Dodaj do ulubionych

Ograniczenie do 30 - analiza niebezpieczeństwa

04.01.13, 20:17
Przy wjeździe na objazd tunelu Wisłostrady w stronę południową, zaraz za Karową, jest ograniczenie do 30 - jak najbardziej słuszne, jako że jest zwężenie i dosyć ostry zakręt z nierówną nawierzchnią.
Dlaczego jednak ograniczenie to jest również przed Karową? Dokładnie od tego miejsca jest ograniczenie do 30 wyznaczone przez tablicę świetlną (na streetview tablicy nie ma, Karowa jest tam gdzie widać zielone sygnalizatory):
goo.gl/maps/t9FM8
Jakież to niebezpieczeństwo powoduje, że należy zwalniać aż tyle wcześniej do 30?
I pytanie na które każdy bez problemu odpowie: na którym z ograniczeń (za czy przed Karową) jest ustawiony fotoradar?

Jeszcze wypowiedź rzeczniczki SM:
Jesteśmy zaskoczeni liczbą odnotowanych w tym miejscu wykroczeń. Przez siedem dni było ich 667. Sądziliśmy, że ze względu na duże natężenie ruchu i to, że wcześniej jest skrzyżowanie ze światłami, zdjęć z tego fotoradaru będzie mniej. Ale to tylko pokazuje, że jest on w tym miejscu bardzo potrzebny.

Czyli wiadomo kiedy fotoradar jest potrzebny - gdy w danym miejscu kierowcy olewają ograniczenie. Układa się to w logiczną całość z lokalizacjami fotoradarów.


--
Jestem autorem tego wypisu:
"pamiętaj: gdy się poddasz, będziesz nikim, lepiej rób z siebie idiotę (podpisano: niskie ego hannlego)"
Obserwuj wątek
    • edek40 Re: Ograniczenie do 30 - analiza niebezpieczeństw 05.01.13, 11:07
      > Jesteśmy zaskoczeni liczbą odnotowanych w tym miejscu wykroczeń. Przez siede
      > m dni było ich 667. Sądziliśmy, że ze względu na duże natężenie ruchu i to, że
      > wcześniej jest skrzyżowanie ze światłami, zdjęć z tego fotoradaru będzie mniej.
      > Ale to tylko pokazuje, że jest on w tym miejscu bardzo potrzebny.


      Gdy bandytow zabraknie, czujna wladza zawsze da rade zrobic "bandyte". W dowolny, ale cieszacy obywateli, ustawowy sposob.

      Opisywalem uliczke w warszawskim Wilanowie, gdzie wypadkow nie bylo nigdy, ale postawiono fotoradar i... obnizono predkosc do 30 km/h. Jak sie chce, to wszystko sie da zrobic. Nawet bandytow z calego spoleczenstwa.
      --
      Po ptokach. Beret sie sfilcowal... ZNOWU :))))
      I niech tak juz zostanie.
    • jureek Re: Ograniczenie do 30 - analiza niebezpieczeństw 05.01.13, 12:08
      klemens1 napisał:

      > Czyli wiadomo kiedy fotoradar jest potrzebny - gdy w danym miejscu kierowcy ole
      > wają ograniczenie. Układa się to w logiczną całość z lokalizacjami fotoradarów.

      Jeżeli fotoradar jest po to, żeby skłonić kierowców do nieolewania ograniczenia, to jest jak najbardziej logiczne, że nie ustawia się go tam, gdzie i bez niego kierowcy ograniczenia nie olewają.
      Jura
      • erasms25 Pędź, szalej, nie pytaj co dalej, tylko płać 05.01.13, 12:55
        jureek napisał:

        > klemens1 napisał:
        >
        > > Czyli wiadomo kiedy fotoradar jest potrzebny - gdy w danym miejscu kierow
        > cy ole
        > > wają ograniczenie. Układa się to w logiczną całość z lokalizacjami fotora
        > darów.
        >
        > Jeżeli fotoradar jest po to, żeby skłonić kierowców do nieolewania ograniczenia
        > , to jest jak najbardziej logiczne, że nie ustawia się go tam, gdzie i bez nieg
        > o kierowcy ograniczenia nie olewają.
        > Jura


        Dlatego ofotoradarowanie stolicy to dobra sprawa. To wielka akcja uświadamiająca społeczeństwo po co i gdzie stawiane są fotoradary.

        Do tej pory niewielu kierowców miejskich wyjeżdżało na trasy i uważało, że problem fotoradarów w miejscach dojnych ich nie dotyczy.
        W miejscach niebezpiecznych jechali uważniej bez nadzoru fotoradarów.

        Ale to się zmienia. Proszę Pani, proszę Pana, fotoradar czyha na Państwo niedaleko.
        Proszę Go nie wypatrywać na niebezpiecznych skrzyżowaniach, w okolicy szkół. Tam Państwo jedziecie wolno, tam fotoradar nie zarobi.
        Proszę Państwa, Państwo się nauczą co to są miejsca łowne.
        Że co? Że jak? Że po co? Że od czapy? A właśnie dlatego te maszynki tyle zarabiają, a mają zarabiać jeszcze więcej.
        Przecież nikt już nawet nie usiłuje robić dobrej miny o poprawie bezpieczeństwa.
        1250 zł od każdego, powtarzam: każdego kierowcy założył minister finansów.

        I nie próbujcie jak w zeszłym roku, jeździć przepisowo.
        W 2012 jeździliście tak, że fotoradary nie wyrobiły nawet małej części finansowych planów.
        To my Wam w tym roku tak zagęścimy sieć, prawo nagniemy, sprawcę domyślnego ustalimy, że zapłacicie po 1250 zł.

        A jak nie, to w 2014 tak pokombinujemy, że i 2500 w zębach do państwowej kasy zaniesiecie.

        Pamiętajcie, to MY ustalamy przepisy. A kiedy mamy przepis, to winnego sami znajdziemy.

        Płaćcie, 1250... Dla wpłacających w ciągu 7 dni 20% zniżki. Po drugim liście tracisz 20% zniżki.




        Na pocieszenie nie ma już punktów karnych za przekraczanie prędkości.
        Możecie jeździć jak stado pijanych wariatów, im szybciej i gorzej, tym lepiej.
        Nikt Was za to nie będzie z dróg usuwał, nie bójcie się, prawa jazdy wam już nie zabiorą za 24 punkty karne.
        Pod warunkiem, że będziecie płacić.
      • edek40 Re: Ograniczenie do 30 - analiza niebezpieczeństw 05.01.13, 13:07
        > Jeżeli fotoradar jest po to, żeby skłonić kierowców do nieolewania ograniczenia
        > , to jest jak najbardziej logiczne, że nie ustawia się go tam, gdzie i bez nieg
        > o kierowcy ograniczenia nie olewają.

        W tej metodzie fotoradar mozna stawiac wszedzie. Wystarczy odpowiednio niski limit.

        To chyba bolszewicy powiadali cos o paragrafach i winnych?
        --
        Po ptokach. Beret sie sfilcowal... ZNOWU :))))
        I niech tak juz zostanie.
        • jureek Re: Ograniczenie do 30 - analiza niebezpieczeństw 05.01.13, 14:56
          edek40 napisał:

          > W tej metodzie fotoradar mozna stawiac wszedzie. Wystarczy odpowiednio niski li
          > mit.

          A Ty uważasz, że fotoradar należy stawiać tylko tam, gdzie kierowcy już i tak przestrzegają limitu? A po co? Żeby później napawać się dumą, jak to świetnie jeździmy, że fotoradar nie ma co robić?

          > To chyba bolszewicy powiadali cos o paragrafach i winnych?

          Nie histeryzuj.
          Jura
          • edek40 Re: Ograniczenie do 30 - analiza niebezpieczeństw 05.01.13, 18:59
            > A Ty uważasz, że fotoradar należy stawiać tylko tam, gdzie kierowcy już i tak p
            > rzestrzegają limitu? A po co? Żeby później napawać się dumą, jak to świetnie je
            > ździmy, że fotoradar nie ma co robić?

            Nie, kolego. Dlatego, ze sa miejsca, gdzie jeden "niedostosowany" moze zabic moje dziecko pod szkola. I choc sa nierentowne, zycze sobie fotoradaru.
            --
            Po ptokach. Beret sie sfilcowal... ZNOWU :))))
            I niech tak juz zostanie.
            • jureek Re: Ograniczenie do 30 - analiza niebezpieczeństw 05.01.13, 21:17
              edek40 napisał:

              > Nie, kolego. Dlatego, ze sa miejsca, gdzie jeden "niedostosowany" moze zabic mo
              > je dziecko pod szkola. I choc sa nierentowne, zycze sobie fotoradaru.

              I fotoradar go powstrzyma? Przecież zawsze twierdziłeś, że prawdziwi piraci i tak nic sobie z fotoradarów nie robią.
              Jura
      • klemens1 Film 05.01.13, 13:40
        jureek napisał:

        > klemens1 napisał:
        >
        > > Czyli wiadomo kiedy fotoradar jest potrzebny - gdy w danym miejscu kierow
        > cy ole
        > > wają ograniczenie. Układa się to w logiczną całość z lokalizacjami fotora
        > darów.
        >
        > Jeżeli fotoradar jest po to, żeby skłonić kierowców do nieolewania ograniczenia
        > , to jest jak najbardziej logiczne, że nie ustawia się go tam, gdzie i bez nieg
        > o kierowcy ograniczenia nie olewają.

        Nie ustawia się go tam, gdzie mniej kierowców ograniczenie olewa, mimo że to olewanie jest niebezpieczniejsze. Liczy się liczba fotek/dobę. I - po raz trzeci - jest to jak najbardziej logiczne, bo w tym biznesie nigdy nie chodziło o bezpieczeństwo.

        Prosiłem cię niedawno żebyś podał mi streetview do odcinka we Wrocławiu gdzie jest uzasadnione 30. Nie podałeś linka tłumacząc się że niby "na streetview tego nie widać". No cóż, tu zapewne też uzasadnienia 30 kilkaset metrów przed przyczyną inną niż fotoradar też nie będzie widać:

        www.youtube.com/watch?v=EaVSf7Bkvgw


        --
        Jestem autorem tego wypisu:
        "pamiętaj: gdy się poddasz, będziesz nikim, lepiej rób z siebie idiotę (podpisano: niskie ego hannlego)"
        • edek40 Re: Film 05.01.13, 14:02
          > Nie ustawia się go tam, gdzie mniej kierowców ograniczenie olewa, mimo ż
          > e to olewanie jest niebezpieczniejsze.

          Jurek uwaza, zez jesli kierowcy z reguly jada wolno, to radar jest zbedny. Umyka mu to, ze jeden jadacy wyraznie za szybko przy szkole stanowi o wiele wieksze i REALNIEJSZE niebezpieczenstwo niz 1000 jadacych nieco szybciej niz na "przemyslanym" oznakowaniu na dlugiej prostej.
          --
          Po ptokach. Beret sie sfilcowal... ZNOWU :))))
          I niech tak juz zostanie.
          • jureek Re: Film 05.01.13, 15:09
            edek40 napisał:

            > Jurek uwaza, zez jesli kierowcy z reguly jada wolno, to radar jest zbedny. Umyk
            > a mu to, ze jeden jadacy wyraznie za szybko przy szkole stanowi o wiele wieksze
            > i REALNIEJSZE niebezpieczenstwo niz 1000 jadacych nieco szybciej niz na "prze
            > myslanym" oznakowaniu na dlugiej prostej.

            Jak na tym filmie miałby jechać szybciej ten Twój hipotetyczny pirat? Fruwając nad tymi, którzy jadą prawidłowo? Przecież tam się fizycznie nie da jechać szybciej, więc po stawiać jeszcze fotoradar?
            Jura
              • jureek Re: Film 05.01.13, 15:52
                bimota napisał:

                > SKORO "NIEDASIE" TO PO CO OGRANICZENIE ?

                Nie da się właśnie dlatego, że jest ograniczenie i większość go przestrzega. Nie wiadomo, jakby jechali, gdyby ograniczenia nie było.
                Jura
            • edek40 Re: Film 05.01.13, 18:06
              > Jak na tym filmie miałby jechać szybciej ten Twój hipotetyczny pirat? Fruwając
              > nad tymi, którzy jadą prawidłowo? Przecież tam się fizycznie nie da jechać szyb
              > ciej, więc po stawiać jeszcze fotoradar?

              Po co ograniczono predkosc tak wczesnie? Dlaczego natychmiast wyrosl tam fotoradar?

              Od siebie dodam, ze oczywiscie tego fotoradaru nie postawiono z uwagi na tymczasowa organizacje ruchu. Postawiono go tam, poniewaz na calej Wislostradzie podniesiono predkosc do 70-80 km/h, a w tunelu z uwagi na zakup taniego wyswietlacza, zachowano 50 km/h. To chyba oczywiste, ze jesli wsrod skrzyzowan mozna 70-80 km/h to tam gdzie tych atrakcji nie ma, nalezy jechac 50 km/h. Wladze Warszawy umotywowaly to tym, ze kilku motocyklistow, jadac znacznie powyzej 200 km/h ponioslo tu smierc. Sam widzisz jak wazne jest tu ograniczenie do 50 km/h i fotoraradar przed wjazdem. No bo skoro jechali ponad 200 w tunelu...
              --
              Po ptokach. Beret sie sfilcowal... ZNOWU :))))
              I niech tak juz zostanie.
              • klemens1 Re: Film 05.01.13, 21:59
                > Wladze Warszawy
                > umotywowaly to tym, ze kilku motocyklistow, jadac znacznie powyzej 200 km/h po
                > nioslo tu smierc. Sam widzisz jak wazne jest tu ograniczenie do 50 km/h i fotor
                > aradar przed wjazdem. No bo skoro jechali ponad 200 w tunelu...

                Podobne jest uzasadnienie 50 przed byłą hopką Zientarskiego. Skoro wcześniej z hopką w nocy można było 60, a Zientarski zaliczył filar przy 150, to teraz bez hopki trzeba całą dobę 50. Dobrze że nie jechał 300 - wtedy pewnie by ograniczyli prędkość do 30.
                Fragmencik - aż dziwne że nie ma tam jeszcze fotoradaru, podejrzewam że dlatego iż wtedy wszyscy omijaliby to miejsce prawą jezdnią:
                youtu.be/ICwlbBDiKRc?t=2m21s

                --
                Jestem autorem tego wypisu:
                "pamiętaj: gdy się poddasz, będziesz nikim, lepiej rób z siebie idiotę (podpisano: niskie ego hannlego)"
                • edek40 Zaczynam lapac... 07.01.13, 15:52
                  Wszystkiemu winni sa kierowcy. Tam gdzie nie przekraczaja mozna 90 km/h. A jak przekraczaja mozna 50 km/h. Aby choc trosze zwolnili...

                  Ale w mniej wiecej w 6 minucie mamy znakomite przejscie dla pieszych. Zasluzylo nawet na znak na odblaskowym podbiciu. I bariere kawalatko za asfaltem, ustawiona tak, ze piesi zmierzajacy do tego przejscia zapewne beda szli po szosie. Nie wiem zatem czemu nie ma tu fotoradru. No bo skoro bariera wypycha pieszych pod samochody, to chyba jest niebezpiecznie...
                  --
                  Po ptokach. Beret sie sfilcowal... ZNOWU :))))
                  I niech tak juz zostanie.
        • jureek Re: Film 05.01.13, 15:20
          klemens1 napisał:

          > Nie ustawia się go tam, gdzie mniej kierowców ograniczenie olewa, mimo ż
          > e to olewanie jest niebezpieczniejsze.

          OK. To jest argument i przyjmuję go. Poprawiam się - w miejscach, gdzie co prawda większość jeździ przepisowo, ale mimo to zdarzają się kierowcy znacznie przekraczający dozwoloną prędkość, jest sens stawiać fotoradar.

          > Liczy się liczba fotek/dobę. I - po raz
          > trzeci - jest to jak najbardziej logiczne, bo w tym biznesie nigdy nie chodziło
          > o bezpieczeństwo.

          Może pomogłaby taka zmiana przepisów, że zwiększono by kary, za znaczne przekroczenia prędkości, a obniżono za mniejsze przekroczenia.

          > Prosiłem cię niedawno żebyś podał mi streetview do odcinka we Wrocławiu gdzie j
          > est uzasadnione 30. Nie podałeś linka tłumacząc się że niby "na streetview tego
          > nie widać".

          Trudno, żeby na streetview było widać nadwyrężoną konstrukcję mostu, a to jest przyczyną ograniczenia.

          > No cóż, tu zapewne też uzasadnienia 30 kilkaset metrów przed przyc
          > zyną inną niż fotoradar też nie będzie widać:
          >
          > www.youtube.com/watch?v=EaVSf7Bkvgw

          To przecież jasne. Z takimi ograniczeniami kilkaset metrów przed przeszkodą spotykam się codziennie na niemieckich drogach, więc nie robi to na mnie żadnego wrażenia. Odpowiednio wczesne ograniczenie jest po to, żeby zachować płynność ruchu, żeby mógł sprawnie zadziałać zamek błyskawiczny i żeby przed samym zwężeniem nie tworzyły się korki.
          Jura
            • jureek Re: Film 05.01.13, 16:02
              bimota napisał:

              > I ZARAZ ZA ZNAKIEM DAJA RADAR ?

              Co to znaczy zaraz? Kilkadziesiąt metrów za znakiem widziałem już niejeden radar. Zresztą na takim właśnie radarze zaliczyłem moją ostatnią poważną wpadkę, która zaowocowała odebraniem prawka na miesiąc. Jechałem sobie trzypasmową autostradą, odcinek był bez ograniczenia, samochód służbowy, paliwo też, więc pozwoliłem sobie tak na 170-180. Zaraz przed końcem lasu było ograniczenie do 120, w momencie, gdy je zobaczyłem musiałbym nacisnąć hamulec, żeby zejść z mojej prędkości do tych 120, ale mi się nie chciało ruszać hamulca, więc tylko zdjąłem nogę z gazu. 200 metrów dalej była już setka, a zaraz za nią fotoradar. No i wyszło tak, że samo zdjęcie nogi z gazu wystarczyło tylko na tyle, że nadal miałem prawie 150 na liczniku. A to oznaczało miesiąc bez prawka, 3 punkty i 200 marek (bo to jeszcze przed euro było) mandatu. Gdyby radar był trochę dalej, pewnie zdążyłbym zwolnić do poniżej 140, czyli przynajmniej nie musiałbym oddawać prawa jazdy.
              Na filmie zalinkowanym przez Klemensa widać, że ten fotoradar jest dalej niż kilkadziesiąt metrów za znakiem.
              Jura
                • jureek Re: Film 05.01.13, 16:28
                  bimota napisał:

                  > ALE SA MIEJSCA GDZIE STAWIAJA PO 10 M. NO I JESZCZE KWESTIA Z JAKIEJ ODLEGLOSCI
                  > MIERZY...

                  Gdzie? Ja jeszcze takiego cuda nie widziałem.
                  Jura
                  • kozak-na-koniu Re: Film 05.01.13, 17:03
                    jureek napisał:

                    > Gdzie? Ja jeszcze takiego cuda nie widziałem.

                    Że TY "takiego cuda" nie widziałeś nie oznacza, że "takich cudów" się nie widuje. Otóż, zapewniam że się widuje, bo JA na przykład "takie cuda" widywałem nieraz i bynajmniej wcale nie w "wirtualnej rzeczywistości". A wiesz czym się różni ograniczenie do 120 na niemieckiej autostradzie z powodu jakiegoś tam zagrożenia od ograniczenia do 30 bez widocznej przyczyny i na kilometrowym odcinku. na miejskiej wielopasmowej przelotowej arterii, na której normalnie dozwolona prędkość podwyższona jest do 70-80km/godz a ilość pojazdów idzie w tysiące na godzinę? Rozumiem - roboty, ale 30 na 2 kilometry przed i fotoradar w tym przypadku są zaprzeczeniem zdrowego rozsądku i logiki, są lepsze sposoby oznakowania niebezpiecznego miejsca a tak drastyczne ograniczenie powinno obowiązywać tylko tam, gdzie to jest konieczne.
                    --
                    "Jeśli wiec pisze że raport KE mówi że jestesmy njagorszymi kierowcami w Europie(poza slamsem europejskim ) to mam na to dowód."
                    (habudzik/Poll, 31.10.07, 11:36)
                    • jureek Re: Film 05.01.13, 21:21
                      kozak-na-koniu napisał:

                      > jureek napisał:
                      >
                      > > Gdzie? Ja jeszcze takiego cuda nie widziałem.
                      >
                      > Że TY "takiego cuda" nie widziałeś nie oznacza, że "takich cudów" się nie widuj
                      > e. Otóż, zapewniam że się widuje, bo JA na przykład "takie cuda" widywałem nier
                      > az i bynajmniej wcale nie w "wirtualnej rzeczywistości".

                      Ja nie twierdzę, że takich cudów nie ma, ja pytam gdzie tak jest, że fotoradar stoi 10 metrów za ograniczeniem.

                      > Rozumiem - roboty, ale 30 na 2 kilometry przed i fotoradar w tym przypadku
                      > są zaprzeczeniem zdrowego rozsądku i logiki,

                      Jakie 2 kilometry? Nie histeryzuj.
                      Jura
          • klemens1 Re: Film 05.01.13, 21:44
            > Poprawiam się - w miejscach, gdzie co praw
            > da większość jeździ przepisowo, ale mimo to zdarzają się kierowcy znacznie prze
            > kraczający dozwoloną prędkość, jest sens stawiać fotoradar.

            Fotoradar jest sens stawiać tam, gdzie nawet małe przekroczenie prędkości powoduje niebezpieczeństwo i przypadki przekraczania prędkości się zdarzają. U nas fotoradary stawia się przede wszystkim tam, gdzie wielu kierowców przekracza prędkość, nawet jeżeli to nie powoduje niebezpieczeństwa gdy jest to przekroczenie znaczne (ale do pewnej granicy).
            Czyli księgowość tylko i wyłącznie.

            > Może pomogłaby taka zmiana przepisów, że zwiększono by kary, za znaczne przekro
            > czenia prędkości, a obniżono za mniejsze przekroczenia.

            Wtedy wszędzie w mieście będzie 30. Ty nadal wierzysz w to, że ograniczenia są ustanowione ze względu na warunki. Ograniczenia należy urealnić - wtedy wypadków będzie mniej. Ale wpływów z mandatów też.

            > Trudno, żeby na streetview było widać nadwyrężoną konstrukcję mostu, a to jest
            > przyczyną ograniczenia.

            I dotyczy to oczywiście wszystkich pojazdów, a nie tylko ciężarowych?

            > To przecież jasne. Z takimi ograniczeniami kilkaset metrów przed przeszkodą spo
            > tykam się codziennie na niemieckich drogach, więc nie robi to na mnie żadnego w
            > rażenia. Odpowiednio wczesne ograniczenie jest po to, żeby zachować płynność ru
            > chu, żeby mógł sprawnie zadziałać zamek błyskawiczny i żeby przed samym zwężeni
            > em nie tworzyły się korki.

            I są to ograniczenia do 30, czy raczej do 70 albo 50?
            Bo ja do tej pory przed zwężeniami spotykałem się właśnie z 50 albo 70.

            --
            Jestem autorem tego wypisu:
            "pamiętaj: gdy się poddasz, będziesz nikim, lepiej rób z siebie idiotę (podpisano: niskie ego hannlego)"
            • jureek Re: Film 07.01.13, 23:53
              klemens1 napisał:

              > > Trudno, żeby na streetview było widać nadwyrężoną konstrukcję mostu, a to
              > jest
              > > przyczyną ograniczenia.
              >
              > I dotyczy to oczywiście wszystkich pojazdów, a nie tylko ciężarowych?

              Nie wiem, jak jest we Wrocławiu, bo dość dawno tamtędy nie jechałem, wiem, że 40 na Kochanowskiego dotyczy tylko ciężarówek, natomiast za trzydziestkę dalej na mostach głowy bym nie dał, czy dotyczy ciężarówek, czy wszystkich.
              Wiem za to na pewno, że 60 na prawdziwej autostradzie łączącej Wiesbaden z Moguncją, postawione dobrych parę lat temu z tej samej przyczyny (nadwyrężona konstrukcja mostu), dotyczy wszystkich. Edek napisałby pewnie, że Niemcy naprawiają mosty postawieniem ograniczenia.

              > I są to ograniczenia do 30, czy raczej do 70 albo 50?
              > Bo ja do tej pory przed zwężeniami spotykałem się właśnie z 50 albo 70.

              Są takie, jakie jest ograniczenie za zwężeniem. Czyli jeśli za zwężeniem jest 50 to paręset metrów wcześniej też jest 50, a jeśli 30, to i wcześniej jest 30. Oczywiście jeszcze wcześniej są stopniowane ograniczenia, nie musisz więc np. na autostradzie od razu hamować ze 150 do 60, bo najpierw masz 130, potem 100, potem jeszcze 80 i dopiero 200 - 400 metrów przed zwężeniem właściwe 60.
              Jura
              • klemens1 Re: Film 08.01.13, 16:15
                > Wiem za to na pewno, że 60 na prawdziwej autostradzie łączącej Wiesbaden z Mogu
                > ncją, postawione dobrych parę lat temu z tej samej przyczyny (nadwyrężona konst
                > rukcja mostu), dotyczy wszystkich. Edek napisałby pewnie, że Niemcy naprawiają
                > mosty postawieniem ograniczenia.

                Nie znam się na inżynierii tego typu konstrukcji, ale gdzieś wyczytałem że jeden TIR niszczy nawierzchnię tak jak 160 tys. osobówek. Być może w przypadku konstrukcji współczynnik ten jest nieco mniejszy. Stąd ograniczenie powinno być osobne dla tych typów pojazdów.
                I owszem, Niemcy naprawiają most postawieniem ograniczenia. Każdemu się zdarza (vide lotnisko którego nie mogą skończyć budować) - tyle że u nas jest to norma (vide Modlin i jego pas startowy).

                > Są takie, jakie jest ograniczenie za zwężeniem. Czyli jeśli za zwężeniem jest 5
                > 0 to paręset metrów wcześniej też jest 50, a jeśli 30, to i wcześniej jest 30.

                Chyba przed zwężeniem. Zresztą to nie zwężenie jest przyczyną ograniczenie, lecz ostry skręt beznadziejnej nawierzchni - w W-wie jest mnóstwo zwężeń i kończących się pasów i jakoś 30 nikt tam nie ustawia. Poza tym identyczne ograniczenie jest w drugą stronę objazdu tunelu - tyle że jest ono przed samym skrętem (nawierzchnia jest lepsza, ale skręt faktycznie dosyć ostry).
                Nie ma więc żadnego powodu ustawiania ograniczenia do 30 tak wcześnie innego niż tylko i wyłącznie dla fotoradaru.

                --
                Jestem autorem tego wypisu:
                "pamiętaj: gdy się poddasz, będziesz nikim, lepiej rób z siebie idiotę (podpisano: niskie ego hannlego)"
    • emes-nju Re: Ograniczenie do 30 - analiza niebezpieczeństw 07.01.13, 16:12
      klemens1 napisał:

      > Przy wjeździe na objazd tunelu Wisłostrady w stronę południową, zaraz
      > za Karową, jest ograniczenie do 30 - jak najbardziej słuszne, jako
      > że jest zwężenie i dosyć ostry zakręt z nierówną nawierzchnią.

      Jak to jest zasadne?!

      Fotoradar tuz przed wjazdem na ten ekstremalnie groźny odcinek zarejestrował 667 przekroczeń prędkości w siedem dni. Pominę, że to śmiesznie mało jak na natężenie ruchu. Dla mnie ważniejsze jest to, że w ciągu tych siedmiu dni nie odbyło się tam 667 kolizji/wypadków...*

      Sorry, ale JEDYNĄ przyczyną, dla której w tym miejscu obowiązuje 30 km/h jest świerzbienie łapki insz. Galasa, który całe lata temu "po taniości" kupił tablice mogąca nad bezkolizyjna trzypasmówką wyświetlać tylko 30 i 50 km/h i jeszcze się nią nie miał okazji pobawić :/ Najpiękniejsze jest to, że 30 km/h (na kawałku AŻ 40 km/h) obowiązuje na dwupasmowym, odgrodzonym od chodnika płotkami objeździe zalanego tunelu, a na dochodzących do niego drobniutkich uliczkach można pędzić 50-tką.

      Ten fotoradar jest WYŁĄCZNIE fiskalny i żadne pierdu, pierdu o zagrożeniach tego nie zmieni! Tym bardziej, że objazd zniknie, a fotoradar zostanie i będzie ofiarnie strzegł 50-tki w trzypasmowym tunelu. 50-tki, która MUSI tam być, bo insz. Galas kupił tania tablicę i "sięnieda" podnieść odgraniczenia tak, jak na reszcie tej trasy :/

      --
      * Ja nawet wiem dlaczego nie odbyło się tam tyle kolizji, ile przekroczeń prędkości. Zanim postawiono tam supernowoczesny fotoradar większość kierowców przejeżdżała po tym "powyginanym" odcinku z prędkością 40-50 km/h. I nie słyszałem o ŻADNEJ kolizji/wypadku!

      --
      Nie ma takiego okrucieństwa ani takiej niegodziwości, której nie popełniłby skądinąd łagodny i liberalny rząd, kiedy zabraknie mu pieniędzy.

      Alexis de Tocqueville
      • klemens1 Re: Ograniczenie do 30 - analiza niebezpieczeństw 07.01.13, 22:05
        Fotoradar pilnuje 30 przed skrzyżowaniem z Karową, która to 30 jest faktycznie wyświetlana na tablicach i służy tylko uzasadnieniu ustawienia tam fotoradaru.
        Zakręt za karową jak najbardziej na 30 zasługuje - na filmiku który podlinkowałem widać jaka jest tam jakość nawierzchni.
        Z resztą wypowiedzi się zgadzam.

        --
        Jestem autorem tego wypisu:
        "pamiętaj: gdy się poddasz, będziesz nikim, lepiej rób z siebie idiotę (podpisano: niskie ego hannlego)"
        • emes-nju Re: Ograniczenie do 30 - analiza niebezpieczeństw 08.01.13, 11:33
          klemens1 napisał:

          > Zakręt za karową jak najbardziej na 30 zasługuje - na filmiku który
          > podlinkowałem widać jaka jest tam jakość nawierzchni.

          Nie ustępuje jakością znacznej części dróg bez ograniczeń.

          Jedynym problemem jest to, że jest tam wąsko i powstała dziwna eska (zapewne, żeby taniej było, bo miejsce na wyprostowanie tego czegoś jest). I to CAŁKOWICIE rozwiązuje sprawę! Jak jest luźno, można jechać 40-50 km/h (sprawdzone*), a jak jest ciasno, to i tak nikt nie jedzie szybciej, bo się nie da. A nawet jeżeli zgodzę się, że powinna tam być 30-tka, to powinna ona obowiązywać na odcinku może z 50 m, a nie, jak teraz, ponad pół kilometra.

          --
          * Zaraz po awarii znajomy wiózł mnie tamtędy o 4 rano na aeroplan, jak jeszcze ruch odbywał się w przeciwnym kierunku. Ma to wbrew pozorom znaczenie, bo wjazd od Karowej to podjazd - wjazd od Tamki, to ryzyko skoku... Całą trasę jechaliśmy coś kole 60-70 km/h, a na kostkowym fragmencie, starą Astrą i to w tym "gorszym" kierunku, ok. 50 km/h. Nie spóźniłem się na aeroplan z powodu nabrania przez Astrę niekontrolowanej "lotności"...

          --
          Nie ma takiego okrucieństwa ani takiej niegodziwości, której nie popełniłby skądinąd łagodny i liberalny rząd, kiedy zabraknie mu pieniędzy.

          Alexis de Tocqueville
          • klemens1 Re: Ograniczenie do 30 - analiza niebezpieczeństw 08.01.13, 16:35
            > Nie ustępuje jakością znacznej części dróg bez ograniczeń.

            Ustępuje - buja tam naprawdę nieźle. Może jakąś gorszą drogę udałoby ci się znaleźć z ograniczeniem do wyższej prędkości, ale ten zakręt (właściwie 2 zakręty) zasługują na 30, mimo że pewnie da się je przejechać 50 zmieniając przy okazji prawy pas na lewy żeby nie było zbyt dużych przeciążeń bocznych.

            Problemem jest kilkaset metrów wcześniejszego odcinka.
            Jest to tak typowo głupie, zaściankowe i świadczące o tym jak decydenci mają w dupie bezpieczeństwo, jak 50 po usunięciu Hopki Zientarskiego. Nie wiem do czego gorszego to porównać, być może coś by się znalazło.

            --
            Jestem autorem tego wypisu:
            "pamiętaj: gdy się poddasz, będziesz nikim, lepiej rób z siebie idiotę (podpisano: niskie ego hannlego)"
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka