronić ustawodawcy, ale zwracam po raz kolejny Waszą
        uwagę, że nasz projekt i tak - za co należą się słowa uznania -
        maksymalnie obniżył wiek dla wszystkich kategorii (w projekcie są
        widełki, w jakich poszczególne kraje mogą operować - wg nich prawo
        jazdy kat. AM może być wydane dla szesnastolatka, z tym poszczególne
        kraje UE mogą obniżyć wiek do 14 lub PODWYŻSZYĆ do 18. Tak. Na
        motorower mogło być od 18 - jest od 14, czyli de facto rok później,
        niż obecnie.

        Co do pełnoletnich - nie mam wiedzy odnośnie odebrania im aktualnych
        uprawnień (jazdy "na dowodzie osobistym"), ale biorąc pod uwagę, że
        prawo nie działa wstecz, BYĆ MOŻE w ustawie znajdzie się zapis o
        możliwości prowadzenia takich pojazdów bez prawa jazdy dla osób ur.
        przed 1993, czyli urodzonym przed wejściem nowelizacji w życie.

        Poza tym swoją dwójkę dzieci wypuściłbyś na drogę bez karty
        motorowerowej? Jeśli są niepełnoletnie, to muszą legitymować się
        takim dokumentem.

        Z formą wprowadzenia tych praw jazdy nie polemizuję, bo nie znam
        szczegółów, ani opłat za ich wydanie. Mogę tylko stwierdzić, że
        dodatkowe opłaty owszem, wkurzają mnie, ale jakoś uregulować to
        trzeba, bo nikt nie powie, że każdy kto ma dowód osobisty zna
        przepisy.

        Szymon
        • Gość: jerry IP: *.internetdsl.tpnet.pl 03.10.08, 22:37
          Szymon popieram takie działanie dla młodych prawo jazdy ale na zasadach
          podobnych jak karta motorowerowa powinno być obowiązkowe w szkole takie lekcje
          będą potrzebne nie tylko tym którzy będą kiedyś jeździć pozwala wszystkim poznać
          przepisy ruchu drogowego to mogłaby być jedna godzina w tygodniu przez rok np
          zamiast 2 godziny religii. Starszym dajmy spokój i tak większość jeździ tylko po
          wiosce lub osiedlu
        • Gość: ANTYPEDAŁ IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.01.09, 21:56
          SZYMON TY PEDALE!!!!!!
    • 05.10.08, 20:34
      polak jest za przepraszam za głupi aby mu pozwolić jeździć bez
      uprawnień czymkolwiek po drogach publicznych. Zobaczcie jak jeżdżą
      ci co rozwożą piccę, jeżdżą jak chcą po chodniku, pod prąd,
      zawracają gdzie chcą no i jeszcze jazda bez kasku. To jeszcze wam
      mało przecież to może być dziecko któregoś z nas. Większość
      motorowerzystów pełnoletnich bez uprawnień nie zna przepisów ruchu
      drogowego. Uważam więc, że ustawodawca robi dobrze.
      • Gość: jerry IP: *.internetdsl.tpnet.pl 06.10.08, 07:03
        A myślisz że jak będą mieli prawko to będą jeździć jak zgodnie z przepisami
      • Gość: gość IP: *.3s.pl 25.01.09, 23:00
        jeżdżą bez kasku ? a przecież kask jest obowiązkowy na motorower , no i już
        łamią przepisy i co myślisz że jak wprowadzą ten nowy przepis to będą go
        stosować ?... będą go stosować tak samo jak ,,jazda bez kasku"
    • 06.10.08, 20:49
      nie nie mam pewności ale każdorazowe łamanie przepisów będzie
      robione świadomie i takiego gościa będzie można karać na równi z
      tymi co mają uprawnienia. Przykładem niech będzie jazda po pijaku,
      jak masz prawko to ci je zabiorą a takiemu bez uprawnień to co mają
      zabrać, dowód osobisty. Pozatym będzie to test dla pacjenta czy umie
      myśleć.
    • Gość: ms IP: *.pool.einsundeins.de 13.10.08, 15:27
      jaki dowod jakie 125 no 50tke potzebne sa prawo jazdy
      • 29.11.08, 12:14
        A ja jestem ZWOLENNIKIEM nowych przepisow i calkowicie sie z nimi
        zgadzam.
        Nie rozumiem dlaczego posiadajacy skutery maja jezdzic po ulicach,
        nie posiadajac zadnych uprawnien ?! co taki dzieciak z podstawowki
        czy gimnazjalista wie o przepisach ruchu drogowego ?! niewiele, o
        czym moze swiadczyc fakt tego, jak poruszaja sie po drogach - bez
        wyobrazni, bez jakiejkolwiek wiedzy, nie przestrzegajac zadnych
        przepisow! To nie fair. Skutery obecnie sa bardzo modne, a przeciez
        to tez pojazd ?! Dlaczego ja musialam placic za kurs, przesiedziec x
        godzin teorii i odbyc szkolenie praktyczne, potem zaplacic za
        egzamin i go zdac, a taki posiadacz skutera jest z tego wszystkiego
        zwoloniony ?! bo skuter jest mniejszy ?! bo ma mniejsza pojemnosc? i
        co w zwiazku z tym? - ale stwarza wieksze zagrozenie na drodze, bo
        wielokrotnie jezdza nimi ludzie, nie majacy absolutnie pojecia o
        zasadach ruchu drogowego! Natomiast fakt bycia pelnoletnim i
        posiadania dowodu osobistego o NICZYM nie swiadczy !!! czy to, ze
        mam dowod osobisty i jestem pelnoletnia, oznacza, ze jestem
        wszystkowiedzaca? nie. Ciesze sie, ze ktos zwrocil na to uwage i
        postanowil wprowadzic prawo jazdy na skutery. Podobnie jak "schody"
        do zdobywania kategorii A. To nieporozumienie, ze mlody czlowiek,
        nie majacy zadnej wiedzy na temat motocykli, po zdaniu egzaminu na
        kategorie A kupuje sobie motocykl o pojemnosci 1000. To nie
        samochod! w razie ewentualnego wypadku, taki kierowca nie ma zadnych
        szans, motocykl nie ma zadnych zabezpieczen, niczego co mogloby nas
        chronic! Dlatego wiedze i umiejetnosci na ten temat powinno zglebiac
        sie stopniowo - za duzo wypadkow i za duzo ofiar smiertelnych, abym
        zmienila zdanie.
        --
        sarawi
        • Gość: an IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.01.09, 21:59
          TY PEDAŁKO!!!!
        • Gość: gość IP: *.3s.pl 25.01.09, 23:09
          ja dodam swoje trzy grosze , ginęli młodzi ludzie bez uprawnień będą ginąc
          młodzi ludzie z uprawnieniami to nic nie da żadne uprawnienia, do tego jest
          potrzebna edukacja w szkole od najmłodszych lat wtedy może będzie widać zmiany i
          nie jestem za tym żeby wprowadzać prawo jazdy AM dla ludzi powyżej 18 roku życia
          a poniżej owszem to będzie tak jak było tylko zmieni nazwę , powód oczywiste ,
          widzę ludzi w wieku 50 i wyżej którzy jeżdżą na ryby , do pracy itd. właśnie
          motorowerami w tej kwestii jestem przeciwny wprowadzenia prawa jazdy AM dla tych
          ludzi, mają doświadczenie i jeżdżą żeby przeżyć a nie spowodować wypadek.
    • 29.11.08, 21:01
      co ja bym dal za to, zeby wreszcie prawo jazdy bylo obowiazkowe na
      wszystko co porusza sie po drogach publicznych... jak widze te
      nieszczesne dzieci na tych swoich kymco czy innych 49ccm nie majace
      zielonego pojecia o ruchu drogowym to mi rece do kostek opadaja
      --
      skąd ja to wiem, że ogon nie merda psem?
    • Gość: gość IP: *.3s.pl 25.01.09, 22:39
      mam jeszcze jedno zastrzeżenie co do prędkości motoroweru, wydaje się śmieszne i
      nie przemyślane, jazda motorowerem z prędkością 45km/h kiedyś to było 50km/h nie
      można by było przywrócić tej prędkości 50km/h po mieście skuterem?, jest to
      pojazd typowo miejski jazda 45 km/h powoduje to że jadąc tym pojazdem należy się
      trzymać prawej strony jezdni tu jest problem , problem w jakości tej części
      jezdni mianowicie nie równości studzienki kanalizacyjne uszkodzenia (takie są
      nasze polskie drogi do których często się wjeżdża a nie przejeżdża, to
      prowokuje wtedy do jazdy środkiem prawego pasa jezdni a co jednocześnie
      ogranicza pojazdom silnikowym utrudnienia w ruchu , spowolnienia jazdy .
      • Gość: scomber IP: *.sprint.com.pl 01.02.09, 22:00
        w koncu od kiedy wchodza te przepisy ze trzeba miec prawko na skuter?
        • Gość: Adaś IP: *.internetdsl.tpnet.pl 02.02.09, 11:35
          Żadne przepisy nie zostały jeszcze podpisane dlatego na razie nie wchodzą.. a
          kwestia prawka na skutery i inne >50ccm to kwestia sporna bo to ciężki przepis
          do zrobienia..
          • Gość: obywatel IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.02.09, 16:00
            słyszalem rowniez ze na te AM prawko to mozna i na skuter ale i tez na quada?
            jak to jest?
      • Gość: supcio gość ^^' IP: *.poczesna.netcominternet.pl 12.02.09, 14:30
        Co do jazdy z prawej strony jezdni, to jest to zapisane w Kodeksie Drogowym. Z
        tego co pamiętam, to jest tam mowa o tym, że trzymanie się MOŻLIWIE najbliżej
        prawej stroni jezdni dotyczy użytkowników rowerów, MOTOROWERÓW, pojazdów
        wolnobieżnych, ciągników rolniczych.
        Motocykl to wg. prawa pojazd samochodowy, z tym ze jednośladowy. Stąd tez
        trzymanie się ściśle prawej strony jezdni go nie dotyczy.
        Co innego na kursach i egzaminie na prawo jazdy. Tam wszystkie pojazdy (w tym
        samochody) muszą się trzymać możliwie najbliżej prawej strony jezdni (skrajnego
        prawego psa ruchu w danym kierunku). Jeśli ktoś np. podczas egzaminu na kat. B
        ktoś wyprzedzi cię z prawej strony to nie zdałeś.
        • Gość: supcio gość ^^' IP: *.poczesna.netcominternet.pl 12.02.09, 14:33
          Oczywiście, są sytuacje gdzie ktoś musi na wyprzedzić z prawej, np. podczas
          skręcania w lewo na skrzyżowaniu. Wtedy naturalnie nic się nie dzieje. Niby
          oczywiste, ale założę się ktoś od razu próbowałby się dopier...lić.
        • 07.12.09, 12:57
          KAZDY pojazd ma obowiazek jechac jak najblizej prawej krawedzi obojetnie czy na
          kursie czy gdzie indziej. Macie te swoje prawa jazdy, a i tak g. wiecie...
    • Gość: D IP: *.dip.t-dialin.net 22.06.09, 19:37
      nie prawda dla 125 ccm trzeba mniec prawo jazdy kategoria A , na
      50ccm kategorie M lub B
      • Gość: Gościu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.09, 13:44
        Mam Pytanie..

        Jeśli Jestem Pełnoletni i mam kartę motorowerową czy będę musiał
        jeszcze raz zdawać egzamin na Prawo Jazdy AM?, i Kiedy ta ustawa ma
        wejść w życie..

        dzięki z góry
        • Gość: Adaś. IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.07.09, 14:50
          Prawda jest taka, że przez błąd wcześniejszego rządu ustawa nie wejdzie w życie.
          Bo prawo nie działa wstecz, więc jeśli wg starego prawa mogłeś jeździć na dowód
          to teraz Ci tego nie mogą cofnąć pod warunkiem, że przed wprowadzeniem ustawy w
          życie zakupisz pojazd i będziesz miał na to papier ;).
          • Gość: jsz IP: *.t-mont.net.pl 11.07.09, 17:29
            interesująca interpretacja... niestety, AFAIK nieprawdziwa
            jsz
            • Gość: Adaś. IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.07.09, 14:26
              Gość portalu: jsz napisał(a):

              > interesująca interpretacja... niestety, AFAIK nieprawdziwa
              > jsz

              No a co Ci zrobią jeśli przed wejściem ustawy zakupiłeś pojazd i jeździłeś nim
              legalnie? Nic. Nikt Ci za niego nie odda pieniędzy bo kupiłeś go jak mogłeś
              jeździć, nikt Ci mandatu wlepić nie może bo dlaczego, jak zacząłeś nim jeździć
              jak było to dozwolone. To na takiej samej zasadzie jakby dzisiaj uznali
              papierosy za narkotyk, zabronione i karane za spożycie, a Ty byś wczoraj kupił
              paczkę fajek i dziś ją jeszcze palił to Ci nic zrobić nie mogą bo paczka
              zakupiona była jeszcze legalnie itd itd ;).

              Lex retro non agit.
              • Gość: jsz IP: *.t-mont.net.pl 12.07.09, 17:43
                Gość portalu: Adaś. napisał(a):
                > jeździć, nikt Ci mandatu wlepić nie może bo dlaczego, jak zacząłeś nim jeździć
                > jak było to dozwolone. To na takiej samej zasadzie jakby dzisiaj

                pierwszego dnia po wejściu nowych przepisów, o poranku, taka osoba zacznie
                jeździć pojazdem nie posiadając wymaganych od owego poranka uprawnień. jeśli
                północ zastanie ją w drodze - od 12,01 będzie kontynuować jazdę nielegalnie

                uznali
                > papierosy za narkotyk, zabronione i karane za spożycie, a Ty byś wczoraj kupił
                > paczkę fajek i dziś ją jeszcze palił to Ci nic zrobić nie mogą bo paczka
                > zakupiona była jeszcze legalnie itd itd ;).

                a widziałeś ostatnio wyprzedaże papierosów ze starymi znakami akcyzy? zgodnie z
                powyższą interpretacją po zakupie znaków można byłoby je sprzedawać do
                skończenia zapasu. niestety nie ma tak fajnie

                > Lex retro non agit.

                to nie takie proste, jak widać ;) zasada, iż prawo nie działa wstecz oznacza,
                że nie można po wejściu nowych przepisów ukarać kogoś za to, że przed ich
                wprowadzeniem postępował niezgodnie z nimi. i tylko tyle. nie jest to równoważne
                z zachowaniem praw nabytych
                jsz
                • Gość: Adaś. IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.07.09, 19:48
                  nie wiem jak z akcyzą bom niepalący :).

                  Ale oni nie wprowadzą tego, bo zapętlili się pozwoleniem prowadzenia do 50ccm na
                  dowód. A kolega pyta co jest, jeśli ma kartę motorowerową, czyli jest posiada
                  dokument uprawniający na do poruszania się pojazdami do 50ccm, więc nic mu nie
                  grozi. W takim wypadku, gdyby mu wlepili mandat to wszystkich z A powinni
                  odesłać na kat A2..
    • Gość: R W IP: *.chello.pl 22.07.09, 14:44
      KIEDY TE PRAWO JAZDY NA SKUTER BEDZIE I ILE TO BEDZIE KOSZTOWAC I
      JAK DLUGO TRWAC BEDZIE EGZAMIN NA TO PRAWO JAZDY.
    • 07.12.09, 13:17
      No wlasnie mialem zaproponowac by dowody osobiste wydawano od 50 roku zycia, a
      tu sie okazuje, ze juz w starozytnosci na to wpadli...

      Cala ta bande urzedasow powinno sie wywalic i zaknoczyc to eksperymentowanie na
      zywym organizmie. No ale to by bylo zbyt piekne... znow bedziecie na nich
      glosowac...

      Informuje, z prawo jazdy obowiazuje juz teraz nie tylko na motorower ale i na
      rower (tak, "niedouczony dzieciak" moze powodowac "zagrozenie" na drodze nawet
      przed 13 rokiem zycia...). Inaczej sie tylko nazywa... Pytanie ile ta zmiana
      nazwy bedzie kosztowac... Jedyna roznica to podniesienie wieku do 14 lat.
      Oczywiscie nie pomyslano np o chorych dzieciach na serce, dla ktorych jazda
      rowerem grozi smiercia, a motorower daje szanse na samodzielne przemieszczanie sie.

      "Gdyby u nas też to przy okazji wprowadzili (w ramach "ujednolicenia prawa"), to
      ja gorąco popieram takie zmiany. Zaoszczędzę ponad tysiąc złotych na kurs "

      No to masz odpowiedz dlaczego nie wprowadza...

      W szkole powinni uczyc nie tylko prawa o ruchu drogowym, ale w ogole prawa (np
      zamiast ladowania dzieciakom informacji o odmianach buraka)... U nas sie wymaga
      jego znajomosci jednoczesnie produkujac niezrozumiale przepisy albo
      umozliwiajace ich interpretacje na 1000000 sposobow.

      No ja bym sie jeszcze zastanawial po co ograniczenie do 125 cm skoro sa takie
      szczegolowe ograniczenia co do mocy i masy...
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.