Dodaj do ulubionych

Szynobusy na Fabryczny

      • ultramontanist1 Re: Szynobusy na Fabryczny 24.11.09, 19:59
        Czemu nikt sie nie zainteresowal?
        Ano pewnie dlatego, iz malo kto wierzy by po tej niedawnej serii zdjec Dworca
        Fabrycznego, pokazujacych nawet internautom, stopien zasyfienia, zapuszczenia i
        zafajdania psimi odchodami, udalo sie jeszcze to miejsce przywrocic miastu.
        A byly przeciez plany, nawolywania, uchwaly magistrackie i rozne tam takie, iz
        nalezy miastu przywrocic wewnetrzna linie kolei "wahadlowej".
        Wlasnie szynobusy na juz istniejacej infrastrukturze kolejowej (no, moze z
        drobna modyfikacja), moglyby spelniac funkcje pospiesznych tramwajow laczacych
        dzis rozlane dzielnice miasta od Starosielc az po Pieczurki.
        Bilety, o kosztach zblizonych do kosztow przejazdu MPK, moglyby byc dobrym
        zaczynem pomagajacym wplesc sie w taki inter-dzielnicowy system szybkiej
        komunikacji.
        Trzeba tylko chciec ruszac glowa.
          • azp11 Re: Szynobusy na Fabryczny 24.11.09, 23:36
            Ale cztery szynobusy po dziesięć kursów to już coś by znaczyło. W
            dobie postępującego zatłaczania się ulic naszego miasta,
            wykorzystanie szybkiej trasy kolejowej łączącej Fasty, Starosielce
            przez śródmieście z Pieczurkami, Zaściankami, a nawet Sobolewem,
            rozwiązałoby wiele problemów komunikacyjnych Białegostoku. Gotowa
            trasa już praktycznie jest. Trzeba by było dorzucić jeszcze jedne
            tory; wprawdzie to kosztuje, ale drogi darmowe też nie są. Taka
            szybka linia kolejowa mogłaby wyznaczać w przyszłości kierunek
            rozwoju miasta.
            --
            A na twoim miejscu,Wojtek,Rudnickiemu tak bym nie ufał. On jest w
            opozycji..
            Wymyślił Dd.
    • rafal.kosno5 Re: Szynobusy na Fabryczny 25.11.09, 14:36
      Propozycja Białostockiej Kolei Miejskiej:

      Np. połączenie z np. Kleosin –/ Starosielce - Centrum - Zaścianki co np. 15 minut bo dojazd np. linią autobusową 4 ze Starosielc do centrum lub np. linią autobusową 10 z Kleosina do Centrum zajmuje więcej czasu, ale ilość osób korzystających byłaby póki co zbyt mała bo przystanki kolejowe sa zbyt odległe od miejsc zamieszkania w porównaniu z autobusowymi:) chyba żeby wprowadzić możliwość przewozu rowerów w takim „miejskim szynobusie” (autobusy sa przeważnie zbyt zatłoczone) i wtedy moznaby dojechac rowerem na przystanek kolejowy, potem przejechać dluższy dystans wysiąść i znowu ostatni kawałek pojechać rowerem

      A proponowane trasy i przystanki kolei miejskiej to:

      Np. najważniejsza byłaby stacja przesiadkowa na Zielonych Wzgórzach przy pętli autobusów 21, 23, 25 gdzie dojeżdżałyby miejskie szynobusy z trasy:

      – Białystok Stadion (Kleosin, Politechnika itp.)

      – i Fasty – Białystok Bacieczki - MAKRO – Dworzec PKP Starosielce

      A dalej np. wspólna linia

      – Zielone Wzgórza stacja przesiadkowa przy pętli autobusów 21, 23, 25
      – Zielone Wzgórza stacja przesiadkowa przy „nowym” tunelu
      – Dworzec PKP Białystok Główny/PKS (centrum przesiadkowe)
      – skrzyżowanie ul. Poleska/Sitarska/Częstochowska
      – Wiadukt przy rondzie ul. Poleska/Jurowiecka
      – Węglówka/ wiadukt przy ul. Sienkiewicza/Wasilkowska/ Towarowa
      – Dworzec PKP Białystok Fabryczny
      – Włościańska/ Piasta (Pieczurki)
      – ul. Ciołkowskiego
      – ul. Baranowicka/ Szosa Baranowicka (Zaścianki)

      Dla mieszkańców peryferiów jak Kleosin, Starosielce, Zaścianki mogloby to skrócic czas dojazdu do centrum autobusami o ile miejskie szynobusy kursowałyby co 15 – 30 minut

      to Urząd Marszałkowski przekazuje dotacje na PKP, wraz z Urzedem MIasta moglyby utworzyc s=PO=łkę jak np. Koleje Mazowieckie -Białostocką Kolej Miejską

      zamiast bajek o lotnisku dla turystów należy uruchomić szybkie połączenie Warszawa - Białystok - Bielsk Podlaski - Hajnówka _ Białowieża o znaczeniu turystycznym i regionalnym pasażerskim (maksymalny czas przejazdu 1 godzina) i Warszawa - Siedlce- Białowieżą 200 000 turystow chetnie z niej skorzysta a nie 4 pasażerów jak np. z lotniska miasta.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,6223110,Tylko_urzednicy_lataja_z_portu_w_Babimoscie.html

      od fz >
      do
      data 30 czerwca 2009 23:59
      temat uwagi dotyczące rozkładu jazdy PKP Przewozy Regionalne. konsultacje społeczne

      Pociągi powinny być konkurencyjnym środkiem transportu – komunikacji zbiorowej w porównaniu z samochodem, autobusem itp.
      Jest to możliwe o ile podróz pociągiem jest:
      Tańsza
      Wygodniejsza
      Bezpieczniejsza
      szybsza

      Istotne jest np. wprowadzenie bezprzewodowego bezpłatnego internetu (hot-spot) w pociągach/ szynobusach) podczas jazdy
      Poprawa monitoringu/ochrony (widoczne umundurowane minimum 2 osobowe)

      Najistotniejsze jest szybkie, wygodne regularne połączenie Białegostoku z Warszawą (maksymalny czas przejazdu 2 godziny) i pozostałych miast na Podlasiu z Białymstokiem
      Ponieważ duża liczba szynobusów jest niewykorzystana można rozważyć ich kursy co godzinę na trasie Białystok - Warszawa

      zamiast bajek o lotnisku dla turystów Należy uruchomić połączenie szynobusu Białystok - Bielsk Podlaski-Hajnówka _ Białowieża o znaczeniu turystycznym i regionalnym pasażerskim (maksymalny czas przejazdu 1 godzina) lub Warszawa - Siedlce- Białowieżą

      W pociągach/ szynobusach umożliwić przewóz rowerów za np. symboliczne 1 zł

      --
      „Dysydent (łac. dissidens - niezgadzający się) - osoba, która przeciwstawia się obowiązującej w swoim państwie ideologii lub reżimowi i jest z tego powodu represjonowana. Inaczej - opozycjonista.”
      Każdy wpis przeciwko zielonym to wpis złodzieja oszustwa łapówkarza kogoś komu zieloni przeszkodzili niszczyć środowisko, ustawiać przetargi zawyżać koszty itp. itd.
      www.zieloni.blox.pl

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka