Dodaj do ulubionych

"wyprzedzanie z prawej" zasady w Niemczech

IP: *.dip0.t-ipconnect.de 11.01.07, 11:16
Kierowcy wykonujacy manewr wyprzadzania z prawej strony
na autostradzie w Niemczech maja z gory przegrane karty.

To "wyprzedzanie z prawej" jest dozwolone tylko
w obrebie miast (odp. polski teren zabudowany) na wielopasmowych ulicach,
gdzie pojazdy na jednym z prawych pasow moga poruszac sie szybciej niz na lewm
skrajnym pasie i wynika to nie tyle z wykonania manewru wyprzedzania,
ale z naturalnej tendencji do roznicowania sie predkosci
przemieszczania kolumn pojazdow na poszczegolnych pasach ruchu.

Jest ciekawostka regulacji nemieckiej fakt, ze to, co powyzej opisalem
dla obszaru zabudowanego; nie jest juz wiecej dozwolone w momencie,
gdy ta sama droga prowadzi dalej, ale w pewnym miejscu obszar
zabudowany sie konczy odpowiednim przekreslonym znakiem nazwy miescowosci.

Gdy chodzi o autostrady (minimum trzy pasy w jednym kierunku),
to rzadzi tam podobna regula z pewnym zastrzezeniem.
Kolumna pojazdow na prawym pasie moze przemieszczac sie
szybciej niz pozostale kolumny, ale maksymalna predkosc
wszystkich jest wowczas ograniczona do 80 km/h, a roznica
predkosci pasa prawego nie moze przekraczac 20 km/h.
Oznacza to ni mniej ni wiecej, ze ci na lewym jada max. 60 km/h,
co jest typowa sytuacja w godzinach szczytu na dojazdach
do duzych miast.


Tak wiec na autostradzie o dwoch pasach w jednym kierunku
predkosc kolumny na prawym pasie nie moze byc wieksza niz na lewym
nie mowiac juz o tym, ze manewr wyprzedzenia jest calkowicie zakazany.


Kierowca naruszajacy te regule karany jest minimum: 50€ oraz trzy
punkty karne.

Przy powazniejszym naruszeniu ograniczen zabierane jest prawo jazdy.

Dla naszych kierowcow w Niemczech wazne jest, aby sobie
wbic w glowe:

Z PRAWEJ NIE PROBUJ WYPRZEDZAC.
Obserwuj wątek
    • tiges_wiz Re: "wyprzedzanie z prawej" zasady w Niemczech 11.01.07, 11:20
      ja mialem tam dwie dziwne sytuacje ...
      gosc na srodkowym pasie jedzie ze 100 km/g ,, trudno .. bylo miejsce,
      przelecialem trzez 3 pasy i wyprzedzilem z lewej.

      jade 130 km/h. wyprzedzil mnie gosc (polak) odjechal za 20 m i zwolnil ...
      i co? uznalem, ze przelatywanie teraz przez 3 pasy mogloby byc niebezpieczne
      (tam jechali jeszcze szybciej) i wyprzedzilem z prawej, nie dodajac nawet gazu :/

      --
      171Nm@2500, 90kW@5500, rear wheel drive
      "Mamy spadającą ludność" - L.K.
      • Gość: na zimno Pamietajcie o nieoznakowanych radiowozach. IP: *.dip0.t-ipconnect.de 11.01.07, 12:08
        Jest ich dosc duzo i mozna sie naciac z duzym prawdopodobienstwem.

        Ja zauwazylem, ze strozow prawa w tych radiowozach interesuja przede wszystkim
        ci kierowcy, ktorzy dokonuja prawdziwych "wyczynow". Na drobniejsze rzeczy
        oni praktycznie nie reaguja, ale mozna miec pecha i trafic na takich, ktorzy
        sie wlasnie nudza.

        Ja zupelnie nie rozumiem dlaczego polskie regulacje dot. "wyprzedzania
        z prawej" sa europejska osobliwoscia. Czyzby panowie "profesorowie" nie znali
        obcych jezykow, aby sie zapoznac z regulacjami w innych krajach?

        Wystarczylo zamowic odpowiednie opracowanie: np. "porownanie stanu prawnego..."
        Czasami mam wrazenie, ze tworcy przepisow ( bo z prawem ma to niewiele
        wspolnego) w dziecinstwie zbyt dlugo zdejmowali majtki przez glowe i tak juz
        im zostalo na cale zycie.

        Pozdrawiam.





    • simr1979 Re: "wyprzedzanie z prawej" zasady w Niemczech 11.01.07, 12:22
      Gość portalu: na zimno napisał(a):

      > Kierowcy wykonujacy manewr wyprzadzania z prawej strony
      > na autostradzie w Niemczech maja z gory przegrane karty.
      >
      > To "wyprzedzanie z prawej" jest dozwolone tylko (...)

      Zasady te nie sprawdziły się w praktyce - to im właśnie zawdzięczamy istnienie
      "dojeżdżaczo-mrugaczy" z lewego pasa, którzy tak się rozpowszechnili, że aż
      trzeba było wprowadzić przepisy ich penalizujące - błędne koło. Na tym tle
      rozwiązanie przyjęte w polskim KD wydaje się rozsądniejsze....
      • Gość: na zimno Krotki komentarz IP: *.dip0.t-ipconnect.de 11.01.07, 14:55
        No i dlatego polscy turysci postrzegani sa za granica jako "kamikadze".
        Bo nie wiedza albo im sie wydaje, ze wiedza.

        "Wolnoc Tomku w swoim domku" jest tez dobre na drogach.

        Jadac za granice trzeba wiedziec jakie sa zasady w ruchu drogowym.
        "Odkrywczosc" polskich regulacji wpuszcza ludzi w maliny, gdy znajda sie
        po drugiej stronie Odry. Niech wiec placa.

        Wyglada na to, ze te zasady powinny zostac w calej Europie znormalizowane,
        aby uniknac wypadkow.

        Regulacje wyprzedzania wprowadzone w Polsce sa wiec europejskim wyjatkiem.
        Nie one jedne. Buble prawne to cos, co stalo sie regula.

        Ciekawe, ze nikt dotychczas nie wpadl na pomysl uregulowania w polskich
        przepisach jazdy "na zamek blyskawiczny". Liczac na kulture ludzi
        mozna sie doczekac jedynie srodkowego palca w gestykulacji i tyle.










        • stefan4 Re: Krotki komentarz 11.01.07, 19:05
          na zimno:
          > Ciekawe, ze nikt dotychczas nie wpadl na pomysl uregulowania w polskich
          > przepisach jazdy "na zamek blyskawiczny". Liczac na kulture ludzi
          > mozna sie doczekac jedynie srodkowego palca w gestykulacji i tyle.

          Przesada. Zamek błyskawiczny w Polsce działa mimo braku regulacji prawnej. Nie
          działa tylko w Regionach Masowego Występowania Dynamicznych Kierowców.

          - Stefan

          www.ipipan.gda.pl/~stefan/Irak
          • Gość: na zimno Lista RMWD ( wg "na zimnego"): IP: *.dip0.t-ipconnect.de 11.01.07, 19:22
            Te regiony to:

            -Województwo dolnośląskie
            -Województwo kujawsko-pomorskie
            -Województwo lubelskie
            -Województwo lubuskie
            -Województwo łódzkie
            -Województwo małopolskie
            -Województwo mazowieckie
            -Województwo opolskie
            -Województwo podkarpackie
            -Województwo podlaskie
            -Województwo pomorskie
            -Województwo śląskie
            -Województwo świętokrzyskie
            -Województwo warmińsko-mazurskie
            -Województwo wielkopolskie
            -Województwo zachodniopomorskie

            PS. Obszary kraju wolne od tego zjawiska pokrywaja sie z wystepowaniem
            wod srodladowych, rzek, zatok morskich, gor wysokich, bagien, a wiec
            ogolnie wszedzie tam, gdzie nie ma zadnych drog.

            Pozdrawiam.


    • crannmer Nieco wiecej precyzji 11.01.07, 20:51
      Gość portalu: na zimno napisał(a):

      > To "wyprzedzanie z prawej"

      Wyprzedzanie z prawej nie jest praktycznie wogole dozwolone (za wyjatkiem
      wyprzedzania pojazdow skrecajacych w lewo i tramwajow). Dozwolona jest w
      szczegolnych warunkach jazda prawym pasem szybciej, niz lewym.

      > jest dozwolone tylko
      > w obrebie miast

      A wsi juz nie?

      > (odp. polski teren zabudowany) na wielopasmowych ulicach,
      > gdzie pojazdy na jednym z prawych pasow moga poruszac sie szybciej niz na lewm
      > skrajnym pasie i wynika to nie tyle z wykonania manewru wyprzedzania,
      > ale z naturalnej tendencji do roznicowania sie predkosci
      > przemieszczania kolumn pojazdow na poszczegolnych pasach ruchu.
      >
      > Jest ciekawostka regulacji nemieckiej fakt, ze to, co powyzej opisalem
      > dla obszaru zabudowanego; nie jest juz wiecej dozwolone w momencie,
      > gdy ta sama droga prowadzi dalej, ale w pewnym miejscu obszar
      > zabudowany sie konczy odpowiednim przekreslonym znakiem nazwy miescowosci.
      >
      > Gdy chodzi o autostrady (minimum trzy pasy w jednym kierunku),
      > to rzadzi tam podobna regula z pewnym zastrzezeniem.

      Mozna prosic o zrodlo tego ograniczenia do trzech pasow?

      > Kolumna pojazdow na prawym pasie moze przemieszczac sie
      > szybciej niz pozostale kolumny, ale maksymalna predkosc
      > wszystkich jest wowczas ograniczona do 80 km/h, a roznica
      > predkosci pasa prawego nie moze przekraczac 20 km/h.
      > Oznacza to ni mniej ni wiecej, ze ci na lewym jada max. 60 km/h,

      § 7 StVO nic takiego nie mowi.

      www.stvkr.de/StVO/par07.htm
      > Tak wiec na autostradzie o dwoch pasach w jednym kierunku
      > predkosc kolumny na prawym pasie nie moze byc wieksza niz na lewym
      > nie mowiac juz o tym, ze manewr wyprzedzenia jest calkowicie zakazany.

      To jest nieprawda. Zezwolenie na jazde prawej kolumny szybciej, niz lewej (_nie_
      wyprzedzanie) nie jest ograniczone do trzech pasow w jednym kierunku.

      > Z PRAWEJ NIE PROBUJ WYPRZEDZAC.

      ...poza terenem zabudowanym. Na terenie zabudowanym dla pojazdow o DMC ponizej
      3,5 tony nie ma nakazu uzywania prawego pasa, a wiec istnieje mozliwosc jazdy
      prawym pasem szybciej, niz lewym. Natomiast eksplicite wyprzedzanie (zmiana z
      lewego na prawy, przejechanie obok jadacego na lewym i powrot na lewy) rowniez
      na terenie zabudowanym nie jest dozwolone i kosztuje 30 Euro.

      Jazda po prawej szybciej, niz po lewej jest dozwolona jeszcze na pasach
      rozpedowych i zjazdowych autostrad.

      MfG

      C.
      • wojtek33 Re: Nieco wiecej precyzji 11.01.07, 23:24
        crannmer napisał:

        Natomiast eksplicite wyprzedzanie (zmiana z
        > lewego na prawy, przejechanie obok jadacego na lewym i powrot na lewy) rowniez
        > na terenie zabudowanym nie jest dozwolone i kosztuje 30 Euro.

        Ty "eksplicite" to nie wiesz co to jest wyprzedzanie.
        Jest trochę orłów, którym się wydaje, że na wielopasmowych bez zmiany pasa się
        nie wyprzedza i zabijają potem pieszych na przejściach.
        • crannmer Orly intelektu 12.01.07, 08:03
          wojtek33 napisał:

          > Ty "eksplicite" to nie wiesz co to jest wyprzedzanie.
          > Jest trochę orłów, którym się wydaje, że na wielopasmowych bez zmiany pasa się
          > nie wyprzedza i zabijają potem pieszych na przejściach.

          Gdybys, o orle intelektu, zastanowil sie nad przedmiotem dyskusji (niemieckie
          przepisy i prawo o ruchu drogowym), to zauwazylbys, ze powyzszy przytyk jest
          bezprzedmiotowy.

          Jak masz reklamacje, to skladaj je do odpowiednich organow, odpowiedzialnych za
          rzeczone przepisy i ustawy.

          BTW porownaj sobie, ile osob zabija sie na przejsciach w PL, a ile w D.
          Szczegolnie w porownaniu do liczby mieszkancow i ilosci samochodow w obu krajach.

          MfG

          C.
        • tiges_wiz Re: Masz, co chciales 12.01.07, 09:41
          a co z tym moim przypadkiem jak gosc mnie wyorzedzil troche z zaczal zwalniac?
          Mogliby sie czepic?
          --
          171Nm@2500, 90kW@5500, rear wheel drive
          "Mamy spadającą ludność" - L.K.
        • Gość: na zimno Re: Masz, co chciales IP: *.dip0.t-ipconnect.de 12.01.07, 09:47
          - § 7 Abs. 2 a StVO (Fahrzeugschlangen auf dem linken Fahrstreifen)

          Das vorsichtige "Vorbeitasten" an stehenden oder "dahinschleichenden"
          Fahrzeugkolonnen auf dem linken Fahrstreifen von Autobahnen wurde als Ausnahme
          vom Rechtsüberholverbot zunächst von der Rechtsprechung entwickelt und erst
          später in die StVO übernommen. Bilden sich langsam fahrende oder stehende
          Fahrzeugschlangen auf dem jeweils linken Fahrstreifen einer Fahrbahn mit
          mehreren markierten Fahrstreifen für eine Richtung, darf sich nach § 7 Abs. 2a
          StVO rechts mit geringfügig höherer Geschwindigkeit vorbeigefahren werden. Bei
          dreistreifigen Richtungsfahrbahnen gilt die Ausnahmeregelung auch im Verhältnis
          mittleren zum äußerst linken Fahrstreifen.

          Weil jederzeit damit gerechnet werden muss, dass ein Fahrzeug auf den rechten
          Fahrstreifen überwechselt, muss beim Vorbeifahren mit äußerster Vorsicht
          gefahren werden. Ein Freibrief, jederzeit rechts "vorbeizuziehen", ist es in
          jedem Fall nicht. Denn zum einen dürfen nur Fahrzeugkolonnen überholt werden,
          die maximal 60 km/h fahren, zum anderen darf das überholende Fahrzeug selbst
          nur geringfügig, d.h. max. 20 km/h, schneller als die zu überholende
          Fahrzeugkolonne fahren. Zum anderen wird das "Kolonnenspringen" nicht von § 7
          Abs. 2a StVO gedeckt. Wer also nach rechts ausschert, um nach Ausnutzen einer
          Fahrzeuglücke auf dem rechten Fahrstreifen auf die Überholspur zurückzukehren,
          überholt nicht erlaubt (BayObLG Az.: 1 Ob OWi 454/78).

          Obwohl nicht auf die Autobahnen beschränkt, hat diese Ausnahmeregelung dort die
          größte Bedeutung, da innerorts bei mehrspurigen Fahrbahnen in der Regel die
          freie Fahrstreifenwahl besteht und § 7 Abs. 3 einschlägig ist.

          Jasne?
        • crannmer No mam - i co z tego? 12.01.07, 10:29
          1. To nie jest prawo, lecz obarczony powaznymi bledami cytat z artukulu z prasy
          codziennej (i to tej z nienajwyzszych lotow). Autor artykulu nie zauwazyl widac
          roznicy miedzy wyprzedzaniem z prawej, a jazda prawym pasem szybciej, niz
          pojazdy na lewym pasie.

          2. Dalej oczekuje na zrodla rewelacji o roznicy miedzy miastami i wsiami,
          tudziez o roznicy miedzy dwu i trzypasmowa autostrada i o zezwoleniu na
          wyprzedzanie po prawej na terenie zabudowanym.

          Znasz moze cos takiego?

          Tabelle: Rechtswidriges Überholen.

          Tatbestand Euro Punkte Monat(e) Fahrverbot
          Innerhalb geschlossener Ortschaften rechts überholt - 30 Euro, 0 Punkte, kein
          Fahrverbot

          Aby uproscic sprawe, masz tutaj jeszcze oba paragrafy o wyprzedzaniu:

          § 5 Überholen

          (1) Es ist links zu überholen.

          (2) Überholen darf nur, wer übersehen kann, daß während des ganzen
          Überholvorgangs jede Behinderung des Gegenverkehrs ausgeschlossen ist. Überholen
          darf ferner nur, wer mit wesentlich höherer Geschwindigkeit als der zu
          Überholende fährt.

          (3) Das Überholen ist unzulässig:

          1. bei unklarer Verkehrslage oder
          2. wo es durch Verkehrszeichen (Zeichen 276, 277) verboten ist.

          (3a) Unbeschadet sonstiger Überholverbote dürfen die Führer von Kraftfahrzeugen
          mit einem zulässigen Gesamtgewicht über 7,5t nicht überholen, wenn die
          Sichtweite durch Nebel, Schneefall oder Regen weniger als 50 m beträgt.

          (4) Wer zum Überholen ausscheren will, muß sich so verhalten, daß eine
          Gefährdung des nachfolgenden Verkehrs ausgeschlossen ist. Beim Überholen muß ein
          ausreichender Seitenabstand zu anderen Verkehrsteilnehmern, insbesondere zu
          Fußgängern und Radfahrern, eingehalten werden. Der Überholende muß sich sobald
          wie möglich wieder nach rechts einordnen. Er darf dabei den Überholten nicht
          behindern.

          (4a) Das Ausscheren zum Überholen und das Wiedereinordnen sind rechtzeitig und
          deutlich anzukündigen; dabei sind die Fahrtrichtungsanzeiger zu benutzen.

          (5) Außerhalb geschlossener Ortschaften darf das Überholen durch kurze Schall-
          oder Leuchtzeichen angekündigt werden. Wird mit Fernlicht geblinkt, so dürfen
          entgegenkommende Fahrzeugführer nicht geblendet werden.

          (6) Wer überholt wird, darf seine Geschwindigkeit nicht erhöhen. Der Führer
          eines langsameren Fahrzeugs muß seine Geschwindigkeit an geeigneter Stelle
          ermäßigen, notfalls warten, wenn nur so mehreren unmittelbar folgenden
          Fahrzeugen das Überholen möglich ist. Hierzu können auch geeignete
          Seitenstreifen in Anspruch genommen werden; das gilt nicht auf Autobahnen.

          (7) Wer seine Absicht, nach links abzubiegen, ankündigt und sich eingeordnet
          hat, ist rechts zu überholen. Schienenfahrzeuge sind rechts zu überholen. Nur
          wer das nicht kann, weil die Schienen zu weit rechts liegen, darf links
          überholen. Auf Fahrbahnen für eine Richtung dürfen Schienenfahrzeuge auch links
          überholt werden.

          (8) Ist ausreichender Raum vorhanden, dürfen Radfahrer und Mofa-Fahrer
          Fahrzeuge, die auf dem rechten Fahrstreifen warten, mit mäßiger Geschwindigkeit
          und besonderer Vorsicht rechts überholen.


          § 7 Benutzung von Fahrstreifen durch Kraftfahrzeuge

          (1) Auf Fahrbahnen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung dürfen
          Kraftfahrzeuge von dem Gebot, möglichst weit rechts zu fahren (§ 2 Abs. 2),
          abweichen, wenn die Verkehrsdichte das rechtfertigt. Fahrstreifen ist der Teil
          einer Fahrbahn, den ein mehrspuriges Fahrzeug zum ungehinderten Fahren im
          Verlauf der Fahrbahn benötigt.

          (2) Ist der Verkehr so dicht, daß sich auf den Fahrstreifen für eine Richtung
          Fahrzeugschlangen gebildet haben, so darf rechts schneller als links gefahren
          werden.

          (2a) Wenn auf der Fahrbahn für eine Richtung eine Fahrzeugschlange auf dem
          jeweils linken Fahrstreifen steht oder langsam fährt, dürfen Fahrzeuge diese mit
          geringfügig höherer Geschwindigkeit und mit äußerster Vorsicht rechts überholen.

          (3) Innerhalb geschlossener Ortschaften - ausgenommen auf Autobahnen (Zeichen
          330) - dürfen Kraftfahrzeuge mit einem zulässigen Gesamtgewicht bis zu 3,5 t auf
          Fahrbahnen mit mehreren markierten Fahrstreifen für eine Richtung (Zeichen 296
          oder 340) den Fahrstreifen frei wählen, auch wenn die Voraussetzungen des
          Absatzes 1 Satz 1 nicht vorliegen. Dann darf rechts schneller als links gefahren
          werden.

          (4) Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das durchgehende
          Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet ein Fahrstreifen, so ist
          den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen der Übergang auf den benachbarten
          Fahrstreifen in der Weise zu ermöglichen, dass sich diese Fahrzeuge unmittelbar
          vor Beginn der Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden
          Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen können (Reißverschlußverfahren).

          (5) In allen Fällen darf ein Fahrstreifen nur gewechselt werden, wenn eine
          Gefährdung anderer Verkehrsteilnehmer ausgeschlossen ist. Jeder
          Fahrstreifenwechsel ist rechtzeitig und deutlich anzukündigen; dabei sind die
          Fahrtrichtungsanzeiger zu benutzen.

          MfG

          C.
    • mozart Re: "wyprzedzanie z prawej" zasady w Niemczech 11.01.07, 22:11
      W zasadzie wyprzedzanie z prawej strony jest zakazane. Wyjatek to
      Beschleunigungsstreifen - czyli pas wjazdu na autostrade, gdzie mozna sie
      poruszac szybciej niz uczestnicy na autostradzie, pod warunkiem, ze moja
      predkosc jest przynajmniej wyzsza o 20 km/h od wyprzedzanego. Tak mozna
      wyprzedzac np. ciezarowki.
      --
      Gas geben, und Kupplung kommen lassen!
      • crannmer Re: "wyprzedzanie z prawej" zasady w Niemczech 11.01.07, 22:29
        mozart napisała:

        > W zasadzie wyprzedzanie z prawej strony jest zakazane. Wyjatek to
        > Beschleunigungsstreifen - czyli pas wjazdu na autostrade, gdzie mozna sie
        > poruszac szybciej niz uczestnicy na autostradzie, pod warunkiem, ze moja
        > predkosc jest przynajmniej wyzsza o 20 km/h od wyprzedzanego.

        Badz tak dobry i nie podawaj dziwnych teorii. Jak np. o podanej powyzej
        minimalnej roznicy predkosci.

        A o tym, kiedy szybsza jazda po prawej (a nie wyprzedzanie) jest dozwolona,
        napisalem juz powyzej.

        Ty sie dopiero uczysz, a ja klase 3 mam od 87, a klase 2 od 89 roku.

        MfG

        C.
        • mozart Re: "wyprzedzanie z prawej" zasady w Niemczech 11.01.07, 23:00
          > Badz tak dobry i nie podawaj dziwnych teorii. Jak np. o podanej powyzej
          > minimalnej roznicy predkosci.
          >
          > A o tym, kiedy szybsza jazda po prawej (a nie wyprzedzanie) jest dozwolona,
          > napisalem juz powyzej.
          >
          > Ty sie dopiero uczysz, a ja klase 3 mam od 87, a klase 2 od 89 roku.
          >
          > MfG
          >
          > C.
          Chlopie, to nie jest teoria, tylko takie jest prawo wyprzedzania. Nie wierzysz,
          zobacz pod "Überholung" w pierwszej lepszej ksiazce do nauki jazdy. Dodam, ze na
          koncu pasa przyspieszenia mozna sie zatrzymac, jesli ruch drogowy na to nie
          pozwala. Stosuje sie wtedy Reisverschlußverfahren (nawet nie wiem jak to sie po
          polsku nazywa).
          Bez urazy, wiek i doswiadczenie nie chroni Cie przed glupota i niewiedza.
          --
          Gas geben, und Kupplung kommen lassen!
          • crannmer Jajko chce kure gdakania uczyc 12.01.07, 07:59
            mozart napisała:

            > Chlopie, to nie jest teoria, tylko takie jest prawo wyprzedzania. Nie
            > wierzysz,
            > zobacz pod "Überholung" w pierwszej lepszej ksiazce do nauki jazdy.

            1. Überholung to remont. Wyprzedzanie to Überholen.
            2. O przepisach odnosnie wyprzedzania rozstrzyga stosowna ustawa (tu StVO), a
            nie nieznane blizej ksiazki o nauce jazdy.
            3. Gdybys na kursie uwazal, to wiedzialbys, ze jazda pasem rozpedowym szybciej,
            niz na wlasciwej drodze, wg niemieckich przepisow i definicji nie jest
            wyprzedzaniem, wiec i zasada "Überholen darf ferner nur, wer mit wesentlich
            höherer Geschwindigkeit als der zu Überholende fährt" (§ 5 StVO) nie ma tu
            zastosowania. BTW w rzeczonym StVO nie ma konkretnej wartosci roznicy predkosci,
            bo ta zalezy od warunkow i samych predkosci.

            > Dodam, ze na
            > koncu pasa przyspieszenia mozna sie zatrzymac, jesli ruch drogowy na to nie
            > pozwala. Stosuje sie wtedy Reisverschlußverfahren (nawet nie wiem jak to sie
            > popolsku nazywa).

            Zasada zamka blyskawicznego.
            Przy okazji nastepny byk bardzo powazny. Jesli zatrzymasz sie na koncu pasa
            rozpedowego, do pod zadnym pozorem nie ma miejsca zasada zamka blyskawicznego,
            lecz musisz ustapic pierszenstwa jadacym juz po glownej drodze.

            Sugeruje dokladna lekture § 7 punkt 4 StVO
            (4) Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das durchgehende
            Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet ein Fahrstreifen, so ist
            den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen der Übergang auf den benachbarten
            Fahrstreifen in der Weise zu ermöglichen, daß sich diese Fahrzeuge unmittelbar
            vor Beginn der Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden
            Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen können (Reißverschlußverfahren).

            Pas rozpedowy nie nalezy do Fahrbahn wiec nie podlega pod ten przepis. Jesli
            czegos takiego sprobujesz, zostaniesz rozjechany przez ciezarowki i zginiesz.


            > Bez urazy, wiek i doswiadczenie nie chroni Cie przed glupota i niewiedza.

            W swietle powyzszych kwiatkow nie bede wskazywal palcem, kto cierpi na niewiedze
            i glupote.

            MfG

            C.
          • crannmer Re: "wyprzedzanie z prawej" zasady w Niemczech 12.01.07, 08:05
            wojtek33 napisał:

            > crannmer napisał:
            >
            > > A o tym, kiedy szybsza jazda po prawej (a nie wyprzedzanie) jest dozwolon
            > a,
            > > napisalem juz powyzej.
            >
            > I bzdurę napisałeś, eksplicite ;-)

            Udowodnij, podajac dokladnie bledy i rzekomy stan faktyczny. Albo zamilcz, ty
            orle intelektu, paganini zmiany biegow i caruso parkowania.

            MfG

            C.
          • Gość: tor Re: "wyprzedzanie z prawej" zasady w Niemczech IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.01.07, 10:14
            Z konwencji wiedeńskiej przy wyznaczonych minimum dwu pasach do jazdy w jednym
            kierunku:
            "Art.11 p6. Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
            artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmują całą
            szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się poruszają,
            lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości poprzedzającego pojazdu
            poruszającego się w danym rzędzie, to:
            a)bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda pojazdów na
            jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie nie będzie uważana
            za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;
            b)(12) kierujący nie jadący na pasie ruchu położonym najbliżej krawędzi jezdni
            odpowiadającej kierunkowi ruchu może zmienić pas ruchu tylko w celu wykonania
            skrętu w prawo lub w lewo albo w celu postoju, z wyjątkiem zmian pasa ruchu
            dokonywanych przez kierujących zgodnie z ustawodawstwem krajowym, wynikającym z
            zastosowania postanowień ustępu 5 lit. b) niniejszego artykułu."

            pozdr
            • Gość: na zimno Re: "wyprzedzanie z prawej" zasady w Niemczech IP: *.dip0.t-ipconnect.de 12.01.07, 10:22
              Jeszcze raz tekst niemiecki:

              - § 7 Abs. 2 a StVO (Fahrzeugschlangen auf dem linken Fahrstreifen)

              Das vorsichtige "Vorbeitasten" an stehenden oder "dahinschleichenden"
              Fahrzeugkolonnen auf dem linken Fahrstreifen von Autobahnen wurde als Ausnahme
              vom Rechtsüberholverbot zunächst von der Rechtsprechung entwickelt und erst
              später in die StVO übernommen. Bilden sich langsam fahrende oder stehende
              Fahrzeugschlangen auf dem jeweils linken Fahrstreifen einer Fahrbahn mit
              mehreren markierten Fahrstreifen für eine Richtung, darf sich nach § 7 Abs. 2a
              StVO rechts mit geringfügig höherer Geschwindigkeit vorbeigefahren werden. Bei
              dreistreifigen Richtungsfahrbahnen gilt die Ausnahmeregelung auch im Verhältnis
              mittleren zum äußerst linken Fahrstreifen.

              Weil jederzeit damit gerechnet werden muss, dass ein Fahrzeug auf den rechten
              Fahrstreifen überwechselt, muss beim Vorbeifahren mit äußerster Vorsicht
              gefahren werden. Ein Freibrief, jederzeit rechts "vorbeizuziehen", ist es in
              jedem Fall nicht. Denn zum einen dürfen nur Fahrzeugkolonnen überholt werden,
              die maximal 60 km/h fahren, zum anderen darf das überholende Fahrzeug selbst
              nur geringfügig, d.h. max. 20 km/h, schneller als die zu überholende
              Fahrzeugkolonne fahren. Zum anderen wird das "Kolonnenspringen" nicht von § 7
              Abs. 2a StVO gedeckt. Wer also nach rechts ausschert, um nach Ausnutzen einer
              Fahrzeuglücke auf dem rechten Fahrstreifen auf die Überholspur zurückzukehren,
              überholt nicht erlaubt (BayObLG Az.: 1 Ob OWi 454/78).

              Obwohl nicht auf die Autobahnen beschränkt, hat diese Ausnahmeregelung dort die
              größte Bedeutung, da innerorts bei mehrspurigen Fahrbahnen in der Regel die
              freie Fahrstreifenwahl besteht und § 7 Abs. 3 einschlägig ist.

              Jasne?
              • crannmer Nieadekwatne przyklady 12.01.07, 10:39
                Gość portalu: na zimno napisał(a):

                > - § 7 Abs. 2 a StVO (Fahrzeugschlangen auf dem linken Fahrstreifen)
                >
                > Das vorsichtige "Vorbeitasten" an ___stehenden___ oder
                ___"dahinschleichenden"___ Fahrzeugkolonnen auf dem linken Fahrstreifen

                nijak ma sie do opisanej sytuacji z predkosciami rzedu 100..130 km/h. W tym
                wypadku dziala jedynie podany juz powyzej przeze mnie punkt § 7 punkt 2:

                (2) Ist der Verkehr so dicht, daß sich auf den Fahrstreifen für eine Richtung
                Fahrzeugschlangen gebildet haben, so darf rechts schneller als links gefahren
                werden.

                > Denn zum einen dürfen nur Fahrzeugkolonnen überholt werden,
                > die maximal 60 km/h fahren,

                Co jest zapisane w ktorym paragrafie?

                > Jasne?

                Jasne jest, ze nie czytasz postow, na ktore odpowiadasz.

                MfG

                C.
                • Gość: na zimno Nieporozumienie IP: *.dip0.t-ipconnect.de 12.01.07, 11:55
                  Ty tez nie czytasz, albo bierzesz wszystko zbyt doslownie.

                  Ja napisalem na poczatku (zauwaz prosze CUDZYSLOW i to, co po nim...):

                  To "wyprzedzanie z prawej" jest dozwolone tylko
                  w obrebie miast (odp. polski teren zabudowany) na wielopasmowych ulicach,
                  gdzie pojazdy na jednym z prawych pasow moga poruszac sie szybciej niz na lewm
                  skrajnym pasie i wynika to nie tyle z wykonania manewru wyprzedzania,
                  ale z naturalnej tendencji do roznicowania sie predkosci
                  przemieszczania kolumn pojazdow na poszczegolnych pasach ruchu.

                  Wyprzedzanie z prawej jako manewr jest oczywiscie w ogole niedozwolone,
                  co z przytoczonych przeze mnie (i Ciebie) przepisow jasno wynika, dlatego tez
                  termin ten ujalem w CUDZYSLOW. Nie jestem prawnikiem, natomiast w moich
                  wyjasnieniach oparlem sie na poradzie kancelarii prawnej, do ktorej
                  to porady link zamiescilem. Nie mam powodu nie wierzyc prawnikowi
                  z tytulem doktorskim i przypuszczac, ze bredzi. On to wie z praktyki
                  i orzecznictwa sadow oraz orzeczen rzeczoznawcow ruchu drogowego.

                  Jezeli natomist kierowca jadac autostrada uwaza, ze jadacy przed nim blokuje
                  mu lewy pas, i przeskakuje wowczas na prawy pas ( jest miejsce) po czym
                  przeskakuje znow na pas lewy przed zawalidroge i jedzie dalej lewym pasem,
                  to popelnia wykroczenie "wyprzedzanie z prawej"; wlasnie ujmuje to w cudzyslow,
                  bo takiego "wyprzedzania" kodeks W OGOLE nie przewiduje.

                  W POTOCZNYM ROZUMIENIU TERMIN TEN JEDNAK POJAWIA SIE I NIC NA TO NIE PORADZIMY.
                  Obaj wiemy, czego nie mozna robic.







            • simr1979 Re: "wyprzedzanie z prawej" zasady w Niemczech 12.01.07, 10:30
              Gość portalu: tor napisał(a):

              > Z konwencji wiedeńskiej przy wyznaczonych minimum dwu pasach do jazdy w jednym
              > kierunku:
              (...)
              Ani StVO, ani UPoRD nie są sprzeczne z przytoczonymi przez Ciebie zapisami
              konwencji, mimo, że regulacje w 2 pierwszych aktach są całkowicie od siebie
              różne - dowodzi to tylko nikłej skuteczności prób ujednolicania prawa na skalę
              ponadnarodową.....
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka