Dodaj do ulubionych

Nowa lokomotywa już pędzi 160 km/h. Na razie na...

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.01.11, 12:53
Mamy czym się podniecać.
160 km/h to pędzi.
TGv 547 to on fruwa cyz zapier**?
Edytor zaawansowany
  • Gość: pasażer 0860 IP: *.ip.netia.com.pl 27.01.11, 13:06
    Jasne jak słońce na letnim niebie, że lokomotywa to "cud" techniki a wagony dalej podobnie jak perony smrodliwe o skorzystaniu z toalet bez zabrudzenia nóg po wejściu nie ma mowy. Punktualność to również coś obcego. Za dworce, perony, wagony, lokomotywa i setki podobnych rzeczy odpowiada kto inny. No a zespół doradców "TOR" i prezesi muszą zarobić czyli kraść, kraść, kraść tak aby Tusk miał z czego utrzymać ministra oraz wszystkich prezesów z pociotkami. Rzecz jasna Kaczyński nie pozostanie dłużny nowych przydupasów też trzeba opłacić. Struzik z PSL nie może się również obyć bez kradzionego. WKD jest tego dowodem. Bydło - pasażerowie ma płacić za zabawy i "szybką" lokomotywę.
  • joseph.007 27.01.11, 13:57
    Gość portalu: pasażer 0860 napisał(a):

    > Jasne jak słońce na letnim niebie, że lokomotywa to "cud" techniki a wagony dal
    > ej podobnie jak perony smrodliwe o skorzystaniu z toalet bez zabrudzenia nóg po
    > wejściu nie ma mowy.

    Nie przesadzaj. Akurat w KM standard pod tym względem nie odbiega zasadniczo od podobnych przewoźników podmiejskich na zachodzie, nawet w starych pociągach.

    > Punktualność to również coś obcego.

    Nie przesadzaj. Ja od kilku miesięcy jeżdżę codziennie, na non-stop remontowanej linii "nasielskiej" i nie narzekam (może po prostu jakis taki dziki fart mam, czy co?)

    > Za dworce, perony, w
    > agony, lokomotywa i setki podobnych rzeczy odpowiada kto inny.

    Ano tak - to wszak zupełnie inaczej niż w transporcie drogowym, gdzie jak powszechnie wiadomo wszystkie autostrady, ulice, parkingi, stacje benzynowe, autobusy, rowery i samochody osobowe mają tego samego właściciela i zarządcę :D
  • Gość: torro IP: *.ifpan.edu.pl 27.01.11, 15:26
    wniosek jest prosty
    PKP nie daje rady sprostac wspolczesnosci i powinna byc rozwiazana
  • joseph.007 27.01.11, 15:53
    A co mają Koleje Mazowieckie (o których jest artykuł) do PKP???
  • bondnaemeryturze 27.01.11, 13:09
    Husarz, Traxx - kolejne eksponaty do zimowego muzeum pkp...
  • Gość: r47 IP: 12.4.26.* 28.01.11, 14:31
    PKP juz chyba wogóle nie ma lokomotyw - tylko zarząd
  • Gość: rozczarowany IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.11, 13:12
    Przepraszam, ale to brzmi jak news z lat 50-tych XXw. Na świecie testują 400, 500 km/h, a nasza kolej wciąż tkwi w glebokiej komunie. Wstyd na całego. I my dziwimy, że się z nas śmieją.
  • Gość: Rurecki IP: *.Router.Korbank.pl 27.01.11, 13:33
    Warszawski Węzeł Kolejowy jest nazywany potocznie Krainą Wolnych Prędkości
  • joseph.007 27.01.11, 13:53
    Koledzy Przedmówcy; a gdzież to na świecie widzieliście pociągi podmiejskie o prędkości 500 km/h? Może od razu ponaddźwiękowe? Przypominam, że omawiane lokomotywy są własnie do podmiejskich przeznaczone.
  • Gość: życzliwy IP: 84.77.245.* 27.01.11, 15:51
    No ja do takiego wsiadłem, z Szanghaju na lotnisko Pudong... To przecież trasa podmiejska :).
  • joseph.007 27.01.11, 15:58
    Nie ma analogii. Maglev w Szanghaju to kolej niekonwencjonalna, w relacji wyłącznie "od-do", czyli w istocie raczej rodzaj poziomej windy :) A w niniejszym artykule mowa jest o klasycznych pociągach podmiejskich, takich jak na całym świecie, wykorzystujących ogólnodostępną infrastrukturę na wieloprzystankowych trasach.
  • Gość: mariki IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.01.11, 09:54
    Trudno nazwać podmiejskimi 5-godzinne relacje, jak Radom - Działdowo, Warszawa - Gdynia.

    Pan C. Sulima mówi o tym, że nie zdążą wyszkolić maszynistów. Ale czy do tego potrzeba kompletu lokomotyw? Nie wystarczy jedna? Znowu "niedasię" bo "miesięniechceniczmieniać"? Wagony sterownicze do tych "pusz-puli" mają od lat, mogą przeszkolić też na nich.
  • Gość: MX IP: 91.198.194.* 27.01.11, 14:02
    Sądząc po barwach to raczejklown a nie hetman.
  • Gość: im IP: *.dynamic.chello.pl 27.01.11, 14:47
    Metro pojedzie na bemowo.

    Wylazi na wierzch to o czym nieoficjalnie wsrod osob interesujacych sie tematem mowilo sie juz od bardzo dawna a kanalia gronkowiec klamala prosto w oczy ludziom.
  • Gość: wacek IP: *.dynamic.chello.pl 27.01.11, 15:03
    pożytek ?
  • Gość: B.S. IP: *.146.74.150.nat.umts.dynamic.eranet.pl 27.01.11, 15:24
    a co z malowaniem?
    koleje mazowieckie oglosily konkurs na nowe malowanie dla tych lokomotyw bombardiera i wygral go przeciez zupelnie inny wzor niz tena zdjeciu...
  • Gość: zdegustowany IP: *.sejm.gov.pl 27.01.11, 15:33
    EP-09 też tyle jedzie, a jest wymyślona i zbudowana w Polsce.
  • jim5000 27.01.11, 16:09
    Jakbyś poszukał trochę informacji o tych lokomotywach, to byś się dowiedział że dawny Pafawag (producent EP09) jest własnością Bombardiera. Te loki powstały w tej samej fabryce co EP09.
  • joseph.007 27.01.11, 16:45
    Gość portalu: zdegustowany napisał(a):

    > EP-09 też tyle jedzie, a jest wymyślona i zbudowana w Polsce.

    I na tejże prędkości 160 km/h wszelkie podobieństwa się kończą... Trochę jakbyś porównywał Poloneza z Chevroletem Volt na tej podstawie, że oba osiągają ok. 160 km/h :)
  • Gość: ted IP: *.adsl.inetia.pl 27.01.11, 17:02
    Ale EP-09 może tylko ciagnąć, nie może pchać. No i jest ich tylko ok. 40 szt. więc starczają tylko na pociągi EIC na CMK oraz na Warszawa - Poznań
  • Gość: avatar IP: *.microsoft.com 27.01.11, 15:38
    seriously
  • Gość: Hugo IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.01.11, 15:56
    Bardziej pasuje do Białorusi niż doEuropy. Prędkość też nie powala.. Co to jest 160 km/h . Przełom? Z tą prędkością tgv nie dogonimy nigdy w życiu.
  • jim5000 27.01.11, 16:16
    Jak już ktoś pisał wyżej, nie porównujcie TGV do pociągów podmiejskich.
    Nawet to Wasze TGV jak ma co 2-3 km przystanek, nie rozpędzi się więcej niż do 150.
    Pociągi podmiejskie jeżdżą 160km/h w Holandii, Niemczech, Francji czy Japonii.
    Nie ma potrzeby stosowania składów HST (KDP) na takich trasach, gdzie jest co 2-3 km postój.
  • Gość: Hugo IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.01.11, 17:27
    Masz rację z tym porówaniem do tgv, ale przyznaj chociaż, że ładne to to nie jest .
  • jim5000 27.01.11, 23:09
    Ładnych lokomotyw już nie budują. Traxx to już w sumie prawie 20 letni design (BR101). Dodatkowo oszpecili ją takim bajkowym malowaniem.
  • adam81w 27.01.11, 16:20
    No i fajno. Ładna nazwa dla lokomotywy. Gw używajcie jej a nie jakiegoś Sraxxa.
    --
    www.polskaflaga.pl/
    o ruchach ślązakowskich
    poradziMy sobie!
  • Gość: ja. IP: *.escom.net.pl 27.01.11, 16:34
    ale z niego brzyyyyydaaal. fu.
  • Gość: ted IP: *.adsl.inetia.pl 27.01.11, 17:03
    Prezes Radwan ładnie wychodzi na zdjeciach. To zdaje się jedyne co potrafi.
  • Gość: ted IP: *.adsl.inetia.pl 27.01.11, 17:07
    Nieprawda, że to "pierwsze tego typu lokomotywy w Polsce". Tarxxy ciągnęły już pociągi Przewozów Regionalnych przez pół roku - rok temu.
  • Gość: op IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.11, 20:00
    tamte traxxy były towarowe z prędkością do 140km/h. te są pasażerskie.
  • Gość: a IP: *.adsl.inetia.pl 27.01.11, 17:57
    myślałem że będzie wyglądało jak piętrus - tzn. cały skłąd będzie z obu stron opływowy. A tak to zwykła lokomotywa. No a to, że w Polsce niektórzy dostają z radości sra'czki jak usłysza 160km/h to żenada
  • Gość: walczanin IP: *.sds.uw.edu.pl 27.01.11, 19:55
    Matko, nie moze byc oplywowy i pietrowy z kazdej strony bo oddzielnosc lokomotywy jest istota systemu pull-push, w kazdej chwili mozna ja odczepic i puscic ja z jakims ekspresem nad morze czy co, czego w zespolach trakcyjnych nie mozna zrobic.
  • Gość: op IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.11, 20:03
    Oczywiście nam nie dogodzisz. Coś nowego się pojawia, świeżego, dające szansę na poprawę, a tu samo narzekanie. A to kolor zły, a to nazwa, a to prędkość, a to włosy maszynisty jakieś nie takie. Kurczę, aż szkoda czytać :]
  • Gość: ja. IP: *.escom.net.pl 27.01.11, 23:33
    ale z niego brzyyydaaal.
  • marta.sielska 27.01.11, 23:54
    Polak - katolik, patriota i znawca techniki...radosc dupe sciska,ze w pore wyjechalem...
    W ŻADNYM europejskim kraju pociagi podmiejskie nie poruszaja sie szybciej niz 160km/h, a w zachodnich Niemczech te same wagony Bombardiera sa prowadzone pociagami z v=140km/h. Na jadacego 280km/h na trasie Berlin-Frankfurt za ponad 100 euro nie stac nawet wszystkich Niemcow, a co dopiero Polaków...
    574 km/h to niepowtorzony rekord swiata, zrobiony dla lansu za kupe kasy, nieoplacalny dla normalnych podroznych, bo taniej byloby z ta predkoscia wozic kazdego oddzielnym samolotem
    Wogole nie ma rejsowych pociagow szybszych niz 330km/h, kilkanascie km magnetycznego Maglev w chinach to tez eksperyment, do tej pory nie zbudowano nic wiecej...
    Jak juz, to nie ma sie czym podniecac, ze lokomotyw jest tylko 11 z pozostalych 2000 "zlomow" na PKP, ale kupione maszyny są europejskim standardem, tez wdrazanym ciagle we Francji, Niemczech, Wloszech itp
    no ale Polakom znawcom techniki TVN nagadal, ze jak jest -20 stopni to opozniony i zimny pociag to skandal, jakby w poprzednich latach bylo inaczej...jak sie pcha do najtanszego TLK, to nie ma sie co dziwic, ze bedzie niekomfortowo, 2 lata temu na trasie Warszawa-Krakow nie bylo TLK i IR jadacych 3h i narod stac bylo na IC, wiec teraz nie gadajcie, zescie bidni i musicie jezdzic w syfie...
    Dobranoc
    PS jutro jade 3km rowerem na dworzec w Bad Nauheim, potem 25 min pociagiem do Frankfurtu i 10 min metrem z dworca do pracy - pomimo sieci autostrad w Niemczech sie nie jezdzi w korkach do pracy, bo w pociagu mozna zrobic duzo lepszych rzeczy!
  • Gość: Janek IP: *.play-internet.pl 30.01.11, 10:34
    Przecież jadąc w zestawieniu "push" maszynista nic nie będzie widział co jest na przodzie pociągu. :O
  • Gość: gosc IP: 80.48.4.* 31.01.11, 22:00
    Szkoda ,dopiero od 1 wrzesnia ? To ta pierwsza bedzie marniała do wrzesnia ? Szkolenie dla "starych" maszynistów max. powinno trwac miesiąc .
    I bedą jezdziły tylko po wyremontowanych szlakach . KM mogły by puscic pare kursów np. do mojej miejscowosci czyli Płock ,ot taka promocja ,pokazówka. A jesli nie ,to przynajmniej na najblizszych "dniach techniki kolejowej " w Warszawie mogli by podstawic .

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka