Dodaj do ulubionych

Druga linia metra - przetarg do powtórki

19.07.08, 02:27
Cóż dodać?
Jeśli władze nie mają zapewnionych funduszy na cała II linię metra, to nie powinny w ogóle brać się za budowę. Zbudować tylko centralny odcinek i ... czekać na lepsze czasy? Akurat centralny odcinek II linii jest najmniej potrzebny.
Chyba dość wszyscy już mamy ślimaczącej się budowy I linii, ktora trwa już ćwierć wieku głownie z powodu braku pieniędzy.

Władze Warszawy mają teraz trochę czasu, by pomyśleć skąd wziąc fundusze. Lepszego czasu nie będzie, by postarać sie o środki z budżetu Państwa. Byleby tylko nie budować metra kosztem innych inwestycji, gdyż nie tylko II linią Warszawa będzie funkcjonować.

Na II linii nie potrzeba izraelskich alabastrów na suficie. Zwykły barwiony beton wystarczy. Niech stacje będą funkcjonalne i schludne, ale niech będą.
Co nam po tym, ze stacja Pl. Wilsona została wybrana najładniejszą stacją metra na świecie, skoro przez 25 lat nie udało się skończyć I linii?
Do metra idzie się, by przejechać szybko z miejsca na miejsce. By podziwiać dzieła sztuki wolę pójśc do Muzeum Narodowego.

--
SISKOM
TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
Edytor zaawansowany
  • Gość: rut IP: *.chello.pl 19.07.08, 02:37
    metro wzdłuż linii średnicowej powinno biec równolegle trzema lub pięcioma
    nitkami.
  • Gość: gari IP: *.centertel.pl 19.07.08, 08:38
    > metro wzdłuż linii średnicowej powinno biec równolegle trzema lub pięcioma
    > nitkami.

    Proponuję zlikwidować cały ruch tramwajowy i autobusowy wzdłuż średnicówki bo
    ona rozwiązuje wszystkie problemy Warszawy
  • Gość: Q IP: *.centertel.pl 19.07.08, 14:44
    a zaraz potem: Euro nie będzie, ale to nic.
  • adela_30 20.07.08, 17:17
    Oby tak dalej. Rozumiemy, że najlepsze notowanie macie gdy niczego nie psujecie,
    ale przynajmniej metro możecie zrobić lenie.
  • carpaccio4 19.07.08, 03:25
    mało teges i trza szukać innych?
  • Gość: izunia IP: *.acn.waw.pl 19.07.08, 07:13
    ..i z budową stadionu :)
  • benia_b 19.07.08, 08:03
    Jaki przetarg i jaka powtórka? Mostostal to "zasłużona" firma, a
    Popiołek i Lejk to dobrana parka. Tak trzymać chłopaki!
  • Gość: gari IP: *.centertel.pl 19.07.08, 08:49
    > a lepsze czasy? Akurat centralny odcinek II linii jest najmniej potrzebny.

    Ale rozsądek podpowiada, żeby zaczynać od centrum a potem przedłużać na
    peryferia. To I linię budowano od d.py strony. I zapewniam Cię, że tym "najmniej
    potrzebnym odcinkiem" będzie jeździć masa ludzi. Przypominam, że pierwszy
    odcinek II ma kończyć się na Wileńskiej, która jest jednym z większym węzłów
    przesiadkowych w Wawie.

  • Gość: Harcerz IP: 193.19.141.* 19.07.08, 12:38
    A tak naprawdę to metro powinno być pod Solidarności, a nie dublować
    kolej. Może wreszcie ktoś przy okazji się zastanowi, czy warto
    wyrzucać grube miliony, żeby mieć dwie kolejki obok siebie.
    Może lepiej przedłużyć linię kolejową, która się kończy na Wileńskim
    na Wolę i puścić tędy SKM'kę
  • Gość: gari IP: *.centertel.pl 19.07.08, 14:30
    > A tak naprawdę to metro powinno być pod Solidarności, a nie dublować
    > kolej.
    To by było sensowne. Zerwać z fikcją, że do obsługi Stadionu Narodowego
    potrzebne jest metro, i zamiast stacji Powiśle i Stadion stacja Stare Miasto.
    Będzie taniej bo o jedna stacje mniej i linia mnie wygięta i przez to prostsza w
    budowie.

    > Może lepiej przedłużyć linię kolejową, która się kończy na Wileńskim
    > na Wolę i puścić tędy SKM'kę
    Bez przesady, w centrum miasta nie zbudujesz już nowej linii kolejowej.
  • michael112 19.07.08, 20:39
    Gość portalu: Harcerz napisał(a):

    > A tak naprawdę to metro powinno być pod Solidarności, a nie dublować
    > kolej.

    To by dublowało tramwaje.
  • felicjan15 19.07.08, 08:57
    Aby maksymalnie wykorzystać metro powinno być ono skomunikowane z
    innymi środkami komunikacji publicznej.
    Zachodni odcinek powinien sięgać stacji kolejowych w Ursusie,
    wschodni północny stacji Toruńska a wschodni południowy stacji
    Olszynka Grochowska.
  • robert_wwa 19.07.08, 10:17
    Metro TAK, ale 3mld nie mamy gdzie znaleźć i nie wyobrażam sobie abyśmy
    zaakceptowali takie warunki. Zgadzam się również z Chwiałkowski że budować
    należy zacząć budować dopiero po ME. Niestety za duże ryzyko że coś nam się nie
    uda i na ME zostaniemy z paraliżem i rozkopaną stacją "Stadion".
    Trzeba na razie rozwijać SKM na linii średnicowej, a do Metra podejść trochę
    spokojniej.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • Gość: bassPL IP: 85.222.86.* 19.07.08, 10:45
    Euro to epizod w życiu miasta, istotny tylko dla garstki ludzi.
    Metro natomiast dla wszystkich mieszkańców miasta.
    Przesuwanie poza 2012 to skandaliczne lekceważenie potrzeb
    mieszkańców. Czyżby interes środowiska piłkarskiego był ważniejszy ?
    Nie godzę się by moje życie było podporządkowane tej krótkiej i
    nieistotnej imprezie. Po roku nikt o niej nie będzie pamiętał.
  • Gość: fugazee IP: *.chello.pl 19.07.08, 17:01
    Kilka uwag:
    1) jako, ze sie nie interesujesz futbolem, to mozesz nie wiedziec - o EURO / MŚ
    w pilce noznej pamieta sie przez dziesiatki lat
    2) nie jest to impreza dla garstki ludzi, tylko dla bardzo znacznej czesci
    spoleczenstwa -> waznbe mecze (np. spotkania Polaków na tegorocznym Euro) ogląda
    w TV ponad 10 mln ludzi, czyli 2/3 ludzi, którzy w danym momencie mają włączony
    odbiornik TV (!).
    3)euro to nie tylko kilka tygodni spotkań, ale masa inwestycji, promocja, kasa z
    reklam, od UEFA, sponsorów, itp. W tym swietle budowa II linii metra nie jest
    kluczowa.
  • fajkat 19.07.08, 18:55
    Nie pamiętam nic poza Wembley i dalszymi dokonaniami teamu
    Górskiego. Myślę że ty zapamiętasz na dziesięciolecia dokonania
    naszych piłkarzy w Austrii. EURO2012 jest nam niepotrzebne, a nawet
    szkodzi, bo inwestorzy zawyżają ceny. Zasada – skoro trzeba coś
    zrobić na euro2012 to rząd zapłaci każdą cenę. Ale to nie wyjdzie –
    już metra II w warszawie nie będzie. Hotele też okażą się
    niepotrzebne (niech kibice przywiązą sobie namioty). Co jeszcze?
  • Gość: jatzenty IP: 155.140.133.* 22.07.08, 11:55
    "> Nie godzę się by moje życie było podporządkowane tej krótkiej i
    > nieistotnej imprezie. Po roku nikt o niej nie będzie pamiętał."

    Oj myślę, że taka katastrofa i skandal na cały świat będą długo pamiętane.
  • jacek226315 19.07.08, 11:02
    robert_c napisał:

    > Cóż dodać?
    > Jeśli władze nie mają zapewnionych funduszy na cała II linię
    metra, to nie powi
    > nny w ogóle brać się za budowę. Zbudować tylko centralny odcinek
    i ... czekać n
    > a lepsze czasy? Akurat centralny odcinek II linii jest najmniej
    potrzebny.
    > Chyba dość wszyscy już mamy ślimaczącej się budowy I linii, ktora
    trwa już ćwie
    > rć wieku głownie z powodu braku pieniędzy.
    >
    > Władze Warszawy mają teraz trochę czasu, by pomyśleć skąd wziąc
    fundusze. Lepsz
    > ego czasu nie będzie, by postarać sie o środki z budżetu Państwa.
    Byleby tylko
    > nie budować metra kosztem innych inwestycji, gdyż nie tylko II
    linią Warszawa b
    > ędzie funkcjonować.
    >
    > Na II linii nie potrzeba izraelskich alabastrów na suficie. Zwykły
    barwiony bet
    > on wystarczy. Niech stacje będą funkcjonalne i schludne, ale niech
    będą.
    > Co nam po tym, ze stacja Pl. Wilsona została wybrana najładniejszą
    stacją metra
    > na świecie, skoro przez 25 lat nie udało się skończyć I linii?
    > Do metra idzie się, by przejechać szybko z miejsca na miejsce. By
    podziwiać dzi
    > eła sztuki wolę pójśc do Muzeum Narodowego.
    >
    Jesli miasto nie ma pieniedzy na druga linie metra to podpowiem skad
    brac.A dawac mandaty tym co parkuja na chodnikach i trawnikach oraz
    tych co nie sprzataja psich kup.W jeden dzien by zebrano nie tylko
    na metro ,ale i na remont drog ,ulic ,odbudowe palacu saskiego.W
    Nowym Jorku nikogo nie obchodzi czy masz gdzie zaparkowac czy
    nie ,jak postawisz jednym kolem na chodniku ,badz pewny,ze
    znajdziesz tickiet za wycieraczka,a jezeli zaparkujesz na anhattanie
    to ci sciagna i kosztuje trzy razy tyle plus zmarnowane pol dnia na
    wykup.
  • Gość: Przemek IP: *.acn.waw.pl 19.07.08, 11:15
    jacek226315 napisał:

    > Jesli miasto nie ma pieniedzy na druga linie metra to podpowiem skad
    > brac.A dawac mandaty tym co parkuja na chodnikach i trawnikach oraz
    > tych co nie sprzataja psich kup.W jeden dzien by zebrano nie tylko
    > na metro ,ale i na remont drog ,ulic ,odbudowe palacu saskiego.W
    > Nowym Jorku nikogo nie obchodzi czy masz gdzie zaparkowac czy
    > nie ,jak postawisz jednym kolem na chodniku ,badz pewny,ze
    > znajdziesz tickiet za wycieraczka,a jezeli zaparkujesz na anhattanie
    > to ci sciagna i kosztuje trzy razy tyle plus zmarnowane pol dnia na
    > wykup.

    idea wiecej, niz sluszna. dodam, ze starczyloby wowczas nie tylko na metro (ale
    nie przesadzajmy, ze od razu jednego dnia ;) )
  • Gość: ZyGmUnT IP: *.chello.pl 19.07.08, 12:19
    Ja bym dodał jeszcze obowiązek zameldowania się w Wawie dla przyjezdnych. Cała
    Polska zbija do warszawy studiować i pracować ale podatki to już płacą u siebie ...
  • Gość: przyjezdny IP: *.ssp.dialog.net.pl 19.07.08, 13:27
    To zmuś najpierw miejscowych do tego, żeby chcieli meldować
    przyjezdnych w wynajmowanych im mieszkaniach. Chętnie się zamelduję,
    ale właściciel mieszkania, które wynajmuję, nie chce się na to
    zgodzić. I co, to ja jestem winny?
  • robert_wwa 19.07.08, 13:48
    Ale jeśli się nie mylę to nie musisz być zameldowany, aby płacić tu podatki
    tylko musisz zgłosić miejsce zamieszkania czy jakoś tak.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • tu-166 19.07.08, 15:20
    Jak HGW chce żebym meldował ludzi którzy wynajmują u mnie mieszkanie to niech
    wprowadzi rejestracje przez internet. Mi ani ludziom, którzy ode mnie wynajmują
    mieszkanie zameldowanie w Warszawie nie jest do niczego potrzebne.
    --
    70% statystyk jest zmyślanych na bieżąco.
  • swoboda_t 19.07.08, 16:33
    "Cała
    Polska zbija do warszawy studiować i pracować ale podatki to już
    płacą u siebie"

    Po pierwsze nie cała Polska, co najwyżej większość wsi. Po drugie te
    podatki i tak leca do Warszawy i tam są dzielone wedle widzimisię
    urzędników. Skończcie z tym mitem płącenia podatków lokalnie - ot
    jest Polska, tu jest centralicacja.
    --
    Zieleń, zabytki, autobany czyli... Katowice na fotografiach (w ilości około mnóstwo). Zaprasza swoboda_t aka 1000city :)
  • robert_wwa 19.07.08, 16:55
    Co znaczy z mitem płacenia lokalnie? 40% podatków wraca do gminy czyli powinno
    wracać tam gdzie mieszkasz tu nie ma mitu. Warszawa nie dostaje nic więcej poza
    to co dostają wszystkie inne miasta, procent od tego, od tamtego, ale każda
    gmina dostaje dokładnie to samo. To jest banalnie proste, pracujesz i mieszkasz
    w Warszawie, Poznaniu, Pcimiu czy Olsztynie, powinieneś tam płacić podatki bo
    korzystasz z tamtejszej służby zdrowia, komunikacji, tam dostajesz
    bezpieczeństwo itd. Jak napisałem to banalnie proste.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • Gość: znafca IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.07.08, 12:32
    Od kiedy na manhatanie nie mozna parkowac :P to dzielnica jak kazda inna znawco :/
  • hernandez 19.07.08, 12:22
    ra...

    Na trzy tygodnie przed inauguracją igrzysk olimpijskich, w Pekinie
    uruchomione zostały w sobotę trzy nowe linie metra.
    Nowe linie - w tym połączenia centrum miasta z lotniskiem oraz ze
    stadionem olimpijskim - mają przyczynić się do zmniejszenia ruchu
    kołowego w chińskiej stolicy w czasie igrzysk, co także wiąże się z
    redukcją spalin i poprawą jakości powietrza w Pekinie.

    Jak podaje w sobotę dziennik "China Daily", koszt budowy nowych
    linii metra wyniósł 22,3 mld juanów - ponad dwa miliardy euro.

    Obecnie w Pekinie działać będzie osiem linii metra o łącznej
    długości dwustu kilometrów.

    --
    community.webshots.com/user/luka_warsaw?vhost=community
  • piotrek_meteorolog 19.07.08, 16:03
    Te pieniądze wystarczyły tylko na jedną nitkę w Warszawie i to
    krótką...jak różnica w sile roboczej.
  • Gość: tirupati IP: *.acn.waw.pl 21.07.08, 09:33
    I tu błąd że nie wpuszczono do Wawy chińskich form do budowy metra.
    Byłoby dużo taniej i zdążylibyśmy na Euro. Jak widać mają
    doświadczenie w szybkim i terminowym budowaniu. Ktoś się ich bał?
  • Gość: pipek IP: *.chello.pl 19.07.08, 12:38
    ciekawe, czy maja srodki unijne na te linie jako wsparacie i w jakim czasie do
    wykorzystania.
    jesli maja takowe do wziecia i musza je wykorzystac w okreslonym czasie
    (poczatek inwestycji i wymagany harmonogram realizacyjny)), to wypada metro budowac.
    =========================
    Nadal uwazam, ze warto rozważyc system intniejacych linii kolejowych i
    zintegrowac go z komunikacja autobusowa i tramwajowa.
    Szczegoly:
    Proponuję rozważyć małą obwodnicę Szybkiej Kolei Miejskiej, która korzystałaby z
    dotychczasowych torów kolejowych na przebiegu W-wa Wola. - W-wa Gdańska - W-wa
    Wsch./W-wa-Zach.
    Uruchomienie takiej obwodnicy miałoby kilka zalet:
    1.wykorzystanie dotychczas istniejącej sieci torów, co jest tańsze od budowy
    trasy od podstaw
    2.idealnie wpisywałaby się w sieć głównych ulic z dużym natężeniem komunikacji
    miejskiej (spójność komunikacyjna),
    Wykorzystanie istniejącej sieci torów minimalizowałoby koszty istnienia
    obwodnicy w tym aspekcie, a wymagałoby tylko niewielkich nakładów na ich
    dostosowanie dla potrzeb SKM.
    Wariant tańszy, realny i logiczny to odcinek trasy Warszawa Wola - Warszawa
    Wschodnia, gdzie powiązanie byłoby w oparciu o obecny przebieg SKM
    Pruszków-Sulejówek i SKM Okecie-W-wa-Wsch. oraz pociągi podmiejskie
    przejeżdżające przez W-wa Wsch. Wszystko odbywałoby się w oparciu o zintegrowany
    bilet miejski tak, jak to jest obecnie.
    Budowa kolejnych stacji na przebiegu tego odcinka obwodnicy zapewniłaby lepsze
    jej wykorzystanie, a trwałość SKM na tej trasie „utrwaliłaby” się mieszkańcom,
    jako nowa trasa skracająca przejazd przez miasto do domu, na zakupy
    (Arkadia/Tesco), do pracy, element trasy hybrydowej (SKM/metro/tramwaje, autobusy).
    Wariant droższy (pełna obwodnica).
    Przy stacji W-wa-Zach. istnieje możliwość przez cofanie i z powrotem do przodu
    przemieszczenia składu pociągów z W-wa-Zach (Al.Jerozolimskie) na W-wa- Wola
    (Al. Prymasa Tysiąclecia) lub odwrotnie. Zapewnia to ruch zamknięty na owej
    obwodnicy, względnie mógłby to być transport wahadłowy (W-wa Wola – W-wa Zach. i
    W-wa Zach – W-wa Wola) bez korzystania z pętli. Ze względu jednak na w/w SKM
    (dwie linie) wariant ten wydaje się jako pełna obwodnica niezasadny.
    Uruchomienie trasy skomunikowałaby takie ulice jak:

    •stacja Warszaw-Wola (stacja jest!)
    węzeł Al. Jerozolimskie / Bitwy Warszawskiej Prymasa Tysiąclecia / Trasa
    Łazienkowska / pętle autobusowe / PKS Warszawa Zachodnia / PKP Zachodnia

    •stacja Warszawa Kasprzaka (stacja jest!)
    węzeł Wolska / Kasprzaka / Prymasa Tysiąclecia

    •stacja Warszawa Koło (stacja jest!)
    węzeł Górczewska / Prymasa Tysiąclecia

    •stacja Obozowa (brak stacji!)
    węzeł Obozowa / Prymasa Tysiąclecia (tu powstała dzielnica mieszkaniowa (między
    Zawiszy a Obozową)

    •stacja Warszawa Powązkowska (brak stacji!)
    węzeł Powązkowska / Tatarska (tu ma powstać duża dzielnica mieszkaniowa – 30
    tys. mieszk.)

    •stacja Warszawa Arkadia (brak stacji!)
    w pobliżu węzły ulic Broniewskiego / Popiełuszki / Rondo Babka: Okopowa, Jana
    Pawła II, Słonimskiego, Powązkowska, Arkadia (tu tłumnie odwiedzane centrum
    handlowe)

    •stacja Warszawa Gdańska (jest!)
    węzeł Mickiewicza-Andersa / Słonimskiego-Most Gdański / metro / dworzec PKP

    •stacja Warszawa Cytadela (brak stacji!)
    węzeł Wybrzeże Gdyńskie / Słonimskiego-Most Gdański

    •stacja Warszawa Zoo (jest!)
    węzeł Rondo Starzyńskiego: Jagiellońska,Starzyńskiego / Wybrzeże Helskie

    •stacja Warszawa Rondo Żaba (brak stacji!)
    węzeł Rondo Żaba: Odrowąża, Szwedzka, Starzyńskiego, Św. Wincentego, 11-go
    Listopada)

    •stacja Warszawa Radzymińska (brak stacji!)
    węzeł Radzymińska-Al. Solidarności / Naczelnikowska: Ziemowita i Zabraniecka

    •stacja Warszawa Wschodnia (jest!)
    węzeł kolejowy / (pętle autobusowe: Kijowska, Lubelska), nieodległe węzły
    komunikacyjne (Targowa-Grochowska / Kijowska-Most Świętokrzyski,

    •stacja Warszawa Stadion (jest!)
    węzeł Most Świętokrzyski, Targowa-Grochowska, Al. Zieleniecka / Wybrzeże
    Szczecińskie

    •Warszawa Powiśle (jest!)
    węzeł Kruczkowskiego-Rozbrat / Al. Jerozolimskie

    •Warszawa Śródmieście Jest!)
    węzeł Al. Jerozolimskie / Marszałkowska, Emilii plater / metro / pętle
    autobusowe / PKP Centralna

    •Warszawa Ochota (jest!)
    węzeł Al. Jerozolimskie / Grójecka / Raszyńska / Towarowa

    •Warszawa Zachodnia (jest!)
    węzeł Al. Jerozolimskie / Bitwy Warszawskiej Prymasa Tysiąclecia / Trasa
    Łazienkowska / pętle autobusowe / PKS Warszawa Zachodnia / PKP Zachodnia
    Oczywiście trasa ta nie przebiega przez tereny o wyjątkowo silnej urbanizacji
    ale przede wszystkim istnieje i nie kosztuje jej budowa od podstaw. Trzeba
    wybudować kilka stacji tak, jak to się teraz dzieje dla stacji na Żwirki Wigury
    czy w Al. Jerozolimskich na trasie radomskiej.
    Ważne byłoby maksymalnie korzystne ulokowanie przystanków autobusowych, by
    przesiadki trwały jak najkrócej.
    Gdyby jeszcze uruchomiono linię SKM relacji Otwock - W-Wsch. zsynchronizowaną
    czasowo z odjazdami w kierunku Środmieście (SKM, koleje mazowieckie) oraz drugim
    SKM Praga-Gdańska-Wola byłoby jakieś obłożenie pasażerami.
  • Gość: gosc IP: 85.222.86.* 19.07.08, 12:41
    pfu... koledzy znow zarobia.

    to co sie dzieje w PL przy wielkich przetargach to ewenement na
    skala calego swiata. Przetargi trwaja 2-3x dluzej niz budowa, koszty
    rosna 2-3x krotnie w ciagu trwania samego procesu wybierania
    wykonawcy.

    nic nie przybywa a w kasie kasy ubywa
  • Gość: Jan IP: *.chello.pl 19.07.08, 12:48
    I bardzo rozsądnie: unieważnić przetarg (II linia nie musi być
    gotowa na EURO2012), rozpisac nowy na spokojnie i budować od
    odcinków końcowych. Takie rozwiązanie nie grozi paraliżem w centrum
    podczas rozgrywek i jednocześnie nie ma konieczności zakończenia
    prac w centrum przed rozpoczęciem mistrzostw.
  • Gość: Boa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.07.08, 12:49
    ... nie wspominają ani słowem o wykorzystaniu istniejącej sieci kolejowej,
    choćby poprzez zakup nowego taboru SKM???
    oto mapa torów kolejowych w ramach Warszawy:
    siskom.waw.pl/komunikacja/pkp-rejon-warszawski.jpg. Przynajmniej część
    jest oddzielona od torów, po których jeżdżą IC, PKP PR i TLK
    Przecież to aż się prosi o wykorzystanie!
  • Gość: pipek IP: *.chello.pl 22.07.08, 11:53
    torów ci w Warszawie dostatek, ale też należy brać pod uwagę relację nakładów
    (kosztów) inwestycyjnych do potencjalnego ich spożytkowania oraz perspektywę
    rozwoju urbanizacyjnego miasta.
    Jest taka linia kolejowa z Huty Lucini (Warszawa), która od Grotów może i
    miałaby wykorzystanie komunikacyjne, bo sporo ludzi pobudowało się na Bemowie, a
    mogłaby funkcjonować do W-wa Gdańska na zasadzie wahadła. Oczywiście należałoby
    też pomyśleć o remizie nocnej dla takich SKM-ów.
    Są na pewno studia dotyczące potencjału mieszkaniowego, a nie wiem, czy są
    dotyczące potencjału handlowo-usługowego i miejsc pracy. Te trzy aspekty oraz
    węzły wyjazdowe niesamochodowe (PKP: Centralny, Śródmieście, Gdańska, Wschodnia,
    Zachodni, Wileńska, lotnisko, PKS Zachodnia) winny być brane pod ocenę
    inwestycyjnych nakładów w relacji do intensywności pasażerskiego ruchu dobowego
    w Warszawie plus badania natężenia ruchu na głównych arteriach stolicy.
  • mil1231 19.07.08, 13:04
    nie będzie łatwo zatrzeć złego wrażenia!! albo budujemy II linię metra
    natychmiast albo jak wszystko co w Polsce przekładane, nie powstanie nigdy i
    to jest oczywiste a rachunek za unieważnienie przetargu wystawimy PO a przede
    wszystkim Tuskowi!
  • robert_wwa 19.07.08, 13:20
    Tuskowi?? A co on ma z tym wspólnego? Pani Prezydent ok, ale co Premier ma do
    przetargu prowadzonego przez samorząd?
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 13:36
    się budżet państwa- o to rozbiła się właśnie cała sprawa gdy rzekomo Tusk wk..
    się na HGW niedawno! mnie absolutnie nie obchodzą teatralne gesty Tuska- nie ma
    metra- wina szefa rządu- bo to na nim jako wybranym przez Warszawiaków w
    wyborach spoczywa ten problem!!
  • robert_wwa 19.07.08, 13:52
    Chyba żartujesz? 3mld z budżetu bo nam zabrakło na 3km metra? Nie chciałbym aby
    następny premier czy też ministrowie przekazywali takie kwoty tylko dlatego że
    są wybrani z jakiegoś miasta. Premier musi patrzeć na to globalniej. Miasta
    budują stadiony, Warszawa dostanie obiekt za 1-2mld zł z budżetu, a ty chciałbyś
    jeszcze 3mld bo nam się należy bo premierem jest gość wybrany w Warszawie?
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 13:55
    na jakiej podstawie??? bnie da się wybudować metra w takim obszarze taniej!!
    zobaczysz że głupota rządzących zostanie ukrana w ten sposób że ta linia nigdy
    nie powstanie albo będziemy na nia czekać kolejne 20 lat- jestem gotów iść o
    zakład i absoltunie będę miał rację- zobaczysz! a co do Tuska : no mercy- albo
    metro albo kubeł pomyj na łeb- zero litości dla polityków- u nas wszystko hula
    tylko jak lejesz kijem w mordę- tylko w ten sposób można zmusić ludzi do pracy-
    zbyt długo mieszkam w Polsce aby tego nie rozumieć- dlatego też demokracja w
    Polsce średnio się sprawdza
  • robert_wwa 19.07.08, 14:07
    Nigdzie nie napisałem że będzie taniej, ale pytanie czy nas stać. Rocznie mamy
    na wszystkie inwestycje 3mld zł, gdyby był problem 0,5-1mld to może, ale moim
    zdaniem nie mamy gdzie znaleźć jednego rocznego budżetu inwestycyjnego. Jak cię
    nie stać to nie i to że później będzie drożej nie ma znaczenia.

    A co do lania kijem, to niech ci będzie ale trzeba lać tych co za to odpowiadają
    czyli prezydenta, wice i osoby z Metra, a nie premiera.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 14:18
    co to jest dla takiego kraju jak Polska 3 mld zł i to rozłożone na kilka lat??
    mówię dla kraju także z tego powodu, że wsparcie z budżetu uważam za coś
    oczywistego- płacimy złodziejskie janosikowe i chcemy tej kasy z powrotem! stać
    nas i trzeba NATYCHMIAST budować!

    W Polsce inwestycje przeprowadzać można jedynie metodami hitlerowskimi
  • robert_wwa 19.07.08, 14:19
    "płacimy złodziejskie janosikowe" No i jest miejsce w którym się zgadzamy :)
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 14:24
    do tej inwestycji- zrozum! jeśli nie powstanie teraz, nie powstanie nigdy!!mało
    Ci przykładów jak to budowano drogi w latach 90.?? gdzie są te "zaoszczędzone"
    pieniądze?? trzeba wydzierać na inwestycje ile się da bo ta kasa jest i tak
    masakrycznie marnowana!!
  • robert_wwa 19.07.08, 14:32
    Tym niemniej ja podchodzę to tego tak czy stać nas czy nie. 2008-2012 na
    inwestycje miało być ok.15mld zł i zadłużenie ma wzrosnąć do maksymalnych prawie
    60%, a tu nagle musimy znaleźć dodatkowe 3mld. Ja nie widzę takiej opcji, a w
    zwrot janosikowego nie wierzę bo na to musiał by się zgodzić sejm a tam nas za
    bardzo nie lubią. Tak więc po prostu nie widzę możliwości sfinansowania tego.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 15:05
    albo tę kasę wydamy na priorytetowe inwestycje albo rozejdzie się gdzieś i
    zostaniemy z gołą dupą- niestety właśnie nasza minimalistyczna mentalność
    najprawdopodobniej spowoduje że metro nie powstanie- jesteśmy zbyt słabi jako
    społeczeństwo aby przeprowadzać wielkie inwestycje- brakuje nam jaj. nawet
    lobbingu w sprawie janosikowego nie słychać...
  • robert_wwa 19.07.08, 15:18
    Tylko że założenia budżetowe i tak zakładają wzrost zadłużenia z bodaj +30% do
    ustawowych 60%. I więcej i tak się nie da, osobiście nie widziałbym problemu aby
    to było 70-80% czyli akurat na Metro, ale niestety jak 60% zostanie przekroczone
    to HGW leci, zaciskamy pasa bo musimy to spłacić i mamy wybory. Tak więc
    większego zadłużenia nie uda nam się zaciągną ponad te 60% założone już w budżecie.

    I nadal nie widzę finansowych możliwości zapłacenia za metro.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 15:24
    1 mld zł- zlikwidowanie janosikowego
    1 mld zł- dotacja z budżetu -były już wcześniej
    1 mld zł- euroobligacje+ cięcią w niektórych inwestycjach, kore mogą zaczekać
    (pałace np.)
    do tego trzeba mieć wolę polityczną i determinację a HGW idzie na łatwiznę! brak
    dotacji z budżetu to wina Tuska natomiast i to on za to zapłaci! elektorat PO to
    elektorat wielkich miast i będziemy pamiętać tę "oszczędność" -kasa pójdzie
    pewnie na złodziejską "reprywatyzację" dla Zydów z USA..ręce opadają...
  • robert_wwa 19.07.08, 15:31
    W Janosikowe i dotacje w takiej wielkości nie wierzę, obligacje ok ale to
    kwestia cięć w inwestycja jak napisałeś pałace ale Saski już wypadł, a też nie
    chodzi o to aby wyciąć wszystko aby budować metro. Dla mnie aż tak istotna
    inwestycja to to nie jest.
    A że elektorat PO to wielkie miasta to ok, ale aby PO dała nam to wszystko
    potrzeba zgody Sejmu a tu mamy PSL który uważał że w Warszawie stadion nie jest
    potrzebny bo mamy się dobrze i Euro powinno być inaczej, jedno PO to mało.
    100-300mln na Metro ok, ale nie 2mld.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 15:35
    jak to nie wierzysz w janosikowe?? przecież gdyby ktoś za tym lobbował cel
    zostałby osiągnięty a czy słychać cokolwiek na ten temat??

    Pałace w tym momencie są kompletnie nieważne- metro to wygoda, prestiż,
    metropolia jednym słowem!nie ma nawet porównania ważności tych inwestycji..

    Sram na PSL- PIS się zgodzi- sami wspominali o takim rozwiązaniu.
  • robert_wwa 19.07.08, 15:40
    Ale to jest polityka, wyobrażasz sobie że PO idzie z PiS (choć oni moim zdaniem
    za by nie byli) i olewa PSL i zwraca Janosikowe miastom nie tylko nam czyli
    pewnie z 2-3mld zł?? Wtedy koniec koalicji i mamy wybory. Myślisz że to realne?

    A Pałace ok mniej ważne to oczywiste, ale jest tak na prawdę tylko Saski, można
    zrezygnować z MSN ale to nadal mamy dziurę w centrum i znowu narzekania że HGW
    wszystko zawiesza i nie chce zmian.

    6km odcinek Metra to dla mnie nie prestiż, chcę Metra ale nie za wszelką cenę.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 15:46
    cena metra obecnie jest śmieszna w porównaniu z tym co będzie za kilka lat!!
    będzie drożej i w dodatku będę się z tym .. 15 lat!! znam nasze realia i wiem
    że tak będzie! to też polityka!! w dupie mam czy będziemy mieć 1 mld zł długu
    więcej czy mniej bo po prostu i tak jesteśmy kopani w dupę choć mamy bardzo
    niskie zadłużenie w skali kraju. Dla mnie liczy się interes Warszawy a brak
    metra to będzie porażka stolicy- jedna z większych.

    PIS jednoznacznie poparł wsparcie metra z budżetu- PSL interesują stołki w
    agencjach skarbu państwa a nie jakieś tam metro- za kilka stołków i kurew z
    agencji można ich kupić- to taka ludowa, żeby nie powiedzieć jeszcze
    przedwojenna "tradycja"- to też polityka :)

    słowem tylko pom trupach można w Warszawie zoragnizować jakąś dużą inwestycję-
    jestem co do tego absolutnie przekonany- euro 2012 to właśnie taki nóż na
    gardle- następnego nie będzie
  • robert_wwa 19.07.08, 15:53
    Jeśli wg ciebie 1mld więcej zadłużenia czyli plus60% i państwo wchodzi do miasta
    naprawiać finanse to nie problem to fajnie, ale jednak wolałbym aby tych 60% nie
    przekroczono skoro tak jest w ustawie.

    Widzisz jeśli wg ciebie dać ku.. więcej i PSL będzie za to o czym tu z tobą
    rozmawiać?
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 16:13
    zadłużenie Wawy jest niskie i nawet 1 mld zł nie spowoduje większych problemów-
    wpływy z roku na rok rosną!

    ależ to jest właśnie ta twoja polityka!! w przypadku PSL-u dokładnie tak to
    wygląda. mam w dupie PSL- interesuje mnie metro w Wawie- po trupach PSL-u choćby
  • robert_wwa 19.07.08, 16:51
    Ale trup PSL oznacza nowe wybory więc pytanie czy to realne jest pytaniem
    pozbawionym sensu bo każdy choć trochę interesujący się wie że nie ma takiej opcji.

    A co do zadłużenia to czy ty czytasz ze zrozumieniem? Plan jest taki że do
    2012roku zadłużenie będzie wynosić 60% i to bez dodatkowych pieniędzy na metro,
    a na więcej nam prawo nie pozwala. I tu nie ma o czym rozmawiać.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 16:56
    jaki trup PSL?? Oni mają w dupie metro warszawskie, powtarzam ci! PSL można w
    ogóle olać!ten problem nie będzie osią żadnego sporu pomiędzy PO i PSL- nie
    będzie żadnej dyscypliny partyjnej i spokojnie PO i PIS mogą to przegłosować!
    problem w tym, że Warszawiacy nie mają jaj i są kopani przez wszystkich za to w dupe

    o jakim zadłużeniu mówisz?? kto jest w stanie precyzyjnie oszacować rosnące
    wpływy do budżetu miasta?? rosną z roku na rok i spokojnie uda się sfinansować
    metro!
  • robert_wwa 19.07.08, 16:59
    Wszystko da się przeanalizować i coś tam założyć, jeśli Miasto zakłada że budżet
    rośnie a dług dochodzi do 60% to tylko idiota brałby jeszcze większe zadłużenie.
    Każdy 1mld więcej zadłużenia to 1,66mld większy budżet. Ale ty byś wziął.

    A na polityce w ogóle się nie znasz jeśli uważasz że PSL by olał bratanie się PO
    i PiS w sprawie miast i dawanie im mld zł.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 17:03
    za to ty się znasz na polityce...szkoda gadać jacy niektórzy ludzie są
    ograniczeni..PSL nie interesuje ten obszar polityki, rozumiesz to? łatwo dałoby
    się ich olać w tej sprawie bo oni mają ratowanie KRUS-u na głowie- ty właśnie
    nie masz o tym pojęcia..

    dług póki co jest iluzoryczny- tak jak powiedziałem, można pozyskać kasę z wielu
    źródeł, choćby ze sprzedaży działek wzdłuż budowanej linii metra choćby na
    Pradze- całe to pierd#olenie jest po to aby ukryć nieudolność PO
  • robert_wwa 19.07.08, 17:09
    Widać przespałeś choćby kilka tygodni ostatnich, jak nie zauważyłeś jak PSL
    walczył aby nie powstały metropolie pomimo że wie wiązało się to z żadnymi
    kosztami, ale same ułatwienia dla większych były im nie na rękę, ale miliardy by
    sobie odpuścili?

    Można sprzedać działki, sprywatyzować wszystko co mamy, można kawałek Parku
    opchnąć ale czy warto dla jednego kawałka metra? Nie nie warto moim zdaniem,
    wszystko musi mieć umiar. Praga buduje 11km odcinek metra za 5,7mld zł, ale wg
    ciebie ekonomiczne jest budowanie dwa razy drożej nawet kosztem wyprzedania co
    się da byle budować? Nie po drodze nam ze sobą :)
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 17:15
    jeśli tak samo jak z metrem lobbujecie za obwodnicami stolicy to już wiemy
    dlaczego S2 ciągle jest w sferze marzeń- pewnie- można machnąć ręką i
    stwierdzić: "polityka panie...polityka!" ale ja mam w dupie zarówno PIS jak i PO
    - wali mnie los tych partii- PIS rozczarował w Warszawie- długo nie wróci- PO
    póki co idzie tą samą drogą :)

    PSL miało w ustawie metropolitalnej jak najbardziej interes- więcej kasy dla
    metropolii (i to nie jednej ale kilku!i nie jednorazowo, jak na metro, ale
    rokrocznie!) to mniej kasy dla KRUS-u i wsi. tak więc nie ucz ojca dzieci robić :)

  • robert_wwa 19.07.08, 17:20
    Autostrady to akurat w całym kraju się wloką więc nie na temat pomocy akurat
    Warszawie.

    A co do PSL to o jakiejś innej ustawie mówisz, bo fakt były pomysły aby dać
    więcej ale na samym początku te pomysły wyrzucono i od miesięcy skupiono się
    tylko na tym aby ustawa ułatwiała dogadywanie się i ŻADNE dodatkowe pieniądze za
    tym nie idą ale to się i tak nie podobało. Nie zmyślaj że rokrocznie jakieś
    finanse mają iść do metropolii bo to bzdura.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 17:31
    akurat jest dokładnie odwrotnie- autostrady w całym kraju idą teraz całkiem
    nieźle tylko A2 do Wawy jakoś opornie (no i A1 Stryków-Pyrzowice)

    a o ustawie radzę poczytać- zakładał dodatkową kasę dla metropolii i stąd tak
    silny lobbing za ich powstaniem w tak wielu miastach które nagle stały się
    metropoliami
  • robert_wwa 19.07.08, 17:54
    Tu wypowiedź pana Kuleszy od Ustawy z wczorajszej Rzeczpospolitej:
    "A tworzenie obszarów metropolitalnych to nie jest – jak niektórzy twierdzą –
    wzmacnianie bogatych?

    Tak byłoby, gdyby w ślad za tworzeniem obszarów metropolitalnych szły duże
    pieniądze i następowało dofinansowanie bogatych ośrodków miejskich. Ale tak nie
    jest. Istotę ustawy stanowi umożliwienie koordynacji rozwoju całego obszaru,
    czyli zwiększenie zdolności do współpracy samorządów. Może powstać wówczas
    wspólna strategia rozwoju i zagospodarowania przestrzennego np. warszawskiej
    aglomeracji i wspólna polityka transportowa, komunikacyjna, ekologiczna, rynku
    pracy czy bezpieczeństwa. Nic nie dodajemy i nic nikomu nie zabieramy. "

    Jeśli możesz (a wiem że nie) to pokaż jakieś chociaż doniesienia prasowe mówiące
    o dodatkowych pieniądzach dla metropolii. Lobbing polega na tym że miasta nie
    rozumieją o co chodzi i czym powinna być tak na prawdę metropolia, a nie z
    dodatkowych profitów choć na to pewnie część też by liczyła. Ale Kraków na
    przykład nie chce potrafi się dogadać, kasy nie ma to metropolia ustawowa jest
    im nie potrzebna, gdyby miały cokolwiek dostać to na pewno by się nie wahali.

    Przytocz choć jakiś artykuł o dodatkowych pieniądzach z ostatniego czasu.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 18:06
    ce...nikt nie walczy o rozwiązanie które nie da ci więcej kasy:

    wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=5046
    poczytaj sobie i nie zaśmiecajmy wątku dygresjami.

    II linia metra musi powstać teraz!!nie potem, nie za 5 lat ale teraz!!
  • robert_wwa 19.07.08, 18:17
    Nadal nic mi nie pokazałeś, mówiłem aby to było z niedawna, luty to bardzo dawno
    i wtedy fakt były pomysły z finansowaniem budżetowym, ale od tego czasu minęło
    bardzo dużo czasu i teraz ich nie ma i w pokazanych przez ciebie tekstach też
    nic o tym nie ma.

    Ja pokazałem ci wypowiedź twórcy tej ustawy z wczoraj, ty pomysły z początku
    lutego. Wybacz ale mnie to nie przekonuje.
    A poza tym nie wszystko kręci się w okół kasy, ustawa ma pomagać w dogadywaniu
    się i takie jest też jej obecne założenie.

    A co do zaśmiecania, to ja tam tego tak bym nie traktował, bo bez poparcia góry
    rządzącej a rządzi koalicja PO-PSL nie ma mowy o pieniądzach itd więc szukanie
    pieniędzy na metro jak najbardziej się łączy.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 18:23
    wiem że jako politruk PO nie potrafisz wyjść spoza ram partyjnych i przyznać że
    brak metra to klęska nie tylko HGW Tuska ale także Warszawy i to klęska poważna.

    nie rozśmieszaj mnie mówiąc że nie widzisz że chodzi też o finansowanie i posady
    dla urzędasów albo że tekst jest z lutego i wobec tego nieaktualny bo nie robisz
    tym wrażenia ani poważnego ani zbyt rozgarniętego.

    ja Ci tylko przypomnę jak skończyła się Wasza zabawa z uwalaniem starego
    przetargu na stadion Legii w ramach PPP- dziś mielibyśmy za 540 mln zł super
    obiekt z zasuwanym dachem na Lazienkowskiej ale Wasza pazerność była wtedy
    wielka. dziś nie wiadomo czy wybudują brzydki przestarzały kurnik na 30 tyś a na
    Lazienkowskiej do dzis hula wiatr- taka jest właśnie wasza polityka!
  • robert_wwa 19.07.08, 18:32
    Przetarg na metro jest porażką obecnej ekipy i tu nie ma o czym rozmawiać,
    planujesz 2,8mld a dostajesz oferty na 5,8 to oznacza że gdzieś nawaliłeś albo
    źle szacowałeś. Krótko mówiąc że gdzieś coś schrzaniłeś, czyli porażka.

    Jak w lutym planujesz że metropolia dostanie kawałek z podatków, a w maju już
    tego nie zakładasz i ograniczasz się do ułatwień proceduralnych to cytowanie w
    lipcu planów z kutego jest oszukiwaniem. W lutym była kasa, w maju nie. To jaki
    z tego wniosek? W Lipcu nadal tą kasę zakładają czy w między czasie coś się
    zmieniło?

    A co do Legii to przypomnę że PO nie miła wpływu na unieważnienie przetargu bo
    wtedy to nie ona była u władzy. PO przyszła jak był już projekt "kurnika" i była
    podpisana dzierżawa. Tak więc obecna ekipa nie miała z tym nic wspólnego,
    aczkolwiek gdyby to ona rządziła to pewnie zrobiła by to samo.
    Więc jeśli jestem "politruk PO" to stadion Legii nie był "wasza polityka! " bo
    to zupełnie różne ekipy, a trudno być politrukiem PO i brać równocześnie
    odpowiedzialność za rząd PiS.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 18:46
    wiesz co mnie dziwi- jak człowiek z Warszawy, najbardziej pokrzywdzonego miasta
    w Polsce, może nie lobbować za inwestycjami dla niego. to jest raz..

    poza tym zupełnie nie wiem jak można próbować przedstawiać fatalną decyzję o
    unieważnieniu przetargu na II linię metra jako oszczędność...to nieuctwo,
    dyletanctwo, amatorszczyzna i kompletne zdebilnienie PO! PO musi za to
    zapłacić!! albo budują II linię metra teraz, albo dostaną potężnego kopa w dupę!
    kasa jest! wystarczy tylko nieco się postarać- choćby poprzez fakt że konsorcjum
    się nie wyrobi i będzie można odzyskać część kasy poprzez naliczanie ogromnych kar
  • robert_wwa 19.07.08, 18:51
    Konsorcjum się nie wyrobi, będziemy mieli rozkopane miasto a przy budowie UEFA
    nie zgodzi się aby grać mecze więc pewnie co najwyżej Euro nas ominie, a jak
    ominie nas to i całą Polskę, ale co tam. Ale co tam przecież 950mln za km jest
    uczciwą ceną którą obie na karach odbijemy bo 520mln w Pradze to musi być jakieś
    zaniżone.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 18:55
    zi przed EURO i budowa nie będzie kolidować z meczami! o utrudnieniach wiadomo
    od dawna- chodzi wyłącznie o pójście na łatwiznę- takie typowe dla PO- "nie da
    się", nie opłaca się" - opłaca się tylko developerka i tunele wzdłuż
    Wisły...tylko Warszawy żal..ale cóż...takich ma polityków, jakich mieszkańców!
    na nic lepszego nie zasługuje..
  • robert_wwa 19.07.08, 19:03
    A skąd wiesz że się upora? Zakładasz że kary płacić będzie, na Euro się nie
    wyrobi to skąd pewność że uciążliwe nie będzie?
    Warszawa ma szczęście że nie rządzisz nią ty bo jeśli dla ciebie to że masz w
    portfelu 100zł nie oznacza że nie kupisz czegoś za 200zł to masz problem. Nie da
    się pominąć inansów, albo cię stać albo nie to nie ma drogi pomiędzy. Warszawa
    3mld nie ma, państwo nie da bo nie będzie takiej woli w sejmie co jest konieczne
    więc nadal jej nie ma. Ale dla ciebie to nie problem, musi przecież być jak to
    może nie być. Całe szczęście że jednak w Warszawie rządzą osoby dla których
    finanse są ważne.
    A poza tym czepiasz się developerki, a kilka wpisów wyżej sam sugerowałeś
    sprzedaż gruntow wzdłóż metra czyli jak to w końcu jest z twoimi poglądami, bo
    mam wrażenie że są takie aby zawsze być na kontrze do PO?
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 19:08
    można mu przypiąć łatkę antyPO itp.

    Oczywiście że jestem za developerką, ale za tym muszą iść inwestycje
    infrastrukturalne!!

    Wojciechowski sam mówił że nawet w powtórzonym przetargu zdążyliby z najbardziej
    uciążliwymi robotami przed Euro (choć wiadomo że żadnego przetargu nie rozpiszą)

    Zawsze miałem SISKOM za rozsądnych ludzi ale widze że to się zrobiła taka
    warszawska sitwa..byleby nasze było na wierzchu a Warszawa?? a co tam Warszawa...
  • robert_wwa 19.07.08, 19:29
    Kiedy ty nic nikomu nie wytykasz poza rzucaniem na: Nie stać nas? Jak to musi
    nas być stać i nie ma tematu. A nadal nie masz pomysłu skąd poza Janosikowym bo
    przecież Sejm jest Pro Warszawski, czy też ku.. dla PSL i się zgodzą.

    Teraz kończymy Bielański odcinek za kilka miesięcy ma być oddany, ale nadal
    porozkopywane, objazdy autobusów, tramwaje nie jeżdżą. A UEFA nie dopuści aby
    jakaś budowa była w pobliżu, niech będzie że Świętokrzyska wolna itd. Ale to
    może być problem, bo ja nawet nie uciążliwości mówię, a samej budowie.

    Co do Czajki to się nie odniosę, są podejrzenia Turcy za pewne złożyli odwołanie
    od decyzji (chyba?) i poczekamy, fakt aktem że nie wygląda to za ciekawie.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 19:34
    mamy jakiś pomysł jak załatwić tego pieniacza H. ?
  • robert_wwa 19.07.08, 19:42
    Nie jestem w temacie o autostradach i szczerze powiedziawszy nie bardzo się
    orientuje co i jak więc się nie wypowiem.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 19:44
  • robert_wwa 19.07.08, 19:45
    Nie!?
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 19:49
  • mil1231 19.07.08, 19:09
    konsorcjum z Turcji na budowę Czajki dwa razy tańszą od wybranej...podobnie
    tutaj odpadła propozycja Chińczyków, więc nie mów mi nic o oszczędności...
  • Gość: ted IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.07.08, 00:39
    konsorcjum z Turcji na budowę Czajki dwa razy tańszą od
    wybranej...podobnie
    > tutaj odpadła propozycja Chińczyków, więc nie mów mi nic o
    oszczędności...

    I bardzo slusznie. Krakow kilka lat temu wybral tansza oferte
    tureckiego konsorcjum na budowe tunelu szybkiego tramwaju, a po roku
    konsorcjum zeszlo z budowy bo stwierdzili ze cena jest ponizej
    kosztow. W rezultacie inwestycja miala chyba dwuletnie opoznienie,
    nie mowiac juz o kosztach.
  • qawsedrftg 19.07.08, 16:05
    > cena metra obecnie jest śmieszna w porównaniu z tym
    co będzie za kilka lat!!

    Buhahahahaha! Naganiać trzeba nie tylko na kredyty,
    ale i na metro? :)
  • mil1231 19.07.08, 16:13
    co ty pieprzysz?? jaką osobistą korzyść mógłbym z tego mieć??
  • qawsedrftg 19.07.08, 16:17
    Bo dlaczego wszystko ma tylko drożeć i drożeć, gdy
    koniunktura się kończy? Pomijam już fakt jak marną
    trasę ma ta linia metra (w porównaniu do bardzo
    potrzebnej pierwszej), i że to kompletnie bez sensu, i
    na EURO i poza nim. Z każdej ze stacji tego metra
    (rondo Daszyńskiego, Świętokrzyska, Powiśle) w
    odległości jednego przystanku tramwajowego jest stacja
    kolei średnicowej!
  • mil1231 19.07.08, 16:20
    kolej porównujesz z metrem?? chyba cię Pan Bóg opuścił..
  • qawsedrftg 19.07.08, 16:24
    W takim Londynie spora część dzisiejszej sieci metra
    to dawne linie kolejowe, i odwrotnie. Jaka różnica dla
    pasażera czy napięcie zasilania 750V czy 3kV? Czy ty
    nie jesteś Gosiu?
  • mil1231 19.07.08, 16:28
    ?? czy ty wiesz z jaką częstotliwością jeździ metro i ilu pasażerów zabiera a z
    jaką pociąg?? myślisz że ktokolwiek zrobi cokolwiek by znacząco usprawnić SKM??
    chyba jesteś fantastą bo z PKP jeszcze nikt sobie nie poradził do tej
    pory...chyba że dworce samorządom oddadzą ale nie zanosi sie na to a nawet jak
    tak się stanie JUż teraz jest za późno
  • Gość: ted IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.07.08, 00:43
    > ?? czy ty wiesz z jaką częstotliwością jeździ metro i ilu
    pasażerów zabiera a z
    > jaką pociąg??

    To chyba taniej i szybciej dokupic tabor tak zeby pociag jezdzil z
    taka czestotliwoscia jak metro i zabieral tylu pasazerow na gotowej
    juz linii, niz budowac tunel metra od nowa i i tak kupowac co
    najmniej tyle samo taboru.
  • ukos 19.07.08, 16:50
    mil1231 napisał:

    > na jakiej podstawie??? (...)

    Na takiej, że gdyby ofertę przyjęto, to wrzeszczałbyś, że HGW trwoni
    pieniądze podatników. Twoje oceny dyktuje PiSi PR, a nie rzetelna
    ocena.

    Inna rzecz, że zakładane tempo budowy całej II linii nikogo
    zadowolić nie może.
  • mil1231 19.07.08, 16:57
    czemu wy wszyscy we wszystkim widzicie politykę?? nie czujecie że to was
    ogranicza?? są sprawy ważniejsze niż polityka!
  • Gość: kicia IP: *.toya.net.pl 19.07.08, 18:44
    ..ale głupi post!!
  • mil1231 19.07.08, 18:47
    poczytaj o rozmowie HGW z Tuskiem i jego udawanemu rozzłoszczeniu na nią i
    wszystko stanie się jasne- teatrzyk w najczystszej postaci a gawiedź się
    cieszy...żałosne..
  • mil1231 19.07.08, 13:06
    to peryferyjne trzeba budować potem!
  • yot23 19.07.08, 13:06
    Może to i lepiej? Ale co będzie jak drugi przetarg nie obniży ceny?
    Ratusz sporo ryzykuje, ale jak zgodzą się na obecną cenę to i tak
    zarzucą im niegospodarność.
  • mil1231 19.07.08, 15:14
    ać- to takie polskie mówić że się nie opłaca, że później, nie teraz, nie??
  • Gość: kuba IP: *.acn.waw.pl 19.07.08, 13:06
    czyli żart nabiera realnych kształtów: na euro 2012 rozdawane będą ołówki ze
    schematem metra :))
  • qawsedrftg 19.07.08, 16:02
    I to bardzo szybko i znacznie taniej. Linia na
    lotnisko w zaawansowanym remoncie, praktycznie każdy
    wylot z węzła kolejowego jest remontowany!
  • mil1231 19.07.08, 16:19
    roboty i zaczną poprawiać SKM!! jacy wy jesteście naiwni...właśnie przez takich
    jak wy nic w tym mieście nie da się zrobić... nie zrobią NICZEGO do czego nie
    zostaną zmuszeni pałami!! dopiero groźba nowych wyborów powoduje że kilka spraw
    pozornie nabiera tempa a potem znowu można 4 lata nic nie robić! EURO 2012 jest
    jedyną w swoim rodzaju szansą aby nadać tempa inwestycjom w mieście- po EURO
    Warszaw ma szansę być innym miastem ale po raz kolejny okazuje się że najpierw
    trzeba by wymienić jej mieszkańców..
  • qawsedrftg 19.07.08, 16:22
    Ale z SKM dzieje się sporo:

    -linia na lotnisko->Otwock, Legionowo rusza w 2009
    -remontowane tory na linii piaseczyńskiej,
    legionowskiej, tłuszczowej :)... Linii obwodowej w
    2010
    -przystanej Ursus-Niedźwiadek - biorą się do roboty

    Teraz aby Bufetowa wyszła z tego z twarzą musi się po
    prostu brać do roboty. Ale żeby zupełnie nic nie
    robiła (jak Irasiadzik), powiedzieć nie można.
  • mil1231 19.07.08, 16:25
    gigantycznych wręcz inwestycji i EUR0 2012 jest ku temu szansą...niestety
    mentalnie nie dorośliśmy do budowy metropolii z prawdziwego zdarzenia...brakuje
    nam odwagi i rozmachu..
  • Gość: to mówiłem ja IP: *.jjs-isp.pl 19.07.08, 16:31
    Zapamiętaj:prawdziwe pieniądze robi się na drogich,
    głębokich inwestycjach :)

    Dopiero coś się pultał że tu nie chodzi o EURO, teraz
    znowu EURO, to jak EURO czy nie EURO?
  • mil1231 19.07.08, 16:35
    być dla Ciebie trudne ale sprobuj mimo wszystko:

    EURO 2012 jest katalizatorem zmian, po których miasto będzie nie do poznania na
    wiele lat! EURO nie jest celem, a środkiem do modernizacji miasta!
  • pandora-online 19.07.08, 14:13
    JEKIE EURO 2012 W POLSCE? CO WY BREDZICIE:
  • 1stanczyk 19.07.08, 14:14
    ukonczono pierwsza linie metra w Paryzu, obsluguje pasazeros do dzisiaj N° 1
    W kwietniu 1899 roku powstala Companie du metro de Paris i w 19 lipca 1900 roku
    po siedemnastu miesiacach ukonczono budowe piewszej lini metra w Paryzu.
    Moze jeszcze raz: 108 lat temu nie majac ani dzisiejszych maszyn budowlanych ani
    technologi ani metod w ciagu siedemnastu miesiecy zbudowano pierwsza linie metra
    w Paryzu Port Maillot Port de Vincennes

    fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_1_du_m%C3%A9tro_de_Paris
    I moze jesze raz: 108 lat temu w ciagu 17 miesiecy zbudowano blisko 17
    kilometrowy odcinek metra z 25 stacjami.

    Czy moze byc inny komentarz do naszych "osiagniec" ?

    Druga linia metra - przetarg do powtórki
  • mil1231 19.07.08, 14:18
    realia, także prawne
  • Gość: zamiast metra IP: *.chello.pl 20.07.08, 20:19
    Nie porównuj Paryża do Koziej Wólki.Poza tym,w XIX wieku nie żądzili
    u nich POpaprańcy.
  • 1stanczyk 19.07.08, 14:28
    przede wszystkim dla Warszawiakow.
    Kibice moga isc na mecz na piechote.
    Nawet jesli mieliby isc piec kilometrow.
    Maja dwie godziny na stadionie by sobie wypoczywac.
    A po meczu dobrze im zrobi dluzszy spacer: wytrzezwieja.

    Pozostaje jeszcze pytanie zupelnie niezalezne od ME 2012.
    Dlaczego 108 lat temu Francuzi potrafili zbudowac pierwsza linie metra w 17
    miesiecy a my juz drugiej nie jestesmy w stanie zbudowac w ciagu trzech czterech
    lat.
    Te oferty to nieomal oczywiste przestepstwo.
    Oni sie po prostu porozumieli.
    Za taka cene to robia calosc w ciagu jednego roku bez zadnych utrudnien w
    komunikacji w Warszawie.
    Te oferty swiadcza ni mniej ni wiecej o stanie naszych przedsiebiorstw budowlanych.
    Uczyc to sie oni moga na swoj koszt a nie warszawskiego i europejskiego podatnika.
    Po otwarciu ofert trzeba bylo im wszystkim w tej samej godzinie powiedziec po
    prostu dziekuje i wykluczyc ich z nastepnego przetargu.



    Druga linia metra - przetarg do powtórki
  • Gość: gari IP: *.centertel.pl 19.07.08, 14:35
    > Kibice moga isc na mecz na piechote.

    Ale przecież nie muszą. Codziennie w godzinach szczytu obecna komunikacja
    przewozi w okolicach stadionu 100tys ludzi na godzinę. Na Euro wystarczy
    wyremontować stację kolejową.
  • h5n1_kaczory 19.07.08, 14:46
    > Dlaczego 108 lat temu Francuzi potrafili zbudowac pierwsza linie
    metra w 17
    > miesiecy a my juz drugiej nie jestesmy w stanie zbudowac w ciagu
    trzech czterec
    > h
    > lat.

    Bo teraz są przetargi, komisje przetargowe, kontrakty, oferenci,
    konsorcja, wnioski, odwołania, adwokaci, dotacje, spekulacje, kary
    za opóźnienia, itd. itp.
    Najlepszy przykład to przetarg na 4200 nowych radiowozów dla policji
    wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,4900784.html
    Ciekawe czy do Euro2012 zdążą z tym przetargiem?
  • mil1231 19.07.08, 15:07
    popytu?? chodzi o straty jakie ponosi miasto przez brak metra i nie chodzi tutaj
    wyłącznie o korki ale także inwestycje które by powstały gdyby II linia została
    zbudowano i prestiż, którego to pojęcia Polacy nie rozumieją i kompletnie nie
    doceniają- prowizorka, taniość to jest to do czego przyzwyczaił nas PRL i to
    siedzi w nas głęboko..
  • 1stanczyk 19.07.08, 14:32
    jedna czwarta ceny albo pojda z torbami okradac gdzie indziej.

    Druga linia metra - przetarg do powtórki
  • mil1231 19.07.08, 15:05
  • 1stanczyk 20.07.08, 00:01
    determinacji i konsekwencji w podjetych dzialaniach takiej by doprowadzic je do
    spodziewanego rezultatu w tym wypadku lini metra zbudowanej w czasie 36 miesiecy
    (przypominam, ze to jest wiecej /o dwa miesiace/ niz dwa razy dluzej od czasu w
    jakim zostala zbudowana 1 linia metra 108 lat temu w Paryzu: 17 miesiecy) za
    polowe tych pieniedzy ktore aktualnie zadaja ci co odpowiedzieli na oferty.
    To swiadczy rowniez o efektywnosci naszych przedsiebiorstw budowlanych, ktore
    nie chca albo nie potrafia albo jedno i drugie na raz, budowac tak jak sie
    buduje na calym swiecie.
    To swiadczy rowniez o naszym skorumpowanym rynku budowlanym na ktorym zamiast
    konkurencji kroluje glownie korupcja i przestepcze porozumienia pomiedzy tymi co
    odpowiadaja na ofery.

    Re: jak powtórzą przetarg metro nie powstanie nig
  • mil1231 20.07.08, 00:11
    bo to zupełnie inne warunki.
    niestety takie są realia i jeśli PO nie chce dostać po dupie musi budować II
    linię metra i to natychmiast!!
  • guru133 19.07.08, 15:19
    końcową: "Niestety ale Euro 2012 w Polsce nie będzie". A
    przynajmniej w Warszawie:))
  • mil1231 19.07.08, 15:26
    im się wyf=daje że takim pierdzeniem uda się nas udobruchać ale bardzo się
    mylą.. nie będzie A2 do Warszawy, obwodnicy Warszawy przynajmniej do Okęcia albo
    II linii metra to zapłacą nam za to!
  • qawsedrftg 19.07.08, 16:03
    i tyle na temat zależności EURO i metro.

  • mil1231 19.07.08, 16:14
    2. Wiedeń ma więcej niż jedną linię.
    3. Metra nie budujemy tylko na EURO!!
  • qawsedrftg 19.07.08, 16:19
    > 3. Metra nie budujemy tylko na EURO!!

    Połowa wpisów tutaj zdaje się mówić o czymś
    przeciwnym!

    A w Warszawie można mnóstwo zdziałać w inny sposób,
    najpierw rozbudowując kolej miejską i tramwaje. I
    wtedy przyjdzie czas na dobrze pomyślane metro. A
    obecne koncepcje (na przykład linia na Gocław przez
    Wiatraczną i dworzec Wschodni) wrzucić do kosza jak
    najszybciej!
  • mil1231 19.07.08, 16:20
    ten czas przychodzi juz od 30. lat!!
  • Gość: Krzysztof K. IP: *.fema.krakow.pl 19.07.08, 15:37
    Euro powinno obyć się w Krakowie, we Lwowie i w Wiedniu! To są
    wspaniałe kulturalne miasta! Niech żyje Polsko - Ukraińska Galicja
    i c.k. Austria! Warszawa niech se urządza z Moskwą i Mińskiem zawody
    podwórkowe w kopanie szmacianki! Kto kopnie piłkę w Pałac Kultury!
  • robert_wwa 19.07.08, 15:55
    A widzę że ty jesteś tym przyjezdnym do Krakowa bo z kulturą niewiele masz
    pewnie wspólnego, skoro fatygujesz się na inne forum tylko po to aby obrażać,
    ale taka specyfika dużych miast masa przyjezdnych z wiosek udających prawdziwych
    mieszkańców miasta. Ale ty coś o tym wiesz.
    --
    Varsovia - Semper invicta, semper heroica.
  • mil1231 19.07.08, 16:15
    swoje...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka