Dodaj do ulubionych

przebieg drogi S1

12.02.05, 10:17
www.silesia-region.pl/przest_plan/mapy/31_system_transportu_drogowego.gif

moje wątpliwości budzi zaplanowany przebieg drogi S1 z BB do aglomeracji
śląskiej, przebieg tej trasy był planowany chyba jeszcze z myślą, że tamtędy
będzie prowadzić główna droga na południe (A1), jednak tę przesunięto w
kierunku rybnika
chyba lepsze byłoby planowanie tej drogi po trasie bardziej zbliżonej do
dzisiejszej DK-1 bb-tychy, a być może nawet wystarczyłaby jej modernizacja i
częściowa zmiana jej przebiegu, tak jak się to robi z S1 do cieszyna

1. w ruchu wewnątrzwojewódzkim wydłuża się dystatns między bb a katowicami i
większością pozostałych miast aglomeracji, co spowoduje, że choc będzie to
droga o lepszych parametrach to czas przejazdu pozostanie niemal taki sam,
do tego jeśli autostrada będzie płatna na terenie GOP to nie będzie wygodnego
dojazdu do katowic, a dla mieszkańców zach. częsci GOP wogóle ta droga będzie
nieprzydatna
ruch wewnątrzny ma większe znaczenie niż ruch międzynarodowy, wystarczy tylko
porównać ruch na DK1/86 bb-katowice i na S1 tychy-siewierz

2. w ruchu międzynarodowym spadnie znaczenie tej drogi, ponieważ główny ruch
kieruje się i nadal będzie się kierował do granicy z czechami, gdzie będzie
mozna z terenów na płn od częstochowy dojechać wygodniej i szybciej
autostradą, fakt płatną, ale krótszą o kilkadziesiąt km, więc wychodzi prawie
na to samo
oczywiście droga ta będzie służyć dojazdowi do przejść słowackich, ale nawet
gdy powstaną porządne drogi do nich, to tranzyt przez czechy będzie miał
większe znaczenie
Edytor zaawansowany
  • mcmaxim 12.02.05, 10:26
    nie wystarczy modernizacja. BB-Tychy-Kat ma zly profil na bycie S lub A, i za duzo jednopoziomowych skrzyzowan

    --
    :: mcmaxim of the dark hell ::
    :: mcmaxim@//nospam//boo.pl ::
    :: www.tramwaje.bielskie.pl ::
    :: > burakom mowimy "NIE" < ::
  • wikin 12.02.05, 16:38
    mcmaxim napisał:

    > nie wystarczy modernizacja. BB-Tychy-Kat ma zly profil na bycie S lub A, i za
    d
    > uzo jednopoziomowych skrzyzowan

    to też napisałem częsciowa zmiana przebiegu
    chyba znalazłyby się odcinki z "właściwym" profilem, jak choćby dość wygodny
    odcinek tychy-kobiór,
    skoro wymogi drogi ekspresowej spełniać będzie dość ostry zakręt i podjazd w
    okolicy makro na bielskiej obwodnica pólnocnej?
    a dwupoziomowe skrzyżowania na nowej drodze też trzeba będzie zbudować
  • aliveinchains 12.02.05, 18:13
    Droga nie będzie chyba przecinać Lasów Kobiórskich?
  • aliveinchains 14.02.05, 14:59
    wikin napisał:

    chyba lepsze byłoby planowanie tej drogi po trasie bardziej zbliżonej do
    > dzisiejszej DK-1 bb-tychy, a być może nawet wystarczyłaby jej modernizacja i
    > częściowa zmiana jej przebiegu, tak jak się to robi z S1 do cieszyna

    Zgodzę się z Tobą. Inwestycja byłaby znacznie tańsza i szybsza w realizacji. Wg
    mnie zmodernizować wystarczyłoby conajmniej 3 skrzyżowania między
    Czechowizcami a Pszczyną (przebudować je na bezkolizyjne) i już byłoby coś.
    Problem pojawia się w Tychach - gdzie poprowadzić obwodnicę? To jest powód
    dlaczego projektowana S1 znacznie omija Tychy od wschodu.

    choc będzie to
    > droga o lepszych parametrach to czas przejazdu pozostanie niemal taki sam,
    > do tego jeśli autostrada będzie płatna na terenie GOP to nie będzie wygodnego
    > dojazdu do katowic, a dla mieszkańców zach. częsci GOP wogóle ta droga będzie
    > nieprzydatna

    Będzie przydatna dla wschodniej i środkowej części Gop z Katowicami włącznie,
    do tego dojdzie tranzyt na Kraków i dalej na wschód.

    Czas przejazdu będzie napewno lepszy w porównaniu z obecną DK1 która jest
    bardzo zakorkowana zwłaszcza w godzinach szczytu. Tylko parę razy udałomi się
    dojechać z BB do KAT w 40 min nie łamiąc przepisów. Było to w nocy i światła mi
    sprzyjały. Przy nowej S1 będzie to norma.

    oczywiście droga ta będzie służyć dojazdowi do przejść słowackich, ale nawet
    > gdy powstaną porządne drogi do nich, to tranzyt przez czechy będzie miał
    > większe znaczenie

    ...dojazd do przejść słowackich a dalej do Austrii, Slowenii, na Węgry, czy dom
    płn Włoch. Tak samo tranzyt dobry jak przez Czechy. A BB znajdzie się na
    skrzyżowaniu obu szlaków.

    Pozdrawiam.

    Ps. pytałem się czy S1 ominie lasy kobiórskie z obawy przed ekologami. Z tego
    co wywnoskowałem z mapki to jednak ominie i całe szczęście.



  • wikin 14.02.05, 16:09
    aliveinchains napisał:

    > Zgodzę się z Tobą. Inwestycja byłaby znacznie tańsza i szybsza w realizacji.
    Wg
    > mnie zmodernizować wystarczyłoby conajmniej 3 skrzyżowania między
    > Czechowizcami a Pszczyną (przebudować je na bezkolizyjne) i już byłoby coś.
    > Problem pojawia się w Tychach - gdzie poprowadzić obwodnicę? To jest powód
    > dlaczego projektowana S1 znacznie omija Tychy od wschodu.

    prawdę mówiąc, choć mogę się mylić, to przez tychy ta droga choć przechodzi
    gdzie nie gdzie blisko bloków to nadaje się do modernizacji, bo jest choćby
    miejsce by ją poszerzyć, nie jest kręta i brakuje jest już kilka dwupoziomowych
    skrzyżowań, najgorszy jest chyba pszczyński odcinek

    > Będzie przydatna dla wschodniej i środkowej części Gop z Katowicami włącznie,
    > do tego dojdzie tranzyt na Kraków i dalej na wschód.

    fakt jest jeszcze tranzyt na kraków i wschód, choć nie powinien on być aż tak
    znaczący bo z krakowa do granicy czeskiej pierwszorzędne znaczenie będzie miało
    połączenie A4/A1 (chyba że powstanie droga ekspresowa kraków-bb), a do granicy
    słowackiej z krakowa będzie nadal mieć najwieksze znaczenie DK7

    > ...dojazd do przejść słowackich a dalej do Austrii, Slowenii, na Węgry, czy
    dom
    > płn Włoch. Tak samo tranzyt dobry jak przez Czechy. A BB znajdzie się na
    > skrzyżowaniu obu szlaków.

    nie sądzę, owszem z bb do wiednia jest niemal dokładnie tyle samo przez brno co
    przez bratysławę, to już z katowic i częstochowy będzie bliżej przez czechy,
    do tego droga przez beskidy do granicy słowackiej będzie miała gorsze parametry
    oczywiście w kierunku na budapeszt i wogóle wegry lepiej jechać na bratysławę,
    ale kierunek ten jest i chyba będzie mniej "popularny"
  • 1976_darek 15.02.05, 23:39
    aliveinchains napisał:

    > Zgodzę się z Tobą. Inwestycja byłaby znacznie tańsza i szybsza w realizacji.
    > Wg mnie zmodernizować wystarczyłoby conajmniej 3 skrzyżowania między
    > Czechowizcami a Pszczyną (przebudować je na bezkolizyjne) i już byłoby coś.
    > Problem pojawia się w Tychach - gdzie poprowadzić obwodnicę? To jest powód
    > dlaczego projektowana S1 znacznie omija Tychy od wschodu.

    Dlaczego widzisz problem w poprowadzeniu drogi klasy "S" przez Tychy? Przecież
    może pójść śladem obecnej DK1 - wystarczyłoby przebudować jedno skrzyżowanie (z
    Niepodległości) na dwupoziomowe, przebudować albo całkowicie zamknąć zjazd
    na "jedynkę" przy Wartogłowcu (tam gdzie są teraz drugie światła) i poszerzyć
    drogę o pobocza (jest na to przewidziane miejsce, ponieważ w strategii miasta
    jest plan dobudowania trzeciego pasa w każdą strone na terenie Tychów - można z
    tego dodatkowego pasa zrezygnować, a zamiast niego zbudować pas awaryjny) i
    ewentualnie przebudować (poszerzyć) wiadukt nad torami - poza tym reszta
    skrzyżowań i węzłów w ciagu DK1 na terenie Tychów jest bezkolizyjna. Co do
    profilu: też mozna nad nim popracować - przy DK1 w Tychach, szczególnie po
    wschodniej jej stronie, jest sporo miejsca na jakieś manewry. A za Wartogłowcem
    jest już S-1.

    Wszystko i tak byłoby o wiele tańsze niż budowa drogi od podstaw w innym
    miejscu, co spowoduje potrzebę przebudowy wielu dróg, budowy wielu nowych
    węzłów itd. - to pochłonie masę pięniedzy. A przebudowa obecnej "jedynki" do
    parametrów "S" byłaby o wiele tańsza i być może dużo szybciej udałoby się ją
    sfinansować i przeprowadzić. Bo jak pewnie wiecie, odcinek S-1 pomiedzy BB a
    Mysłowicami-Kosztowami planowany jest dopiero po 2013 roku (początek budowy)!
    Moze warto lobbować inne rozwiązanie: przykład uporu Łodzi co do zmiany
    przebiegu S-8 z wariantu piotrkowskiego na łódzki oraz znaczne zwiekszenie
    priorytetu dla budowy tej drogi, przez co i przyspieszenie terminu pokazuje, że
    da się wiele wywalczyć, gdy się chce wywalczyć.

    A moim zdaniem przebieg S-1 przez BB - Pszczynę - Tychy jest o wiele
    korzystniejszy, nie tylko dla Tychów i Pszczyny, ale również dla Bielska-
    Białej, bo jak wspomniał już ktoś wcześniej, oficjalny wariant przebiegu
    wydłuża znacznie drogę z BB do Katowic i taki przebieg sprawia, ze droga jest
    mało przydatna dla ruchu lokalnego, bo przebiega przez rzadziej zamieszkane
    tereny i najważniejsze (wspomniane już powyżej): koszt budowy nowej drogi
    znacznie przesuwa rozpoczęcie inwestycji w czasie :(.
  • wikin 16.02.05, 08:37
    1976_darek/

    dorzucę jeszcze, że droga nie musiałaby być od razu ekspresowa, wystarczy
    wybudować dwupoziomowe skrzyżowania w kilku miejscach, by znacząco ją poprawić
    i skrócić czas przejazdu z bb katowic, reszta z czasem
    pieniądze też by się znalazły, wystarczyło z głową planować inwestycje
    nie pakować tyle kasy w drogę bb-cieszyn, która po zbudowaniu autostrady A1
    będzie świeciła pustkami, a jedynie zbudować nową szeroką jednojezdniową drogę
    z jednopoziomowymi skrzyżowaniami i w miarę możliwości i potrzeb dobudować nowe
    skrzyżowania i drugą jezdnie
  • aliveinchains 16.02.05, 10:07
    1976_darek napisał:
    może pójść śladem obecnej DK1 - wystarczyłoby przebudować jedno skrzyżowanie (z
    >
    > Niepodległości) na dwupoziomowe, przebudować albo całkowicie zamknąć zjazd
    > na "jedynkę" przy Wartogłowcu (tam gdzie są teraz drugie światła) i poszerzyć
    > drogę o pobocza (jest na to przewidziane miejsce, ponieważ w strategii miasta
    > jest plan dobudowania trzeciego pasa w każdą strone na terenie Tychów - można
    z
    >
    > tego dodatkowego pasa zrezygnować, a zamiast niego zbudować pas awaryjny) i
    > ewentualnie przebudować (poszerzyć) wiadukt nad torami - poza tym reszta

    > skrzyżowań i węzłów w ciagu DK1 na terenie Tychów jest bezkolizyjna.

    Faktycznie masz rację. Widzę, że dałoby się. Zresztą w Wa-wie nie takie można
    zobaczyć rozwiązania. Przydałyby się jeszcze dodatkowe ekrany akustyczne na
    całej trasie przez Tychy i gra.

    > A moim zdaniem przebieg S-1 przez BB - Pszczynę - Tychy jest o wiele
    > korzystniejszy, nie tylko dla Tychów i Pszczyny, ale również dla Bielska-
    > Białej, bo jak wspomniał już ktoś wcześniej, oficjalny wariant przebiegu
    > wydłuża znacznie drogę z BB do Katowic i taki przebieg sprawia, ze droga jest
    > mało przydatna dla ruchu lokalnego, bo przebiega przez rzadziej zamieszkane
    > tereny i najważniejsze (wspomniane już powyżej): koszt budowy nowej drogi
    > znacznie przesuwa rozpoczęcie inwestycji w czasie :(.

    Tu też się zgodzę. Powtórzę jeszcze raz - to rozwiązanie jest tańsze, szybsze i
    bardziej przydatne dla mieszkańców płd miast woj Śląskiego. Łatwiej byłoby
    zdobyć środki unijne. Zwłaszcza, że na nową S1 możemy czekać conajmniej 10-15
    lat, a zmodernizowanie DK1 zajęłoby góra rok czy dwa.

  • Gość: Radek IP: 82.160.40.* 16.02.05, 11:35
    > ruch wewnątrzny ma większe znaczenie niż ruch międzynarodowy, wystarczy tylko
    > porównać ruch na DK1/86 bb-katowice i na S1 tychy-siewierz

    Przebieg S1 bokiem aglomeracji Katowickiej nie jest przypadkowy . Patrzac na
    ciagle wzrastajacy ruch samochodowy trzeba stworzyc obwodnice tej czesci slaska .
    Jezeli DK 1 prowadzila by przez Katowice sosnowiec itd za kilka lat okazalo by
    sie ze przez slask w godzinach szczytu trzeba by jechac 1.5 do 2 godzin . Ten
    sam blad kiedys popelnili niemcy prowadzac swoja A1/A2 przez prawie ze centrum
    zaglebia ruhr . Dzieki temu teraz w godzinach szczytu pojawiaja sie gigantyczne
    korki . S1 bedzie wiec baypasem omijajacym najwieksze skupiska ludzi. I raczej
    nie bedzie sluzyla w komunikacjii Bielsko - Katowice . Co ciekawe w Programie
    Szybki Start Unii europejskiej sprawa najwyzszego priorytetu jest linia kolejowa
    Gdansk Warszawa Brno/Zilina. Bedzie to glownie modernizacja istniejacych linii
    ale czasciowo tez zupelnie nowa . I wlasnie od miejsowosci Psary kolo
    Czestochowy do okolic Bielska prawie ze rownolegle ma przebiegac linia kolejowa
    . To rowniez mniej optymistyczny wariant dla komunikacji miedzy Katowicami a
    Bielskiem . Gdyby zmodernizowano Linie Katowice BB pociagiem bylo by szybciej
    niz samochodem . Czasy w okolicy 30 minut .a tak to bedziemy mieli do 2012 -
    2015 niespelna 2 h do Wawy :-)

    Radek

    Radek
  • wikin 16.02.05, 14:46
    Gość portalu: Radek napisał(a):

    > Przebieg S1 bokiem aglomeracji Katowickiej nie jest przypadkowy . Patrzac na
    > ciagle wzrastajacy ruch samochodowy trzeba stworzyc obwodnice tej czesci
    slaska
    > Jezeli DK 1 prowadzila by przez Katowice sosnowiec itd za kilka lat okazalo by
    > sie ze przez slask w godzinach szczytu trzeba by jechac 1.5 do 2 godzin . Ten
    > sam blad kiedys popelnili niemcy prowadzac swoja A1/A2 przez prawie ze centrum
    > zaglebia ruhr . Dzieki temu teraz w godzinach szczytu pojawiaja sie
    gigantyczne
    > korki . S1 bedzie wiec baypasem omijajacym najwieksze skupiska ludzi. I raczej
    > nie bedzie sluzyla w komunikacjii Bielsko - Katowice .

    do wymijania sosnowca i katowic służy i służyć będzie odcinek tychy-siewierz
    pozostanie i nikt go nie zamierza przenosić
  • 1976_darek 16.02.05, 15:59
    Gość portalu: Radek napisał(a):

    > Przebieg S1 bokiem aglomeracji Katowickiej nie jest przypadkowy . Patrzac na
    > ciagle wzrastajacy ruch samochodowy trzeba stworzyc obwodnice tej czesci
    > slaska
    > Jezeli DK 1 prowadzila by przez Katowice sosnowiec itd za kilka lat okazalo by
    > sie ze przez slask w godzinach szczytu trzeba by jechac 1.5 do 2 godzin . Ten
    > sam blad kiedys popelnili niemcy prowadzac swoja A1/A2 przez prawie ze centrum
    > zaglebia ruhr . Dzieki temu teraz w godzinach szczytu pojawiaja sie
    > gigantyczne korki . S1 bedzie wiec baypasem omijajacym najwieksze skupiska
    > ludzi.

    Ale S-1/DK1 jako baypas omijający środkową i wschodnią część konurbacji
    katowickiej juz istnieje od 1983 roku (Tychy - Siewierz). Na południe od Tychów
    nie ma potrzeby budowania drogi S-1 nowym wschodnim śladem, bo jest tam
    zdecydowanie mniejszy ruch niż gdyby droga przebiegała przez środek K-c czy S-
    ca. Korków raczej by tam jeszcze długo nie było, gdyby zbudowano na niej
    bezkolizyjne węzły i zdjęto większość ograniczeń prędkości...

    A gdy przyjmiemy obecne rozwiązanie, to z roku na rok DK1 "wzbogaci się" o
    kolejne kolizyjne skrzyżowania ze światłami i przed rokiem 2013, gdy ma się
    dopiero rozpoczynać inwestycja S-1 (Mysłowice - Bielsko), obecna DK1 bedzie w
    godzinach szczytu totalnie zatkana, przez co jazda nią z/do pracy pomiędzy BB a
    K-cami, czy BB a Tychami itd. stanie się koszmarem :(. A gdyby zdecydować się
    na S-1 śladem zbliżonym do obecnej "jedynki", to pewnie o wiele wcześniej
    jeździłoby się przyjemniej.

    A druga sprawa: jeśli okazałoby się, że z czasem S-1 przez Tychy i Pszczynę by
    się zatkała (myślę, że nie za szybko by się to stało, gdyby była bezkolizyjna i
    gdyby uzupełniał ją odcinek A-1), to wtedy można pomyśleć o baypasie, w postaci
    kolejnej drogi. Jeśli teraz pogodzimy się z nowym przebiegiem na wschód od
    Tychów i Pszczyny, który powstanie dopiero po 2013 roku!!!, to nigdy nie uda
    się doprowadzić obecnej "jedynki" do zadowalajacego stanu, bo nie uda się na to
    wyciągnąć środków :( - droga ta już od dziś traktowana będzie jako drugorzędna
    (ze względu na plany powstania za wiele, wiele lat S-1 innym torem). A my
    będziemy z roku na rok stać w coraz dłuższych korkach na płaskich
    skrzyżowaniach ze światłami :(.

    Martwi mnie trochę postawa pana radnego Józefa (czy to na serio radny, czy
    tylko się tak podpisuje?), który twierdzi, że punktu widzenia miasta dalszy
    przebieg obwodnicy ma drugorzędne znaczenia. Wydaje mi się, że to bardzo
    asekuracyjna postawa - w końcu w dzisiejszych czasach coraz częściej trzeba
    dojeżdżać do pracy do innego miasta. Czy miastu nie powinno zależeć na tym, aby
    ludzi, którzy zmuszeni są do pracy poza Bielskiem mieli dobry dojazd? Jeśli
    dojazd np. do K-c bedzie im zajmował zbyt dużo czasu, to w końcu wyprowadzą się
    z Bielska...
  • Gość: radny józef IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.02.05, 10:37
    na serio radny - józef heczko. mówiąc że ma drugorzędne znaczenie nie mówię, że
    nie ma w ogóle znaczenia. zastanawiałem się jednak czy miasto jest władne do
    podejmowania działań związanych z przebiegiem drogi poza jej granicami a tym
    bardziej do podejmowania decyzji w tej materii. przyznam, że nie moge w sposób
    autorytatywny wypowiadać się w tej sprawie. odsyłam do mzd oraz do prezydenta
    juszczyka, odpowiedzialnego za drogi w naszym mieście. sugeruję także
    przesłanie mi na moją skrzynkę jozef.heczko@stones.pl lub jheczko@um.bielsko.pl
    (to powinno uwiarygodnić że jestem radnym) konkretnych propozycji oraz uwag
    które przekaże do prezydenta z prośbą o wyjaśnienia. bedzie szybciej i nie
    zleją tematu.
    józef heczko
  • wikin 21.02.05, 09:24
    Gość portalu: radny józef napisał(a):

    > na serio radny - józef heczko. mówiąc że ma drugorzędne znaczenie nie mówię,
    że
    > nie ma w ogóle znaczenia. zastanawiałem się jednak czy miasto jest władne do
    > podejmowania działań związanych z przebiegiem drogi poza jej granicami a tym
    > bardziej do podejmowania decyzji w tej materii.

    oczywiście że nie jest władne, ale lobbing największych miast woj.śląskiego
    (przy założeniu że uznają, że i dla nich jest to korzystne, co wydaje się dość
    prawdopodobne) i władz województwa śląskiego pozwoliłby zawracać rzeki, a co
    dopiero zmieniać nieznaczenie przebieg dróg

    przyznam, że nie moge w sposób
    > autorytatywny wypowiadać się w tej sprawie.

    ja też, ale ja nie mówię o wypowiadaniu się, tylko o skierowaniu sprawy do
    zbadania odpowiednim służbom

    odsyłam do mzd oraz do prezydenta
    > juszczyka, odpowiedzialnego za drogi w naszym mieście.

    tylko po co się pan tu zagląda oficjalnie jako radny na tę listę, kreując się
    na łącznika między władzą a ludem tego forum
    skoro pan nie chce słuchać wyborców, a tylko obwieszczać nowe wspaniałe pomysły
    rady dla podwładnych

    sugeruję także
    > przesłanie mi na moją skrzynkę jozef.heczko@stones.pl lub
    jheczko@um.bielsko.pl
    >
    > (to powinno uwiarygodnić że jestem radnym) konkretnych propozycji oraz uwag
    > które przekaże do prezydenta z prośbą o wyjaśnienia. bedzie szybciej i nie
    > zleją tematu.
    > józef heczko

    myślę, że tworzenie konkretnych propozycji i zgłaszanie inicjatyw to już pana
    zadanie
  • mcmaxim 17.02.05, 23:53
    powinni dojezdzac pociagiem jezdzacym do katowic co 30 minut, i jadacym 30 minut.

    --
    :: mcmaxim of the dark hell ::
    :: mcmaxim@//nospam//boo.pl ::
    :: www.tramwaje.bielskie.pl ::
    :: > burakom mowimy "NIE" < ::
  • wikin 19.02.05, 09:24
    > powinni dojezdzac pociagiem jezdzacym do katowic co 30 minut, i jadacym 30
    minu
    > t.

    a niby jak zamierzasz zmusić wszystkich do przesiadania się do pociągów ?
    szybka kolej jak najbardziej powinna być, ale nigdy nie zastąpi ona porządnej
    drogi bb-GOP
    nie mówimy też tylko o dojeździe do centrum katowic, ale do całego GOP, gdzie
    budowa sprawnej komunikacji szynowej potrwa latami,
    w porównaniu z tym dwa lat przebudowy DK1 to niewiele
  • wikin 19.02.05, 09:25
    > nie mówimy też tylko o dojeździe do centrum katowic, ale do całego GOP, gdzie
    > budowa sprawnej komunikacji szynowej potrwa latami,

    wogóle sprawnej komunikacji publicznej, a nie tylko szynowej
  • Gość: radny józef IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.02.05, 12:26
    dla mnie znaczenie tej drogi nabiera zasadniczeg sensu w wodniesieniu do
    rowiązań komunikacyjnych samego miasta. obwodnica s1 jest jak najbardzie
    potrzebna miastu natomiast z punktu widzenia miasta dalszy jej przebieg ma
    drugorzędne znaczenia i chyba miasto nie ma zbyt dużo do gadania w tej materii
    józef heczko
  • Gość: Radek IP: *.kolnet.com.pl 16.02.05, 13:48

    > dla mnie znaczenie tej drogi nabiera zasadniczeg sensu w wodniesieniu do
    > rowiązań komunikacyjnych samego miasta. obwodnica s1 jest jak najbardzie
    > potrzebna miastu natomiast z punktu widzenia miasta dalszy jej przebieg ma
    > drugorzędne znaczenia i chyba miasto nie ma zbyt dużo do gadania w tej materii
    > józef heczko

    Tak troche off topic . Czy Urzad miasta jakkolwiek interesuje sie przebiegiem
    linii kolejowec E-65/EC/65 . Przypomne jeszcvze raz ze jes to jedna z
    najbardziej priorytetowych inwestycje wykazanych w programie szybki start .
    Moge nawet podac numer dyrektywy UE : "Projekty priorytetowe według Decyzji
    884/2004/WE projekt nr 23: oś Gdańsk - Warszawa - Brno - Bratysława - Wiedeń
    (Gdańsk - Katowice do 2015, Katowice - Breclav, Katowice - Zilina - Nove Mesto
    nad Vahom do 2010)" i link do dokumentu na ten temat: www.mi.gov.pl/prezentacje/
    jednostki/9/dokumenty/05.massel-kolej.ppt .

    Jestem ciekaw czy urzad miasta Bielsko Biala zainteresowal sie wogole ta
    tematyka i czy w swietle faktu ze sprawa ma tak wysoki priorytet ma zamiar sie
    zainteresowac . Pragne zauwarzyc ze projekt ten moze byc rownie wielka szansa
    rozwoju gospodarczego jak i turystycznego regionu co drogi S1/s69

    Pozdrawiam Radek
  • Gość: mari IP: *.bielsko.dialog.net.pl 16.02.05, 17:21
    Przecież wiadomo,że Rada Miasta Bielsko-Biała nie interesuje sie takimi
    sprawami!Dla nich najważniejsze są związki partnerskie , abortcja itp.
    Rozwój miasta i całego naszego regionu jest mniej ważny.
  • Gość: radny józef IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.02.05, 10:39
    a zapomniałaś dodać a u was biją murzynów.
  • Gość: Radek IP: *.kolnet.com.pl 17.02.05, 11:28
    Gość portalu: radny józef napisał(a):

    > a zapomniałaś dodać a u was biją murzynów.

    Dziwna ta dygresja tym bardziej ze faktycznie uchlil sie Pan od odpowiedzi na
    moje pytanie . I jestem ciekawy czy temat jes dla pana malo zazny czy moze
    niewygodny ???

    Radek
  • Gość: radny józef IP: 195.116.105.* 17.02.05, 13:17
    panie Radku- dydresja była skierowana do wypowiedzi marii. panu odpowiedziałem
    powyżej i zaproponowałem wspólne zajęcie się tą sprawą, cytuję:na serio radny -
    józef heczko. mówiąc że ma drugorzędne znaczenie nie mówię, że
    nie ma w ogóle znaczenia. zastanawiałem się jednak czy miasto jest władne do
    podejmowania działań związanych z przebiegiem drogi poza jej granicami a tym
    bardziej do podejmowania decyzji w tej materii. przyznam, że nie moge w sposób
    autorytatywny wypowiadać się w tej sprawie. odsyłam do mzd oraz do prezydenta
    juszczyka, odpowiedzialnego za drogi w naszym mieście. sugeruję także
    przesłanie mi na moją skrzynkę jozef.heczko@stones.pl lub jheczko@um.bielsko.pl
    (to powinno uwiarygodnić że jestem radnym) konkretnych propozycji oraz uwag
    które przekaże do prezydenta z prośbą o wyjaśnienia. bedzie szybciej i nie
    zleją tematu.
    józef heczko
    albo ja nie zrozumiałem pana wypowiedzi albo pan nie zrozumiał mojej intencji.
    w każdym razie proszę o kontakt bezpośredni w tej sprawie na mojego maila,
    ponieważ jak słusznie zauważył pamiętliwy wprowadzanie coraz to nowych wątków
    (patrz maria) powoduje, że coraz trudniej uchwycić mi sens i sedno problemu.
    pozdrawiam
  • mcmaxim 17.02.05, 23:56
    Jozek, pomylily ci sie osoby ;-) Radek, to inna osoba niz 1976_darek :-) Radek pytal o linie kolejowa, nie o droge.

    --
    :: mcmaxim of the dark hell ::
    :: mcmaxim@//nospam//boo.pl ::
    :: www.tramwaje.bielskie.pl ::
    :: > burakom mowimy "NIE" < ::
  • Gość: radny józef IP: 195.116.105.* 17.02.05, 13:21
    Panie Radku zapomniałem dodać, że nie ma dla mnie niewygodnych tematów, są
    tylko sprawy, które czuję dobrze i dobrze znam i są sprawy w których niewiele
    mam dompowiedzenia, ale ten temat jak każdy inny gotów zgłębić w myśl zasady
    kto pyta nie błądzi.
    jesze raz :)
  • Gość: radny józef IP: 195.116.105.* 17.02.05, 13:22
    Panie Radku zapomniałem dodać, że nie ma dla mnie niewygodnych tematów, są
    tylko sprawy, które czuję dobrze i dobrze znam i są sprawy w których niewiele
    mam do powiedzenia, ale ten temat jak każdy inny gotów jestem zgłębić w myśl
    zasady kto pyta nie błądzi.
    jesze raz :)
  • wikin 16.02.05, 17:41
    że powtórzę odpowiedź i w tym temacie

    > dla mnie znaczenie tej drogi nabiera zasadniczeg sensu w odniesieniu do
    > rowiązań komunikacyjnych samego miasta. droga s1 jako obwodnica jest jak
    > najbardziej potrzebna miastu. natomiast z punktu widzenia miasta dalszy jej
    > przebieg ma drugorzędne znaczenia

    no owszem, bo jak powstanie lotnisko, to wszyscy bedziemy latać samolotami do
    katowic, więc przebieg najważniejszego dla miasta szlaku komunikacyjnego nie ma
    znaczenia

    i chyba miasto nie ma zbyt dużo do gadania w
    > tej materii,

    tak jak miasto nie ma zbyt dużo do gadania w sprawie związków partnerskich
    itp., a jednak zabiera głos
  • wikin 16.02.05, 17:57
    i dodam, że
    przyjmę argumenty merytoryczne, że są różne przeszkody stojące na powstaniu
    takiej własnie lub koszty zbyt wielkie,
    ale nie zbywanie, bo choć to droga poza obszarem administrowania bielskiej RM,
    to jednak dotyczy bardzo wielu bielszczan
    miasto moze wiele zrobić, choćby skierować do miast GOP (dla nich to też
    korzystne rozwiązanie) i władz wojewódzkich propozycję wystąpienia z taką
    własnie inicjatywą,
    a nie od dziś wiadomo, że lobbing takich miast jak katowice, gliwice czy tychy
    + wsparcie władz województwa śląskiego = sukces
  • 1976_darek 16.02.05, 18:20
    wikin napisał:

    > i dodam, że
    > przyjmę argumenty merytoryczne, że są różne przeszkody stojące na powstaniu
    > takiej własnie lub koszty zbyt wielkie,
    > ale nie zbywanie, bo choć to droga poza obszarem administrowania bielskiej
    > RM, to jednak dotyczy bardzo wielu bielszczan
    > miasto moze wiele zrobić, choćby skierować do miast GOP (dla nich to też
    > korzystne rozwiązanie) i władz wojewódzkich propozycję wystąpienia z taką
    > własnie inicjatywą,
    > a nie od dziś wiadomo, że lobbing takich miast jak katowice, gliwice czy
    > tychy + wsparcie władz województwa śląskiego = sukces

    Zgadzam się z Tobą w 100%. W końcu (jak juz wcześniej wspominałem) silne
    naciski ze strony władz Łodzi spowodowały zmianę lokalizacji przyszłej trasy
    S-8 oraz przyspieszenie prac z nia związanych - silny lobbing poparty dobrymi
    argumentami to podstawa sukcesu. Jest tylko problem, jak zainteresować tym
    władze naszych miast (?)

    Moje zdanie w sprawie przebiegu S-1 zawarłem kilka postów wyzej, czyli tu:
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=53&w=20520181&a=20669320Pozdrawiam,
    Darek
  • rad81 16.02.05, 19:02
    to tak dla jasności pełnej..
    z uwagą sledze ten bardzo ciekawy wątek, wszysyc macie racje.. do 2013 r kawał
    czasu, konieczność przebudowy 1 jest praktycznie na juz.. do roku 2013 mozna by
    odpowiednio zmoderniozwać 1 tak by zapewniała w maire dobry i szbki dojazd bo
    wiadomo ze z roku na rok ten krótki odcinek czasowo bedzie sie stale wydłuzał
  • Gość: sylwo2 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.02.05, 11:52
    najgorszy jest odcinek od komorowic do pszczyny.. wypadaloby cos tam zmienic i
    to jak najszybciej bo jak na razie to co kawalek mamy swiatla i na kazdych
    trzeba sie zatrzymac. to jest okropne, szczegolnie dla tych ktorzy jezdza
    codziennie rano tamtedy do pracy... brrr
  • Gość: Radek IP: *.kolnet.com.pl 17.02.05, 12:24
    Ja nie mam nic wspolnego z rad81 nawet rok urodzenia inny 79 .

    Radek
  • Gość: rad81 IP: 80.51.254.* 19.02.05, 16:11
    ano dokładnie..

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka