Dodaj do ulubionych

Szynobusy na trasie. Taką podróż wybiera coraz ...

IP: *.ha2-s.us.edu.pl 04.01.13, 21:35
No i o to właśnie chodziło! Wcześniej nie opłacało się jeździć nawet pomiędzy dużymi miastami (np. linia Gliwice - Bytom). Dopiero całkiem niedawno dostrzeżono, że pociąg może świetnie uzupełniać komunikację w regionie. Gdyby jeszcze dało się na tym samym bilecie przesiąść pod dworcem do autobusu, jak w Tychach - to już w ogóle byłoby super.

Nie rozumiem tylko, dlaczego wcześniej nikt nie wpadł na to, aby zamiast prądożernego, wielkiego EZT, na mniej oblegane trasy puszczać właśnie krótkie i lekkie szynobusy! Woleli polikwidować sporo linii, uznając je za niedochodowe. W Czechach szynobusy kursują nawet pomiędzy małymi pingwinówkami i jakoś nikt masowo ich nie likwiduje. Zaś Czesi wolą zostawić auto pod domem i podjechać "vlakiem". Dostają nawet pięknie drukowaną książeczkę "jizdni rady" z rozkładami wszystkich linii w regionie, mapami itp. Mam nadzieję, że i u nas w końcu władze zrozumieją, że koleją wygodniej, szybciej i że istniejąca sieć kolei pasażerskich zostanie rozszerzona w przyszłości o nowe miasta (np. Piekary, Czeladź, Wojkowice itp.). Torowisk do nieczynnych już kopalni i fabryk jest tam całe mnóstwo, ciekawe, czy można by je było wykorzystać do wożenia ludzi?
Edytor zaawansowany
  • Gość: Bartek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.01.13, 21:49
    Bo marszałek jednemu synkowi (PR) nie kupił pociągów, a drugiemu (KŚ) sypie jak z rękawa.
  • Gość: Tysiak IP: *.1000lecie.pl 04.01.13, 22:09
    Bo jeden synek (PR) był maksymalnie nieefektywny i przeżerał mnóstwo pieniędzy, a drugi (KŚ) grzecznie zważa na koszty i nie zatrudnia 3 pracowników na 1 stanowisku.
  • Gość: bolo IP: *.ngm.net.pl 05.01.13, 07:18
    a wiesz, że ten drugi synek(KŚ) dostaje więcej za kilometr niż dostawał pierwszy?
  • Gość: Bartek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.13, 11:47
    KŚ na razie kosztują więcej od PR.
  • Gość: m IP: *.internetia.net.pl 05.01.13, 14:59
    a mniej płacą za wynajem pociągów należących do województwa.
  • kapitan.kirk 05.01.13, 19:48
    Gość portalu: Bartek napisał(a):

    > Bo marszałek jednemu synkowi (PR) nie kupił pociągów, a drugiemu (KŚ) sypie jak
    > z rękawa.

    Coś Ci się mocno pomyliło - z jakiej niby racji marszałek miałby "sypać jak z rękawa" spółce, która nie tylko doń nie należała, ale w dodatku w której miał zaledwie 9,2% udziałów?? To przecież chyba oczywiste, że w tej sytuacji chętniej kupuje tabor przedsiębiorstwu, które jest jego własnością w 100%.
    Pozdrawiam

    --
    Beam me up, Mr. Scott; there's no intelligent life here!
  • Gość: gosciu IP: *.bielskobiala.vectranet.pl 04.01.13, 22:16
    może jest szansa że wrzuca taki na trasę bielsko-cieszyn!
    aleby bylo!
  • Gość: hej IP: *.internetia.net.pl 04.01.13, 23:21
    Albo żeby kiedyś do Czeskiego Cieszyna dojeżdżały. W Czechach można byłoby sie przesiadać na szynobusy do Frydka albo pociagi do Ostrawy n.p. bez drałowania przez granicę.
  • Gość: Rokko IP: *.telpol.net.pl 04.01.13, 22:20
    Sam od stycznia zaczełem jeździć pociągami do pracy, wcześniej z D.G do chorzowa musiałem kupić miesięczny za 138 zł a teraz podróż pociągiem kosztuje mnie 100 zł miesięcznie, prawie 40 zł różnicy a pewnie od marca bedzie 50 zł po podwyżkach w kzk, do tego jaki komfort jazdy, cichutko,cieplutko, zawsze mam miejsce siedzące i podróż jest krótsza o conajmniej 15 minut same zalety aż żałuje że wczesniej na to nie wpadłem.
  • elemir 04.01.13, 22:49
    Ech - Beskidy, Bielsko, Śląsk Cieszyński - wspaniałe tereny do rozwoju komunikacji kolejowej. Dla turystów i miejscowych.

    Darmowy pomysł dla KŚ - uruchomić linię Zebrzydowice - Wisła Głębce przez Cieszyn, Goleszów, Ustroń. Przynajmniej latem. Ruch gwarantowany. Kiedyś były tory z Zebrzydowic do Wodzisławia, ale chyba już je zdewastowano bo i takie przedłużenie byłoby sensowne. No i oczywiście reaktywacja linii Cieszyn-Bielsko Biała przez Goleszów. Ech marzenia.
  • Gość: hej IP: *.internetia.net.pl 04.01.13, 23:09
    z Zebrzydowic do Wodzisławia nie ma już linii i raczej nigdy nie będzie, A1 ją przecięła, a nie przewidziano wiaduktu.
  • Gość: hej IP: *.internetia.net.pl 04.01.13, 23:18
    szkoda, ze tak rzadko: z Zebrzydowic do Cieszyna 7:05 10:03 13:04 itd.
  • Gość: wojt IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.13, 10:42
    Uruchomić szybki ekspres żywiec kraków przez suchą beskidzką w cenie 30 zł za bilet normalny, czas przejazdu 1,5h!
  • Gość: antyqś IP: *.opera-mini.net 05.01.13, 16:20
    najlepiej puścić przez Zawoję. Jak nie ma torów w Zawoi - to położyć.

  • Gość: Gościu IP: *.litnet.osi.pl 05.01.13, 15:26
    Tory na trasie Cieszyn-Bielsko w kilku miejscach są tak zajechane że ruch raczej przed remontem (o ile jakiś będzie) tam nie powróci a co do torów na trasie Zebrzydowice-Wodzisław.... to nie wiem jak tam jest, częścią torów w Jastrzębiu zarządza chyba jastrzębska spółka węglowa, ruch pasażerski tam raczej nie wróci nigdy (chociaż robiono testowe przejazdy tzw. szynobusami, ale tam wolą busy).
  • Gość: hej IP: *.internetia.net.pl 05.01.13, 15:56
    nie, tory PKP w Jastrzębiu są rozebrane przez złomiarzy, tory przemysłowe zarządzane są przez Spółkę Kolejową, to zupełnie inne tory, nigdy pociągi pasażerskie po nich nie jeździły, są z dala od centrum.
    A linia z Zebrzydowic do Wodzisławia, tak jak napisałem, jest rozebrana i przecięła ją autostrada A1, nie zbudowano wiaduktu na "może kiedyś".
  • Gość: hej IP: *.internetia.net.pl 05.01.13, 16:03
    PS Przejazdy szynobusem robiła tam Spółka Kolejowa, chyba się nazywała wtedy JSK, z Pawłowic do Rybnika przez KWK Zofiówka. Do Wodzisłąwia nie, bo była co prawda równoległa do PKPowskiej linia przemysłowa do Wodzisławia, ale też została zlikwidowana po likwidacji KWK 1 maja w Wodzisławiu.
  • Gość: tolek IP: *.dynamic.chello.pl 04.01.13, 23:36
    ....ciasnymi, przepełnionymi, śmierdzącymi, stojącymi w korkach
  • Gość: Brzim IP: *.252.53.8.internetia.net.pl 05.01.13, 00:55
    Baaaaardzo potrzebne połączenie .Z każdego miejsca na trasie do Tych trzeba docierać z przesiadką ,albo po długiej telepaninie autobusem .Wiele osób pracuje w elektrowni i hucie "Łaziska",na kopalnię "Bolesław Śmiały "też bliziutko ze stacji.Obawiam się ,że taki szynobus bywałby po jakimś czasie za mały .
  • Gość: m IP: *.internetia.net.pl 05.01.13, 01:21
    te tory są w bardzo złym stanie i nie ma co na to liczyć wg mnie. Już za komuny pociagi tam jeździły bardzo powoli.
  • Gość: lord IP: *.play-internet.pl 05.01.13, 11:16
    pociągi towarowe nadal tam jeżdżą, a w przypadkach awarii i osobowe okrężną trasą... może i wolno, ale to i tak najlepszy dojazd do zakładów w Łaziskach...
  • Gość: m IP: *.internetia.net.pl 05.01.13, 11:31
    no właśnie dlatego, ze towarowe tam jeżdżą to ta linia jest od zawsze w opłakanym stanie, a w dodatku jest tylko jeden tor. Niemniej z żalem wspominam stację w Orzeszu gdzie się krzyżowały szlaki i można było się przesiadać - do Żor, Gliwic, Rybnika, Katowic i Tychów. Dwie pierwsze linie juz nie istnieją.
  • Gość: cieszynski IP: *.play-internet.pl 05.01.13, 11:20
    Dlaczego nikt z KS nie zauważył iż zdecydowana większość pasażerów zmierza do Bielska-Białej więc musi się przesiadać w Czechowicach a tylko raz dziennie szynobus "pędzi" wprost do BB
  • Gość: yo IP: *.free.aero2.net.pl 05.01.13, 11:56
    WOW! Ale odkrycie! Czesi obsługują najgorsze pipidówy przy pomocy szynobusów już od dziesiątek lat, tutaj właśnie dokonano epokowego odkrycia: bardziej opłacalne jest puszczenie szynobusa niźli 125 tonowego kibla. Szkoda, że dopiero teraz gdy większość linii kolejowych na Górnym Śląsku skonała lub właśnie kona tak jak linia 158 Rybnik towarowy Chałupki-Bohumin.
  • Gość: L IP: *.centertel.pl 05.01.13, 13:18
    Kiedy wreszcie przywrócą normalny ruch pociągów osobowych na trasie B-B - Cieszyn?
  • poborowy102 05.01.13, 16:00
    A czemu, skoro jest trakcja, to jeżdżą szynobusy spalinowe? Może mi ktos wyjaśnić? Cena szynobusa gra rolę?
  • mara571 05.01.13, 16:12
    z tego zestawienia wynika, ze nikt w Polsce nie buduje szynobusow napedzanych silnikiem elektrycznym.
    Z moich obserwacji w innych krajach europejskich wynika, ze wszedzie jest tak samo.

    --
    Feudalizmu nie zniszczyli lennicy, a komunizmu zaś nie zburzyli sekretarze. Podobnie panowania [finansowych] spekulantów nie wyeliminują spekulanci lub biurokraci i to nie oni wyciągną później z rowu wykolejony wóz pogruchotanej Europy.
    V.Orban
  • kapitan.kirk 05.01.13, 19:45
    mara571 napisała:

    > z tego zestawienia wynika, ze nikt w P
    > olsce nie buduje szynobusow napedzanych silnikiem elektrycznym.


    Mylisz się - PESA oferuje elektryczne szynobusy (czy raczej prawidłowo: elektryczne wagony motorowe) typu EN81; 6 takich używają koleje w Małopolsce a kolejne 2 służą w Świętokrzyskim. Oprócz tego wszyscy polscy producenci oferują dwuczłonowe ezt, które są nieco większe, ale w sumie na miano szynobusu też by się załapały, skoro mówi się tak zwykle na nie mniejsze SA133, a nawet na SA110 (np. 34WE z PESY czy też [url=http://www.euroinfrastructure.eu/wp-content/uploads/2012/12/flirt_lodz_png_580x290_crop_q95.jpg]"mały" FLIRT[/url] ze Stadler Polska.

    > Z moich obserwacji w innych krajach europejskich wynika, ze wszedzie jest tak s
    > amo.

    Również się mylisz - lekkie dwuczłony o trakcji elektrycznej są oferowane przez wielu producentów i używane dość powszechnie na liniach o małym natężeniu ruchu (w Europie najpopularniejsza jest bodaj elektryczna wersja GTW 2/6 Stadlera).

    Pozdrawiam

    --
    Beam me up, Mr. Scott; there's no intelligent life here!
  • kapitan.kirk 05.01.13, 19:50
    Pardon, ten drugi link miał być taki :-)
    Pozdrawiam

    --
    Beam me up, Mr. Scott; there's no intelligent life here!
  • Gość: arnika IP: *.v4.arkomnet.eu 05.01.13, 18:15
    Bielsko - Cieszyn ale przez Skoczów, tereny bardziej zaludnione.
    Jeżdził kiedyś Katowice-Cieszyn przez Skoczów i miał dużo większą frekwencję.
    Te dwa szynobusy które jeżdżą obecnie mogłyby jeżdzić w innej konfiguracji np.:
    - pierwszy Czechowice, Zebrzydowice, Cieszyn, Skoczów , Bielsko, Czechowice itd.w kółko.
    - drugi Bielsko, Skoczów, Cieszyn, Zebrzydowice, Czechowice, Bielsko itd w kółko.
    Oczywiście dopasowane dla dojazdów młodzieży do Cieszyna, Bielska oraz skolerowane z poc. do Katowic ew. Wisły i Zwardonia
  • Gość: wyborcża IP: *.adsl.inetia.pl 05.01.13, 22:50
    Już prawie miesiąc te śmieszne Koleje Śląskie rządzą w województwie, a na linii Wodzisław Śl. - Rybnik nadal królują autobusy miejskie w roli komunikacji zastępczej. Zapamiętamy do następnych wyborów!
  • lolzewsi 06.01.13, 09:48
    A może piętrowe szynobusy panoramiczne?! na dole kilka miejsc siedzących, dużo miejsca na rowery, wózki, miejsce do przewijania dziecka, toaleta, a na górze w panoramiczne okna :D Pamiętam podróże w góry piętrusami :D wprowadzenie takich przejazdów na trasach Bielsko-Żywiec-Sucha oraz przede wszystkim Cieszyn - Wisła Głębce będzie na pewno magnesem dla turystów :) Swego czasu w pociągach Katowice-Wisła siedziało się na torbach :) Jeśli kondycja finansowa społki pozwoli to czemu nie? :)
  • Gość: Jernej IP: *.v4.arkomnet.eu 06.01.13, 14:26
    Bielsku się należy bezpośrednie połączenie z Wisłą przynajmniej w weekendy i wakacje, natomiast w dni robocze dla uczniów i studentów połączenie z Cieszynem przez Skoczów - poranne i popołudniowe
  • Gość: HughGrantRawy IP: *.dynamic.chello.pl 07.01.13, 10:47
    Szkoda tylko , że spaprali połączenie katowice- oswiecim . Pociąg jeżdzil tam od zarania dziejów , a teraz tylko do Imielina . Gdyby jeszcze przesiadka do autobusu była od razu to można to zaakceptować , ale trzeba czekać na autobus nawet do godziny . Sprawa zupełnie bez sensu . Zdaję sobie sprawę , że chcieli być na czas z rozkładem(tak się tłumaczyły KŚ) ale chyba nie o to chodzi . Tam szynobus by się sprawdził . Inna sprawa dotyczy żywotności spalinowozu zamieszczonego na zdjęciach . To ponad 30 letnie dziadki z Niderlandów , ciekawe jak długo mają być użytkowane?
  • Gość: Kierownik :) IP: *.ath.bielsko.pl 07.01.13, 14:22
    U Nas to jest tak, że jak przewoźnik nie widzi, że na danej rzeczywistej albo potencjalnej trasie źle się dzieje, bo ludzie głośno narzekają, bo pytają: dlaczego(...), bo marzną itd. itp. to nie dzieje się nic! Troszkę to pachnie regułą: "Dlaczego pracujecie w Dziedzicach, baco? Bo tam mam pociąg!". A może by tak - drodzy właścicele procesów przewozowych - zdiagnozować potrzeby przewozowe mieszkańców regionu. I nie chodzi o badania kordonowe na wylotach z miast i natężenia ruchu w centrum. Chodzi mi o kompleksową więźbę ruchu wewnętrznego i zewnętrznego albo zwykłą analizę popytu na kiedrunki przejezdów.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka