Dodaj do ulubionych

Szyba do turystyki...

29.07.09, 12:37
Potrzebuję na gwałt(dorosłem do tego po ostatniej, dłuższej, późno wieczornej
wycieczce za miasto) wyższej szyby do Bandita. Jakieś sugestie? Fajnie by też
było gdyby nie kosztowała 2000pln :)
Edytor zaawansowany
  • Gość: zi-k IP: *.chello.pl 29.07.09, 23:12
    Według mnie wszystkie szyby oferują podobną ochronę przed wiatrem.
    Markowa czy wycięta z pleksi w garażu,wysoka czy niska,jeden grzyb,do 100-120
    jakoś dają radę,powyżej jest żle.
    Po wielu próbach używam na stałe takiej
    www.bikepics.com/pictures/1740053/
    Poprzednio jeżdziłem z o wiele wyższą Puiga ale rzuciłem ją w kąt garazu bo
    motocykl wyglądał z nią jak dupa,a jakiegoś większego efektu nie było.
    Próbowałem tez szyby z deflektorem ale tylko zwiekszył się hałas.
    Zdaje się żeby osiągnąć jakis efekt trzeba byłoby zastosować taką z metr na metr
    ,ale chyba nie chcesz tak skrzywdzić Bandita,to piękny moto,nie zasługuje na to.
    Chyba rozwiazaniem jest krótka dobrze komponująca sie z motocyklem szybka i kask
    o dobrej aerodynamice.
    Pozdro.

  • Gość: jsz IP: *.internetdsl.tpnet.pl 31.07.09, 08:59
    Gość portalu: zi-k napisał(a):
    > Według mnie wszystkie szyby oferują podobną ochronę przed wiatrem.

    się nie zgodzę... tyle, że aby poprawić sytuację - zazwyczaj trzeba się zdać na
    profesjonalny wyrób, a nie prosty kawał pleksy wycięty byle jak w garażu.
    aerodynamika bywa nie tylko trudnym słowem, ale i zagadnieniem ;) w tym
    względzie jeśli chodzi o wyroby akcesoryjne mra i puig są IMHO jednak lepsze od
    produkcji krajowej
    jsz
  • Gość: zi-k IP: *.chello.pl 31.07.09, 09:16
    jsz, mając w pamięci twoje posty, wiem że nie zgodziłbyś się ze mną w
    niczym,nawet w tak oczywistej sprawie ,że gó... śmierdzi.

  • jeszua 31.07.09, 10:04
    no, to może cię to zdziwi, ale owszem zgadzam się: śmierdzi
    reszty nie komentuję - piszesz bzdury, i jak widać nie masz żadnych rzeczowych
    argumentów
    EOT
    jsz
  • Gość: exbandzior IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.07.09, 21:51
    w moim bandicie miałem wysoką szybę MRA z louis'a w kolorze czarnym - koszt 500
    zł /nie wiem ile dzis/
    w porównaniu do oryginalnej duza róznica na plus...
    warto zainwestowac...
  • Gość: piesek IP: *.europe.hp.net 31.07.09, 16:12
    Mam puiga, co prawda nie na bandicie ale na FZ6N.
    Kosztowala chyba 300 zet (?). Wykonanie jest ok.
    Co do jazdy to zaraz po zalozeniu musialem czesciej spogladac na
    predkosciomierz :) Roznia z i bez szyby jest kolosalna.
  • Gość: zi-k IP: *.chello.pl 02.08.09, 10:33
    Bardzo często jeżdżę autostradą dlatego z ochroną przed wiatrem
    eksperymentowałem już dużo przy poprzzednim moto YZF600.Zakładałem w nim markowe
    szyby,różnie profilowane,także samoróby,wyginałem pleksi w gorącej wodzie na
    różne sposoby,domontowywałem deflektory różnej wysokości.
    Do obecnego motocykla Horneta posiadam dwie markowe szyby wysoka i
    niską.Próbowałem także z wyrobami poślednich producentów,dokonując zmian w
    profilu i wysokości.
    Wnioski dot.obu motocykli,mając na uwadze przewagę Thundercata ze względu na
    pełna owiewkę są takie, że w niskich prędkościach dajmy na to do 100 dobór
    odpowiedniej szyby może polepszyć komfort podróżowania.
    Ale nie o to chodzi bo przy tych prędkościach nie ma co sobie dupy zawracać,bo
    coś tam wieje ale tyle co nic .Problem zaczyna się przy stałej jeżdzie od
    120,przelotową 150-160,kiedy łeb urywa.Dązyłem do tego żeby wtedy mieć jakis tam
    komfort.
    Niestety nie udało się.BeZ względu na to czego nie robiłbym z szybą,i tak było
    żle.Owszem,zmieniałem punkt naporu trochę wyżej lub nizej,hałas zwiekszał sie
    lub zmniejszał ale różnice były mało odczuwalne.
    Ogólnie wyższa i większa szyba wprowadza większy hałas i turbulencje,nie wygląda
    też za dobrze.Może zmniejsza trochę nnapór,ale kosztem tych dwóch poprzednich
    wartości.
    Kompromisem jest mała, średnia szybka i dobry kask,jak juz napisałem.
    Odchyla powietrze na tyle że nie urywa łba ale nie wprowadza zawirowań i
    nadmiernego hałasu.
    Jsz zapraszam do mnie jak będziesz przejeżdżał przez Kędzierzyn
    poeksperymentujemy z twoją beemką,może cię przekonam że kawał pleksi wycięty w
    garażu działa tak samo jak oryginał.
    Pozdro.
  • Gość: jsz IP: *.t-mont.net.pl 02.08.09, 15:21
    Gość portalu: zi-k napisał(a):
    > poeksperymentujemy z twoją beemką,może cię przekonam że kawał pleksi wycięty w
    > garażu działa tak samo jak oryginał.

    nie mam oryginału, ale dużą szybę od mra. prawie jak duży kawał pleksy ;)
    różnica w porównaniu z oryginałem jest dla mnie jednak zauważalna
    w sumie po tym, co wyżej napisałeś przyznaję rację, że generalnie zależy to od
    indywidualnych preferencji i zapatrywań: znam osoby, i to wiarygodne, robiące
    spore przebiegi, które twierdziły iż taka "byle co" szybka z louisa za 10e
    dawała im znaczącą poprawę komfortu jazdy odginając strugę powietrza powyżej
    130-140kmh. dla mnie była zauważalna o tyle, że zamiast na wiać klatkę podmuch
    bębnił mi po grdyce - czyli ocena in minus

    od jakiegoś czasu chodzi mi natomiast po głowie założenie varioscreena, ale póki
    co powstrzymuje mnie cena... wolę ten szmal puścić ze spalinami
    jeszua
  • Gość: Wiga IP: *.88-199-146.vspace.pl 09.01.19, 13:50
    Można dociąć na wymiar poliwęglan lity, tu na blogu różnice względem plexi... PC jest bardziej elastyczny od pleksi. sklep.wiga.com.pl/blog/PLEXI-czy-POLIWEGLAN-lity.html
    dostępne są różne grubości w sklepach
    sklep.wiga.com.pl/Plyty-Poliweglan/Poliweglan-Lity/

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.