Dodaj do ulubionych

Budowlany odlot na Okęciu

20.02.04, 01:37
20.02.2004 r. ŻW

Na lotnisko Okęcie szybką kolejką i alejami

Osiemset milionów, i to z państwowej kasy, dostała Warszawa na budowę, jakiej
w naszym mieście dawno nie było. Powstanie wygodna linia kolejowa z centrum
na Okęcie, estakada i 18 kilometrów nowoczesnych dróg. Wszystko w trzy lata.

Seria dużych inwestycji komunikacyjnych czeka Warszawę w trzech najbliższych
latach. 800 mln zł - tyle pochłonie budowa dwóch drogowych, alternatywnych do
Żwirki i Wigury, dojazdów na lotnisko, a także połączenie linią kolejową
Okęcia z centrum stolicy.

Olbrzymią większość wydatków, właściwie całość, poniesie rząd. Resort
infrastruktury sfinansuje budowę szybkiego połączenia kolejowego między
Okęciem i Dworcem Śródmieście. Kolej będzie zatrzymywać się na specjalnie
zbudowanej stacji pod rozbudowywanym terminalem na lotnisku. Według zapewnień
ministra Marka Pola szybkimi pociągami dojedziemy z Okęcia do centrum stolicy
pod koniec 2006 roku. Przebudowany będzie fragment drogi ekspresowej od węzła
Międzynarodowy Port Lotniczy (między obecnym terminalem na Okęciu i ul.
Puławską) do ul. Poleczki, odcinek ul. Poleczki od ul. Osmańskiej do ul.
Wirażowej (razem z wiaduktem nad linią kolejową i drogą ekspresową) oraz ok.
1,3-kilometrowy odcinek ul. Wirażowej od Poleczki do węzła Międzynarodowy
Port Lotniczy (szczegóły obok na infografice). Wszystkie te inwestycje będą
gotowe pod koniec 2006 roku.

Rok później powstanie nowa droga między ul. Marynarską i węzłem MPL, fragment
drogi między węzłem Lotnisko (na południowy wschód od portu lotniczego) i ul.
Poleczki, oraz odcinek drogi ekspresowej między Konotopą w Ursusie (w 2008
roku dojdzie tu autostrada A2), węzłem Lotnisko i Puławską (szczegóły obok).
Łącznie do końca 2007 roku stolicy przybędzie 18 km dróg doskonałej jakości i
jedna nowoczesna estakada, wygodna linia kolejowa i zabezpieczenia
dźwiękochłonne wzdłuż nowych tras. Porozumienie w tej sprawie podpisali
minister infrastruktury Marek Pol i prezydent Warszawy Lech Kaczyński.

- To tłusty czwartek dla Warszawy - przekonywał Pol. - To tłusty czwartek dla
całej Polski. Bo wszystkim, którzy korzystają z centralnego lotniska, będzie
łatwiej się do niego dostać - dodał Kaczyński. Wciąż jednak nie ma
porozumienia w sprawie przedłużenia autostrady A2 przez Ursynów. Rząd chce je
zbudować przez południe stolicy, Kaczyński na razie się na to nie zgadza.

Obserwuj wątek

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka