Dodaj do ulubionych

Katastrofa Fokkera 50 Kish Air

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.02.04, 00:28
Kish Airlines powstały w grudniu 1989 i jako pierwsza prywatna linia lotnicza
w Iranie otrzymała w 1990 Certyfikat Operatora. Początkowo wykorzystywała
leasingowane z Balkanu Tu-134 i An-24, a później pożyczone z Rosji Tu-154 i
Jaki-42. W 1992 słaba kondycja finansowa omal nie doprowadziła do bankructwa
firmy, jednak siedem lat później Kish był w stanie zakupić własne samoloty
(Tu-154M).

W ostatnim okresie Kish Air dysponował czterema Tu-154M i czterema Fokkerami
50, wykonując krajowe rejsy z Kish do Teheranu, Shirazu, Abadanu, Eshafanu,
Mashadu, oraz z Teheranu do Khorramabadu, Shahrekordu i Mashadu. Zagraniczne
połączenia linii wykonywane były na trasach do Dubaju i Syrii, Larnaki i
Ankary.

10 lutego Fokker 50 linii (EP-LCA) wykonywał lot z wyspy Kish na lotnisko
Sharjah. Na pokładzie znajdowało się 40 pasażerów i 6 członków załogi.
Podczas próby awaryjnego podejścia do lądowania samolot rozbił się 3 km od
pasa lotniska. Katastrofę przeżyły trzy osoby, w stanie ciężkim znajdują się
w szpitalu.

Fokker 50, który uległ katastrofie (nr fabr. 20273) oblatany został 25
stycznia 1993. Dziewięć miesięcy później trafił do Lufthansa Cityline. Od 12
grudnia 1996 leasingowany był przez Air Nostrum, gdzie latał ze znakami EC-
GKU. Wraz z decyzją hiszpańskiego przewoźnika o wycofaniu z eksploatacji
własnych F50, samolot trafił w marcu 2002 do linii Kish Air gdzie otrzymał
znaki EP-LCA.
Był to drugi samolot tego typu we flocie irańskiego przewoźnika; pierwszy F50
trafił do linii w 2001.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Maciek IP: *.205.186.195.dial.bluewin.ch 19.02.04, 00:33
    Przyzwoitosc wymaga podawania zrodla cytowanych tekstow...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka