jaka jest minimalna prędkość startowa samolotu Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • tzn taka żeby samolot oderwał się od ziemi i jaka minimalna żeby utrzymał się
    w powietrzu np przy lądowaniu i za szybko nie spadł???
    • jaki samolot? Jak wypeniony ladunkiem? Przy jakiej pogodzie? Temperaturze
      powietrza? To wszystko odgrywa role. Taka szybkosc moze byc od 60 km/godz dla
      malych samolotow do 270 km/ godz dla ciezko obladowanego Boeinga 747.
      • Gość: Michal IP: *.manc.adsl.virgin.net 07.09.05, 14:26
        Concorde potrzebował 400 km/h
      • Gość: ciekwy IP: *.icpnet.pl 07.09.05, 18:06
        no dla samolotu pasażerskiego nie mniejszego niż ATR 72 (generalnie chodziło mi
        o najniższą prędkość minimalną dla statku powietrznego) (z tymi 60 km/h to mi
        sie troche nie chce wierzyć - niejeden samochód jeździ o wiele szybciej a jakoś
        trzyma się ziemi)
        • No to uwierz w te 60km/h. Poczciwa Wilga potrzebuje niewiele więcej, a nie jest
          najlżejsza, więc jak samolot ma małą masę i dużą powierzchnię skrzydeł to czemu
          nie.. Weź też pod uwagę, że nie należy porównywać samolotów do samochodów i
          innych pojazdów bo to nie ma najmniejszego sensu.

          Co do minimalnych prędkości to wszystko zależy od tylu czynników, że trudno tak
          o powiedzieć jaka jest minimalna prędkość. Najlepiej samemu poszukać w necie,
          wejść na strony producentów itp.

        • Gość: jast IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 07.09.05, 19:01
          > niejeden samochód jeździ o wiele szybciej a jakoś
          > trzyma się ziemi

          Trzyma sie ziemi bo nie ma skrzydel i jest stosunkowo ciezki.
        • Gość portalu: ciekwy napisał(a):

          > no dla samolotu pasażerskiego nie mniejszego niż ATR 72 (generalnie chodziło
          > mi o najniższą prędkość minimalną dla statku powietrznego)

          Statkiem powietrznym jest zrowno paralotnia, jak i C-5 Galaxy.

          > (z tymi 60 km/h to mi
          > sie troche nie chce wierzyć - niejeden samochód jeździ o wiele szybciej a
          > jakoś trzyma się ziemi)

          Pytanie jest nieprecyzyjne zarowno co do samego typu pojazdu, jak i pytanej
          predkosci. Przepisowa predkosc startu to rotation speed, ale dany samolot jest w
          stanie uniesc sie w powietrze ponizej tej wartosci. Szczegolnie w dobrych
          warunkach (mala masa startowa i niska temperatura powietrza).

          Ale jak juz leci, to moze wolniej - az do predkosci przeciagniecia. Ta rowniez
          nie jest stala, lecz zalezy od konfiguracji (klapy, podwozie) i aktualnej masy
          pojazdu. Ponizej predkosci przeciagniecia samolot nie leci, lecz spada.

          Przykladowo dla Cessny 152 predkosc startu to 45..50 w., a predkosc
          przeciagniecia przy maksymalnej masie i pelnych klapach 35 w.

          Z kolei dla duzych samolotow komunikcyjnych rotation speed lezy w okolicach
          150..170 w., a stall speed w okolicach 100 w. Dla szybkich samolotow mysliwskich
          jeszcze wyzej.

          Wieksza masa pojazdu, przeciazenia wywolane manewrami, oblodzenie, muchy na
          krawedzi natarcia albo wysoka temperatura powietrza podwyzszaja te wartosci.

          1 w. = 1,852 km/h


          MfG

          C.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.