Dodaj do ulubionych

Trasa AK do rozbiórki. Będzie ogromna przebudowa

IP: *.tktelekom.pl 11.01.12, 08:08
super...dodajmy tylko że przecietny Polak zarabia przez godzine pracy na dwa litry oleju napędowego - ewenement na skalę światową !! zarżną gospodarkę jak nic !
Edytor zaawansowany
  • Gość: jaxa IP: *.lv.lv.cox.net 11.01.12, 08:23
    Ne rozumiem, czemu Polacy na własnej skórze muszą się przekonywać o czymś, o czym społeczeństwa zachodnie przekonały się 20 czy 30 lat temu. Poszerzenie ulicy zwiększy ruch na niej, a w efekcie w ciągu 12 mies. będą na niej korki jeszcze większe niż przed poszerzeniem.

    Jedyne wyjście w Warszawie to congestion zone na wzór Londynu.
  • Gość: y.y IP: 195.117.118.* 11.01.12, 08:36
    I te rewelacje opierasz na jakich badaniach/danych?
  • Gość: wawiak IP: 79.133.195.* 11.01.12, 09:21
    Chcesz wzorować się na londyńskim ograniczeniu ruch w centrum , tyle ze tu mowa o obwodnicy a nie o centrum.
  • Gość: e14 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.01.12, 09:31
    Popatrz na mapę - gdzie w Londynie jest M25 a gdzie w Warszawie wszystkie 3 "obwodnice".

    Jak ma byc obwodnica to budować JEDNĄ poza miastem - jak w Londynie. Rozbudowa dróg w mieście tworzy tylko nowe korki, hałas, spaliny i kosztuje duuużo wiecej niż droga pod miastem.
  • Gość: m. IP: 31.61.109.* 11.01.12, 09:44
    > Jak ma byc obwodnica to budować JEDNĄ poza miastem
    Sruuuu przez Kampinoski Park Narodowy? Czy może pod Sochaczewem, gdzie nijak nie posłuży ruchowi warszawskiemu?
  • Gość: Gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.01.12, 10:12
    A w jakim celu obwodnica ma słuzyc ruchowi miejskiemu?????? Obwodnica jest po to by ktoś kto nie jedzie do danego miasta mógł je okrążyć a nie jechać przez jedno z jego najwiekszych osiedli...
  • Gość: World IP: *.lpp.com.pl 11.01.12, 13:29
    Gość portalu: Gość napisał(a):

    > A w jakim celu obwodnica ma słuzyc ruchowi miejskiemu?????? Obwodnica jest po to
    > by ktoś kto nie jedzie do danego miasta mógł je okrążyć a nie jechać przez jedno z
    > jego najwiekszych osiedli...

    Obwodnica zabierająca ruch wewnętrzny służy właśnie ruchowi miejskiemu poprzez jego zmniejszenie. Jakiś kłopot ze zrozumieniem tego? :)
  • pshem.co 11.01.12, 13:32
    Nie dajmy się zwariować...
    Ok, można uznać, że most nad Wisłą czy cała trasa AK (zwłaszcza po praskiej stronie) była fuszerką - a poprawiają to od kiedy pamiętam czyli od początku jej istnienia, a jeżeli się nie mylę to czynna w całości nie była jeszcze nigdy.
    Ale nie w tym rzecz.
    Sęk w tym, że korki na niej funkcjonujące, jak ktoś słusznie zauważył, dzięki oblężeniu zjazdu na Modlińską oraz ograniczeniom prędkości nad FSO i "złota górką" miały być rozładowane przez most północny ( oj, co jo godom "Curie-Skłodowskiej" ).
    Czyli... zaraz no niech mnie ktoś poprawi, trwają prace wykończeniowe fuszerek lat 70tych i 80tych i wylot na Białystok będzie ślicznie funkcjonował... ale nie będzie jak z niego korzystać bo odkorkowany przez most północny ruch będzie kierowany na objazdy albo będzie się wlókł na przewężeniach przez 3 lata (o ile nie będzie "poślizgu"?). Dodajmy do tego utrudnienia związane z budową metra i już wiemy, że będzie wręcz bosko.
    Po co poszerzać arterię, która jest właśnie rozładowywana przez ukończenie kolejnej przeprawy? Udogodnienia na trasie AK w kierunku Tarchomina spowodują przecież, że mostem północnym nie przejedzie pies z kulawą nogą - bliżej i szybciej będzie "przeskoczyć" trasą AK. Tak oto najnowsza inwestycja może i z czasem przestanie być nowa, za to będzie "nieśmigana".
    Ot, absurdy... no chyba że w planie będzie puszczenie całego ruchu na wschód 5cioma pasami do samej granicy... tylko że najpierw trzeba wymysleć co innego prócz czołgów potrzebowałoby tak szerokiej trasy? bo jakoś nic mi do głowy nie przychodzi..., przecież aż tyle to oni u nas nie kupują.
  • Gość: RAdek IP: *.ip.netia.com.pl 11.01.12, 14:34
    Misiu, a jak mają przejechać mieszkańcy z jednego końca miasta na drugi? Przez centrum czy może fruwać?
  • Gość: TW IP: *.k.omnitec.pl 11.01.12, 16:44
    Eeeeeeeee... ludzie? Metrem lub koleją "misiu", jak w każdym cywilizowanym mieście.
    Ta rozbudowa będzie kosztowała i trwała tyle co budowa niezłego kawałka metra* lub kupno całego taboru dla SKM.

    * metro wisły nie musi przekraczać drogim tunelem, może tańszym mostem. Poza centrum nie musi też jechać pod ziemią.
  • Gość: RAdek IP: *.chomiczowka.waw.pl 11.01.12, 18:32
    A widziałeś kiedyś mapę Warszawy? Widziałeś gdzie jest metro, a gdzie nie ma? Czy wiesz, że do pracy komunikacją miejską jadę 1,5 h? A jak mam przewieść metrem wersalkę? Kopnij się tam, gdzie powinieneś mieć rozum.
  • Gość: gajowniczek IP: *.aster.pl 11.01.12, 20:11
    a po co chcesz przewieszać wersalkę metrze? by rozum zwiekszyć?
  • wkkr 12.01.12, 11:22
    zostanie zakazany prywatny ruch samochodowy w warszawie?
    Do tego zmierzają pomysły eko oszołomów.
    PS
    no przecież wersalkę można przewieść na przyczepce rowerowej!
  • tomjani 12.01.12, 11:51
    wkkr napisał:

    > zostanie zakazany prywatny ruch samochodowy w warszawie?
    > Do tego zmierzają pomysły eko oszołomów.

    Nie zostanie zakazany, choć owszem będzie szykanowany. Bo celem Bufetowej nie jest zrobienie dobrze rowerzystom i innym ekooszołomom, o co pomawiają ją blachosmrodziarze, lecz wyśrubowanie na maxa cen biletów komunikacji miejskiej. PO to aby Złotousty Ruta miał za co wymyślać Pralki i inne bzdety.

    > no przecież wersalkę można przewieść na przyczepce rowerowej!

    DO tego celu od niepamiętnych czasów służyły takie furgonetki z wielkim napisem MEBLE. No ale wykruszyły się, a niedobitki poprzerabiano na tzw. busy przykręcając do podłogi jakieś tam krzesełka aby ludzie nie musieli zaznawać upokorzenia jeżdżąc pociągami, no i tobie do wożenia wersalek pozostaje już tylko własny qrdupel.
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • Gość: alee IP: *.187.244.26.ip.abpl.pl 18.01.12, 15:55
    codziennie wozisz ze sobą wersalkę?
  • Gość: Gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.01.12, 21:55
    Gość portalu: alee napisał(a):

    > codziennie wozisz ze sobą wersalkę?

    Wszyscy kierowcy wożą - jedna osoba za kierownicą, z tyłu pusta wersalka, znaczy kanapa. I pusty bagażnik. A potem ta wersalka stoi przez 8h pod biurem i zajmuje 15m2 trawnika (bo płacenie za parking to obraza dla kierowcy wersalki).
  • tomjani 24.01.12, 00:19

    Gość portalu: Gość napisał(a):

    > Wszyscy kierowcy wożą - jedna osoba za kierownicą, z tyłu pusta wersalka, znaczy kanapa.
    > I pusty bagażnik. A potem ta wersalka stoi przez 8h pod biurem i zajmuje 15m2 trawnika
    > (bo płacenie za parking to obraza dla kierowcy wersalki).

    ROTFL! :-DDDD Tak tylko dla poddierżania razgawora: w niedawnym numerze "PASSY" (lokalna bezpłatna gazetka Ursynowa) jest artykuł przypominający fakt że obie rzekome obwodnice Warszawy (północna i południowa) to w istocie adaptacja pllanów... hitlerowskich, przewidujących przekształcenie Warszawy w niewielkie tranzytowe miasteczko na szlaku Berlin - Moskwa. :-(

    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • Gość: nofy IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.01.12, 10:31
    zaraz zaraz, M25 okrąża szerokim łukiem, fakt, ale wokół ścisłego centrum jest droga expresowa A201. i dalej cała sieć ekspresówek które dochodzą o M25.

    Moze Wawa tez się dorobi takiej dalekiej obowodnicy za jakieś 50 - 100 lat. na razie cieszmy się z tego co mamy, a czego nie udało się zbudować przez ostanie 20 lat.
  • Gość: tw IP: *.k.omnitec.pl 13.01.12, 16:51
    No to masz tą swoją expresową drogę A201:
    upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/34/Farringdon_Road.jpg
    Al. Jerozolimskie to przy tym superautostrada!

    4 razy od Warszawy ludniejszy Londyn miał chore plany budowy 4 obwodnic (tak jak Warszawa) ale rozsądek zwyciążył i powstała tylko M25.
    Jest jeszcze prawie obwodnica (nie jest zamknięta) North/South Circular ale to też da się raczej porównać do Marszałkowskiej niż do Trasy AK nawet w obecnym kształcie. Kew Bridge ma 4 pasy (po dwa w każdą stronę), a nie 10 jak projektowany Grota!!! upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/51/A406_near_Brent_Cross.JPG
    Nawet most Queen Elizabeth II na M25 ma mniej!
  • wkkr 12.01.12, 11:15
    porównaj sobie wielkość londynu i Warszawy.
  • Gość: tw IP: *.k.omnitec.pl 13.01.12, 16:59
    Powierzchniowo 3 razy większy.
    Ludnościowo 4
    a licząc aglomerację to pewnie 6-7 razy więcej ludzi.

    Obwodnic ma 1.
    Metro: 12 linii, 275 stacji, 408 km tras
    "Wydaje się" że preferują rozwój komunikacji miejskiej zamiast topić kasę w kolejne drogi w mieście.
  • asperamanka 11.01.12, 09:23
    Gość portalu: jaxa napisał(a):

    > Ne rozumiem, czemu Polacy na własnej skórze muszą się przekonywać o czymś, o cz
    > ym społeczeństwa zachodnie przekonały się 20 czy 30 lat temu. Poszerzenie ulicy
    > zwiększy ruch na niej, a w efekcie w ciągu 12 mies. będą na niej korki jeszcze
    > większe niż przed poszerzeniem.
    >
    > Jedyne wyjście w Warszawie to congestion zone na wzór Londynu.

    To w tym przypadku nietrafiony argument. Congestion zone robi się w śródmieściu, żeby ograniczyć ruch docelowy. Trasa AK to peryferyjna przelotówka, o dużym odsetku tranzytu, i ten ruch tranzytowy z zachodu w kierunku na Białystok, Białoruś i Litwę sie jeszcze zwiększy po oddaniu A2. Żeby zmniejszyć ruch lokalny się właśnie odcina część wjazdów na Trasę.

    Można sobie pomarzyć, że drogi tranzytowe powinno się robić pod miastem, jak berliński Ring, a nie przez nie, ale w naszych warunkach to zapewne nastąpi w XVI kadencji rządu Tuska-Pawlaka, gdzieś około 2057 roku.
  • Gość: XxX IP: *.dynamic.chello.pl 11.01.12, 18:25
    > Można sobie pomarzyć, że drogi tranzytowe powinno się robić pod miastem, jak be
    > rliński Ring, a nie przez nie, ale w naszych warunkach to zapewne nastąpi w XVI
    > kadencji rządu Tuska-Pawlaka, gdzieś około 2057 roku.

    Jak czytam komentarze, to mam wrażenie, że dla niektórych i to za szybko. Najlepiej jakby nic nie budowali w tym stuleciu, bo Warszawa się zakorkuje na czas budowy.
  • mroczny.tramwajarz 12.01.12, 08:43
    Jakim znowu "dużym odsetku tranzytu"? Tranzyt to jedzie DK50, 90% pojazdów na rogatkach Warszawy jedzie do Warszawy.
  • Gość: Wawak IP: *.warszawa.mm.pl 11.01.12, 08:41
    Przedłużenie o 1000 metrów linii tramwajowej z Mickiewicza w okolice Klaudyny-Podleśnej-Gwiaździstej znacznie usprawniłoby obsługę komunikacyjną osiedla Ruda.
    Jak wiadukt i tak będzie przebudowywany to dodatkowy koszt nie przekroczy 30-40%.
  • asperamanka 11.01.12, 09:26
    Czytałem jakiś czas temu, że pod założenie wydłużenia tej linii tramwajowej od pętli Marymont-Potok na północ, robiono ostatnio przebudowę i remont torów na Mickiewicza. A jeszcze bardziej ostatnio zadanie "spadło z planu". Teraz "cały naród buduje swoje stadiony".
  • Gość: zab IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.01.12, 09:36
    Teraz cały naród buduje swoje autostrady, drogi expresowe, wiadukty, poszerza istniejace drogi. I to w Warszawie. Tramwaje i kolej są od lat olewane a nawet niszczone.
  • asperamanka 11.01.12, 10:07
    Gość portalu: zab napisał(a):

    > Teraz cały naród buduje swoje autostrady, drogi expresowe, wiadukty, poszerza i
    > stniejace drogi. I to w Warszawie. Tramwaje i kolej są od lat olewane a nawet n
    > iszczone.

    Tiaa. W ubiegły piatek, w Trzech Króli, jechałem do Gdyni. W związku z remontem linii przez Działdowo PKP puściły poranne Intercity przedwojenną trasą gz ominięciem Prus Wschodnich, przez Bydgoszcz i Magistralę Węglową Śląsk-Gdynia. Rozkładowy czas przejazdu Warszawa Centralna - Gdynia Główna 5 godzin 50 minut. Niecałe 500 km, o 150 więcej niż przez Działdowo i Malbork. Pociąg ciagnął do niedawna (zanim niekupiono tych Siemensów) najszybszy elektrowóz EP 09.

    Sprawdziłem sobie z ciekawości jak to wyglądało w rozkładzie jazdy PKP z 1938 roku. Ta sama prawie trasa Warszawa Główna - Bydgoszcz Główna - Gdynia Główna Osobowa, 483 kilometry, 4 godziny 15 minut. Prawie ta sama trasa, bo wtedy ekspres jeszcze omijał Wolne Miasto Gdańsk i nie zjeżdżał z Magistrali do Tczewa. Ciągnął parowóz pospieszny Pm 36, jeden z dwóch zbudowanych w Cegielskim i wykorzystywanych do obsługi ekspresów na tej trasie. Przy tych prędkościach w tendrze trzeba było jeszcze po drodze uzupełniać węgiel i wodę.

    Ostatnio, jesienią 2011, na stacji Warszawa Zachodnia ten właśnie parowóz, Pm 36-2 "Piękna Helena" z parowozowni w Wolsztynie ciagnął pociagi wycieczkowe. Maszynista mówił że oni próbowali i na trasie z Poznania do Warszawy ten parowóz nadal "wyciąga" z wagonami 140 km/h. Po przeszło 70 latach.

    Masz dzisiejsze PKP i to, co u nas zrobiono z koleją. :-(
  • wutang4eva 11.01.12, 20:45
    > Tiaa. W ubiegły piatek, w Trzech Króli, jechałem do Gdyni. W związku z remontem
    > linii przez Działdowo PKP puściły poranne Intercity przedwojenną trasą gz omin
    > ięciem Prus Wschodnich, przez Bydgoszcz i Magistralę Węglową Śląsk-Gdynia. Rozk
    > ładowy czas przejazdu Warszawa Centralna - Gdynia Główna 5 godzin 50 minut. Nie
    > całe 500 km, o 150 więcej niż przez Działdowo i Malbork.

    Ciesz sie , ze udalo Ci sie w 6 godzin, bo przez ostatni rok ekspresy jechaly rozkladowo 8-9 godzin :)
  • elfkabezhaltera 11.01.12, 17:43
    Którędy proponujesz puścic tory na północ od trasy AK?
    Gdzie petla?
  • Gość: Wawak IP: *.warszawa.mm.pl 11.01.12, 20:19
    To Tramwaje Warszawskie miały plany na budowę ponad 100 km nowych linii do 2040 roku. W tym na osiedle Ruda. Ja tylko o tym fakcie przypominam. Samego przebiegu nie pamiętam ale chyba wzdłuż Klaudyny a pętla miała być w okolicach Podleśnej/Gwiaździstej.
  • mroczny.tramwajarz 12.01.12, 08:44
    Ale miasto tego planu nie przyjęło.
  • Gość: normalny IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.01.12, 08:47
    Będzie grubo!
  • Gość: herbat IP: *.warszawa.vectranet.pl 11.01.12, 08:53
    Zupełnie zmarnowane pieniądze i 3 lata mega korków.
    Trzeba przebudować wzjad na Modlińską od strony zachodniej i wylać nową powierzchnię na AK a nie przebudowywać wszystko...
  • Gość: normalny IP: *.180.195.98.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 11.01.12, 09:13
  • Gość: wawiak IP: 79.133.195.* 11.01.12, 09:31
    Dokłądnie, główną przyczyną korków na trasie jest wąski jednopasmowy zjazd z Grota na Modlińska. Zten zator blokuje niemal wszystkie pasy na moscie i w efekcie całą trasę
    Wystarczy wymienić nawierzchnię i przebudować estakade, a sprawa korków na Grota i całej trasie będzie rozwiązana.
    Nie musze na tym odcinku jechać 120 jak trasą S, wystarczy 80 tyle ze płynnie
  • Gość: rupi IP: *.aster.pl 11.01.12, 09:52
    A kogo obchodzi ile ty masz ochotę jechać na tym odcinku i ile byś widział pasów przy zjeździe na Modlińską, skoro zmiana trasy A-K w drogę o standardzie S nie jest robiona z myślą o tobie, tylko o całym tym ruchu, który po zjeździe z A2 będzie kierował się na wschód?
  • Gość: dereks IP: *.centertel.pl 11.01.12, 09:59
    poc o? zapomniałeś o moście Północnym? oj przepraszam Marii Curie :)
    przecież większość mieszkańców podwarszawskiej Białołęki tam się skieruje...
  • kilovolt 12.01.12, 09:00
    Trasa S-8 musi mieć ciągłość i na dłuzszą metę takiej prowizorki nie można byłoby utrzymywać. W tej chwili jest to droga w zarządzie ZDM, a od chwili przebudowy przejmie ją GDDKiA, inaczej cały ten kawałek byłby na utrzymaniu miasta. Chyba nie chodzi nam o to aby utrzymywać wieczne prowizorki? Ponadto trasa S-8 która jest obecnie budowana do Marek będzie miała ciąg tranzytowy i drogi boczne do ruchu lokalnego i tak ma też zostać zorganizowany przejazd przez most, dlatego w żadnym wypadku przebudowanie tylko estakady nie wystarczyłoby, gdyż zlewanie się ruchu lokalnego i tranzytowego gdy trasa osiągnęłaby już docelową postać powodowałoby niestety nowe korki.
  • szabo 11.01.12, 09:46
    ależ się wszyscy znacie... i mądrzycie... bo trasa wymaga remontu nawet bardziej gruntownego niż ten a służyć ma wyprowadzaniu ruchu z autostrady na północny wschód... jak kogoś interesuje tylko wjazd na Modlińską, to niech sam sobie beton wylewa.

    Gość portalu: herbat napisał(a):

    > Zupełnie zmarnowane pieniądze i 3 lata mega korków.
    > Trzeba przebudować wzjad na Modlińską od strony zachodniej i wylać nową powierz
    > chnię na AK a nie przebudowywać wszystko...
  • nessuno 11.01.12, 13:16
    Gość portalu: herbat napisał(a):

    > Zupełnie zmarnowane pieniądze i 3 lata mega korków.
    > Trzeba przebudować wzjad na Modlińską od strony zachodniej i wylać nową powierz
    > chnię na AK a nie przebudowywać wszystko...


    Bredzisz.Powinno się zlikwidować estakadę w kierunku Modlińskiej,bo cały korek na moście powoduja słoiki z tarchomina,białołeki i legionowa. A jak chcesz wygody to sobie sam ten beton wylej.


    --
    Dla mnie Tadeusz Rydzyk to nie jest ojciec, to polityk i biznesmen. Bardzo mi smutno, że w polskim kościele dzieją się takie rzeczy. Słowo ojciec nie może mi przejść przez usta, bo dobry ojciec wprowadza pokój, nie podpuszcza i nie napuszcza na innych ludzi, nie żeruje na biednych. Bo ta część społeczeństwa, która w tym uczestniczy, to ludzie bezradni, którym Radio Maryja i Telewizja Trwam narzuciły swoje myślenie. To ludzie bezwolni - powiedziała Danuta Wałęsa.
  • Gość: RAdek IP: *.ip.netia.com.pl 11.01.12, 14:45
    Za te "słoiki: to jesteś dla mnie zwykłym bucem. Ale z zamknięciem zjazdu na Modlińską akurat masz rację - skoro będzie most Północny to nie jest on już tak niezbędny. Skoro tamuje ruch, to lepiej go zlikwidować.
  • tomjani 11.01.12, 08:59
  • tomjani 11.01.12, 09:00
    Nic tak jak ten remont nie świadczy lepiej o tym że budowa takich monstrualnych poligonów do spalania benzyny to droga donikąd. Tej trasy nie ukończą nigdy: zanim dociągnięto ją do szosy radzymińskiej - już POsypały się tandetne, gierkowskie, żelbetowe wiadukty nad torami Żerania, przy czym na część sposród nich nawet nie zdążono wpuścić pojazdów! Jeszcze nie zdążono ich wybudować na nowo - a już trzeba burzyć estakady po stronie Żoliborza. Czy aby zaraz po zakończeniu opisywanej przebudowy nie okaże się że trzeba rozebrać i wybudować na nowo Most Grota, tak jak u schyłku komuny rozebrano i zastąpiono nowymi przedwojenne przęsła Poniatoszczaka?
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • asperamanka 11.01.12, 09:31
    Hehe, te wiadukty nad torami kolei legionowskiej to ja niestety pamiętam. Chodziłem do szkoły, i pamietam jak w 1981 roku "Życie Warszawy" i "Express Wieczorny" się rozpisywały w samych zachwytach, jak to polslcy inżynierowie i budowniczowie "potrafią", i opracowali "rewelacyjną na skalę światową" technologię wylewania betonu w temperaturach poniżej -5 stopni Celsjusza. No i wylali. I otworzyli te środkowe wiadukty. I one nawet przez jakiś rok były czynne, zanim się "rewelacyjna technologia wylewania betonu w mróz" nie skończyła tym, że z nich zaczęly odpadać na tory kawałki betonu wielkości małego Fiata ;-)
  • tomjani 12.01.12, 15:17
    asperamanka napisał:

    > Chodziłem do szkoły, i pamietam jak w 1981 roku "Życie Warszawy" i "Express Wieczorny"
    > się rozpisywały w samych zachwytach, jak to polslcy inżynierowie i
    > budowniczowie "potrafią", i opracowali "rewelacyjną na skalę światową" technologię
    > wylewania betonu w temperaturach poniżej -5 stopni Celsjusza.

    A ja pamiętam jak niejaki Szyszkowy Dziadek wkupiwszy się niestety w łaski Ojca Dyrektora obietnicami rozwoju energetyki geotermalnej bredził na antenie że polscy inżynierowie jako jedyni w świecie potrafią budować estakady przez mokradła, tak aby w najmniejszym stopniu nie zaszkodzić w przyrodzie. Naprawdę nie mieli tam w PiS nikogo na miarę zmarłego niestety w roku 2007 profesora Stefana Kozłowskiego, który z ramienia Porozumienia Centrum zapisał się jako najlepszy w całej historii Minister Ochrony Srodowiska w rządzie Jana Olszewskiego, póki nie obalił go Szwendała podczas kapciowego puczu w Noc DLugich Płaszczy 4 czerwca 2002?
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • asperamanka 11.01.12, 09:42
    PS. Przęseł Poniatoszczaka w połowie lat 1980-tych nie wymieniano. Ani skrajnych, pochodzących z 1912 roku, ani środkowych z 1946. Tylko je piaskowano.

    Z Poniatoszczakiem była inna historia. W latach 1960-tych Gomułka wstrzymał budowę Trasy Łazienkowskiej, a przeprawy przez Wisłę już były zakorkowane. Wobec tego władze wpadły na pomysł, żeby na istniejących przęsłach poszerzyć Wiadukt, co było łatwiejsze, i zwłaszcza Most Poniatowskiego; przedtem on wyglądał jak Most Śląsko Dąbrowski - były po dwa pasy w każdym kierunku, z tym że wewnętrzne pasy były wspólne z torowiskiem tramwajowym.

    Wówczas dodano dodatkowe elementy nośne po zewnętrznej stronie tych konstrukcji, wydzielono torowisko, tak jak jest dziś, i zrobiono po dwa wyodrębnione pasy dla aut w każdym kierunku. I zbudowano wjazd "ślimak" południowy; pamiętam jak jako 4-letnie przedszkolaki nas tam zaprowadzono pokazywać, jak to Warszawa się pięknie buduje, i jaki śliczny ślimak powstał.

    Po dwudziestu latach się okazało, że to poszerzenie Mostu źle policzono, i obtaniono w latach 1960-tych o ile tylko sie dało, i naprężenia na konstrukcji spowodowały, że ten Most się przez te poszerzenia zewnętrznych jezdni zaczął cały sypać. Przęsła w czasach carskich były obliczone z bardzo dużym zapasem i nie było problemu, ale konstrukcja jezdni nie wytrzymała. Trzeba było rozebrać konstrukcję całej jezdni, i te całą konstrukcję nośną na istniejących przęsłach stawiać na nowo. To o to chodziło.
  • tomjani 11.01.12, 10:42
    asperamanka napisał:

    > PS. Przęseł Poniatoszczaka w połowie lat 1980-tych nie wymieniano. Ani skrajnyc
    > h, pochodzących z 1912 roku, ani środkowych z 1946. Tylko je piaskowano.

    Czy jednak się nie mylisz? Pamiętam prasowy tytuł: Stary Poniatoszczak na złom, nową konstrukcję szykują w Słupcy.. Z pewnością zachowano powojenne, blachownicowe łuki 4 środkowych przęseł. Natomiast skrajne owszem mają nadal konstrukcję kratownicową, odmienną od powojennych - ale elementy tej kratownicy są mniej ażurowe niż były kiedyś. Teraz wyglądają one na belki o przekroju skrzynkowym, natomiast te stare ZTCP były wykonane z dwóch zwróconych do siebie wklęsłościami ceowników, połączonych odcinkami płaskownika w ażurowe skrzynki. Trzeba by się było wybrać przy obecnym niskim stanie wody nad Wisłę; po praskiej stronie leżą jeszcze na piasku resztki wysadzonej przez Niemców konstrukcji, współczesnej przęsłom które uchowały się aż do późnej PRL, i porównać z tym co jest obecnie.
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • asperamanka 11.01.12, 11:37
    Za te skrajne, kratownicowe przęsła, głowy kładł nie będę. Pamiętam że na pewno remont Poniatoszczaka w 1985 roku był związany z sypiącą się konstrukcją jezdni wskutek partackiej przebudowy i poszerzenia w latach 1960-tych, ale być może wtedy również przy okazji wymieniono elementy tych przęseł, albo i całe przęsła? W końcu podczas ówczesnego remontu Poniatoszczaka rozkopano też przy okazji, skoro ruch był i tak zamknięty, całe Aleje Jerozolimskie od Rotundy po PKP Powiśle, i uszczelniano od zewnątrz tunele średnicowe.

    W wymianę całych przęseł z 1912 mi się nie chce wierzyć o tyle, że w latach 1980-tych kratownicowych elementów raczej już prawie w budownictwie mostowym w Polsce nie stosowano (poza Mostem Syreny, ale to w końcu był staromodny wojskowy most Baileya z demobilu Armii Czerwonej ;-)), bo wymyśłono lepsze i tańsze sposoby na przenoszenie obciążeń, i taniej byłoby je zastąpić takimi samymi blachownicowymi łukami, jak środkowe przęsła powojenne, więc pewnie komuna by remont robiła jak najtaniej?

    Mieszkam na Saskiej Kępie, więc w sobotę przejdę się z ciekawości nad Wisłę zobaczyć te stare kratownice póki woda niska ;-)
  • tomjani 11.01.12, 12:12
    asperamanka napisał:

    > W wymianę całych przęseł z 1912 mi się nie chce wierzyć o tyle, że w latach 1980-tych
    > kratownicowych elementów raczej już prawie w budownictwie mostowym w Polsce
    > nie stosowano (poza Mostem Syreny, ale to w końcu był staromodny wojskowy most
    > Baileya z demobilu Armii Czerwonej ;-)), bo wymyśłono lepsze i tańsze sposoby
    > na przenoszenie obciążeń, i taniej byłoby je zastąpić takimi samymi blachownicowymi
    > łukami, jak środkowe przęsła powojenne

    Przecież celowo zachowano konstrukcję kratownicową, aby most zachował zabytkowy charakter przynajmniej tam gdzie nie pozbawiono go podczas odbudowy w 1945 roku. Dokładnie pamiętam sformułowanie "zabytkowy" z prasy lat 80-tych.
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • potomar 12.01.12, 14:47
    Asperamanko i Tomjani - a skąd wy to wszystko tak dokładnie wiecie?
  • nessuno 12.01.12, 21:06
    potomar napisał:

    > Asperamanko i Tomjani - a skąd wy to wszystko tak dokładnie wiecie?

    Jak to skąd. To są prawdziwi warszawiacy,znajacy historie swojego miasta. niewielu tu takich:)
    --
    Dla mnie Tadeusz Rydzyk to nie jest ojciec, to polityk i biznesmen. Bardzo mi smutno, że w polskim kościele dzieją się takie rzeczy. Słowo ojciec nie może mi przejść przez usta, bo dobry ojciec wprowadza pokój, nie podpuszcza i nie napuszcza na innych ludzi, nie żeruje na biednych. Bo ta część społeczeństwa, która w tym uczestniczy, to ludzie bezradni, którym Radio Maryja i Telewizja Trwam narzuciły swoje myślenie. To ludzie bezwolni - powiedziała Danuta Wałęsa.
  • tomjani 15.01.12, 20:42
    asperamanka napisał:

    > Mieszkam na Saskiej Kępie, więc w sobotę przejdę się z ciekawości nad Wisłę zob
    > aczyć te stare kratownice póki woda niska ;-)

    Byłem dzisiaj około 13:30 Woda podtopiła część wysadzonych przęseł. ale wystające nad powierzchnię pionowe elementy kratownicy nie były dwuteownikami z monolitycznego pełnego profilu, jak w dwóch pierwszych przęsłach od strony brzegów, lecz miały ażurowe środniki. Ewidentnie świadczy to o tym, że obecne przęsła wykonano na nowo, częściowo tylko wzorując się na oryginalnych.
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • Gość: dawniej zoliborz IP: *.ip.netia.com.pl 11.01.12, 16:29
    Pseudo Warszawiaku, generalnie sie z toba zgadzam ale co do wiaduktow po stronie zerania byly otwarte jako 1 i na poczatku lat 80 sie nimi jezdzilo, wiec nie pisz bzdur jak nie masz pojecia !!
  • Gość: ciekawski IP: 78.133.158.* 11.01.12, 09:17
    Zagadka - skoro Transprojekt warszawa opracował dokumentację, to dlaczego kontrakt na roboty ma być realizowany w formule "projektuj i buduj" (wykonawca robót jest odpowiedzialny za opracowanie projektu)?
  • tom.te 11.01.12, 09:26
    Nie budować.
    Nie remontować.
    Czekać aż się zawali.
    Wtedy też będzie powód do marudzenia.
    Czy wyście się ludzie z głupimi na rozumy pozamieniali czy tacy się urodziliście?
    Brak remontów - źle. Jest remont - źle.
    I oczywiście tłum tych co się na wszystkim znają najlepiej...
    --
    Warszawiak z urodzenia i z miłości.
  • Gość: Gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.01.12, 09:39
    To nie remont. Tak jak remontem nie było zrobienie z jednego wiaduktu nad dw gdańskim trzech.
    To bezsensowna rozbudowa dróg w miescie.
  • Gość: rupi IP: *.aster.pl 11.01.12, 09:49
    Oczywiście. Bo lepiej byłoby doprowadzić A2 do Warszawy, najlepiej gdzieś w okolice Śródmieścia, a potem niech sobie te wszystkie TIR-y z autostrady jakoś jadą dalej. Trasa A-K nie jest "drogą w mieście". To przedłużenie zjazdu z autostrady oraz element wewnętrznej obwodnicy miasta.
  • tomjani 12.01.12, 12:09
    Gość portalu: rupi napisał(a):

    > To przedłużenie zjazdu z autostrady oraz element wewnętrznej obwodnicy miasta.

    O, niechybnie jakiś śuśkomowiec się odezwał. Ta "wewnętrzna obwodnica" to oczywiście takie samo "serowe mięso" jak "Eksport wewnętrzny" za kumuny?
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • Gość: rupi IP: *.aster.pl 13.01.12, 02:28
    Właściwie wypadałoby odpowiedzieć czymś obraźliwym, ale odpiszę jak normalnemu człowiekowi - jak jesteś taki mądry to zamiast inwektywami rzucać odpowiedz co zrobić z ruchem na A2, który dotrze do Konotopy? Zaplanowane są dwa kierunki zjazdu z autostrady, które puszczą tranzyt dwoma obwodnicami. Jedna na razie doprowadzona będzie do Puławskiej, a docelowo dalej pójdzie pod Ursynowem i wyprowadzi ruch na ewentualną kontynuację A2 na wschód. Druga obchodzi centrum od północy i jej elementem jest trasa AK. Cały ten system Gdaka planuje jako drogi w standardzie S. Co jest logiczne, skoro ma wyprowadzać ruch tranzytowy albo na autostradę, albo na wylotowe trasy również budowane w standardzie drogi ekspresowej. Więc dlaczego akurat kawałek Trasy AK ma pozostać w tym systemie wąskim gardłem? Bo ty sobie tego życzysz?
  • tomjani 13.01.12, 09:35
    Dla mojej przyjemności mogliby w ogóle zamknąć Warszawę dla tranzytu w cholerę. To zmartwienie tych którym tyłki do siedzeń POprzyrastały.
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • blasphemy 11.01.12, 09:49
    " Teraz czeka ich poważny remont" - ich? Tych wiaduktów?
  • lnsj 11.01.12, 11:07
    "drogowcy wyselekcjonują tych wykonawców, którzy spełnią ich warunki. Umowę z najtańszym chcą podpisać w wakacje."

    TYPOWE: tylko cena jest ważne, a nie czas ! NIKT nie kalkuluje koszty społeczny w tym kraju !!!!!
  • Gość: korozja IP: *.dynamic.chello.pl 11.01.12, 12:24
    "To nawiązanie do półkolistych, szklanych ekranów akustycznych, które przykryją hałaśliwą arterię podobnie jak Trasę Toruńską na Bródnie. Projektanci przewidują je osobno nad każdą z jezdni na blisko 600-metrowym odcinku między ul. Mickiewicza a Gwiaździstą"

    Jak szybko korozja zje podstawę tych "szklanych" tuneli gdzie cała konstrukcja jest stalowa a szklane to są tylko szyby wstawione w stalowe "ramki"?
    Przy stężeniu soli w zimie jakie występuje u nas na drogach to długo chyba nie postoją.Rozbiórka tych cudeniek będzie tak samo kosztowna i czasochłonna jak sama ich budowa.Do tego trasa do zamknięcia na ten czas.
    Może w ciepłych krajach coś takiego stoi i się sprawdza ale tam nie ma tyle szkodliwych czynników atmosferycznych i chemicznych jak u nas.

  • Gość: Roastron IP: *.warszawa.mm.pl 11.01.12, 16:17
    No własnie o to chodzi ..... kolejna firma z państwa na I zaprzyjaźnionego z bufetem przez rodzinę .... wygra przetarg na 1000 letnia konserwację ...... a że konserwować trza będzie już po pierwszej zimie, a Warszawiacy nie mają na co kasy wydawać ..... Jaka tu "rzyć" ???
  • Gość: asdf IP: *.dynamic.chello.pl 11.01.12, 12:27
    Typuje min. +5 lat remontu. Z głupim wiaduktem przy Dworcu Gdańskim nie uporali się w dwa lata. Tu będzie 4574591 przeszkód, opoźnień, utrudnień, nieoczekiwanych kabli itd. A korek na AK jest ciągle, nawet jak nie jest remontowana. Przeczuwam totalny paraliż. Noi buspas trzeba będzie zlikwidować.

  • Gość: ted IP: *.warszawa.vectranet.pl 11.01.12, 12:37
    "W tym czasie mają być przekładane ogromne magistrale cieplne i wodociągowe, które teraz mieszczą się w komorach pod jezdniami mostu Grota. Eksperci Politechniki Warszawskiej przekonują, że to fatalne rozwiązanie, bo w razie dużej awarii groziłoby nawet zawalenie kontrukcji, gdyby woda wypełniła komory do połowy."

    Ale bzdura. Zakryte spody mają tylko po 2 przęsła nad nurtem rzeki, pozostałe są ażurowe. W przypadku pękniecia rury nawet w przęśle nurtowym woda wypłynie pozostałymi przęsłami, w żadnym razie nie zapełnią się do połowy.

  • Gość: ted IP: *.warszawa.vectranet.pl 11.01.12, 12:40
    "Np. na Wisłostradzie kierowcom zostanie tylko jedna nitka. Trzeba tu rozebrać i odbudować wszystkie wjazdy i zjazdy na Trasę AK, a także wiadukty, na których znajdują się jej główne jezdnie. Podobna operacja przewidywana jest dla wiaduktów nad ul. Gwiaździstą (ruch na dole będzie przekładany na tymczasowy objazd) i nad starorzeczem w parku na Kępie Potockiej. Tu trzeba obniżyć lustro wody, by zbudować nowe fundamenty filarów odtwarzanych konstrukcji."

    Kogoś pogięło? Przeciez to wszystko jest w bardzo dobrym stanie. Skrajny przykład przejadania unijnych dotacji w stylu portugalskim i greckim. Ciekawe kto na tym kręci lody?
  • Gość: wujek IP: *.warszawa.mm.pl 11.01.12, 20:11
    ted, toś ty kolejny licencjat zarządzania i marketingu którego nikt nie chce zatrudnić?
    Jak się nie znasz na mostach i wymaganiach dot. dróg kategorii S to milcz.
  • Gość: ted IP: *.warszawa.vectranet.pl 12.01.12, 19:02
    To oświeć mnie mądralo, jakież to wymagania tras eksprezowych nakazują rozwalić wszystko w drzazgi i budować od nowa. ja rozumiem, że ma byc po jednym pasie więcej w każdą stronę, ale to przecież wystarczy dobudować po bokach nowe estakady poszerzające o te 4 metry, a nie wszytsko rozwalć.
    A w ogóle ile to wszystko będzie kosztowało? Jakoś nikogo to chyba nie interesuje.
  • Gość: F IP: *.zask.pl 11.01.12, 13:02
    A dlaczego nie zaplanowano zjazdu na trasę od strony Żoliborza w kierunku centrum i autostrady?
  • elfkabezhaltera 11.01.12, 17:39
    Gość portalu: F napisał(a):

    > A dlaczego nie zaplanowano zjazdu na trasę od strony Żoliborza w kierunku
    > centrum i autostrady?

    Obawiam się, że na taki zjazd po prostu nie ma miejsca.
  • Gość: Henryk65 IP: *.181.167.52.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 11.01.12, 13:22
    Przebudowa S-8 jest konieczna , bo wymagają tego parametry drogi ekspesowej. Trzeba to wykonanać - koniec kropka! A wszystkim kontestatorom i ,,bałwanom" typu Tomjani zalecam ,,kubeł zimnej wody na głowę " by w swej PiS-owskiej zapiekłości i nienawiści do wszystkich i wszystkiego , b.poważnie zastanowili się co tutaj napisali- nie mając ,,zielonego pojęcia" o robotach drogowo-mostowych! Należy cieszyć się, że Warszawa wreszcie będzie miała obwodnice i ruch tranzytowy będzie odbywał się na obrzeżach , a nie przez środek miasta. Potrzeba rozumienia istoty rzeczy i cierpliwości, a nie bzdurnych i głupich uwag. Weź się jeden z drugim do roboty, to chciałbym zobaczyć jak ci idzie przy łopacie-spuchłbyś w ciągu godziny-więc daj sobie spokój z tymi dennymi uwagami-bo się ośmieszasz.
  • potomar 12.01.12, 14:54
    Gość portalu: Henryk65 napisał(a):

    > Należ
    > y cieszyć się, że Warszawa wreszcie będzie miała obwodnice i ruch tranzytowy bę
    > dzie odbywał się na obrzeżach , a nie przez środek miasta.

    Ależ właśnie trasa AK przechodzi przez środek miasta.
  • Gość: RAdek IP: *.ip.netia.com.pl 11.01.12, 14:32
    Zaraz, zaraz. Ale o co chodzi?

    Co jest powodem remontu (budowy od nowa) Trasy AK: zły stan czy budowa ekspresówki?

    Jeżeli to drugie, to jakiś bezsens. Bez sensu jest zamiana trasy AK na ekspresówkę, bo to jest droga przez miasto a nie dookoła miasta. Wąskim gardłem nie jest trasa a most Grota, zwłaszcza zjazdy z tego mostu na wysokości Modlińskiej oraz rondo Zesłańców Syberyjskich.

    Poza tym gratuluję wyboru terminu - Trasa AK zostanie zamknięta dokładnie w tym samym czasie, kiedy zostanie na nią wpuszczony ruch z A2. Super, po prostu super.
  • tomjani 11.01.12, 22:33
    Gość portalu: RAdek napisał(a):

    > Bez sensu jest zamiana trasy AK na ekspresówkę, bo to jest droga przez miasto a nie dookoła
    > miasta.

    Trzeba budować expresówki gdzie się da, dokąd się da oraz ile tylko się da, aby wykorzystać unijne fundusze które miały być przeznaczone na kolej :->
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • Gość: m. IP: 31.61.109.* 12.01.12, 10:41
    No i dobrze, bo kolej jest do bani.
    Co mi po torach zmodernizowanych na szlakową 160, skoro za*rane PKP nie puszcza pociągu do miejscowości, do której chcę dojechać? Np. jeśli chcę dojechać w Bieszczady, to z torów W-wa - Rzeszów nie mam nijakiej korzyści, skoro nie ma już pociągów W-wa - Zagórz. Natomiast jeśli jadę samochodem, to każdy odcinek ekspresówki, choćby głupie 10 km stanowiące obwodnicę jakiegoś miasteczka to wyraźna korzyść.
  • a_weasley 12.01.12, 11:48
    Gość portalu: m. napisał(a):

    > No i dobrze, bo kolej jest do bani.
    > Co mi po torach zmodernizowanych na szlakową 160, skoro za*rane PKP nie puszcza
    > pociągu do miejscowości, do której chcę dojechać? Np. jeśli chcę dojechać w Bi
    > eszczady, to z torów W-wa - Rzeszów nie mam nijakiej korzyści, skoro nie ma już
    > pociągów W-wa - Zagórz. Natomiast jeśli jadę samochodem, to każdy odcinek eksp
    > resówki, choćby głupie 10 km stanowiące obwodnicę jakiegoś miasteczka to wyraźn
    > a korzyść.

    Toż samo w przypadku autobusu. W autobusach do Zagórza można przebierać.

    --
    Jestem zbyt leniwy, żeby być nadopiekuńczy.
  • tomjani 12.01.12, 11:56
    a_weasley napisał:

    > Toż samo w przypadku autobusu. W autobusach do Zagórza można przebierać.

    Nie inaczej jest w przypadku dojazdu na Mazury: jeden wlokący się naokoło pociąg - i multum PKS-ów. No ale ja i tak jedno i drugie mam w doopie, mi do tego celu wystarcza "Leśny Dziadek". I naeet patent zostawiam w szufladzie :-P
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • Gość: RAdek IP: *.ip.netia.com.pl 12.01.12, 12:34
    Warszawa, jak dobrze pójdzie, będzie miała za jakiś czas pół obwodnicy. A teraz kasa, za którą można by spróbować wybudować choć kawałek drugiego pół pójdzie na budowę od nowa kawałka pierwszego pół.

    Ja naprawdę mam problem, żeby to pojąć. Ale wydaje mi się, że z moją głową jest jednak wszystko w porządku.
  • uzdek98 11.01.12, 15:38
    cel jest jeden...tak jak przy budowie metra .... rozgrzebac wszystko na maksa zeby rozmaite pocioty hanki stolez i jej urzedasow przytulily jak najwieksza kasiore z podatkow... budowa bedzie ciagnela sie w niskonczonosc, wiecznie poprawiana i korygowana...

    tak sie dzieje w wiekszosci panstw afrykanskich, wiec nie mozna sie dziwic...

    polska w budowie, tu i teraz, zrobimy wiecej, by zylo sie nam lepiej...donald mordo ty moja...
  • tomjani 11.01.12, 15:44
    uzdek98 napisał(a):

    > polska w budowie, tu i teraz, zrobimy wiecej, by zylo sie nam lepiej...donald mordo
    > ty moja...

    A jak ktoś zaprzeczy, twierdząc że takie i podobne "inwestycje" świadczą o tym że Polska jest w bałaganie - to go zaraz niezawisły s(w)ąd skarze w spectrybie za rzekome zniesławienie i gloszenie nieprawdy...
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • uzdek98 11.01.12, 17:29
    albo go zabiora o 6.00 rano do prokuratury... o ile sobie kolejny w leb nie strzeli...
  • Gość: rupi IP: *.aster.pl 11.01.12, 20:08
    Dobrały się dwa osiołki i spijają sobie z dzióbków...
  • Gość: e-kryzys.pl IP: *.static.chello.pl 12.01.12, 09:02
    No to ładnie. A już myślałem, że jak skończą metro to się miasto odkorkuje a tu ci dopiero niespodzianka......
    e-kryzys.pl
  • ciemnobedzie 12.01.12, 11:24
    Hitler obwodnicę Berlina (A10 ), która przebiega około 30 km od centrum zbudował około 80 lat temu za niewielkie pieniądze . W Warszawie do dziś nie mogą pojąć do czego służy obwodnica i gdzie powinna przebiegać.
  • Gość: dr IP: *.ghnet.pl 12.01.12, 11:48
    W Polsce obowdnica służy do generowania ruchu w śródmieściu i kosztów (zysków)
  • Gość: xxx IP: *.play-internet.pl 12.01.12, 12:59
    Hitler za pieniądze powiadasz ? :)
  • Gość: rad IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.01.12, 20:06
    Wypada trochę poczytać przed krytykowaniem. Trasa AK to część Ekspresowej obwodnicy Warszawy. Oprócz niej istnieją też Obwodnica śródmieścia, miejska, Małą Obwodnica Warszawy i Duża obwodnica Warszawy. Oczywiście spora część dwóch ostatnich istnieje na razie tylko na planie, ale wszystkiego przecież się na raz nie wybuduje.
  • muderes 12.01.12, 11:26
    Mądrzy planiści od budowy dróg dawno mówili o konieczności budowy MOSTU KRASIŃSKIEGO.
    Teraz okazuje się, że przedostanie się z Tarchomina do al Jerozolimskich w rejon Blue City trwa średnio 1,5 h w godzinach szczytu i tak ma być przez kolejne 3 lata. Ludzie pracujący i dojeżdżający samochodem na tej trasie do pracy tracą ok 3,0 godzin na dojazd w obie strony.
    Nie wolno było dopuścić do przebudowy mostu Grota przed zbudowaniem przeprawy ul.Krasińskiego a szczególnie stworzyć taką sytuację na okres Euro 2012. To uwaga dla Pani Gronkiewicz Waltz.
  • Gość: tomek IP: 91.198.145.* 12.01.12, 12:51
    Czyja to jest wina, że ludzie kupują mieszkania na fatalnie skomunikowanych peryferiach?
  • tomjani 12.01.12, 13:15
    Gość portalu: tomek napisał(a):

    > Czyja to jest wina, że ludzie kupują mieszkania na fatalnie skomunikowanych per
    > yferiach?

    HGW że swoją POlityką rugów bufetowych (śrubowanie wieczystego, uprzykrzaniem życia poprzez zabudowywani ostatnich placów i skwerków aparamentowcami, a nawet organizowaniem obciachowych imprez dla pijanego, naćpanego i zarzyganego motłochu takich jak ostatnia sylwestrowa POtańcówa na Pl. Konstytucji, napady uzbrojonych PO zęby zbirów nasłanych przez kamieniczników którym przefrymarczono domy wraz z lokatorami, a być moze nawet nawet skrytobójcze zbrodnie jak ta niedawna w Lesie Kabackim? Ale niestety także wina samych zainteresowanych, że widząc wszystko co powyżej - jak lemingi lezą do urn wyborczych aby zagłosować na tych co się już zdążyli nachapać u żłoba, w nadzei że może skoro się już nachapali - to kiedyś POmyślą o tym by żyło się lepiej - wszystkim, a każdy kto tylko by przyszedł na ich miejsce - mysłałby wyłącznie o tym jak się samemu nachapać.
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • nessuno 12.01.12, 21:12
    muderes napisał:

    >To uwaga dla Pani Gronkiewicz Waltz.
    Pani hgw ma Twoje uwagi w głębokim poważaniu,to taki standard ze bufet zdanie i opinię mieszkańców ma w dupie.


    --
    Dla mnie Tadeusz Rydzyk to nie jest ojciec, to polityk i biznesmen. Bardzo mi smutno, że w polskim kościele dzieją się takie rzeczy. Słowo ojciec nie może mi przejść przez usta, bo dobry ojciec wprowadza pokój, nie podpuszcza i nie napuszcza na innych ludzi, nie żeruje na biednych. Bo ta część społeczeństwa, która w tym uczestniczy, to ludzie bezradni, którym Radio Maryja i Telewizja Trwam narzuciły swoje myślenie. To ludzie bezwolni - powiedziała Danuta Wałęsa.
  • tomjani 12.01.12, 22:38
    nessuno napisał:

    > Pani hgw ma Twoje uwagi w głębokim poważaniu,to taki standard ze bufet zdanie
    > i opinię mieszkańców ma w dupie.

    Ktoś jednak ten bufet na drugą kadencję wybrał, i to już w pierwszej turze. Oraz chlał, ryczał, szczał i rzygal POdczas obciachowej POtańcówy w Sylwestra :-(
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • kilovolt 13.01.12, 13:48
    tomjani napisał:

    > nessuno napisał:
    >
    > > Pani hgw ma Twoje uwagi w głębokim poważaniu,to taki standard ze bufet zd
    > anie
    > > i opinię mieszkańców ma w dupie.
    >
    > Ktoś jednak ten bufet na drugą kadencję wybrał, i to już w pierwszej tur
    > ze. Oraz chlał, ryczał, szczał i rzygal POdczas obciachowej POtańcówy w Sylwest
    > ra :-(
    No właśnie, więc teraz nie narzekaj, bo wystarczy właściwie oddać głos a nie narzekać na forum. Warszawa wybrała, więc niech teraz Warszawa nie narzeka tylko pomyśli następnym razem przy urnach.
  • tomjani 13.01.12, 14:08
    kilovolt napisał:

    > No właśnie, więc teraz nie narzekaj, bo wystarczy właściwie oddać głos a nie na
    > rzekać na forum.

    Oddałem głos inaczej niż Warszawa.

    > Warszawa wybrała, więc niech teraz Warszawa nie narzeka tylko pomyśli następnym razem
    > przy urnach.

    Wcale nie jestem tego taki pewien że pomyśli. Ten elektorat jest już sputinizowany: im mocniej go gnoić, poniewierać - tym żarliwiej będzie POpierać tych co go gnoją. Syndrom żony pijaka.
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • Gość: kariooka IP: *.prywatni.pl 12.01.12, 11:43
    BRAWO dla drogowców i zarządzających stolicą! Odetnijmy prawą część Warszawy! Wysadźmy wszystkie mosty NARAZ!
  • Gość: dr IP: *.ghnet.pl 12.01.12, 11:46
    Kolejne miliardy wydane na samochodową utopię...
  • Gość: dezz IP: *.home.aster.pl 12.01.12, 15:51
    Te wszystkie niemożliwe skomplikowane łamigłówki logistyczno/finansowo/biurokratyczne można spokojnie rozwiązać jednym prostym przepisem:

    Administracja publiczna zobowiązana dojeżdżać do pracy komunikacją miejską.


    W ciągu roku by powstały tramwaje i 5 linii metra...
  • Gość: asd IP: *.acn.waw.pl 21.01.12, 19:20
    Amen.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka