Dodaj do ulubionych

Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za 5 ...

IP: *.dynamic.chello.pl 17.01.13, 22:11
Właśnie przez takie sytuacje (dyskusja, kiedy trzeba robić) Polska ZAWSZE będzie prowincją i dostawca siły roboczej dla innych państw.
Obserwuj wątek
      • Gość: salina Re: Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.01.13, 23:13
        O tym, że Płaskowickiej ma być południową obwodnicą Warszawy wiadomo od ponad trzydziestu lat. Dlatego szereg mieszkańców Natolina i Ursynowa (w tym i ja) uciekło z tej okolicy już kilkanaście lat temu. Jednak to, że kilku cwaniaków zgodziło się na budowę osiedli w otulinie trasy a cała wataha skretyniałych słoików wpadła na pomysł kupna "apartamentów" nie oznacza, że trzeba wszystko "konsultować" a w dodatku wydawać z publicznej kasy 5 miliardów złotych! Dlatego trasa powinna iść w wykopie, tak jak w przypadku Toruńskiej. Może ludzie nauczą się myśleć i przestaną budować/kupować domy na łąkach zalewowych, w sąsiedztwie planowanych tras lub pod tamami (vide Włocławek).
          • Gość: Paweł Re: Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za IP: *.com 18.01.13, 01:12
            Ktoś kto przyklepie budowę obwodnicy w masakrycznie drogim tunelu powinien zostać powieszony za jaja albo wsadzony do paki na dożywocie. Przecież to niedorzeczne, że przez tyle lat zostawiono niezabudowany pas, a nagle słoictwu usrynowskiemu przeszkadza trasa i będą budować idiotyczny, kosztowny tunel, przez wydanie kasy na niego nie starczy środków na masę innych ważnych inwestycji na grube lata. To co ma być na powierzchni, tramwnik? Nowe bloki? Po kiego grzyba?
            Przypominam, że trasa AK rozcinająca Żoliborz i Bielany o tych samych parametrach idzie naziemnie i nikt od tego nie umarł. Tak samo między osiedlami. Znacznie bliżej centrum!
            Żądam kopania tunelu między Żoliborzem a Bielanami. Nie zgadzam się na trasę AK w obecnym kształcie. Chcę mieć trawnik na górze a autostradę pod ziemią!
            Gdyby nie różnica w kosztach, pytanie byłoby inne, co gorsze: hałas, czy wąchanie spalin z odprowadnic, które zatrują pół Usrynowa. Tunel odbije im się czkawką, bo przecież wszystkie spaliny będą odpowietrzane. Tylko dlaczego mamy płacić miliardy, bo słoictwo z kapuścianych pól nie ma o tym pojęcia?
            • Gość: tubylec Re: Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za IP: *.dynamic.chello.pl 18.01.13, 09:13
              Jak tak gorąco protestujesz przeciwko budowie tunelu na Ursynowie, to przede wszystkim powinieneś dążyć do zasypania istniejących tuneli (wychodzących ze Skarpy Warszawskiej)
              np. tunelu Trasy W - Z pod Placem Zamkowym i Krakowskim Przedmieściem. Nie powinien także podobać ci się fakt, że w Warszawie istnieje Tunel Średnicowy, ktorym jeżdżą pociągi podmiejskie i dalekobieżne między dworcami Wschodnim i Centralnym, ba tunel się ciągnie aż do ul. Żelaznej. Jest projekt zakrycia Trasy Łazienowskiej na odcinku od Waryńskiego do Rozbrat i zbudowania nad tunelem Muzeum Historii Polski. Tam powstanie kolejny tunel, ktory przyniesie ulgę okolicznym mieszkańcom. To, że ciągi komunikacyjne (drogowe, kolejowe) biegną tunelami jest normalne na całym świecie, nie tylko w Warszawie. Na całym świecie są - to dobrze, ale że ma być na Ursynowie to to jest skandal?
              • zdzisiek66 Re: Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za 18.01.13, 10:04
                Jest jedna różnica pomiędzy tunelem WZ, ,średnicowym, a nawet postulowanym TŁ.
                Udajesz, że nie wiesz jaka, więc ci dokładnie wyjaśnię. Te tunele są w centrum miasta lub jego bliskim sąsiedztwie, nie mówiąc już o tym, że WZ chroni zabytkową okolicę. Rozwiązania takie są rzeczywiście często spotykane na świecie.
                Robienie długiego tunelu autostradowego tylko dlatego, że przecina brzydkie, peryferyjne blokowisko i protestuje parę tysięcy głupków, którzy nie sprawdzili, gdzie kupują mieszkania, nie jest zbyt często spotykane na świecie. Może dasz ze dwa przykłady?
                  • zdzisiek66 Re: Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za 18.01.13, 12:56
                    Ci, którzy mieszkają tam od 30 lat, powinni dostać porządne odszkodowania. Ale tylko oni.
                    Autostrady nie ma gdzie przenieść.
                    Nie wiem, co jest takiego wyjątkowego w Ursynowie, że zasłużył sobie na gigantycznie drogi tunel, w porównaniu z Bemowem czy Żoliborzem, które tuneli nie mają.
                    • Gość: a Re: Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za IP: *.dynamic.chello.pl 18.01.13, 15:15
                      Wyjątkowe (albo i nie) jest w tym przypadku to, że na odcinku 2500m masz 6 dróg poprzecznych plus tunel metra. Drogi te muszą pozostać przejezdne, a nie da się ich poprowadzić górą chociażby dlatego, że sąsiadująca zabudowa jest zbyt gęsta. Dlatego, jak również z przyczyn środowiskowych tunel jest optymalnym rozwiązaniem.
                      A to wykrzykiwanie o tym jakie są koszty tunelu jest nieuzasadnione gdyż budowa tunelu w otwartym wykopie nie jest wcale dużo tańsza, tak samo trzeba usunąć ziemię i postawić ściany, różnica między tunelem a wykopem sprowadza się do wykonania dachu oraz dodatkowych rozwiązań np. w zakresie wentylacji i zabezpieczeń.
                    • Gość: tubylec Re: Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za IP: *.dynamic.chello.pl 24.01.13, 08:22
                      Tytuł artykułu może mylić co do kosztów budowy autostrady. Te 6 mld zł ma kosztować CAŁY pdcinek od węzła Puławska do węzła Lubelska. Na ten odcinek oprócz tunelu pod Ursynowem (od hipermarketu niedaleko Puławskiej do wylotu ze Skarpy Warszawskiej po wschodniej stronie) składa się także koszt estakad łączących tunel na Ursynowie z jezdniami autostrady na Wilanowie, koszt mostu przez Wisłę, koszt estakad nad terenami Mazowieckiego Parku Krajobrazowego w Wawrze, a także koszt wybudowania wielu węzłów autostradowych. Ludzie przeczytali "6 mld zl" i "tunel" i uznali, że to fanaberie mieszkańców Ursynowa. A jak wybudować tanio autostradę, która ma przebiegać przez Ursynów (położony na wysokiej Skarpie Warszawskiej) i Pola Wilanowskie (nisko położone w starym korycie Wisły)?
            • Gość: domino0001 Re: Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za IP: *.180.218.24.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 18.01.13, 15:13
              Za jaja możesz być powieszony Ty. Po pierwsze za debilizm i nieumiejętność zrozumienia, że pas zieleni został zostawiony na Ursynowie po to, by METODĄ ODKRYWKOWĄ KOPAĆ TUNEL (co tłumaczyło Ci już parę osób na tym forum), a nie, by trasę prowadzić wierzchem, a po drugie za zwyczajne chamstwo, które chwilami bywa trudne do zniesienia. Wyzywasz innych od słoików, a prawdopodobnie sam nim jesteś. Ale cóż: "chłop żywemu nie przepuści..." Zmiana planów wymagałaby lat i była ogromną uciążliwością dla tysięcy ludzi. Jeżeli możesz, zastanów się czasem nad swoimi paranoicznymi pomysłami.
            • anuszka_ha3.agh.edu.pl Re: Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za 18.01.13, 18:26
              Gość portalu: Paweł napisał(a):

              > Ktoś kto przyklepie budowę obwodnicy w masakrycznie drogim tunelu powinien zost
              > ać powieszony za jaja albo wsadzony do paki na dożywocie. Przecież to niedorzec
              > zne, że przez tyle lat zostawiono niezabudowany pas

              Za pozwoleniem, ale z informacji podanych na spotkaniu wynikało, że tunel był przewidywany od samego początku. Z tego powodu przy budowie metra specjalnie wzmocniono odcinek tunelu metra, pod którym w przyszłości ma przechodzić tunel obwodnicy.
              --
              Moje jedynie słuszne poglądy na wszystko
            • zdzisiek66 Re: Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za 18.01.13, 10:08
              Nikt ci nie broni kupić mieszkania tuż obok planowanej trasy, obstawiając, że ona nie powstanie.
              Ale jak jednak powstaje, to nie becz, tylko sprzedaj ze stratą albo wstaw sobie lepsze okna.
              Protesty w takie sytuacji są równie żałosne, jak skargi hazardzisty na kasyno, w którym przerąbał w ruletkę.
    • asperamanka Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za 5 ... 17.01.13, 22:43
      "Mieszkańcy mieli mnóstwo pytań, na przykład w sprawie odprowadzania spalin z planowanego tunelu czy objazdów w czasie jego budowy. Niektórzy dziwili się, dlaczego nie przeanalizowano przebiegu trasy poza Warszawą. Pojawili się także działacze ekologiczni, którzy powiedzieli, że zaskarżyli w sądzie przebieg trasy."

      Niezły kabaret. Zamiast ustawic się w kolejce do całowania po rękach decydentów, którzy chcą wydac 5 miliardów na ekstrawagancki tunel, teraz jedni będą się domagac tunelu z wyprowadzeniem spalin bezpośrednio do stratosfery, drudzy będą analizowac trasę pod Radomiem, a trzeci będą przed sądem udowadniac, że pod ziemią na Ursynowie żyje unikalny i zagrożony gatunek dżdżownicy, który nakazuje przesunięcie tunelu w rejon Warki ;-)
        • asperamanka Re: w kolejce do całowania po rękach decydentów ? 17.01.13, 23:22
          Tiaaa. Z przewagą kupy. POW kończąca się na Puławskiej wprowadzi w tę Puławską kolejnych kilka tysięcy pojazdów na godzinę w porze szczytu komunikacyjnego. To może troszkę odkorkuje dotychczasowe drogi tranzytowe, ale nawet jeśli miasto potrafi wyegzekwowac obowiązujący zakaz poruszania się jadących tranzytem na wschód TIR-ów po miejskich ulicach, a taką jest Dolina Służewiecka, to i tak wesoło w okolicy nie będzie.
            • asperamanka Re: w kolejce do całowania po rękach decydentów ? 18.01.13, 09:43
              Zależy, w jakim kierunku i o której godzinie. W porannym szczycie ruch od strony Pragi jest spory. W popołudniowym Trasa nieraz stoi od kościoła na Siekierkach, bo spora część ruchu zjeżdża w Wał Miedzeszyński, a głupie rozwiązanie tego zjazdu powoduje, ze wciskające się samochody blokują na amen również pasy do jazdy na wprost. To ten sam casus, co na Moście Grota przy zjeździe na Tarchomin przed oddaniem Mostu Północnego.
      • Gość: Maciek Marnowanie moich pieniędzy mnie zbytnio nie cieszy IP: *.adsl.inetia.pl 18.01.13, 08:12
        > Niezły kabaret. Zamiast ustawic się w kolejce do całowania po rękach decydentów
        > , którzy chcą wydac 5 miliardów na ekstrawagancki tunel

        Szczerze powiedziawszy, wolałbym nie musieć płacić jeszcze wyższych podatków tylko dlatego, że jaśnie oświecenie decydencji uznali, że należy przepychać autostradę ("obwodnicę") przez środek tego, co miało omijać.

        Wolałbym, aby wydali 2 miliardy i skłonili ruch tranzytowy do jechania poza miastem niż zmuszali do szukania jeszcze bardziej ekstrawaganckich i drogich rozwiązań służących łagodzeniu skutków tego pierwszego za 5 miliardów.

        Ale to Polska, im więcej wydamy, im bardziej się zadłużymy, i im więcej inwestycji będziemy później musieli próbować naprawić, tym lepiej.
        • Gość: Gość Re: Marnowanie moich pieniędzy mnie zbytnio nie c IP: 193.201.36.* 18.01.13, 08:50
          Ale ta trasa ma być dla mieszkańców Warszawy a nie dla ruskich TIRów. Czemu ma iść daleko poza miastem? Stać nas na to, żeby się tłuc po wąskich drogach i wybudować drogę dla tranzytu? Jest DK50 którą teraz idzie większość ruchu i nadal tak będzie jeszcze przez długie lata. Poczytaj sobie na stronie siskom.waw.pl że przewidywany ruch to 80% to ruch do Warszawy i wewnętrzny. Rozumiem, że według Ciebie dla tych 20% trzeba S2 wywalić kawał poza miasto a 80% niech się męczy tak jak się męczyło?
          Przyznaj się, że jak kupowałeś mieszkanie to nie chciało Ci się sprawdzić tego co było wiadomo od 30 lat i teraz płaczesz bez sensu?
            • Gość: Gość Re: Marnowanie moich pieniędzy mnie zbytnio nie c IP: 193.201.36.* 18.01.13, 09:04
              no a co ja napisałem? Przeczytałeś czy tylko Ci się wydawało? W tej chwili dla tirów jest DK50 i tak będzie nawet po otwarciu S2. Jak kiedyś polska się wzbogaci to będzie można sobie pomyśleć o jakiejś zewnętrznej obwodnicy. W chwili obecnej ta droga musi iść przez miasto bo jest dla tego miast a nie dla tranzytu. Ona jest budowana dla mnie za moje pieniądze i ja chcę z niej korzystać. Jak będzie 20 kilometrów od miasta to będą z niej korzystać tylko i wyłącznie ruskie TIRy.
              • Gość: tubylec Re: Marnowanie moich pieniędzy mnie zbytnio nie c IP: *.dynamic.chello.pl 18.01.13, 09:37
                Może miasto powinno zacząć od wybudowania lokalnych połączeń pomiędzy dzielnicami. Dziś nie ma praktycznie połaczenia drogowego pomiędzy Ursynowem, a Wilanowem( nie licząc ul. Orszady i ul. Rosnowskiego, bo to są dzikie połączenia). Są projekty aby przedłużyć na Wilanów ul. Ciszewskieggo, gdzie problem różnicy w poziomach gruntów można rozwiązać kolistym wiaduktem (tak jak na Karowej). Połączenie pomiędzy Ursynowem, a sąsiednim Okęciem po wielu, wielu latach udało się, bo wybudowano ul. Poleczki i ul. Wirażową. Tylko że lokalne problemy nie obchodzą Gen. Dyr. , bo ona jest od budowy autostrad, a nie lokalnych ulic. Tu możemy mieć słuszne pretensje do Ratusza i pani prezydent HGW. Jakby Ratusz miał jakąś wizję rozwoju komunikacji w Warszawie, to może kiedyś by ją zrealizował, ale dla Ratusza ważniejsza jest komunikacja zbiorowa (II linia metra) no i mamy to, co mamy.
                Aby z Ursynowa dogodnie dojechać do Wilanowa, to trzeba wyjechać z Ursynowa na Dolinkę Służewiecką, potem skręcić w prawo w al. Wilanowską i przed Pałacem Wilanowskim skręcić w prawo w Przyczółkową. Ile kilometrów codziennie nadkładają kierowcy, zużywając paliwo i zasmradzając spalinami otoczenie. Dlatego są wieczne korki na Dolince Służewieckiej i w al. Wilanowskiej. Wybudowując jedno dobre połączenie można za jednym zamachem rozwiązać te wszystkie problemy. Doprowadzenie autostrady od zachodu do Puławskiej spowoduje, że Puławska na odcinku do Dolinki Służewieckiej i Rzymowskiego będzie zakorkowana 24 godziny na dobę.
                • asperamanka Re: Marnowanie moich pieniędzy mnie zbytnio nie c 18.01.13, 10:12
                  Gość portalu: tubylec napisał(a):

                  > Są projekty aby przedłużyć na Wilanów ul. Ciszewskieggo, gdzie problem różnicy w po
                  > ziomach gruntów można rozwiązać kolistym wiaduktem (tak jak na Karowej).

                  Nie ma potrzeby budowania w dzisiejszych czasach żadnych wiaduktów, typu wiaduktu na Karowej.

                  Wiadukt na Karowej, jako jedyny w Warszawie na Skarpie, powstał tylko z jednego, już zapomnianego powodu.

                  W II połowie XIX wieku w Warszawie zaczęto mieszkania na większą skalę ogrzewać węglem dowożonym Koleją Warszawsko-Wiedeńską z Zagłębia Dąbrowskiego. W 1904 roku AEG wraz z Siemensem uruchomiły Elektrownię Miejską na Powiślu, opalaną węglem dowożonym Wisłą barkami. Transport rzeczny węgla był tańszy, niż koleją, i mieszkańcy woleli kupować ten tańszy węgiel. Niestety, wozy konne z węglem jadące z portu na Powiślu do miasta nie były w stanie pokonać wzniesienia na Skarpie na istniejących ulicach. Zbudowano wobec tego, dla tych wozów konnych wożących węgiel, w latach 1902 - 1905, Wiadukt Markiewicza w formie ślimaka, dający się łatwo pokonać furą z dwukonnym zaprzęgiem.

                  To jako ciekawostka warszawska ;-)
                  • Gość: tubylec Re: Marnowanie moich pieniędzy mnie zbytnio nie c IP: *.dynamic.chello.pl 25.01.13, 08:54
                    Jak znam życie, skoro budowa jest planowana na lata 2016 - 2018, to pewnie się za nią zabiorą tak około 2020, a oddadzą do użytku około 2026 r. Szpital Południowy na Ursynowie już "budują" nam ponad 30 lat, a szpitala jak nie było, tak nie ma. Kolejne ekipy zmieniają decyzje poprzednich ekip. Jak jedna znalazła lokalizacje i zrobiła wstępny projekt, to następna ekipa wyrzucila wszystko do kosza i zaczęła od poszukiwania lokalizacji. Nawet obecna lokalizacja jest podważana przez Instytut Hematologii i nie wiadomo co z tego wyniknie. A mieszkańcy Ursynowa, Włoch i Wilanowa najbliższe szpitale mają na Wołoskiej, Banacha lub Rozbrat. W razie jakiegolkowiek wypadku (np. drogowego) nie ma szans na szybkie dowiezienie chorych do szpitala, bo korki np. na Puławskiej czy Dolince Służewieckiej są po horyzont.
        • zdzisiek66 Re: Marnowanie moich pieniędzy mnie zbytnio nie c 18.01.13, 10:19
          Autostrada nie będzie przebiegać przez środek tego, co miała omijać, czyli środek miasta.
          Autostrada będzie przebiegać przez peryferie tego miasta, tak daleko, jak się da, chyba, że wolisz wyciąć Las Kabacki.
          Obwodnica ekspresowa, o ile nie skończy się na Puławskiej, jest błogosławieństwem dla Warszawy i wszyscy warszawiacy, których horyzont myślowy nie kończy się pomiędzy własną kuchnią a łazienką, powinni protestować, owszem, przeciw temu, że za wolno powstaje.
      • asperamanka Re: Zanim zrobią tą drogę, to staniemy na amen 17.01.13, 23:15
        Gość portalu: Babcia klozetowa napisał(a):

        > Zanim zrobią tą drogę, to po oddaniu odcinka ekspresówki z Konotopy do P
        > uławskiej staniemy na amen na Puławskiej i Dolinie Służewieckiej.

        To złóżcie szczególne podziękowania Księdzu Majowi. Gdyby od lat nie poruszał nieba i ziemi w proteście przeciwko budowie wiaduktów nad Al. Wilanowską, upierając się przy kolejnym kosztownym tunelu, zapewne i te, i kolejne wiadukty nad Sobieskiego dawno by stały, i problem byłby znacznie mniejszy.

        A tak, to obawiam się że stojący w korku zdążą wpaśc do niego na mszę, i po powrocie znajdą swoje auta w tym samym miejscu.

        PS. Co do budowy obwodnicy od razu do Mińska Mazowieckiego, to w relacjach po prostu zapomniano dodac, że konsultacje dotyczą wyłącznie "zadania" pod nazwą "budowa Południowej Obwodnicy Warszawy", a ten odcinek ma biec jako droga ekspresowa S2 od węzła A2/S2/S8 w Konotopie do węzła na skrzyżowaniu z drogą lubelską (DK17, przyszła S17). Dalej to znów będzie A2, i ma byc budowana jednocześnie z POW, tyle że formalnie to inne "zadanie", i dlatego nie obejmują go obecne konsultacje.
        • Gość: w-wiak Re: Zanim zrobią tą drogę, to staniemy na amen IP: *.home.aster.pl 18.01.13, 06:19
          "To złóżcie szczególne podziękowania Księdzu Majowi. Gdyby od lat nie poruszał nieba i ziemi w proteście przeciwko budowie wiaduktów nad Al. Wilanowską, upierając się przy kolejnym kosztownym tunelu, zapewne i te, i kolejne wiadukty nad Sobieskiego dawno by stały, i problem byłby znacznie mniejszy."

          Już zejdź z tego ksiedza Maja. Zapewne, zapewne... . Nie zapewne ale pewne że nawet wiadukty przy Al. Wilanowskiej nie byłyby do tej pory wybudowane nawet gdyby nie tyle protestował co wnioskował o tunel w tym miejscu. Nie ma kasy na inwestycje na które są wykonane projekty a Tobie się marzą wiadukty na Dolince i jeszcze piszesz bzdety że winny ksiądz. I brak wiaduktów nad Sobieskiego to też Maj. Może i nad Rosoła też? Gdzie Rzym gdzie Krym. Oba skrzyzowania są oddalone kawał drogi od koscioła. Sobieskiego z 3 - 4 km a Rosoła z 2-3km. No bo aby udroznić ruch tam też trzeba wybudować wiadukty a tam ksiadz uwag nie zgłaszał. Dlaczego więc tam "zapewne" wiaduktów na tych skrzyzowaniach nie wybudowano? Tylko nie pisz że ksiądz, bo zaraz się okaże że to on zalal metro.
    • Gość: a 3 linie metra poszły się kochać... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.01.13, 23:29
      ... bo budujemy jedną "obwodnicę" w mieście za 18 miliardów. To tylko wydatek GDDKiA a Warszawa wywali ze swojego budżetu równowartość czwartej linii metra.
      A teraz możecie marudzić że "przestane jeździć samochodem jak będę miał w Warszawie 6 linii metra". Byś miał, ale masz za te miliardy kolejne argumenty żeby jeździć po mieście samochodem.
          • Gość: Fryc Re: Co ma piernik do wiatraka? IP: *.home.aster.pl 18.01.13, 01:20
            Skąd kasa? Nieważne.
            Czyje podatki? Nieważne.
            Co ważne? Że komuszki w ursynowskich blokowiskach nie chcą gorszych widoków, więc za wielokrotnie większą sumę wybuduje się tunel w pasie zostawionym pod trasę. Brawo panie Tusk za rozsądne wydawanie kasy...
            Prawda jest taka, że komuszki boją się, że w ich klitkach mieszkalnych spadnie cena metra kwadratowego. Więc państwo wypluje miliardy na tunel. Na co mogłaby pójść ta kasa to chyba nie ma co gadać. Za tyle kasy to i mosty i metra i inne cuda wianki by powstały. Ale nie. Ma być tunel. Komuszki tylko powąchają co mają po sąsiedzku, ale nie usłyszą i nie zobaczą.
            A przecież tak czy owak trasa odetnie Ursynów od reszty miasta, i bardzo dobrze zresztą.
        • Gość: a Re: 3 linie metra poszły się kochać... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.01.13, 01:25
          Metro nie musie jechać pod ziemią. Większość "metr" nie jeździ pod ziemią poza centrum.
          Druga linia jest faktycznie głupio pomyślana, można ją poprawić dociągając ją do przystanków obu kolejowych w Ursusie, albo dalej do nowych osiedli Ursusa - np. Skorosze.
          A wyjścia ze stacji powinna mieć pod przystankami tramwajowymi a nie gdzieś za skrzyżowaniem jak np. na Rondzie Dmowskiego.
          Pierwsza linia powinna mieć odnogi - np. na Wilanów i Służewiec. Pierwsza linia powinna w szczycie kursować częściej - w Moskwie i Kijowie ta sama charoszaja technika (sygnalizacja) pozwala na jazdę co 2 minuty, 0 sekund. Powinna mieć wygodne połączenie ze Śródmieściem.
          Linie kolejowe powinna zostać wciągnięte w sieć metra. W Średnicy można jechać co 3 minuty beż większych kombinacji. Stacja na lotnisku nie powinna być czołowa - pociągi powinny jechać dalej do pętli Okęcie lub Raszyna czy Nadrzyna. Jakieś "metro" powinno jechać do Łomianek.
          Za te 18 dużych baniek można zrobić transportowy SYSTEM KOMUNIKACJI AGLOMERACYJNEJ, kupić tabor, a JEDNĄ obwodnicę puścić tam gdzie jej miejsce - na pustych polach poza miastem.
        • Gość: tubylec Re: 3 linie metra poszły się kochać... IP: *.dynamic.chello.pl 25.01.13, 09:03
          Babciu! Do Piaseczna można dojechać pociągiem ze Środmieścia. Skoro można pociągiem dojechać do lotniska Okęcie, to dalej po torach Kolei Radomskiej można wydłużyć ich trasę.
          Nie będą "wozić powietrza" z centrum na Okęcie, tylko skorzystają na tym tysiące ludzi z Piaseczna i okolic. Byłoby luźniej na Puławskiej, ale trzeba chcieć coś zrobić dla mieszkańców.
    • soap_opera Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za 5 ... 18.01.13, 02:24
      Budują tam, gdzie jest drożej, a drożej jest przez takie miejsca jak wielkie osiedle z metrem, Skarpą Wiślaną (chronioną) itp niż przez pola. Chodzi o mielenie kasy tak naprawdę.
      Lobing pro-autostradowy jak widać hula w najlepsze po tym forum. Wróciła stara dyskusja. A ta trasa to więcej niż 30 lat, to już plany Pabsta jeszcze z 39 r. (był taki inzynier za Hitlera). Problem w tym, ze ani w 39 r. ani nawet w latach 50-tych, kiedy planowano pierwotnie te trasę nie było Natolina i nikt nie myślał, ze będzie tam tak ogromne osiedle/miasto.
      Dlaczego nie zadacie sobie pytania dlaczego wprowadzamy autostradę do miasta?
      NIGDZIE już sie tak nie robi. Chroni się miasta przed takimi rozwiązaniami, bo juz wiadomo, ze to powoduje rozpełzanie sie miast, ucieczkę na dalsze peryferia, pogorszenie jakości zycia mieszkańców (zdrowie przede wszystkim) i jest kompletnie sprzeczne ze zrównowazonym rozwojem miast. Polska podpisała Kartę Lipską, która wskazuje kompletnie inne rekomendacje dla takich inwestycji i dla rozwoju przestrzennego miast. To nie jest żadna trasa S2, to jest część autostrady w unijnych planach paneuropejskich korytarzy transportowych (II korytarz wschód-zachód: Berlin – Poznań – Warszawa – Brześć – Mińsk – Smoleńsk – Moskwa – Niżny Nowogród). To dopiero wprowadza gigantyczny ruch do Warszawy. I nie ma alternatywy, bo rezerwy terenu dla przebiegu na trasie Mszczonów-Grójec-Góra Kalwaria zostały dziwnym przypadkiem natychmiast zabudowane.
      Budują tam, gdzie jest drożej, a drożej jest przez takie miejsca jak wielkie osiedle z metrem, skarpą Wiślaną itp niż przez pola. Chodzi o mielenie kasy tak naprawdę.
      • Gość: tubylec Re: Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za IP: *.dynamic.chello.pl 18.01.13, 08:38
        Oglądałem wczoraj w internecie transmisję z tego spotkania w ursynowskim ratuszu. Jeden z mieszkańców Zielonego Ursynowa (niska zabudowa po zachodniej stronie Puławskiej) powiedział jedą bardzo ciekawą rzecz, a mianowicie dlaczego Gen. Dyr. tak upiera się przy budowie autostrady przez dzielnicę mieszkaniową. Okazało się, że powodem jest lokalizacja lotniska Okęcie i skomunikowanie go z autostradą. Na terenie gminy Raszyn, na terenach przylegających do budowanej autostrady, na odcinku od Konotopy do Puławskiej, były wielkie niezabudowane grunty. Grunty te zostały zakupione przez potężnych "inwestorow", ktorzy planują tam wybudowanie wielkich magazynów, centrów zaopatrzenia i innych tego typu inwestycji. Właśnie ci "inwestorzy" tak naciskali na przebieg autostrady po tamtych terenach, że im się udalo załatwić sprawę w Gen. Dyr. Obecna na spotkaniu pani dyrektor z Gen.Dyr.
        jednym słowem nie zaprzeczyła temu twierdzeniu. Przemilczała temat. Możemy się tylko domyślać, kto zwycięzy w sporze dotyczącym przebiegu autostrady przez Ursynów: mieszkańcy dzielnicy, czy "inwestorzy" ktorzy nabyli grunty na niezabudowanym terenie w gminie Raszyn. To, że lotnisko na Okęciu leży na terenie gminy Włochy i sąsiaduje na poludniu z gminą Raszyn, zadecydowało o takim, a nie innym przebiegu autostrady na południu Warszawy i przecięciu autostradą dzielnicy wybitnie mieszkaniowej.
        • Gość: Babcia klozetowa P. dyr. milczała, bo z głupotą sie nie dyskutuje IP: *.warszawa.mm.pl 18.01.13, 09:53
          Byłeś "znafco" choć raz w życiu we Franfurcie n/Menem ? Idę o zakład że nie, bo byś takich głupot nie pisał. Tam jest dokładnie takie samo rozwiazanie, (nie trzeba być, wystarczy spojrzeć na mapę), tyle że autostrada A5 biegnie z północy na południe. Dochodzi na odległość 2 km (bo podobnie jak u nas pas startowy nie pozwala bliżej) do lotniska, przy którym Okęcie to kurnik a od ścisłego centrum miasta biegnie w odległosci takiej jak u nas Trasa Łazienkowska !

          Plany trasy były znane gdy tych twoim zdaniem "podejrzanych inwestorów" jeszcze nie było na świecie, a mieszkańcy Pyr i Grabowa jeździli z kapustą do Warszawy konnymi wozami.
          Zapisz się do Zespołu Macierewicza, lub zostań kumplem tego podejrzliwego krakusa w okularkach
          • mirekmm Re: P. dyr. milczała, bo z głupotą sie nie dyskut 19.01.13, 04:47
            5, 3 i Frankfurter Kreuz sąsiadują bezpośrednio z terenem lotniska. Całość jest w otoczeniu całkiem sporych lasów. A5 budował ichni wielki budowniczy autostrad, jeszcze w latach 30 i nie przechodzi przez dzielnice tak gęsto zabudowane jak Ursynów. Gdybyś choć raz gościł we Frankfurcie, miałbyś szansę się zorientować.
    • Gość: Wojtek Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za 5 ... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.01.13, 06:12
      Jak mozna budowac OBWODNICE przez centrum miasta???? OBWODNICA MUSI BYC POZA MIASTEM. I drogami bocznymi doprowadzic auta do poszczegolnych ulic. Wersja Dyrekcji Drog to paraliz miasta na 5 lat o koszty monstrualne Komu chodzi o to? Paru cwaniakom z Dyrekcji Drog i Budowlancom. POMYSLY DROGOWCOW w Waszawie to pomysly chorego paranoika. Wezmy tylko Rondo Lopuszanska i Rondo Marsa. KOlejki i zatory wzrosly dwukrtotnie po przebudowie I teraz budujemy obwodnice przez CENTRUM IDIOTYZM do kwadratu!!!!!!
      • Gość: tubylec Re: Gorąca dyskusja na Ursynowie o inwestycji za IP: *.dynamic.chello.pl 24.01.13, 08:42
        Niewielu mieszkańców Ursynowa korzysta z ul. Puławskiej. Puławską najczęściej jeżdżą mieszkańcy Piaseczna i okolic. Ursynowianie mogą do centrum dojechać metrem, a zmotoryzowani Aleją Komisji Edukacji Narodowej, którą już jakiś czas temu przedłużono do Walbrzyskiej. Jeszcze maly kawalek (ul. Rolna) i będzie bezpośredni dojazd do Alei Niepodległości w okolicach stacji metra Wilanowska. Jedynie mieszkańcom "Zielonego Ursynowa" ( na zachód od Puławskiej) może zależeć na szybkim wybudowaniu autostrady, ale po oddaniu węzła Puławska sytuacja dla nich może się poprawić na kierunku zachodnim.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka