Dodaj do ulubionych

Na dworcu jak na lotnisku - będzie specjalna sp...

IP: *.adsl.inetia.pl 23.02.11, 08:07
Specjalna specjalna gafa?
Edytor zaawansowany
  • Gość: PW IP: *.polskieradio.pl 23.02.11, 08:13
    Ech pismaki, żebyście choć raz rzucili okiem na te wasze wypociny, a nie od razu do kasy...
  • Gość: Gówniarz z Pragi IP: 213.17.253.* 23.02.11, 08:13
    Wysokość opłaty dworcowej ma zależeć od długości pociągu i kategorii dworca. Na przykład zatrzymanie długiego ekspresu na Dworcu Centralnym ma kosztować PKP InterCWięcej...

    A ile kosztuje utrzymanie podatnika spółek odpowiadających za tory, podkłady, perony, megafony, kasy, trakcję, wagony, lokomotywy itd ? Może jeszcze wprowadzić opłatę za utrzymanie lewej szyny i prawej z peronu lewego i prawego. Ile podróżny ale też podatnik płaci na utrzymanie nierobów z Zespołu Doradców "TOR" takich jak Furgalski czy Lańcucki - ile kosztuje utrzymanie nierobów. Może p. Tusk za to kupi kwiaty złodziejowi ministrowi Grabarczykowi... Ile to już było, że to ostatnie / groszowe / zmiany i podróżni tego nie odczują. Ale nie PKP IC oraz podobne muszą kraść ich prezesi z rodzinami nie umieją inaczej.
  • Gość: pepe IP: *.fbx.proxad.net 23.02.11, 11:13
    Wprowadzic tez podatek od oddychania! Od ziewania! Od iloci okien i od powiedzchni dachu. Wiecej podatkow! PO, chcemy wiecej podatkow i wiekszego burdelu na kolei, i bardziej rozkradzionych oraz drozszych autostrad! Jest cudownie!
  • Gość: PP IP: *.dynamic.chello.pl 23.02.11, 08:17
    W paryżu Gare du Nord pociągi najwyzszej klasy maja swoje perony TGV swoj, Thalys swoj i zaden inny tam nie wjezdza, wchodzi sie na peron za okazaniem biletu i po klopocie. Widzieliscie kiedys na centralnym zajete wszystkie tory? ja nigdy!!!!
    pzdr
  • Gość: józef z józefowa IP: 77.253.217.* 23.02.11, 08:20
    w artykule wprost co prawda nazwa nie padła ale wnoszę, że spółka PKP Megafony już istnieje! Co więcej, już są z nią problemy:)
  • Gość: stary.gniewny IP: *.krawarkon.pl 23.02.11, 08:32
    Gość portalu: józef z józefowa napisał(a):

    > (..) spółka PKP Megafony

    34 Prezesów i 728 Dyrektorów
  • Gość: Forfiter IP: *.play-internet.pl 23.02.11, 08:42
    > > (..) spółka PKP Megafony
    >
    > 34 Prezesów i 728 Dyrektorów

    Mam pomysł na stołki: PKP Szalety SA
  • Gość: gajowniczek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.02.11, 12:39
    > > > (..) spółka PKP Megafony
    > >
    > > 34 Prezesów i 728 Dyrektorów
    >
    > Mam pomysł na stołki: PKP Szalety SA

    to ja dorzuce:
    PKP Powierzchnie Okienne SA
  • Gość: gość IP: 220.104.37.* 23.02.11, 08:26
    A ja uważam opłatę dla pociągów za coś naturalnego, i prawdę mówiąc dziwi mnie, że do tej pory jej nie było. Przepraszam, ale filozofia, że "dworzec powinien się sam utrzymać", a pociągi to tak przy okazji, jest chyba z deka postawiona na głowie. Dworzec najwięcej zarobi, jak w ogóle zlikwidujemy tory i przekażemy je pod - powiedzmy - handel pietruszką.
    Tak samo jak samoloty płacą za lądowanie na lotnisku, a autobusy za zatrzymanie się na przystanku, tak samo pociągi powinny płacić za zatrzymywanie się na dworcu.
  • martica 23.02.11, 08:56
    Jest drobna roznica - lotniska nie fiannsuja z Twoich i naszych podatkow a 50 prezesow i 150 zastepcow w spolkach corkach/ciotkach/wujkach PKP jak najbardziej. A te pieniadze piojda na kolejkne sp[oleczki spoelczek i kolejne etaty dla krewnych i znajomych krolika
    Najpierw umyjcie kible w pociagach, szczegolnie Kolei Mazowieckich, wstawcie tam papier toaletowy i zrobcie cos zeby woda byla w kranie a nie na podlodze po kostki. W tej na podlodze rak nie umyje. Jesli puszczacie pociag TLK pod koniec wakacji to pliease otworzcie chociaz jeden sracz na dwa wagony, a nie jak kiedys jeden dwa sracze na caly pociag czyne w wagonach pierwszej klasy. ZA to mam placic? I za to, ze 100 km pokonujecie w 2,5 godziny??? Ktos ma chyba kuku na muniu!
    --
    Pozdrawiam,
    Marta
  • dorsai68 23.02.11, 09:10
    martica napisała:

    > Jest drobna roznica - lotniska nie fiannsuja z Twoich i naszych podatkow

    Że co? Z czyich zatem? Chińczyków?
  • Gość: tomasz IP: *.dynamic.chello.pl 23.02.11, 09:27
    > Jest drobna roznica - lotniska nie fiannsuja z Twoich i naszych podatkow

    do LOT dokladamy (podatnicy) okolo 200 mln PLN rocznie
  • jhbsk 23.02.11, 10:13
    Zdecyduj się LOT czy lotniska?
    --
    JS
  • Gość: / IP: *.ssp.dialog.net.pl 23.02.11, 09:47
    > Najpierw umyjcie kible w pociagach, szczegolnie Kolei Mazowieckich,

    A co ma PKP do Kolei Mazowieckich?

    >Jesli puszczacie pociag TLK pod koniec
    > wakacji to pliease otworzcie chociaz jeden sracz na dwa wagony

    A co Dworzec Polski do pociągów TLK?

    >ZA to mam placic?

    Nie płać za nic, olej system i zostań ninja.

    Cechą ludzi inteligentnych jest to, że nie wypowiadają się na tematy, o których nie mają nawet mglistego pojęcia. Czytają, szukają informacji, kto odpowiada za czystość w WC w pociągach KM, kto odpowiada za wagony TLK. Ty swoją szansę na milczenie dzisiaj bezpowrotnie utraciłaś.
  • Gość: memo IP: *.ssp.dialog.net.pl 23.02.11, 10:39
    Kolego, to się nazywa rozmycie odpowiedzialności: utwórzmy milion spółek, każdą odpowiedzialną za co innego, i wtedy zupełnie się nie pozbierasz kto za co jest odpowiedzialny. Dla przeciętnego Kowalskiego mało istotne jest to, że za żarówki w lampach o numerach nieparzystych odpowiada ktoś inny niż za pozostałe. Widzimy kolej jako całość i niestety całość ta przedstawia bardzo smutny obraz. Zatem nie nadymaj się tak swoją wiedzą i inteligencją, tylko zastanów się, czy obecny system się sprawdza.
  • Gość: / IP: *.ssp.dialog.net.pl 23.02.11, 11:00
    To się nie nazywa rozmywanie odpowiedzialności , a decentralizacja . A jak poświęcisz troszeczkę czasu, to się okaże, że nawet (przynajmniej w teorii) układa się to w całość. Bo co innego jest np: infrastruktura, a co innego są przewoźnicy. Tak wszyscy się zachwycają Dojczebaną, a weź zobacz jak tam to jest rozwiązane, ponad 300 przewoźników. Jakby tak w RP było, dopiero byś bluźnił.
  • Gość: życzliwy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.02.11, 11:56
    Kolego/koleżanko z IP ssp.dialog.net, rozmawiasz sam(a) ze sobą. Zgłoś się do psychiatry, nigdy nie jest za późno.
  • Gość: NIEzycliwy IP: *.globalconnect.pl 23.02.11, 13:35
    "Kolego/koleżanko z IP ssp.dialog.net, rozmawiasz sam(a) ze sobą. Zgłoś się do psychiatry, nigdy nie jest za późno. " - a nie przyszło Ci do głowy, że są to dwie RÓŻNE osoby kożystające z uaług tego samego operatora?

  • Gość: / IP: *.ssp.dialog.net.pl 23.02.11, 16:37
    Ano nie przyszło mu to do głowy, że wszyscy korzystający z usług dialogu mają wypisane IP*ssp.dialog.net. Takie coś widać przekracza możliwości jego percepcji.
  • eruve.elen 23.02.11, 19:16
    Dobra, dobra. Poobrażaliście się, a teraz Ty mi powiedz, o jakiej decentralizacji w "Dojczebanie" mówisz? Tam może i jest >300 przewoźników, ale wszystkich za mordę trzyma 'góra "Dojczebany"', więc przewoźnicy są podwykonawcami, a nie sobiepanami na włościach w postaci trzech zdezelowanych lokomotyw.

    U nas 'zdecentralizowanej' (w celu rozmycia odpowiedzialności) PKP nie koordynuje nikt, no może premier jak w czasie najwyższej kolejowej paranoi trzepnie ministra-niedorajdę po łbie.
  • Gość: / IP: *.ssp.dialog.net.pl 23.02.11, 22:43
    a teraz Ty mi powiedz, o jakiej decentralizac
    > ji w "Dojczebanie" mówisz?

    A gdzie ja pisałem o decentralizacji "dojczebany"? Ja pisałem o decentralizacji w PKP, a DB podałem tylko jako przykład dużej ilości przewoźników. Przy odpowiedniej współpracy wszyscy są zadowoleni.

    > U nas 'zdecentralizowanej' (w celu rozmycia odpowiedzialności)

    Nie w celu rozmycia, przestańcie słuchać tej nawiedzonej Jakubiakowej, która kolej zna, tylko z racji tego, ze sie czasem pociągiem przejedzie. PKP jako wielki moloch, nie miał prawa istnieć i dlatego został podzielony. Polecam zagłębić się w ustawę o restrukturyzacji PKP ( www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0948.html ) bo mnie się nie chce jej przepisywać.

    > PKP nie koordynuje nikt

    Ależ koordynuje. Wice minister infrastruktury d/s kolei Andrzej Massel, a wcześniej szkodnik Engelhardt zwany również profesorem od dupereli.
  • Gość: / IP: *.ssp.dialog.net.pl 23.02.11, 22:44
    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/akty_prawne/transport_kolejowy/ustawy/ustawa_z_dnia_8_wrzesnia_2000_r._o_komercjalizacji__restrukturyzacji_i_prywatyzacji_przedsiebiorstwa_panstwowego_polskie_koleje_panstwowe/ustawa_z_dnia_8_wrzesnia_2000_r._o_komercjalizacji__restrukturyzacji_i_prywatyzacji_przedsiebiorstwa_panstwowego__polskie_koleje_panstwowe_
  • dfgfdg 23.02.11, 12:08
    Tylko że tam tych 300 przewoźników się dogaduje i pasażer kupując bilet ma to w d...e czyj pociąg podjedzie. A u nas oczywiście się nie da...
  • Gość: gość gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.02.11, 12:46
    > Tylko że tam tych 300 przewoźników się dogaduje i pasażer kupując bilet ma to w
    > d...e czyj pociąg podjedzie. A u nas oczywiście się nie da..

    No właśnie - czyli problemem nie jest liczba przewoźników jak jęczy większość dzieci neostrady ale dogadywanie się. To tak jak z biletami narciarskimi - w Austrii jak się kupuje karnet na cały region to nawet nie zwraca się uwagi, że jeździ się na kilkudziesięciu wyciągach różnych właścicieli. U nas też się zdarzają takie pozytywne przykłady ale zdecydowanie zbyt rzadko a w kolei jeszcze do tego nie dorośli.
  • Gość: tirupati IP: *.acn.waw.pl 23.02.11, 09:25
    100% poparcia. Opłaty powinny być i powinny być inwestowane mądrze w dworce. Chcemy czyste dworce to kilkadziesiąt groszy na bilecie więcej nawet nie zauważymy a za komfort jakoś trzeba zapłacić.
  • Gość: gosc IP: *.tktelekom.pl 23.02.11, 10:02
    jak zarabiasz 6tys to ci wszytsko jedno jaka cena. pociągami jeżdżą ci których nie stać na samochod więc MA BYĆ TANIO A NIE KOMFORTOWO
  • eruve.elen 23.02.11, 19:24
    Taak, bo kolej jest właśnie tylko dla biedoty, a paniska się wożą samochodami... I "pańskość" zaczyna się w momencie, jak jakiegoś boroka stać na spawanego raszpla za 1500 zł :D.

    Kolej to jest (co prawda nie w Polsce) szybki, wygodny i bezpieczny środek transportu. Nikt przy zdrowych zmysłach i zdrowej komunikacji kolejowej nie będzie się tłukł z Gdańska do Zakopanego całą noc samochodem, jeśli mógłby to zrobić w wygodnym i szybkim pociągu.
  • zstrucki 23.02.11, 09:30


    > A ja uważam opłatę dla pociągów za coś naturalnego, i prawdę mówiąc dziwi mnie,
    > że do tej pory jej nie było.

    Też jestem zaskoczony. Opłata nie jest wysoka, "nawet 67 zł" to raptem ułamek biletu normalnego na dłuższy przejazd pociągiem wyższej klasy. Są to pieniądze za korzystanie z całej infrastruktury. Dziwi mnie też strach przed monopolem. Akurat na kolei pachnie to trochę hipokryzją.
    A jeżeli ktoś się go tak obawia, to proszę bardzo - można zbudować nowe dworce, nowe perony, albo chociaż przejąć część z istniejących. W śródmieściu Warszawy są dwa dworce, część interregio już zatrzymuje się na Śródmieściu. Nie musi tam przecież stać długo.
    --
    spacery.blox.pl
  • Gość: Andrzej IP: *.task.gda.pl 23.02.11, 12:56
    > Też jestem zaskoczony. Opłata nie jest wysoka, "nawet 67 zł" to raptem ułamek b
    > iletu normalnego na dłuższy przejazd pociągiem wyższej klasy.

    Podano przykładowo koszt za stację W-wa Centralna. Ale pokaż mi pociąg, który zatrzymuje się na jednej stacji ;) W samej Warszawie niektóre EIC mają 3 postoje, a taka Małopolska ma 22 postoje. Oczywiście nie na każdej opłata wyniesie tyle ile na WC, ale ziarnko do ziarnka... A z tego co się orientuję to za postój na stacji płaci się też do PKP PLK.
  • zstrucki 23.02.11, 16:19
    Masz rację. Ale jednak podano, jak przypuszczam, najwyższą możliwą opłatę (dla długiego ekspresu na najważniejszej stacji). Na innych stacjach, i dla innych pociągów te opłaty będą dużo niższe. "Małopolska" jedzie z kolei na jednej z najdłuższych tras w Polsce. Większość innych pociągów podobnej klasy ma dużo mniej przystanków. Np. większość bardzo rentownych (sądząc po ciągłym zapełnieniu) połączeń Warszawa-Kraków ma raptem cztery stacje (część może nawet nie staje na Zachodniej). A jeżeli te pieniądze pozwolą utrzymać wyższy standard dworców, to jestem za.
    --
    spacery.blox.pl
  • Gość: stary.gniewny IP: *.krawarkon.pl 23.02.11, 08:30
    wsiadanie i wysiadanie w biegu
  • billy.the.kid 23.02.11, 08:39
    bedzie jeszcze dyrekcja od kolei
    co do lampy nafte lei.
    --
    rzecz się dzieje w POLSCE- czyli NIGDZIE.
  • Gość: Forfiter IP: *.play-internet.pl 23.02.11, 08:40
    >>Czesław Warsewicz, były szef PKP InterCity, proponował zaś, by kolej postawiła raczej na partnerstwo publiczno-prywatne<<

    Popieram, taki model sprawdził się już na autostradzie Katowice - Kraków.
    16 zł w jedną stronę ( niecałe 80km ) i pewnie wkrótce podwyżka, a koncesjonariusz nie do ruszenia.
    Proponuję doliczyć 20 zł do każdego biletu i oddać firmom prywatnym.
  • Gość: pieszy IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.02.11, 09:06
    Nalezy wprowadzic oplate chodnikowa - chodzenie niszczy chodniki a na remonty trzeba duzo pieniedzy. Najlepiej zaczac od Krakowskiego Przedmiescia. 5 zl za wejscie i przestana lazic bez celu.
  • Gość: ws IP: *.xdsl.centertel.pl 23.02.11, 09:28
    na kogo,jeśli zostanie wprowadzona,ta opłata mogłaby być przerzucona?Mozna sobie wyobrazić ,że na budzet państwa.Ale to oznacza,że zapłacą nie tylko ci co jeżdżą pociągami ale i ci co nie jeżdżą.
  • Gość: / IP: *.ssp.dialog.net.pl 23.02.11, 09:55
    A co w tym złego? Drogi są wszak budowane m.in. z pieniędzy ludzi, którzy z nich nie korzystają.
  • yamato.1 23.02.11, 11:05
    Bzdura. Nawet ktoś bez auta, korzysta - pośrednio - z dróg. Np. zaopatrzenie do sklepów ( a korzystają z nich WSZYSCY) dowożone jest DROGAMI.
  • Gość: Andrzej IP: *.task.gda.pl 23.02.11, 12:57
    > Bzdura. Nawet ktoś bez auta, korzysta - pośrednio - z dróg. Np. zaopatrzenie do
    > sklepów ( a korzystają z nich WSZYSCY) dowożone jest DROGAMI.

    Odpowiedz sobie, czym dojeżdża np. kruszywo do budowy tych dróg :)
  • aga.81 23.02.11, 09:32
    Kolejny pomysł, kolejna wpadka?


    --
    Teraz jeszcze więcej puzzli i zagadek. Wejdź: www.lamiglowkimix.pl
  • g.r.a.f.z.e.r.o 23.02.11, 09:45
    To jest akurat całkiem naturalne rozwiązanie.
    Firmy (bo przecież nie muszą to być tylko różne wersje PKP) płacą właścicielowi dworców - czy to oddzielna spółka czy samorzady za obsługę ich pasażerów.


    --
    http://grafzero.net/lubisz.gif
  • Gość: Gówniarz z Pragi IP: 213.17.253.* 23.02.11, 09:51
    Złodzieje Furlaski, łańcucki w Zespole Doradców "TOR" musi się wyżywić i do tego rodzinę. Podobnie prezesi z IC muszą swoje utrzymanki i rodziny. Tak mi dopomóz PO oraz PiS że nie wspomnę o PSL. PJN nie pozostanie dłużne. Na SLD nie ma co liczyć, wszak to spadek po PZPR. Bydło którym są pasażerowie ma płacić. No bo "TOR" doradza że nie musi jechać koleją tak samo autem. Ale rzecz jasna ci dwaj i inni do kasy kradzionej pasażerom na pewno dojadą i w mediach wygłoszą następną mądrość. Toalety w pociągach i dworcach niepotrzebne, utrzymanki prezesa dostaną pieniądze inną drogą, bydło zapłaci.
  • Gość: sam pan bóg IP: *.ssp.dialog.net.pl 23.02.11, 09:58
    Januszu Korwin-Mikke, nakazuję ci, byś natychmiast zaprzestał wypisywania bzdur na forach.
  • incipit 23.02.11, 09:52
    Jedyne wyjście - zaorać. Tego się nie zreformuje.

    I na zaoranym trzeba pozwolić pracować ludziom którzy chcą coś zrobić.

    Bo ci wszyscy którzy mienią się dziś kolejarzami marzą jedynie o trwaniu, najlepiej bez pasażerów, bo zakłócają spokój w pracy
  • autobus7 23.02.11, 10:23
    Jedyna metoda to wpuścić na tory konkurencję i ...koniec PKP. Jak by wszedł taki Deutche Bachn czy inne czyściutkie i nie spuźniające się pociągi to PKP plajtuje po kilku miesiącach. To przedsiębiorstwo reliktowe z czasów PRL-u z tymi samymi ludźmi i brakiem chęci do pracy. Tu nie ma czego zostawiać i czego żałować...do likwidacji
    Dworce nawet te zabytkowe niszczeją i niszczeć będą bo samorządy nie będą ich naprawiać. Zostanie tylko peron i blaszana buda z biletami na nim. Tak się to robi po polsku.
  • Gość: Krzysio IP: *.stansat.pl 23.02.11, 11:11
    1)Polsce nie ma monopolu na koleji działa kilkudziesięciu przewoźników 2) DBahn nie wchodzi na polski rynek gdyż u siebie jest dotowana rocznie 15 miliardami euro. W Polsce na kolej przeznaczamy około 1 miliarda PLN i jest płacz że to wiele. 3) Jedyną gałęzią gdzie DB by weszło są dochodowe przewozy cargo
  • Gość: blady.felix IP: *.acn.waw.pl 23.02.11, 12:33
    I może Deutche Bachn zapewni mi dojazd z Warszawy do Krakowa (lub Poznania albo Łodzi) i z powrotem za 32 zł? W DB to musiałbym zapłacić, ale 10 razy tyle.
  • Gość: gość IP: *.ibaraki.ocn.ne.jp 23.02.11, 15:44
    Niestety, szczera prawda. Bilety w Niemczech są dokładnie 10-krotnie droższe, niż u nas. Co by nie gadać o PKP i polskim transporcie publicznym, jest wyjątkowo tani.
    Dziadostwo i wujkostwo na PKP swoją drogą, ale nie łudźmy się, że przy tych cenach biletów możemy liczyć na jakieś wersale. Jeśli gdzieś są nowe autobusy czy pociągi, to tylko i wyłącznie dzięki "pozabiletowym" dotacjom.
  • Gość: gość IP: *.ibaraki.ocn.ne.jp 23.02.11, 15:55
    To jeszcze dorzucę jedno conieco.
    Tu, gdzie teraz jestem (patrz IP) są podobno najlepsze koleje na świecie. Średnie opóźnienie pociągu wybosi 5 czy 10 sekund. Ale:
    1. Bilet na pociąg podmiejski kosztuje mniej więcej 100 złotych na 100 km (nie łudźcie się, że to jakiś specjalnie drogi kraj; obiad w restauracji zjecie za 35 złotych; polecam Cocosa i naleśniki z bananem na deser;)
    2. Dysonans między budynkiem dworca a peronami bywa taki jak u nas (patrz PLK a Dworce) - widać jest to tzw. problem nierozwiązywalny w socjalizmie;)
    Pozdrowienia z Kraju Kwitnącej Wiśni.

    P.S. Jestem tu regularnie. Moje przemyślenia nie wynikają z jednorazowego oglądu, lecz raczej z głębokiej analizy.
  • Gość: payder IP: *.dynamic.chello.pl 23.02.11, 23:49
    czyste i nowoczesne to na pewno, ale bilet Warszawa-Krakow bedzie kosztowac wtedy pewnie kolo 60eur...nas stac tylko na syf i niemiecki demobil
  • lukasz.1978 23.02.11, 11:01
    Ja bym dodał opłaty za czytanie rozkładu jazdy. Wrzucałoby się 2 zł i już mozna by było studiować rozkład przez 3 minuty na specjalnym ekranie - w zamkniętej kabinie, aby nikt za darmo nie podglądał.

    Kolejarze, pomyślcie o tym.
    --
    Warszawskie FOTOzagadki
  • Gość: gajowniczek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.02.11, 13:04
    zaj...b.sty pomysł!
  • Gość: pq IP: *.sggw.waw.pl 23.02.11, 11:20
    Jak tak dalej pójdzie, to właściwie będę płacić za bilet tyle, zanim weszła zniżka 51% dla studentów -.-'
  • Gość: ala IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.02.11, 11:49
    Będzie porządek? Internet? Dowcip miesiąca!!! Kilku parszywych sqsynów z zarządów spółek kolejowych podniesie sobie pensje o 100% i/lub zatrudni kilka parszywych prostytutek ze swoich rodzin na fikcyjnych stanowiskach. Na to pójdą te pieniądze.
  • Gość: Ngyg IP: *.252.24.149.internetia.net.pl 23.02.11, 11:49
    chyba że juz nad tym myslą. I naprawdę bedzie czysto na tych dworcach? a jak nie bedzie to zwrocą kasę?
  • kruk51 23.02.11, 12:36
    Niestety Panu ministrowi Grabarczykowi nic a nic z tą koleją nie wychodzi ! Jest ministrem poli
    tycznym a nie faktycznym. To iż Pan minister Grabarczyk jest persona polityczną Tuska to nas
    mało interesuje. W końcu niestety ale to Rząd ma w obowiązku ustawić właściwie kolejnictwo
    Oto Panowie liberałowie z Rządu Tuska, do czego doprowadza doktrynalna prywatyzacja wszy
    stkiego co tylko możliwe. Luksusowa kolej i drogie bilety za przejazd nam narodowi nie są po
    trzebne. Ci co maja pieniądze mają samochody. A naród potrzebuje kolei sprawnej, taniej i schlu
    dnej. A może by już zaprzestać odzierania narodu ze skóry ? Czego jeszcze brakuje na kolei ?
    A no konduktora księdza i wagonu kaplicy !
  • Gość: Andrzej IP: *.task.gda.pl 23.02.11, 12:42
    "zatrzymanie długiego ekspresu na Dworcu Centralnym"

    Są jeszcze długie ekspresy? Bo ja widuję takie po 5-6 wagonów.
    Z dawniejszych czasów najdłuższe pamiętam nocne - 12 wagonów, ale teraz też już takich nie ma.
  • Gość: ren IP: 178.217.248.* 23.02.11, 14:40
    To nie nowość taka opłata funkcjonowała już za " komuny" , popularna "peronówka" dla osób towarzyszących podróżnym, zniesiono ją bo była zbyt kapitalistyczna, teraz ma prawo wrócić. Powinno to poprawić sytuację dworców a może nie bo to PKP.
  • erykartowski 26.02.11, 12:45
    Lepiej późno niż wcale. Mrzonki o samo utrzymaniu się dworców i przystanków kolejowych z tajemniczej działalności komercyjnej dały widoczne efekty. Niestety efekty niepożądane. Mądre głowy będą oponować tak jak oponowały przeciw rzekomo niepotrzebnej inwestycji w peron Włoszczowa Północ. Pie...... 3po3 to specjalność polskich mędrców i politykierów.
  • Gość: jurekb121 IP: *.adsl.inetia.pl 27.02.11, 22:28
    jurekb121Pamiętam peronówki na Centralnym,początek lat 60tych /drewniana buda,drewniane schody na perony/było bezpiecznie i punktualnie.Wracamy do sprawdzonych rozwiązań.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka