Dodaj do ulubionych

jaka jest minimalna prędkość startowa samolotu

IP: *.icpnet.pl 07.09.05, 07:08
tzn taka żeby samolot oderwał się od ziemi i jaka minimalna żeby utrzymał się
w powietrzu np przy lądowaniu i za szybko nie spadł???
Edytor zaawansowany
  • 07.09.05, 07:30
    jaki samolot? Jak wypeniony ladunkiem? Przy jakiej pogodzie? Temperaturze
    powietrza? To wszystko odgrywa role. Taka szybkosc moze byc od 60 km/godz dla
    malych samolotow do 270 km/ godz dla ciezko obladowanego Boeinga 747.
  • Gość: Michal IP: *.manc.adsl.virgin.net 07.09.05, 14:26
    Concorde potrzebował 400 km/h
  • 07.09.05, 22:38

    > Concorde potrzebował 400 km/h

    dla scislosci 360 km/h
  • Gość: Michal IP: *.manc.adsl.virgin.net 11.09.05, 09:22
    No to po najniższej linii oporu proponuję wejść na googla i wpisać "concorde
    take off speed", 250 MPH
  • Gość: ciekwy IP: *.icpnet.pl 07.09.05, 18:06
    no dla samolotu pasażerskiego nie mniejszego niż ATR 72 (generalnie chodziło mi
    o najniższą prędkość minimalną dla statku powietrznego) (z tymi 60 km/h to mi
    sie troche nie chce wierzyć - niejeden samochód jeździ o wiele szybciej a jakoś
    trzyma się ziemi)
  • 07.09.05, 18:17
    No to uwierz w te 60km/h. Poczciwa Wilga potrzebuje niewiele więcej, a nie jest
    najlżejsza, więc jak samolot ma małą masę i dużą powierzchnię skrzydeł to czemu
    nie.. Weź też pod uwagę, że nie należy porównywać samolotów do samochodów i
    innych pojazdów bo to nie ma najmniejszego sensu.

    Co do minimalnych prędkości to wszystko zależy od tylu czynników, że trudno tak
    o powiedzieć jaka jest minimalna prędkość. Najlepiej samemu poszukać w necie,
    wejść na strony producentów itp.

  • Gość: jast IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 07.09.05, 19:01
    > niejeden samochód jeździ o wiele szybciej a jakoś
    > trzyma się ziemi

    Trzyma sie ziemi bo nie ma skrzydel i jest stosunkowo ciezki.
  • Gość: gosc IP: *.aster.pl / *.aster.pl 07.09.05, 19:25
    Poza tym wlasnie po to jest projektowany w odpowiedni sposob, zeby tej ziemi
    sie trzymal... :-)
  • 07.09.05, 20:16
    Gość portalu: ciekwy napisał(a):

    > no dla samolotu pasażerskiego nie mniejszego niż ATR 72 (generalnie chodziło
    > mi o najniższą prędkość minimalną dla statku powietrznego)

    Statkiem powietrznym jest zrowno paralotnia, jak i C-5 Galaxy.

    > (z tymi 60 km/h to mi
    > sie troche nie chce wierzyć - niejeden samochód jeździ o wiele szybciej a
    > jakoś trzyma się ziemi)

    Pytanie jest nieprecyzyjne zarowno co do samego typu pojazdu, jak i pytanej
    predkosci. Przepisowa predkosc startu to rotation speed, ale dany samolot jest w
    stanie uniesc sie w powietrze ponizej tej wartosci. Szczegolnie w dobrych
    warunkach (mala masa startowa i niska temperatura powietrza).

    Ale jak juz leci, to moze wolniej - az do predkosci przeciagniecia. Ta rowniez
    nie jest stala, lecz zalezy od konfiguracji (klapy, podwozie) i aktualnej masy
    pojazdu. Ponizej predkosci przeciagniecia samolot nie leci, lecz spada.

    Przykladowo dla Cessny 152 predkosc startu to 45..50 w., a predkosc
    przeciagniecia przy maksymalnej masie i pelnych klapach 35 w.

    Z kolei dla duzych samolotow komunikcyjnych rotation speed lezy w okolicach
    150..170 w., a stall speed w okolicach 100 w. Dla szybkich samolotow mysliwskich
    jeszcze wyzej.

    Wieksza masa pojazdu, przeciazenia wywolane manewrami, oblodzenie, muchy na
    krawedzi natarcia albo wysoka temperatura powietrza podwyzszaja te wartosci.

    1 w. = 1,852 km/h


    MfG

    C.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.