Dodaj do ulubionych

Autobusy KPKM jeżdżą na ekologicznym paliwie

29.04.10, 17:02
niestety nie jest to bardziej "zielone" paliwo... aby wyprodukować olej
potrzeba rzepaku, aby wyhodować rzepak potrzeba ziemi pod uprawę, a tej jest
ograniczona ilość. Pozostają 2 wyjścia: rezygnacja z upraw innych roślin (co
poniesie za sobą wzrost cen żywności i pogłębienie dysproporcji materialnych w
społeczeństwie) lub wycinka lasów (co już teraz zachodzi). Nie wpsominająć już
o niepewności dotyczącej żywotności i awarii powodowanych/wpływ długotrwałym
używaniem tego rodzaju paliwa (autobusy będą pewnie używane około 20lat).
Dożo lepszym rozwiązaniem byłoby wykorzystanie alkoholu który można uzyskać
chociażby z resztek, czy też sprężonego gazu ziemnego (CNG).
Edytor zaawansowany
  • judasz77 01.05.10, 11:53
    To proste myślenie, szersza perspektywa--> więcej eko paliwa=więcej
    upraw=większe zarobki rolników=ceny na rynku mogą wzrosnąć. Poza tym z eko
    paliwa można zrezygnować zawsze a jeżdżąc na gazie trzeba przystosować silnik
    a to znaczne koszty, należy wspomnieć też o serwisowaniu pojazdów na cng to
    droga impreza i się nie zwróci..
  • ogabignac 01.05.10, 15:15
    Bardzo dobrze. Może teraz czas na stare diesle osobowe?


    --
    Instructio de modo procedendi in causis de crimine sollicitationis
  • rafal.kosno11 07.05.10, 00:58
    PO MIEŚCIE JEŻDZĘ ROWEREM TANIEJ ZDROWIEJ SZYBCIEJ OMIJAM KORKI POZA MIASTEM POCIĄGIEM I AUTOBUSEM FAKTYCZNIE WŁASNE AUTO JEST ZBĘDNE WIEKSZOŚCI NORMALNYCH LUDZI Z WYJĄTKIEM GARSTKI NAWIEDZONYCH MANIAKÓW

    a jak ktoś nie ma kondycji jeździ samochodem truje smrodzi hałasuje i niszczy zdrowie swoje i innych :)

    MIASTA NIEMIEC HOLANDII PEŁNE SĄ ROWERZYSTÓW JEŻDŻĄCYCH W KAŻDĄ POGODĘ CAŁY ROK DO PRACY SZKOŁY Z DZIEĆMI W KRZESEŁKACH NA ZAKUPY NAWET Z PRZYCZEPKAMI

    ROWER =CAŁOROCZNA RECEPTA NA ZDROWIE KORKI BRAK MIEJSC PARKINGOWYCH= AUTO JEST ZBĘDNE!
    po mieście jeżdzę rowerem taniej zdrowiej szybciej omijam korki poza miastem pociągiem i autobusem faktycznie własne auto jest zbędne wiekszości normalnych ludzi z wyjątkiem garstki nawiedzonych maniaków a jak ktoś nie ma kondycji jeździ samochodem truje smrodzi hałasuje i niszczy zdrowie swoje i innych :) rowerem w tym samym czasie pokonasz 5 x większy dystans niż na piechotę, rowerem do 3-5 km bywa szybciej niż autobusem czy samochodem (omijasz korki) w zimie na rowerze mniej marzniesz niż na piechotę czy czasem w niedogrzanym autobusie =wiem bo sam jeżdżę cały rok:) fajny jest tez moment gdy na 4 kolkach się ślizgają w miejscu a rower na dwóch kolkach jedzie dalej bo i tak bywa:) wbrew pozorom ciężko jest się wywalić na rowerze łatwiej wpaść w poślizg samochodem
    zdziwisz się ale jeżdżąc na rowerze mniej się trujesz spalinami niż w aucie bo siedzisz wyżej nie stoisz w korkach a zamknięte auto jest jak komora gazowa

    DLA POLAKA SZOKUJĄCE MOŻE BYĆ ILU np. NIEMCÓW JEŻDZI ROWEREM NA CO DZIEŃ DO PRACY SZKOŁY NA ZAKUPY ITP =TANIEJ SZYBCIEJ ZDROWIEJ BEZ KORKÓW

    im wiecej osób wybierze rower czy autobus tym mniejsze korki PO=lecam też AUTOBUS:)„Jeżdżę dobrymi furkami, mam full miejsca, klimę (w Warszawie:)), szofera, mam miesięczny bilet i przebieram w markach, a to MAN, a to SOLARIS , a to inny fajny i co mnie interesuje ciśnienie w oponach czy dziurawy filtr paliwa silnik ma parę ładnych litrów pojemności, co więcej, 50 litrów na 100 km nie robi na mnie wrażenia, co to dla mnie jest ?”

    Im wiecej PO=razek tym głupsze anachroniczne obietnice:)

    Uchwała Polityka Transportowa Miasta Białegostoku zakładała modernizacje istniejących dróg ich i odkorkowanie poprzez np. sterowanie ruchem „zielona falę” itp. zamiast bezsensownej dłuższej (nieskuteczne długoletnie wywłaszczenia – złodzieje z urzędów nie szanują własności prywatnej za co potem płaca odszkodowania) i droższej budowy nowych.

    "zielona fala" umożliwia sprzęgniecie skrzyżowan w ciągi skracające czas przejazdu przez centrum nawet o 10-15 minut np. na ciągach wschód -zachód i północ -południe (Al. Jana Pawła II, Pilsudskiego, Supraśl/Wasilków – ul. Sienkiewicza – Wiejska – kawaleryjska – Kleosin itp.) jest wiele udanych przykładów w innych miastach - za te rozwiązania powinny płacić np. hipermarkety powodujące zwiększenie ruchu samochodów i PO=tencjalne korki. Białystok stoi na skraju bankructwa więc budowa nowych dróg sprzecznych z prawem, pozbawiona sensu i uzasadnienia to działanie na szkodę publiczną.

    ŻAŁOSNE NIE POTRAFIA ZROBIC NIC W EUROPEJSKIM STANDARDZIE: OD OBWODNICY AUGSTOWA PRZEZ AUTOBUSY BEZ KLIMATYZACJI, DROGI BEZ DRÓG ROWEROWYCH , NIE PO=RADZILI SOBIE NAWET Z ROZSTAWIENIE PRZENOSNYCH TOALET TOI TOI W MIESCIE!

    A KLIMATYZACJI DALEJ NIE BĘDZIE (TYLKO DLA KIEROWCÓW A NIE PASAZERÓW) NO I TANSZEJ EKOLOGICZNEJ JAZDY NA GAZIE BY PRACOWNICY MOGLI KRASC PALIWO?

    sa np. specjalne folie naklejane szyby zapobiegające nagrzewaniu wnętrza:) a klimatyzacja działa np. w autobusach miejskich z Polski sprzedawanych do Emiratów Arabskich wiec skoro tam radzi sobie w upale dałaby rade i w Polsce:) (przy okazji autobusy ze wględu na arabskie zwyczaje maja 2 cześci męska i kobiecą z oddzielnymi wejściami:)

    GAZ CNG NIE WYBUCHA NIE PALI SIE JEST TANSZYM I BEZPIECZNIEJSZYM PALIWEM CNG by sie bezwybuchowo ulotniło (specjlane zawory a butle sa na dachu) w przeciwniestwie do paliwa ktore rozlaloby sie po ziemi i autobusie paląc blyskawicznie wszystko jak np. w katastrofie autobusu pod Jeżewem


    BIAŁYSTOK 30.05.2007 r.
    STOWARZYSZENIE FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU

    Do: Urząd Miejski w Białymstoku Urząd Miasta w Białymstoku, ul. Słonimska 1, 15-950 Białystok

    Dotyczy: Wniosek o zakup autobusów miejskich z proekologicznym napędem gazowym CNG, utworzenie stacji paliw CNG, z klimatyzacją bądź z oknami ułatwiającymi efektywne przewietrzanie.


    Wbrew sugestiom STOWARZYSZENIA FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU już z 2004 r. (treść pisma w załączeniu) nie dokonano zakupu prawdziwie ekologicznych autobusów z napędem na gaz CNG - o czystszych spalinach, cichszych i 4-krotnie tańszych w eksploatacji - (przy cenie 1 litra oleju napędowego=ropy, równej obecnie cenie benzyny w wysokości 4 zł, wobec ceny gazu CNG-ok. 1 zł, przy średnim spalaniu 30-40 litrów paliwa na 100 km). Sytuacji nie ratuje nawet planowana produkcja w Polsce biopaliw, np. biodiesla - póki co będą one mogły być stosowane tylko w rolnictwie, a producenci nie zgadzają się na ich stosowanie w "nowoczesnych" silnikach. Zakup takich autobusów i budowa stacji może liczyc na wsparcie z funduszy Unii Europejskiej i ochrony środowiska.

    Opór kierowców służbowych pojazdów przed tańszym gazem może być spowodowany powszechnym faktem kradzieży paliwa do prywatnych samochodów

    Określenie mianem "ekologicznych" autobusów z silnikami Diesla jest nieporozumieniem. W wielu krajach (np. w Grecji) samochody z silnikami Diesla mają nawet zakaz wjazdu do miast ze względu na rakotwórcze cząstki stałe w spalinach. Obecnie autobusy nie posiadają klimatyzacji, chociaż małe okna wykonane są specjalnie dla klimatyzowanego wnętrza. Oznacza to, że pasażerowie autobusów będą mdleli z upału w lecie, i marzli w zimie (niewydajny jest także system ogrzewania). W Warszawie "przekonanie" władz miasta do komfortu pasażerów odbyło się poprzez przejazd ówczesnego prezydenta Warszawy Kaczyńskiego w zatłoczonym, rozgrzanym w lecie autobusem. Dla przykładu w Warszawie 300 nowych zakupionych autobusów miejskich jest napędzanych gazem ziemnym, i wyposażone są w klimatyzację.

    Ponadto w wielu miastach władze samorządowe nie kupują i utrzymują autobusów, lecz ogłaszają przetargi na prowadzenie poszczególnych linni i tras komunikacji miejskiej dla firm, które świadczą te usługi swoimi pojazdami. Ceny takich usług, jakość i komfort dla pasażerów często są lepsze.

    Zamiast zakupu coraz większej liczby autobusów należy zmienić ich trasy i poprawić rozkład jazdy - obecnie 70% tras niepotrzebnie się pokrywa, autobusy mają chaotyczne godziny odjazdów z poszczególnych przystanków zamiast np. w równych odstępach czasu np. co 15 minut (poza "szczytem komunikacyjnym ) i co 10 minut "w szczycie komunikacyjnym" np. w godz. 6-10 i 14-18). Utworzenie np. deptaka na zabytkowej, brukowanej ul. Lipowej/Rynek Kościuszki i przeniesienie głównego ruchu autobusów na 6-ścio-pasmową asfaltową Aleję Piłsudskiego uprościłoby by radykalnie układ linii, umożliwiając np. ich łączenie np. linii 12 z 21 itp. Więcej informacji: www.lipowa.free.pl lub www.bialostocki-deptak.free.pl -o białostockim deptaku, historia, plany, koncepcje, projekty, wydarzenia, promocje



    --
    „Dysydent (łac. dissidens - niezgadzający się) - osoba, która przeciwstawia się obowiązującej w swoim państwie ideologii lub reżimowi i jest z tego powodu represjonowana. Inaczej - opozycjonista.”
    Każdy wpis przeciwko zielonym to wpis złodzieja oszustwa łapówkarza kogoś komu zieloni przeszkodzili niszczyć środowisko, ustawiać przetargi zawyżać koszty itp. itd.
    www.zieloni.blox.pl
  • rafal.kosno11 07.05.10, 00:59
    Będzie gigantyczny kontrakt na tramwaje dla stolicy wiadomosci.wp.pl/kat,9972,title,Bedzie-gigantyczny-kontrakt-na-tramwaje-dla-stolicy,wid,10404208,wiadomosc_prasa.html dodane 2008-09-27 (05:37)

    186 tramwajów dla Warszawy za około półtora miliarda złotych. O ten gigantyczny kontrakt chce walczyć aż ośmiu producentów z siedmiu krajów - pisze "Życie Warszawy".

    Gazeta zapowiada ostrą walkę o największy tego typu kontrakt w Europie. Do drugiego etapu przetargu przeszło dwóch polskich producentów: bydgoska PESA i nowosądecki Newag (w konsorcjum z AnsaldoBreda z Włoch).

    Oprócz nich o kontrakt walczą także: francuski Alstom, kanadyjski Bombardier, czeski Cegelec, hiszpański CAF, niemiecki Siemens i szwajcarski Stadler.

    Komisja przetargowa nie dopuściła do drugiego etapu Solarisa - polskiego producenta autobusów - który specjalnie dla tego przetargu opracował jednak prototyp tramwaju.

    Nowe tramwaje mają być niskopodłogowe, wyposażone w monitoring i klimatyzację. Na przełomie grudnia i stycznia powinniśmy poznać oferty cenowe. Według prezesa Tramwajów Warszawskich Krzysztofa Karosa, pierwsze z pojazdów powinny dojechać do Warszawy w 2010 roku.

    --
    „Dysydent (łac. dissidens - niezgadzający się) - osoba, która przeciwstawia się obowiązującej w swoim państwie ideologii lub reżimowi i jest z tego powodu represjonowana. Inaczej - opozycjonista.”
    Każdy wpis przeciwko zielonym to wpis złodzieja oszustwa łapówkarza kogoś komu zieloni przeszkodzili niszczyć środowisko, ustawiać przetargi zawyżać koszty itp. itd.
    www.zieloni.blox.pl
  • rafal.kosno11 07.05.10, 01:01
    MIEJSKA KOMUNIKACJA AUTOBUSOWA MOGŁABY BYĆ BEZPŁATNA JAK W MIASTACH BELGII FRANCJI ITP. MIASTA EKOLOGICZNIE I BEZ KORKÓW

    niekasuj.blogspot.com/2009/06/gdyby-transport-by-bezpatny.html

    --
    „Dysydent (łac. dissidens - niezgadzający się) - osoba, która przeciwstawia się obowiązującej w swoim państwie ideologii lub reżimowi i jest z tego powodu represjonowana. Inaczej - opozycjonista.”
    Każdy wpis przeciwko zielonym to wpis złodzieja oszustwa łapówkarza kogoś komu zieloni przeszkodzili niszczyć środowisko, ustawiać przetargi zawyżać koszty itp. itd.
    www.zieloni.blox.pl

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka