Dodaj do ulubionych

Rz: Tunel pod "Radosława"

24.05.07, 08:07
Tunel pod "Radosława"
www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_070524/warszawa_a_3.html
www.rzeczpospolita.pl/teksty/warszawa_070524/warszawa_a_3-1.F.jpg
Trzy wiadukty na palach w ulicy Andersa i tunel pod rondem "Radosława" - radni Śródmieścia opiniowali plan zagospodarowania okolic Dworca Gdańskiego

Plany zabudowy obszaru między al. Jana Pawła II, torami kolejowymi, Bonifraterską i Stawki przygotowali urzędnicy z miejskiego biura architektury. Dwa tygodnie temu ze swoją częścią planu pomiędzy ulicami Jana Pawła II, Stawki i Okopową zapoznali się radni Woli.

Tunelem do Arkadii

Największa rewolucja czeka okolice ronda "Radosława" i Dworca Gdańskiego. W pakiecie nowych rozwiązań komunikacyjnych miasto zaproponowało tunel zbierający ruch tranzytowy. Jego wlot znajdzie się przy ul. Powązkowskiej, a wylot za CH Arkadia. Tunel ma przebiegać pod Okopową, rondem "Radosława" i częścią ul. Słomińskiego.

Lokalny ruch ma natomiast ułatwić wydłużenie ul. Pokornej. Ta niepozorna uliczka za Intraco, która kończy się dziś przy wjeździe do byłej zajezdni autobusowej, w przyszłości połączy ul. Stawki z Dworcem Gdańskim. Dochodząc do ul. Słomińskiego, Pokorna zejdzie pod ziemię i dotrze do dworca. Tu zaplanowano nowe rondo.

Komunikacyjną dominantą okolicy będzie ustawiony na palach trzyczęściowy wiadukt na ul. Andersa. Po jego środkowym pasie pojedzie tramwaj, a po dwu pasach bocznych - samochody.

Zamknięta Bonifraterska

- Przedłużona zostanie ul. Błońska, zmyślą o mieszkańcach osiedli, które powstaną między torami kolejowymi a ul. Słomińskiego - objaśnia szczegóły planu urbanistka Anna Markert. - Z ruchu wyłączona będzie ul. Bonifraterska. Będą przy niej parkingi. Nie wszystkie rozwiązania podobały się radnym. - Plan nie przewiduje połączeń Śródmieścia z Żoliborzem - denerwował się radny Krzysztof Górski (PiS). - A tory to jak granica między dwoma miastami.

- Będzie przejście dla pieszych w okolicy Dworca Gdańskiego i stacja kolejowa Arkadia, z której zaplanowano zejście w stronę Żoliborza - uspokajała Jolanta Rajgrodzka z miejskiego biura architektury.

- Za mało jest propozycji dla ruchu lokalnego. A i na tranzytową Słomińskiego brakuje wjazdów - mówił radny Michał Bitner (PO). Architekci tłumaczyli, że skrzyżowania z obwodnicą Śródmieścia nie mogą występować częściej niż co 600 m, stąd tylko dwa wjazdy.

Znikną jeże i bażanty

W planie jest niewiele nowych budynków. -Okolice ul. Stawki i JanaPawła II są zabudowane, pierzeja Słomińskiego już powstaje, wydane są warunki zabudowy na osiedla w rejonie Inflanckiej - tłumaczyli architekci.

Nowy plan zakłada jedynie przy skwerze Batalionu Czata budynek w kształcie bramy, dokończenie zabudowy ul. Słomińskiego oraz niewielkie osiedla mieszkaniowe na działkach w okolicy Arkadii. - Zabudowa śródmiejska nie przewiduje ogródków -wyjaśniali twórcy planu.

- Przecież te działki to nie tylko zieleń, ale i zabytki - oponował działkowiec obecny na radzie. - Tu jest bunkier i miejsce straceń. Spotkać można jeże i bażanty.

- Może działki uznać za tzw. zieleń miejską - podpowiadali radni.

Ostatecznie radni zaopiniowali plan pozytywnie. Rada Warszawy powinna go uchwalić na początku 2008 r.
MONIKA GÓRECKA-CZURYŁŁO

--
TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
Obserwuj wątek

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka