Dodaj do ulubionych

TEMPERATURA CIEPŁEJ WODY w 105...

10.11.09, 00:28
jak u was wygląda?
ja gdy odkręcam samą ciepłą to ma ona temperaturę dobrą "do kąpieli".
a to znaczy GIGANTYCZNE rachunki w przyszłości. To też znaczy, ze temperatura
"gorącej" wody nie spełnia norm. Nie wiem czy tylko ja mam ten problem. Facet
od termy gdy przyszedł na regulację tez zwrócił uwagę na wyjątkowo chłodną
"gorącą" wodę...
Edytor zaawansowany
  • megi-27 10.11.09, 09:17
    u mnie w 103 jest odwrotna sytuacja. Letnia woda jest gorąca a zimna jest
    często letnia.
  • maly2009 11.11.09, 13:15
    Witam,
    wowww... nie jestem sam w bloku 105!!!
    A wiec tak, moja historia zaczyna sie jakies 2 m-ce temu, gdy
    przyszli panowie od logotermy. Wyregulowali i poszli. Ciepła woda na
    wylewce bateri miala jakies 30 oC (norma mowi o 55 oC). Wezwalem
    ponownie serwis logotermy. Byli tak parokrotnie (4-5razy). Wymienili
    prawie polowe urzadzen zamontowanych w logotermie. Na nic jednak to
    sie nie zdalo... jak niebylo tak i nie ma cieplej wody.
    Sytuacja jest taka iz grzejniki grzeja (bardzo dobrze!!!!) natomiast
    z cwu jest tak ze musze baaaaardzo dlugo czekac az pojawi sie ciepla
    woda (zmierzone 30l), poczym po chwili leci znow letnia. Sprawdzajac
    temperature cieplej wody odkrecam zawor TYLKO cieplej (wiec nie ma
    mowy o zadnym mieszaniu sie cieplej z zimna).
    Po tak dlugim okresie doszukiwania sie cieplej wody stracilem
    cierpliwosc. Doprowadzilem do konfratacji hydraulikow z gazomontazu
    oraz serwisu logotermy (bo w okresie minionych 2 m-cy jedni odsylali
    mnie do drugich- dzialalo to na zasadzie spychologi). W spotkaniu
    tym ustalono, ze moj cieplomierz pokazuje za maly przeplyw wody
    grzejnej, ktora nienadaza przygotowac cwu w wymienniku logotermy.
    Przeply byl na pozimomie 407 l/h, a powinno byc min. 550l/h.
    Doszukiwano sie dlaczego tak jest, trafilismy do kotlowni, w ktorej
    oczyszczono odmulacz oraz zwiekszono predkosc pompy obiegowej. W
    mojej uciesze na wylewce pojawila sie ciepla woda tj. 55 oC (w
    ilosci spuszczonej chlodnej wody ok 3l, ktora znajduje sie w
    przewodach od logotermy do bateri). Przeplyw na cieplomierzu
    osciagnal 650l/h. Zaznaczam ze byla to godz. 12.00. Ok. godz. 18.00
    tego samego dnia zalamalem sie!!!! Woda z wylewki cwu leci chlodna
    (powtarzam CHLODNA- nie nadajaca sie do umycia rak, nie wspominajac
    o wzieciu prysznica). Usterke zglosilem serwisantowi logotermy, ten
    zas poinformowal mnie, ze zglasza oficialnie problem na pismie do
    gazomontazu, iz zle sa wyregulowane zawory podpionowe (za, ktore
    odpowiada gazomontaz). Prywatnie powiedzial mi, ze problem bedzie na
    wieksza skale, gdyz coraz wiecej osob sprowadza sie do budynku oraz
    idzie zima i ludzie beda korzystac z grzejnikow.
    O problemie w bloku 105 zostal juz poinformowany przedstawiciel
    handlowy f-my Meibes (producent logoterm).
    REASUMUJAC... problem z brakiem wody lezy po stronie gazomontazu,
    zwiazku z czym w najblizszych dniach bede starac sie o spotkanie z
    dyrektorem w celu przedstawienia problemu.
    Pozdrawiam
  • slowikem 11.11.09, 20:13
    Witam
    U mnie w 105 ogólnie jest całkiem nieźle, poza wczorajszym wieczorem
    (10.11.2009) kiedy to woda ledwo nadawała się do wzięcia prysznica.
    Na samym początku po uruchomieniu ciepłej wody przez jakiś tydzień
    woda która powinna być gorąca była tylko ciepła. Do wczoraj wszystko
    było dobrze.
    Natomiast zupełnie nie mam pojęcia jak pomóc Megi... :)
  • agniecha464 15.11.09, 13:23
    u mnie woda jest bardzo gorąca aż byłam zdziwiona co prawda jeszcze
    tam nie mieszkam ale za kazdym razem kiedy przyjeżdzam a jest to
    często to sprawdzam wodę i zawsze jest gorąca mam nadzieje że nie
    będzie niespodzianek jak się wprowadzę pozdrawiam mieszkańców
  • route67 03.02.10, 09:07
    zazdroszcze...u mnie w ciagu ostatnich dwóch dni "gorąca" woda ma temperature
    29-30 stopni...kąpać muszę sie u znajomych albo w pracy.
    Rewelacja kur... (przepraszam, ale nerwy puszczają)
  • agak211184 03.02.10, 09:22
    Witam z bloku 105. Nie wiem czy zauważyliście (trudno to przeoczyć),
    Witam z bloku 105. Nie wiem czy zauważyliście (trudno to przeoczyć),
    że od kliku dni znów nie ma ciepłej wody. Ludzie litości to już
    jakaś paranoja, woda ustawiona na maksa powinna być wrząca a leci
    letnia - to też za dużo powiedziane. Czy naprawdę nikomu to nie
    przeszkadza?!!!
    TO CO SIĘ DZIEJE W GAZOMONTAŻU TO SIĘ TYLKO DO TELEWIZJI NADAJE !!!
    Nawet administrator ma to głęboko w d….. ale kasę za czynsz i ciepłą
    wodę to wiedzą jak brać! Ręce mi już opadają tyle kasy wydane na
    mieszkanie udupienie w kredycie na 30 lat, czy do cholery za tą cenę
    tak dużo wymagam? Mam wrażenie, że mieszkam na jakimś zadupiu w
    baraku. Tylko po co tyle kasy i zachodu skoro warunki bytowe są
    takie jak na pipidówku, a mycie się przypomina kurna mycie w „misce”
    z zimną wodą. PARANOJA!!!!!!!!!!!!!!! Nigdy więcej mieszkania z
    logotermą! Przykre tylko jest to, że developer i cała
    ta „instytucja” przedstawia świetlaną wizję i super warunki, a jak
    co do czego to każdy się wypina i 1 zrzucają całą winę na 2 nikt nie
    potrafi nic zaradzić. Wielokrotne monity odbijają się o ścianę, nic,
    kompletnie nic się nie dzieje. Ludzie żyjemy w 21 wieku a ciągle są
    problemy z ciepłą wodą a ostatnio także ze światłem. Normalnie
    alternatywy 4, w nowym bloku wszystko się sypie i ciągle nawala.
    Przykre jest to, że o klientów zabiega się do czasu podpisania umowy
    i zapłacenie pieniędzy, a potem jesteśmy zdani sami na siebie.
  • route67 03.02.10, 12:58
    spokojnie, nie tedy droga żeby sie denerwować.
    kluczem jest to, że jak sie do gazomontazu zgłasza problem to w odpowiedzi jest
    "tylko pan to zgłasza". jak widać nie tylko ja.
    ja w tej chwili robię pomiary, spisuje wszystko. kolejnym krokiem będzie pismo
    do gazomontażu. chętnie oddam to mieszkanie skoro nie spełnia ustawowych norm =
    nie nadaje sie do zamieszkania.
    jedna osoba nie wskóra nic w tv. ale jeśli zbierzemy sie wszyscy to inaczej.
    poza tym jest kilka innych instytucji. na pismo zbiorowe na 100% zareagują, wiem
    z doświadczenia.
  • agak211184 03.02.10, 17:17
    cieszy mnie to,żę jeszcze ktoś chce się za to zabrać, w końcu jakiś
    odzew :)oby i Gazomontaż się ruszył, bo jak narazie nie robią nic
  • andrzejikasia 03.02.10, 20:06
    Problemy z wodą to standard przy logotermie (przynajmniej w 103), u nas raz jest
    gorąca a innym razem trzeba poczekać kilka minut aż się nagrzeje. Może to
    kwestia awarii pieca, a może coś z samą logotermą - jeśli Gazior wydał Wam
    gwarancje to zawsze można zwrócić się do fachowca o kontrolę. Co do działań
    administratora - jeśli piec działa to tak naprawdę nic nie jest chyba w stanie
    zrobić, bo stronami są mieszkańcy i deweloper.
    U nas gdy woda była za zimna zwiększono temperaturę na piecu, ale to odbija się
    według mnie na zwiększonym zużyciu ciepła a co za tym idzie, będą dopłaty do
    czynszu.
  • route67 04.02.10, 00:19
    halo halo :)
    to nie jest tak!
    ustawa mówi wyraźnie - to jest w przepisach - woda gorącą na wylewce powinna
    UTRZYMAĆ temperaturę min 55 stopni przy przepływie 12l/min.
    To jest tyle co mówi ustawa. Kropka. To samo mówi instrukcja logotermy.

    Jeśli nie wyrabiają sie logotermy, bo sa źle dobrane do parametrów budynku -
    winny jest deweloper, bo źle zrobiony jest projekt. Jeśli nie spełniony jest
    warunek ustawowy - oznacza to niewypełnienie warunków umożliwiających
    korzystanie z lokalu zgodnie z jego przeznaczeniem - odpowiednie instytucje sa
    od tego by im to zgłosić i patrzac na opieszałość Gazomontażu watpie by
    skończyło sie inaczej.

    Ja zgłaszałem problem już jakiś czas temu do Gazomontazu. Przyszedł do mnie
    jakiś człowiek odpowiedzialny za kotłownie oraz przedstawiciele serwisu od
    logotermy. Mieli później jakieś wspólne spotkanie po którym nastapiła na kilka
    dni poprawa. Tydzień, może dwa. Było znośnie, choć nie było nigdy 55 stopni. Ale
    było akceptowalnie. Przyczyną była nieprawidłowa regulacja zaworów podpionowych.

    Co do parametrów - codziennie robię pomiar temperatury wody wraz z jednoczesnym
    odczytem wskazań ciepłomierza. Woda przychodząca na pion wacha sie w zakresie
    70-80 stopni i to chyba nawet byłoby akceptowalne (w sensie - nie
    uniemożliwiałoby osiągnięcia przyzwoitej temperatury na wylewce). Temperatura
    wody powrotnej jest o wiele niższa, natomiast to na co zwrócił uwage szef firmy
    serwisującej logotermę to parametr przepływu (flow) na ciepłomierzu.
    Dla prawidłowej pracy logotermy wymagane jest by jego wartość oscylowała w
    okolicy 500. U mnie w ostanich dniach było 70-80, a ostatniego wieczoru po prosy
    0,00 (!)

    Wszystko wskazuje na to, że ktoś to albo źle zaprojektował, albo nie potrafi
    ustawić jak należy. Partactwo od początku do końca, ale nie ma co płakac nad
    rozlanym mlekiem. Musimy poruszyć temat szerzej, bo w pojedynkę nic nie
    wskóramy. Jeśli podobne problemy są w 103 to nie rozumiem jak możecie akceptowac
    taki stan! Co do kosztów - logoterma jest po to żeby płacić za to co się zużywa.
    To nie jest złe rozwiązanie, pod warunkiem, że zapewni sie odpowiednie parametry
    do jego poprawnego działania. Teraz pójdzmy dalej - jeśli do uzyskania
    jakkolwiek ciepłej wody wymagane jest odkręcenie TYLKO "gorącego" kurka to
    własnie tutaj koszt w zastraszającym tempie będzie rósł! Od tego są mieszacze by
    do kąpieli używać wody ciepłej i zimnej w stosunku zbliżonym 50-50. Błędne jest
    założenie że wymagane będzie zwiększenie temperatury na piecu gdyż, zgodnie ze
    wskazaniemi ciepłomierza woda gorąca dochodząca do pionu ma temperature 70-80
    stopni. Kilka tygodni temu kiedy po raz pierwszy zgłosiłem do Gazomontażu
    problem z ciepła wodą - temperatura "na wejściu" była nawet wyższa, w granicach
    88 stopni o ile dobrze pamiętam. Tak więc to ma się nijak do sytuacji i kosztów.
    Zwróćcie uwagę również na fakt, że grzejniki potrafią być bardzo gorące a w tym
    samym czasie kran sika ledwie letnim strumieniem. Pomimo że nie jestem fachowcem
    w tej dziedzinie to logika i argumentacja specjalisty od logotermy nie pozwala
    mi sadzić że wina może leżec gdzie indziej niz po stronie Gazomontażu - a
    dokładnie po stronie ustawień i drożności infrastruktury. Jeśli ktoś spartolił
    to niech to naprawi. To nie jest nasze "widzimisię" tylko nasze prawo, poparte z
    resztą ustawą, a dokładniej - cytat z Rozporzadzenia Ministra Infratruktury:

    § 120:
    a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
    "2. Instalacja wodociągowa ciepłej wody powinna umożliwiać uzyskanie w punktach
    czerpalnych wody o temperaturze nie niższej niż 55 °C i nie wyższej niż 60 °C.",
    b) dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
    "2a. Instalacja wodociągowa ciepłej wody powinna umożliwiać przeprowadzanie
    ciągłej lub okresowej dezynfekcji metodą chemiczną lub fizyczną (w tym okresowe
    stosowanie metody dezynfekcji cieplnej), bez obniżania trwałości instalacji i
    zastosowanych w niej wyrobów. Do przeprowadzenia dezynfekcji cieplnej niezbędne
    jest zapewnienie uzyskania w punktach czerpalnych temperatury wody nie niższej
    niż 70 °C i nie wyższej niż 80 °C."


  • agak211184 04.02.10, 07:36
    U nas w najbliższy piątek ponownie jest spotkanie „fachowców”
    Gazomontażu i przedstawiciela logotermy, które pewnie jak zwykle nic
    nie wniesie (bo to już nie pierwszy raz). Zobaczymy co znów wymyślą.
    Sami wiecie, że mało przyjemne jest mycie się w letniej wodzie,
    zwłaszcza zimą.
  • maly2009 04.02.10, 07:57
    route67...
    Masz racje w pojedynke nic nie zdziałamy. Proponuje wspólnie.
    Namiary do mnie maly.2009@wp.pl

    P.S.
    A mi powiedziano w Gazomontażu.... "Tylko Pan zgłasza ten problem..."
    W tym momencie czuje się jakbym byl na obozie przetrwania, z tym
    że "słono" za niego zapłaciłem (developerowi) i "słono" płace
    (administratorowi)!!!
  • route67 04.02.10, 09:12
    słuchajcie, przede wszystkim - to nas nie powinno zupełnie obchodzić czy wina
    lezy po stronie logotermy (jak twierdzi Gazomontaż) czy po stronie
    kotłowni/Gazomontażu (jak twierdzi serwis logotermy).

    jedyne co nas powinno w tej sytuacji interesować to fakt, że woda w budynku 105
    nie spełnia ustawowych norm. Proponuję zebrać sie, omówić sprawę - i sporządzić
    zbiorowe oficjalne pismo oraz skierowanie sprawy do stosownych instytucji.
  • agniecha464 05.02.10, 20:02
    jestem za proponuje zebranie na klatce c na parterze przy windzie
    tylko trzeba ustalić jakiś dzień i godzinę podaje swój numer tel 502
    224 995 właśnie w tym celu jeśli ktoś jest chętny to ja będe
    pierwsza w kolejce do składania pism i skarg bo mam już dość tego
    idiotycznego gazomontażu o wszystko ich trzeba 10 razy prosić i zero
    efektów....
  • route67 05.02.10, 22:38
    jestesmy wstepnie umówieni w pierwszej klatce w niedziele o 16.
    kontakt do mnie 607 189 530
  • kiol13 05.02.10, 10:27
    > Kilka tygodni temu kiedy po raz pierwszy zgłosiłem do Gazomontażu
    > problem z ciepła wodą - temperatura "na wejściu" była nawet wyższa, w granicach
    > 88 stopni o ile dobrze pamiętam. Tak więc to ma się nijak do sytuacji i kosztów
    > .

    Co do kosztów to się nie zgodzę. Sytuacja na naszym osiedlu wygląda tak, że do
    osiedla trafia zimna woda która jest podgrzewana w kotłowni i jako woda
    techniczna idzie do mieszkań. Tam jest rozdzielana na kaloryfery a za pomocą
    logotermy podgrzewana jest też zimna woda która po podgrzaniu trafia do kranów.
    Jeżeli w całej instalacji zwiększy się temperaturę z 75 stopni do 90 to
    automatycznie zwiększa to koszty podgrzania czyli i nasze rachunki.

    Rachunki obliczane są w ten sposób, że koszt podgrzania wody dzielony jest przez
    liczbę GJ zużytą przez wszystkich mieszkańców co daje koszt 1GJ. Następnie każdy
    płaci za zużytą przez siebie liczbę GJ. Czyli wyższa temperatura w kotłowni =
    wyższy koszt 1 GJ = wyższy rachunek za podgrzanie wody.

    Co do temperatury wody w kranach to nasze logotermy nie mają (przynajmniej w
    103) zainstalowanego mieszacza, a w takim wypadku zgodnie z instrukcją
    temperatura wody w kotłowni nie powinna przekraczać 75 stopni (jeśli ogólnie
    przepływ wody w instalacji jest prawidłowy). Na logotermach jest kryza która
    pozwala regulować ciśnienie ciepłej wody idącej do kranów, a pośrednio
    temperaturę tej wody (mniejsze ciśnienie = cieplejsza i szybciej podgrzana
    woda). Więc jeśli grzejniki są gorące a w kranach woda jest zimna, to proponuję
    zacząć od zmniejszenia ciśnienia wody, może to coś da.

    Jeśli zaś chodzi o całą sytuację z Gazomontażem to jest to kolejna sprawa, w
    której brak choć odrobiny dobrej woli ze strony developera. Myślę że jedyny
    sposób to zgłaszanie usterek grupowo, a przy braku reakcji spróbowanie innych
    metod (inspektor nadzoru, urząd ochrony konsumenta). Administrator dostał
    wyraźne pismo od Gazomotażu żeby nie wtrącał się w sprawy związane z rękojmią,
    te mają być załatwiane bezpośrednio z Gazomontażem. W zeszłym roku podobne
    problemy mieliśmy z przepompownią i dopiero groźba rozwiązania tej sprawy
    sądownie doprowadziła do konkretnych rozmów i rozbudowy przepompowni. Myślę że
    swój udział miało też g***o zalewające ich garażowiec ;)
  • route67 05.02.10, 13:49
    nie zrozumieliśmy się...
    pierwsza rzecz: w tej chwili woda z kotłowni ma prawie 90 stopni i tutaj nie ma
    sensu ani możliwości zwiekszania temperatury a mimo to woda w kranach jest
    zimna. woda z kotla o temperaturze 63-64 stopni jest w stanie zapewnić ustawowe
    55 stopni na wylewce przy zapewnieniu odpowiedniego przeplywu na logotermie. i
    to tutaj jest problem co dziś zostało potwierdzone na spotkaniu
    przedstawicielstwa gazomontażu, serwisu logotermy i kilku mieszkańców.
    druga sprawa: nie chodziło mi o mieszacz logotermy tylko o regulacje temperatury
    wody mieszaczem w baterii.
    trzecia sprawa: zmniejszanie ciśnienia to nie jest rozwiazanie. gazomontaz
    odpowiada za logotermy, serwis je serwisuje, ktoś to na zlecenie gazomontażu
    zaprojektował - logoterma ma miec warunki do pracy na poziomie 12l/min w
    temperaturze min 55 stopni. Dla nas stroną jest Gazomontaż, nikt inny, nie
    Mejbes, nie serwis.

    W poniedziałek ma być kolejna wizyta wszystkich stron i zapraszamy mieszkańców
    do wzięcia udziału i wystosowania wspólnie pisma do Gazomontażu.
  • inwestor_gazomontaz 11.03.10, 14:12
    Brak dostarczenia ciepłej wody był rezultatem nieprowadzenia prac
    konserwatorskich przez służby administracji. Informujemy, że w dniu
    24.11.2009 r kotłownia została przekazana protokolarnie
    Administracji Osiedla, której obowiązkiem jest m.in. właściwa i
    bieżąca konserwacja urządzeń. Tymczasem w dniu 08.02.2010 wskutek
    interwencji mieszkańców - Gazomontaż S.A. pomimo, iż nie był do tego
    zobowiązany dokonał czyszczenia filtrów i odmulacza co sprawiło, że
    sytuacja w dostawie ciepłej wody ustabilizowała się.
  • zabki-ankra-mr 22.03.10, 14:21
    Ustosunkowując się do zarzutów firmy Gazomontaż pod naszym adresem
    informujemy, iż brak dostarczania ciepłej wody był rezultatem prac
    naprawczych kotłowni budynku Piłsudskiego 105 prowadzonych przez
    Gazomontaż S.A.
    Po stwierdzonych niedociągnięciach pracy tej kotłowni, Gazomontaż do
    dzisiejszego dnia dokonuje jej napraw i modernizacji.
    Konserwatorzy Wspólnoty na początku stycznia 2010 r. wykonali
    czyszczenie filtrów i odmulacza kotłowni. Ponowne czyszczenie tych
    elementów przez Gazomontaż w dniu 08.02.2010 wynikało z faktu
    wykonywanych przez Gazomontaż napraw i modernizacji, także
    związanych z jakością, czystością zamontowanych rur c.o.
    Gazomontaż nie był zobowiązany do przeprowadzenia przedmiotowego
    czyszczenia i jeżeli było ono niezbędne do właściwej pracy kotłowni,
    winien powiadomić o tym konserwatorów Wspólnoty i ewentualnie wraz z
    nimi, dokonać ponownego czyszczenia filtrów i odmulacza, ustalając
    przy tym przyczynę tak szybkiego ich zabrudzenia.
    W dniu 24.11.2009 wstępnie przejęliśmy protokolarnie nieruchomość a
    głównie przedstawioną przez Gazomontaż dokumentację budynku. W dniu
    17.12.2009 r . wezwaliśmy Gazomontaż do ostatecznego przekazania
    zgodnie z załączonym przez nas protokołem zawierającym m.in. spisane
    stany liczników itp .Niestety bezskutecznie. Ankra w dniu
    5.01.2010 r. dokonała więc jednostronnego spisania wskazań liczników
    w budynku. Rozpoczęliśmy też przepisywanie umów z dostawcami mediów.
    Informujemy, iż Gazomontaż S.A. nadal prowadzi prace naprawcze w
    kotłowni budynku Piłsudskiego 105 i dokonał jej zaplombowania, a
    zatem jednostronnie ją konserwuje i modernizuje jako gwarant. W
    tej sytuacji konserwatorzy Wspólnoty nie ponoszą odpowiedzialności
    za pracę kotłowni.
    Mieszkańcy wystąpili do Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-
    Epidemiologicznej o przeprowadzenie pomiarów hałasu wynikających z
    pracy urządzeń kotłowni, które zostaną wykonane w kwietniu 2010 r.
    Współpraca z firmą Gazomontaż jest bardzo trudna. Wielokrotne
    wezwania Gazomontażu do ostatecznej naprawy kotłowni w budynku
    Piłsudskiego 105 i usunięcia zgłaszanych innych usterek w ramach
    gwarancji i rękojmi nie przynoszą spodziewanych rezultatów.
    Przygotowaliśmy więc do Państwa decyzji projekt uchwały o
    skierowaniu sprawy na drogę postępowania sądowego.

    Ankra-MR

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka