Dodaj do ulubionych

Paliwo można kupić taniej

01.06.08, 19:31
co robic zeby paliwo bylo tansze - obnizyc pensje zarzadu Orlenu i
zaprzstac wojny o rope

wiadomosci.onet.pl/1754320,12,item.html
Szefowie sześciu największych amerykańskich koncernów naftowych
wystąpili przed komisjami Kongresu, tłumacząc dlaczego ceny benzyny
doszły do rekordowej wysokości, co poważnie bije po kieszeni
zwykłych Amerykanów.
Mimo astronomicznych cen ropy - do 135 dolarów za baryłkę w
ostatnich dniach - koncerny naftowe notują rekordowe zyski.
Największy, Exxon Mobil, zarobił w zeszłym roku 40 miliardów
dolarów. Tymczasem na stacjach benzynowych trzeba już płacić średnio
ok. 3,7 dolara za galon (1 galon - 3,78 litra), a w niektórych
stanach lub miastach nawet 4 dolary.

Jak ustaliła komisja Izby Reprezentantów ds.zmian klimatu, Exxon
Mobil wydał w zeszłym roku 76 milionów dolarów na wynagrodzenia dla
swoich szefów - i tylko 10 mln dol. na badania nad odnawialną
energią.

naftowym burzujom mówimy nie !

WEGETARIANIZM EKOLOGIA DARMOWA ODNAWIALNA ENERGIA KONIEC ERY ROPY
WEGLA KAMIENIA ŁUPANEGO MIĘSA FUTER I ATOMU

BEZ EKOLOGII ODNAWIALANEJ DARMOWEJ ENERGII WEGETARIANIZMU ZGINIECIE
JAK DINOZAURY ZMIANY KLIMATU GŁÓD EPIDEMIE SUSZE HURAGANY BRAK
ZYWNOSCI ITP.



www.1109.free.pl -atak "terrorystyczny" na WTC był
mistyfikacją i pretekstem do
wojny o ropę
www.wojna-o-rope.free.pl -wojna o drożejącą ropę, kryzys
energetyczny,
polityczny, zmiany klimatyczne
www.dzien-bez-samochodu.free.pl -proekologiczne rozwiązania w
transporcie,
kolej, tiry na tory, drogi rowerowe, komunikacja zbiorowa
uspokajanie ruchu,
poprawa bezpieczeństwa, paliwa alternatywne, odnawialna energia
--
www.zieloni.republika.pl www.zieloni.free.pl www.abc-ekologii.free.pl www.slawni-wegetarianie.free.pl www.zascianek.free.pl www.hipermarkety.free.pl www.bialostocki-deptak.free.pl www.wojna-o-rope.free.pl www.ekoharacze.free.pl
Edytor zaawansowany
  • www.zieloni.free.pl 01.06.08, 19:40
    jak paliwo podrozeje zaczna je oszczedzac podobnie jak po
    zamontowaniu liczników na cieplo czy wode skonczylo sie
    marnotrawstwo

    moto.onet.pl/1487725,2244,artykul.html
    3,5 tys. kilometrów na litrze paliwa?
    Ekwiwalent 1 litra benzyny, 30 km/h i dystans ponad 3500 km -
    tegoroczna
    edycja europejskiego Shell Eco-marathon to kolejne wyzwanie dla 200
    drużyn.
    W specyficznym wyścigu udowodnią oni, jaką odległość pokonają na
    jednym
    litrze paliwa.
    prej, Shell Polska/ 2008-05-19 10:32
    W ubiegłym roku tryumfatorem zawodów w kategorii prototypów, okazała
    się
    francuska drużyna z Lycée St. Joseph La Joliverie w Nantes, która
    osiągnęła
    imponujący wynik 3039 km na ekwiwalencie 1 litra paliwa, podróżując
    pojazdem
    z silnikiem spalinowym o napędzie benzynowym. Z kolei pierwsze
    miejsce w
    zawodach UrbanConcept w kategorii pojazdów napędzanych paliwem
    wodorowym
    uzyskała holenderska drużyna z De Haagse Hogeschool, pokonując
    dystans 557
    km przy wykorzystaniu paliwa odpowiadającemu 1 litrowi benzyny.
    Grupa DTU
    Roadrunners z uczelni Technical University of Denmark otrzymała
    Climate
    Friendly Award, nagrodę za pojazd przyjazny środowisku, emitujący
    rekordowo
    niską ilość dwutlenku węgla - 9g/km, pobijając równocześnie
    zeszłoroczny
    rekord - 15g/km.

    Założenia tegorocznej edycji europejskiego Shell Eco-marathon to:

    200 drużyn reprezentujących 25 różnych krajów - wzrost liczby krajów
    biorących udział w zawodach o 25% procent w porównaniu z rokiem
    ubiegłym.
    4 nowe europejskie kraje przystępujące do konkursu: Bułgaria (1
    drużyna),
    Węgry (2 drużyny), Ukraina (2 drużyny) oraz jeden zespół z Wielkiej
    Brytanii
    biorący ponownie udział w zawodach po kilkuletniej przerwie.
    2 nowe kraje spoza Europy przystępujące do konkursu: Iran (1
    drużyna) i
    Maroko (1 drużyna).
    Kategorie pojazdów: 75% prototypów; 25% UrbanConcept - wzrost w
    kategorii
    UrbanConcept o 40% w porównaniu z rokiem ubiegłym, co świadczy o
    rosnącym
    zainteresowaniu tą kategorią.
    4 kategorie paliw: benzyna, olej napędowy, gaz oraz alternatywne
    źródła
    energii, takie jak: biopaliwa, paliwo wodorowe, paliwo GTL
    uzyskiwane z gazu
    ziemnego i paliwo powstałe z przemiany energii promieniowania
    słonecznego.
    Alternatywne paliwa to druga najbardziej popularna kategoria po
    paliwach
    benzynowych.
    Jedna trzecia drużyn to przedstawiciele szkół średnich, pozostałe
    dwie
    trzecie to drużyny uniwersyteckie.
    Reprezentanci Polski
    Polskę w tym roku, podobnie jak w 2007, reprezentować będą 2 zespoły
    z
    Politechniki Warszawskiej. Na torze w Nogaro na starcie po raz
    trzeci staną
    2 drużyny z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa (MEiL).

    Studenci z wydziału MEiL przygotują 2 pojazdy, Kropelkę oraz Mikrusa.
    Pierwszy z nich weźmie udział w Shell Eco-marathon w kategorii:
    prototypy,
    drugi: UrbanConcept. Kropelka napędzana będzie etanolem, natomiast
    Mikrus -
    olejem napędowym.

    Dodatkowo Kropelka w Shell Eco-marathon będzie starać się o nagrodę w
    kategorii bezpieczeństwo, a Mikrus - nowych rozwiązań technicznych.


    --
    www.zieloni.republika.pl www.zieloni.free.pl www.abc-ekologii.free.pl www.slawni-wegetarianie.free.pl www.zascianek.free.pl www.hipermarkety.free.pl www.bialostocki-deptak.free.pl www.wojna-o-rope.free.pl www.ekoharacze.free.pl
  • www.zieloni.free.pl 01.06.08, 19:45

    wiadomosci.wp.pl/kat,,statp,UHJ6ZWdssWQgcHJhc3k=,wid,8766860,wiadomosc.html?ticaid=13e0c

    SAMOCHOD ELEKTRYCZNY:100 km ZA 2 ZŁ KOSZT OD 10 TYS.
    ZŁ,TANI,NIEZAWODNY

    Studenci Wydziału Elektrycznego Akademii Morskiej w Gdyni
    skonstruowali samochód z napędem elektrycznym. Pojazd już porusza
    się po ulicach Gdyni, a przejechanie nim 100 kilometrów to koszt
    zaledwie dwóch złotych. Auto ma promować uczelnię i zachęcać do
    podejmowania na niej nauki.

    Do przerobienia na pojazd elektryczny studenci wybrali 26-letniego
    forda escorta - mówi dr Andrzej Łebkowski z Akademii Morskiej w
    Gdyni. Miejsce silnika spalinowego zajął stary silnik ze sztaplarki,
    pojazd zasila także 14 akumulatorów, prostownik i regulator prądu.
    Maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć, to 120 km - opowiada.

    Takie "cacko" może kosztować od 10 tys. zł wzwyż. Wszystko zależy od
    rodzaju baterii i silnika, im nowsze, tym koszt jest oczywiście
    wyższy - tłumaczy Łebkowski.

    By naładować silnik pojazdu, wystarczy podłączyć go do prądu na
    osiem godzin. Wówczas można przejechać nawet 170 km - mówi
    Łebkowski. Jeśli rozładuje się w drodze, to podładowanie powinno
    zająć nie mniej niż 3 godziny. Jedyne koszta eksploatacji pojazdu to
    prąd i powietrze w kołach - dodaje.

    Jeśli zamontujemy nowszy silnik, co mamy w planach to koszta
    eksploatacji jeszcze się zmniejszą - dodaje Łebkowski.

    Pojazd konstruowany był pół roku przez pięciu studentów - Radosława
    Czekaja, Marcina Gaca, Mariusza Namrożego, Andrzeja Golaka i Szymona
    Kalkowskiego). Grupą kierował prof. Ryszarda Strzelecki.

    Kiedy pojazd miał już wyjechać na ulice, okazało się, że są problemy
    z... ubezpieczeniem. W systemie towarzystw ubezpieczeniowych nie
    istniało coś takiego, jak zerowa pojemność silnika - tłumaczy
    Łebkowski. Udało nam się jednak indywidualnie wynegocjować składkę -
    dodaje.

    --
    www.zieloni.republika.pl www.zieloni.free.pl www.abc-ekologii.free.pl www.slawni-wegetarianie.free.pl www.zascianek.free.pl www.hipermarkety.free.pl www.bialostocki-deptak.free.pl www.wojna-o-rope.free.pl www.ekoharacze.free.pl
  • www.zieloni.free.pl 01.06.08, 19:48
    www.zieloni.osiedle.net.pl/samochod-na-gaz.htm

    DĄŻENIE KIEROWCÓW DO OSZCZĘDNOŚCI SPOWODOWAŁO...EFEKT EKOLOGICZNY W
    POSTACI SPADKU ZANIECZYSZCZEŃ PRZEBIJAJĄCY WIELKOŚCIĄ WSZYSTKIE
    RZĄDOWE I SAMORZĄDOWE PROGRAMY OCHRONY ŚRODOWISKA RAZEM WZIĘTE !

    --
    www.zieloni.republika.pl www.zieloni.free.pl www.abc-ekologii.free.pl www.slawni-wegetarianie.free.pl www.zascianek.free.pl www.hipermarkety.free.pl www.bialostocki-deptak.free.pl www.wojna-o-rope.free.pl www.ekoharacze.free.pl
  • www.zieloni.free.pl 01.06.08, 19:55
    podobni miasto planuje zakup autobusów na gaz (oszczednosci 50-70% w
    stosunku do ropy a kazdy autobus pali nawet 40 l ON/100 km
    ale "zapomnialo" ze w Bialymstoku nie ma stacji tankowania gazem CNG
    (to co innego niz LPG)

    BIAŁYSTOK 30.05.2007 r.
    STOWARZYSZENIE FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU

    do: Urząd Miejski w Białymstoku Urząd Miasta w Białymstoku, ul.
    Słonimska 1,
    15-950 Białystok
    Prezydent Tadeusz Truskolaski, Wiceprezydent Aleksander Sosna

    Dotyczy: Wniosek o zakup autobusów miejskich z klimatyzacją bądź z
    oknami
    ułatwiającymi efektywne przewietrzanie.
    z proekologicznym napędem gazowym CNG, utworzenie stacji paliw CNG,

    Wbrew sugestiom STOWARZYSZENIA FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU już
    z 2004
    r. (treść pisma w załączeniu) nie dokonano zakupu prawdziwie
    ekologicznych
    autobusów z napędem na gaz CNG - o czystszych spalinach, cichszych i
    4-krotnie tańszych w eksploatacji - (przy cenie 1 litra oleju
    napędowego=ropy, równej obecnie cenie benzyny w wysokości 4 zł,
    wobec ceny
    gazu CNG-ok. 1 zł, przy średnim spalaniu 30-40 litrów paliwa na 100
    km).
    Sytuacji nie ratuje nawet planowana produkcja w Polsce biopaliw, np.
    biodiesla - póki co będą one mogły być stosowane tylko w rolnictwie,
    a
    producenci nie zgadzają się na ich stosowanie w "nowoczesnych"
    silnikach.
    Zakup takich autobusów i budowa stacji może liczyc na wsparcie z
    funduszy
    Unii Europejskiej i ochrony środowiska.

    Określenie mianem "ekologicznych" autobusów z silnikami Diesla jest
    nieporozumieniem. W wielu krajach (np. w Grecji) samochody z
    silnikami
    Diesla mają nawet zakaz wjazdu do miast ze względu na rakotwórcze
    cząstki
    stałe w spalinach. Obecnie autobusy nie posiadają klimatyzacji,
    chociaż małe
    okna wykonane są specjalnie dla klimatyzowanego wnętrza. Oznacza to,
    że
    pasażerowie autobusów będą mdleli z upału w lecie, i marzli w zimie
    (niewydajny jest także system ogrzewania). W Warszawie "przekonanie"
    władz
    miasta do komfortu pasażerów odbyło się poprzez przejazd ówczesnego
    prezydenta Warszawy Kaczyńskiego w zatłoczonym, rozgrzanym w lecie
    autobusem. Dla przykładu w Warszawie 300 nowych zakupionych autobusów
    miejskich jest napędzanych gazem ziemnym, i wyposażone są w
    klimatyzację.

    Ponadto w wielu miastach władze samorządowe nie kupują i utrzymują
    autobusów, lecz ogłaszają przetargi na prowadzenie poszczególnych
    linni i
    tras komunikacji miejskiej dla firm, które świadczą te usługi swoimi
    pojazdami. Ceny takich usług, jakość i komfort dla pasażerów często

    lepsze.

    Zamiast zakupu coraz większej liczby autobusów należy zmienić ich
    trasy i
    poprawić rozkład jazdy - obecnie 70% tras niepotrzebnie się pokrywa,
    autobusy mają chaotyczne godziny odjazdów z poszczególnych
    przystanków
    zamiast np. w równych odstępach czasu np. co 15 minut (poza "szczytem
    komunikacyjnym ) i co 10 minut "w szczycie komunikacyjnym" np. w
    godz. 6-10
    i 14-18). Utworzenie np. deptaka na zabytkowej, brukowanej ul.
    Lipowej/Rynek
    Kościuszki i przeniesienie głównego ruchu autobusów na 6-ścio-pasmową
    asfaltową Aleję Piłsudskiego uprościłoby by radykalnie układ linii,
    umożliwiając np. ich łączenie np. linii 12 z 21 itp. Więcej
    informacji:
    www.lipowa.free.pl lub www.bialostocki-deptak.free.pl -
    o białostockim
    deptaku, historia, plany, koncepcje, projekty, wydarzenia, promocje

    --
    www.zieloni.republika.pl www.zieloni.free.pl www.abc-ekologii.free.pl www.slawni-wegetarianie.free.pl www.zascianek.free.pl www.hipermarkety.free.pl www.bialostocki-deptak.free.pl www.wojna-o-rope.free.pl www.ekoharacze.free.pl
  • Gość: hyhy IP: *.piasta.pl 01.06.08, 20:00
    poranny miał rację co do ciebie

    urojenia zaawansowane :)))
  • Gość: rzeczny IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.06.08, 20:44
    zielony, zielony, czy naprawdę wierzysz, że ktoś czyta co piszesz?
  • Gość: cześ IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.06.08, 22:39
    zatankowałem 98 i co silnik wariował - woda w paliwie - zamiast zaoszczedzic 10
    zł wydałem 14 na dopalacz a dotego paliwo - poszło szybciej - o gasnącym silniku
    nie wspomnę.
    Stacja dla zdezelowanych plonezów - którym bez znaczenia co palą !!!!!!!!!!!!!
  • Gość: Frank IP: *.koba.pl 02.06.08, 00:01
    Tankuję tam swoje nowe Volvo i jestem zadowolony , idzie jak burza :)
  • Gość: lu34 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.06.08, 00:05
    też to miałem na ropie - dym i brak ciągu
    "paliwko NIE na Składowej !"
    dolewają wody albo mieszają z jakimś gów.em
  • Gość: J07 IP: *.nycmny.east.verizon.net 02.06.08, 05:15

    I,nic nie zrobisz,kontrolerzy jakosci paliw i kierownicy stacji
    benzynowych,doskonale wspolpracuja,inaczej"raczka,raczke myje".
  • Gość: ja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.06.08, 10:06
    dałeś się nabrać na paliwku tankuje bieda gratami 95 o 98 moga pomarzyć zalałes
    benzyne co pewnie pól roku stała - w zasadzie mieszanine szlamu i wody to się
    nie dziw:)
    Paliwko jest dla autobusów i polonezów + roczniki z ubiegłego wieku
  • Gość: wicherek IP: *.man.bialystok.pl 02.06.08, 07:49
    Auchan sprzedaje po zadziwiająco niskiej cenie, dlatego jest to
    paliwo "przeterminowane" z rezerw wojskowych i policyjnych, ma
    mniejszą ilośc oktanów.
  • nerwowa10 02.06.08, 08:30
    A to co? Bezpłatna reklama spółek miejskich? Tekst na zlecenie
    miasta? O co chodzi?
    --
    nerwowa10
  • Gość: Gupik IP: *.piasta.pl 02.06.08, 16:51
    jak wiadomo, autobusy ktore jezdą po miescie spalają bardzo dużo paliwa, to w takim razie jak jest zorganizowany dowóz paliwa z rafinerii, Samochodem czy koleją ?? a jesli koleją, to gdzie rozładowują wagony ?? bo bocznicy kolejowej to niestety nie mają.
  • Gość: Aga IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.06.08, 21:06
    "paliwko na Składowej" jest nową stacją paliw, czyli ma nowe bez osadów
    zbiorniki na paliwo.
    Tankowane są autobusy komunikacji miejskiej to oznacz, że w szczegółowy sposób
    badana jest jakość paliwa. JA TANKUJĘ palieko na składowej, a wpisy z
    konkurencjo Orlenu, czy PB przyjmuje z uśmiechem.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka