Dodaj do ulubionych

Planują 80 nowych tras tramwajowych. Zobacz któ...

10.07.13, 12:33
... a w Zalewie Zegrzyńskim widziano paskudę.
--
Podróże tu i tam
Zagadkowa Warszawa
Fenomen Warszawy, czyli blog o...
Edytor zaawansowany
  • Gość: Pietia IP: *.ippt.gov.pl 10.07.13, 12:34
    Nie ma to jak dobrze wydane pieniądze na ekspertów którzy będą udowadniać, że budowa linii tramwajowej do Pociejowa Dolnego w gminie Kłaj Szlachecki nie będzie opłacalna...
    Dziękujemy ci, Haniu!
  • Gość: Paweł IP: *.com 10.07.13, 13:18
    Czy zdradzę tajemnicę poliszynela, jak powiem, że:
    - miejska Tramwaje Warszawskie to przerost biurokracji utrzymywany z naszych podatków, siedzi stado miśków i "planuje" miesiącami bzdety, które nigdy nie wejdą w życie, ale pieniądze biorą realne - z kasy Warszawy. Panowie nieustannie planują, projektują, potem trzeba wiele razy zmieniać projekty bo się "nagle otoczenie zmieniło" itp. Dużo taniej byłoby zrobić dodatkowe pasy-buspasy puścić autobusy, skasować tramwaje i to stado nieudaczników
    - małe firemki świadczące usługi doradczo-audytorsko-jakieśtam dziwnym trafem zakładane są przez kolegów z Polibudy, w najlepszym przypadku znajomych, rodziny, ręka rękę myje i tak sobie zlecają oceny, analizy i inne brednie - za kasę warszawiaków
    - HGW dostała obstrukcji referendalnej i szaleje, zamiast na kolejną kadencję zalecam Tworki przy takim tempie składania idiotycznych popłuczyn wyborczych

    Przy tej całej zawiłej mapce z tramwajami w krzakach nagle jakiś ekspert wykaże, że HGW nie ma co budować mostu Krasińskiego (ten potrzebny na wczoraj - zanim ruszy remont Grota i sparaliżuje miasto, PO odwleka i naciska na Gdakę byle szczyt paraliżu nie trafił na przedwyborczy moment) i tramwaju trasy Krasińskiego. "Eksperty" wykażą że linia z Bemowa, przez Żoliborz na Bródno niepotrzebna, ale że potrzeba linii w krzaki do Wawra i tak oto miasto zamiast ruszyć z budową (decyzja środowiskowa i miliony wydane już na nieistniejący most Krasińskiego pójdą w błoto) to miśki z TW znów będą 10 lat przeprojektowywać i planować trasy na zadupia.
    A chodzi o to, by nic nie robić, tylko ciągnąć kasę z koryta za "planowanie" i "doradzanie" bredni. Uczą się od Ruty.

    --
    Walczymy o mikrobusy z Przasnyskiej i Włościańskiej do Marymontu!
  • Gość: mzb IP: *.ip.netia.com.pl 10.07.13, 13:25
    Linia do Piaseczna była planowana już co najmniej od lat 70-ych, po likwidacji kolejki wąskotorowej i rozbudowy Puławskiej. Zostawiono nawet rezerwę wzdłuż Puławskiej.

    I naprawdę nie zostało to uwzględnione w czasie budowy POW?
  • Gość: koprolit IP: *.dynamic.chello.pl 10.07.13, 16:07
    w 2040 nikt nie będzie pamiętał o dziś wydanych pieniądzach
  • Gość: Sierak IP: *.warszawa.vectranet.pl 10.07.13, 16:47
    i zgadzam się, że za x lat nikt o tym nie będzie pamiętał.
  • Gość: Gonzo IP: *.free.aero2.net.pl 10.07.13, 21:33
    www.siskom.waw.pl/kp-tramwaj_zabki.htm
  • Gość: GetReal IP: *.dynamic.chello.pl 15.07.13, 13:39
    Hanka próbuje nabić sobie punkcików u Warszawiaków przed nieuchronnym referendum. Kazała grafikowi maznąć kilkanaście kresek na google maps i poleciała z tym do prasy, jak z jakimś konkretnym projektem.

    Czy niedługo także min. Nowak wyskoczy z mapą Polski, na której będzie zaznaczone gdzie on marzy sobie, że fajnie byłoby gdyby były tam autostrady? I czy gazety i inne media też będą komentować te marzenia.

    PO jest czasami jeszcze śmieszniejsza od PiS

  • Gość: Florek IP: 83.142.195.* 29.07.13, 11:57
    nie wiem z jakiej paki ząbki, skoro macie kolejkę? Marki o wiele bardziej potrzebują linii tramwajowej!
  • tom_aszek 11.07.13, 14:35
    Gość portalu: mzb napisał(a):

    > Linia do Piaseczna była planowana już co najmniej od lat 70-ych, (...)
    > Zostawiono nawet rezerwę wzdłuż Puławskiej.

    A czy jej przypadkiem ostatnio nie zabudowano?

    --
    - Tato, dlaczego nadzieja umiera ostatnia?
    - Bo głupota jest nieśmiertelna, synku...
  • Gość: albwu IP: *.dynamic.chello.pl 22.07.13, 22:36
    Puławską częściowo zabudowano uniemożliwiając budowę tramwaju - przelot przez Mysiadło i wlot do Piaseczna na wysokości Auchan. Ponadto - była planowana zajezdnia tramwajowa na miejscu dawnej zajezdni trolejbusowej. Tymczasem teren zajezdni sprzedano deweloperowi i zajezdni nie będzie.
  • Gość: KarAm IP: *.dynamic.chello.pl 10.07.13, 19:54
    o tym co napisałeś wie sporo ludzi w mieście. Abyś się tym zbytnio nie dołował to przyjmij do wiadomości, że w mieście są takie miejsca, gdzie jest jeszcze gorzej niż w TW. Kasa jest marnowana na potęgę, wliczając w to pensje i premie dla 'nicnierobiących' pierdzistołków.
  • Gość: Adam IP: *.adsl.inetia.pl 10.07.13, 13:34
    A Ty co robisz w godzinach pracy?? Też jesteś opłacany z naszych podatków. Nie życzę sobie, żeby z moich podatków była opłacana osoba, która zamiast pracować przesiaduje w internecie.
  • Gość: policjantamator IP: *.dynamic.chello.pl 15.07.13, 14:00
    Nie Twój zafajdany interes co kto robi w pracy. Pilnuj szczurów u siebie w firmie żeby Cię nie okradały i nie interesuj się nie swoim.
  • Gość: Gość IP: *.warszawa.vectranet.pl 11.07.13, 20:03
    Dlaczego w Warszawie nie ma gondoli? pl.wikipedia.org/wiki/MISTER
  • asperamanka 10.07.13, 12:36
    80 nowych tras tramwajowych do 2040?

    Kiedy miałem jakieś 11 albo 12 lat, to na mapie konturowej Polski, jakiej się używało na geografii w podstawówce, wyrysowywałem drogi, autostrady i linie kolejowe, jakie moim zdaniem powinny w przyszłości powstać, w granicach, jakie moim zdaniem Polska powinna mieć. Koledzy też się tak bawili, i potem porównywaliśmy pomysły.

    Różnica między nami wówczas, a tymi ekspertami dziś wymyślającymi i oceniającymi pomysły na 80 linii tramwajów do Babic i Piaseczna była taka, że myśmy nie brali za to pieniędzy, i chyba pomysły mieliśmy sensowniejsze. ;-)
  • Gość: gość portalu IP: *.jmdi.pl 11.07.13, 13:04
    asperamanka, chodziłeś do 280 czy do 10? :)
  • tom_aszek 11.07.13, 14:40
    asperamanka napisał:

    > Różnica między nami wówczas, a tymi ekspertami dziś wymyślającymi i oceniającym
    > i pomysły na 80 linii tramwajów do Babic i Piaseczna była taka, że myśmy nie
    > brali za to pieniędzy, i chyba pomysły mieliśmy sensowniejsze. ;-)

    I dlatego w tym wątku sami forumowicze zrobią to "studium sensowności" lepiej i za darmo, zamiast ekspertów, którzy pewnie muszą najpierw znaleźć Polskę i Warszawę na mapie. ( " Najtańszą ofertę - tylko nieco ponad 181 tys. zł - złożyła brytyjska firma Halcrow Group Limited . " ) :)

    --
    - Tato, dlaczego nadzieja umiera ostatnia?
    - Bo głupota jest nieśmiertelna, synku...
  • Gość: RJW IP: *.adsl.inetia.pl 11.07.13, 17:52
    Nasza oferta, wielokrotnie tańsza od tych zawsze słusznych, była oprotestowana: dlaczego tak tanio i czemu zajmujemy się wszystkimi sprawami, skoro nie były od razu wpisane. I w ten sposób mnoży się powszechnie koszty. Jest to niemożliwe prawie do obejścia.
  • pulbek 10.07.13, 12:37
    CHA CHA CHA!
  • Gość: ofukacz IP: *.30.49.51.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 10.07.13, 12:38
    Sezon ogórkowy w pełni !
  • Gość: World IP: *.lpp.com.pl 10.07.13, 12:38
    Fajnie tak czasem pobujać w obłokach :)

    deser.pl/deser/1,111858,12165856,_HIT_SIECI__Facebook_smieje_sie_z_warszawskiego_metra.html
  • Gość: tralalala IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.07.13, 12:43
    ja chcę linię 2 !!!
  • Gość: tralalala IP: *.warszawa.vectranet.pl 10.07.13, 16:15
    Cholera, ktoś się podszywa pode mnie;-)
    A na poważnie, to dziękujemy za te złomy, prosimy nie likwidować nam autobusów i nie podwyższać cen biletów!
  • Gość: kropa IP: *.play-internet.pl 10.07.13, 12:44
    Nie potrafią zbudować od kilku lat łącznika na Bemowie, a na mapie rysują tramwaje do Sochaczewa :-) Proponuję dalej, śladem dwanych kolejek wąskotorowych do Góry Kalwarii, Radzymina, Grójca. Może bezpośredni tramwaj do Płocka :-)
    Widać, że kampania przedreferendala w pełni. To się ogłasza takie plany, które nigdy, ale to nigdy nie będą zrealizowane. Ciekawe ilu na coś takiego nabierze?
  • jwsp 10.07.13, 13:11
    Za to wznowienie wąskotorówki miałoby sens.
  • Gość: mzb IP: *.ip.netia.com.pl 10.07.13, 13:30
    dowożąc pasażerów do dużych miast. Linia do Grójca byłaby idealna do takiej obsługi.

    www.railwaybulletin.com/2012/11/access-to-the-new-narrow-gauge-railway-station-opened-in-lucerne
  • tom_aszek 11.07.13, 14:56
    Gość portalu: mzb napisał(a):

    > Linia do Grójca byłaby idealna do takiej obsługi.

    Linia opisana w linkowanym artykule ma 2 km długości. Do Grójca jest znacznie dalej.

    --
    - Tato, dlaczego nadzieja umiera ostatnia?
    - Bo głupota jest nieśmiertelna, synku...
  • Gość: hmm IP: *.home.aster.pl 10.07.13, 13:51
    Gość portalu: kropa napisał(a):

    > Ciekawe ilu na coś takiego nabierze?

    Obawiam się, że znajdą się tacy.
  • dextromethorphan 10.07.13, 12:45
    Szkoda to w ogóle komentować. Jeśli jest w tym wszystkim coś, na co warto zwrócić uwagę, to fakt, że znowu jakimś "ekspertom" zostanie wypłacone wynagrodzenie za kolejne studium, które trafi do archiwum.
  • uzdek98 10.07.13, 12:58
    kto uwierzy w te pierdoly hanki stolez i jej urzedasow pierdzistolkow... motlochi juz nie kupuje gluPOt o slomianych inwestycjach, tego ze nareszcie cos sie dzieje u nasz w miescie oraz ze za kaczora bylo gorzej ... bufeciara wydala miliony i go..wno z tego jest ... i dlatego POzegnamy smierdziuche w referendum ... do piekla a kysz... donaldowi parowki PO kaszubsku gotowac....
  • Gość: czytelnik IP: *.warszawa.vectranet.pl 10.07.13, 12:59
    nie dajcie się nabrać.
  • Gość: Kulfą IP: *.play-internet.pl 10.07.13, 12:59
    Ha Ha Ha Ha

    Już widzę te puste tramwaje wożące na Wawrze powietrze. Ha Ha Ha Ha!!!!

    No nie moge!

    Legnę!
  • nienietak6 10.07.13, 13:04
    Nareszcie sensowne i nowoczesne pomysły, zgodne z tendencjami UE. Jak choć część nowych linii powstanie, będzie wreszcie lepsza komunikacja. Ale oczywiście towarzystwo przyspawane do swoich samochodów poza nimi nie widzi nic. Nie przyswaja i potrafi się tylko naśmiewać.
  • hrabia_piotr 10.07.13, 13:18
    Naśmiewa się, chociaż nie jestem przyspawany do samochodu. Osobiście nawet chciałbym, żeby większość z tych linii powstała. Ale to NIEREALNE. To jest typowa wrzutka:
    - okołoreferendalna
    - sezonowoogórkowa
    Ma na celu:
    - ewentualnie kogoś (chyba baaardzo naiwnego, ale przecież tacy się zawsze znajdą) przekonać, że oto władzuchna już dosłownie za chwilę zbuduje nam tramwajowe eldorado.
    - jeśli obecna władzuchna zostanie wymieniona w referendum na kolejną (z jakiejkolwiek opcji) władzuchnę, to obecna (a wtedy już była) będzie mogła powiedzieć "a my chcieliśmy tak dobrze, już ogłosiliśmy plany, a ONI teraz się z nich wycofują rakiem, co za #$%^&, gdybyście nas nie odwołali, to już śmigalibyście dziś tramwajem z Marek do Sochaczewa przez Siekierki i Włochy"

    Pozostaje tylko się pośmiać.
    --
    Podróże tu i tam
    Zagadkowa Warszawa
    Fenomen Warszawy, czyli blog o...
  • kriso13 10.07.13, 14:59
    nienietak6 napisał:

    > Nareszcie sensowne i nowoczesne pomysły, zgodne z tendencjami UE. Jak choć częś
    > ć nowych linii powstanie, będzie wreszcie lepsza komunikacja. Ale oczywiście to
    > warzystwo przyspawane do swoich samochodów poza nimi nie widzi nic. Nie przyswa
    > ja i potrafi się tylko naśmiewać.

    Wiedziałem, że znajdzie się w końcu ktoś myślący inaczej, kto uwierzy w te piarowskie bzdury.

  • franek31 10.07.13, 15:16
    Planować to sobie mogą. Potem koncerny paliwowe powiedzą "niet" i wszyscy nadal karnie będą samochodami jeździć.
  • Gość: Deol IP: 78.133.196.* 10.07.13, 13:04
    181 tys. to za mało, ale dobrze przeanalizować 80 tras. Jeżeli na podstawie tego dokumentu mają być wytyczane priorytety budowy nowych tras tramwajowych, powinien być zrobiony porządnie, poparty twardymi danymi. Za takie pieniądze to jest niemożliwe.
  • kl-69 10.07.13, 13:09
    Ja chcę linię tramwajową do Elbląga,będę miał blisko nad morze /bo chyba PiS zaczął już kopać ten kanał/.
  • tom_aszek 11.07.13, 14:42
    kl-69 napisał(a):

    > /bo chyba PiS zaczął już kopać ten kanał/.

    Nie zaczął i raczej nie zacznie.
    Pan nowowybranyjeszczeniezaprzysiężonyajużpozwany prezydent Wilk tak powiedział.

    --
    - Tato, dlaczego nadzieja umiera ostatnia?
    - Bo głupota jest nieśmiertelna, synku...
  • Gość: oko IP: *.dynamic.chello.pl 10.07.13, 13:10
    Linia na Świętokrzyskiej - bardzo dobry pomysł, naturalne przedłużenie z Prostej i dowóz lokalny. U nas tylko zachwyty nad metrem, a tramwaj lokalnie działa lepiej, nie trzeba schodzić do czeluści, przechodzić przez bramki, dowiezie bliżej... linii w śródmieściu jest za mało. Plater, może Nowy Świat, Al. Ujazdowskie jak przed wojną...
  • tom_aszek 11.07.13, 15:00
    Gość portalu: oko napisał(a):

    > Linia na Świętokrzyskiej - bardzo dobry pomysł, naturalne przedłużenie z Prostej
    > i dowóz lokalny.

    Gdzie na Świętokrzyskiej zmieścisz tramwaj, skoro po zakończeniu budowy metra na odcinku Marszałkowska - Nowy Świat ma tam być tylko jeden pas w każdą stronę a reszta to deptak?

    > linii w śródmieściu jest za mało. Plater, może Nowy Świat, Al. Ujazdowskie jak przed wojną...

    Taaa - chętnie, tylko także samochodów i autobusów musiałoby być na tych ulicach tyle, co przed wojną.

    --
    Kobiety też chcą programować. Dlatego mężczyźni kupują im pralki :)
  • Gość: RJW IP: *.adsl.inetia.pl 11.07.13, 19:04
    Nad metrem się tramwaju bez sensu nie robi.
  • Gość: oko IP: *.dynamic.chello.pl 10.07.13, 13:12
    Np z Międzylesia do Wesołej, tu autobus wystarczy, po co takie bzdety w ogóle rozważać? Albo do Rembertowa gdzie jest kolej, a okolica podmiejska, autobusy dadzą radę. Albo Babice - absurd.
  • Gość: RJW IP: *.adsl.inetia.pl 11.07.13, 10:39
    Widzę, że nie tylko ja to zauważyłem.
  • stary.gniewny 10.07.13, 13:14
    Wystarczy o jakieś 3 miesiące opóźnić wypłaty nagród i z samych odsetek te wszystkie inwestycje.
  • Gość: emka IP: *.dynamic.chello.pl 10.07.13, 13:31
    malo jej korkow??????????!!!!!!! tramwaje na wawelskiej??? porabalo ja juz do konca????... niech czesciej tramwaje pusci z centrum na ochote i na okecie, bo w porowaniu do woli i bemowa, ktore jezdza co 2-3 minuty, tamte jezdza raz na 8-10 min. a wawelska neich zostawi w spokoju, rano i wieczorem jest tak zakorkowana, ze nie ma gdzie szpilki wsadzic, nie mowiac juz o deszczowej aurze.no i niech co 2-3 miesiace nie zmienia rozkladow jazdy kasujac raz po raz jeden autobus a wsadzajac nowy, ktory nigdy tam nie jezdzil. mieszkam w tych okolicach ponad 20 lat i szlag mnie juz trafia widzac co ona wyprawia z tym ztmem.kobieto koncz juz, odejdz przy okazji oszczedzajac sobie wstydu na koniec, bo juz pokazalas coo potrafisz niestety.
  • Gość: oko IP: *.dynamic.chello.pl 10.07.13, 13:35
    Bzdura kompletna, po wprowadzeniu buspasów na Wawelskiej korki się zmniejszyły nawet dla samochodów, a autobusem to już w ogóle bajka. Poprzednio traciło się tu 10-15 minut. Bardzo dobry kierunek zmian. Miasto się zmienia i numery linii też się zmieniają, ale bez przesady - 187 tędy jeździ chyba od czasów Gierka, 188 też od lat.
  • Gość: emka IP: *.dynamic.chello.pl 10.07.13, 13:57
    188 wawelska nie jezdzi to primo i nigdy nie jezdzilo, secundo, moze autobusy szybciej jezdza, choc tez moglabym z tym dyskutowac w godzinach szczytu, nie mowiac o samochodach, ktore jada prosto, skrecaja z grojeckiej czy tez prostopadlych uliczek i musza nie wiadomo ile czekac az wawelska ich wpusci. 182 zaczelo jezdzic za hgw zmieniajac trasy raz po raz, a po 408 nie ma sladu a tez jezdzilo hen hen hen ...
  • Gość: oko IP: *.dynamic.chello.pl 10.07.13, 14:03
    188 jeździ tuż obok a 408 bardzo dobrze że ubito bo był to jeden z autobusów najbardziej podatnych na korki. Czekało się na niego przy Wawelskiej bo był korek w Rembertowie. A potem przyjeżdżały 3 jedno za drugim. Teraz do Rembertowa jest kolej, autobusy też są, a 182 jest przewidywalne i jeździ bardzo często.
  • Gość: Natasz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.07.13, 20:16
    > 188 wawelska nie jezdzi to primo i nigdy nie jezdzilo,

    Co Ty bredzisz?

    > moze autobusy szybciej jezdza, choc tez moglabym z tym dyskutowac w godzinach szczytu,

    Oczywiście, że szybciej, na pewno szybciej niż samochody.
  • Gość: kolorowy IP: *.sferia.net 10.07.13, 13:36
    Świetnie, jak się planowało metro to zamiast zrobić stację przesiadkową przy PDT Wola gdzie tramwajów jest jak psów, przeniesiono ja na Płocką bo, no właśnie bo co, pociąg się nie wyrobi na zakręcie?
    A teraz na Płockiej się pierdyknie tramwaj, bo jakoś do tego metra trzeba dojechać. Miodzio.
    Trochę pomysłów całkiem sensownych, sporo całkiem z du.. a i tak będzie z tym to samo co z łącznikiem na Bemowie - niedasie.
  • Gość: Thusz IP: *.dynamic.chello.pl 10.07.13, 13:38
    Ciekawe, gdzie na Nowym Świecie wcisnąć jeszcze tramwaje- to jakieś kpiny.
  • zegrz 10.07.13, 13:43
    Bo tak naprawdę to nie ma ŻADNEGO sensu rozważanie linii tramwajowych doputy dopóki nie ustali się przebiegu linii metra, którego uzupełnieniem te linie mają być. Jak już będzie dokładnie rozrysowanych 6-8 linii metra - lub oficjalnie się powie, że metra w Warszawie ponad 2 linie nie będzie - to mozna się bawić w tramwaje.
    Poza tym - dla Warszawy znacznie korzystniejsze byłoby rozważenie budowy południowej pętli kolejki, z Zachodniego przez Okęcie, Mokotów, Wawer do Wschodniego.
    A tramwaje, wspaniała rzecz, uwielbiam nimi jeździć. Tylko może najpierw zastanówmy się czy nie taniej, nie szybciej i efektywniej będzie zbudować wydzielone linie/pasy dla autobusów? Są takie już w niektórych miastach (patrz Kurytyba). Powinny to być dużo większe (niż obecne w W-wie) składy jeżdżące po wydzielonych "torowiskach". W przypadku awarii nie ma problemu z ominięciem zawalidrogi, w razie konieczności autobusy można wykorzystać i na zwykłych trasach, do obsługi imprez masowych czy nawet przy katastrofach naturalnych.
    A autobus na gaz czy też prąd (trolejbus?) będzie tak samo przyjazny dla środowiska jak tramwaj.



    --
    Rowery na ulice!
  • Gość: mm IP: *.artcomp.waw.pl 10.07.13, 13:44
    Przez kilkadziesiąt lat zachowywano przestrzeń dla nich. Pętla miałą być tam gdzie zajezdnia trolejbusowa. Najpierw Marcinkiewicz oddał zajezdnię siostrzyczkom, które już sprzedały teren sieci marketów budowlanych, a potem wybudowano tak węzeł drogi szybkiego ruchu, żeby nie zmieścić tam linii. I w ten sposób perspektywiczny plan sprzed wielu lat zniweczono. Proste? Banalne!
  • hardy01 10.07.13, 14:11
    Spokojnie. Będzie SKM. Tramwaj stanie się niepotrzebny.
  • Gość: RJW IP: *.adsl.inetia.pl 11.07.13, 10:41
    Jest to kompletna bzdura ten tramwaj do Piaseczna. Popłuczyny po trolejbusie, też bez sensu. Ze studium wcale nie wynika, ale widać studia studiami, a Pomysłowy Dobromir i tak wie...
  • Gość: Maślak IP: *.adsl.inetia.pl 10.07.13, 13:45
    Hahahaha no ja jestem ciekawy jak chcą robić tramwaj do Sochaczewa, skoro nie potrafią zrobić pół kilometra linii tramwajowej na Bemowie?
  • Gość: hmm IP: *.home.aster.pl 10.07.13, 13:46
    Bajki to powinny być raczej z wieczora:)
    Jak na razie to nie są w stanie skończyć linii na tarchomin. O przedłużeniu linii na Powstańców Śląskich to już szkoda wspominać ile było terminów.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.