Dodaj do ulubionych

sztuka jazdy 1.9TD

IP: *.jezow.com / *.internetdsl.tpnet.pl 10.05.06, 14:01
krótki staż kierowcy. dostaje audi b4 1.9TD w łapska.. zawieź nas do XXX. se mysle diesel.. hmm.. dużo redukcji i wysokie obroty.. pomimo ze biegi wymieniałem 1 30km/h 2 50km/h 3 80km/h 4... nie czuc było poweru tego auta...
1. turbina włancza sie po 2tys.. kumpel mi moowił ze nie mozna zejsc ponizej 2 tys.. czy w tym stylu jazdy [zmiany biegów u góry] mogło byc poniże 2 tys? cos mi sie nie chce wieżyć, bo jechałem juz focusem I 1.9TDi i od razu wbijało mnie w fotel..
2. czy jesli w trakcie zmiany biegu mam powyżej 3tys to sprzegło dostaje ostro po dupie?
3. nie naciskam nigdy gazu i sprzęgła jednoczesnie [chyba ze przy ruszaniu] czy robie błąd.. instruktor zawsze uczulał mnie na sprzęgło..

jezdze wolno ale chciałbym bardziej dynamicznie.. dajcie małe porady [i czy niszczy sie sprzęgło wcisnięte na maxa i gazowanie zeby rozgrzac silnik? sasaid tak robi..duzo hałasu]
Edytor zaawansowany
  • tiges_wiz 10.05.06, 14:12
    no jak ktos to gazowal, aby rozgrac silnik, to tam juz nie ma i kompresji i
    turbiny ... sprzeglo sie nie popsuje.

    --
    171Nm@2500, 90kW@5500
    jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak
    zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.
  • Gość: beginer IP: *.jezow.com / *.internetdsl.tpnet.pl 10.05.06, 14:20
    tak własnie sobie pomyślałem.. w koncu tarcze sprzegłowe [?] nie stykają sie to sie nie zcierają.. czyba ze sie myle, hehe. Pozostaje pierwsza częsć mojego posta... TA WŁASCIWA...
  • tiges_wiz 10.05.06, 14:26
    Sprzegla sa policzone aby przeniesc wiele wiekszy moment obrotowy. Niesluzy im
    jazda na "polsprzegle". A trzymanie wcisnietego sprzegla dluzej niz koniecznie
    (np. przed swiatlami) wykancza lozysko oporowe.

    co do zmiany biegow, to bez wykresy momentu obr. na kolach na poszczegolnych
    biegach nic ci nie powiem.

    --
    171Nm@2500, 90kW@5500
    jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak
    zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.
  • Gość: beginer IP: *.jezow.com / *.internetdsl.tpnet.pl 10.05.06, 14:38
    a z kąd dostać takie wykresy? a pan jak jeżdzi? np. przy zmianie z 3 na 4?
    1 puszczam gaz
    2 wciaskam sprzęgło
    3 wajcha w dół
    4 puszczam sprzęgło
    5 wciskam gaz
    chodzi mi o to bo zauważyłem ze niektóry kierowcy robią 1i2 oraz 4i5 jednocześnie...
  • tiges_wiz 10.05.06, 14:44
    znalezc u producenta ... pojechac na hamownie silnikowa ...
    albo uzyc programu cartest .. ale tam trzeba znac przelozenie przekladni glownej
    i skrzyni biegow.

    Jak mnie uczyli jezdzic, to pedalem sprzegla i gazu pracowalo sie jak szalkami
    wagi, aby zmiana biegow byla jak najbardziej plynna. Fazy 1-2 i 4-5 powinny na
    siebie zachodzic troche. Po za tym ja juz "nie mysle" jak zmieniac biegi, tylko
    je zmieniam .. to jest odruch. Moze poprosze zone, aby nagrala jak zmieniam
    biegi. Sam jestem ciekaw ;)

    --
    171Nm@2500, 90kW@5500
    jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak
    zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.
  • Gość: racer IP: *.chello.pl 11.05.06, 02:17
    Zmieniająć bieg np.z 3 na 4 jednocześnie wciskasz sprzęgło i puszczasz gaz ale
    tak by nie nastąpił moment że silnik wysprzęglony zawyje aż na max obroty,zmiana
    na 4 lekki miedzygaz aby wprowadzić silnik na obroty i puszczasz sprzęgło.Jesli
    po redukcji biegu np.z 4 na 3(wyprzedzanie) najpierw puścisz sprzegło bez
    dodania gazu to koła na siłe wciągną silnik na obroty czego efektem jest
    odczuwalne przuduszenie silnika,ogromne przeciążenia korbowodu i strata
    niezbednych czasem sekund.A co do 1.9TDI to zmiana biegu na ok.4000obr. ale na
    miescie 2500 to max(eko).Pozdrawiam.
  • klemens1 11.05.06, 07:19
    > krótki staż kierowcy. dostaje audi b4 1.9TD w łapska.. zawieź nas do XXX. se
    my
    > sle diesel.. hmm.. dużo redukcji i wysokie obroty.. pomimo ze biegi wymieniałe
    > m 1 30km/h 2 50km/h 3 80km/h 4... nie czuc było poweru tego auta...
    > 1. turbina włancza sie po 2tys.. kumpel mi moowił ze nie mozna zejsc ponizej
    2
    > tys.. czy w tym stylu jazdy [zmiany biegów u góry] mogło byc poniże 2 tys?
    cos
    > mi sie nie chce wieżyć, bo jechałem juz focusem I 1.9TDi i od razu wbijało
    mnie
    > w fotel..

    Wystarczy spojrzeć na obrotomierz. U mnie przy takiej zmianie biegów akurat
    obroty spadają poniżej 2000, co nie przeszkadza, bo turbina włącza się przy ok.
    1800.
    Co do słabej dynamiki - Focus 1.8 TDCi (bo o 1.9 TD nie słyszałem) ma wysoki
    moment obrotowy, chociaż ma tylko 115 KM. Jeżeli Audi ma np. 100 KM, to
    oczywiste że przyspiesza słabiej.

    --
    www.kodeksdrogowy.pl/display.php?site=79#d1
  • tiges_wiz 11.05.06, 08:39
    zalezy ile audi wazy :P
    1.8 Duratorq TDCi 115 KM - 10.8 - masa 1374 kg
    2.0 Sierra OHC 115 KM - 10.0 - masa 1100 kg


    --
    171Nm@2500, 90kW@5500
    jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak
    zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.
  • tiges_wiz 11.05.06, 11:42
    znalazlem wersje 115 KM (chyba w D jest limit na OC, ze oni lubia ta moc ;) .. w
    sierce DOHC pakowali nawet zwezke na dolot, aby ze 120 KM zrobic 115)

    Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,2
    wieksza masa .. focus lepszy ;)

    --
    171Nm@2500, 90kW@5500
    jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak
    zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka