• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Paraliż komunikacyjny na Służewcu Dodaj do ulubionych

  • IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.08, 23:11
    No to wiadomo, dlaczego w Galerii Mokotów nawet w poniedziałek rano
    nie da się zaparkować! Postuluję, aby Gm wprowadziła płatny parking!
    Zaawansowany formularz
    • Gość: kiu IP: *.aster.pl 14.01.08, 23:22
      Dopiero sie zorientowales? A my tam sobie parkujemy, ze hej! :) A tak powaznie -
      trudno zeby GM dzialala przeciwko wlasnej klienteli. Ci, ktorzy zostawiaja w
      niej samochody, wracaja do nich, a przy okazji robia zakupy. A myslisz ze
      dlaczego zbudowano kladke miedzy GM a biurowcami po drugiej stronie Woloskiej?
      • Gość: emka IP: 83.238.103.* 15.01.08, 14:54
        to się robi tak, że jeśli posiadasz paragon z zakupów to nie płacisz
        za parking i wszystko
      • Gość: Z Domaniewskiej IP: 194.106.193.* 15.01.08, 21:57
        takie to proste robi to cały świat, kolejka co 10 minut w obie
        strony i po problemie!!!!+ SZEROKIE CHODNIKI BEZ BŁOTA Z BUDÓW.
        • Gość: EC2A 2JN IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.01.08, 08:16
          To co że cały cywilizowany świat tak robi? Niech se tą koleją jadą, nas stać na samochody! Te głupki na zachodzie to nawet niwe linie tramwajowe budują!
          My swoje wiemy, SIKOM się zgadza, więc zrobimy tak:

          "W ciągu dwóch lat ruch kołowy na Służewcu wzrośnie o 6 tys. samochodów, którymi nowi pracownicy będą chcieli przyjechać do pracy - przewiduje Jakub Marszałek, ale pociesza: -W ciągu dwóch-trzech lat planowane jest poszerzenie al. Wilanowskiej pomiędzy Puławską i Marynarską, poszerzenie ul. Poleczki do nowego wiaduktu nad radomską linią kolejową, Trasy N-S z węzłami przy Marynarskiej i południowej obwodnicy Warszawy i poszerzenie Wołoskiej."


          I problem parkowania zniknie. Korków zresztą też.
    • Gość: Wojtek S. IP: *.sds.uw.edu.pl 14.01.08, 23:32
      Ot - jak planowanie przestrzenne siadło tak i problemy komunikacyjne
      narosły. GM powinna być przy stacji metra Wilanowska i dzielnica tam
      gdzieś obok przy skarpie (teraz są tam masowce-mieszkaniowce), ale
      nie było komu zaplanować i nakłonić inwestorow do zgodnych z dobrą
      praktyką (zwłaszcza w krajach Europy zachodniej) zachowań. Natomiast
      lepsze usytuowanie stacji Służewiec i większa ilość pociągów tamże
      też wpłynełyby pozytywnie na wizerunek tej "dzielnicy białych
      kołnierzyków". Ale "nie da się" lub "nie chce się", albo po prostu
      komuś się "opłaca" (kogoś się "opłaca"?)
    • Gość: Naked IP: *.axelspringer.pl 14.01.08, 23:44
      Ja na szczęście mam parkin, za który place mniej niż 50 euro netto. To fakt,
      miejsc w nim jest trochę wolnych, a kolejka oczekujących podobno nie mała. Nie
      mam pojęcia czym kieruje sie administrator budynku trzymając wolne miejsca.
      Przyznam, ze jak nie miałem parkingu to zaparkowanie rano było ciężkie, trzeba
      było kilka razy pokręcić sie po ulicy i liczyć, ze ktoś może odjedzie. O
      skrzyżowaniu Domaniewskiej z Postępu nie wspomnę, omijam to miejsce jak tylko
      mogę. Pozdrawiam
    • Gość: chinique IP: *.acn.waw.pl 15.01.08, 00:33
      ..., albo w ten sposób będzie się obsadzać głębokie zaplecze
      polityczne w zamian za lojalność, a pozwolenia na budowę będzie się
      wydawać wyłącznie pod wpływem koperty, to będzie tylko gorzej.
      Jeżeli wskaźniki parkingowe ustala Rada Warszawy i ustaliła je na
      max 30 miejsc na 1000mkw, to może niech rada ustali też ile mocy
      energii elektrycznej powinno się pozwolić przyłączyć na każde
      1000mkw biurowca i jakiego przekroju rury wodne i kanalizacyjne
      powinny tam prowadzić.

      Top Managementy ZDM-u, ZTM-u i innych tego typu przedziwnych "firm"
      powinny mieć tak ustawione wskaźniki premiowe, żeby we własnym
      interesie pilnować rozwoju miasta, przewidywać i zapobiegać
      powstawaniu takich zagadnineń poprzez oddziaływanie na plan
      inwestycyjny miasta.
    • Gość: !!! IP: 86.156.185.* 15.01.08, 00:37
      Pani Buffffffffffetowo, proszę zrobić normalną kolej miejską (kursy co 10 minut),
      linia jest modernizowana, powstają nowe przystanki, w czym problem? A
      samochody precz!
      • Gość: freeman IP: 193.24.24.* 15.01.08, 08:08
        A mieszkająć w Warszawie to na cholerę mi kolejka dojazdowa. To
        świetne dla ludzi z poza Wawki ale nie dla mieszkańców bo stacyjki i
        tak są na zadupiu i nie ma jak się do nich dostać. Tylko metro by tu
        coś pomogło ale to w naszym kraju inwestycja realna za 30-40lat
        • Gość: ! IP: 86.156.185.* 15.01.08, 12:16
          Kolego PiSzesz takie brednie że aż strach, szok tylko że uważa tak wielu
          pseudofachowców z Panią Bufetówką na czele.

          Linia kolejowa przechodzi przez sam środek opisanego obszaru, dojeżdża z jednej
          strony do samego Centrum z drugiej do lotniska - w każdym normalnym kraju by to
          była podstawa. Przecież, niesprawny myślowo pisarzu, część kursów może kończyć
          wcześniej i nie wszystkie muszą jechać do Warki. Jest niezbędny nowy tabor ale
          tory, perony już są! Co pasażera interesuje czy napięcie jest 750V czy 3000V?
          • 15.01.08, 14:58
            > Co pasażera interesuje czy napięcie jest 750V czy 3000V

            Użytkownika pilota do telewizora również nie intersuje, czy zmienia
            kanał u siebie czy u sąsiada?
        • 19.01.08, 12:07
          Pojedź, zobacz - jak działa S-bahn i U-bahn.
      • 15.01.08, 13:39
        Gość portalu: !!! napisał(a):

        > Pani Buffffffffffetowo, proszę zrobić normalną kolej miejską (kursy co 10 minut),
        > linia jest modernizowana, powstają nowe przystanki, w czym problem? A
        > samochody precz!

        To ratusz jest właścicielem tych torów, by mógł nimi dysponować? Nie podejrzewałem.
        • Gość: tw IP: 217.8.161.* 15.01.08, 14:10
          dorsai68 napisał:

          > To ratusz jest właścicielem tych torów, by mógł nimi dysponować? Nie podejrzewałem.

          "Ratusz" nie jest niczego włascicielem, to taki budynek ;-) jeśli kolega chce być taki precyzyjny.

          Właścicielem torów jest PLK, a świadczyć usługi przewozowe na tych torach, czyli być operatorem pociągów może każdy
          - władze Warszawy przez SKM
          - mazowsza przez KM
          - dorsai68, jak kupi czy wypożyczy sobie pociąg

          czyli ilość pociągów, ich godziny kursowania i kierunki są w gestii miasta/HGW.
          PLK nie będzie się wtrącać, zadba tylko o koordynacje ruchu/rozkładów z innymi przewoźnikami i weźmie opłatę za przejazd pociągu.
          • 15.01.08, 15:08
            > "Ratusz" nie jest niczego włascicielem, to taki budynek ;-) jeśli kolega chce być taki precyzyjny.

            Sprawdź pojęcie "synonim". ;-)

            > Właścicielem torów jest PLK, a świadczyć usługi przewozowe na tych torach, czyl
            > i być operatorem pociągów może każdy
            > - władze Warszawy przez SKM
            > - mazowsza przez KM
            > - dorsai68, jak kupi czy wypożyczy sobie pociąg
            >
            > czyli ilość pociągów, ich godziny kursowania i kierunki są w gestii miasta/HGW.
            >
            > PLK nie będzie się wtrącać, zadba tylko o koordynacje ruchu/rozkładów z innymi
            > przewoźnikami i weźmie opłatę za przejazd pociągu.

            Czyli wg Ciebie, jak kupię sobie dziś drezynkę, to od jutra mogę sobie nią śmigać po torach kolejowych na Służewiec?
            Patrz, to taaakie proste...

    • Gość: Joka IP: *.aster.pl 15.01.08, 01:21
      I super fajnie że hej, zaraz zielone Mazowsze napisze.. że ich zdaniem ..
      najlepiej byłoby… Choć może nie teraz ale za 2 lata.. ZTM, owszem chętnie wysłał
      by dodatkowe kursy komunikacji publicznej, ale może jak podwyższa biletów
      wejdzie w życie, i pozwoli na zakup nowego taboru. Ot cała nasza polityka
      zachęt, do komunikacji publicznej..

      • Gość: baret IP: *.chello.pl 15.01.08, 07:32
        ale po co podwyższac ceny biletów ZTM?
        przecież od wielu lat są one zbierane w parkomatach - już nie
        pamietcie czym uzasadniano wpeowadzenie? wlasnie ze bedzie lepszy
        tabor, i te nieszczęsne parkingi (takie jak przy Wlościańskiej) i
        nikt nie będzie musał jeździc samochodem.
        myśle ze prze tyle lat uzbierała sie ładna sumka.
    • Gość: freeman IP: 193.24.24.* 15.01.08, 08:04
      Często tam robię zakupy i niebędę płacił za parking przy Galerii.
      • Gość: adam IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.08, 08:37
        Reprezentujesz typowe polactwo (nie będę, nie pozwolę, nie zapłacę itd.). Oprócz
        tego - najpierw naucz się ortografii, a dopiero potem zabieraj głos. Błędy
        ortograficzne w poście to taki sam obciach jak błędy gramatyczne w języku mówionym.
        Tego typu błędy najlepiej odzwierciedlają Twój bardzo niski poziom. Osobom
        popełniającym błędy ortograficzne na forach internetowych powinno odbierać się
        prawo głosu. Ich wypowiedzi nie zasługują bowiem na uwagę inteligentnych
        odbiorców. Swoje "mądrości" niech głoszą na bazarze, w maglu, stajni etc.
        • Gość: he he he IP: *.chello.pl 15.01.08, 10:05
          Gość portalu: adam napisał(a):

          > Reprezentujesz typowe polactwo (nie będę, nie pozwolę, nie zapłacę itd.). Opróc
          > z
          > tego - najpierw naucz się ortografii, a dopiero potem zabieraj głos. Błędy
          > ortograficzne w poście to taki sam obciach jak błędy gramatyczne w języku mówio
          > nym.
          > Tego typu błędy najlepiej odzwierciedlają Twój bardzo niski poziom. Osobom
          > popełniającym błędy ortograficzne na forach internetowych powinno odbierać się
          > prawo głosu. Ich wypowiedzi nie zasługują bowiem na uwagę inteligentnych
          > odbiorców. Swoje "mądrości" niech głoszą na bazarze, w maglu, stajni etc.

          sie qrwa pisarz znalazł , internetowy naprawiacz ortografi j. polskiego.
          ze swoją znajomością języka powalasz każdego tylko opowiedz jak z tego powodu
          stoisz czy czasem nie jesteś tym co opłaty parkingowe wymusza.
          zajrzyj no do zasad oceny prac maturalnych idioto, a zobaczysz
          że ortografia nie jest istotna w wartości samej pracy maturalnej
        • 15.01.08, 13:52
          Oj adam, adam, chcesz wytykać błędy, zacznij od siebie. Najlepiej od trudnej sztujki rozumienia słowa pisanego. Moim zdaniem osobom mającym problem z przyswajaniem tekstu należałoby dożywotnio odebrać prawo zabierania głosu w jakichkolwiek dyskusjach.

          Z freemanem b. często nie jest mi po drodze, ale tym razem to ma rację. Parking jest DLA KLIENTÓW centrum, a nie pracowników okolicznych biurowców. Taki parking mógł wybudowac każdy z inwestorów, wystarczyło przewidzieć, że pracownicy biur jakoś do nich muszą dojechać i uwzględnić fakt, że spora ich część wybierze własne samochody.

          Centrum Handlowe mogłoby rozwiązać problem wprowadzając opłaty, ale w rozsądny sposób. Na przykład na bramce wjazdowej dostajesz bilet parkingowy z godziną wjazdu. Wyjeżdzasz po godzinie czy dwóch - nie płacisz, bo wszystko wskazuje na to, że przyjechałeś z zamiarem zrobienia zakupów. Wyjeżdzasz po ośmiu godzinach, korzystałeś jedynie z parkingu, a nie z oferty handlowej centrum - płacisz za parkowanie.
          • 16.01.08, 13:31
            > Centrum Handlowe mogłoby rozwiązać problem wprowadzając opłaty, ale w rozsądny
            > sposób. Na przykład na bramce wjazdowej dostajesz bilet parkingowy z godziną wj
            > azdu. Wyjeżdzasz po godzinie czy dwóch - nie płacisz, bo wszystko wskazuje na t
            > o, że przyjechałeś z zamiarem zrobienia zakupów. Wyjeżdzasz po ośmiu godzinach,
            > korzystałeś jedynie z parkingu, a nie z oferty handlowej centrum - płacisz za
            > parkowanie.

            Taki właśnie system jest na parkingu centrum handlowego Jupiter przy Towarowej.
            A więc można.
        • Gość: freeman IP: 193.24.24.* 15.01.08, 17:22
          Idteligenty Panie Poluczający. Piszesz nie na temat. Ale to
          wystarczy prawda. Bo chyba nie masz wiele do po..napisania.
          I tyle.
    • 15.01.08, 08:28
    • 15.01.08, 08:51
      pracownicy dojada???
      Nie bardzo rozumiem artykul wyborczej - jesli inwestor wybudowal
      biurowce bez wystarczajacej ilosci miejsc parkingowych to co ma do
      tego miasto??? moze miasto czyli reszta podatnikow powinna wybudowac
      inwestorom parkingi i dolozyc na komunikacje??

      Miasto jest debilnie glupie ze nie potrafi wczesniej wymusic by
      inwestorzy procz kasy dla siebie pomysleli ze ktos czyms musi
      dojechac do pracy i zaparkowoac!

      Ale z drugiej strony - w interesie urzednikow jest by kase dostac od
      inwestorow dla siebie a pozniej jakos to bedzie

      Po drugie jaka dzielnica bialych kolnierzykow??? Tam pracuja "biali"
      robole III, IV garnitur bialych kolnierzykow.

      • Gość: MK IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.01.08, 09:46
        Cale skrzyzowanie przy GM to wielka pomylka. Zjazd z wiaduktu i nastepnie skret
        ze swiatlami w ul. Wynalazek. Kto to projektowal ? Totalny chaos.
      • 15.01.08, 10:32
        zgadzam sie. To od inwestora i firm wynajmujących pow. zależy liczba
        miejsc parking. Jak firmie zalezy na pracownikach a tym samym swojej
        firmie (bo pracownik wkur... od rana to źle wrózy) to chyba moze
        wymoc na inwestorze wybudowanie odpowiedniej liczby miejsc park.

        Nie urzęduję w okolicy, a z parkingu w GM korzystam przy okazji
        zakupów i jeżeli tylko bedzie PŁATNY to GM BEDE OMIJAC DALEKIM
        ŁUKIEM, tak jak złote tarasy. Zostawiam u nich kase i jeszcze mam
        dokładać za parking??? Wystarczy paru ochroniarzy w godz. ranych i
        kamer i szybko mozna wyeliminować parkujących przez cały dzień.
      • Gość: życzliwy IP: 84.77.245.* 15.01.08, 15:38
        > Nie bardzo rozumiem artykul wyborczej - jesli inwestor wybudowal
        > biurowce bez wystarczajacej ilosci miejsc parkingowych to co ma do
        > tego miasto??? moze miasto czyli reszta podatnikow powinna wybudowac
        > inwestorom parkingi i dolozyc na komunikacje??

        Miasto ma do tego to, że zważywszy, iż aspirujemy do bycia w niedalekiej
        przyszłości w miarę cywilizowanym krajem europejskim, winno zapewnić adekwatny
        do potrzeb mieszkańców... uwaga na wyrażenie kluczowe... TRANSPORT PUBLICZNY.
        Jeśli miasto korkuje się samochodami i dusi w smrodzie spalin, to znaczy, że
        transport publiczny jest niedorozwinięty. I Warszawa jest świetnym przykładem
        miasta niedorozwiniętego transportowo w skali europejskiej. Nie wiem, jak Wam,
        ale mi jest wstyd, kiedy widzę np. schemat istniejącej sieci metra w Bukareszcie
        i ambitne plany rozwoju tejże. Może czas zrozumieć, że i za Rumunią jesteśmy pod
        niektórymi względami?

        Cywilizowane kraje mają to do siebie, że nie pokrywają swoich miast tysiącami
        kilometrów kwadratowych wątpliwych jakości wystaw samochodów, parkingami zwanych.

        A zamiast zarządzać drążeniem tunelów metra, HGW i jej banda wesołych
        niekompetentów modli się w preambułach.

        Problemem Polski jest to, że tak, jak 500 lat temu, tak jak 50 lat temu, tak i
        teraz nikt niczego nie planuje przed wykonaniem, w myśl zasady "szlachta na koń
        wsiędzie i jakoś to będzie". Inwestor założył sobie jakieś wyssane z palca
        liczby odnośnie zapotrzebowania na miejsca parkingowe (czytaj: wywalamy 2
        kondygnacje parkingów i wciskamy tam więcej biur), Urząd Miasta zaś ma
        generalnie w dupie mieszkańców i wydaje pozwolenia na budowy niedostosowane do
        realnych wymagań. No, chyba że trzyma asa w rękawie i za miesiąc ogłosi
        zaawansowane plany budowy 8 linii metra w Warszawie.
        • 15.01.08, 16:28
          pomagac? Wiadomo i jest to "oczywista oczywistosc" ze na wszystko
          miasta nie stac.

          Pomagac to miasto powinno by usprawniac komunikacje na duzych
          osiedlach, by ku*** na marszalkowskiej ktos pomyslal i na calosci
          BUS PAS zrobil ALE PO CO!

          Wiec GW zamiast sie zamartwiac problemem miejsc parkingowych dla
          pracownikow biur niech sie zajmie tym ze w tym miescie NIKT NIE
          MYSLI O TYM BY COKOLWIEK USPRAWNIC!!Bo z tego maja kase! Gdyby
          usprawniono komunikacje to ile waznych stolkow by nalezalo
          zlikwidowac! A tak... analizuja,planuja,licza,imprezuja,opijaja i
          ogolnie jest git!

          Wiadomo ze drog nie zbuduje sie w tydzien, wiadomo ze tramwajow
          wiecej sie puscic nie da bo stana w korku jeden za drugim, metra
          podobnie ise nie wybuduej z dnia na dzien!!

          ALE wystarczy namalowac BUS PASY czy gdzie sie da TRAM PASY i
          uprzywilejowac komunikacje miejska!

          A samochody osobowe niech stoja w korkach!

          O cywilizowanych krajach to nie ma co mowic bo cywilizacja konczy
          sie na Odrze i Nysie...
    • Gość: kretor IP: 193.164.157.* 15.01.08, 09:06
      Próbował się ktoś wcisnąć np. do 507 na Gocławiu w godzinach szczytu ? Już
      przystanek za pętlą jest dziki ścisk (niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego jeżdżą
      tą trasą tylko "krótkie" autobusy ?). Podobnie rzecz się ma w tramwajach na
      rondzie Waszyngtona, często muszę przepuścić 2-3 tramwaje, zanim wcisnę się
      gdziekolwiek.
    • Gość: ojejku IP: 57.66.195.* 15.01.08, 09:45
      a możne niech ZDM poczeka i nie pobiera pensji w tym czasie?
      Parkingi to też nie ich problem!
      Niszczona nawierzchnia na Konstruktorskiej przez betoniarki ze żwirowni to tez
      nie problem. Nich niszczą może ktoś też coś zafunduje.
      Brak chodników przy pętli tramwajowej na Suwaku to też nie problem ZDM może
      niech pasażerowie sobie sami chodnik zafundują?


      Pracuje w tej okolicy od 10 lat i jedyna akcja "ratusza" to postawienie zakazów
      parkowania i wysłanie swoich kolesi ze straży miejskiej by łapówy brali po 50
      złoty od samochodu
    • 15.01.08, 10:00
      pracy i jakoś powodu do zmartwień nie widziałem. Większy problem
      miałem że jadąc na 12 do pracy 3 tramwaje i jeden autobus jeździły
      tak mniej więcej co 20 minut, i to śmiesznie że w rozkładzie czas
      odjazdu ich był przesunięty tylko o 4 minuty
      • Gość: shoo IP: 81.15.170.* 15.01.08, 10:23
        masz racje, 4 lata temu nie bylo tam az takich problemow. zapraszamy teraz, albo
        lepiej za rok, jak zbuduja sie kolejne biurowce bez parkingow.
        • Gość: zoofka IP: *.europe.hp.net 15.01.08, 13:28
          już zbudowali. Poczekajmy aż wprowadzą się tam firmy....
    • Gość: Adam IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.01.08, 10:04
      50 euro, to raptem 200 zł miesięcznie, i to nie całe. Po drugie, co
      to za firma, która buduje biurowiec dla swoich pracowników, a potem
      każe im bulić za parkowanie auta. Rację ma ZDM, że nie do nich
      należy budowanie parkingów dla prywatnych firm, ale ZTM mógłby się
      ruszyć.
      • Gość: tw IP: 217.8.161.* 15.01.08, 10:09
        Gość portalu: Adam napisał(a):

        > Rację ma ZDM, że nie do nich
        > należy budowanie parkingów dla prywatnych firm, ale ZTM mógłby się
        > ruszyć.

        Sugerujesz że ZTM powinien wybudować parking "Park&Ride" przy stacji i pętli Służew?!?
        Patrząc na inne lokalizacje takich parkingów w Warszawie wcale bym się nie zdziwił gdyby to zrobili, ostatnio więcej wydali na parkingi niż np. na nowe linie tramwajowe..... taki warszawski model transportu miejskiego.....
        • Gość: Żmija IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.01.08, 21:23
          Gość portalu: tw napisał(a):

          > Gość portalu: Adam napisał(a):
          >
          > > Rację ma ZDM, że nie do nich
          > > należy budowanie parkingów dla prywatnych firm, ale ZTM mógłby się
          > > ruszyć.
          >
          > Sugerujesz że ZTM powinien wybudować parking "Park&Ride" przy stacji i pętli Sł
          > użew?!?
          > Patrząc na inne lokalizacje takich parkingów w Warszawie wcale bym się nie zdzi
          > wił gdyby to zrobili, ostatnio więcej wydali na parkingi niż np. na nowe linie
          > tramwajowe..... taki warszawski model transportu miejskiego.....


          Po pierwsze Służew to nie Służewiec. Różnica kilku kilometrów. Park&Ride przy
          pętli tramwajowej nie spełniłby swej podstawowej roli - parkowaliby tam za cenę
          biletu miesięcznego ludzie pracujący w budującym się ogromnym kompleksie
          Marynarska Point. Więc gdzie to "Ride"? Po drugie - nie ma miejsca na taką
          inwestycję - po okęckiej stronie kolei radomskiej wykupiono już działki pod
          budowę trasy NS.
          • Gość: TW IP: 217.8.161.* 17.01.08, 10:57
            >Park&Ride przy
            > pętli tramwajowej nie spełniłby swej podstawowej roli - parkowaliby tam za cenę
            > biletu miesięcznego ludzie pracujący w budującym się ogromnym kompleksie
            > Marynarska Point.

            Dokładnie tak jak przy Wilanowskiej - tam będą parkować sobie ludzie z biurowca przy stacji - właśnie wykończonego. Podobnie będzie na Kabatach.
            Żaden z warszawskich "P&R" nie spełnia roli parkingu P&R. To było wywalenie kasy przeznaczonej na komunikacje publiczną (budżet ZTM) na parkingi dla aut kierowców którzy w nic się nie przesiądą. Dlatego, z ironią pisałem, że nasi miejscy geniusze mogą wybudować coś co nazwą "P&R" przy pętli Służewiec.

            >Więc gdzie to "Ride"?

            Zapytaj o to władze miasta, bo ja nie wiem gdzie to Ride w przypadku naszych "P&R".
      • Gość: savee IP: *.impaq.com.pl 15.01.08, 16:20
        Firma nie buduje biurowca dla swoich pracowników :) Firma buduje biurowiec, żeby
        następnie wynająć w nim powierzchnię biurową (i parkingową) innym firmom. Te
        miejsca parkingowe są normalną powierzchnią, za korzystanie z której trzeba
        płacić. I często firma, która wynajmuje biuro, przerzuca te opłaty - w całości
        lub częściowo - na swoich pracowników.
    • Gość: tw IP: 217.8.161.* 15.01.08, 10:11
      oj redaktory, redaktory... jechaliście w ostatnim roku tramwajem?
      • Gość: Glonojad IP: 217.17.35.* 15.01.08, 10:23
        No chyba jechali, bo 4 ma wariantowe kursy na Służewiec Przemysłowy właśnie.
        • Gość: tw IP: 217.8.161.* 15.01.08, 10:34
          Kilka razy w tygodniu jadę 4-ką, ale na odcinku Lotników-Wilanowska. Aż rozkład sprawdziłem...
          www.ztm.waw.pl/baza/20080112/4/TRASY.HTM
          O kurcze, faktycznie jest 4 na Służewiec! Ale nie ma ze Służewca... te tramwaje tam znikają czy zmieniają numer??? ;-)

          Swoją drogą nie lepiej dać takiemu połączeniu nowy numer????? Np. 44?
          • 15.01.08, 11:43
            > te tramwaje tam znikają czy zmieniają numer??? ;-)

            Zjeżdżają do pobliskiej zajezdni.
            • Gość: Misia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.01.08, 21:18
              misiekka napisał:

              > > te tramwaje (4) tam znikają czy zmieniają numer??? ;-)
              >
              > Zjeżdżają do pobliskiej zajezdni.

              Niekoniecznie, ja przejeżdżam przez Służewiec Przemysłowy w drodze na uczelnię.
              Często dojeżdżam do stacji metra Wierzbno właśnie "4" - jedzie ona z pętli
              Służewiec do zajezdni Praga (przynajmniej tak głosi napis w środku). A ludzie
              widząc napis "Zjazd do zajezdni" nawet nie czytają do której, więc tramwaj jest
              puściutki. Jeździ on oczywiście tylko rano.
              • 17.01.08, 10:34
      • Gość: Paweł IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.08, 10:23
        Tłok w tramwajach linii 18 jest spowodowany tym, że ludzie nie znają lub nie
        chce im się wypróbować alternatywch sposobów dojazdu. Zamiast wysiadać z metra
        na stacji Wierzbno, można pojechać na Wilanowską i tam wsiąść na pętli w pusty
        autobus linii 186 i nim dojechać w rejon skrzyżowania Wołoskiej i Domaniewskiej
        (przystanek CURTIS PLAZA). Ja tak czynię i nie narzekam.
        Ze stacji Służew mamy pod Galerię Mokotów 117,141,189 i 401.
        Wiadomo, że jeśli prawie wszyscy "się uparli" na Wierzbno i kursującą co 12
        minut 18-tkę to tak się dzieje....
    • 15.01.08, 10:52
      cieniej wypada w realu, kiedy trzeba zadzialac konstruktywnie.Pewnie
      za slabo wspiera ja LiD.A winny jest Kaczynski.No i co osly z PO?
      Umicie cos?
    • Gość: uncja IP: *.de.ibm.com 15.01.08, 10:54
      parkingi to jeden problem, 30 miejsc na 1000 metrów powierzchni to
      śmiesznie mało.

      znacznie poważniejszym problemem jest kumulacja biurowców na jednym
      obszarze i przepustowość okolicznych uliczek. Na rogu Taśmowej i
      Marynarskiej powstaje ogromny kompleks biurowców. Większość firm
      kończy pracę o tej samej porze...

      Zastanawiam się jak parę tysięcy osób (bo na oko tyle może tam
      pracować) będzie wyjeżdżać z biura na wiecznie zatłoczoną
      Marynarską???
      • Gość: ertyu IP: 88.220.155.* 15.01.08, 13:13
        Gość portalu: uncja napisał(a):

        > parkingi to jeden problem, 30 miejsc na 1000 metrów powierzchni to
        > śmiesznie mało.

        a ja sie zastanawiam co za debil mysli ze na 1000 metrow kw siedzi tylko 30 osob
        podczas gdy ja widzę na tej samej przestrzeni w firmie około 150 osób.
        • Gość: tw IP: 217.8.161.* 15.01.08, 13:23
          Gość portalu: ertyu napisał(a):

          > > parkingi to jeden problem, 30 miejsc na 1000 metrów powierzchni to
          > > śmiesznie mało.
          >
          > a ja sie zastanawiam co za debil mysli ze na 1000 metrow kw siedzi tylko 30 osob
          > podczas gdy ja widzę na tej samej przestrzeni w firmie około 150 osób.

          I dla tych wszystkich osób powinien być parking?!?
          Super, policzmy:
          150 x 15 metrów kwadratowych (na samochód i jezdnie między miejscami) parkingowymi = 2250 metrów kwadratowych.

          Czyli obok 10 pietrowego biurowca powinien stać 22 piętrowy parking.

          Może jednak da się prościej rozwiazać problem dojazdu ludzi do pracy???
    • Gość: wolf IP: 213.17.162.* 15.01.08, 10:54
      A szkoda ze nei da sie dojechac z Dworca Gdanskiego na stacje PKP Sluzew. Tory
      sa, tylko kursow nie ma. Straszne marnotrastwo kolei miejskich :/
      • Gość: Paweł IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.08, 11:00
        Tłok w tramwajach linii 18 na ulicy Woronicza i Wołoskiej jest spowodowany tym,
        że pasażerowie nie znają lub też nie chce im się wypróbować alternatywnych
        sposobów dojazdu. Zamiast wysiadać z metra
        na stacji Wierzbno, można pojechać na Wilanowską i tam wsiąść na pętli w pusty
        autobus linii 186 i nim dojechać w rejon skrzyżowania Wołoskiej i Domaniewskiej
        (przystanek CURTIS PLAZA). Ja tak czynię i na tłok nie narzekam. Uważam, że nie
        ma potrzeby uruchamiać nowej linii, gdyż od października w tej relacji jest 186.
        Ze stacji Służew mamy pod Galerię Mokotów 117,141,189 i 401.
        Wiadomo, że jeśli prawie wszyscy "się uparli" na Wierzbno i kursującą co 12
        minut 18-tkę to tak się dzieje....
      • 16.01.08, 12:26
    • 15.01.08, 11:41
      Tramwaj w ciągu ulicy Wołoskiej w kierunku pętli Służewiec pojawia
      się rano na przystanku co 2-3 minuty.
      O tym, ze można się też przesiąść na stacji Wilanowska do świecącego
      pustkami 186 lub na Metro Pole Mokotowskie do niezapełnionych 10 i
      17 to już pan zapomniał napisać panie Krzyśku? Czas dojazdu taki sam.
      Natomiast za brak miejsc postojowych odpowiadają inwestorzy biur i
      to ich należy za to pociągnąć do odpowiedzialności.
      • 15.01.08, 13:43
        Mnie natomiast zastanawia fakt puszczenia po pulawskiej tramwaju lini 36 w
        zlozonego z 3 wagonow. Z moich obserwacji wynika ze na lini ktora w 100% pokrywa
        sie z metrem w tramwaju tym wozi sie powietrze. Taki sklad powinien jezdzic
        wlasnie na sluzew. Inzynier ruchu w tym miescie to chyba faktycznie tylko kase
        brac potrafi
        • 15.01.08, 14:14
          > Z moich obserwacji wynika ze na lini ktora w 100% pokrywa
          > sie z metrem

          I co przystanek tego tramwaju jest stacja metra? Szczególnie to
          pokrycie występuje między przystankami Królikarnia, a Plac Unii
          Lubelskiej (1/2 trasy), na przystankach Pl. Zbawiciela, Pl.
          Konstytucji, Hoża, Ogród Saski, Muranów, Muranowska, Zajączka, Pl.
          Inwalidów, i na samej pętli Marymont Potok. Zastanów się chwile
          zanim coś fascynującego napiszesz.
          • 15.01.08, 23:48
            Czepiasz sie czlowieku, nalezy zrozumiec sens calego posta. Linia 36 na opisanym
            odcinku, którego nie wymianilem, a ktory ty wypunktowales/as w sposob aptekarski
            pokrywa sie z linia 4 (do bankowego). Faktycznie nie jest to 100% tylko 80%
            (słusznie zauważyłeś że metro nie ma przystanków tak często jak tramwaj). Nie
            znajduje zatem logicznego wyjasnienia puszczenia skladu 36 z 3 czlonów, gdzie
            na innych liniach nie ma jak wejsc do tramwaju, chodzi o min. sluzewiec. Zatem
            stosunek przewiezionych osob przez 36 do wypelnienia tramwaju jest ponizej
            ekonomicznego uzasadnienia.
            • 16.01.08, 15:25
              > Czepiasz sie czlowieku, nalezy zrozumiec sens calego posta

              Rozumiesz pojecie koordynacja linii? Linia 4 jeździ z 36
              naprzemiennie - jak myślisz CZEMU?

              > Nie znajduje zatem logicznego wyjasnienia puszczenia skladu 36 z
              > 3 czlonów, gdzie na innych liniach nie ma jak wejsc do tramwaju,
              > chodzi o min. sluzewiec.

              Wzdłuz Puławskiej rano jest ta sama sytuacja. Wszędzie w Warszawie
              rano jest tłok - nie tylko na Służewcu. Na Służewiec jest sporo
              innych alternatyw dojazdu i nie ma co płakać na 30-minutowe
              przepełnienie na łączniku na Woronicza (bo to nie głowny ciąg). Poza
              tym 30-minutowym szczycikiem tam jest luźno. Na ciągach Wołoska i
              Puławska tramwaj jest co 2-3 minuty.
      • Gość: ZDomaniewskiej IP: 194.106.193.* 15.01.08, 21:54
        przed biurowcami jest kilka miejsc, na tyłach tylko dla menedzerów,
        w podziemiach tylko dla wyszego managemantu i dla tych ktorych stac
        placic od 150 zł do 250 zł na miesiac.
        • Gość: inwestor IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.01.08, 08:00
          Wybudowanie podziemnych parkingów kosztuje kupę kasy. Zobacz za ile miasto zbudowało to coś jak P&R, ile kosztują parkingi w apartamentowcach, momo tego że ich zabezpieczenia ppoż. są żadne w porównaniu z biurowcem.
          Utrzymanie - sprzątanie, ochrona, konserwacja, energia. Też kosztują. I zainwestowany kapitał.

          Inwestor nie będzie dokładać do Twojego parkingu. Nie jest tak bogaty jak miasto, które stać na dokładania do "P&R" i do parkingów w komunałkach www.rp.pl/artykul/83872.html
          Parking ten musi kosztować, nie uważam że 40-50 euro miesięcznie za zadaszony, ciepły zimą i chłodny latem parking to za dużo.

          A miasto nie ma obowiązku budować parkingów za swoje pieniądze i na swoim gruncie. Poza kasą na same parkingi, generując większy ruch tworzy korki dookoła więc musi rozbudowywać drogi... i parkingi w innych miejscach. Miasto ma zapewnić sprawną komunikację miejską. Niestety nic w tym kierunku nie robi.
          A na Służewcu powinna być strefa płatnego parkowania, a parkowanie na zakazach, chodnikach i trawnikach powinno być karane jak w każdym cywilizowanym kraju - wywózka, klamra, mandat.
          • Gość: Żmija IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.01.08, 21:14
            Inwestor nie będzie dokładać do Twojego parkingu. Nie jest tak bogaty jak
            miasto, które stać na dokładania do "P&R" i do
            parkingów w komunałkach www.rp.pl/artykul/83872.html

            Zgodnie z prawem każdy nowy budynek musi posiadać miejsca parkingowe, przepisy
            nie wykluczają z tego budynków komunalnych.
            • Gość: tw IP: 217.8.161.* 18.01.08, 11:03
              Gość portalu: Żmija napisał(a):

              > Inwestor nie będzie dokładać do Twojego parkingu. Nie jest tak bogaty jak
              > miasto, które stać na dokładania do "P&R" i do
              > parkingów w komunałkach www.rp.pl/artykul/83872.html
              >
              > Zgodnie z prawem każdy nowy budynek musi posiadać miejsca parkingowe, przepisy
              > nie wykluczają z tego budynków komunalnych.

              A te przepisy uchwaliły władze miasta więc mogą one poprawić je i wykluczyć komunałki z tego obowiazku zamiast tracić kasę.

              Mówienie że na parkingu podziemnym za 50 zł na miesiąc miasto zarobi świadczy o tym że ten urzędnik jest oszustem albo kretynem - nie wiem co gorsze.
      • 15.01.08, 22:07
        misiekka napisał:

        > Tramwaj w ciągu ulicy Wołoskiej w kierunku pętli Służewiec pojawia
        > się rano na przystanku co 2-3 minuty.
        > O tym, ze można się też przesiąść na stacji Wilanowska do świecącego
        > pustkami 186 lub na Metro Pole Mokotowskie do niezapełnionych 10 i
        > 17 to już pan zapomniał napisać panie Krzyśku? Czas dojazdu taki sam.
        > Natomiast za brak miejsc postojowych odpowiadają inwestorzy biur i
        > to ich należy za to pociągnąć do odpowiedzialności.

        "Niezapełnionych" 10 i 17??? Pojawiających się co 2-3 minuty??? Przepraszam,
        gdzie kolega żyje, bo chyba w wirtualu...
    • Gość: pracownik z Marsa IP: *.aster.pl 15.01.08, 12:44
      Dziwię się po co w poście wypowiadają się Ci co nie dojeźdzają tu do pracy.
      Jakby oni wsiedli kilka razy do tramwaju przy metrze Wierzbno,albo jechali
      autobusem 30 minut z Metra Wilanowska do Wołoskiej to ich myślenie na pewno by
      się zmieniło...
      • 15.01.08, 13:35
        > albo jechali autobusem 30 minut z Metra Wilanowska do Wołoskiej

        Co ty za herezje piszesz??? 30 minut to ja tam jechałam jak była
        gołoledź, a pługi nie zdążyły dojechać. Tam się jedzie max. 15m
        minut!!! Jeżdżę tak codziennie i nie muszę się pchać na sardynkę
        przy Wierzbnie.
    • Gość: shaq-u IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.08, 13:32
      Firmy transportowe (MZA, TW) w Warszawie muszą ZWIĘKSZYĆ natychmiast ilość
      taboru w godzinach szczytu. Rozumiem, że koszty są wysokie, a bilety tanie. Te
      firmy dostają także pieniądze z naszych podatków!
      • Gość: shaq-u IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.08, 13:43
        Należy budować kolejne linie metra. Dlatego, że pod ziemią NIE tworzą się korki.
        A na powierzchni ziemi nawet tramwaj może zostać zatrzymany przez auto osobowe!
        Najlepiej przerzucić całe miasto na transport autobusami i metrem, należy
        sprywatyzować te firmy transportowe! Mnie osobiście tramwaje wkurzają. Jak jeden
        się zepsuje to zatrzymuje inne tramwaje. A jak zepsuje się autobus to prawie
        zawsze może być wyprzedzony przez innych uczestników ruchu. Po drugie tramwaje
        zajmują dodatkową przestrzeń, po której nie mogą poruszać się samochody osobowe!
        Więc to są dwa argumenty przeciw tramwajom! Należy rozbudować metro i
        inwestować w autobusy!
        • 15.01.08, 15:30
          Bzdura. Tramwaje są najszybszym środkiem komunikacji (tam gdzie nie ma metra).
          --
          JS
        • Gość: Ja IP: *.chello.pl 15.01.08, 16:12
          A co jak się metro zepsuje???
      • 15.01.08, 14:07
        > Firmy transportowe (MZA, TW) w Warszawie muszą ZWIĘKSZYĆ
        > natychmiast ilość taboru w godzinach szczytu.

        I którędy te tramwaje mają jeździć? Po trawnikach? Torowisko jest
        wykorzystywane maksymalnie. Na Wołoskiej między Woronicza, a Galerią
        Mokotów tramwaj jest co 2-3 minuty. Komunikacja jest twm
        wystarczająca. Czas przestać wybierać stację Wierzbno, któa jest
        tylko łącznikiem, a nie arterią szkieletową.
        • Gość: tw IP: 217.8.161.* 15.01.08, 14:15
          qnegunda napisała:

          > I którędy te tramwaje mają jeździć?

          Można wybudować kawałek ptostego torowiska z Metro Wilanowska do pętli Służew. To chyba z 2000 metrów - od Wołoskiej tory już są.
          Miejsce pod tory jest, budowa będzie prosta i tania - zadnych wiaduktów, estakad, trochę torów trakcja i parę zwrotnic.
          • 15.01.08, 14:20
            > do pętli Służew.

            Służew to stacja metra przy Wałbrzyskiej.
    • Gość: meteovodo IP: *.polkomtel.com.pl 15.01.08, 13:35
      Proponuje pociąg odjazd z wawa śródmieście o 8,05 przyjazd na pkp
      służewiec o 8,27 . Z drogiej strony mógłby taki sklad kursować
      częściej np co 20 minut w godzinach szczytu

      Daniel
    • 15.01.08, 14:13
      Kolejna bzdura - rozkład jazdy tramwajów 10 i 17 rano (przed 8). Przystanek
      Kielecka w kierunku Służewia. 7:12, 7:13, 7:17, przerwa, 7:22, 7:25, 7:26,
      przerwa, 7:34, 7:37, 7:40. Jak łatwo się domyślić, tramwaje przyjeżdżają
      trójkami, gdzie w pierwszy nie da się włożyć ani szpilki, drugi jest normalnie
      zapchany, w trzecim na całej trasie są miejsca siedzące (przynajmniej w tym z
      drugiej grupki). A, ja to zauważyłam po ok. miesiącu jeżdżenia 3 razy w tygodniu
      tą trasą (i oczywiście wykorzystuję, nie będę jeździć ściśnięta jak sardynka),
      ZTM chyba do tej pory się nie zorientował.

      --
      "There's no one in this life to be here with me at my side"
      • 15.01.08, 14:29
        Na Kieleckiej wsiadają tylko emeryci, a oni rano jeszcze śpią.
        Popatrz sobie na rozkład tramwajów na przystanku Woronicza w
        kierunku Służewca - co 2-3 minuty tramwaj. Wozy odbijaja sie jeden
        od drugiego.
        • 15.01.08, 14:50
          Na Kieleckiej wsiadają osoby, które mieszkają w tamtej okolicy, np. ja :) A
          tramwaje zapełniają się przystanek wcześniej, przy metrze. Problem w tym, że jak
          te tramwaje już się zbiją w trójki właśnie w okolicach Pól Mokotowskich (pop...
          światła na obu końcach tego kawałka Rakowieckiej robią swoje), to jadą razem aż
          do Służewca. I jeden jest przepełniony, jeden normalny, a ostatni - pusty. No bo
          puszczenie tego ostatniego dwie minuty później (albo zmuszenie maszynisty, aby
          nie doganiał poprzednich i zbierał ludzi, dzięki czemu odciąży pierwszy z
          następnej paczki) jest zdecydowanie za trudne do wymyślenia dla władz ZTMu.

          --
          "Therefore do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself.
          Each day has enough trouble of its own"
          • 15.01.08, 14:55
            > tramwaje już się zbiją w trójki

            To wsiadasz w 3 i siedzisz. O co więc płacz?

            • 15.01.08, 15:14
              Owszem, wsiadam w ostatni. Co ciekawe, pasażerowie w tramwaju być może nie
              widzą, że coś za nimi jedzie (a tym bardziej co), ale widzą ludzi na przystanku,
              którzy ewidentnie olewają ich tramwaj i nie wpadną na to, aby też spróbować się
              przesiąść i jechać w kulturalnych warunkach. to zresztą też jest dla mnie niepojęte.

              Ktoś chyba jednak powinien pomyśleć, dlaczego tak się dzieje i jakoś to
              rozplanować. Przecież, do jasnej cholery, nawet ja jestem w stanie wymienić
              przystanki, na których ludzie wsiadają i wysiadają (Centralny - więcej wysiada,
              Nowowiejska - więcej wysiada, Metro Pole Mokotowskie - wsiada bardzo dużo,
              Szpital MSWiA - trochę wysiada, Curtis Plaza - wysiada ponad połowa) - dlaczego
              nie można zrobić tak, aby tramwaje odjeżdżały z kluczowych przystanków mniej
              więcej regularnie? Dlaczego pusty tramwaj nie może poczekać minuty na kolejne
              metro? Dlaczego tramwaje, które jeszcze chyba na Centralny podjeżdżają w miarę
              regularnie, potem gnają jak szalone i zderzają się w okolicach metra?

              --
              "Therefore do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself.
              Each day has enough trouble of its own"
              • Gość: Rychu IP: *.spray.net.pl 15.01.08, 20:33
                > Co ciekawe, pasażerowie w tramwaju być może nie
                > widzą, że coś za nimi jedzie

                To ich problem.

                > Ktoś chyba jednak powinien pomyśleć, dlaczego tak się dzieje i
                > jakoś to rozplanować.

                Zaraz - jedzie 17 zbiera z poczatku trasy, jedzie 10 zbiera ze
                srodka trasy, bo 17 jest pelna, jedzie 33 zbiera z koncowki -
                wsiadasz i ty - masz miejsce siedzace i jestes zadowolona.

                > dlaczego nie można zrobić tak, aby tramwaje odjeżdżały z
                > kluczowych przystanków mniej więcej regularnie?

                Dlatego, ze sa sygnalizacje swietlne, zwrotnice, przystanki -
                tramwaje nie jezdza po pustyni jak sie niektorym wydaje.
    • Gość: tw IP: 217.8.161.* 15.01.08, 15:13
      Np. z Ursynowa jest blisko i można by jechać rowerem. Na Ursynowie jest juz trochę ścieżek rowerowych... niestety nie da się dojechać do Służewca. Ścieżka kończy się na Dolince Służewieckiej i Puławska jest trudna do pokonania przeszkodą.

      A wystarczy umożliwić przejazd pod Puławską pod mostkiem gdzie przepływa Potok Służewiecki. Tam trzeba parę metrów sześciennych betonu, lampy i troche asfaltu. Koszt pewnie taki jak koszt budowy jednego miejsca w podziemnym parkingu. Potem naprawić/wyasfaltować chodnik przy Rzymowskiego (jest tak szeroki że ścieżka wejdzie) i już!

      No i druga sprawa. Miasto zmusza inwestorów do budowy określonej ilości miejsc parkingowych dla aut. Ciekawe ile muszą budować miejsc dla rowerów?????
      ... to wielokrotnie tańsze i zajmuje wielokrotnie mniej miejsca.
      • Gość: gość IP: *.e-point.pl 15.01.08, 16:20
        Nie polecam jazdy rowerem, chyba że jest się hardcorowcem. Ścieżki rowerowe w
        okolicy GM nie są odśnieżane, wręcz przeciwnie, jest na nie zrzucany śnieg z
        odśnieżania chodników. A fragment ścieżki na środku ronda to wyszlifowany lód
        (wersja z czwartku, efekt = wykrzywione i zakleszczone w widelcu koło). Ale i
        tak dalej jeżdzę rowerem, w końcu to ponad 30 minut szybciej niż autobusem (z
        Warszawa-Włochy).

        Pozdrawiam
    • Gość: gecko IP: *.acn.waw.pl 15.01.08, 15:14
      Miasto* powinno było policzyć, ile ludzi przy przewidywanej zabudowie może tam docelowo pracować, zastanowić się nad wprowadzeniem strefy płatnego parkowania, położyć wzdłuż Wilanowskiej tory, a okólna linia tramwajowa z Metra Wilanowska Puławską, Woronicza, Wołoską i Wilanowską z powrotem do Metra naprawdę załatwiłaby sprawę. Nie należy się jej spodziewać w tym ćwierćwieczu, więc pozostaje pisać maile w sprawie takiego autobusu.

      *Piszę "miasto" z rozmysłem, bo ktoś powinien zrozumieć, że różne wydziały urzędu miasta i spółki (zarząd dróg, transportu, tramwaje, autobusy) powinny znacznie ściślej ze sobą współpracować: ich przychody pośrednio lub bezpośrednio trafiają do nich z kieszeni mieszkańców miasta, a nie z nieba. Każda złotówka, którą zarabia urzędnik miejski czy szef ZTMu trafia do nich z naszych podatków lub portfeli. Grrr.

  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.