Dodaj do ulubionych

Autostrada A2 - Kulczykland

IP: *.aster.pl 28.09.04, 16:01
To wzruszajace, jak media jednym głosem wspierają lobby autostradowe.
Dlaczego pani Igras (kimkolwiek jest) wypowiada się z
pogardą "pseudoekolodzy".
Czy w odróznieniu od protestujących jest ekologiem? Powstała
Koalicja "Ekostrada" skupia ponad 30 stowarzyszeń i komitetów pozarządowych.
Przed ostatnią sesją Rady Miasta Zieloni 2004 zorganizowali konferencję
prasową. dziennikarze nie byli specjalnie zainteresowani, poza tubą lobby
autostradowego z Zycia Warszawy. Nikt nie podaje merytorycznych argumentów ze
strony przeciwników tras przez miasto. Natomiast druga strona- cytowana jest
obficie z tytułami, nazwiskami. My - protestujący, to tylko oszołomy dbające
o
własny interes typu: "nie pod moim oknem".
A jak sie sprawy mają? Kto zapłaci za najdroższy wariant A2?
Oczywiście MY!!!!! Bo to idzie z naszej kieszeni. Jest to najdroższy z
możliwych wariantów!!! Dlaczego? Czy ktos zadał sobie to pytanie?
Skąd wezmą się pieniądze na to?
Koszty takiego wariantu przewyższają trzykrotnie koszty autostradowego
obejścia
stolicy. Nie mówiąc o kosztach społecznych i ekologicznych. Bo te są
ukrywane.
Okłąmuje się nas również, że to będzie tylko droga wewnętrzna - a co
ztranzytem.
Prawda jest taka: wmawia na się, że tranzyt europejski planuje się
przeprowadzić zmodernizowaną drogą krajową E-50. Jest to śmieszne!!! Jak tam
pojedzie taka ilość TIR-ów? Drogą szerokości 7 m ???? Nie spełniającą
unijnych
wymogów nośności 115-120kN/oś!!!Dwa pasy po szerokości: 2,75 + pobocza !!!
Podczas gdy "droga wewnętrzna" przez Ursynów, Wilanów, Wawer i Mazowiecki
Park
Krajobrazowy będzie miała "unijną" nośność i 6 pasm + 2 zapasowe. Na tej
drodze
nie przewidziano żadnych rozwiazań dla komunikacji miejskiej. NIC!!
Przystanków, zatok dla autobusów.
Poza tym A2 na południu to tylko część Warszawskiego Wezła Transportowego.
Planuje się trzy takie trasy przez Warszawę!!! Jest to realizacja zapisów
Traktatu Akcesyjnego o Europejskich Korutarzach Transportowych. A2 - trasa
południem Warszawy jest drugą co do ważności trasą europejską. Przytaczany
przez laików przykład Trasy Łazienkowskiej jest nieadekwatny do tego co nas
czeka.
A jeszcze sprawa Mazowieckiego Parku Krajobrazowego: A2 przetnie go na pół.
Różnica w nazewnictwie autostrady i drogi ekspresowej polega w tym wypadku na
tym, że inwestor zaoszczędzi na przepustach dla zwierząt. Autostrada ma
bowiem
takie wymogi.
A co z Pałacem w Wilanowie, który osadzony jest na debowych balach z powodu
mokrego podłoża. Wszelkie drogi odwadniają podłoże, to wie każdy budowlaniec.
Kto zapłaci za ratowanie Pałacu Królewskiego? Przecież w koszty A2 tego nie
wrzucono!!!!
A ludzie sie cieszą, że zrezygnowano z autostrady. Otóż, nie zrezygnowano!!!
Zmieniono nazwę, żeby zamknąć im usta.
Nikt też nie wspomina, że ten projekt łamie zapisy Konstytucji i Traktatu
Akcesyjnego. Lobby inwestorów postarało się o to i pare lat temu zmieniono
ustawę. Przewidując protesty prowadzono tzw. "spesustawę", która pozwala
inwestorowi robić co mu się opłaca. Nie musi liczyć się z opinią społeczną.
Nikt nie podaje też kosztów zewnętrznych, bo po co. Społeczeństwo nawet nie
ma
pojecia o czymś takim!!! Nikt nie był zainteresowany robieniem analizy
kosztów
rozwiązań alternatywnych. Mogłoby się okazać, że są rozpaczliwie tańsze.
Czyli
Wykonawca - pan Kulczyk przede wszystkim, nie zarobił by aż tyle kasy na
kosztownych rozwiazaniach takiego przebiegu trasy Aa.
Inwestor Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, czyli nasz budżet
ryzykuje, że Komisja Europejskie nie zechce dopłacić do realizacji projektu,
który w swych założeniach łamie zapisy Traktatu Akcesyjnego uniemożliwiając
konsultacje społeczne i nie przedstawiając kalkulacji rozwiązań
alternatywnych.
Tenże inwesor nie wykluczył w wywiadzie prasowym wprowadzenia z czasem opłat
na
A2. Czyli kiedys PRZEMIANUJĄ TO autostradę!!!
A różni dziwni nabywcy ziemi na planowanej trasie przebiegu nie zarobią na
spekulacjach.
LUDZIE POBUDKA!!!! NIE BĘDZIE INNEGO TRANZYTU DLA TIRÓW!!! NIKT NIE BĘDZIE
TELEPAŁ SIĘ DROGĄ E 50 PRZECINAJACE MIASTECZKA I WSIE, JEŚLI BĘDZIE MIAŁ
DROGĘ "MIEJSKĄ" O PARAMETRACH AUTOSTRADY!!!!!!!!!
Taką mamy świetną perspektywę!
Beata Nowak
Współprzewodnicząca koła warszawskiego Partii Zielonych 2004
i członkini Rady Krajowej.
Oficjalne stanowisko Zielonych 2004 na stronie:
www.zieloni.org.pl/articles.php?id=693
Edytor zaawansowany

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka