• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Jak jezdzic na dwupasmowych rondach... Dodaj do ulubionych

  • 24.02.09, 00:18
    Jak jezdzic na dwupasmowych rondach? Ja sobie radze z tym tak. Jesli jezdze w
    Skandynawii to nie ma problemu, samochod bedacy na rondzie ZAWSZE ma
    pierwszenstwo przy zjezdzie z ronda niezaleznie na ktorym jest pasie, tzn. na
    wewnetrznym czy zewnetrznym (o ile znaki poziome czy pionowe nie steruja tym
    inaczej). Jesli natomiast jezdze w Polsce lub we Wloszech to jak ognia unikam
    wewnetrznego pasa, z niego nie da sie zjechac! W Polsce lub we Wloszech po
    zewnetrznym pasie na rondzie mozna jezdzic w kolko w nieskonczonosc - zawsze
    ma sie pierwszenstwo i przed tymi dojezdzajacymi z prawej jak i przed tymi
    jadacymi po lewej po wewnetrznym pasie. W Skandynawii pierwszenstwo ma
    zjezdzajacy z ronda niezaleznie od pasa, tzn. jadac zewnetrznym pasem musimy
    ustapic pierwszenstwa temu z lewego pasa skrecajacemu w prawo.
    Nie rozumiem tylko, dlaczego nie moze to zostac w Europie ujednolicone... Jest
    mi obojetne jak bede jezdzil na rondach, byle zawsze to bylo tak samo...
    Zaawansowany formularz
    • 24.02.09, 08:19
      >Jesli natomiast jezdze w Polsce lub we Wloszech to jak ognia unikam
      > wewnetrznego pasa, z niego nie da sie zjechac! W Polsce lub we Wloszech po
      > zewnetrznym pasie na rondzie mozna jezdzic w kolko w nieskonczonosc

      nie wszedzie i nie zawsze .. po za tym ja jakos nie mam problemu ze zmiana pasa
      .. moze ja po innych rondach jezdze

      --
      tiges.blox.pl/html -
      trochę o drogach
      easy rider, przeszło mi przez głowę...
      • 24.02.09, 14:41
        tiges_wiz napisał:".. moze ja po innych rondach jezdze"
        A Wiesz że to jest całkiem możliwe?
        Dwupasmowa wylotówka na Poznań, na wysokości Bronisz jest wyznaczony
        pas do skrętu w lewo na Gołąbki. Jadę sobie prawym pasem ~80ki, za
        chwile zaczyna się długi pas do lewoskrętu, zwalnia, zwalniam staję
        (oczywiście cały czas mam włączony kierunkowskaz) a prawym pasem
        sobie jadą. Na skrzyżowaniu zmienia się światło, panowie kierowcy
        dojeżdżają jeden za drugim. Zaczynam się wciskać lekko
        zniecierpliwiony bo muszę skręcić. Jeden to nawet na mnie zatrąbił.
        Są "ronda" i "ronda".
        Pozdr.
        Pazdzioch
    • 24.02.09, 08:32
      W całej europie jest tak samo. O pierwszeństwie nie decyduje kształt
      czy nazwa skrzyzowania tylko znaki i przepisy. Ale rzeczywiscie są
      kraje gdzie % analfabetów drogowych (nieznajacych znaków i
      przepisów) jest wiekszy niż gdzie indziej i wtedy sa problemy...
      Klasycznym przykładem takiej analfabetycznej interpretacji jest ...
      twoja wypowiedź.
      To, że masz pierwszeństwo zjezdzajac z ronda z pasa wewnetrznego nie
      wynika z faktu że rondo jest w Szwecji czy Norwegi, ale z faktu że
      zjeźdzajac nie zmieniasz pasa ruchu (to te linie na jezdni) wiec nie
      musisz pierwszeństwa ustepować. W przeciwieństwie do osoby która
      zewnetrznym pasem chce kontynuować jazde dookoła. Aby to zrobic musi
      przeciąć twój pas a wiec ustąpic ci pierwszeństwa.
      Oczywiście zarówno w Szwecji jak i Polsce może byc odwrotnie tzn aby
      zjechać z ronda trzeba przeciąc czyjś pas a wiec ustapić mu
      pierwszeństwa.
      Dlatego czy w Polsce czy w Szwecji trzeba znać przepis "ustap
      pierwszeństwa każdemu jeśli wjeźdzasz na jego pas ruchu" i trzeba
      też jeszcze umieć czytac te znaki poziome by wiedzieć jak biegna
      pasy ruchu.
      OT I CAŁA SZTUKA...
      • 02.03.09, 00:13
        jane14 napisał:

        > W całej europie jest tak samo. O pierwszeństwie nie decyduje kształt
        > czy nazwa skrzyzowania tylko znaki i przepisy. Ale rzeczywiscie są
        > kraje gdzie % analfabetów drogowych (nieznajacych znaków i
        > przepisów) jest wiekszy niż gdzie indziej i wtedy sa problemy...
        > Klasycznym przykładem takiej analfabetycznej interpretacji jest ...
        > twoja wypowiedź.
        > To, że masz pierwszeństwo zjezdzajac z ronda z pasa wewnetrznego nie
        > wynika z faktu że rondo jest w Szwecji czy Norwegi, ale z faktu że
        > zjeźdzajac nie zmieniasz pasa ruchu (to te linie na jezdni) wiec nie
        > musisz pierwszeństwa ustepować.

        No wlasnie zmieniasz pas!!! Z wewnetrznego pasa ronda skrecasz bezposrednio w
        prawo z tego ronda. Osoba jadaca zewnetrznym pasem ronda ustepuje ci zawsze
        pierwszenstwa, mimo, ze to ty wjezdzasz wtedy na jej pas. Tak jest w Skandynawii.

        > W przeciwieństwie do osoby która
        > zewnetrznym pasem chce kontynuować jazde dookoła. Aby to zrobic musi
        > przeciąć twój pas a wiec ustąpic ci pierwszeństwa.

        Nie, to osoba skrecajaca z wewnetrznego pasa ronda zmienia najpierw swoj pas na
        zewnetrzny (a wlasciwie przecina go) i nastepnie skreca w prawo. Przecina pas
        zewnetrzny, a mimo to jej ustepuje sie pierwszenstwa.

        > Oczywiście zarówno w Szwecji jak i Polsce może byc odwrotnie tzn aby
        > zjechać z ronda trzeba przeciąc czyjś pas a wiec ustapić mu
        > pierwszeństwa.

        No wlasnie przecina sie czyjs pas nie muszac ustepowac pierwszenstwa - malo
        tego, tobie ustepuja. Z drugiej strony jesli ty nie ustapisz to wjedziesz w
        kogos i bedzie to twoja wina, bo nie pozwoliles zjechac komus z ronda.

        > Dlatego czy w Polsce czy w Szwecji trzeba znać przepis "ustap
        > pierwszeństwa każdemu jeśli wjeźdzasz na jego pas ruchu"

        No wlasnie w Skandynawii na rodnach dwupasmowych tak nie jest. Ustepuje sie
        pierwszenstwa zjezzdzajacemu z ronda bez wzgledu na jego pas.

        > i trzeba
        > też jeszcze umieć czytac te znaki poziome by wiedzieć jak biegna
        > pasy ruchu.

        Znaki poziome sa przez ponad pol roku niewidoczne bo zasypane sniegiem, a ze
        wzgledow ekologicznych w miastach, gdzie rond jest najwiecej, unika sie solenia
        ulic.

        > OT I CAŁA SZTUKA...

        Mysle, ze jest w tym cos o czym pisze kos:
        forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=510&w=91803448&a=91810225
        Problem poruszania sie na polskich rondach maja tez Niemcy.
    • 24.02.09, 08:35
      Wydaje mi się że że przepisy są takie same tylko zachowanie kierowców jest
      różne. Prawdopodobnie w Skandynawii ludzie chcący zjeżdżać pierwszym wjazdem
      karnie jada prawym pasem a ci co chcą zjechać następnymi wjeżdżają na pas lewy.
      I dzięki temu nie ma kręcących się wkoło wysepki na zewnętrznym pasie czyli
      zjeżdżający z wewnętrznego nikomu drogi nie przecina. Bo jakoś nie bardzo mogę
      sobie wyobrazić powód dla którego ten na prawym ma puszczać kogoś kto mu się na
      jego pas pcha poza grzecznością.
      A w Polsce? Ludzie zachowują się jak Ty, boją się lewego pasa to ładują się
      wszyscy na prawy.
      A tak poważnie sie pytam masz problemy ze zmiana pasów w ruchu drogowym? Może
      trzeba iść na kursy doszkalające...
      • 25.02.09, 11:21
        starypryka napisał:"Prawdopodobnie w Skandynawii ludzie chcący
        zjeżdżać pierwszym wjazdem karnie jada prawym pasem a ci co chcą
        zjechać następnymi wjeżdżają na pas lewy."
        Rozumowanie niby słuszne tyle że zaraz po pierwszym zjedzie są
        na "niewłaściwym" - lewym pasie.
        Pomijając przepisy - nie _przeszkadzaj_ , na następnym "rondzie"
        możesz być w podobnej sytuacji. To jest klucz do sukcesu.
        Pozdr.
        Pazdzioch
        • 02.03.09, 08:56
          rekrut1 napisał:

          > starypryka napisał:"Prawdopodobnie w Skandynawii ludzie chcący
          > zjeżdżać pierwszym wjazdem karnie jada prawym pasem a ci co chcą
          > zjechać następnymi wjeżdżają na pas lewy."
          > Rozumowanie niby słuszne tyle że zaraz po pierwszym zjedzie są
          > na "niewłaściwym" - lewym pasie.

          Ale na drugim zjeździe mimo ze są na wewnętrznym to chcąc zjechać nikomu nie
          przetną drogi bo dla tych, dla których ten zjazd jest pierwszy będą zjeżdżać z
          zewnętrznego pasa...

          > Pomijając przepisy - nie _przeszkadzaj_ , na następnym "rondzie"
          > możesz być w podobnej sytuacji. To jest klucz do sukcesu.
          > Pozdr.
          > Pazdzioch

          Z tym nie wypada się nie zgodzić.
    • 24.02.09, 10:17
      Może ONI wiedzą,że:
      - wyprzedzanie z prawej w tym miejscu jest zabronione,
      - że zabronione jest wyprzedzanie pojazdu po tej stronie po której
      świeci mu się kierunkowskaz,
      - że nie wolno nikomu blokować, utrudniać ruchu,
      - że skrzyżowanie służy do zmiany kierunku jazdy a nie zmiany pasów
      ruchu,
      - może mają zapisane,że wjeżdżając w ruch okrężny ustępują pojazdom
      z lewa? - musisz to sporawdzić.
      pozdr
      • 02.03.09, 00:17
        kos52 napisał:

        > Może ONI wiedzą,że:
        > - wyprzedzanie z prawej w tym miejscu jest zabronione,
        > - że zabronione jest wyprzedzanie pojazdu po tej stronie po której
        > świeci mu się kierunkowskaz,
        > - że nie wolno nikomu blokować, utrudniać ruchu,
        > - że skrzyżowanie służy do zmiany kierunku jazdy a nie zmiany pasów
        > ruchu,
        > - może mają zapisane,że wjeżdżając w ruch okrężny ustępują pojazdom
        > z lewa? - musisz to sporawdzić.
        > pozdr

        Tak cos w tym jest. Niezaleznie od tego wolalbym jednak, zeby przepisy byly co
        do tego precyzyjne w calej Europie.
    • 24.02.09, 11:47
      A jak jeździsz po rondach oznakowanych znakiem "ruch okrężny", na
      których układ pasów ruchu i sygnalizacja świetlna pozwala tylko
      jechać prosto (nie okrążając wysepki) lub skręcić w lewo? Kiedy
      włączasz kierunkowskazy i które, jak posługujesz się lusterkami,
      komu ustępujesz, a komu nie?...
    • 02.03.09, 10:21
      A jeśli nie potrafisz zjechać z wewnętrznego pasa, to znaczy, że prawo
      jazdy kupiłeś.



      --
      Trzeźwy
      Naprawdę trzeźwy...
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.