Dodaj do ulubionych

Jest szansa na pociąg do Białowieży

28.04.11, 23:48
Korbel: "moim zdaniem robić coś kosztem unikatowej przyrody wyłącznie dla rozrywki, to dość kontrowersyjny pomysł. Bo przecież ta linia nie będzie służyć komunikacji"
no tak, bo wożenie cystern (komunikacja) byłoby ok, i K. jest na tak.
a wożenie turystów, czyli promocja unikatowej przyrody, to nie.
to turystyka już nie jest rozrywką? nie potrzebujemy turystów? tak oprotestowywano każdy okoliczny przemysł, że nie wolno, bo spłoszymy turystów, którzy to nasze niebotyczne dobro przyjadą oglądać...
a, zapomniałem, puszcza nie jest po to, żeby ją podziwiać - puszcza jest po to, żeby ją zamknąć
Edytor zaawansowany
  • rafal.kosno11 29.04.11, 16:36
    POrowóz? skansen? czy autor oszalał?

    ta linia kolejowa ma jak najbardziej sens komunikacyjny bo korzystałoby z niej więcej osób niż np. z planowanego bez sensu lotniska koło Tykocina - 200 000 turystów do Białowieży rocznie + codzienne dojazdy mieszkańców z Bielska Podlaskiego, Hajnówki i Białowieży do Białegostoku -POkonanie takiej 90 km trasy zajmuje autobusom PKS 3 godziny a kolejowym szynobusom powinno około 1 godzinę!

    a dojazd turystów z Warszawy byłby prostszy i szybszy niż do Zakopanego!

    zamiast bajek o lotnisku dla turystów należy uruchomić szybkie połączenie kolejowe Warszawa - Białystok - Bielsk Podlaski - Hajnówka _ Białowieża o znaczeniu turystycznym i regionalnym pasażerskim (maksymalny czas przejazdu 1 godzina) i Warszawa - Siedlce- Białowieżą 200 000 turystow chetnie z niej skorzysta a nie 4 pasażerów jak np. z lotniska miasta.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,6223110,Tylko_urzednicy_lataja_z_portu_w_Babimoscie.html

    to Urząd Marszałkowski przekazuje dotacje na PKP, moglyby utworzyc s=PO=łkę jak np. Koleje Mazowieckie

    Pociągi powinny być konkurencyjnym środkiem transportu – komunikacji zbiorowej w porównaniu z samochodem, autobusem itp.
    Jest to możliwe o ile podróz pociągiem jest:
    Tańsza
    Wygodniejsza
    Bezpieczniejsza
    szybsza

    Istotne jest np. wprowadzenie bezprzewodowego bezpłatnego internetu (hot-spot) w pociągach/ szynobusach) podczas jazdy
    Poprawa monitoringu/ochrony (widoczne umundurowane minimum 2 osobowe)

    W pociągach/ szynobusach umożliwić przewóz rowerów za np. symboliczne 1 zł
    --
    --
    „Dysydent (łac. dissidens - niezgadzający się) - osoba, która przeciwstawia się obowiązującej w swoim państwie ideologii lub reżimowi i jest z tego powodu represjonowana. Inaczej - opozycjonista.”
    Każdy wpis przeciwko zielonym to wpis złodzieja oszustwa łapówkarza kogoś komu zieloni przeszkodzili niszczyć środowisko, ustawiać przetargi zawyżać koszty itp. itd.
    www.zieloni.blox.pl
  • kazikoseki0 30.04.11, 17:51
    Najpierw trzeba sie troche POdowiadywac zeby nie wyPISywac takich glupot.
    > POrowóz? skansen? czy autor oszalał?
    >
    > ta linia kolejowa ma jak najbardziej sens komunikacyjny bo korzystałoby z niej
    > więcej osób niż np. z planowanego bez sensu lotniska koło Tykocina - 200 000 tu
    > rystów do Białowieży rocznie + codzienne dojazdy mieszkańców z Bielska Podlaski
    > ego, Hajnówki i Białowieży do Białegostoku -POkonanie takiej 90 km trasy zajmuj
    > e autobusom PKS 3 godziny a kolejowym szynobusom powinno około 1 godzinę!
    >
    > a dojazd turystów z Warszawy byłby prostszy i szybszy niż do Zakopanego!

    Kolej do Bialowiezy nie bedzie miala funkcji transportowych wielu powodow.
    1. Stacja kolejowa jest kawal za miejscowoscia (kto bedzie chcial chodzic 3 km na pociag?). Stacja w centrum juz nie istnieje i nie planuje sie jej odbudowy (torow tez czesciowo nie ma)
    2. Kolej miala sens gdy nie bylo inne mozliwosci komunikacyjnej, a malo kto mial samochod. Do roku 1984 pociag byl jedynym srodkiem publicznego transportu docierajacym do Bialowiezy. W tym roku wprowadzono autobusy i koleja juz malo kto jezdzil, mimo ze byla tansza. Sam sie z radoscia przesiadlem na autobus, bo nie musialem wstawac o 5 rano, zeby zdazyc na pociag.
    3. Pociag na trasie do Hajnowki nie bedzie mogl jechac szybciej niz 30-40km/h ze wzgledu na stan torowiska (nawet po remoncie) i ze wzgledu na zwierzeta czesto wychodzace na tory. (przypominam kolizje pociagu z zubrem w latach 60tych - smierc zubra i wykolejenie lokomotywy)
    4. Nie istnieje juz polaczenie Hajnowka-Bielsk co uniemozliwia polaczenie Bialowieza-Bialystok (poki istnialo podroz trwala 3-4 godziny)
    5. Linia do Bialowiezy bedzie deficytowa, wiec bedzie jedynie atrakcja dla turystow, a marzenia o szybkich pociagach z internetem sa nierealne. Cena bylaby zabojcza dla zainteresowanych bo ich liczba bedzie niewielka - Bialowieza nie przebije Zakopanego, chocby dlatego, ze tu sie na nartach nie pozjezdza, a pojemnosc turystyczna jest zdecydowanie mniejsza
  • rafal.kosno11 30.04.11, 18:40
    kazikoseki0 napisał:

    > Najpierw trzeba sie troche POdowiadywac zeby nie wyPISywac takich glupot.
    > > POrowóz? skansen? czy autor oszalał?
    > >
    > > ta linia kolejowa ma jak najbardziej sens komunikacyjny bo korzystałoby z
    > niej
    > > więcej osób niż np. z planowanego bez sensu lotniska koło Tykocina - 200
    > 000 tu
    > > rystów do Białowieży rocznie + codzienne dojazdy mieszkańców z Bielska Po
    > dlaski
    > > ego, Hajnówki i Białowieży do Białegostoku -POkonanie takiej 90 km trasy
    > zajmuj
    > > e autobusom PKS 3 godziny a kolejowym szynobusom powinno około 1 godzinę!
    > >
    > > a dojazd turystów z Warszawy byłby prostszy i szybszy niż do Zakopanego!
    >
    > Kolej do Bialowiezy nie bedzie miala funkcji transportowych wielu powodow.
    > 1. Stacja kolejowa jest kawal za miejscowoscia (kto bedzie chcial chodzic 3 km
    > na pociag?). Stacja w centrum juz nie istnieje i nie planuje sie jej odbudowy (
    > torow tez czesciowo nie ma)

    a kto "nie planuje" :)? ty? odbudowa 3 km torów i peronu stacji to żaden problem

    > 2. Kolej miala sens gdy nie bylo inne mozliwosci komunikacyjnej, a malo kto mia
    > l samochod. Do roku 1984 pociag byl jedynym srodkiem publicznego transportu doc
    > ierajacym do Bialowiezy. W tym roku wprowadzono autobusy i koleja juz malo kto
    > jezdzil, mimo ze byla tansza. Sam sie z radoscia przesiadlem na autobus, bo nie
    > musialem wstawac o 5 rano, zeby zdazyc na pociag.
    > 3. Pociag na trasie do Hajnowki nie bedzie mogl jechac szybciej niz 30-40km/h z
    > e wzgledu na stan torowiska (nawet po remoncie) i ze wzgledu na zwierzeta czest
    > o wychodzace na tory. (przypominam kolizje pociagu z zubrem w latach 60tych - s
    > mierc zubra i wykolejenie lokomotywy)
    > 4. Nie istnieje juz polaczenie Hajnowka-Bielsk co uniemozliwia polaczenie Bialo
    > wieza-Bialystok (poki istnialo podroz trwala 3-4 godziny)
    > 5. Linia do Bialowiezy bedzie deficytowa, wiec bedzie jedynie atrakcja dla tury
    > stow, a marzenia o szybkich pociagach z internetem sa nierealne. Cena bylaby za
    > bojcza dla zainteresowanych bo ich liczba bedzie niewielka - Bialowieza nie prz
    > ebije Zakopanego, chocby dlatego, ze tu sie na nartach nie pozjezdza, a pojemno
    > sc turystyczna jest zdecydowanie mniejsza

    jesteś jak wnioskuję z twoich wspomnień "starym dziadkiem" i piszesz jak było, tymczasem dziś kolej to np.szynobusy bardziej ekologiczne od autobusów i samochodów a już na pewno parowozów, i lepiej żeby turyści dojeżdżali do Białowieży ekologiczna koleją a nie jak dziś autobusami czy własnymi samochodami

    przywrócenie kolei w Białowieży do prawdziwy postęp cywilizacyjny wbrew temu co dzieje się dziś- zamieniana jest w skansen, skąd młodzież ucieka, a starsi się zapijają i wymierają

    szybka kolej umożliwi np. dotarcie warszawiakom w 3 godziny do Białowieży na spacerek:)



    --
    --
    „Dysydent (łac. dissidens - niezgadzający się) - osoba, która przeciwstawia się obowiązującej w swoim państwie ideologii lub reżimowi i jest z tego powodu represjonowana. Inaczej - opozycjonista.”
    Każdy wpis przeciwko zielonym to wpis złodzieja oszustwa łapówkarza kogoś komu zieloni przeszkodzili niszczyć środowisko, ustawiać przetargi zawyżać koszty itp. itd.
    www.zieloni.blox.pl
  • rafal.kosno11 29.04.11, 16:37
    WWW.BIALOWIEZA.BO.PL
    BIAŁOWIEŻA MOGŁABY BYĆ JAK ZAKOPANE A PRZEZ gluPOtę ZAMIAST MIEJSC PRACY W TURYSTYCE TRACIMY MILIONY PRZEZ JASKINIOWYCH DRWALI

    młodzi wolą żyć z turystyki niż obcinać sobie palce siekierami i piłami

    Białowieża jest wyjątkowa w Europie może być bardziej popularna niż Zakopane bo wiele miejsc na świecie ma wyższe góry większe jeziora cieplejsze morza i atrakcyjniejsze plaże i zabytki dlatego w Polsce lepiej nastawic się na turyste niemasowego który doceni wyjatkowosc w Europie np., Bialowiezy (ostatnie 50 km2 lasu naturalnego z ostoja żubra) splywy kajakowe np. Biebrza czy Narwia (polska Amazonka jedne z ostatnich nieuregulowanych rzek) itp,. bo inne kraje maja starsze zabytki lepsze morza wyższe góry itp.

    NA MAZURACH SEZON TRWA TYLKO KILKA LETNICH DNI W BIAŁOWIEŻY CAŁY ROK BEZ WZGLĘDU NA POGODĘ DLATEGO MASOWA TURYSTYKA NIE JEST TAK DOCHODOWA JAK EKOTURYSTYKA

    Masowa Turystyka upadla w POLSCE kiedy okazało się ze taniej można spedzic czas np. nad ciepłym mozem we Włoszech z gwarancja słonecznej pogody

    Dzis troche wypromowali np. Mazury - Augustów ekolodzy i Rospuda

    Na Mazurach albo np. Augustowie można może wypic piwo / rejs statkim zaglowka/ dla bogatszych narty wodne – wszystko tylko w kilka slonecznych dni w roku

    natomiast w Białowieży – prawdziwej stolicy turystycznej POLSKI atrakcji jest na kilka dni i nie tylko kiedy świeci słońce w lecie, W ZIMIE, JESIENIA WIOSNĄ GDY PADA DESZCZ SNIEG ITP. ze względu na przyrodę (zwiedzanie rezerwatu ścisłego z przewodnikiem, pokazowe zagrody zwierząt, kilka szlaków turystycznych pieszych rowerowych, muzeum Parku Narodowego, wycieczka na Białoruś, obok zalew Siemianówka, zabytki kultury, przejazd kolejka wąskotorową, - wszystko na co najmniej kilka dni o każdej porze roku bez względu na pogodę a nie przestrzały model masowej turystyki przynosi to tez więcej zysku

    głosujacy przeciw POszerzeniu Parku POwinni oddać stracone 70 mln zł! A GDYBY BURMISTRZ ZakoPOnego POstanowił urządzić w górach kamieniołomy przecież dużo kamieni POtrzeba np.na budowę dróg i w krótkim czasie można wszystko zniszczyć ale zarobić?

    W Białowieży SEZON NIE TRWA TYLKO 1 -3 MIESIACE ZIMA JAK DLA NARCIARZY W GÓRACH ALBO 1-3 MIESIACE GDY JEST CIEPŁO (MORZE, JEZIORA) ALE WE WSZYSTKIE 12 MIESIECY

    właśnie dziś ok 200 000 turystów rocznie tłoczy się w samej Białowieży a byłoby lepiej by równomiernie rozłożyć ruch i korzyści z turystów tez na okoliczne miejscowości i tereny po poszerzeniu parku

    LAS TO NIE PLANTACJA DESEK= ZRÓDŁO PAPIERU =bez starych i przewróconych drzew, dajacych schronienie zwierzętom monokulturowe sadzone w rządkach jak zboże świerkowe lub sosnowe plantacje wyjaławiają glebę, są podatne na szkodniki i pożary

    Póki las będzie służył głównie produkcji drewna, mało bedzie prawdziwych naturalnych lasów-głównie liściastych, podmokłych z lesnymi rzeczkami - do zobaczenia tylko na terenie Parku Narodowego w Białowieży. Taki prawdziwy las nie jest podatny na szkodniki czy pożary – np. owady - szkodniki zjadaja ptaki których nie ma w lesie „gospodarczym” plantacji desek bo nie maja np. miejsca na gniazda w dziuplach starych drzew

    NP. www.puszcza-bialowieska.bo.pl

    --
    --
    „Dysydent (łac. dissidens - niezgadzający się) - osoba, która przeciwstawia się obowiązującej w swoim państwie ideologii lub reżimowi i jest z tego powodu represjonowana. Inaczej - opozycjonista.”
    Każdy wpis przeciwko zielonym to wpis złodzieja oszustwa łapówkarza kogoś komu zieloni przeszkodzili niszczyć środowisko, ustawiać przetargi zawyżać koszty itp. itd.
    www.zieloni.blox.pl
  • riki_i 29.04.11, 18:08
    Tak jest, rafal.kosno11 ! W pełni popieram.

    Szkoda, że ten projekt ma wciąż kłody pod nogi, a już zdumieniem napawa mnie ten niby ekolog, co mu kolej turystyczna przeszkadza.
  • aagaj 29.04.11, 21:12
    ja się na to bardzo cieszę
  • ted1 30.04.11, 09:32
    "Przypomina też słowa Józefa Paczoskiego, pierwszego dyrektora Białowieskiego Parku Narodowego. Ten wyrzucony przez Lasy Państwowe za sprzeciw wobec eksploatacji Puszczy Białowieskiej botanik, jeszcze w latach 20. ubiegłego wieku napisał, że dociągnięcie linii kolejowej do serca Puszczy zadało jej śmiertelny cios, umożliwiając przemysłowy wyrąb drzew."

    Po co Korbel takie dyrdymały opowiada, bez związku z obecną sytuacją? Czy ta linia jest remontowana po to, żeby wywozić drewno? Czy obecnie ilość wycinanego drzewa zależy od liczby dróg, w tym kolejowych, czy od planów eksploatacji lasu?
  • stach.konwa 01.05.11, 12:42
    Pan Korbel po jego niszczycielskich eksperymentach z lasami Doliny Wapienicy (zapuszczenie w "naturalny sposób" kornika i wycięcie potężnej połaci lasu bedącego pod jego "czułą opieką") jest moim zdaniem ostatnia osobą, ktora powinna wypowiadać się na temat ochrony przyrody.
  • masiewo 01.05.11, 19:24
    stach.konwa napisał:

    > Pan Korbel po jego niszczycielskich eksperymentach z lasami Doliny Wapienicy (z
    > apuszczenie w "naturalny sposób" kornika i wycięcie potężnej połaci lasu bedące
    > go pod jego "czułą opieką") jest moim zdaniem ostatnia osobą, ktora powinna wyp
    > owiadać się na temat ochrony przyrody.

    Pan Stach Konwa, który nie ma odwagi podpisać się pod takimi jak powyższa uwagami imieniem i nazwiskiem, jest ostatnią osobą która ma prawo krytykować dr Janusza Korbela.

    --
    Jest co prawda gorzej niż było, ale za to dużo lepiej niż będzie.
  • stach.konwa 01.05.11, 20:14
    Kolego "masiewo" piszę o faktach powszechnie znanych w środowisku ekologów, ktorych nie przyjmują do wiadomości tylko wariaci nawiedzeni na punkcie tzw. "głębokiej ekologii". A pan dr Korbel jest dokrotem architektury, więc niech projektuje domy, a nie zajmuje się "ochroną" przyrody, ponieważ tejże przyrody jest po prostu żal, gdy się na tej "ochrony" efekty popatrzy. A masiewo to imię czy nazwisko?
  • bogo2 01.05.11, 20:41
    te stare nawyki, to juz byl czas, zeby sie oduczyc na nowo..!!!
    chyba, ze ty, ze starej gwardii, co juz we krwi to ma...!!!

    stach.konwa napisał: (...)
    > A masiewo to imię czy nazwisko?
  • rafal.kosno11 01.05.11, 21:01
    sPOdaj trolu/sPOmerze

    nie masz nic do dodania na temat tylko atakujesz personalnie innych
    --
    --
    „Dysydent (łac. dissidens - niezgadzający się) - osoba, która przeciwstawia się obowiązującej w swoim państwie ideologii lub reżimowi i jest z tego powodu represjonowana. Inaczej - opozycjonista.”
    Każdy wpis przeciwko zielonym to wpis złodzieja oszustwa łapówkarza kogoś komu zieloni przeszkodzili niszczyć środowisko, ustawiać przetargi zawyżać koszty itp. itd.
    www.zieloni.blox.pl
  • stach.konwa 01.05.11, 22:58
    A koledze masiewo co do mojego nazwiska? Tio pan dr architektury (nie mylic z ochrona przyrody) Korbel jest nietykalny i niekrytykowalny? Ciekaw jestem jakie to starszne skutki dla przyrody spowoduje przejazd przez puszczę pociągu dwa razy dziennie w sezonie? To może niech puszczę drutem kolczstym ogrodzi? Tylko niech głebokiej ekologii przy okazji nie wdraża, bo puszczy będzie szkoda.
  • rafal.kosno11 01.05.11, 22:17
    bogo2 napisał:

    > to wpis przeciwko zielonemu..!!!
    > to wpis przeciwko złodziejowi, oszustowi, łapówkarzowi..
    > komus , komu zieloni nie przeszkodzili niszczyć środowiska, ustawiać przetargi
    > , zawyżać koszty itp. itd

    bogo2 twój wpis to wpis kogoś komu zieloni nie przeszkodzili niszczyć środowiska, ustawiać przetargi:)?


    --
    --
    „Dysydent (łac. dissidens - niezgadzający się) - osoba, która przeciwstawia się obowiązującej w swoim państwie ideologii lub reżimowi i jest z tego powodu represjonowana. Inaczej - opozycjonista.”
    Każdy wpis przeciwko zielonym to wpis złodzieja oszustwa łapówkarza kogoś komu zieloni przeszkodzili niszczyć środowisko, ustawiać przetargi zawyżać koszty itp. itd.
    www.zieloni.blox.pl
  • rafal.kosno11 01.05.11, 22:22
    w tej dziedzinie ci nie dorównam:)

    ale skoro chcesz sie wyzywać to może rób to gdzie indziej a nie na forum zakompleksiony sfrustrowany trolu spamerze?

    --
    --
    „Dysydent (łac. dissidens - niezgadzający się) - osoba, która przeciwstawia się obowiązującej w swoim państwie ideologii lub reżimowi i jest z tego powodu represjonowana. Inaczej - opozycjonista.”
    Każdy wpis przeciwko zielonym to wpis złodzieja oszustwa łapówkarza kogoś komu zieloni przeszkodzili niszczyć środowisko, ustawiać przetargi zawyżać koszty itp. itd.
    www.zieloni.blox.pl
  • gupik25 02.05.11, 11:05
    tak, wszyscy już mają dość tego spamera i pasożyta społecznego Rafała [ Pedała ] Kosno, on myśli że będzie żył na kosz tych pieniędzy przekazanych w ramach OPP z 1% , czekamy aż ten pociąg do Białowieży zacznie jeździć i przy okazji wjedzie temu debilowi w dupsko. :)
  • stach.konwa 02.05.11, 11:41
    Ty żeś faktycznie g(ł)upik, ponieważ Kosno chce, by był ten pociąg. Wystarczyło posty przeczytać i zrozumieć.
  • gupik25 02.05.11, 13:14
    przeczytaj [ ze zrozumieniem ] jeszcze raz 1i pomyśl, czy jak ten pociąg zacznie jeździć to Kosno przestanie sr... tym swoim beznadziejnym spamem po wszystkich forach ????????????????? na pewno nie, ba będzie tego jeszcze więcej.
  • stach.konwa 03.05.11, 11:33
    No, ty się akurat specjalnie inteligencją w tych wypowiedzich nie popisałeś
  • siemans1 02.05.11, 18:14
    Także jestem za przywróceniem pociągów do Białowieży kursujących przynajmniej jako pociągi turystyczne w okresie wiosenno - letnim a także w okresie świąt i ferii zimowych w których były by doczepione wagony posiadające miejsce na rowery. A ścieżkę rowerową można zrobić obok torów bez konieczności ich rozbierania, gdyż jest sporo wolnego miejsca
  • jerzyk.eu 12.05.11, 13:22
    Czy ktoś policzył ile będzie kosztowało przywróceniu ruchu na linii kolejowej Białowieża - Hajnówka i późniejsze jej utrzymanie ?
    Ile powinny kosztować bilety aby do tej linii nie trzeba było dokładać ?
    Kiedyś, kiedy do Białowieży nie jeździły autobusy a samochody osobowe były luksusem ta linia nigdy nie była przepełniona. Co w dzisiejszych czasach sprawiłoby, że ludzie zaczęliby masowo jeździć pociągiem do Białowieży ?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.