Dodaj do ulubionych

Lotnisko na gazie?

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.04.05, 11:19
Kiedy na Podlasiu będzie się ukazywać normalna gazeta?
Edytor zaawansowany
  • ormond 11.04.05, 14:56
    Nie wiadomo czy sie smiac czy plakac. Chyba, ze jest to "gaz" dzinnikarza, ktory
    pierdzial w przyslowiowy stolek piszac ten tekst.
  • ralston 11.04.05, 15:14
    Ciekawe co znajdą pod lotniskiem w Topolanach. Stawiam na diamenty.

    --
    Tea Time
    Zapraszam :)
  • nekroskop88 11.04.05, 15:39
    jak jest gaz to i powinna byc gdzies ropa naftowa, nie ma co, trzeba zabrac sie
    za budowanie rafinerii ;)
    --
    Zmieńmy Białystok!
    ---------------------------------
    Handel i usługi w Białymstoku =)
  • kamilar 11.04.05, 16:11
    Racja bo orlen na pewno tego nie przerobi, a jak już będziemy mieli forse z ropy
    i gazu to ogłosimy secesję z Polski, bo mamy utzrymywać kopalnie śląskie i
    jeszcze finanasować budowę metra w warszawie. Zamiast tego zbudujemy se własne
    metro.
  • koczisss 11.04.05, 16:12
    Już mamy na Białówny przecież:)))

    --
    Ποζδραςιαμ ςσζυστκιψη*)
  • kamilar 11.04.05, 19:00
    Cich bo się wyda i będzie ścisk;)
  • max39 11.04.05, 16:08
    Watpie zeby byla to prawda , ajesli nawet to i tak z malych zlozy gazu bedzie
    niewielki pozytek,wiec trzeba budowac lotnisko.
    --
    Nie dla skansenu na Rynku Siennym !
    tiny.pl/hglt
  • koczisss 11.04.05, 16:09
    Ten pan pomylił gazociąg ze złożem gazu:)

    --
    Ποζδραςιαμ ςσζυστκιψη*)
  • max39 11.04.05, 16:12
    Napewno.O wladzach naszego miasta mozna nakrecic dobry serial komediowy:)
    --
    Nie dla skansenu na Rynku Siennym !
    tiny.pl/hglt
  • koczisss 11.04.05, 16:16
    Tak, ale nie wiem czy na nim będziemy się śmiać czy płakać?:)

    --
    Ποζδραςιαμ ςσζυστκιψη*)
  • alex.4 11.04.05, 18:26
    Czyżby lotnisko powinno trafić na izbę wytrzeźwień:)
  • Gość: bambo IP: *.cs.bialystok.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 11.04.05, 21:23
    Zdaje mi się, że lokalna "Wyborcza" zarabia na tytuł mistrza śmieszności
    dziennikarskiej. W poszukiwaniu... - no, czego właściwie poszukuje tu autor
    poza wierszówką? - pojawiają się wymysły autora, niczym niepoparte. Poza -
    może - inspiracją paru mieszkańców Olmont i Dojlid? Nie chcę, choć ręka
    świerzbi, używać inwektyw, aczkolwiek brak pomyślunku u autora mocno razi. Ta
    publikacja nieco zbliża "Wyborczą" do "Faktu". Do tej pory wolałem "Wyborczą",
    bo miała coś wspólnego z rozumem, godziłem się więc płacić trochę więcej. Ale
    jak już się zrówna, przejdę na "Fakt", bo kosztuje tylko zeta.
  • prawdziwy.www.zieloni.w.pl 11.04.05, 21:56
    BIAŁYSTOK 11.04.2005 r.

    URZĄD MARSZAŁKOWSKI W BIAŁYMSTOKU
    SEJMIK WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO

    DOTYCZY: PROJEKTÓW ROZBUDOWY LOTNISK W BIAŁYMSTOKU, SUWAŁKACH, ŁOMŻY

    SKŁADAM WNIOSEK:
    1. O ZAPRZESTANIE MARNOWANIA PUBLICZNYCH PIENIĘDZY NA PROJEKT ROZBUDOWY LOTNISK
    W BIAŁYMSTOKU, SUWAŁKACH, ŁOMŻY
    2. WSPARCIE UNOWOCZEŚNIENIA LOKALNYCH POŁĄCZEŃ KOLEJOWYCH
    3. WSPARCIE UTWORZENIA PUNKTU CENTRUM INFORMACJI TURSTYCZNEJ NA BIAŁOSTOCKIM
    DWORCU PKP.

    Szanowni Państwo

    Z przykrością stwierdzam ,ze prawdopodobnie sprawa PROJEKTÓW ROZBUDOWY LOTNISK
    W BIAŁYMSTOKU, SUWAŁKACH, ŁOMŻY itp. dowodzi kompletnej niekompetencji osób za
    nią odpowiedzialnych.

    W sytuacji deficytu pieniędzy i tragicznej sytuacji np. służby zdrowia, gdy
    ludzie umierają czekając w kilkumiesięcznych kolejkach do lekarza czy edukacji,
    kultury itp. marnotrawienie publicznych pieniędzy ma charakter działalności
    przestępczej.

    Proponowane lokalne lokalizacje lotnisk nigdy nie będą lotniskiem dostępnymi
    dla wszystkich, masowymi - np. tanich linii lotniczych, PONIEWAŻ to
    nieopłacalne (dotyczy to każdego lotniska w Suwałkach, Olsztynie, Topolanach,
    Choroszczy itp. - KAŻDEJ LOKALIZACJI W ODLEGŁOSCI DO około 300 km od Warszawy) -
    przy tanich liniach (które chcą się ulokować np. w podwarszawskim Modlinie) i
    dobrej ofercie cenowej kolei (2 godziny do Warszawy) nie opłacalne jest masowa
    i tania komunikacja lotnicza poza jednym dużym lotniskiem w okolicy lub w samej
    Warszawie - zawsze taniej będzie dojechać do Warszawy i skorzystać z tańszej
    masowej oferty, niż z droższej mniejszych lokalnych lotnisk.

    DOTOWANIE DEFICYTOWYCH LOTNISK DLA MAŁYCH I ŚREDNICH SAMOLOTÓW BIZNESOWYCH, W
    SYTUACJI NP. OGRANICZANIA DOTACJI DLA POWSZECHNIE DOSTĘPNEJ I MASOWO
    WYKORZYSTYWANEJ KOLEI, JEST SKANDALICZNE.

    Na trasie Białystok Warszawa NAJSZYBSZYM I NAJBARDZIEJ EKONOMICZNYM ŚRODKIEM
    KOMUNIKACJI JEST I POZOSTANIE KOLEJ - w porównaniu do np. samolotu WLICZAJĄC
    CZASY DOJAZDU NA I Z LOTNISKA NA TRASIE WARSZAWA - BIAŁYSTOK (POCIĄG DOJEŻDZA Z
    CENTRUM WARSZAWY DO CENTRUM BIAŁEGOSTOKU - już teraz w 2 godz 15 minut) -
    POCIAGIEM JEST NAJSZYBCIEJ. Dlatego zamiast zamykać kolejowe połączenia lokalne
    trzeba je wesprzeć i unowocześniać zamiast nonsensownego pomysłu rozbudowy
    lotnisk - wkrótce same staną się opłacalne - wciąż np. Hajnówka i Białowieża
    nie maja połączenia kolejowego z Białymstokiem - co sprzyjałoby rozwojowi
    turystyki - np. na dworcu PKP w Białymstoku wciąż nie ma punktu Centrum
    Informacji Turystycznej, co także powinien wesprzeć finansowo Urząd
    Marszałkowski.

    Według wstępnych danych np. rozbudowa białostockiego lotniska na Krywlanach
    może kosztować około 25 milionów złotych i około 50 milionów złotych za
    wycięcie (bądź obniżenie wartości) 50 ha lasu (średnio około 1 miliona złotych
    za hektar) razem np. 75 milionów złotych, doliczając wartość gruntów pod
    lotniskiem - około 200 milionów złotych daje to łączna sumę około 300 milionów
    złotych, do tego roczne utrzymanie lotniska ma generować stratę w wysokości
    około 1 miliona złotych pokrywaną z dotacji budżetu Państwa. Przy czym
    kilkuosobowe awionetki i helikoptery korzystają z obecnego lotniska już teraz i
    mogą korzystać dalej.

    ZA TAKĄ SUMĘ DLA DOBRA SPOŁECZEŃSTWA I ROZWOJU REGIONU ZNACZNIE LEPIEJ JEST
    KUPIĆ 3 - 4 AUTOBUSY SZYNOWE - SZYBKIE, EKONOMICZNE, NOWOCZESNE I WYGODNE I
    URUCHOMIC WAHADŁOWE POŁĄCZENIA KOLEJOWE (np. co 2 godziny w "szczycie") NA NP.
    TRASACH:
    - Białystok - Augustów - Suwałki
    - Białystok - Knyszyn - Mońki -Grajewo - Ełk
    - Białystok - Bielsk Podlaski - Hajnówka - Białowieża

    Frekwencja i zyskowność takich linii kolejowych jest gwarantowana, a ich
    uruchomienie TO NAPRAWDĘ "ROZWÓJ" REGIONU, UŁATWI ŻYCIE MIESZKAŃCÓW I UMOŻLIWI
    ROZWÓJ TURYSTYKI.

    Proponowanie koncepcji rozwoju komunikacji lotniczej przy braku dobrych
    połączeń kolejowych np. lotnisk w Suwałkach i Łomży (miast bez dobrych połączeń
    KOLEJOWYCH z Białymstokiem i Warszawą) JEST NIE TYLKO SPRZECZNE ZE ZDROWYYM
    ROZSĄDKIEM - pieniądze wydane na prace przygotowawcze (analizy, opracowania) są
    wydane wbrew interesowi spolecznemu.

    Naruszeniem prawa są także analizy szkodliwości rozbudowywanych lotnisk np.
    prognozy hałasu zawierają podstawowy błąd - samo lotnisko nie jest najgorszym
    źródłem hałasu lecz KORYTARZ POWIETRZNY wyznaczony np. nad dzielnicami
    mieszkaniowymi - np. w przypadku białostockich Krywlan dzielnicą Nowe Miasto i
    zachodnimi lub wschodnimi dzielnicami miasta - lecący samolot jest słyszalny w
    powietrzu w promieniu kilku i kilkunastu kilometrów (brak barier, elementów i
    zasłon tłumiących jak np. budynki lotniska, las) - taki "prezent" np.
    ufundowano Puszczy Białowieskiej (korytarz powietrzny Warszawa - Moskwa - 1
    przelatujący samolot to hałas trwający od 20 do 40 minut). Już dzisiaj np. w
    przypadku białostockich Krywlan jednosilnikowe samoloty sportowe służące np. do
    startu szybowców są słyszalne w okolicach ulic Zwierzynieckiej, Wiejskiej, Bema
    (Śródmieście - Centrum miasta).
    SKŁADAM WNIOSEK:

    1. O ZAPRZESTANIE MARNOWANIA PUBLICZNYCH PIENIĘDZY NA PROJEKT ROZBUDOWY LOTNISK
    W BIAŁYMSTOKU, SUWAŁKACH, ŁOMŻY
    2. WSPARCIE UNOWOCZEŚNIENIA LOKALNYCH POŁĄCZEŃ KOLEJOWYCH
    3. WSPARCIE UTWORZENIA PUNKTU CENTRUM INFORMACJI TURSTYCZNEJ NA BIAŁOSTOCKIM
    DWORCU PKP.

    STOWARZYSZENIE FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU deklaruje wsparcie, pomoc i
    doradztwo w tej sprawie.

    Proszę o odpowiedź, kontakt i informację w sprawie sposobu wykorzystania
    wniosku.

    Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego zwracam się także o
    przekazanie niniejszego pisma do odpowiednich urzędów, osób i instytucji według
    kompetencji i właściwości.

    INTERNETOWA DYSKUSJA NA TEN TEMAT np: forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?
    f=561&w=21226484&v=2&s=0 i forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?
    f=52&w=22227621 i forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=52&w=22181813
    bliższe informacje
    PREZES STOWARZYSZENIA FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU RAFAŁ KOSNO
    SIEDZIBA: UL. RUMIANKOWA 14/4, 15 - 665 BIAŁYSTOK TEL. (085) 66 11 434, kom
    0507 31 99 92
    BIURO: UL. RUMIANKOWA 20, 15 - 665 BIAŁYSTOK TEL. (085) 66 11 812 ("ZIELONY
    TELEFON FEDERACJI ZIELONYCH")
    E- MAIL: fzbialystok@wp.pl strony internetowe www.zieloni.w.pl www.abc-
    ekologii.w.pl www.fz-bialystok.w.pl
    www.natura-i-sztuka.w.pl www.slawni-wegetarianie.w.pl www.antykoncepcja-
    zwierzat.w.pl

    --
    MEDIA=Dezinformacja zamiast informacji FORUM=Propaganda zamiast dyskusji
    ZOSTAJA WYZWISKA I POMÓWIENIA,WYKASOWUJĄ ciekawe tematy
    www.zieloni.w.pl www.abcekologii.w.pl
    www.naturaisztuka.w.pl www.slawniwegetarianie.w.pl
  • prawdziwy.www.zieloni.w.pl 11.04.05, 21:58
    Czy faktycznie chodzi o przejęcie cennych gruntów pod inne przedsięwzięcia lub
    np. spekulacje gruntami ? Czy to np. prawda że członkowie poprzedniego zarządu
    województwa np. Dariusz Ciszewski wykupili ziemię w okolicy np. Topolan, by ja
    odsprzedać potem z zyskiem ? Czy PROJEKT ROZBUDOWY LOTNISK W BIAŁYMSTOKU,
    SUWAŁKACH, ŁOMŻY jak też pomysł "Opery Podlaskiej" skończy się aferą podobna
    do "Mostu Świętokrzyskiego" w Warszawie ? PRZYKŁAD TAKIEJ "POLITYKI
    INWESTYCYJNEJ" W WYKONANIU AFERALNYM: info.onet.pl/1035925,11,item.html
    NIK: Most Świętokrzyski - za drogi i bez pomysłu

    Most Świętokrzyski w Warszawie budowano zbyt drogo, zbyt długo i bez pomysłu -
    wynika z kontroli NIK.
    Najwyższa Izba Kontroli negatywnie oceniła realizację budowy Trasy i Mostu
    Świętokrzyskiego. Z powodu niedostatecznego nadzoru byłej gminy Warszawa-
    Centrum nad inwestorem budowa pochłonęła o prawie 200 mln zł więcej niż
    zakładał plan.
    NIK podkreśliła, że inwestycja nie jest jeszcze zakończona, choć powinna być
    już w 2001 r.
    Jak poinformował we wtorek na konferencji prasowej w Warszawie wiceprezes NIK
    Zbigniew Wesołowski, do realizacji przedsięwzięcia powołano, jako inwestora,
    spółkę Trasa Świętokrzyska. Koszty jej funkcjonowania wyniosły ponad 10 mln zł.
    NIK uznała to za "wydatek niegospodarny". Izba skierowała zawiadomienie do
    prokuratury w sprawie niegospodarnych działań w spółce Trasa Świętokrzyska.
    Izba oceniła, że spółka ta była "zbędnym ogniwem" i generowała "wysokie,
    nieuzasadnione koszty funkcjonowania", wśród których znalazły się np. koszty
    wynagrodzeń (5,5 mln zł). Z kontroli wynika, że struktura organizacyjna spółki
    była "nieracjonalna". W spółce było pięciu członków Rady Nadzorczej, trzech
    członków Zarządu, dwóch dyrektorów i jeden lub dwóch pracowników.
    Według NIK, spółka niegospodarnie wydała pieniądze m.in. na tzw. "zaplecze dla
    zamawiającego". Kupiła m.in. 41 telefonów komórkowych, 7 aparatów
    fotograficznych, 4 kamery, 4 telewizory, 22 komputery, 8 samochodów osobowych
    (według NIK, były wykorzystywane w celach prywatnych, wskazuje na to fakt, że
    jeden z pojazdów został skradziony z prywatnej posesji). Izba negatywnie
    oceniła też zakup przez spółkę papierów wartościowych "o znacznym stopniu
    ryzyka", np. weksli Stoczni Szczecińskiej.
    Za działanie niegospodarne Izba uznała także wynagradzanie przez spółkę
    inwestora zastępczego - spółki Zakłady Budownictwa Mostowego-Inwestor
    Zastępczy. Wynagrodzenie to wynosiło 2,85 proc. kwoty wypłacanej wykonawcom,
    przy czym uwzględniono nie tylko wykonawców robót budowlanych, ale i wykonawców
    wszelkich opinii, badań i ekspertyz. Inwestor zastępczy został - zdaniem NIK -
    wybrany "w wyniku rażącego naruszenia przez spółkę Trasa Świętokrzyska zasad
    organizowania zamówień publicznych".
    Z kontroli wynika, że niezgodnie z prawem - z pominięciem m.in. ustawy o
    zamówieniach publicznych i Kodeksu spółek handlowych - w czasie trwania
    inwestycji wydano ponad 217 mln zł. Kontrolerzy wykazali np., że na samą fetę z
    okazji otwarcia Mostu Świętokrzyskiego wydano 1 mln zł. Na tę sumę składały się
    m.in. wydatki na zakupy materiałów promocyjnych, ochronę, reklamę.
    Jako odpowiedzialnych za decyzje dotyczące Trasy i Mostu Świętokrzyskiego Izba
    wymieniła zarządy spółki Trasa Świętokrzyska i gminy Warszawa-Centrum. W
    badanym przez NIK okresie w zarządzie Gminy Warszawa-Centrum zasiadali: Marcin
    Święcicki, Paweł Piskorski, Wojciech Kozak i Jan Wieteska.
    A oto przykładowe komentarze internautów :
    info.onet.pl/1,15,11,9054788,270 ... forum.html
    Jak to brak pomysłu? Przecież pomysł był taki, żeby wydać te głupie 10 mln. A
    reszta się zgadza. ~Cat-monarchista, 2005-01-11 12:04
    Chyba raczej, jak wyprowadzić. 2005-01-11 12:09~puk
    wydać ? raczej zabrać przez podstawione firmy. ~ewa 2005-01-11 12:16
    Zupełnie jak w filmie "Miś" S. Bareji. :) ~miś 2005-01-11 12:19
    Nie wydać tylko podzielić ... ~Cyt,cyt,.... 2005-01-11 12:22
    Pomyślcie jakim kosztem Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zebrała 23 miliony
    zł, a jak łatwo ci złodzieje z urzędów wydają 200 milionów ~d.b 2005-01-11
    No, łatwo nie było...Coś jednak na ten most poszło praktyk_teoretyk... 2005-01-
    11 13:17
    --
    MEDIA=Dezinformacja zamiast informacji FORUM=Propaganda zamiast dyskusji
    ZOSTAJA WYZWISKA I POMÓWIENIA,WYKASOWUJĄ ciekawe tematy
    www.zieloni.w.pl www.abcekologii.w.pl
    www.naturaisztuka.w.pl www.slawniwegetarianie.w.pl
  • Gość: były czytelnik IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.04.05, 09:57
    niech ten Pan wraca do "Porannego" i tam wschłuchuje się w głos anonimowych
    biznesmenów. Szkoda Wyborczej na takie bzdety.
  • Gość: bachsebastian IP: *.umwp-podlasie.pl 12.04.05, 13:09
    Rożki są dobre z kremem, ale na pewno nie z gazem.

    Rożek - nowa gwiazda dziennikarstwa węszącego pod ziemią.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka