Dodaj do ulubionych

ŻW: Most Syreny stanie teraz na Trasie Toruńskiej

23.08.06, 13:22
www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=11&news_id=93469
Od 1 września wojsko zacznie na nowo montować konstrukcję

Konstrukcja ma być gotowa 15 października. Stanie pomiędzy dwoma estakadami Trasy Toruńskiej. Posłuży jako tymczasowa przeprawa.


Zarząd Dróg Miejskich ustalił wreszcie datę rozpoczęcia remontu estakad Trasy Toruńskiej. Prace na ponad 700-metrowym odcinku pomiędzy ul. Jagiellońską a Wysockiego mają się rozpocząć 1 września i będą podzielone na dwa etapy. Najpierw drogowcy wyremontują estakadę południową (w stronę Marek), ponieważ jest w lepszym stanie i prace będą trwały krócej. W drugiej kolejności gruntownie odnowiony zostanie wiadukt w stronę Bielan.

– Prawdopodobnie będzie on całkowicie rozebrany, a w jego miejsce powstanie nowy – mówi Urszula Nelken, rzeczniczka ZDM. Właśnie dlatego pomiędzy dwa wiadukty zostanie wstawiona konstrukcja mostu Syreny, po której będzie odbywał się ruch w jedną stronę.


Powrót prowizorki

Most Syreny został zbudowany przez żołnierzy jako zastępcza, saperska przeprawa przez Wisłę. Powstał w ekspresowym tempie stu dni – od kwietnia do czerwca 1985 r. Łączył okolice ul. Tamka i Wybrzeże Szczecińskie. Miał służyć warszawiakom tylko podczas remontu mostu Poniatowskiego. Jednak po zakończeniu prac postanowiono go zostawić na czas remontu mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Równocześnie w Warszawie znacznie wzrósł ruch samochodów i most Syreny pozostał aż do września 2000 roku. Teraz w jego miejscu stoi most Świętokrzyski.


W dobrym stanie

Rozłożony na części most Syreny znajduje się obecnie w magazynie ZDM przy ul. Gołdapskiej. Trafił tam na przechowanie właśnie po to, by w razie potrzeby można go było w każdej chwili ustawić jako zastępczą konstrukcję podczas skomplikowanych remontów dróg.

– Most jest w dobrym stanie. Zaraz po zdemontowaniu został zakonserwowany – mówi Maciej Biernawski z wydziału mostów ZDM.

Cała konstrukcja to w zasadzie dwa równoległe mosty. Razem miały dwie wąskie, sześciometrowe jezdnie, podzielone dodatkowo na dwa pasy ruchu. Samochody poruszały się po asfaltowej nawierzchni położonej na drewnianych deskach. Ograniczenie prędkości wynosiło 40 km na godzinę.

Saperzy 21 lat temu rozstawili przeprawę w niecałe trzy miesiące. Ile czasu zajmie to teraz? – Aktualnie opracowywany jest plan rozstawienia podpór. To trudne zadanie, bo trzeba je będzie stawiać na terenach kolejowych, pomiędzy torami. Poza tym oprócz mostu Syreny trzeba będzie rozstawić łącznice – mówi Biernawski. – Chodzi o to, że most można złożyć tylko do jazdy na wprost. Tymczasem trzeba będzie jeszcze dobudować zjazd i wyjazd, które będą zmontowane z innych konstrukcji. Złożeniem tymczasowej estakady zajmie się Inowrocławski Pułk Komunikacyjny Wojska Polskiego. Początek budowy zastępczego wiaduktu zbiegnie się z rozpoczęciem remontu południowej estakady. – Będziemy na niej wymieniać dylatacje (elementy łączące konstrukcję wiaduktu) i uszczelniać całość. Większość prac będzie prowadzonych pod nawierzchnią, więc nie będzie utrudnień w ruchu – tłumaczy Urszula Nelken.

– Kiedy już będziemy mieli do dyspozycji stalową estakadę, przekierujemy na nią ruch, aby na remontowanym wiadukcie wymienić nawierzchnię (frezowanie – przyp. red.).


Do rozbiórki

Gorzej będzie podczas remontu estakady w stronę Bielan. Prawdopodobnie trzeba ją będzie rozebrać, a na jej miejscu postawić nową.

– Stan estakad na Trasie Toruńskiej jest zły. Jednak mimo odpadającej betonowej otuliny ich nośność nie jest jeszcze zagrożona. Nie zmienia to faktu, że wcześniej czy później remont jest konieczny – mówi dr Janusz Rymsza z Instytutu Dróg i Mostów.

Stan konstrukcji jest jednak koszmarny. Odpadające kawałki betonu odsłaniają zardzewiałe pręty zbrojeniowe. Na skrzyżowaniu z ul. Jagiellońską można zobaczyć metalowe kratownice podtrzymujące konstrukcję przed zawaleniem. Koszty remontu jeszcze nie są znane. Również termin zakończenia prac jest mglisty (wiadomo, że przyszły rok). – Mamy już wykonawcę, jednak cały czas prowadzimy negocjacje cenowe – tłumaczy Nelken.


Po dwa pasy

– Wiemy, że jest to bardzo zatłoczona trasa. Dlatego podczas remontu będziemy utrzymywać co najmniej po dwa pasy ruchu w obie strony – deklaruje Marek Mistewicz, dyrektor ZDM.

Jednak dwa pasy na moście Syreny są bardzo wąskie. Jeśli wjedzie tam autobus, a tamtędy jeździ 13 linii, to obok nich przejedzie co najwyżej mały fiat. Czy w takim razie autobusy zostaną wycofane z tego rejonu na czas remontu? – Jeszcze nic nie postanowiliśmy – mówi Grzegorz Ćwiek, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

Most Syreny powstał, by służyć zaledwie kilka miesięcy. Zdemontowano go jednak dopiero po 15 latach. Miejmy nadzieję, że tym razem drogowcy uwiną się szybciej z remontem.

MACIEJ CZERSKI mczerski@zw.com.pl

--
Strona internetowa SISKOM
TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
Edytor zaawansowany
  • robert_c 23.08.06, 13:29
    Remont ma się zacząc 1 września?

    jakoś tak zauważyłem, że ZDM dziwnie od kilku lat planuje zaczynac remonty z
    początkiem wakacji, a zaczyna z początkiem roku szkolnego.
    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • tomkrt 23.08.06, 13:29
    tomkrt napisał:

    > Chodzi o to, że most można złożyć tylko do jazdy na wpros
    > t. Tymczasem trzeba będzie jeszcze dobudować zjazd i wyjazd, które będą zmontow
    > ane z innych konstrukcji. Złożeniem tymczasowej estakady zajmie się Inowrocławs
    > ki Pułk Komunikacyjny Wojska Polskiego.

    Zapowiada się ciekawie, jeszcze troche i wszystko w Warszawie będziemy budować z prowizorycznych konstrukcji saperskich.



    > Do rozbiórki
    >
    > Gorzej będzie podczas remontu estakady w stronę Bielan. Prawdopodobnie trzeba j
    > ą będzie rozebrać, a na jej miejscu postawić nową.
    >

    Czyli zbudują nową konstrukcje tylko po to żeby w rok czy 2 po jej oddaniu została zburzona podaczas modernizacji Trasy Toruńskiej i AK do drogi klasy S

    >
    > Po dwa pasy

    ??? 2 - 3 metrowe pasy

    >
    > – Wiemy, że jest to bardzo zatłoczona trasa. Dlatego podczas remontu będz
    > iemy utrzymywać co najmniej po dwa pasy ruchu w obie strony – deklaruje M
    > arek Mistewicz, dyrektor ZDM.
    >
    > Jednak dwa pasy na moście Syreny są bardzo wąskie. Jeśli wjedzie tam autobus, a
    > tamtędy jeździ 13 linii, to obok nich przejedzie co najwyżej mały fiat. Czy w
    > takim razie autobusy zostaną wycofane z tego rejonu na czas remontu? – Je
    > szcze nic nie postanowiliśmy – mówi Grzegorz Ćwiek, rzecznik Zarządu Tran
    > sportu Miejskiego.

    Czyli nie było by Autobusów na TT ??
    A co z ciężarówkami - też są szerokie co z nimi zrobią ??

    Zapowiadają się mega korki przez pare lat ( remont ZDM-u i przebudowa AK i TT przez GDDKiA) a most Północny w powijakach ;-((((((((((


    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • polsmol 23.08.06, 14:05
    tomkrt napisał:

    > tomkrt napisał:


    > Czyli zbudują nową konstrukcje tylko po to żeby w rok czy 2 po jej oddaniu
    zost
    > ała zburzona podaczas modernizacji Trasy Toruńskiej i AK do drogi klasy S

    A nie jest tak, że modernizacja trasy AK na tym odcinku ma polegać na ponownym
    wybudowaniu środkowych estakad dla ruchu tranzytowego?
  • tomkrt 23.08.06, 14:15
    polsmol napisał:

    > tomkrt napisał:
    >
    > > tomkrt napisał:
    >
    >
    > > Czyli zbudują nową konstrukcje tylko po to żeby w rok czy 2 po jej oddani
    > u
    > zost
    > > ała zburzona podaczas modernizacji Trasy Toruńskiej i AK do drogi klasy S
    >
    > A nie jest tak, że modernizacja trasy AK na tym odcinku ma polegać na ponownym
    > wybudowaniu środkowych estakad dla ruchu tranzytowego?

    No nie bardzo, na razie nie ma projektu budowalnego
    przebudowy trasy Toruńskiej do klasy S.
    Most grota ma być poszeżony do 5 pasów w każdym z kierunków.
    podobny przekrój będą miały estakady Żerańskie.
    w środek chyba nie wejdą estakaday o przekoju 2x3
    Nie zapadła jeszcze decyzja o ostatecznym podziale ruchu
    na tranzyt i lokal na moście Grota i ns tych estakadach.
    Wszystko wskazuje ze obecny remont ZDM-u to tylko prowizorka.


    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • tarantula01 23.08.06, 23:53
    > tomkrt napisał:
    > No nie bardzo, na razie nie ma projektu budowalnego przebudowy trasy
    > Toruńskiej do klasy S. Most grota ma być poszeżony do 5 pasów w każdym z
    > kierunków. podobny przekrój będą miały estakady Żerańskie. w środek chyba nie
    > wejdą estakaday o przekoju 2x3. (...)
    > Wszystko wskazuje ze obecny remont ZDM-u to tylko prowizorka.

    Może to być prowizorka połowiczna. Remont wiaduktu południowego (wymiana
    dylatacji), to na pewno niepotrzebnie władowane pieniądze w remont.
    Zburzenie i postawienie od nowa skrajnej estakady północnej, już nie. O ile
    zostanie wyłoniony wykonawca na zbudowanie tej części zanim GDDKiA nie będzie
    po pierwszych decyzjach wojewody w sprawie TT.
    Zwróć uwagę, że mówi się tylko głośno o budowie konstrukcji tymczasowej, a o
    budowie estakady docelowej na miejscu obecnej północnej tylko tyle, że będzie
    od nowa zbudowana. Ja myślę, że miasto ograniczy się do rozbiórki, a resztę
    przejmie GDDKiA.

    PS. w środku zmieszczą się estakady 2x3, ale byłoby to dosyć niekorzystne dla
    tej częsci Warszawy rozwiązanie.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • admiral_0000 24.08.06, 09:15
    > Zwróć uwagę, że mówi się tylko głośno o budowie konstrukcji tymczasowej, a o
    > budowie estakady docelowej na miejscu obecnej północnej tylko tyle, że będzie
    > od nowa zbudowana. Ja myślę, że miasto ograniczy się do rozbiórki, a resztę
    > przejmie GDDKiA.

    Wydaje mi się Wojtku, że w tym miejscu przemawia przez Ciebie nadmierny
    optymizm i myślenie życzeniowe.
    Jak niby od strony formalno - techniczno - prawnej miałoby to wyglądać? Bez
    decyzji lokalizacyjnej? Bez powzolenia na budowę? Bez zatwierdzonego budrzetu
    na tę inwestycję? Bezżadnego porozumienia z miastem?
    --
    "... za wszystko co uczynił Warszawie, Michał Borowski powinien byc
    rozstrzelany..."
    Z Oświadczenia Brygady Młodzieżowej Zbrojnych Proletariuszy na rzecz Komunizmu.
  • piotr_olimpijka 24.08.06, 23:26
    Wystarczy że PISuarowi decydenci dojda do wniosku:
    "A niech se"DZIADY"jeżdzą po tymczasowej estakadzie TT skleconej z Mostu Syreny
    do us..anej przebudowy TT przez GDDKiA. Sypiący się stary wiadukt rozbierzemy
    na koszt miasta. A nowy postawi GDDKiA za 2,3,4 lub 5 lat jak zakończy
    procedury, wariantowania, dostanie decyzje środowiskową i decyzję lokalizacyjną,
    zaprojektuje, dostanie pozwolenie na budowe, wyłoni w przetargu wykonawcę
    etc.etc." A kogo obchodzi stracony czas i nerwy a nawet zdrowie i życie Polaka-
    szaraka w korkach i na przystankach autobusowych na najbardziej ruchliwej
    trasie w Polsce.

    --
    ___________________________
    TT-Łabiszyńska A2-Komorniki
  • tomkrt 28.08.06, 11:09
    www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=11&news_id=93755
    Miejskie pojazdy korkują estakady na Żeraniu, bo tak każe... miasto

    Dlaczego autobusy na Trasie Toruńskiej jeżdżą lewą stroną jezdni, blokując ruch? Bo urzędnicy Zarządu Dróg Miejskich, zamiast brać się za potrzebny remont, wprowadzają dziwne zakazy.


    Rejon mostu Grota-Roweckiego i przyległych do niego estakad nad torami PKP jest najbardziej obciążoną siecią drogową w mieście. Jeździ tędy 145 tys. aut na dobę. Tymczasem stan nawierzchni mostu jest tak fatalny, że Zarząd Dróg Miejskich wprowadził na nim całkowity zakaz poruszania się ciężarówek. Zakaz ten jednak nie dotyczy autobusów. – Dopuściliśmy w tym rejonie warunkowo komunikację miejską – mówi Urszula Nelken, rzeczniczka ZDM. – Jednak na estakadzie w stronę Bielan (odcinek od ul. Marywilskiej do Jagiellońskiej – przyp. red.) muszą się one poruszać lewym pasem ruchu.


    To nie złośliwość

    Na kilkusetmetrowym wiadukcie nad torami PKP i bez dodatkowego zakazu było tłoczno. Teraz nie dość, że obowiązuje zakaz ograniczenia prędkości do 40 km na godzinę, kierowcom autobusów nie wolno w tym rejonie jeździć prawym pasem.

    – To skandal. Autobusy tarasują całą drogę, zamiast trzymać się najwolniejszego, prawego pasa – denerwuje się Mirosław Kraśnik, który codziennie jeździ Trasą Toruńską do pracy. – O dyspozycji ZDM dowiedziałem się od ŻW, do tej pory myślałem, że to złośliwość kierowców autobusów.

    Zdaniem ZDM, takie ograniczenie było konieczne. – Stan estakad jest nie najlepszy. Dlatego we wrześniu rozpocznie się ich generalny remont – mówi Urszula Nelken. Północna nitka prawdopodobnie zostanie całkowicie rozebrana i wybudowana od nowa.


    Będzie gorzej

    Niestety, remont wiaduktów będzie dla kierowców wyjątkowo uciążliwy. O ile południowa nitka (w stronę Marek) ma być wyremontowana do końca października, to północna część wiaduktu (do centrum) będzie zamknięta przez co najmniej kilka miesięcy. W tym czasie samochody będą się poruszały po tymczasowej konstrukcji złożonej z elementów mostu Syreny, który zostanie ustawiony w pobliżu.

    ZDM zapowiada, że na czas remontu utrzyma co najmniej po dwa pasy ruchu w obie strony. Będzie to jednak trudne do wykonania, kiedy ruch zostanie puszczony po zastępczym moście Syreny. Kilka lat temu, gdy przeprawa łączyła dwa brzegi Wisły w Śródmieściu, organizacja ruchu zakładała, że gdy na most wjeżdżał autobus, dla bezpieczeństwa musiał jechać środkiem.

    Może należałoby na czas przebudowy wprowadzić objazdy dla autobusów? – Słyszeliśmy o planowanym remoncie, jednak na razie nie ma jeszcze żadnych konkretnych decyzji – mówi Grzegorz Ćwiek. – Nie wykluczamy jednak przekierowania pojazdów na inne przeprawy, tak by nie paraliżować ruchu na moście Grota.


    Data: 2006-08-28

    MACIEJ CZERSKI
    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Aglomeracji Warszawskiej
  • gardar 21.09.06, 10:22
    Prace zaczęły się na początku września, a już widac postęp. Stoją dwa rzędy po
    pięć szkieletów podpór/filarów w każdym. Tyle widać z wiaduktów.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka