Dodaj do ulubionych

Osoby starsze i prawo jazdy

28.06.17, 11:02
Czy nie uważacie, że osoby, które aktualnie mają po ok. 60+ lat powinny przechodzić ponowne testy u lekarza medycyny pracy? Kiedyś większość praw jazdy była wydawana bezterminowo, a w jakimś wieku lub po różnych chorobach ludzkie zdolności przecież maleją - gorzej się widzi, czasem nie jest się do końca fizycznie sprawnym. Co o tym myślicie? Jak mogłoby być to rozwiązane? Bo przecież nikogo się nie zmusi, a prawo nie działa wstecz... Takie osoby narażają na niebezpieczeństwo nie tylko siebie, ale i innych.

Przyszło mi to na myśl, bo mam takiego właśnie schorowanego sąsiada, który zajeżdża swoje tico na 2 biegu, przysypia warunkowy prawoskręt na skrzyżowaniu pod blokiem, nie raz mu auto gasło przy parkowaniu. Aż boję się myśleć jak jeździ po mieście :(
Edytor zaawansowany
  • 28.06.17, 11:49
    W ruchu drogowym już uczestniczą i będą uczestniczyć piesi, rowerzyści, kierujący o równym stopniu sprawności umysłowej, fizycznej, w stanie po ...

    Zakładając 100% sprawność współuczestnika robisz kardynalny błąd.

    Sprawy samodzielnej rezygnacji z uczestnictwa w ruchu drogowym można regulować odpowiednimi stawkami opłat za ubezpieczenie.

    ŻADEN LEKARZ !!!
  • 06.07.17, 10:11
    Tylko ze niedowidzacy piszy nie zrobi takiej szkody jak prawie slepy kierowca...
  • 22.08.17, 00:45
    >Tylko ze niedowidzacy piszy nie zrobi takiej szkody jak prawie slepy kierowca...

    a rowerzysta, ktory nie musi miec ŻADNEGO dokumentu, potwierdzajacego znajommośc przepisow oraz stan jego zdrowia, w tym psychicznego?
    Bardzo cie przepraszam ale upraszczasz. Mocno. Dlaczego kierowca MUSI a inni uzytkownicy drog NIE MUSZĄ?
    Mój wujek, kiedy skonczyl iles tam lat (powyzej 70) sam zrezygnował z prowadzenia samochodu i swoją "limuzynę" odstawil na kołki. Sama na tym skorzystałam bo oddawał mi kartki na paliwo (czasy PRL). Czyli, miał świadomośc swojej sprawnosci, lub jej braku raczej.
    Jeśli mamy "sprawdzać" stan psychofizyczny kierowców to ja domagam sie sprawdzania takiego u innych uzytkownikow dróg, przede wszystkim rowerzystów, którzy nagminnie wpierdzie...ją sie na jezdnie, mimo biegnacych obok ścieżek rowerowych
  • 04.09.17, 13:54
    I słusznie! Ubezpieczyciel nie kieruje się stereotypami tylko statystyką. A młodzi kerowcy powodują więcej wypadków.
    Proste?
    M.

    --
    "Gdyby idiota wiedział, że jest idiotą, to automatycznie przestałby być idiotą"
    Stefan Kisielewski - Kisiel
  • 30.06.17, 13:55
    Żeby wprowadzić takie obostrzenie, należałoby najpierw wykazać, że ilość wypadków spowodowanych przez starsze osoby ma istotny udział w ogólnej liczbie wypadków i że decyzja o obowiązkowych badaniach rzeczywiście wpłynie na poziom bezpieczeństwa drogowego.
    Myślę, że są poważniejsze zagrożenia bezpieczeństwa, których zredukowanie jest potrzebne.

    --
    Nie o to chodzi, o co idzie, ale o to, żeby dobrze szło.
  • 06.07.17, 10:14
    To ze są powazniejsze nie znaczy ze to nie ejst powazne. Moj dziadek prawie nie słyszący, z naprawde duzym problem w postrzeganiu całego pola widzenia upierał sie zeby jezdzić. Nie dało nic proszenie i grożenie. Na szczescie szybko wjechał w murek od sklepu (kosząc 2 choinki) i ie skonczyło. Nie wiem czy bedziesz uwazał takie dziadka za niegroźnego jak ci dziecko przejedzie bo pasów nie zauwazy
  • 01.07.17, 16:03
    Każdy powinien przechodzić badania lekarskie co 5 lat, nie tylko osoby starsze. Znam korposzczurów z nadwagą, nadciśnieniem i cholesterolem, którzy ledwo wchodzą na drugie piętro, wyglądają jakby mieli dostać zawału za 5 minut i oni już w wieku 45 lat nie powinni prowadzić samochodu.

    Natomiast mój ojciec ma ponad 65 i nadal jeździ bardzo dobrze i pewnie - on nie miałby nic przeciwko badaniom, bo i tak regularnie się bada na rożne rzeczy i dba o zdrowie.

    Ważne żeby te badania były bezpłatne lub tanie, a nie kosztujące 200 zł jak teraz, bo to jest wyzysk - nawet prywatna wizyta u dobrego kardiologa kosztuje zwykle mniej.
  • 06.07.17, 04:51
    Ja mam młodą sąsiadkę (przed 30-ką) która "jeździ" żółtą fiaciną seicento: od kilku lat ma problem ze sprzęgłem i gazem, szarpie, wyje, z daleka słychać jej przejazd. Należy do tych kierowców, którzy po zapaleniu się zielonego dopiero w chwili gdy poprzednik rusza zaczynają szukać dźwigni biegów by wrzucić jedynkę i potrzebują dwóch miejsc parkingowych by zaparkować a i tak zawsze kogoś zablokuje.
    To dowód na to, że istnieją osoby które w ogóle nie powinny otrzymać prawa jazdy bez względu na wiek.

    --
    "Nienawidzę Twoich poglądów, jednak będę bronić do śmierci Twojego prawa do ich wygłaszania."
    Wolter
  • 06.09.17, 10:45
    Kot byl tylko jeden, ale zalozono "dualnosc" stanu kota.
  • 11.09.17, 07:01
    kot był już zajęty.

    --
    "Nienawidzę Twoich poglądów, jednak będę bronić do śmierci Twojego prawa do ich wygłaszania."
    Wolter
  • 06.07.17, 10:11
    Sądzę, że nie tylko osoby starsze powodują zagrożenie na drodze. Warto byłoby, żeby każdy kierowca co 10 lat powtarzał badania
  • 06.07.17, 11:20
    Jak będzie jeździł niezgodnie z przepisami i niebezpiecznie to policja odbierze mu prawo jazdy. A tobie ośle spragniony zakładania obywatelom kagańca i odbieraniem praw obywatelskich to powinno się dokopać do dupy i nakazać pilnowania siebie i sobie podobnych. Swoje idiotyczne pomysły kieruj pod kątem badania młodych idiotów , którzy powodują najwięcej kolizji i wypadków a nie ludzi starych, którzy nie jeżdżą dla przyjemności i pokazania, że są nowymi polskimi Kubicami,z tylko z potrzeby zrobienia zakupów, dojazdu do lekarza i innych potrzebnych czynności. Oni już nie wożą dup na dyskoteki, nie ćpają, nie chlają i nie jeżdżą w tym stanie zagrażając wszystkim na drodze, jeżdżą ostrożnie i z niewielkim,i szybkościami, które są solą w oku młodych przygłupów, chcącym zaimponować swoim "kunsztem" równym sobie i innym durniom.
  • 06.07.17, 12:42
    Nie denerwuj się dziadku:)
  • 07.09.17, 04:45
    Ty też nim będziesz bęcwale.
    M.

    --
    "Gdyby idiota wiedział, że jest idiotą, to automatycznie przestałby być idiotą"
    Stefan Kisielewski - Kisiel
  • 22.08.17, 19:01
    Mój wujek ma 79 lat i jeździ lepiej od większości dwudziestoparolatków.

    Każdy powinien być co 5 lat badany i nie tylko, czy dobrze widzi i czy rozróżnia kolory. Powinien mieć także badania refleksu, koncentracji itp., a do tego co 5 lat ponawiany teoretyczny egzamin na prawo jazdy, bo wielu kierowców zwyczajnie nie zna bieżących przepisów.
  • 01.09.17, 20:23
    Osoby starsze powodują o wiele mniej wypadków niż 20-30. Nie wydziwiaj.
    M.

    --
    "Gdyby idiota wiedział, że jest idiotą, to automatycznie przestałby być idiotą"
    Stefan Kisielewski - Kisiel
  • 02.09.17, 10:34
    W liczbach bezwzględnych zapewne. Ale ciekawe jak to procentowo wygląda.
  • 05.09.17, 08:26
    Tak samo. Starsi są znacznie mniej skłonni do brawury. Mniej ich "rajcuje" jazda i tak dalej.
    M.

    --
    "Gdyby idiota wiedział, że jest idiotą, to automatycznie przestałby być idiotą"
    Stefan Kisielewski - Kisiel
  • 06.09.17, 09:48
    A tu jest pelne opracowanie na temat wypadkowosci i przedzialu wiekowego "18-24":

    www.destatis.de/DE/Publikationen/Thematisch/TransportVerkehr/Verkehrsunfaelle/Unfaelle18bis24jaehrigen5462406157004.pdf?__blob=publicationFile

    PS
    W Niemczech to jest tzw. " przedzial wieku podwyzszonego ryzyka"
    Poczatkujacy moze nawet zaplacic i 230% stawki zwyklej za OC.
  • 07.09.17, 04:44
    Nie znam niemieckiego, ale coś tam zrozumiałem.
    M.

    --
    "Gdyby idiota wiedział, że jest idiotą, to automatycznie przestałby być idiotą"
    Stefan Kisielewski - Kisiel
  • 26.09.17, 07:32
    Po polsku czegoś takiego nie znajdziesz. Bo u nas przepisy ustanawia się na podstawie intuicji (vide Jaki) polityków a nie naukowych badań. Co nam będą te obrzydłe elity opowiadać o jakichś tam badaniach naukowych. My wiemy lepiej.

    --
    NSDAP w 1932r i PiS w 2015r. uzyskały poparcie po około 37% glosujących stając się najliczniejszymi partiami w parlamencie

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.