Dodaj do ulubionych

Luminal-padaczka, pytanie do tych co podają.

06.01.11, 19:19
Bokserka ma padaczkę. Od wczoraj dostaje Luminal. Pół tabletki wieczorem i rano. Tyle na razie dostała. Pierwszy atak miała 1 stycznia( w lato miała jeden ale potem nic, zresztą myśleliśmy że to kręgosłup). Do dziś było ich 7. Dziś 2 z kupą i siusiu na podłogę. Może jeszcze nie nastąpiło nasycenie organizmu lekiem? Kiedy były efekty u Waszych psów? Do weta mogę zadzwonić jutro:(
--
Dzieciaki 2002
forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=21428
Edytor zaawansowany
  • sp9tcu 06.01.11, 20:39
    heca7 napisała:

    > Bokserka ma padaczkę. Od wczoraj dostaje Luminal. Pół tabletki wieczorem i ran
    > o. Tyle na razie dostała. Pierwszy atak miała 1 stycznia( w lato miała jeden a
    > le potem nic, zresztą myśleliśmy że to kręgosłup). Do dziś było ich 7. Dziś 2
    > z kupą i siusiu na podłogę. Może jeszcze nie nastąpiło nasycenie organizmu le
    > kiem? Kiedy były efekty u Waszych psów? Do weta mogę zadzwonić jutro:(

    A jto przepisał psu to lekarstwo
  • heca7 06.01.11, 21:07
    Weterynarz:) Ale dopiero jutro przyjmuje i mogę się z nim skontaktować. Myślałam że ataki znikną( może zbyt naiwnie). Nie wyglądały na ostre, po prostu leżała przez 2-3minuty. Teraz po dwóch dawkach(razem 1 tabletka) traci przytomność ( po pierwszym poście jeszcze raz to zrobiła) i się załatwia pod siebie. Obawiam się że cos wywołuje te ataki, guż, rak niewiem:( A chciałabym wiedzieć na czym stoimy. My, pies i dzieci które te ataki widzą.
    Bokserka ma 11 lat skończone w listopadzie. Dotąd miała usunięte 3 powiekę (chyba tajk to się zwało-8lat temu) , 4 sutki z powodu guzów w środku jaieś 3 lata temu. Teraz znów wyczuwam guzy w następnych ale obawiam się że za stara na narkozę-jeszcze teraz z padaczką:(
    Ma apetyt i jest wystraszona tym co się z nią dzieje. Wygląda młodo i zdrowo, nawet nie posiwiała na pysku za bardzo.
    fotoforum.gazeta.pl/zdjecie/2094171,2,9,DSC08231.html



    --
    Dzieciaki 2002
    forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=21428
  • pies_z_laki_2 07.01.11, 03:12
    Padaczka może mieć wiele źródeł i w zalezności od tego, skąd się wzięła i jakiego jest rodzaju, dzięki różnym lekom można ją kontrolować, albo nie można...

    Mój pies ma padaczkę powypadkową i dostaje Luminal codziennie, napady ma co jakiś kwartał i to jest ok, nie zwiększamy więc dawki. Nasycenie nastąpiło po jakimś tygodniu, ale ustalenie odpowiedniej dawki trwało kilka tygodni... Jeśli jednak sunia ma inną przyczynę napadów padaczkowych, a może tych powodów być wiele, to przeciwpadaczkowe leki mogą w ogóle nie działać. Czasem ataki pojawiają się z powodu zatrucia, czasem z powodu guza w mózgu, czasem to nowotwór z przerzutami, napady są podobne, a etiologia zupełnie różna i czym innym się leczy (albo i nie leczy, bo nie wszystko umiemy leczyć...).

    Życzę suni najdłuższego życia w zdrowiu !!!
  • pulsoxymetr 07.01.11, 10:47
    Jaką dostaje dawkę?
  • lekwetanna 08.01.11, 18:55
    Przede wszystkim trzeba sprawdzić ogólny stan psa czyli zrobić biochemię i morfologię krwi. Do tego ewentualne badania dodatkowe czyli ekg i usg jamy brzusznej, jeśli w krwi nie będzie znaczących zmian. W ten sposób można ustalić przyczynę i kierunek leczenia.
    Luminal jest taki sobie i lepiej stosować inne leki np. Relanium, ale dobór preparatu i jego dawka musi odbywać się pod ścisłą kontrola lekarza prowadzącego psa.
    Jeśli po wykonanych badaniach nie ustali się, co może być przyczyną ataków i będzie konieczne podawanie leków przeciwpadaczkowych, to jako uzupełnienie terapii trzeba też stosować witaminy z grupy B, które stabilizują układ nerwowy.
    Na początek warto spróbować oprócz leków podawać preparat Kalm Aid przeznaczony dla zwierząt, który także stabilizuje układ nerwowy. Zapytaj o niego weterynarza.
    I uwaga na psa zwłaszcza bezpośrednio po ataku!!! Zwierzę traci świadomość w czasie napadu, może bezwiednie oddawać kał i mocz, a po ustapieniu drgawek jest całkiem otumanione i nie wie, co robi. Wtedy mogą wystąpić reakcje agresywne - zwierzę ich nie kontroluje.
    Mam nadzięję, że wyniki badań pozwolą ustalić przyczyny napadów i podawanie środków przeciwpadaczkowych nie będzie konieczne.
  • sp9tcu 08.01.11, 22:15
    Witam
    Nie wygląda to dobrze
    trzeba zrobić badania i usg
    Napisz jka wyszły badania i co dalej z psem
    Czarek miał ataki lae nigdy nie robił pod siebie
  • rezurekcja 09.01.11, 14:59
    A czy bokserka dostaje jakeis leki? Np. na mozg?
    Pytam, bo moj 15-letni pies przez krotki czas dostawal memotropil, a potem mial ataki padaczkowe mniejsze i jeden wiekszy. Odstawilam ten lek, na razie nic sie nie dzieje. Byc moze to nawet niekoniecznie po tym leku, ale odstawilam na wszelki wypadek. Mimo ze w skutkach ubocznych ataki padaczkowe nie byly wymienione.

    --
    Wy nam mówicie: Europa. A tu, co postawimy mleko na kwaśne, to skądś wyłażą karzełki i szczają nam do garnków. (S.Mrożek "Z ciemności")
    Olewam komputer
  • rezurekcja 09.01.11, 15:05
    w kwestii pytan moze zadzwon do jakiejkolwiek lecznicy dyzurujacej w niedziele
    moze tu cos znajdziesz www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&rlz=&=&q=weterynaryjna+ca%C5%82odobowa&btnG=Szukaj+w+Google&aq=f&oq=

    --
    Wy nam mówicie: Europa. A tu, co postawimy mleko na kwaśne, to skądś wyłażą karzełki i szczają nam do garnków. (S.Mrożek "Z ciemności")
    Olewam komputer
  • b-b1 10.01.11, 09:02
    Luminal-to lek uspokajający-przy padaczce MUSI być podawany wraz z drugim lekiem o działaniu przeciwdrgawkowym, bo sam luminal ataków nie uspokoi-tylko psa odstresuje, co nie zawsze przekłada się na ataki-szczególnie jeśli nie maja podłoża związanego ze stresem.
    Czyli leków powinno być dwa-podawanych rano i wieczorem-dawkę wstępną ustala najpierw weterynarz-potem właściciel musi poobserwować i sam ustawić swojego psa.
    Czasami zaczynamy od jednej tabletki każdego z leków-(luminalu i np phenytoinum) rano i wieczorem, potem zmniejszamy tabletki o np 1/4 i obserwujemy kilka dni. Jesli atak się nie powtórzy -możemy znowu zmniejszac o 1/4 tabletki-jesli wróci-wracamy do poprzednich dawek.
    Z padaczką da się żyć!
  • celejka2 28.12.14, 12:50
    Witam. Jestem właścicielka 4,5 letniej Tatry - owczarek niemiecki. Od 3 dni dostaje limunal w dawkach pól rano, 1 tabletka wieczorem 100 mg. Od tamtej pory dziwnie sie zachowuje, słania sie na nogach, cały czas piszczy, a co najgorsze mnie martwi-nie załatwia się ani nie robi siusiu. Czy to jest spowodowane lekiem? Prosze o pomoc
  • rikol 12.03.17, 23:34
    Sprawdź ulotkę leku. Niektóre leki powodują, że pies przestaje oddawać mocz.
  • ekspert_klinika.arka 29.12.14, 16:40
    Leczenie choroby przewlekłej ( jak np. cukrzyca, niewydolność nerek, niewydolność tarczycy lub krążenia) albo długotrwałe podawanie leków ( tak jak przy epilepsji) powinno być związane z możliwością ciągłego zwrócenia się do lekarza z pytaniami, wątpliwościami czy z prośbą o skomentowanie obserwacji. Dlatego na początku leczenia warto zapytać czy placówka, w której leczymy posiada takie możliwości albo czy lekarz prowadzący nie użyczy telefonu kontaktowego. Wtedy unika się sytuacji w których w czasie świąt czy weekendu nie ma kontaktu z lekarzem.

    Leczenie epilepsji to w zdecydowanej większości przypadków leczenie objawowe czyli łagodzenie objawów: zmniejszenie siły ataku i zwiększenie odstępów pomiędzy atakami. Niezależnie od przyczyny ataków. Ale zanim takie leczenie objawowe się rozpocznie - to trzeba wykluczyć inne toczące się choroby i ustalić jakie leki można pacjentowi podawać. Wybór konkretnego protokołu leczenia zależy więc od wielu różnych informacji i często leczenie rozpoczyna się od leków i dawek, które skutecznie i odpowiednio wysoko statystycznie łagodzą objawy. W razie trwania objawów - zmienia się dawki albo leki. Trzeba również wyposażyć opiekunów pacjenta w leki, które można podać doraźnie w razie ataku. O tym wszystkim powinno się porozmawiać z lekarzem prowadzącym a jeśli tych informacji nie udzielił - być może warto poszukać innego lekarza.
  • zofia124 06.03.17, 21:05
    moj pies Cane Corsoma ataki od lipca jest po wszystkich badaniach; od pażdziernika przyjmuje luminal 2xdziennie po 125 mg,jednak ataki powtarzaja sie co 3-4 tyg.ostatnio po 2 tyg.czyli dzisiaj w ciagu 12 godz.miał już 5 ataków jestem bezradna bo nie wiem jak mam mu pomóc.Lekarz twierdzi że nie powinno tak być .Jordan ma 3 lata i dobry rodowód, ale jest chory.Proszę o rade.
  • mist3 08.03.17, 21:17
    Zajrzyj tutaj, może warto spróbować:
    forum.owczarkopedia.pl/padaczka-i-olej-konopny-t5262.html
  • pychulec 06.03.19, 22:42
    Witam. Tez kupiłam caniaka z dobrej hodowli, okazało się że gratis w pakiecie otrzymał padaczkę idiopatyczną. Może nasze psy mają wspólnych przodków ? Trzeba to sprawdzić.
  • rikol 12.03.17, 15:05
    Trzeba zrobić wszystkie badania. Jeśli żaden lek nie zadziała, nie ma sensu psa męczyć, szczególnie że ma już 11 lat.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka