Dodaj do ulubionych

Koniec A380?

02.01.18, 11:58
To było do przewidzenia. Kolejna klapa Europy po Concorde. Arcydzieło konstruktorskie i niewypał biznesowy. Kiedy pracowano nad A380 zastanawiało mnie dlaczego Amerykaniem mający najpotężniejszy na świecie przebysł lotnioczych najzwyczajniej olewają budowę następcy B747? Odpowiedź jest prosta. Zauważyli po prostu nową koncepcję lotnictwa pasażerskiego. Loty bezpośrednie. Pasażerowie nie przepadają za licznymi przesiadkami i wolą prosto do celu jednym samolotem, Zaowocowało to Dreamlinerem. Zamiast np: Warszawa-Frankfurt- N. York - Los Angeles wolą bezpośrednio Warszawa-LA. Do tego 747, czy 380 są za duże i pełne obłożenie jest niemożliwe. 787 jest mniejszy i wystarczający. Potrzebny jest za to duży zasięg i mniejsze zuzycie paliwa, aby wyjśc na swoje. I to jest cała tajemnica kleski A 380. Polityka "zastaw się a postaw się" to efekt kompleksów europejskich wobec USA. I tak w historii lotnictwa pasażerskiego tylko 2 samoloty miały największe znaczenie. Dwa kamienie milowe lotnistwa. DC3 i B747. Obydwa dokonały rewolucji. Reszta to tylko tło.
M.


Edytor zaawansowany
  • jetlag1 28.01.18, 23:50
    A 707?

    --
    " The World is a book, and those who do not travel read only one page."
  • mariner4 05.02.18, 06:54
    Był jednym z wielu. DC3 i 747 dokonały przewrotu w lotach pasażerskich. DC3 jeszcze latają.
    M.

    --
    "Gdyby idiota wiedział, że jest idiotą, to automatycznie przestałby być idiotą"
    Stefan Kisielewski - Kisiel

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.