Dodaj do ulubionych

nowa linia tramwajowa

IP: *.acn.waw.pl 01.06.04, 18:04
Kiedy wreszcie przedłużą linię tramwajową z pętli Nowe Bemowo na Piaski?
Obserwuj wątek
    • Gość: bemowo Re: nowa linia tramwajowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.06.04, 19:07
      Trzeba się zastanowić nad sensem tej linii.
      1. Nikt z Centrum nie będzie jechać przez Bemowo na Żoliborz
      2. Powstańców Śląskich i Reymonta szerokie i łatwo przejezdne
      3. Wystarczy 184, 105, 112, 167 i inne
      4. Gdzie miałaby jechać ta linia: do Huty? (jest 184), na Piaski (po co? jest
      112).
      Sens byłby tylko wtedy, gdyby udało się połączyć całe Powstańców Śląskich
      torami od Połczyńskiej. Byłaby to mała rewolucja (zlikwidować możnaby 184,
      zastanowić nad 105 itd)
          • tarantula01 Re: nowa linia tramwajowa 04.06.04, 14:03
            Gość portalu: bemowo napisał(a):
            > A swoją drogą przesiadka jest chyba normalną sprawą. Nie jest to argument na
            > wywalanie milionów złotych na budowę połączenia tramwajowego realizowanego
            > teraz przez autobusy wystarczająco sprawnie.

            Zauważ proszę, że do tej pory wywalono grube miliony na poszerzenie Powstańców
            Śląskich zamiast inwestycji w tramwaj, który jest w planach od dawna. Brak
            odcinka Bemowo - Piaski będzie w przyszłości doskwierał, gdy I linia metra
            zostanie wybudowana w całości.
            --
            -----------------------------------
            "Kto pod kim dołki kopie ten ma łopatę"
            __//__
            _(,")_
            <( )>
            _JL__
              • tarantula01 Re: nowa linia tramwajowa 05.06.04, 23:16
                Wszsytko zależy od tego jak daleko ma się do pracy. Pracuję w Wilanowie, nie
                mieszkam na Bemowie, ale gdybym mieszkał, to pewnie bym wypróbował to
                połączenie i wcale bym się nie zdziwił gdyby było najszybsze (szybsze od E-2).
                --
                -----------------------------------
                "Kto pod kim dołki kopie ten ma łopatę"
                __//__
                _(,")_
                <( )>
                _JL__
            • Gość: Automobilista Re: nowa linia tramwajowa IP: 62.233.175.* 07.06.04, 10:12
              > Zauważ proszę, że do tej pory wywalono grube miliony na poszerzenie
              > Powstańców
              > Śląskich zamiast inwestycji w tramwaj, który jest w planach od dawna. Brak
              > odcinka Bemowo - Piaski będzie w przyszłości doskwierał, gdy I linia metra
              > zostanie wybudowana w całości.

              Poszerzenie Powst. Śląskich (w tym np. przebudowa skrzyżowania z
              Kochanowskiego) było potrzebne także z punktu widzenia budowy tam linii
              tramwajowej. Powstały dwie jezdnie, a po środku szeroki pas zieleni, na którym
              można budować linię. Przed przebudową ulicy nie było to możliwe.
              • tarantula01 Re: nowa linia tramwajowa 07.06.04, 11:29
                Gość portalu: Automobilista napisał(a):

                > > Zauważ proszę, że do tej pory wywalono grube miliony na poszerzenie
                > > Powstańców
                > > Śląskich zamiast inwestycji w tramwaj, który jest w planach od dawna. Brak
                >
                > > odcinka Bemowo - Piaski będzie w przyszłości doskwierał, gdy I linia metra
                >
                > > zostanie wybudowana w całości.
                >
                > Poszerzenie Powst. Śląskich (w tym np. przebudowa skrzyżowania z
                > Kochanowskiego) było potrzebne także z punktu widzenia budowy tam linii
                > tramwajowej. Powstały dwie jezdnie, a po środku szeroki pas zieleni, na
                którym
                > można budować linię. Przed przebudową ulicy nie było to możliwe.


                Tylko, aby dokończyć tę inwestycję z tramwajem pośrodku, to trzeba ten tramwaj
                przeprowadzić na ten środek, bo na razie torowisko jest poza jezdnią.
                Poza tym według mego mniemania połączenie pętli na Bemowie i Piaskach nie ma
                być wytyczone wzdłuż Powstańców Śląskich.

                --
                -----------------------------------
                "Kto pod kim dołki kopie ten ma łopatę"
                __//__
                _(,")_
                <( )>
                _JL__
                • Gość: Automobilista Re: nowa linia tramwajowa IP: 62.233.175.* 07.06.04, 11:49
                  > Tylko, aby dokończyć tę inwestycję z tramwajem pośrodku, to trzeba ten
                  > tramwaj
                  > przeprowadzić na ten środek, bo na razie torowisko jest poza jezdnią.

                  Czylli od pętli do Carrefoura tramwaj z boku jezdni, potem po środku. Takie
                  przeprowadzenie przez jezdnię jest technicznie możliwe bez żadnych problemów.

                  > Poza tym według mego mniemania połączenie pętli na Bemowie i Piaskach nie ma
                  > być wytyczone wzdłuż Powstańców Śląskich.

                  No to którędy?
                    • Gość: Automobilista Re: nowa linia tramwajowa IP: 62.233.175.* 08.06.04, 11:23
                      Zważywszy na to, że tramwaje mogłyby jeździć z Bemowa nie tylko na Piaski, ale
                      także do Huty, pomysł jest zły. Puszczenie linii na Powstańców
                      Śląskich/Reymonta to rozwiązanie dużo lepsze, pozwalające wycofać z ulic część
                      autobusów jadących z Wawrzyszewa i Chomiczówki w stronę Bemowa (zastąpią je
                      tramwaje).

                      A jak wiadomo autobusy przeszkadzają samochodom :)
                      • tarantula01 Re: nowa linia tramwajowa 08.06.04, 12:19
                        Gość portalu: Automobilista napisał(a):

                        > Zważywszy na to, że tramwaje mogłyby jeździć z Bemowa nie tylko na Piaski,
                        ale
                        > także do Huty, pomysł jest zły. Puszczenie linii na Powstańców
                        > Śląskich/Reymonta to rozwiązanie dużo lepsze, pozwalające wycofać z ulic
                        część
                        > autobusów jadących z Wawrzyszewa i Chomiczówki w stronę Bemowa (zastąpią je
                        > tramwaje).
                        >
                        > A jak wiadomo autobusy przeszkadzają samochodom :)


                        To przeszkadzanie działa w obie strony. Tramwaj na tyłach hipermarketu do pętli
                        Piaski jest moim zdaniem lepszy - w trakcie prac przy torowisku nie byłoby
                        ograniczenia w ruchu na Powst. Śl. . Unikamy także sytuacji zajeżdżania drogi
                        tramwajowi przez samochody na skrzyżowaniach. Po realizacji tej linii, można
                        piękne snuć fantazje:
                        Metro przy Hucie, most północny zbudowany - po nim tramwaj jadący. I połączenie
                        Nowego Bemowa tramwajem z Tarchominem jak marzenie - nawet bez przesiadek.
                        --
                        -----------------------------------
                        "Kto pod kim dołki kopie ten ma łopatę"
                        __//__
                        _(,")_
                        <( )>
                        _JL__
      • Gość: Robal Re: nowa linia tramwajowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.06.04, 00:23
        Gość portalu: bemowo napisał(a):

        > Sens byłby tylko wtedy, gdyby udało się połączyć całe Powstańców Śląskich
        > torami od Połczyńskiej. Byłaby to mała rewolucja (zlikwidować możnaby 184,
        > zastanowić nad 105 itd)

        No tak niby miałoby być. Chcą przy okazji przerzucić drugą nitkę wiaduktu dla
        samochodów nad torami bocznicy kolejowej z/do huty
      • kapitan.kirk Re: nowa linia tramwajowa 04.06.04, 13:39
        Gość portalu: bemowo napisał(a):

        > Trzeba się zastanowić nad sensem tej linii.
        > 1. Nikt z Centrum nie będzie jechać przez Bemowo na Żoliborz
        > 2. Powstańców Śląskich i Reymonta szerokie i łatwo przejezdne
        > 3. Wystarczy 184, 105, 112, 167 i inne
        > 4. Gdzie miałaby jechać ta linia: do Huty? (jest 184), na Piaski (po co? jest
        > 112).
        > Sens byłby tylko wtedy, gdyby udało się połączyć całe Powstańców Śląskich
        > torami od Połczyńskiej. Byłaby to mała rewolucja (zlikwidować możnaby 184,
        > zastanowić nad 105 itd)

        Ten odcinek ma być fragmentem planowanej w perspektywie trasy magistralnej z
        Bielan i Żoliborza, przez Bemowo i Ochotę na Mokotów. Nie ma niestety kaszanki
        na wybudowanie wszystkiego od razu, no to się i sztukuje po kawałku.

        --
        A poza tym, Kartagina powinna zostać zburzona.

        Ukłony
        • Gość: Yasioo Re: nowa linia tramwajowa IP: *.aster.pl / *.acn.pl 06.06.04, 08:53
          Jeżeli mówisz o tzw. WST (Warszawski Szybki Tramwaj) z Piasków przez Powstańców
          Śląskich, Górczewską, Prymasa Tysiąclecia, Bitwy Warszawskiej, Banacha,
          Rostafińskich, Batorego, Goworka, Spacerową, Sobieskiego lub Gagarina,
          Czerniakowską do Sadyby i Wilanowa, to można o tym powoli zapomnieć. Szczegóły
          były na jakiejś stronie internetowej, niestety nie mogę jej znaleźć. Chodziło
          m.in. o zaasfaltowanie tunelu koło dworca Warszawa Zachodnia i brak pasa na
          Górczewskiej po rozbudowie do przekroju 2x3.
          • zaciszanin Re: nowa linia tramwajowa 07.06.04, 23:37
            Gość portalu: Yasioo napisał(a):

            > Jeżeli mówisz o tzw. WST (Warszawski Szybki Tramwaj) z Piasków przez
            Powstańców
            >
            > Śląskich, Górczewską, Prymasa Tysiąclecia, Bitwy Warszawskiej, Banacha,
            > Rostafińskich, Batorego, Goworka, Spacerową, Sobieskiego lub Gagarina,
            > Czerniakowską do Sadyby i Wilanowa, to można o tym powoli zapomnieć.

            Ja nigdy nie brałem tych obietnic na poważnie, tak jak jakiejkolwiek rozbudowy
            warszawskiej trakcji.

            --
            Pasażer
    • Gość: Bastian Prezentacja nowej linii tramwajowej na DTP IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.09.04, 16:59
      Wybrałem się w ramach Dni Transportu Publicznego na Obozową, aby zobaczyć
      prezentację linii, więc zdaję oto relację:

      Linia prowadzić będzie środkiem Powstańców Śląskich, z przeplotem tuż za pętlą
      Nowe Bemowo. Po drodze przystanki przy Piastów Śląskich, Maczka (w obie strony
      po północnej stronie skrzyżowania) i przy Conrada (w obie strony przed
      skrzyżowaniem). Kilka rzeczy mi się nie spodobało.

      1) Przystanek przy Maczka będzie chyba wronom służył. Jeśli dobrze pamiętam, na
      to skrzyżowanie nie ma chyba wyjścia z bloków położonych między Maczka a
      Kochanowskiego? A już na pewno nie ma tam wyjścia z ogródków działkowych. A na
      stację benzynową ludzie (ci spragnieni wieczorową porą ;-)) mogą wysiąść przy
      Conrada. W dodatku w planowanym położeniu przystanki w stronę północną będą od
      siebie oddalone o ok. 200 m (za Maczka i przed Conrada).

      2) Wszystkie przystanki w zespole Al. Reymonta będą przed skrzyżowaniem. A więc
      w żadnym kierunku nie będzie wspólnego przystanku, także do autobusowych
      (wszystkie położone są za skrzyżowaniem) nie będzie blisko. Biorąc pod uwagę,
      że pewnie w Reymonta bedą skręcały dwie linie, każda z innej strony - będzie
      kolejne miejsce z pieszymi biegającymi po skrzyżowaniu. I to w trzech różnych
      kierunkach. A akurat tam jest full miejsca nawet na poprzesuwanie istniejących
      przystanków. Jak odpowiedział współprowadzący prezentację przedstawiciel TW -
      za rozmieszczanie przystanków odpowiada ZTM i to do nich należy zgłaszać
      postulaty - w takim zakresie zmiany w projekcie powinny jeszcze być możliwe do
      uwględnienia. Trzeba by coś zadziałać w tej sprawie...

      3) Bezsensowne rozplanowanie rejonu pętli na Nowym Bemowie. Sama pętla ma
      zostać taka, jak jest, z zawijasem dookoła pętli autobusowej oraz wjazdem i
      wyjazdem po jej południowej stronie. Nie lepiej byłoby zrobić nowy wyjazd po
      stronie północnej (przeplot przez jezdnię i tak jest planowany w tym właśnie
      miejscu, będzie się o kilka metrów mijał z nawrotem na pętli), rozebrać samą
      pętelkę i przełożyć perony? Takie rozplanowanie spowoduje też także i tutaj
      idiotyczny rozkład przystanków. W stronę północną będzie obecny przystanek
      przed pętlą, nie będzie zaś wspólnego przystanku za pętlą. Więc busy - koło
      pętli, tramwaj z pętli - na pętli, tramwaj z południa - przed pętlą. I rzucamy
      kostką, co będzie najpierw. Za to tramwaj jadący z północy na wprost będzie
      się zatrzymywał dwa razy : na wysokości pętli i zaraz za nią. Nie planuje się
      odrębnych torów do skrętu na pętlę, więc nie da się tego pierwszego przystanku
      (jak rozumiem - dla wysiadających z tramu jadącego z północy na pętlę) ominąć.

      Reasumując - nie wiem, czemu nie pierwszy raz mam wrażenie, że takie projekty
      robią doskonali fachowcy, za to pozbawieni odrobiny choć zdrowego rozsądku...


      Poza tym po prezentacji zadawano pytania - w większości ogólnie na temat
      rozwoju sieci tramwajowej. I tu zdenerwowałem się jeszcze bardziej:

      1) Budowana linia, jak się niestety spodziewaliśmy, obejmuje tylko odcinek Nowe
      Bemowo - Broniewskiego. Co do odcinka Radiowa - Górczewska - w przyszłości ma
      być, ale w tej chwili nie przygotowuje się go. Nie ma też żadnych terminów jego
      realizacji. A więc całe to halo dotyczy tylko tego ogryzka... I pomyśleć, że
      jeżeli spojrzeć na projekty "unijne" - niczego więcej temu miastu nie
      trzeba...

      2) Linii na Gocław obecnie nie planuje się.

      3) Linii na Targówek (przedłużenie Stalowej) obecnie nie planuje się.

      4) Podobnie wcale nie planuje się tramwaju na Górczewskiej.

      Czyli oprócz dwóch odcinków na Powstańców Śląskich (w tym jeden nie wiadomo
      kiedy) i linii na Tarchomin (ewentualnie z łącznikiem na Żerań FSO) oraz trasy
      Banacha - Wilanów (na etapie sporządzania studium wykonalności) nie planuje się
      żadnych inwestycji!!!

      No, jeszcze bym zapomniał, że oczywiście była mowa o tym, że planuje się
      modernizację trasy Grójecka - Al. Jerozolimskie - Most Poniatowskiego - Al.
      Waszyngtona - Grochowska... Ciekawe ile lat jeszcze będzie to planować...:-/

      Bastian

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka