Dodaj do ulubionych

Autostrada przez miasto – POA

12.05.06, 13:21
Zdjęcia satelitarne fragmentu Południowej Obwodnicy Amsterdamu (A9).
Okazuje się, że Holendrzy są tolerancyjni także wobec infrastruktury
drogowej :)

img146.imageshack.us/img146/2383/a9amsterdam9wj.jpg
i36.photobucket.com/albums/e19/msm1234/A9Amsterdam3.jpg
i36.photobucket.com/albums/e19/msm1234/A9Amsterdam4.jpg
i36.photobucket.com/albums/e19/msm1234/A9Amsterdam5.jpg
i36.photobucket.com/albums/e19/msm1234/A9Amsterdam6.jpg
A nasze biedne państwo chce mieszkającym w pobliżu POW zafunować kosztowne
tunele a tym ciągle mało!
Edytor zaawansowany
  • oktawiusz_2013 13.05.06, 16:25
    Bo Holendrzy wiedzą, że drogi szybkiego ruchu to wygoda i czystsze środowisko.
    Różnica między nami a Holendrami może polegać na tym, że u nich autostardy i
    drogi ekpresowe to normalka od czasów powojennych - każdy z nich korzysta, a że
    Holendrzy przykładają wielką wagę do ochrony środowiska, chcą puszczać ruch
    samochodowy przez najbardziej przyjazne dla niego bezkolizyjne, szerokie trasy.
    W Polsce takich dróg w miastach praktycznie nie mamy. A wiadomo - czego się nie
    zna, to przeważnie odczuwa się przed tym strach. Wszystkie drogi to wąskie
    pipidówki, ze światłami co 300 metrów. To dlatego każdy, kto nie jest z
    Warszawy twierdzi, że to najbrudniejsze miasto w Polsce. No cóż, gdy wysiada na
    Dworcu Centralnym i wychodzi na ulice, od smrodu spalin moża się wprost
    porzygać. A ludzie zamiast docierać do swoich rodzin w 20 min po pracy, stoją w
    godzinnych korkach...

    Bardzo mi się podoba idea tego wątku. Vampi_rze, kiedyś wklejałeś podobne do
    tych zdjęć z Amsterdamu forki z Londynu. Tam też autostrada przechodziła w
    pobliżu wielkich osiedli domków jednorodzinnych. Czy mogłbyś to zalinkować? Ja
    ze swej strony postaram się pokazać przykład Nowego Jorku. No i zapraszam
    innych do przeszukiwania Google Maps:)
  • kazuyoshi78 05.07.06, 13:19
    > A ludzie zamiast docierać do swoich rodzin w 20 min po pracy, stoją w
    > godzinnych korkach...

    To nie z pwoodu braku tras ekspresowych, lecz z powodu braku sprawnej
    komunikacji publicznej.

    Wejdź na stronę www.urbanrail.net

    Miasta o wielkości porównywalnej z Warszawą - Wiedeń, Mediolan, Barcelona,
    Praga, Budapeszt, Bukareszt, Sztokholm, Oslo.

    Spójrz, jak tam rozwinięte są sieci metra i SKM, a jak jest u nas.

    Może byście zaczęli lobbowac za szybszą budową sprawnej komunikacji zbiorowej,
    a nie za trasami dla samochodów?
    --
    Warszawa na fotografiach

    Aby kura była zdrowa od chwili narodzin, należy regularnie smarować jajka
    specjalnym żelem.
  • kazuyoshi78 05.07.06, 13:21
    Z miast o porónywalnej wielkości dodam tez Hamburg i Monachium. Tamtejsze
    siecie metra i szybkiej kolei też możesz sobie obejrzec na w/w stronie.
    --
    Warszawa na fotografiach

    Aby kura była zdrowa od chwili narodzin, należy regularnie smarować jajka
    specjalnym żelem.
  • robert_c 05.07.06, 13:30
    kazuyoshi78 napisał:

    >
    > Miasta o wielkości porównywalnej z Warszawą - Wiedeń, Mediolan, Barcelona,
    > Praga, Budapeszt, Bukareszt, Sztokholm, Oslo.
    >
    > Spójrz, jak tam rozwinięte są sieci metra i SKM, a jak jest u nas.
    >
    > Może byście zaczęli lobbowac za szybszą budową sprawnej komunikacji
    zbiorowej,
    > a nie za trasami dla samochodów?

    Witaj.

    Ja już sam nie wiem jak Ci to wyjasnic i wytłumaczyć, bo od miesiecy usiłuję,
    ale do Ciebie to nie dociera...

    Powtórze raz jeszcze. Miasta, które wymieniasz mają rozwiniete wszelkie formy
    komunikacji, w tym obwodice ekspresowe, czy autostradowe w mieście,
    przechodzące nie dalej jak 10 km od centrum.

    SISKOM jest za rozwojem wszelkich form komunikacji, nie tylko drogowej.

    Jeśli dajemy przykłady miast europejskich i ich systemów komunikacji, to
    patrzmy na ten system kompleksowo, a nie jedynie komunikacji masowej.

    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • kazuyoshi78 05.07.06, 14:15
    > Powtórze raz jeszcze. Miasta, które wymieniasz mają rozwiniete wszelkie formy
    > komunikacji, w tym obwodice ekspresowe, czy autostradowe w mieście,
    > przechodzące nie dalej jak 10 km od centrum.
    >
    > SISKOM jest za rozwojem wszelkich form komunikacji, nie tylko drogowej.

    Tylko dlaczego lobbujecie akurat za budową dróg a nie za budową sprawnej
    komunikacji zbiorowej? Dlaczego akurat od dróg cchecie zacząć?

    Zacznijcie lobbować za stworzeniem sprawnej komunikacji zbiorowej w aglomeracji
    Warszawskiej, to was poprę i będę z awami całym sercem.
    --
    Warszawa na fotografiach

    Aby kura była zdrowa od chwili narodzin, należy regularnie smarować jajka
    specjalnym żelem.
  • siskom_tak 05.07.06, 14:48
    kazuyoshi78 napisał:


    > Tylko dlaczego lobbujecie akurat za budową dróg a nie za budową sprawnej
    > komunikacji zbiorowej? Dlaczego akurat od dróg cchecie zacząć?
    >
    > Zacznijcie lobbować za stworzeniem sprawnej komunikacji zbiorowej w
    aglomeracji
    >
    > Warszawskiej, to was poprę i będę z awami całym sercem.

    Lobbujemy za wszelkimi formami komunikacji w Warszawie.
    Co do kwestii "od czego trzeba zacząc", decyzje nie nalezą do nas.
    Naszym zdaniem jednak budowa metra, czy nowych linii tramwajowych nie stoi w
    sprzecznoswci z równoczesnym rozpoczęciem budowy nowych dróg kołowych.
    Są to odrębne instytucje, odrębne budżety, odrębne finanse UE, nie wchodzące ze
    sobą w konflikt i całkowicie niezależne.

    Celem przypomnienia i unaocznienia "od czego zaczęto":
    - budowa nowej linii na Bemowo , Bielany została ukonczona w grudniu 2005
    - trwa modernizacja linii tramwajowej w Al.Jerozolimskich
    - w tym roku zacznie się budowa nowej linii tramwajowej na Tarchomin:
    www.siskom.waw.pl/kp-bustram.htm
    - w 2007 ma ruszyć budowa II linii metra
    - miasto ma kupić nowy tabor tramwajowo-autobusowy
    - miasto wraz z PKP mają modernizowac warszawskie przystanki kolejowe
    - trwa budowa sustemu P&R
    - w ttym roku wdrazany będzie zintegrowany syetem streowania ruchem, który ma
    między innymi uprzywilijowac komunikację publiczną
    - wszelkie wielkie inwestycje drogowe w Warszawie mają ruszyć w 2007 roku.

    Realizacja wielu projektów poprawiających komunikację masowa może się dokonac
    też dopiero po unowoczesnieniu i zbudowaniu systemu warszawskich obwodnic
    miejskich.
    Na przykład tylko po odciązeniu ruchem warszawskich ulic głównych można będzie
    wydzielić na nich ciągłe buspasy, czy wspólne pasy tramwajowo-autobusowe (TTA).
    Tylko po zbudowaniu systemu obwodnic miejskich można będzie zamienić
    warszawskie ulice, które sa obecnie arteriami przelotowymi z dzielnicy do
    dzielnicy, w ulice ruchu uspokojonego wraz z bezpiecznym ruchem rowerowym na
    nich.

    Pozdrawiam i polecam jednak całościowe zapoznanie sie z rozwiązaniami
    powszechnymi w miastach europejskich, w tym w Amsterdamie i przemyślenie, czemu
    takiego systemu nie mozna zastosowac w Warszawie.
    Syetem okrojony, czy obciety od połowę nie będzie jednak funkcjonował sprawnie.

    --
    TAK dla obwodnicy w Warszawie
    www.siskom.waw.pl
  • dwunastnica 13.05.06, 23:00
    Bardziej zazdroszczę holenderskim rowerzystom niż holenderskim samochodziarzom.
    W Holandii to normalne że biznesmen dojeżdża do pracy rowerem. A w Polszcze no
    nie, przecież to wstyd i świadczy o braku kasy. To też jest powód tego że
    śródmieście Warszawy mamy tak zasmrodzone przez samochody.
  • oktawiusz_2013 14.05.06, 09:06
    Dlatego jako SISKOM jesteśmy również wielkimi zwolennikami rozbudowy sieci
    scieżek rowerowych w Warszawie. Byłoby super, gdyby tymi ścieżakmi możnaby
    dojechać w dowolny punkt. Obecnie te ścieżki albo się urywają "w polu", albo
    mają bardziej rekreacyjny, niż "transportowo-komunikacyjny" charakter.

    A co do smrodu w Śródmieściu, Dwunastnico, tu samochody będą zawsze, nawet
    jeślibyśmy zadekretowali jak Chińczycy, że wszyscy mają się poruszać rowerami:)
    Żartuje trochę, ale głownym powodem smordu w centrum jest archaiczny system
    drogowy w Warszawie, gdzie wszyscy poruszający się po naszym mieście są
    zmuszeni jechać przez centrum, bo inaczej się nie da. A co do rowerów w Polsce -
    nie zapominajamy, że mamy do całorocznego poruszania się rowerem trochę
    niestosowny klimat;) Ja w 20-stopniowym mrozie na rower nie wyjdę (choć latem
    poruszam się nim bardzo często).

    No a teraz, tak jak obiecałem, znaleźć coś z Nowego Jorku...:)))
  • ajek83 14.05.06, 14:14
    Czas na kolejne spojrzenie z kosmosu, tym razem obwodnica Frankfurtu n. Menem

    Przez takie dziewicze tereny przebiega AUTOSTRADOWE obejście Frankfurtu:
    i36.photobucket.com/albums/e19/msm1234/frankfurt.jpg
    i36.photobucket.com/albums/e19/msm1234/frankfurt2.jpg
    Na tym zdjęciu z kolei fragment EKSPRESOWEGO wewnętrznego ringu:
    i36.photobucket.com/albums/e19/msm1234/frankfurt3.jpg

    Tak natomiast wygląda śródmieście, tego zdegradowanego i rozjeżdżanego przez
    TIR-y miasta:
    i36.photobucket.com/albums/e19/msm1234/97.jpg
    i36.photobucket.com/albums/e19/msm1234/993.jpg
    i36.photobucket.com/albums/e19/msm1234/fnacht23.jpg
    i36.photobucket.com/albums/e19/msm1234/fnacht28.jpg
  • oktawiusz_2013 14.05.06, 17:11
    No to tym razem wybieramy sie za ocean, oto kilka fotek z Nowego Jorku:

    Tu jest autostrada 278, tzw. BQE, Brooklyn-Queens Expressway. Szczególnie
    często korzystają z niej Polacy, bo przebiega m.in. blisko Greenpointu;)

    maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=new+york&t=k&om=1&ll=40.70322,-73.960648&spn=0.006084,0.014763

    To z kolei jest autostrada 495, Long Island Expressway, to nią codziennie
    poruszają się nowojorczycy mieszkający na przedsmieściach, a pracujących w
    mieście:

    maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=new+york&t=k&om=1&ll=40.727738,-73.882273&spn=0.006082,0.014763

    A tu południowy Bronx, na tym węźle spotykają się cztery autostrady, z czego
    jedna to 95, wiodąca z grubsza rzecz biorąc od Florydy po północne rubieże
    wschodniego wybrzeża.

    Jak wiadać wszystko w "szczerym polu";))))))))))


  • oktawiusz_2013 14.05.06, 17:43
    Kurcze, coś przymałe te zdjęcia z Google maps:/ wklejałem duże, ale wczytuje
    się bardzo wąski obraz, może ktoś wie, jak to zrobić prawidłowo?
  • dwunastnica 14.05.06, 23:20
    Jeżeli chodzi o Stany to miasta wyglądają inaczej niż w Europie. "Normalni"
    ludzie mieszkają na przedmieściach, robią zakupy poza centrum a w centrum
    pracują. Centra takich miast nie nadają się do mieszkania czy też przebywania.
    No i samochód to jedyny sensowny środek lokomocji. Brrrr ...
    Tak że miasta amerykańskie są patologiczne i mam nadzieję że Polska nie będzie
    się wzorowała na USA pod tym względem.
    Mi się marzy Warszawa jak drugi Madryt. Macie jakieś ciekawe zdjęcia z Madrytu ?
    Pozdrawiam.
  • oktawiusz_2013 15.05.06, 00:19
    Mówisz - masz:)) Oto kilka fotek z Madrytu:

    Przebiegająca przez sam środek Madrytu A1/M-30:

    maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=Madrid,+Spain&ll=40.426042,-3.663254&spn=0.012218,0.029526&t=k&om=1

    A tu A2 w sąsiedztwie domków jednorodzinnych z basenami:)

    maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=Madrid,+Spain&t=k&om=1&ll=40.450474,-3.612785&spn=0.003053,0.007381

    A5, ładnie widać zjazd na ulicę lokalną dla okolicznych mieszkańców:

    maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=Madrid,+Spain&t=k&om=1&ll=40.408006,-3.743248&spn=0.006111,0.014763

    No a tu już Hiszpanie przegięli pałe:))) Budować drogę ekspresową M-30 700
    metrów od ścisłego centrum Madrytu (widoczne na prawej stronie zdjęcia)???

    maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=Madrid,+Spain&t=k&om=1&ll=40.41428,-3.719215&spn=0.00611,0.014763

  • puniek46 15.05.06, 12:21
    ajek83 napisał:


    > A nasze biedne państwo chce mieszkającym w pobliżu POW zafunować kosztowne
    > tunele a tym ciągle mało!

    Taaaa a w Wiedniu nie ma tunelu.....?

    Pozdr
  • admiral_0000 15.05.06, 12:56
    Jest, krótki...
    Jesli chodzi o Wiedeń, to myslę, że źle wybrałeś. Tam autostrada, i to
    czteropamowa, wychodzi (albo jak kto woli - wchodzi) od samego centum.
    Jeździłem trochę podczas ostatnich wakacji, więc miałem okazję się zapoznać.
    --
    "... za wszystko co uczynił Warszawie, Michał Borowski powinien byc
    rozstrzelany..."
    Z Oświadczenia Brygady Młodzieżowej Zbrojnych Proletariuszy na rzecz Komunizmu.
  • oktawiusz_2013 19.05.06, 00:44
    Skoro mowa o Wiedniu:

    maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=wien&ll=48.241138,16.401215&spn=0.003487,0.014763&t=k&om=1

    Jak widać Austriacy i ich stolica to także jakiś barbarzyński kraj w głębokiej
    Azji. No bo przecież taką A22 puścić tuż przy domkach jednorodzinnych to jakaś
    dzicz i nie spotyka się tego w cywilizowanych krajach;)))

    maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=wien&t=k&om=1&ll=48.212778,16.445847&spn=0.005348,0.014763

    Kolejny zdegradowany teren wiedeńskiej ziemi. Myślę, że w Austrii dlatego
    pusczają takie A23 przez miasta, bo w Wiedniu nie ma metra;)))

    maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=wien&t=k&om=1&ll=48.170665,16.395721&spn=0.005352,0.014763

    Dalsza część A23 przez miasto, to w zasadzie są już przedmieścia. Aż się chcę
    powiedzieć - czy ci ludzie muszą wąchać smród Tirów relacji Moskwa-Lisbona, a
    do pracy mogliby ruszyć cztery litery autobusikiem, a nie wiedeńskie
    wielkopaństwo wszędzie samochodem i samochodem;)))



    SISKOM
  • yasioo7 18.05.06, 08:37
    Przepiękne miasto, świetne rozwiązania komunikacyjne. Niecałe 600 tys.
    mieszkańców, a mają cały ring autostradowy i 4 linie metra!
    --
    Forum SISKOM TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • grzegorz284 18.05.06, 22:44
    <A nasze biedne państwo chce mieszkającym w pobliżu POW zafunować kosztowne
    tunele a tym ciągle mało!>>
    A to dopiero rewelacja! Przecież mieszkam przy przyszłej POW.Stanowczo
    protestuję! Nie chcę żadnego tunelu. Ja chcę jak w Madrycie, Lizbonie,
    Amsterdamie, Frankfurcie i w całym normalnym świecie zyć jak najbliżej
    autostrady, wdychać jej życiodajne aromaty i rozkoszować się rykiem motorów !
    Też chcę mieć, jak kazdy Europejczyk, basen tuz przy parawanie autostrady! Nie
    mogę doczekać się tej chwili!
    A tu się okazuje, że będzie tunel ?!!!
    Hej, tam na zachodzie to dopiero mają dobrze. Mieszkają sobie obok
    wielopasmowych autostrad, bez żadnych tuneli, tacy szczęściarze. Nie macie
    pojęcia jak im zazdroszczę!
    SISKOMie zrób coś, aby nasze biedne państwo nie budowało tuneli na POW !!!
  • vampi_r 18.05.06, 23:49
    Witaj Grzegorzu.
    Dobrze, że jesteś, bo już zaczynałem się martwić.

    To jest wątek o tym jak w innych miastach wygląda infrastruktura drogowa. Tym razem poparte jest wszystko zdjęciami.
    Jak widzisz, to ludzie w tych miatach mieszkają w pobliżu autostrad i chyba jakoś nie umierają.
    Poza tym wielokrotnie wszelkiej maści stowarzyszenia usiłowały wmawiać niezorientowanym ludziom, że (cytuję) "... nigdzie w świecie nie buduje się autostrad przez środek miasta..."

    Tobie oczywiście mieszkanie przy POW ma prawo nieodpowiadać. To wolny kraj i wolne poglądy i wolność wyboru miejsca zamieszkania.
    Chciałbym jednak, by w tym wątku trzymać się tematu, a nie dyskutowac nad tym "czemu Grzegorz nie lubi POW". OK?

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • freebemowo 19.05.06, 10:33
    Hejka!

    vampi_r napisał:

    > [...] Poza tym wielokrotnie wszelkiej maści stowarzyszenia usiłowały
    > wmawiać niezorientowanym ludziom, że (cytuję) "... nigdzie w świecie
    > nie buduje się autostrad przez środek miasta..."

    Jeżeli można czepnąć się szczegółu... ;)

    Inną sprawą jest wskazywanie stref zamieszkania nieopodal autostrad a inną
    wskazywanie, że nadal na świecie trasy w takich miejscach się buduje.

    To, że można przytoczyć wiele przykładów autostrad przez środek miasta to jedno.
    Natomiast prosiłbym o równie wiele przykładów autostrad, które właśnie teraz są
    budowane przez jakieś duże aglomeracje miejskie i przez strefy zamieszkania w
    tych miastach.

    No i oczywiście istotne w tej dyskusji będą przykłady takich tras, blisko
    budynków mieszkalnych, które nie zostały schowane pod ziemią.

    Pozdrawiam (niezaczepnie ;)! M.
    Mariusz J.
  • robert_c 19.05.06, 11:30
    Przykład pierwszy z brzegu inwestycji, która obecnie jest realizowana to
    obwodnica Madrytu, która w najbliższym miejscu oddalona jest od centrum o 4-5
    km.
    siskom.waw.pl/mapy/europa/madryt.gif
    Kolejną inwestycją pierwszą z brzegu jest obwodnica Pragi. Tam trasa ekspresowa
    ma przejśc niemal pod Hradczanami.

    W wielu miastach oczywiście nie buduje się już takich tras, bo one już tam są.
    Nikt jednak nie mówi o tym, by je pozamykać.

    Jeśli chodzi o warszawską obwodnicę, to w miejscach, gdzie przechodzi ona
    najbliżej zabudowan ma własnie być schowana w tunelach. Ursynów - około 2500 m,
    Bemowo - 1700 m, ma być też tunel w Wesołej.
    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • freebemowo 19.05.06, 18:59
    Hejka.

    robert_c napisał:

    > Przykład pierwszy z brzegu inwestycji, która obecnie jest realizowana to
    > obwodnica Madrytu, która w najbliższym miejscu oddalona jest od centrum
    > o 4-5 km. [...]

    Chwilkę pochodziłem po Googlach i znalazłem coś takiego:

    www.roadtraffic-technology.com/projects/m30_madrid/
    Dokument z 2004. Na prawie 100km drogi 56km ma być w tunelu.
    Spora część wykonywana metodą "cut and cover" niewielkie fragmenty drążone pod
    ziemią. Ale jednak tunele, a nie półprzykryte wykopy... :(

    Cóż... Jeżeli przekonacie GDDKiA, zeby 50% planowanej naszej obwodnicy zamknęli
    w tunelach, chyba się do Was przyłączę... ;)

    > [...] Kolejną inwestycją pierwszą z brzegu jest obwodnica Pragi. Tam trasa
    > ekspresowa ma przejśc niemal pod Hradczanami. [...]

    Co do Pragi, znowu troszkę poGooglałem...
    Znalazłem taką mapkę:
    www.rsd.cz/sdb_intranet/sdb/img/kraje/kraj_st.jpg
    Tyle, że samo miasto nie jest rozrysowane (acz link podałem - ciekawa strona -
    zwłaszcza dla Was ;). Szukałem dalej:

    www.ceskedalnice.cz/en/r.htm
    Jak widać poniżej Praga ma zewnętrzną obwodnicę (relatywnie bliską miasta).
    www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1mapa.jpg
    I co ważne, 2+2 - dwupasmową (poniżej zdjęcia jednego z fragmentów).
    www.ceskedalnice.cz/foto/r1f1.htm
    Niestety, u nas "duża obwodnica" "musi" być drogą 1+1... :(
    Czy rzeczywiście musi?

    I jeszcze jedna ciekawostka:
    www.ceskedalnice.cz/prilohy/varianty518-519.jpg
    Czyli i oni mają podobne problemy, co Warszawa.
    Jest tam wariant z tunelem i wariant alternatywny...

    Można prosić o kolejne przykłady?
    Zrobiło się ciekawie...

    > [...] W wielu miastach oczywiście nie buduje się już takich tras, bo one
    > już tam są. [...]

    No to może zakończmy wyliczanie miast, gdzie trasy ekspresowe/autostrady już
    są? Bo w końcu rozpatrujemy przykład miasta (Warszawy), gdzie drogi dopiero są
    w planach...

    Pozdrówka! M.
    Mariusz J.
  • seiw83 20.05.06, 15:59
    swietny przyklad podobne warunki startu co ciekawe gestosc wystepowania
    miasteczek przy drogach jes porazajaca w stosunku do polski.Tylko pewnie tam
    struktora wlasnosci ziemi jest inna i warunki wykupu gruntow u nas jak trzeba
    wykupic miljony malutkichdzialeczek to sie zaczynja schody bo po co komu pole
    200m2 (przypadek toretyczny albo .1 ha
  • robert_c 20.05.06, 17:12
    freebemowo napisał:

    > Dokument z 2004. Na prawie 100km drogi 56km ma być w tunelu.

    Nie musiałeś aż tak daleko chodzić i szukać:
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=23704&w=39944433
    56 km w tunelu oznacza 44 km bez tunelu.

    > Cóż... Jeżeli przekonacie GDDKiA, zeby 50% planowanej naszej obwodnicy zamknęli
    > w tunelach, chyba się do Was przyłączę... ;)

    Tunele buduje się tam, gdzie trasa wchodzi w gęste miasto. Obwodnica Madrytu, jak wspomniałem, przebiegać ma bardzo blisko centrum, a więc w terenach bardzo silnie zurbanizowanych.
    Obwodnica Warszawy biegnie w 90% przez tereny słabo zurbanizowane.
    Wystarczy spojrzeć na mapy i zdjęcia satelitarne.
    Tam gdzie nasza obwodnica wchodzi w rejony o większej liczbie bloków, ma być schowana w tunelu. Gdyby warszawska obwodnica wcinała się tak głeboko w miasto, też musiałaby być w tunelach
    Chcesz, by warszawska obwodnica składała się w 50% z tuneli nawet tam, gdzie nie jest to konieczne? A chciałbyś płacic 7 zł za litr paliwa?


    > Co do Pragi, znowu troszkę poGooglałem...
    > Znalazłem taką mapkę:

    Praga jest powierzchniowo niemal taka sama jak Warszawa.
    Obwodnica Pragi wchodzi w granice miasta. Gdybyś nałozył jej przebieg na mapę warszawy w tej samej skali, uzyskałbyś niemal dokładnie POW, WOW i Trasę Mostu Północnego.
    Znamy mapy obwodnicy Pragi od półtora roku i wielokrotnie ją prezentowaliśmy na naszym forum.
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=23704&w=16707865&a=16707865
    Zwracam uwagę, że w wielu miejscach przecina ona blokowiska.

    > I jeszcze jedna ciekawostka:
    > www.ceskedalnice.cz/prilohy/varianty518-519.jpg
    > Czyli i oni mają podobne problemy, co Warszawa.
    > Jest tam wariant z tunelem i wariant alternatywny...

    Ma być realizowany wariant z tunelem (o wiele krótszym, niż ten na Ursynowie, czy Bemowie).

    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • robert_c 20.05.06, 17:28
    Dodam jeszcze, że czeska Praga nie ma parku narodowego u swoich granic, czy innych rezerwatów, jak Las Bemowski, Las Kabacki, Mazowiecki Park Krajobrazowy, Ławice Kiełpińskie, Wyspy Zawadowskie. Czyli zpokojnie obwodnica tego miasta mogłaby w wielu miejscach wyjść poza granice administracyjne Pragi bez konfliktu z ekologami. Jednak nie.
    Po prostu obwodnicy miejskiej, która ma służyć temu miastu, nie można prowadzić dalej jak 10 km od centrum. Inaczej nie jest to obwodnica miejska, a pozamiejska, tranzytowa i dla ruchu miejskiego, czy aglomeracyjnego nie ma żadnego znaczenia.
    polecam porównanie tych map. Wszystkie są w tej samej skali:
    siskom.waw.pl/mapy/europa/rzym1.gif
    siskom.waw.pl/mapy/europa/warszawa1.gif
    www.siskom.waw.pl/mapy/europa/warszawa1-rzym.gif
    Dobrze też zobaczyć obwodnicę Rzymu z satelity.

    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • zbig72 13.06.06, 14:25
    > Obwodnica Warszawy biegnie w 90% przez tereny słabo zurbanizowane.
    > Wystarczy spojrzeć na mapy i zdjęcia satelitarne.

    chyba patrzysz na zdjęcia z ruskich satelitow z lat 60-tych :)))))))))

    zamiast gapić się w komputer przejdź się po Bemowie - w bezpośrednim
    sasiądztwie planowanej trasy biegnie ona pod oknami kilkudziesięciu tysięcy
    mieszkańców!!!!

    a tunel polegający na jakichś powykręcanych ekranach to nie jest żaden tunel
    (spaliny i hałas takie same) tylko mydlenie oczu - trasa AK powstała i co??
    smierdzi, hałasuje a pożytek z niej żaden bo wiecznie zakorkowana i szybciej
    jechać zwykłymi NORMALNYMI MIEJSKIMI ulicami (za to TIR-ów na niej dostatek - a
    podobno miało nie być tranzytu...)

    zdjęcia które publikujecie dotycza modernizacji dróg istniejących - żaden
    człowiek w Europie nawet nie ważyłby się zaproponować budowy autostrady "od
    zera" jeśli wcześniej zbudowano w tym samym miejscu ogromne osiedla!!!
  • tomala76 13.06.06, 15:02
    zbig72 napisał:

    > chyba patrzysz na zdjęcia z ruskich satelitow z lat 60-tych :)))))))))
    Tzn że zdjęcia zachodnich miast też są zrobione na komputerze?
    > zamiast gapić się w komputer przejdź się po Bemowie - w bezpośrednim
    > sasiądztwie planowanej trasy biegnie ona pod oknami kilkudziesięciu tysięcy
    > mieszkańców!!!!
    A ile metró to jest już bezpośrednie sąsiedztwo??
    > a tunel polegający na jakichś powykręcanych ekranach to nie jest żaden tunel
    > (spaliny i hałas takie same)
    Nie kompromituj sie człowieku... Pojedz sobie w dowolne miejsce gdzie są ekrany
    i sprawdz na własne uszy.

    > trasa AK powstała i co??
    > smierdzi, hałasuje a pożytek z niej żaden bo wiecznie zakorkowana i szybciej
    > jechać zwykłymi NORMALNYMI MIEJSKIMI ulicami (za to TIR-ów na niej dostatek -
    A pomyślałeś co by sie działo gdyby nie było AK? Jeżeli tak to napisz co sobie
    pomyślałeś a jak sobie nie pomyślałeś to sie zastanów nad tym...
    >
    > podobno miało nie być tranzytu...)
    No i ten TIR pewnie jechałby zwykła ulicą bo niby którędy miałby jechać? No
    którędy?

  • grzegorz284 21.05.06, 13:47
    <<To jest wątek o tym jak w innych miastach wygląda infrastruktura drogowa. Tym
    razem poparte jest wszystko zdjęciami.
    Jak widzisz, to ludzie w tych miatach mieszkają w pobliżu autostrad i chyba
    jakoś nie umierają.<<
    Niestety chorują lekko i cięzko a także i umierają. Wpływ toksyn wydzielanych
    przez samochody
    na ludzki organizm jest opisany, udowodniony i niezaprzeczalny.
    <<Poza tym wielokrotnie wszelkiej maści stowarzyszenia usiłowały wmawiać
    niezorientowanym ludziom, że (cytuję) "... nigdzie w świecie nie buduje się
    autostrad przez środek miasta...">>
    Co innego jest ulepszanie tras biegnących przez miasta a co innego wytyczanie
    zupełnie nowych .
    Na ogół jest tak, że najpierw byla droga a potem przy niej kto chciał to
    budował dom, wieś, miasto.
    To oczywiste, że poczatkowo piaszczysty trakt był z czasem brukowany, potem
    poszerzany, asfaltowany i dostosowywany do aktualnych wymogów. Domy, osiedla,
    wsie, miasta
    zbudowano PRZY tych drogach. Droga pod Hradczanami prawdopodobnie była juz
    zanim powstaly same Hradczany. To miasto zbudowano przy tej
    drodze.Prawdopodobnie tak jest w większości pokazywanych tutaj przykładów.
    Zupełnie inną sprawą jest wytyczanie całkiem nowych szlaków komunikacyjnych w
    tym obwodnic. Niestety trudno wysnuć jakies wnioski na ten temat z
    demonstrowanych tu fotografii. Chodzi mi o sam proces wytyczania i potem
    realizacji.
    Może z wyjatkiem Pragi, gdzie widać wyrażnie na planie jak powstająca
    zewnetrzna obwodnica bardzo konsekwentnie omija tereny zabudowane. Mają sprawę
    ułatwioną bo już dawno wycięto tam wszystkie lasy. Nie mają Puszczy
    Kampinoskiej ani Lasu Kabackiego, ani MPK, ani Całowania..
    ( pewnie bardzo im tego zazdrościcie! :)
    Bardzo wątpię by w przytaczanych tu przykładach posługiwano się planami z przed
    pół wieku!
  • robert_c 21.05.06, 17:15
    grzegorz284 napisał:

    > <<To jest wątek o tym jak w innych miastach wygląda infrastruktura drog
    > owa. Tym
    > razem poparte jest wszystko zdjęciami.
    > Jak widzisz, to ludzie w tych miatach mieszkają w pobliżu autostrad i chyba
    > jakoś nie umierają.<<
    > Niestety chorują lekko i cięzko a także i umierają. Wpływ toksyn wydzielanych
    > przez samochody
    > na ludzki organizm jest opisany, udowodniony i niezaprzeczalny.

    Grzegorzu. Pisałem Ci już, że to nie jest wątek o tym czemu Grzegorz nie lubi POW.

    Ale odpowiem Ci.
    W tym roku zawartość pyłu zawieszonego PM 10 jest wyjątkowo przekroczona w całej Warszawie. Jednym z najbardziej skażonych miejsc w Warszawie jest Al.Niepodległości, przy ktorej tez mieszkam.
    Przypominam, że pod Al.Niepodległosci leci linia metra i nie jeździ nią żaden tranzyt.
    Przez Warszawę nie przechodzi żadna autostrada, a tras bezkolizyjnych można policzyć na palcach jednej ręki.
    Jeśli mówimy o skażeniach spowodowanych spalinami od samochodów, to powodują je nie autostrady i ekspresówki, ale samochody jakie jeżdżą. Nie ma znaczenia więc, czy to autostrada, ekspreśówka, czy zwykła miejska ulica.
    Spalin jest jednak wiecej w powietrzu gdy samochody stoją w korkach. I to jest fakt.

    My jesteśmy za tym by odkorkowac miasto i tym samym spowodować poprawe warunków środowiskowych w Warszawie. Budowa obwodnicy miejskiej jest jedną z metod doprowadzenia do tego.
    I nie ma tu znaczenia, że Grzegorz czegoś nie chce.
    Poza Grzegorzem w aglomeracji mieszka sporo ponad 2 mln ludzi.
    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • yoss2 19.05.06, 12:30
    czy dom przy rezerwie terenu pod drogę to jest to jego problem. nikt nie
    zmienia kosztownych planów dla kilkuset czy nawet kilku tysięcy pierdołowatych
    mieszkańców, którzy nie sprawdzili planów gminy przed kupnem. Bo droga ma
    służyć dziesiątkom tysięcy kierowców. Ale tam jest demokracja, czyli mniejszość
    musi się dostosować dla dobra większości. W normalnych krajach ogół mieszkańców
    nie musi płacić w postaci tuneli, za bezmyślność czy głupotę mniejszości.

    Ale normalne kraje nie wymyśliły solidaryzmu społecznego ani liberum veto.
  • grzegorz284 21.05.06, 13:58
    <<Ale tam jest demokracja, czyli mniejszość
    musi się dostosować dla dobra większości. W normalnych krajach ogół mieszkańców
    nie musi płacić w postaci tuneli, za bezmyślność czy głupotę mniejszości.....>>
    Prawdziwa demokracja polega na tym, że prawo chroni mniejszość i zapewnia jej
    warunki do normalnego i godnego życia. Jesłi Twoim ideałem jest Chińska
    Republika Ludowa to Ci współczuję,
    chociaż póki co <<... To wolny kraj i wolne poglądy i wolność wyboru miejsca
    zamieszkania.>>

  • dwunastnica 20.05.06, 21:46
    Hmm, właśnie w Madrycie będą modernizowali obwodnicę i puszczali jej dużą część
    w tunelu. Dlatego parę postów wcześniej wspomniałem o Madrycie ... Tak to się
    robi w cywilizowanych krajach.
  • oktawiusz_2013 20.05.06, 22:29
    Dwunastnico kochana(y);), u nas tez sie planuje tunele w terenach gęsto
    zabudownych, a tam gdzie obwodnica idzie po polach leci sobie na powierzchni.
    Jak widać my już od początku jesteśmy bardziej cywlizowani, niż
    inni "cywilizowani":) Zgadzasz się chyba jednak, że w cywilizowanych krajach
    obwodnice buduje się DLA mieszkańców metropolii, a nie 40 km od miasta dla
    jakiś wyimaginowanych tabunów ruskich tirów. Zauważ jak to się robi w
    cywilizowanym Madrycie:)
    --
    SISKOM
  • ajek83 19.05.06, 19:08
  • yasioo7 19.06.06, 13:31
    Najmniejsza Madrycka obwodnica autostradowa ma 30 km obwodu. To oznacza, że
    leży średnio w odległości mniejszej niż 5 km od centrum miasta (dokładnie 4,77
    km). To trochę mniej niż odległość z centrum Warszawy do Trasy Armii Krajowej,
    ponad 2 razy bliżej niż do Południowej Obwodnicy Warszawy i prawie 2,5 raza
    bliżej niż do Wschodniej Obwodnicy Warszawy.
    --
    Forum SISKOM TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • robert_c 19.06.06, 17:40
    A mnie za każdym razem powala jak widzę koszty zbudowania tras podawane z
    dokładnocią do jednego euro (jak w podanym linku) a nawet do jedego eurocenta.

    Przy okazji wpadło mi do głowy kilka pomysłów:
    1. Wysłać naszych decydentów na szkolenie do Hiszpanii (z przypilnowaniem, by
    wyjazd był jednak roboczy, a nie wypoczynkowy)
    2. Zatrudnić Hiszpanów w naszych urzędach odpowiedzialnych za budowę dróg.
    3. Wybrać Hiszpana na prezydenta Warszawy
    4. Wypowiedzieć wojnę Hiszpanii i zaraz się poddać.

    Może kiedyś i u nas będzie normalnie.

    PS. Mieszkańcy Madrytu zapewne padają jak muchy i umierają na raka.
    A może po prostu nie znają tego opracowania, którym pewne stowarzyszenie z
    Chomiczówki (którego teraz nazwy nie pamiętam) tak wszystkich straszy.
    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • corgan1 19.06.06, 21:56
    no chyba że te ruskie tiry co to jeżdżą z Moskwy do Lizbony wte i wewte to nie
    jeżdżą przez Madryt tylko inną trasą. Bo na tych zdjeciach nie ma tych słynnych
    tysięcy ruskich tirów. Zmieniałem okulary na inne ale nie dopatrzyłem się? Może
    wy coś widzicie?

    Inne wytłumaczenie nawet logiczniejsze - Madryt nie ma środka miasta więc
    ludzie nie mogą się sprzeciwiać autostradom w środku miasta. Bo trudno chronić
    przed autostradami coś czego nie ma, co nie? Więc buduje się autostrady w nie-
    środku miasta czyli wszędzie dookoła miasta tam gdzie jest taka potrzeba.

    Logiczne, nie?
  • conieco1 19.06.06, 22:21
    Czasami wrzucam w różnych forach teksty, że ciemnogród jak w białorusi. Ale
    muszę białorusinów przeprosić, nie ma większego ciemnogrodu drogowego od
    naszego!!! Właśnie dzisiaj obejżałem sobie ich niedawno oddaną obwodnicę
    autostadową miasta. Ring w przybliżeniu po śladzie Trasy toruńskiej,
    Siekierkowsiej, dalej trudno znaleźć odpowiedniki i wszędzie bezkolizyjne
    wezły. Ten wynalazek na marynarskiej to oczywiście żadna obwodnica.
    I SIĘ ZAŁAMAŁEM JAK NAŁOŻYŁEM ODPOWIEDNIEJ SKALI TĄ OBWODNICĘ I TĄ WCZEŚNIEJSZĄ
    POKAZYWANĄ PRZEZ WAS MADRYTU. O ja p... jaki u nas jest syf warszawski!!!!
  • kazuyoshi78 05.07.06, 13:28
    I co niby ma wynikac z tych wszystkich zdjęć? To, że w Warszawie trasy
    ekspresowe mają przebiegąć miedzy gęsto zaludnionymi terenami, "bo tak jest w
    Helsinkach i Amsterdamie"?

    A jakby w środku Helsinek lub Amsterdamu stała wielka smrodząca huta, to tez
    nie mielibyście nic przeciwko podobnej inwestycji w środku Warszawy, "no to tak
    jest w Helsinkach"?

    To, ze cos jest w Helsinkach lub Amsterdamie, naprawdę jeszcz enie świadczy o
    sensownioścu takich rozwiązań.
    --
    Warszawa na fotografiach

    Aby kura była zdrowa od chwili narodzin, należy regularnie smarować jajka
    specjalnym żelem.
  • oktawiusz_2013 05.07.06, 16:38
    Kazuyoshi, nie chodzi o śmierdzące huty;)))

    Chodzi o to, że są ludzie w Warszawie i nie tylko, którzy publicznie twierdzą,
    że nowoczesna infrastruktura drogowa nigdzie na świecie nie przebiega przez
    miasto. Te zdjecia udowadniają, że to kłamstwo. Drugim kłamstwem powtarzanym do
    znudzenia przez przeciwników obwodnic miejskich jest twierdzenie, że będą
    służyły one li tylko tranzytowi. Tak jakby były budowane li tylko dla kierowców
    TIRów. Była tu mowa o sieci obwodnic miejskich w Madrycie. Oto kilka zdjęć,na
    których widać komu takie obwodnice przede wszystkim służą. A może samochody
    osobowe to też tranzyt dalekosiężny? :


    www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=8913264&postcount=926

    Obwodnice miejskie w Warszawie będą służyły przede wszystkim warszawiakom!!
    --
    SISKOM
  • robert_c 05.07.06, 17:05
    Do tego, co napisał powyżej kolega, chciałbym dodac, że powyższe zdjecia nie
    mają udowadniac, tylko pokazac jak to jest w cywilizowanych miastach.
    Wnioski każdy może wyciągnąć sobie sam.

    A jeśli chodzi o smrodzenie i zanieczyszczenie środowiska, to bardziej truje
    Warszawę zakorkowana Al.Niepodległosci, jak 18-sto pasowa M30 w Madrycie.

    Dziękuję.
    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • zbig72 07.07.06, 00:12
    robert_c napisał:

    > A jeśli chodzi o smrodzenie i zanieczyszczenie środowiska, to bardziej truje
    > Warszawę zakorkowana Al.Niepodległosci, jak 18-sto pasowa M30 w Madrycie.

    to znajdź takiego co wolałby mieszkać przy 18-dto pasmówce niż przy
    Niepodległości - jest też fizycznie niemożliwe żeby mniej smrodziła i
    zanieczyszczała... przykład nietrafiony choćby z tego powodu że przy
    Niepodległości są jedne w wyższych cen mieszkań w Warszawie (ciekawe czemu
    akurat tam a nie przy Prymasa 1000-lecia skoro trasy takie super)

  • robert_c 07.07.06, 00:42
    Na cenę nieruchomości ma wpływ wiele czynników.
    Górny Mokotów jest jedną z droższych dzielnic. W dużej mierze ma na to wpływ metro i bliskość centrum.
    Prymasa 1000-lecia to z kolei hybiony przykład. Stoją blisko niej obskurne blokowiska, a trasa ma bardzo kiepskie zabezpieczenia i w dodatku przed Rondem Zesłańców Syberyjskich tworzą się korki.

    Co do warszawskich ulic i jakie powodują zanieczyszczenia:
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=23704&w=41889980
    pomiędzy styczniem, a kwietniem na Niepodległosci notowano przekroczenie zanieczyszczeń 79 razy. Od stycznia do końca kwietnia to 120 dni.
    Gdyby M30 w Madrycie tak przekraczała normy, to zostałaby po prostu zamknięta.
    Polecam też popatrzenie jakie domy stoja przy M30. Nie sa to wcale getta dla azylantów.
    Takie są fakty, ale wg ciebie to tym gorzej dla faktów.

    Dziękuję

    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • admiral_0000 07.07.06, 08:54
    Szczerze mówiąc, nie obraź się Robert, ale ja mając do wyboru mieszkać przy M30
    czy przy Niepodległości - zdecydowanie wybrałbym M30:-))
    A co do RZS - nie można tego g...noju jakoś niewielkim kosztem przeprojektować
    i porawić? Może trzeba by inaczej zorganizować ruch na pPRAWOSKRĘTACH z Al.
    Prymasa w Jerozlimskie i z Jerozolimskich w Al. Prymasa?
    --
    "... za wszystko co uczynił Warszawie, Michał Borowski powinien byc
    rozstrzelany..."
    Z Oświadczenia Brygady Młodzieżowej Zbrojnych Proletariuszy na rzecz Komunizmu.
  • gardar 07.07.06, 11:52
    Korek na trasie Prymasa Tysiąclecia ma bardzo dziwną anatomię.
    Pierwsze zastoje pojawiają się już na słynnych "dwóch zakrętach", czyli w
    okolicy węzła z przyszłą S8 do Konotopy. Co ciekawe, wydaje się, że powodem
    tego zastoju jest mały promień łuku plus lekki podjazd - ciężarówki ostro
    zwalniają, a że z reguły jest ich tam tyle, że starcza na wszystkie trzy pasy,
    to i korek się tworzy.
    Czasem ten pierwszy zastój znika za zakrętem!
    Potem "zawirowania" w strumieniu pojazdów są spowodowane węzłem z Górczewską -
    włączający się do ruchu usiłują szybko zająć lewy pas, gdy tymczasem manewr
    zmiany pasa na prawy usiłują wykonać zjeżdżający na węźle z Wolską/Kasprzaka.
    Efekt wiadomy.
    To samo, tylko w większym wymiarze ma miejsce na kolejnym węźle
    (Wolska/Kasprzaka). Masa pojazdów wjeżdżająca na Trasę tuż za zjazdem z
    estakady kompletnie zatyka arterię. Co ciekawe, jak już się "przełknie"
    ten "wir" to lewym pasem można jako tako zajechać prawie do samego ronda.
    Przed rondem jest siedem (sic!) pasów (2L+3+2P), więc tu się raczej nic nie da
    zrobić, aczkolwiek gdyby dobudować kawałek jezdni tak, żeby kierunek Wola-
    Włochy nie kolidował z Centrum(TŁ)-Włochy (czyli Wola-Włochy jechałby bez
    świateł), to wtedy nie byłoby kolejki aut czekających na prawym pasie (wtedy są
    jeszcze tylko trzy!) w tunelu i mogłoby być nieco luźniej.
    W każdym razie IMHO to nie rondo generuje korek na Trasie Prymasa Tysiąclecia,
    lecz za gęste węzły + zbyt duże natężenie ruchu.
    Wg mnie, tylko przeniesienie części ruchu na S8 (do Konotopy) i (w dlaszej
    przyszłości) na N-Skę rozładuje ten korek.
    Sytuacja analogiczna jest w drugą stronę przed mostem G-R i zjazdem na
    Tarchomin.
    --
    Piotr Sobczyński
  • zbig72 09.07.06, 00:23
    i ja zbudujemy kolejne odcinki tego typu tras to będzie to samo - dziś nikt
    rozsądny nie korzysta z Trasy AK w godzinach szczytu - dużo szybciej jedzie się
    zwykłymi ulicami, więc jaki sens budować te trasy - do przejzadów w nocy kiedy
    i tak wszędzie jest pusto???
  • koszatek 09.07.06, 01:20
    Którymi ulicami jest szybciej niż trasą AK?
    Jeździłem nią z Żoliborza na Szczęśliwice i jest bezkonkurencyjna, nawet pomimo korka przy RZS.
    Mosty? Sąsiednie także się korkują.
  • robert_c 09.07.06, 10:56
    zbig72 napisał:

    > dziś nikt rozsądny nie korzysta z Trasy AK w godzinach szczytu.

    Tia... :))))

    Jeśli ktoś chce dostać się z Bemowa na Trachomin, a jest rozsądny, to jedzie Mostem Gdańskim...
    O, przepraszam - nikt rozsądny nie jedzie Mostem Gdańskim w godzinach szczytu.
    No to Mostem Śląsko-Dąbrowskim... chyba też nikt rozsądny nie pojedzie.
    Most Świętokrzyski jest pusty.... Tylko z Bemowa i Tarchomina do mostu Świętokrzyskiego kawał drogi i .... trzeba stać w korkach na warszawskich ulicach. Chyba nikt rozsądny jednak nie pojedzie z Bemowa na Tarchomin przez Most Świetokrzyski....
    Więc wracamy do punktu wyjście - Trasa AK.

    Zbigu. Jakie znaczenia ma obecnie istniejąca Trasa AK i Most Grota przekonamy się jak ją wkrótce zamkną.


    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • tomkrt 09.07.06, 12:21
    robert_c napisał:

    > zbig72 napisał:
    >
    > > dziś nikt rozsądny nie korzysta z Trasy AK w godzinach szczytu.
    >
    > Tia... :))))
    >

    > Most Świętokrzyski jest pusty....

    Chyba dawno nie jechałeś świętokrzyskim
    w godzinach szczytu zaczyna dochodzić do maksymalnej swojej przepustowości
    a czasem się korkuje w kierunku pragi w goidznach 15-18 a w kierunku centrum 8-9.
    Nie ma w Warszawie mostu "pustego"
  • robert_c 09.07.06, 14:34
    Fakt. Mostem Świętokrzyskim jeżdżę dosyć okazjonalnie i raczej w dni wolne od pracy. Wtedy jest pusty :))))

    OK. Czyli Zbig robi jeden, ale podstawowy błąd piszac, że nie opłaca się wjeżdżac na Trasę AK. Zapewne nie myśli w tym przypadku o tej trasie jako o lączniku dwóch brzegów Wisły. Dobrej aletrnatywy dla mostu Grota nie ma. Chyba że most w Zakroczymiu i Nowym Dworze Mazowieckim.
    Z kolei jeśli Zbig jako jazdę trasą AK ma na myśli tylko odcinek po zachodniej stronie Wisły, to rzeczywiście jechanie trasą AK nie ma aż takiego sensu, zważywszy, że ten odcinek zaczyna się na Wisłostradzie, a kończy tuż za Powązkowską.
    Ja jednak bardzo często korzystam z tej trasy tylko po lewej stronie Wisły, jak na przykład jadę z okolic Dworca Zachodniego na Bielany (np. do UD Bielany). Jade wtedy od Ronda Zesłańców, Prymasa Tysiąclecia, Trasą AK do węzła z Broniewskiego. Dopiero potem wjeżdżam w uliczki Bielan.
    Jeśli Zbig uważa, że jadę nierozsądnie, to poprosiłbym go o wskazanie rozsądnej trasy przejazdu. Będę zobowiązany.

    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • gardar 11.07.06, 11:59
    Ja codziennie wracam z pracy na Bielanach do domu na Bródnie. Przetestowałem
    już chyba wszystkie warianty przejazdu z zegarkiem w ręku. Okazuje się, że
    lepiej odstać 10-15 minut w korku na trasie AK (zaczyna się przerzedzać gdzieś
    w połowie mostu, a po minięciu wjazdu z Jagiellońskiej jest już luz (no, trochę
    się czeka przy Łabiszyńskiej) niż jechać np Podczaszyńskigo do Wisłostrady i
    dalej w korku na moście albo co gorsza, zakorkowanym Gdańskim.
    Mało tego, czasem z tych Bielan muszę przebić się na Grochowską (odbieram żónę
    z pracy) i okazuje się, że najkrócej jadę trasą AK - Jagiellońska - Wybrzeże
    Helskie - Targowa, mimo odstania 10-15 minut na trasie AK.
    Próbowałem jechać przez most Ś-D, nawet Św, ale ten od niedawna też już
    zatkany. Poza tym, Wisłostrada blokuje się przed trasą W-Z.
    Wychodzi na to, że dla Grota nie ma alternatywy.
    Coś się może zmieni po przebudowaniu ronda Starzyńskiego...
    W drugą stronę też nie ma za bardzo wyboru (Bródno - Al.
    Jerozolimskie/Popularna). Na szczęście, jeżdże tam na 9.30-10.00, więc po
    odstaniu 10-15 minut przez RZS i tak wychodzi najkrócej. Jest niby skrót od
    Ordona opłotkami między torami i przez Włochy, ale jak tam raz jechałem (w
    drugą stronę), to natężenie ruchu i nasycenie ciężarówkami było takie, że
    średnia prędkość wyszła chyba ok. 20 km/h. I w sumie nie zaoszczędziłem ani
    minuty.
    --
    Piotr Sobczyński

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka