Dodaj do ulubionych

Pytania do SISKOM o A2 i obwodnicę.

10.10.04, 19:25
1.czy uważacie że kazdy tir wjeżdzający do Warszawy to tir tranzytowy?
jeęli nie, to proszę określić swoim zdaniem jakiś procent tranzytowych

2.Czy sądzicie, że dokładnie wszystkie tiry z trasy nr 50 przeniosą
się na obwodnice w Warszawie?

3.jak autostrada w okolicach GK ma obslużyć ruch z pólnocy na poludnie Polski?
przeciez a2 jest dla ruchu w-z, czy uwazacie, ze tiry jadące al.Krakowską i
trasą torunska przeniosą sie na a2 pod GK?

4. czy uważacie, ze po zbudowaniu platenej autostrady przez GK tiry nagle
przstaną wjeżdząc do Warszawy i ruch tir w Wawce całkowicie zniknie?

5.czy wiecie, ze na terenie Warszawy znajduje sie mnóstwo hurtowni?
jak waszym zdaniem tiry mają dowozić do nich towar?Jak klienci mają odbierać
towar?

6.Opiszecie dokladny przebieg a2 proponowany przez promowaną przez innych
francuską firmę setec. Czy trasa przechodzi przez Mazowiecki Park Krajobr.?
Prszę też napisać czy w projekcie tym jest jakaś nowa trasa przez Włochy,
załuski, ursynów, Wawer?

7. W przypadku odrzucenia projektu GDDKiA jaki byłby realizowany? Czy po
zbudowaniu A2 pod Góra Kalwarią przez Ursynów przejdzie jakaś trasa? co
z innymi trasami przez Warszawę - NS, salomea-wilicca, co z remonem trasy T?

na razie tyle.
Edytor zaawansowany
  • chaladia 10.10.04, 21:42
    TIR zarabia, gdy jedzie. Po autostradzie jedzie około 100 km/godz, po szosie
    takiej "50" jak około 60-80 km/godz. W Warszawie TIR stoi w korkach. Średnia
    nie przekracza 15 km/godz. Do tego TIR nienawidzi zatrzymywać się na światłach,
    a potem ruszać przekładając te swoje kilkanaście przełożeń, a jeszcze mniej TIR
    lubi wykonywać zakręty o 90°, bo jest długi i niezbyt zwrotny.
    Dlatego uważam, że 100% TIRów zatykających obecnie Warszawę to transport do lub
    ze Stolicy i najbliższych okolic, albo jadące taką trasą, że absolutnie nie da
    się Warszawy ominąć.

    Jak to się zmieni po uruchomieniu (oby jak najszybciej) Obwodnicy? Trudno
    powiedzieć. Budowa potrwa lat parę, a w tym czasie znacznie zmieni się
    struktura rozwoju Pańśtwa. Warszawa nie dostanie wielkich dotacji z Unii, siła
    robocza jest tu droga, a pomimo to trudno o dobrego i chętnego pracownika.
    Unia będzie "podciągać" rejony słabsze (Polesie, Podlasie) i tam pójdą
    pieniądze, a za nimi tranzyt towarów. To, co przyjedzie po A2 lub z Gdańska na
    100% pojedzie Obwodnicą. To, co będzie nadjeżdżać ze Śląska i Krakowa zapewne
    wybierze "50".

    --
    Salaamu Wa-alleikum

    Chaladia Bolandi
    Zapraszam na Forum "Home & Abroad"
  • tarantula01 11.10.04, 11:48
    kalwaryjczyk napisał:

    > 1.czy uważacie że kazdy tir wjeżdzający do Warszawy to tir tranzytowy?
    > jeśli nie, to proszę określić swoim zdaniem jakiś procent tranzytowych

    Nie każdy TIR jadący po ulicach Warszawy jest TIRem tranytowym. Dlaczego?
    Średni czas przejazdu przez miasto (zwykle odcinek 30 km) to ok. 40 minut dla
    osobowego auta. Dla TIRa będzie to przynajmniej 60-70 minut. Poza miastem jest
    to odpowiednio: 20 minut i 25-30 minut. Tylko dla kierunków skośnych Warszawę
    ciężko ominąć, bo dla głównych kierunków Warszawa ma dogodne objazdy:
    Północ-Południe - droga nr 50 (Grójec-Płońsk)
    Wschód-Zachód - droga nr 50 (Sochaczew-Mińsk M.)

    Wszystko to sprawia, że TIRy w Warszawie są głównie pojazdami zaopatrującymi.

    >
    > 2.Czy sądzicie, że dokładnie wszystkie tiry z trasy nr 50 przeniosą
    > się na obwodnice w Warszawie?

    Wszystkie TIRy na pewno nie przeniosą się. "Uczynią to" prawdopodobnie polskie
    TIRy z dużych firm lub takie z materiałami szybkopsującymi się, itp. oczywiście
    jeśli będzie się to opłacać. Pozostałym bądź nie będzie się opłacało (TIRy ze
    wschodu) lub będą respektować zakazy (TIRy z zachodu).

    >
    > 3.jak autostrada w okolicach GK ma obslużyć ruch z pólnocy na poludnie
    Polski?

    W ogóle ma nieobsługiwać, do tego ma służyć A1.

    > przeciez a2 jest dla ruchu w-z, czy uwazacie, ze tiry jadące al.Krakowską i
    > trasą torunska przeniosą sie na a2 pod GK?

    Zależy na jakim kierunku teraz jadą: Kraków-Białystok, czy Lublin-Gdańsk raczej
    nie przeniosą się na A2.

    >
    > 4. czy uważacie, ze po zbudowaniu platenej autostrady przez GK tiry nagle
    > przstaną wjeżdząc do Warszawy i ruch tir w Wawce całkowicie zniknie?

    Wręcz przeciwnie - może być jak w Koninie (TIRy wybierają bezpłatną drogę nr 92
    zamiast płatnej A2). Ponadto "TIR dostawczy" nie zniknie z warszawskich ulic -
    trudno wyobrazić sobie rozwożenie towarów po mieście Jelczami lub Starami.

    >
    > 5.czy wiecie, ze na terenie Warszawy znajduje sie mnóstwo hurtowni?
    > jak waszym zdaniem tiry mają dowozić do nich towar?Jak klienci mają odbierać
    > towar?

    Wiem o tym. Do hurtowni towar zajedzie na pewno TIRem (niewiele jest wielkich
    hurtowni z bocznicą kolejową). Natomiast z hurtowni towar odjedzie furgonem lub
    innym małym kontenerem (klient kupujący więcej towaru niż zmieści sią na TIR,
    nie zaopatruje się w hurtowni).

    >
    > 6.Opiszecie dokladny przebieg a2 proponowany przez promowaną przez innych
    > francuską firmę setec. Czy trasa przechodzi przez Mazowiecki Park Krajobr.?
    > Prszę też napisać czy w projekcie tym jest jakaś nowa trasa przez Włochy,
    > załuski, ursynów, Wawer?

    Projektu SETEC nie widziałem - przeciwnicy obecnie planowanej A2 na prośby o
    ujawnienie wysyłają każdego "na drzewo". Wiem tylko, że projekt ten napotkał
    niezadowolenie społeczne.

    >
    > 7. W przypadku odrzucenia projektu GDDKiA jaki byłby realizowany? Czy po
    > zbudowaniu A2 pod Góra Kalwarią przez Ursynów przejdzie jakaś trasa? co
    > z innymi trasami przez Warszawę - NS, salomea-wilicca, co z remonem trasy T?

    Przy odrzuceniu obenego projektu wydaje mi się, że w ciągu kolejnych 15 lat nic
    nie zostanie zbudowane:
    brak wpisania tej inwestycji do planów zagospodarowania w gminach przez które
    droga ma przebiegać,
    brak dokumentów oszacowujących koszty, a przynajmniej tak zaawansowanych jak te
    dla obecnej lokalizacji A2.
    Przez Ursynów przejdzie na pewno ulica tranzytowa (po ziemi i będzie się
    nazywać ul. Płaskowickiej), pojawi się też przedłużenie ul. Pileckiego (łączyć
    się będzie z ul. Ł. Drewny w Powsinie).
    Trasa Salomea Wolica myślę, że i tak powstanie (w końcu kiedyś odciążyć Al.
    Krakowskie trzeba).
    Na remont trasy T w przypadku zmiany planów trzeba będzie poczekać przynajmniej
    do oddania trasy mostu północnego (most północny i dojazd Modlińskiej mają być
    zbudowane do 2008 r., trasa, kto wie?).
    >
    > na razie tyle.
    Pozdrawiam.

    --
    "Kto pod kim dołki kopie, ten ma łopatę"
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • vampi_r 11.10.04, 14:26
    Dopisze jeszcze coś do odpowiedzi Tarantuli

    > 1.czy uważacie że kazdy tir wjeżdzający do Warszawy to tir tranzytowy?
    > jeęli nie, to proszę określić swoim zdaniem jakiś procent tranzytowych

    Trudno jest to określić. Trzeba by chyba przez kilka dni zatrzymywać wszystkie
    TIRY i sprawdzac listy przewozowe. Nie da się tego określić poprzez patrzenie
    na tablice rejestracyjne, bo sam miałem niedawno przypadek, ze na Trasie T
    zatrzymał się węgierski TIR i kierowca (Polak) zapytał się mnie jak dojechac na
    Jana Pawła 88, bo wiezie towar z Węgier do jakiejś hurtowni.
    Yasioo mógłby tu może cos lepiej napisac o badaniu ruchu. Ja myślę, że możnaby
    jeszcze wyliczyć ilośc TIR jeżdżących po Warszawie w ciągu doby i obliczyć ile
    TIR w ciągu doby odwiedza warszawskie hurtownie, budowy, centra handlowe,
    markety. Myśle, że wyszłoby spokojnie, że 90% TIR jeżdżących po Warszawie to
    ruch docelowy. Ale to liczba wzięta z sufitu, jednak ty pytasz sie tez o nasze
    zdanie, więc ja ci prezentuję swoje.

    > 2.Czy sądzicie, że dokładnie wszystkie tiry z trasy nr 50 przeniosą
    > się na obwodnice w Warszawie?

    Żaden TIR jadący 50-tka nie przeniesie się na warszawskie obwodnice. 50-tka to
    trasa dla ruchu tranzytowego i po modernizacji znakomicie obsłuzy ten ruch.
    A2 w Konotopach będzie miec rogatki z bramkami opłat (podobnie jak w Koniku
    Nowym) i to plus wyraźny zakaz ruchu dla tranzytu przez Warszawę + kontrola
    policji, wystarczy, by do Warszawy nie wjechał żaden TIR ruchu tranzytowego z A2
    Zresztą Komagane w ten sam sposób uzasadnia skutecznośc zabezpieczenia przed
    wjazdem TIR do Warszawy w jej koncepcji. Jesteśmy więc zgodni.

    > 3.jak autostrada w okolicach GK ma obslużyć ruch z pólnocy na poludnie
    Polski?
    > przeciez a2 jest dla ruchu w-z, czy uwazacie, ze tiry jadące al.Krakowską i
    > trasą torunska przeniosą sie na a2 pod GK?

    A2 nie jest dla ruchu Północ-Południe. Jeśli chodzi o zabezpieczenie przed
    wjazdem do Warszawy tranzytu Północ-Południe to zasada powinna być taka sama -
    zkaz wjazdu TIR tranzytowych. Na ten kierunek będzie A1, a TIR-y około
    warszawskie powinny korzystac z 50-tki. Przypominam wszystkim, że 50-tka nie
    kończy sie w Sochaczewie i Minsku - ona leci dalej i tworzy prawdziwy ring.
    Dla TIR jadącego 2000 km. nie będzie wielkiej różnicy jak dołoży 40 km trasy,
    ale ominie Warszawę i nie dotkną go konsekwencje mandatu.

    >
    > 4. czy uważacie, ze po zbudowaniu platenej autostrady przez GK tiry nagle
    > przstaną wjeżdząc do Warszawy i ruch tir w Wawce całkowicie zniknie?

    To Komagane usiłuje cos takiego zasugerowac. Ale to oczywista bzdura.

    >
    > 5.czy wiecie, ze na terenie Warszawy znajduje sie mnóstwo hurtowni?
    > jak waszym zdaniem tiry mają dowozić do nich towar?Jak klienci mają odbierać
    > towar?

    Wiemy. I nie tylko hurtownie, ale też centra handlowe, markety, składy, itp.
    prawie 2 milionowa aglomeracja musi być jakoś obsłuzona ruchem towarowym. Ja
    bym nie demonizował znaczenie TIR dla zanieczyszczenia powietrza, czy
    niszczenie dróg. Lepiej towar dowieśc do marketu jednym TIR, niz 10 Żukami.


    --
    Vampi_r

    TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • yasioo7 12.10.04, 11:24
    > 1.czy uważacie że kazdy tir wjeżdzający do Warszawy to tir tranzytowy?
    > jeęli nie, to proszę określić swoim zdaniem jakiś procent tranzytowych

    Nie, nie każdy TIR wjeżdżający do Warszawy to TIR tranzytowy. Moim zdaniem TIRy
    tranzytowe stanowią kilka procent całego ruchu. Kiedyś robiłem teoretyczne
    obliczenia dla tunelu pod Ursynowem. Założyłem, że TIRy stanowią do 10% ruchu w
    poszczególnych grupach. Ruch tranzytowy dalekiego zasięgu to 3%. Ruch
    międzywojewódzki to 17%. Po obliczeniach 3% * 10% + 17% * 10% = 2% - TIRy
    tranzytu dalekiego i międzywojewódzkiego to 2% całego ruchu. Ostatnio spotkałem
    się ze stwierdzeniem, że TIRy mogą stanowić do 30% pojazdów w grupach ruchu
    tranzytowego dalekiego zasięgu i międzywojwódzkiego. Wychodzi zatem, że TIRy
    tranzytu dalekiego i międzywojewódzkiego stanowią 3% * 30% + 17% * 30% = 6%
    całkowitego ruchu.
    Gros tych TIRów, które obserwujemy w Warszawie to TIRy, które jadą do i z
    Warszawy.

    > 2.Czy sądzicie, że dokładnie wszystkie tiry z trasy nr 50 przeniosą
    > się na obwodnice w Warszawie?

    Trasa nr 50 po remoncie i wybudowaniu obwodnic będzie dla TIRów atrakcyjną
    drogą. Uważam, że z trasy nr 50 na obwodnicę warszawską przeniesie się niewiele
    TIRów. Na obwodnicę miejską przeniosą się pojedyncze TIRy, którym będzie się
    opłacało zapłacić przy zjeździe z A2 w Konotopie i wjeździe na A2 w koniku.

    > 3.jak autostrada w okolicach GK ma obslużyć ruch z pólnocy na poludnie
    Polski?
    > przeciez a2 jest dla ruchu w-z, czy uwazacie, ze tiry jadące al.Krakowską i
    > trasą torunska przeniosą sie na a2 pod GK?

    Nie ma takiej możliwości, żeby A2 przez Górę Kalwarię obsługiwała ruch z
    północy na południe. Ruch NS będą obsługiwać A1 pod Łodzią i S7 przez Warszawę.

    > 4. czy uważacie, ze po zbudowaniu platenej autostrady przez GK tiry nagle
    > przstaną wjeżdząc do Warszawy i ruch tir w Wawce całkowicie zniknie?

    Po zbudowaniu płatnej autostrady przez GK TIRy nie znikną z Warszawy. 80%
    (niektórzy mówią, że 85%) z nich jedzie do i z Warszawy. Nie interesuje ich A2
    przez GK, płatna czy też nie.

    > 5.czy wiecie, ze na terenie Warszawy znajduje sie mnóstwo hurtowni?
    > jak waszym zdaniem tiry mają dowozić do nich towar?Jak klienci mają odbierać
    > towar?

    Oczywiście, że wiem. I to nie tylko hurtowni, ale i biur celnych, centrów
    logistycznych i handlowych, składów budowlanych i innych.
    Klienci tylko w niewielkim stopniu mogą odbierać towar przez kolej. Większość
    towaru dociera do nich przy pomocy TIRów. Całkowity zakaz ruchu TIRów po
    Warszawie będzie jak odcięcie życiodajnej krwi płynącej do mózgu.

    > 6.Opiszecie dokladny przebieg a2 proponowany przez promowaną przez innych
    > francuską firmę setec. Czy trasa przechodzi przez Mazowiecki Park Krajobr.?
    > Prszę też napisać czy w projekcie tym jest jakaś nowa trasa przez Włochy,
    > załuski, ursynów, Wawer?

    Widziałem tylko fragmenty projektu SETEC. Zakłada on:
    - budowę autostrady A2 w okolicy ciągu drogi 721 - jest to tzw.
    wariant "Klarysew" (józefosławski) przebiegający na północ od Piaseczna i na
    południe od Lasu Kabackiego,
    - budowę drogi szybkiego ruchu w betonowym "wąwozie" w ciągu Płaskowickiej
    (oraz przez Włochy, Załuski, Ursynów i Wawer) - to rozwiązanie nie zakłada
    żadnych wjazdów i zjazdów na Ursynowie
    Trasa proponowana w projekcie SETEC jak najbardziej przechodzi przez Mazowiecki
    Park Krajobrazowy.

    > 7. W przypadku odrzucenia projektu GDDKiA jaki byłby realizowany? Czy po
    > zbudowaniu A2 pod Góra Kalwarią przez Ursynów przejdzie jakaś trasa? co
    > z innymi trasami przez Warszawę - NS, salomea-wilicca, co z remonem trasy T?
    >
    > na razie tyle.

    W przypadku odrzucenia projektu GDDKiA powstanie ulica międzydzielnicowa na
    powierzchni. Będzie się ona łączyć z wieloma głównymi ciągami Warszawy - Al.
    Jerozolimskimi, Al. Krakowską, Trasą NS, Puławską, Przyczółkową... Po pewnym
    czasie zacznie pełnić rolę obwodnicy miejskiej, dokładnie takiej jak Dolina
    Służewiecka.

    --
    SISKOM - Społeczny i Spontaniczny Komitet Obwodnicy Miejskiej
    siskom_tak@gazeta.pl
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • kalwaryjczyk 12.10.04, 21:17
    Dziekuje za odpowiedzi, ale tylko npo czesci mnie usatysfakcjonowały.
    wy w zasadzie czesto rozmijacie sie z opinia co do tuchu tranzytowego
    przez Warszawe. Nieraz twierdzicie, ze po zbudowaniu obwodnicy przez ursynow
    bedzie zakaz wjazdu tir (ewentualnie tylko docelowe)innym razem piszecie, ze tiry same i tak wybiorą trase nr 50, bo za darmo (a jak nie wybiorą/?
    jak to w sumie bedzie? waszym zadaniem oczywiscie, chyba ze macie jakies
    dane oficjalne- czy wladze miasta lub projektant planuja coś odnoiśnie
    ruchu poludniową obwodnicą?

    Jak na mój nos, to trasa 50 na kilkanascie lat wystarczy jako obwodnica tranzytowa
    i nie widze żadnej potrzeby budowania autostrady w tym miejscu.
    wyczytalem tu, ze 50-tką jedzie okolo 180 tir na godzinę. ja tam nie wiem, bo
    nie liczyłem, ale jak jadę tą drogą, to nieraz nie widzę tira przez parę minut,
    a nieraz jadą w 5 na raz.
    180 na godzinę to średnio co 45 sekund. To wydaje się sporo, ale w
    rzeczywistosci, przy predkosci przelotowej 80 km/h srednio tir od tira jedzie
    w odległosci prawie 1 kilometra. Czy na takie obciążenie trzeba budowac
    autostradę?tym batdziej ze najwyzej polowa z tych tirow pojedzie a2?

    noi wyjaśnijcie mi co z tym ruchem tranzytowym obwodnica, bo w waszych
    odpowiedziach nie ma tu jednoznacznosci.
    a to właśnie chyba wasz najbardziej zapalny punkt z komaganowatymi.


    --
    Pozdrawiam
    Jacek (ale nie ten PaJac)
  • tarantula01 13.10.04, 11:30
    kalwaryjczyk napisał:

    > Dziekuje za odpowiedzi, ale tylko npo czesci mnie usatysfakcjonowały.
    > wy w zasadzie czesto rozmijacie sie z opinia co do tuchu tranzytowego
    > przez Warszawe. Nieraz twierdzicie, ze po zbudowaniu obwodnicy przez ursynow
    > bedzie zakaz wjazdu tir (ewentualnie tylko docelowe)innym razem piszecie, ze
    > tiry same i tak wybiorą trase nr 50, bo za darmo (a jak nie wybiorą/?
    > jak to w sumie bedzie? waszym zadaniem oczywiscie, chyba ze macie jakies
    > dane oficjalne- czy wladze miasta lub projektant planuja coś odnoiśnie
    > ruchu poludniową obwodnicą?
    >

    Jak będzie naprawdę, to zobaczymy jak już droga będzie. Ale są powazne
    przesłanki do tego, aby sądzić, że TIR tranzytowy będzie jechał drogą nr 50:
    A2 do i z Warszawy będzie płatna (tylko odcinek miejski S2, czyli POW będzie
    bezpłatny).
    W znaczacych węzłach oraz na styku odcinka płatnego i bezpłatnego są
    lokalizowane punkty poboru opłat, czyli np. na odcinku Sochaczew-Mińsk będą 4
    takie punkty (Sochaczew, Konotopa, Konik, Mińsk). Odcinek wspomniany można
    przebyć za darmo drogą nr 50. Zatem decydując się na A2 i S2 przez Warszawę
    trzeba będzie zapłacić 4 razy (w każdym punkcie), zaś przy wyborze drogi nr 50
    tylko 2 razy (Sochaczew - zjazd z A2 i Mińsk - wjazd na A2).
    Tak czy inaczej wychodzi conajmniej 2 razy taniej. I tylko od skalkulowania
    stawek przejazdowych (głównie w Konotopie i Koniku, a na to myślę wpływ będą
    miały władze Warszawy) będzie zależeć, czy TIR tranzytowy będzie płacił drogo,
    czy tanio za przejazd A2 w okolicach Warszawy.

    Ponieważ fragment A2 przez Warszawę (S2) będzie jednocześnie obwodnicą miejską,
    więc będą na niej obowiązywać wszelkie znaki, które ZDM uzna za stosowne
    postawić. Czyli wszelkie ograniczenia miasto za pośrednictwem ZDM będzie mogło
    wymóc. I tak np. domniemuję, że z racji tunelu nie będą drogą A2 (S2 w
    Warszawie) jeździć TIRy z materiałami łatwopalnymi, wybuchowymi, mogącymi
    skazić wodę itd. (patrz tunel Wisłostrady).


    > Jak na mój nos, to trasa 50 na kilkanascie lat wystarczy jako obwodnica
    > tranzytowa i nie widze żadnej potrzeby budowania autostrady w tym miejscu.
    > wyczytalem tu, ze 50-tką jedzie okolo 180 tir na godzinę. ja tam nie wiem, bo
    > nie liczyłem, ale jak jadę tą drogą, to nieraz nie widzę tira przez parę
    > minut, a nieraz jadą w 5 na raz.
    > 180 na godzinę to średnio co 45 sekund.

    To jest jedne TIR na 20 sekund (3600/180).

    > To wydaje się sporo, ale w
    > rzeczywistosci, przy predkosci przelotowej 80 km/h srednio tir od tira jedzie
    > w odległosci prawie 1 kilometra.

    TIR jedzie średnio wtedy w odległości, nomen omen, 444 metrów (20 sek. x 80
    km/h), ale i tak jest to sporo

    > Czy na takie obciążenie trzeba budowac
    > autostradę?tym batdziej ze najwyzej polowa z tych tirow pojedzie a2?
    >
    > noi wyjaśnijcie mi co z tym ruchem tranzytowym obwodnica, bo w waszych
    > odpowiedziach nie ma tu jednoznacznosci.
    > a to właśnie chyba wasz najbardziej zapalny punkt z komaganowatymi.

    Ruch tranzytowy TIR obwodnicą na pewno będzie się odbywał pod warunkiem, że
    kierowcom (i firmom) będzie się to opłacało. Czy będzie się opłacało, zależy od
    tego co napisałem powyżej. Samochody osobowe na pewno pojadą POW.

    --
    "Kto pod kim dołki kopie, ten ma łopatę"
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • vampi_r 13.10.04, 11:55
    tarantula01 napisał:

    > > 180 na godzinę to średnio co 45 sekund.
    >
    > To jest jedne TIR na 20 sekund (3600/180).

    Oj. chyba Kalwaryjczyk ma rację. 180 w obie strony, to 90 w jedną stronę.
    3600/90 = 40 sekund, czyli 1 TIR co 888 metrów. W jedną stronę oczywiście.
    Bo jakby liczyć w obie to nie ma sensu, bo jeden TIR będzie od drugiego co 444
    metry, 443 metry, 442 metry,...., 222 metry,..., 10 metrów,...,2, 1, 0, buuum.


    --
    Vampi_r

    TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • tarantula01 13.10.04, 12:08
    vampi_r napisał:

    > tarantula01 napisał:
    >
    > > > 180 na godzinę to średnio co 45 sekund.
    > >
    > > To jest jedne TIR na 20 sekund (3600/180).
    >
    > Oj. chyba Kalwaryjczyk ma rację. 180 w obie strony, to 90 w jedną stronę.
    > 3600/90 = 40 sekund, czyli 1 TIR co 888 metrów. W jedną stronę oczywiście.
    > Bo jakby liczyć w obie to nie ma sensu, bo jeden TIR będzie od drugiego co
    444
    > metry, 443 metry, 442 metry,...., 222 metry,..., 10 metrów,...,2, 1, 0, buuum.
    >
    >

    Zwykle zakładam przy wyliczeniach najbardziej niekorzystne warunki. W tym
    wypadku 180 TIRów założyłem dla jednego kierunku (wtedy 360 w obie). Ale jak
    sam się spostregłeś, to obrazuje że droga nr 50 i tak wystarczy dla tranzytu
    TIR na przynajmniej dekadę.

    --
    "Kto pod kim dołki kopie, ten ma łopatę"
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • yasioo7 13.10.04, 17:27
    "Rozmijamy się" to chyba za mocne określenie. Mamy podobne opinie, styczne w
    kilku ogólnych punktach, różne w szczegółach. To dobrze, bo dzięki temu jeden z
    nas zwraca uwagę na to, co inny mógł przeoczyć. Po troszę zależy też to od
    tego, jakie założenia przyjmiemy do rozwiązania problemu.
    Po wybudowaniu obwodnicy miejskiej przez Ursynów może być zakaz ruchu TIR. Nie
    musi, ale może. Wszystko zależy od tzw. analizy porealizacyjnej i wyników
    monitoringu. W dyskusji podawaliśmy tylko ewentualne sposoby rozwiązania tego
    problemu. To ważne, by pokazać, że istnieją stosowne regulacje i rozwiązania.
    Naszym zdaniem TIRy wybiorą drogę nr 50, ponieważ:
    - będzie bezpłatna - na A2 przed węzłem Konotopa i za węzłem Konik będą punkty
    poboru opłat,
    - będą na niej obwodnice większych miejscowości - ruch będzie przebiegał
    płynniej niż obecnie,
    Dzisiaj znów rozmawiałem z kilkoma ludźmi na Politechnice. Okazuje się, że po
    wprowadzeniu opłat na A4 (przypomnę - 2 punkty poboru, na każdym opłata -
    samochód osobowy 5 zł, samochód ciężarowy 11 zł) kierowcy skłonni byli
    nadkładać do 35 km drogi, byleby tylko nie płacić. Przy założeniu, że opłata na
    jednym punkcie poboru na A2 wyniesie około 15 zł możemy zrobić prosty rachunek.
    2 punkty poboru opłat około to 30 zł. Z proporcji 30 zł * 35 km / 22 zł = 47,72
    km - tyle w przybliżeniu będzie skłonny nadłożyć TIR, byleby nie płacić na 2
    punktach na A2.
    Nos masz dobry. Ruch na drodze nr 50 jest niewielki jak na polskie realia.
    Aktualnie wynosi około 1000 P/h w obu kierunkach. Jezdnia w niektórych
    miejscach ma tylko 6 m szerokości. Po przebudowie będzie miała 12 m szerokości
    (2 pasy ruchu po 3,5 m + 2 pobocza po 2,5 m). To wręcz luksusowe warunki jak na
    drogę o tak niewielkim obciążeniu.

    --
    SISKOM - Społeczny i Spontaniczny Komitet Obwodnicy Miejskiej
    siskom_tak@gazeta.pl
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • jaa_ga 28.01.05, 16:02
    Up!
    Bo za chwilę zniknie w archiwizacji, a to ciekawy wątek i
    sądząc po knowaniach pseudoekologów - niezwykle aktualny
    --
    SISKOM-Społeczny i Spontaniczny Komitet Obwodnicy Miejskiej
    SISKOM-TAK siskom_tak@autograf.pl
    TAK dla warszawskiej obwodnicy

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka