Dodaj do ulubionych

Przepustnica?

IP: *.aster.pl / *.aster.pl 04.10.05, 11:23
Mam pytanie: dlaczego zawsze dwóch pilotów trzyma rękę na przepustnicy przy
starcie? I czy tylko przy starcie?
Edytor zaawansowany
  • 04.10.05, 14:41
    Hehehe, to musiałaś widzieć jak się za rączki trzymają ;P Bo normalnie to
    wystarczy jak jeden ją obsługuje :] Powiedz gdzie taką akcje widziałaś bo aż
    mnie to zaciekawiło :]

    Oczywiście nie tylko przy starcie macha się przepustnicą - zawsze gdy trzeba
    manualnie zmienić moc silników :)
  • Gość: Ania IP: *.aster.pl / *.aster.pl 04.10.05, 15:41
    Widziałam to w National Geographic:)
    Podobno zawsze tak robią;)
  • Gość: Yogibaboo IP: *.wilan.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 04.10.05, 19:14
    Dlatego, że pilot który ma w danym locie tzw. zmianę lecącą (flying pilot)
    steruje mocą i ustawia ją zgrubsza (zwiększa by zacząć start, bądź gwałtownie
    zmniejsza gdy chce ten start przerwać) a pilot tzw. nielecący (non-flying
    pilot) ustawia tę moc dokładnie, ponieważ pilot lecący musi się skoncentrować
    na tym co na zewnątrz, a nie na przyglądaniu się przyrządom. W co bardziej
    nowoczesnych samolotach, to dokładne ustawianie nie jest już potrzebne, bo robi
    to system zarządzający pracą silników tzw. FADEC, ale nawyk jak widać pozostał.

    Yogi
  • Gość: maciej IP: *.svenskaspel.se 05.10.05, 00:03
    do ktorego momentu pilot kieruje za pomoca przedniego podwozia a od ktorego juz
    tylko sterami? i czy jak kieruje przednim podwoziem to ma jakias kierownice?
  • Gość: jast IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 05.10.05, 09:21
    > do ktorego momentu pilot kieruje za pomoca przedniego podwozia a od ktorego
    juz tylko sterami?

    od szybkosci okolo 80 KTS (wezlow). Od tej szybkosc ster glowny (rudder)
    zaczyna byc efektywny.

    > i czy jak kieruje przednim podwoziem to ma jakias kierownice?

    TAK.
  • Gość: malkontent IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.10.05, 20:02
    A tu mnie zaskoczyłeś...
    O korbce i skręcanym kółku wiem rzecz jasna, ale tysiące razy widziałem samoloty
    używające steru kierunku podczas kołowania. Mysłałem, że już przy mniejszej
    prędkości jest skuteczny.
  • Gość: jast IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 05.10.05, 09:23
    > Mam pytanie: dlaczego zawsze dwóch pilotów trzyma rękę na przepustnicy przy
    > starcie? I czy tylko przy starcie?

    To zalezy od procedur w danej linii lotniczej. Np. piloci Virgin Atlantic tego
    nie robia a w Cathay Pacific tak. To wszytko zalezy od Glownego Pilota (Chief
    Pilot) jakie on chce reguly wprowadzic.
  • Gość: Ania IP: *.aster.pl / *.aster.pl 05.10.05, 11:20
    Bardzo dziękuję:)
    Już teraz będę wiedziała;)
  • 17.10.05, 16:16
    to stosuje sie nie wewszystkich liniach lotniczych.chodzi o to że w momencie
    startu dwaj piloci otwierają przepustnice równocześnie aby jeden z nich nie
    zepsuł startu.
  • 08.11.16, 08:43
    tak działa przepustnica zwrotna, muszą to robić razem.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.