Dodaj do ulubionych

Obiecują czterokrotne zmniejszenie śmiertelności

13.12.09, 19:57
Newsweek Polska cytuje kogoś z GDDKiA obiecującego, że w 2013 będzie na
drogach 4x mniej trupów niż w 2008. Tamże podają, że w 2008 było 9200, nie
pamiętam czy w całym roku czy do października.
9200 x 0,25 = 2300. Zapamiętać i za 4 lata wrócić do tematu...

P.S. Tamże piszą, że we Francji po 6 latach radykalnych działań śmiertelność
spadła o 40% i Francuzi są z tego b. dumni.

--
Nie ma sensu dyskusja, co jest prawdziwym socjalizmem, a co jego wypaczoną
formą - każdy socjalizm jest dobry, dopóki jego zwolennicy nie dorwą się do
władzy.
(Wiktor Suworow)
Edytor zaawansowany
  • 13.12.09, 20:06
    Od obietnic to chyba mamy dużo specjalistów. Może by ich eksportować? Byłyby jakieś zyski.
    Oczywiście cel jest słuszny.
    Dziwi mnie tylko przytoczona przez Ciebie liczba. "Gazeta Wyborcza" podaje, że w całym 2008 roku zginęło na drogach: 5437 osób . blogue.blox.pl/2009/06/Polska-prawie-najgorsza-w-Europie.html
    Różnica prawie o połowę. Ciekawe.
    Bo 5437 osób x 0,25 =1359,25 osoby. Dużo, ale o tysiąc mniej niż wynika z poprzednich danych.
  • 13.12.09, 21:33
    Eksperci z gdaki mieli na nasze pytania odpowiadac w dwa tygodnie, od 20 lat
    gdaka obiecuje budowe nowych drog.

    Co sprawie, ze nie wierze w obietnice zmniejszenia smiertelosci o 75%...?

    No chyba, ze do 2013 uda im sie pobudowac na drogach szykany uniemozliwiajace na
    calej sieci drogowej (z wyjatkiem autostrad) przekraczania 60-70 km/h w dzien i
    40 km/h w nocy ;-P

    --
    Optymisci wierza, ze swiat stoi przed nimi otworem. Pesymisci wiedza, gdzie ma
    ten otwor.
  • 13.12.09, 22:21
    Na autostradzie z kolei średnia prędkość będzie oscylować wokół 60 kmh ze
    względu na kolejki do bramek co 15 km.
    --
    Każdy kilogram obywatela z wyższym wykształceniem szczególnym dobrem narodu!
  • 13.12.09, 22:29
    To ja proponuję: do 2013 niech pracują za średnią krajową, a
    wyrównanie dostaną, jeśli cel zostanie osiągnięty :))
    1. nie takie rzeczy obiecywaliśmy :))
    2. spadek ilości zabitych i tak nastąpi! Jest to naturalny efekt
    coraz lepszych (mimo wszystko) dróg, lepszych i nowszych samochodów
    oraz wyższej kultury drogowej (minął już "okres zachłyśnięcia") -
    ale takiego wyniku się nie spodziewam,
    3. jeśli dla zmniejszenia śmiertelności o 10% trzeba było
    zdegradować parę tysięcy km dróg do roli porzędnych uliczek (z
    szykanami, słupkami, mikrorondami, siecią fotoradarów), to aż strach
    myśleć, jaki paraliż nas czeka w imię tych 75%!
  • 14.12.09, 00:27
    Jakby zaczęli od 18400 to byłoby ośmiokrotne :)
  • 14.12.09, 08:45
    > Jakby zaczęli od 18400 to byłoby ośmiokrotne :)

    Ale o co chodzi? Musza sie wykazac. Wychodzac od tej liczby, mamy juz dzis
    czterokrotny spadek
    :) Robi wrazenie, nie?
    --
    Po ptokach. Beret sie sfilcowal...
  • 09.08.17, 09:56
    Po pierwsze wg danych (ówczesnego) MSWiA nie było w 2008 9200, tylko ok. 5400 ofiar.
    W 2013 natomiast ok. 3300.
    Dla uzupełnienia - w zeszłym roku 2993.

    --
    By w życiu mieć czas na życie,
    Miłość, przyjaciół, podróże -
    Five hours, cinque heures, piat' czasow
    I ani minuty dłużej!
  • 10.08.17, 00:13
    "W 2016 wydatki (bez środków na budowę dróg) GDDKiA wyniosły 573,9 mln zł[2]. Przeciętne zatrudnienie w w przeliczeniu na pełne etaty wyniosło 4413 osób, a średnie miesięczne wynagrodzenie brutto 6478 zł[3].

    W ustawie budżetowej na 2017 wydatki GDDKiA zaplanowano w wysokości 610,3 mln zł[16]."
    Z Wikipedii

    W 2008 na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA zginęło 37,5% z ogólnej liczby zabitych.
    W 2016 - 33,5 %. Jest postęp.

    Roczna urzędnicza opieka 1 km dróg krajowych to 360 000 zł wydawanych z budżetu !
  • 10.08.17, 08:56
    manipulacja level tvpis
  • 22.08.17, 19:13
    Jedynym sposobem na ograniczenie śmiertelności są radykalne działania -
    -fotoradary wszędzie, bez ostrzeżenia, w atrapach śmietników, w zaparkowanych autach itp.;
    -zabieranie prawa jazdy na 3 miesiące za jazdę z prędkością ponad 70km/h w mieście (na 50km/h), + 3 miesiące za każde dodatkowe 10km/h ponad limit;
    -kierowanie na ponowny egzamin w przypadku:
    -ominięcia pojazdu, który zatrzymał się przed przejściem dla pieszych celem przepuszczenia pieszych;
    -potrącenia pieszego, który prawidłowo przechodzi przez jezdnię;
    -potrącenia rowerzysty, który jedzie prawidłowo;
    -odebranie prawa jazdy na zawsze w przypadku drugiego złapania na jeździe w stanie nietrzeźwym;
    -min. 2000h nieodpłatnych prac społecznych w przypadku kierowania autem przez człowieka, któremu odebrano uprawnienia do kierowania.
  • 23.08.17, 10:39
    Lepiej od razu przejść do wieloletnich kar więzienia.
  • 25.09.17, 13:29
    Od stałych fotoradarów (bez ostrzeżeń) skuteczniejsze są laserowe mierniki w dużej ilości i dużo policjantów stosujących je - w przeróżnych miejsc, dniem i nocą.
    A tak w ogóle to masz 100% rację. Dodałbym jeszcze obowiązek ustąpienia pieszemu zbliżającemu się do jezdni - jest sporo miast, w których kierowcy to praktykują ale obowiązek skłaniałby kierowców do wzmożonej uwagi gdy dojeżdżają do przejść.
    Słyszał ktoś o kimś, kto dostał mandat za wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych? Za to pieszych, którzy mieli kłopoty z policją bo przechodzili przez jezdnię 98 metrów od przejściach jest mnóstwo. W Niemczech pieszy może przechodzić przez jezdnię gdzie chce, także 5m od przejścia. Ale - na przejściu ma pierwszeństwo, poza przejściem musi ustępować samochodom (jak u nas na przejściu). W samej Warszawie jest więcej wypadków z pieszymi niż w całych Niemczech.

    --
    Dojna zmiana. Podła zmiana. PiS
  • 25.09.17, 13:30
    > A Dodałbym jeszcze obowiązek ustąpienia pieszemu zbliżającemu się do jezdni

    Oczywiście: zbliżającemu się do przejścia.
    --
    Nikt nie rodzi się nienawidząc innej osoby z powodu koloru skóry, pochodzenia czy religii Mandela

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.