Dodaj do ulubionych

A2 coraz bliżej Warszawy :)

25.01.05, 14:50

Autostrada do Warszawy - gdzie zjazdy i darmowy przejazd?

Krzysztof Śmietana 25-01-2005, ostatnia aktualizacja 25-01-2005 09:43

Za trzy lata autostrada przetnie zachodnią część Mazowsza i dotrze do stolicy.
Gdzie powstaną zjazdy? Gdzie będą darmowe odcinki?

Autostrada do Warszawy - kiedyś w marzeniach, dziś staje się coraz bardziej
realną inwestycją. W tym tygodniu rozpocznie się kolejny etap przygotowań do
budowy trasy. Do wojewody trafi wniosek o wydanie tzw. decyzji lokalizacyjnej.
Chodzi o zarezerwowanie dokładnego korytarza dla autostrady.

- Liczymy, że wojewoda wyda decyzję najpóźniej w połowie roku. Wtedy rozpoczną
się wykupy gruntów. Potrwają ponad rok - mówi Wojciech Dąbrowski, dyrektor
mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg. Budowa ma się zacząć w
drugiej połowie 2006 roku. - Do stolicy autostrada dotrze na przełomie 2007 i
2008 roku - zapowiada Dąbrowski.

Choć autostrada ma być płatna, na Mazowszu znajdzie się odcinek darmowy - z
Warszawy do Pruszkowa, gdzie powstanie pierwszy za stolicą zjazd. Można się
spodziewać, że wielu mieszkańców Pruszkowa, jadąc do stolicy, zamiast wąskich
i zakorkowanych Alej Jerozolimskich, wybierze właśnie autostradę. Darmowa
jazda skończy się w okolicach Brwinowa, gdzie powstaną specjalne bramki do
pobierania opłat. Tu warszawiacy zmierzający do Łodzi, Poznania lub Berlina po
raz pierwszy będą musieli płacić za przejazd. We wsi Tłuste w pobliżu
Grodziska Mazowieckiego, a potem w Wiskitkach powstaną kolejne na Mazowszu
zjazdy z autostrady. Dlaczego nie będzie skrzyżowania w pobliżu Brwinowa - w
połowie drogi między Pruszkowem i Grodziskiem? - Tak uznali projektanci -
odpowiada Dąbrowski i tłumaczy, że na autostradzie węzły powinny być od siebie
odpowiednio oddalone.

Z budową autostrady wielkie nadzieje wiąże część mazowieckich samorządów.
Rozpoczęcia prac najbardziej nie może się doczekać burmistrz Grodziska
Mazowieckiego Grzegorz Benedykciński. - Jeśli ktoś próbowałby zmienić
lokalizację trasy, postawimy kosy na sztorc i będziemy walczyć o przywrócenie
starych planów - zapowiada. Liczy, że autostrada spowoduje ogromny rozwój
gminy. Już przeznaczył 150 ha hektarów między miastem a trasą na strefę
przemysłową. - Rozmawiamy w tej chwili z 23 firmami z zagranicy, m.in. z
branży motoryzacyjnej i elektronicznej. Mocno zainteresowani lokowaniem
inwestycji w tym rejonie są zwłaszcza Japończycy - zdradza Benedykciński. Na
wybudowaniu autostrady zyskają także mieszkańcy miasta - zamiast w ponad
godzinę, jak teraz, do Warszawy dojadą trzy razy szybciej.

Na inwestycje i zmniejszenie bezrobocia liczą też w Żyrardowie czy
Sochaczewie. Samorządowcy z tego ostatniego miasta wciąż mają nadzieję, że
wytyczenie autostrady wpłynie na wybór lokalizacji drugiego lotniska dla
stolicy. Choć na razie największe szanse na to ma Mszczonów i Modlin,
sochaczewianie będą przekonywać, że najlepsze miejsce na ogromny port lotniczy
znajduje się w pobliżu ich miasta.
serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,2510368.html


Którędy pobiegnie autostrada?

Trasa A2 wjedzie na Mazowsze północnym skrajem Puszczy Bolimowskiej. Potem
minie miejscowość Wiskitki, w której będzie można zjechać na drogę nr 50,
czyli obwodnicę Warszawy dla tirów. Po kilkunastu kilometrach dotrze w pobliże
Grodziska Mazowieckiego. Potem po kolei ma mijać od północy: Milanówek,
Brwinów, Pruszków i Piastów. Do Warszawy wjedzie w Ursusie, tuż za wsią
Konotopa. Tu podzieli się na dwie arterie - Trasę AK w kierunku mostu Grota i
południową obwodnicę Warszawy biegnącą skrajem Ursusa i Włoch, a potem przez
Ursynów i Wawer. Mazowiecki odcinek autostrady od zachodniej granicy
województwa do stolicy będzie miał 44 kilometry długości.

miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2510369.html

--
SISKOM-Społeczny i Spontaniczny Komitet Obwodnicy Miejskiej
SISKOM-TAK siskom_tak@autograf.pl
TAK dla warszawskiej obwodnicy
Edytor zaawansowany
  • lodzkie.autostrady 25.01.05, 19:48
    Nie pozostaje nic innego jak się cieszyć i trzymac kciuki za powodzenie tej
    inwestycji! Wreszcie nasze miasta zostaną połączone drogą z prawdziwego
    zdarzenia!
    --
    Strona Łódzkie Autostrady
  • tarantula01 25.01.05, 20:51
    lodzkie.autostrady napisał:

    > Nie pozostaje nic innego jak się cieszyć i trzymac kciuki za powodzenie tej
    > inwestycji! Wreszcie nasze miasta zostaną połączone drogą z prawdziwego
    > zdarzenia!

    Kochane PKP!
    Szybko modernizuj linię Warszawa - Łódź, aby pociąg pokonywał tę trasę w 60
    minut. Inaczej dochodowość linii pasażerskiej mocno spadnie...

    --
    "Kto pod kim dołki kopie, ten ma łopatę"
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • tarantula01 26.01.05, 17:47
    Ekspresowe pociągi do Łodzi i Trójmiasta

    Pomoże Bruksela


    Będą pieniądze z Unii Europejskiej na modernizację linii kolejowej Warszawa -
    Łódź i na nowe pociągi na tę trasę. Dzięki temu podróż koleją do Łodzi skróci
    się do godziny. Bruksela dołoży także do pierwszego etapu modernizacji linii do
    Gdynii. Po zakończeniu tej inwestycji dojedziemy nad morze o pół godziny
    szybciej.
    O konieczności skrócenia podróży pociągiem z Warszawy do Łodzi mówi się od lat.
    Teraz są konkrety. W grudniu 2004 roku Ministerstwo Infrastruktury zgodziło się
    przyznać PKP z funduszy unijnych 678 mln zł dofinansowania do modernizacji
    linii do Łodzi. W ostatnich dniach ten sam resort przyjął wniosek o ponad 200
    mln zł unijnej dotacji, m.in. na zakup jedenastu nowych pociągów, które będą
    kursować na tej trasie. Modernizacja torów oraz nowocześniejsze pociągi
    poprawią komfort jazdy i skrócą czas podróży z dwóch godzin do 60 minut.

    Teraz wnioski PKP o unijne dotacje na linię Warszawa - Łódź trafią do Komisji
    Europejskiej, która podejmie ostateczną decyzję w tej sprawie. Ich
    zatwierdzenie przez Komisję - po akceptacji na szczeblu krajowym - jest jednak
    prawie przesądzone.

    Nowe pociągi pojawią się na torach dopiero za dwa lata. - Tyle trwa ich
    wyprodukowanie - mówi Anna Hyrlik, rzecznik spółki PKP Przewozy Regionalne. -
    Będą to składy bardzo nowoczesne.

    Modernizacja linii zajmie trzy, cztery lata i rozpocznie się dopiero w
    przyszłym roku. Przedstawiciele kolei tłumaczą to skomplikowanymi procedurami
    unijnymi, które wydłużają przygotowania do inwestycji.

    Szykuje się też duża inwestycja na trasie kolejowej z Warszawy do Gdyni.
    Wniosek PKP o 1,2 mld zł dotacji na pierwszy etap modernizacji tej linii z
    Funduszu Spójności Ministerstwo Gospodarki zaakceptowało w zeszłym roku. Teraz
    rozpatruje go Komisja Europejska. Pierwsze prace mogą rozpocząć się jeszcze w
    tym roku, ale zakończą się dopiero za sześć lat.

    Jacek Krzemiński
    www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_050126/warszawa_a_8.html
    Jednak MI i PKP widzą zagrożenie:)
    --
    "Kto pod kim dołki kopie, ten ma łopatę"
    TAK dla warszawskiej obwodnicy

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka