Dodaj do ulubionych

Mnóstwo dzikich wjazdów na A2. Bramy bez kłódek...

IP: *.tktelekom.pl 09.07.12, 08:24
to jest k..skandal żeby na emerytury księży i zakonnic szły miliardy a w Polsce ludzie w szpitalach umierają na korytarzach i nie mażadnej 3 pasmowej autoastrady
Edytor zaawansowany
  • Gość: MB IP: *.rev.snt.net.pl 09.07.12, 08:38
    A może dzięki temu ktoś zauważy, że wjazdów/zjazdów z A2 jest po prostu za mało. Fajnie, że mamy wreszcie autostradę, ale może za jakiś czas warto by pomyśleć o budowie dodatkowych węzłów, tak aby był z niej większy pożytek. Między Grodziskiem a Pruszkowem przydałby się zjazd w Brwinowie, a między Pruszkowem a Połczyńską w Piastowie. Analogicznie - z S2 (południowej obwodnicy) jadąc od zachodu pierwsza możliwość zjazdu będzie dopiero na węźle Opacz, a przecież przydałby się też węzeł przy Warszawskiej w Ursusie oraz przy Al. Jerozolimskich (tutaj mają być łącznice tylko w 2 relacjach).
  • Gość: Garand IP: 195.42.249.* 09.07.12, 09:19
    Kolego autostrada ma właśnie to do siebie, że mam mało węzłów. Odstępy między węzłami nie powinny być mniejsze niż 15 km, a w granicach lub sąsiedztwie dużego miasta lub zespołu miast nie mniejsze niż 5 km. Tak jest zapisane w regulacjach. Więcej węzłów = mniejsza płynność ruchu.
  • Gość: MB IP: *.rev.snt.net.pl 09.07.12, 11:52
    Rozporządzenie mówi dokładnie tak:
    "1) droga klasy A powinna mieć powiązania z drogami klasy G i drogami wyższych klas, odstępy między węzłami nie powinny być mniejsze niż 15 km, a w granicach lub sąsiedztwie dużego miasta lub zespołu miast - nie mniejsze niż 5 km; dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy nie mniejsze niż 5 km, a w granicach lub sąsiedztwie dużego miasta lub zespołu miast - nie mniejsze niż 3 km, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy uzasadniają, przy czym stosowanie na drodze klasy A zjazdów jest zabronione;
    2) droga klasy S powinna mieć powiązania z drogami klasy G (wyjątkowo klasy Z) i drogami wyższych klas, odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 5 km, a na terenie zabudowy w granicach lub sąsiedztwie dużego oraz średniego miasta - nie mniejsze niż 3 km; dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) nie mniejsze niż 3 km poza terenem zabudowy, a na terenie zabudowy - nie mniejsze niż 1,5 km, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy uzasadniają, przy czym stosowanie zjazdów na drodze klasy S jest zabronione;"

    Czyli w rejonie Warszawy na autostradzie węzły mogłyby być nawet co 3 km, a na S co 1,5 km, a są dużo rzadziej. Z Grodziska do Pruszkowa jest ok. 12 km, więc chyba trochę przegięcie. Co 15 km i więcej to sobie mogą być na terenie niezurbanizowanym. Co do płynności ruchu - jezdnie główne mogą być oddzielone od zbiorczych/rozprowadzających - zresztą na A4 na Śląsku tak to właśnie funkcjonuje. U nas będzie tak (właściwie to już jest, a po otwarciu S2 będzie jeszcze bardziej), że trzeba nadrabiać spory kawałek zanim się wjedzie na autostradę/ekspresówkę - w ten sposób się odciąży lokalnych ulic, a wręcz przeciwnie. Np. żeby wyjechać z Włoch/Ursusa albo Brwinowa na A2/S2/S8 trzeba zasuwać spory kawałek naokoło.
  • Gość: D.R. IP: *.dip.t-dialin.net 09.07.12, 17:48
    Gość portalu: Garand napisał(a):

    > Kolego autostrada ma właśnie to do siebie, że mam mało węzłów. Odstępy między w
    > ęzłami nie powinny być...

    A nie wpadliście obaj na to, że całe te "regulacje" są tworzone przez prowincjonalnych znachorów? W Niemczech (dla przypomnienia- ok. 15 tys. km autostrad) zjazdy tworzy się tam, gdzie SĄ ONE POTRZEBNE !!!
    Że nie wspomnę o popierwoleniu pojęciowym, które będzie nas w przyszłości drogo kosztowało jak Unia nakaże przystosowanie oznakowania do standardów europejskich. Mam tu na myśli błędne nazywanie prawie każdego zjazdu "Węzłem"! Węzły Autostradowe (wg. europejskich definicji) to można u nas, jak na razie, policzyć na palcach jednej reki ! A ten gościu, który w PL zaordynował ustawianie znaków E20 z symbolem "węzła" na każdym niemal zjeździe musi mieć coś poważnego ze wzrokiem! Nie trzeba lupy aby zobaczyć, co ten symbol przedstawia!
  • Gość: Majtel IP: 80.50.234.* 09.07.12, 08:58
    Ktoś się wkurzył i nagrał, jadąc motocyklem, jak można korzystać z dzikich wjazdów/zjazdów. Naczytałem się też narzekań na to, że wchodzą dzikie zwierzęta na drogę.
    Zastanawiam się nad jednym: motocyklista narzeka na "dziury" w ogrodzeniach, przez które wchodzą zwierzęta - podczas zderzenia z takim najprawdopodobniej nie obędzie się bez upadku z motocykla. PYTANIE - DLACZEGO NIE ZAMKNĄŁ ZA SOBĄ ANI JEDNEJ BRAMKI ??? Udowodnił, że są otwarte jednocześnie sprowadzając dodatkowe zagrożenie pozostawiając je wszystkie szeroko otwarte.
    Pozdrawiam
  • Gość: joj IP: *.aster.pl 09.07.12, 09:39
    Chociażby dlatego, że na autostradzie jest zakaz zatrzymywania się poza miejscami do tego wyznaczonymi.
  • Gość: Przemeq IP: 109.233.8.* 09.07.12, 09:09
    ...i jeszcze się będzie cieszył, że "wszystkich wykiwał", a ktoś inny zginie po wypadku ze zwierzęciem.
  • Gość: Garand IP: 195.42.249.* 09.07.12, 09:16
    Spokojnie jak autostrada będzie już płatna, to zarządca, ten który pobiera opłaty na pewno zabezpieczy się przed cwaniakami, aby od każdego wydusić kasę za przejazd A2. Wszystkie bramki będą zaryglowane i jeszcze postawią tam stróża :)
  • Gość: piston IP: 31.178.125.* 09.07.12, 09:50
    może obcy
  • Gość: Gosc IP: *.play-internet.pl 09.07.12, 12:55
    Zwyczajny polski balagan...
  • Gość: ZWO3119 IP: *.home.aster.pl 09.07.12, 14:07
    Więcej takich donosicieli a niedługo wszystko będzie zabronione
  • Gość: Mihau IP: 93.175.76.* 09.07.12, 15:48
    To pokazuje polskie cwaniactwo, nic więcej. Bo przecież po co jechać normalnie jak można przez pole sobie skrócić?

    Powinny miśki raz, drugi stanąć i po 500 zł dla przykładu. Nauczyli by się oszczędności.

    Co do budowania węzłów, z autostrady powinno być jak najmniej zjazdów. Bo to tworzy tylko niebezpieczne sytuacje. Ale jak każdy warszawiak chce mieć zjazd pod dom najlepiej.
    Nie było autostrady źle, zbudowali też źle. Jakie to typowe dla nas.
  • Gość: pd IP: *.dip.t-dialin.net 09.07.12, 17:20
    Gość portalu: Mihau napisał(a):

    > Co do budowania węzłów, z autostrady powinno być jak najmniej zjazdów.

    A najlepiej ŻADNEGO !
  • Gość: stux IP: *.oswiecim.vectranet.pl 09.07.12, 16:59
    No tak, pierwszy kawałek Europy na Mazowszu, postoi parę lat jak A4 i ludzie nauczą się do czego służy taki kawałek cywilizacji.
  • chriswaw 10.07.12, 13:02
    co kilometr. Nic innego nie poskutkuje na tubylczych Europejczyków ... Taka gmina !

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka