Dodaj do ulubionych

Studia w Niemczech - DSH c.d.

15.10.03, 14:28
Wlasnie zaczelam studia i jest naprawde super! Tu jest zupelnie inaczej niz w
Polsce (przynajmniej na studiach magisterskich) i nie zaluje swojej decyzji
ani troche! Mam pytanie do grupy DSH - jak wam sie podoba? Jakos dawno sie
nie odzywaliscie, na tamtym watku jest za duzo wiadomosci i nie mozna sie
polapac w ogole. Czy na TU nie bylo zdnych problemow? Bo Vendis miala
niesamowite problemy, w ogole nie wiadomo, czy ja na studia immatrykulowali :(

A jesli chodzi o Greifswald, to super fajne sa zajecia sportowe, a raczej ich
szeroki wybor, zajecia jezykowe, Mensa (mniam mniam). Codziennie rano wsiadam
na rower i jade na zajecia, ktore prowadza smieszni wykladowcy (Wloch ktory
ma 1,20m wzrostu i Francuzka) i jest naprawde swietnie. Mam nadzieje, ze po 3
miesiacach ciagle bedzie mi sie tak samo podobalo (na razie studiuje 3 dni :)

Napiszcie KONIECZNIE co u was!!

P.S. do Slonikuus - odebralas wize bez problemow? Ja wybieram sie w piatek.
Edytor zaawansowany
  • nefele 15.10.03, 14:34
    Aha i jeszcze zapomnialam napisac, ze wszystkie ksiazki jakie sa mi potrzebna,
    sa do wypozyczenia w bibliotece, czyli praktycznie nic nie musze kupowac. Jak
    na razie mieszkam w Gaststätte, szczesliwie calkiem taniej, potem sie do
    akademika przeprowadzam, gdzie bede miala stale lacze i komputer (komputery sa
    juz w pokojach!! :)
    Slonikuus - znalazlyscie mieszkanie z Magda w koncu?
  • slonikus 15.10.03, 22:29
    Na razie nie mamy mieszkania. Magda sie dzis immatrykulowala. Ja mam problem z
    wiza i mialam wczoraj z powodu stresu spory problem zdrowotny z tego powodu moja
    immatrykulacja jest przesunieta do pon (musze jeszcze zalatwic tlumaczenie
    przysiegle zasw. lekarskiego z polskiego w Berlinie).

    Wize juz mam, ale dostalam fuer Studienbewerber, z ktora moze byc problem w
    Berlinie. Wszystko okaze sie w piatek. Wtedy tez pewnie zaczne juz powazniej
    szukac mieszkania. Na razie ogladalysmy jedno, ale bylo kiepskie.

    Odezwe sie pozniej.
  • Gość: blue IP: *.gsi.de 15.10.03, 21:41
    Mam nadzieje ze nie przeszkadzam, pierwszy raz zagladnelam na to forum. Pare
    dni temu dostalam sie na studia w Niemczech. Wprawdzie na razie przede mna dwa
    miesiace na kursie przygotowujacym do DSH, ale mam juz status studentki i
    tutaj pojawia sie pytanie: Czy musze sie udac do Polski jesli chce sie ubiegac
    o wize studencka? Czy istnieje mozliwosc zalatwienia wszystkiego w Niemczech
    (podobno nie)?
    Dziekuje za informacje!
  • slonikus 15.10.03, 22:23
    Jesli nie mialas wczesniej zadnej wizy i nie przedluzalas jej w Niemczech o
    trzeba to zrobic w PL.
  • Gość: blue IP: *.gsi.de 16.10.03, 13:04
    Dzieki za informacje, obym przebrnela jak najszybciej przez bagno
    biurokracji...
  • blixia 17.10.03, 11:59
    Tu Blixia z Annuka. U nas , na Humbolcie zajecia sie jeszcze nie zaczely, poki
    co zalatwiamy rozne formalnosci, tak wiec np. dzisiaj Aufenthaltsgenehmigung i
    Lohnsteuerkarte. Pierwsze zajecia w poniedzialek, i sa to jezyki, a potem w
    srode juz normalnie. Slonikus, daj znac, czy sie w koncu zdolalas
    immatrykulowac. My zabieramy sie za szukanie pracy, rzadko zagladamy do
    internetu. Zapisalysmy sie na sporty, na razie wyglada to super!!! Mieszkanie
    tez mamy super, no i w ogole jest OK. Dajcie znac, co z Vendis.
    Pozdrawiamy
    blixia i annuka
  • slonikus 17.10.03, 13:05
    Ktora z Was ma kolorowy szalik i miala nr 948?...

    Slonikus nr 955

    PS: Dla niewtajemniczonych wlasnie dzisiaj ja tez odebralam
    Aufenthaltsgenehmigung... w pon immatrykulacja.
  • Gość: zuza IP: *.RZ.Uni / *.RZ.Uni-Augsburg.DE 23.10.03, 20:58
    mam pytanie:placilas 40 E za Aufenthaltsgenehmigung?
    pozdrowka
  • slonikus 17.10.03, 13:31
    A tak gwoli dopowiedzenia paru rzeczy. Bylam w pon na Begrüßungatag w moim
    Instytucie i bylam naprawde zadowolona. Poznalam kilka osob, obejrzalam
    biblioteke. Wyklad powitalny bedzie we wtorek. Normalne wyklady -- poczatek w
    srode, a cwiczenia od przyszlego tygodnia.

    Ja mam tylko jeden problem, ale to chyba malo wazne. Mianowicie wszystkie zapisy
    juz sie zaczely. Na Nebenfach, cwiczenia, sport, jezyki itd. Niestety nie jestem
    jeszcze immatrykulowana, wiec pewnie zostana mi same ochlapki... bedzie
    podziurawiony plan.

    Dzis ogladamy mieszkanie we Friedrichshain. Trzymajcie kciuki! Jak dobrze bedzie
    to bedziemy sasiadkami (Grünbergerstr. 89) :P

    Pa,
    Asia.
  • slonikus 17.10.03, 14:25
    No tak, wiem. Jest jeszcze ulica Gdanska itp...

    Ale jeszcze nawet nie ogladalam tego mieszkania, wiec nie wiem, czy wyladowalam.

    Asia
  • slonikus 17.10.03, 14:27
    Ach, zapomnialabym. Chcialam was spytac, jak to z ta praca u was. Bedziecie sie
    ubiegaly o pozwolenie z urzedu pracy? Bo mi powiedzieli, ze te 3 miesiace to
    tylko w okresie wakacji, o 3 nastepne trzeba wystapic do urzedu (o pozwolenie).

    Asia
  • slonikus 23.10.03, 15:12
    Eee... wlasnie zajrzalam do mojego pozwolenia. Tam nie ma nigdzie mowy o wakacjach. To ja
    kiedys tak czytalam, widocznie sie to zmienilo. Ale fajnie! No to teraz codziennie po 8 godzin do
    konca roku zasuwamy, taaak??? :P

    Jestem juz po wykladach ze wszystkich przedmiotow oprocz Nebenfachu, ktorym bedzie
    prawdopodobnie Socjologia. Nie wyszlo z Psychologia, z powodu poniejszego powrotu z Gdanska.
    Ale szczesliwie udalo mi sie ulozyc caly plan i mimo tego, ze na poczatku nie bylo zadnych miejsc
    na cwiczeniach (wszystko musialam robic pozniej niz inni) to sie juz zwolnily i sie zapisalam. I
    mam caly piatek wolny! Jeszcze tylko gdzies bym chciala wcisnac angielski i taniec towarzyski, ale
    to juz drobiazgi.

    Pozdrawiam wszystkie szczesliwe studentki :) (studentow rowniez ;) )

    Asia
  • bartekg2 23.10.03, 17:23
    witaj..
    mam ogromne prosbe czy moglbym napisac do ciebie na @ mam pare konkretnych
    pytan..plissssss
  • slonikus 23.10.03, 19:19
    No jasne, smialo!
  • bartekg2 24.10.03, 16:04
    SERDECZNE DZIKI ZA @ POZDRAWIAM.
  • bartekg2 24.10.03, 16:04
    SERDECZNE DZIKI ZA @ POZDRAWIAM.
  • vendis 10.12.03, 10:59
    Witam!

    Widze ze wszyscy sie za mna bardzo stesknilicie:)))
    no wiec: zyje i mam sie dobrze, studiuje sobie od miesiaca ponad na tU,
    architekture ofcorz:)
    czasu nie mam na czytanie forow, ale ze dzis powazny strajk znow te pierdoly
    robia, to zamkneli nam budynek i zajec nie mamy no wiec mam troche czasu zeby
    poskrobac.
    Jesli wiec ktos (jak np przybleda Barteq czy jak mu tam) wiaze swoja przyszlosc
    z TU, to sluze informacja, w miare mozliwosc oczywiscie, guru nie jestm i nie
    wiem tez wszystkiego.
    Studyjka nie sa latwe, ciezkie tez nie. w sumie to takie byle jakie. Kilka
    wykladow jest wartych sluchania, pozatm geometria wykreslna rzadzi! ale mamy ja
    bardzo rzadko nie wiedziec czemu:) mamy za to rysowanie i zupelnie niepotrzebne
    moim zdaniem 2 godziny tygodniowo plastyki gdzie cuduja z jakimis abstrakcjami
    maksymalnymi i probuja nam wmowic ze to jest sztuka:)
    no ale ogolnie nie jest zle, tylko ludzie troche dziwni:) no i w troche za
    duuzej liczbie:))) ale to tez ma swoje plusy - znalazlam tez sporo ludzi (przez
    inet co prawda) - fanow tokiena, ktorzy organizuja co miesiac spotkania, wiec
    jest wesolo:)))
    Do domq jezdze sobie srednio co 2 tygodnie, jak nie jade do sz-na to imprezuje
    ma sie rozumiec, z regoly w Bierkeller akasdemiku na Sigmundshof(S-Bahn
    Tiergarten). W ten piatek tez. jest tam zawsze w cholere polakow wiec impra
    jest zawsze udana:) jak chcecie to wpadajcie:) mozem sie umowic, piszcie na
    mejla bo tu rzadko bywam: ved@o2.pl
    pozdrowka


    Vendis
  • Gość: jw IP: *.mitre.org 17.10.03, 14:58
    Dlaczego studiujecie w Berlinie?Przeciez w niemczech jest sporo baaardziej
    atrakcyjnych osrodkow akademickich;BErlin jest stolica , metropola europejska
    ale w zadnym wypadku miastem akademickim!! Ja wybralbym cos duzo mniejszego np
    Freiburg, Marburg, Heidelberg albo Gettynge.O prace byloby w tych miastach tak
    samo trudno albo latwo jak Berlinie.
    W kazdym wypadku zycze Wam dobrego startu w nowym roku akademickim.
  • Gość: edyta IP: *.man.bialystok.pl 17.10.03, 15:59
    chcialam sie zapytac jak to sie stalao ze wy studiujecie w niemczech ja tez bym
    chciala ale nie wiem od czego zaczac czy mozna tam kontynuowac studia jak ktos
    ma licencjat polski i czy trudne sa egzaminy jezykowe?
  • nefele 18.10.03, 10:58
    Musze przyznac, ze tez chcialam studiowac w Berlinie, wlasnie dlatego, ze to
    duze miasto, o prace o wiele latwiej, wiecej ludzi, cos sie caly czas dzieje
    itp. Jednak w koncu wypadlo na Greifswald - 7tys. studentow, po 3 dniach znam
    juz mase ludzi, na zajeciach jest po 10, 20 osob i naprawde mozna sie wiele
    nauczyc. Stwierdzilam, ze mi sie to bardzo podoba i nawet dobrze, ze tak
    wyszlo, najpierw mialam plany, zeby sie przeniesc do Berlina, ale teraz nie
    jestem tego wcale taka pewna.
    Ale z praca to jednak moga byc tu problemy, tak samo jak np. w Getyndze, gdzie
    mialam studiowac, (ale stchorzylam...). To jest male miasteczko, praca jest,
    ale glownie spoleczna, szczesliwie jest to tez kurort latem, wiec wtedy
    powinnam cos znalezc. No a poza tym, to tutaj niby ciagle cos sie dzieje, ale
    na o wiele mniejsza skale niz w Berlinie, na koncerty, czy do klubow
    musialabym jechac jednak do stolicy.

    A teraz pytanie: wiecie cos o miedzynarodowej legitymacji studenckiej? Majac
    ja moge korzystac ze wszystkich znizek przyslugujacych studentom w Polsce?

    pytanie 2: czy posiadanie wizy i aufenthaltsgenehmigung cos oznacza? Jak
    zmienia sie moj status? Czy moge normalnie jezdzic polskim samochodem z
    polskim prawem jazdy - slyszalam, ze jest to dopuszczalne tylko w celach
    turystycznych??
  • slonikus 20.10.03, 21:46
    Co tu tak pusto?...

    Ja sie dzis wlasnie zaimmatrykulowalam, zapisalam do biblioteki i ostatecznie
    wybralam mieszkanie (Neukölln, 3 min. od Hermmanstraße). Na dniach przeprowadzka.

    JUHUU!!!

    Jutro mam pierwszy wyklad, na razie tylko powitalny. Jutro tez na HU jest taki
    powitalny wyklad dla calej uczelni, wybieracie sie? Ja chyba nie, ale polecam
    Wam Infomarkt, ktory jest codziennie do 22.10 od 10 do 15 w holu Hauptgebeude
    HU. Mozna zebrac mnostwo ulotek :) Generalnie duzo ciekawych rzeczy sie dowiedziec.

    Nie moge uwierzyc, ze to wszystko sie dzieje naprawde!!!

    Asia
  • blixia 21.10.03, 13:58
    Pusto? Już się robi... Była mała przerwa, bo brak dostępu do kompa i
    załatwianie innych spraw.

    Po pierwsze - Tak! Szalik to ja!!! Blixia! Ale tu uwaga - Annuka ma taki sam,
    więc kiedy indziej możemy być obie zaszalikowane...

    Drugie - Gratulacje z okazji immatrykulacji! Pytanie, co robiłaś w
    Auslanderburo? Jeśli masz wize studencką na 3 m-ce, to musisz ją w tymże miłym
    biurze przedłużyć i przy okazji zdobyć dopisek, że masz możliwość pracy przez 3
    m-ce. Ale to nie muszą być wakacje, można to rozłożyć na cały rok i to
    kalendarzowy. Teraz więc możesz do końca roku codziennie pracować. W następnym,
    jak wyrobisz te 90 dni, możesz jeszcze raz udać się chyba do tego samego biura
    na Ufer... i dostaniesz kolejne 90 dni pozwolenia na pracę. To podobno nie jest
    taki problem. Co innego sama praca. Annuka była wczoraj na rozmowie o pracę
    Call Center, która polega na sprzedawaniu gazety przez telefon i udzielaniu
    różnych informacji. Dziś za to dostała bluzg od jakieś baby z innego Call
    Center, ze niby nie umie mówić po niemiecku, skoro jest cudzoziemką. A podobno
    w takich centrach pracuje 30% cudzoziemców! No, ale różnie bywa. Ja się chyba
    udam do studenckiego biura pracy.
    Tymczasem znów jestem w POlsce, właśnie przyjechałam i lecę załatwiać różne
    sprawy na uniwerku.

    No i nie zostaniemy sąsiadkami... a byłybyśmy prawie okno w okno... Ale i tak
    możemy się jakoś spotkać. Tylko jak wrócę, może jakoś w weekend?

    Póki co pozdrawiam i na razie!
  • Gość: bartek IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 21.10.03, 14:06
  • Gość: bartek IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 21.10.03, 14:08
    witam
    mam do was pytanie .jaka droge musialyscie przejsc zeby dostac sie na studia w
    niemczech..
    w tym roku jestems w 4 kl.LO matura i mysle i nauce w
    Berlinie../niekoniecznie..
    podpowiedzcie bede wdzieczny za kazda info.
    pozdrawiam
  • slonikus 21.10.03, 14:15
    zajrzyj na watek "DSH". To byla dluuuga i mozolna droga :P
  • Gość: bartek IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 21.10.03, 23:38
    przeczytalem wasz watek z ogromnym zainteresowaniem,
    mam konkretne pytania.
    jak wile czasu potrzeba na zalwtwienie formalnosci tzn. od startu do finalu
    w maju zdaje mature i mysle od razu o rozpoczeciu studiow./ jezeli mi sie uda
    oczywscie./ moze znajdziecie chwilke czasu.
    mysle o prawie miedzynarodowym. jakie szanse ma cudzoziemiec ..
    czy wyniki polskiej matury maja wplyw na ogolna puknkacje..
    pozdarwiam i zycze powodzenia.

  • Gość: bartek IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 21.10.03, 23:41
    ciesze sie ogromnie ze udalo sie.
    GRATULUJE!!!!!!
    przesledzilem twoje watki.. trudna to byla droga ale uwienczona sukcesem.,
    pamietam jeszcze twoj watek z marca szukalas kursu w Berlinie .ja rowneiz
    bylem na tym etapie .na wakacjach bylem w /Berlinie. mieszkalem tam gdzie
    teraz ty sie przymierzasz.swiat jest jednak maly.
    w tym roku czeka mnie matura..pozniej mysle o studiach w niemczech .nie wiem
    jeszcze konkretnie gdzie..
    mam jeszcze troche czasu prawda?
    pozdrawiam
  • blixia 22.10.03, 01:20
    Późno już, to tylko dam krótko znak. Myślę sobie, że tak naprawdę to
    najważniejsza jest potwierdzona znajomość niemieckiego. Musisz mieć Mittelstufe
    albo więcej albo coś w tym stylu. :) Do 15 lipca można składać dokumenty.
    Niestety nie wiem, jak to jest z innymi kierunkami studiów, ale można się
    dowiedzieć tego gdzieś na uniwerku, pewnie w Studentenberatung - jakie masz
    szanse, ilu cudzoziemców przyjmują itp. Co do biurokracji, daj znak na maila,
    jeżeli jeszcze wszystkiego nie wiesz, to na pewno ja czy Annuka możemy Ci
    wyjaśnić, jak to dokładnie po kolei było. Bo najgorszy w tym wszystkim to jest
    brak informacji. Teraz zacznie się próba przeżycia, ale musi się udać! Na
    początek na pewno musisz mieć jakieś pieniądze, to na pewno.
    Oj, zasypiam trochę, bo o 6.44 rano miałam pociąg z Berlina iledwo żyję.
    POwodzenia i pozdrawiam wszystkich!
    Blixia
  • Gość: bartek IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 22.10.03, 22:44
    och czy to mozliwe mysle o studiach w przyszlym roku w maju dopiero zdaje
    mature... ty mowisz ze to pozno.....

    czyzbysmy nie zrozumili sie. ale dziki za wiadomosc napsize na @ z
    przyjemnoscia..pozdrawiam
  • blixia 24.10.03, 19:21
    Bartek, pozno - bo bylam pozno na kompie, ale dla Ciebie nie za pozno. Jak sie
    uwiniesz, to zdazysz po maturze sie zalapac na studia w N. Nie jest to
    niemozliwe! Napisalam Ci maila, pozniej dalszy ciag.
    Pozdrowniea dla wszystkich!
    B.
  • bartekg2 24.10.03, 22:51
    dziki blixi za @ pozdrawiam
  • annuka 24.10.03, 18:55
    Tak, gratuluje!!! Nie ma mnie czesto na internecie, niestety :-( Nie zmienia to
    jednak faktu, ze mialysmy sie spotkac... Masz juz telefon? Jesli tak,
    koniecznie daj znac. My sie dzisiaj zapisalysmy do posrednictwa pracy TUSMA,
    mam nadzieje, ze cos z tego bedzie... Siedzimy zeraz w maksymalnie zadymionej
    kafejce internetowej, wiec nie rozpisuje sie, a przy okazji pozdrawiam
    wszystkic.
    annuka
    PS Czy ktos ma wiesci od Vendis?
  • nefele 24.10.03, 20:12
    No czesc :) Fajnie, ze wszystko sie ladnie ulozylo, ja jestem bardzo
    zadowolona, naprawde. Z Vendis mam sie jutro spotkac i sobie pogadac (jak na
    razie co weekend wracam do domku, wiec tu sie spotykamy), ale chyba jest
    zadowolona.
    A ja we wtorek mam pierwsza Klausure :(
  • bartekg2 24.10.03, 22:53
    dziki serdecznie za@ pozdrawiam
  • bartekg2 24.10.03, 22:55
    serdeczne dziki za@ pozdrawiam
  • slonikus 28.10.03, 14:31
    Witajcie,
    co tam u Was? Ja jeszcze nie mialam wszystkich mozliwych zajec, ale na razie
    jest fajnie. Troche krucho z mieszkaniem, ktorego szukam juz od 4 tygodni. Mam
    nadzieje jednak, ze to juz niedlugo potrwa.

    Powiem krotko: choc jestem dosc zmeczona cala droga, ktora przebylam, zeby sie
    tu dostac i mieszkac w Berlinie, jestem naprawde bardzo, bardzo zadowolona.
    Warunki studiowania tu w porownaniu do mojej informatiki na Politechnice w
    Gdansku sa niesamowite. Wszedzie wolny dostep do komputerow, Internetu,
    wlasnego kawalka dysku, mam nowe adresy e-mail, moge zalozyc strone
    internetowa. I tak dalej i tak dalej. Wspaniala biblioteka, wyposazenie sal.
    Usmiechnieci wykladowcy. Wszystko wiadomo - co trzeba zaliczyc, jak sie
    zalicza, gdzie sa zadania, kiedy do oddania.

    Poziom zrozumienia jezyka jest u mnie zmienny. Zalezny od stanu zmeczenia. Jak
    jestem klapnieta, to sie po prostu wylaczam, bo zapominam, ze mam rozumiec. :P
    Dzisiaj zaliczylam na wykladzie mala drzemke, bo mialam krotka noc, a temat byl
    mi juz znany ze studiow w Gdansku, wiec sobie moglam darowac. :D

    Powolutku poznaje nowe osoby i jest bardzo milo. To troche smieszne moze, bo na
    informatyce przewazaja faceci, a ja znam tu praktycznie tylko dziewczyny i w
    dodatku, poza jedna, wszystkie pochodza nie z Niemiec :)

    Tak sobie pomyslalam, ze moglybysmy przeniesc sie gdzies z tego forum, np.
    zalozyc sobie liste mailingowa. Co Wy na to? Zeby tak sie jeszcze powymieniac
    troche doswiadczeniami, ale moze niekoniecznie na forum niemieckiego, bo poza
    jezykiem studiow to juz przestaje miec cokolwiek z niemieckim wspolnego.
    Moznaby tez zalozyc nasze prywatne, zamkniete forum (tzn. kazdy moglby na nie
    zagladac za zgoda) na gazeta.pl.

    Co Wy na to? Jak bedzie pozytywny odzew to sie tym zajme. A moze od razu
    zaloze? ;)

    A jak sie tylko skonczy ten caly magiel z mieszkaniem to sie biore za szukanie
    pracy. Moze TUSMA, a moze cos jeszcze. Nie wiem, jak to bedzie z czasem, ale
    bardzo potrzebuje dodatkowego zrodla pieniedzy.

    Pozdrawiam, sciskam,

    do zobaczenia pewnie niedlugo! :)

    Asia
    PS: Gdyby ktos z Was mial kontakt z Vendis, przekazcie jej, ze wyslalam jej
    maila z namiarami, o ktore prosila. Nie odezwala sie i to dlatego.
    PS: A przedwczoraj dostalam poczta legitymacje i juz jestem studentka na
    calego! :)
  • Gość: annuka IP: *.rz.hu / *.rz.hu-berlin.de 28.10.03, 15:31
    Najpierw zobacze, czy to dziala na tym starym komputerze...
  • Gość: annuka IP: *.rz.hu / *.rz.hu-berlin.de 28.10.03, 15:33
    Tak, dziala, pisze wiec malutko, bo wlasnie zamierzalam wyjsc z internetu...
    Ciesze sie, ze ktos sie odezwal, mysle, ze to dobry pomysl z ta lista. Szukaj
    mieszkania, a jak znajdziesz, odezwij sie. Moze jakos pogadamy. Przepraszam, ze
    tak krotko i bez tresci, ale musze spadac juz... a szkoda. Na razie!!
    annuka
  • nefele 28.10.03, 18:22
    Czesc,
    ja jestem cichutko bo mam nauke!! A wlasciwie to nauki z wiele nie ma, ale
    pochlanelo mnie zupelnie zycie stunedckie. Dzisiaj mialam pierwsza mala
    klausure i mi sie bardzo podobalo, jestem optymistycznie nasawiona do zycia.
    Forum mozna zalozyc, tylko ze wtedy nie kazdy bedzie mial do niego dostep (a
    raczej nie kazdemu uda sie to zalezc), a wielu osobom nasze rozmowy pomagaja w
    zrozumieniu tego dziwnego systemu studiow niemieckich.

    Ja tez mysle o jakiejs pracy, ale jakos nie moge sie zabrac za szukanie :)))

    Moze za 2 tygodnie wpadne na weekend do Berlina, moglybysmy sie spotkac i
    pogadac, powymieniac doswiadczenia etc.

    Kontakt z Vendis mam, przekaze jej. Nie odzywa sie pewnie dlatego, ze ma
    komputer tylko na uni i pewnie nie ma czasu.

    A ja mam dlugi weekend teraz, bo w Mecklemburg-Vorpommern piatek jest
    wolny!! :))))
  • Gość: bartek IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 29.10.03, 23:20
    super ciesze sie ze jestecie zadowolone.. ja zagladam tutaj regularnie..dzikuje
    wam za @ za wasze wskazowki porady dziki serdeczne,.
  • Gość: mamalyga IP: *.hrz.tu-darmstadt.de 31.10.03, 17:55
    pierdolicie glupoty
  • slonikus 31.10.03, 23:20
    Oswiadczam wszem i wobec, ze sie udalo i jutro sie przeprowadzam... Do Neukölln.
    Gdyby ktoras z Was byla zainteresowana namiarami to piszcie. :)

    Asia z Ulga.
  • Gość: annuka i blixia IP: 62.206.117.* 01.11.03, 16:34
    przeslij nam swoje namiary na maila, to sie zdzwonimy...
  • Gość: bartek IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 02.11.03, 00:16
    super...
    mysle ze dobrze bedzie sie mieszkalo.
    [pozdrawiam
  • Gość: megi IP: 134.95.140.* 03.11.03, 17:34
    czy czyta to ktos studiujacy w bonn lub köln?
  • Gość: annuka IP: *.rz.hu / *.rz.hu-berlin.de 07.11.03, 10:52
    Co u Was? Ja studiuje, jest OK, ale chodze glownie na jezyki i na sport. Teraz
    szukam pracy. A Wy???
  • Gość: Nefele IP: *.uni-greifswald.de 07.11.03, 12:26
    No ja tez studiuje sobie, pisze Klausury i prace, ucze sie jezykow, na sporty
    nie chodze bo mi sie nie chce. Planuje wyjazd na Stypendium gdzies na
    poludnie,bo tu zimno (z Erasmusa, za rok).
  • horge 15.11.03, 12:14
    CZY SA TU JACYS STUDENCI Z fRANKFURTU NAD MENEM?
  • Gość: KOT IP: *.acn.pl 17.11.03, 13:14
    Jesteś tam? To ja przemawiam do Ciebie....
  • Gość: z IP: *.rz.hu / *.rz.hu-berlin.de 17.11.03, 13:30
    jestem, jestem, moze jakis czat?
  • Gość: kot IP: *.acn.pl 17.11.03, 13:32
    dobra, warszawa na onecie? bede pod KOT, dobra?
  • Gość: z IP: *.rz.hu / *.rz.hu-berlin.de 17.11.03, 13:40
    to dlaczego Cie tam nie ma? Moze ja cos zle szukam...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.