tulipany i inne ceulowe

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam
    Jestem bardzo początkującą ogrodniczką. Choć wciągnęło mnie bardzosmile I mam takie pytanie do was. Będę miała trochę cebul tulipanów, chyba jeszcze innych cebulowych, ale za 2 tygodnie będę mogła je posadzić dopiero. Czy to nie za poźno już będzie? Jaki jest optymalny czas jesienią na sadzenie tulipanów? Czy kierować się pogodą?
    I czy można zrobić tak, że powsadzać je np w styczniu lub w lutym do doniczek a potem przenieść do ogródka?
    • 11.10.10, 09:49 Odpowiedz
      Cebulowe można sadzić później, niż podają fachowe źródła. A nawet warto.

Chodzi o to, że optymalne terminy sadzenia zostały ustalone dawno. A od tamtego czasu zmieniła się nieco "typowa pogoda". Bywa, że są dłuższe okresy ocieplenia w listopadzie, czy grudniu i cebule wypuszczają liście. Tulipanom to akurat nie szkodzi, ale niektórym innym może, jeżeli potem przyjdą mrozy bez śniegu.

Tulipany można sadzić nawet w styczniu, jeżeli ziemia nie jest zamarznięta. Wsadzanie najpierw do doniczek, a potem do gruntu nie ma większego sensu: one potrzebują najpierw zimna, a potem ciepła, a nie na odwrót.
    • 11.10.10, 10:04 Odpowiedz
      ja też jestem początkująca ale cebule sadzi sie od połowy wrzesnia chyba do końca października ale lepiej niech sie specjalistki wypowiedzą.Ja swoje juz posadziłam.
      • 11.10.10, 10:20 Odpowiedz
        Z grubsza, ale tulipany im później, tym lepiej. I w grudniu można, jeśli ziemia niezmarznięta.
        --
        ...uważali, że niepatriotyczne jest śpiewanie o tym, jakim się jest patriotą. Prezentowali raczej opinię, że ktoś śpiewający o tym, jak wielkim jest patriotą, albo coś kombinuje, albo jest Głową Państwa (czyli coś kombinuje).
        • 11.10.10, 11:20 Odpowiedz