Dodaj do ulubionych

Bojkot stacji benzynowych 26 lipca

  • Gość: Edek IP: *.koba.pl 25.07.07, 00:36
    trafiłeś na złe forum
    To jest forum religijno - polityczne
    nic poza tymi tematami ich nie obchodzi
    trzech debili przekomarza się na forum , nie mając odwagi spotkać się osobiście
  • www.zieloni-bialystok.w.pl 25.07.07, 01:57
    www.1109.w.pl -atak "terrorystyczny" na WTC był mistyfikacją i
    pretekstem do wojny o ropę
    www.wojna-o-rope.w.pl -wojna o drożejącą ropę, kryzys energetyczny,
    polityczny, zmiany klimatyczne
    www.dzien-bez-samochodu.w.pl -proekologiczne rozwiązania w transporcie,
    kolej, tiry na tory, drogi rowerowe, komunikacja zbiorowa uspokajanie ruchu,
    poprawa bezpieczeństwa, paliwa alternatywne, odnawialna energia
    www.zieloni.osiedle.net.pl/ekoharacze.htm - prawda o ekoharaczach, czyli
    komu "przeszkadzają" "zieloni"

    wiadomosci.wp.pl/kat,,statp,UHJ6ZWdssWQgcHJhc3k=,wid,8766860,wiadomosc.html?ticaid=13e0c



    SAMOCHOD ELEKTRYCZNY:100 KM ZA 2 ZŁOTE POJAZD MOŻE KOSZTOWAĆ OD 10 TYS.
    ZŁ,TANI,NIEZAWODNY,BEZ SKRZYNI BIEGÓW

    Studenci Wydziału Elektrycznego Akademii Morskiej w Gdyni skonstruowali
    samochód z napędem elektrycznym. Pojazd już porusza się po ulicach Gdyni, a
    przejechanie nim 100 kilometrów to koszt zaledwie dwóch złotych. Auto ma
    promować uczelnię i zachęcać do podejmowania na niej nauki.

    Do przerobienia na pojazd elektryczny studenci wybrali 26-letniego forda
    escorta - mówi dr Andrzej Łebkowski z Akademii Morskiej w Gdyni. Miejsce
    silnika spalinowego zajął stary silnik ze sztaplarki, pojazd zasila także 14
    akumulatorów, prostownik i regulator prądu. Maksymalna prędkość, jaką może
    osiągnąć, to 120 km - opowiada.

    Takie "cacko" może kosztować od 10 tys. zł wzwyż. Wszystko zależy od rodzaju
    baterii i silnika, im nowsze, tym koszt jest oczywiście wyższy - tłumaczy
    Łebkowski.

    By naładować silnik pojazdu, wystarczy podłączyć go do prądu na osiem godzin.
    Wówczas można przejechać nawet 170 km - mówi Łebkowski. Jeśli rozładuje się w
    drodze, to podładowanie powinno zająć nie mniej niż 3 godziny. Jedyne koszta
    eksploatacji pojazdu to prąd i powietrze w kołach - dodaje.

    Jeśli zamontujemy nowszy silnik, co mamy w planach to koszta eksploatacji
    jeszcze się zmniejszą - dodaje Łebkowski.

    Pojazd konstruowany był pół roku przez pięciu studentów - Radosława Czekaja,
    Marcina Gaca, Mariusza Namrożego, Andrzeja Golaka i Szymona Kalkowskiego).
    Grupą kierował prof. Ryszarda Strzelecki.

    Kiedy pojazd miał już wyjechać na ulice, okazało się, że są problemy z...
    ubezpieczeniem. W systemie towarzystw ubezpieczeniowych nie istniało coś
    takiego, jak zerowa pojemność silnika - tłumaczy Łebkowski. Udało nam się
    jednak indywidualnie wynegocjować składkę - dodaje.




    --
    www.zieloni.w.pl www.zieloni-bialystok.w.pl www.abc-ekologii.w.pl www.slawni-wegetarianie.w.pl www.wojna-o-rope.w.pl
    www.bialostocki-deptak.w.pl www.zasciankowosc.w.pl www.hipermarkety.w.pl
  • conveyor 25.07.07, 15:47
    A prad do tego eskorta oczywiscie z elektrowni wiatrowej?

    --
    <<Tam pro papa quam pro rege bibunt omnes sine lege.>>
  • Gość: Romek IP: *.ovh.net 26.07.07, 00:20

    pseudozielony - kiedy i od kogo planujesz kolejne wyłudzenie pieniędzy ?
  • Gość: x IP: *.elpos.net 25.07.07, 21:19
    Popieram .Benzyna jest juz zdecydowanie za droga jak na polskie zarobki .Nalezy
    zniesc akcyze i inne zbedne podatki stanowiace 60 proc. ceny paliwa.Kierowcy
    powinni placic co roku tylko jeden podatek drogowy jak to bylo jeszcze w latach
    90 tych . Calkowite zyski z tego podatku nalezy przeznaczyc na remonty , oraz
    budowe nowych drog.
    I jeszcze jedna wazna sprawa Nalezy wprowadzic taki przepis o ktorym myslano w
    latach 90 tych w Kaliforni (USA).Kazdy producent powinien oferowac samochod z
    zerowa emisja spalin czyli elektryczny .Najnowsze auta z akumulatorami litowo
    jonowymi osiagaja zasieg 500km i czas ladowania 3 godziny a nawet mniej , wiec
    na drogie auto w rodzinie w sam raz.
  • conveyor 25.07.07, 22:17
    Jeszcze raz spytam, skad sie bierze prad do ladowania samochodow elektrycznych?

    --
    <<Tam pro papa quam pro rege bibunt omnes sine lege.>>
  • Gość: Stanisław IP: *.pools.arcor-ip.net 25.07.07, 22:21
    Odpowiadam pytaniem.
    Dlaczego trakcję elektryczną na kolei uważa się za czsytą ekologicznie a
    lokomotywy spalinowe lub na węgiel nie?
  • conveyor 25.07.07, 22:48
    A uwaza sie? Czy przypadkiem elektryfikuje sie kolej z zupelnie innych wzgledow?

    --
    <<Tam pro papa quam pro rege bibunt omnes sine lege.>>
  • koczisss 26.07.07, 02:00
    Może dlatego, że elektrownia emituje zanieczyszczenia w innym miejscu niż
    znajduje się lokomotywa, zresztą na kominach są elektrofiltry, których brak na
    wydechach lokomotyw.
    Nie trzeba tankować, silnik cichszy, wydajniejszy itp.
    --
    Oczko wodne
    Fajna gra
  • Gość: x IP: *.elpos.net 26.07.07, 16:22
    Z elektrowni na wegiel, ale ladujac samochod bym wolal zaplacic posrednio
    polskiemu gornikowi niz nabijac kase arabskim szejkom czy tez generalom z bylego
    kgb .Lepiej jezeli spalanie wegla bedzie w jednej monitorowanej odnosnie ilosci
    wydzielanych do atmosfery gazow elektrowni niz w tysiacach samochodow na benzyne
    z niesprawnymi katalizatorami lub tez z rozregulowanymi gaznikami .Do tego
    znacznie by sie zmniejszyl halas w centrach miast i wyeliminowane by zostalo
    zjawisko smogu.
  • Gość: Stanisław IP: *.pools.arcor-ip.net 25.07.07, 21:21
    Bojkot!
  • conveyor 25.07.07, 22:19
    Ja moge pobojkotowac, zwlaszcza ze samochod pozyczylem ojcu i jeszcze mi nie oddal. Tylko ze nie widze sensu, benzyne i tak trzeba kupic, wiec w piatek wiecej sie sprzeda.

    --
    <<Tam pro papa quam pro rege bibunt omnes sine lege.>>
  • Gość: x IP: *.elpos.net 26.07.07, 16:31
    Gdyby bojkot potrwal tak z tydzien lub miesiac to koncerny paliwowe dostaly by
    po dupie.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka