Dodaj do ulubionych

Kanada boi sie duzych samolotow A380...

09.05.06, 16:20

news.yahoo.com/s/afp/20060508/wl_canada_afp/canadaaviationattacks_060508164901
OTTAWA (AFP) - Huge passenger aircraft such as the new Airbus A380 is one of
many new new security risks for Canada, say intelligence reports cited by a
Canadian newspaper.
ADVERTISEMENT

"The use of this and other planes will allow carriers to provide direct
service to Canada from non-traditional areas ... and locations that pose
additional security and criminality concerns," said one report on the A380,
quoted in the National Post.

The newspaper obtained the files through Canada's access to information laws.

The new 800-passenger Airbus A380 is expected to start commercial flights this
year.

The large number of people arriving on the flights threatens to overwhelm
security and inspection staff at Canada's airports, according to the documents.

The massive aircraft allow carriers to run more multi-stop "convoluted
routings" favored by people-smugglers, the report said.

Another brief raises concerns about increased flights to "niche markets" in
the Middle East, South Asia, South America and the Balkans.

Border security officials declined to comment.
Edytor zaawansowany
  • jot-23 09.05.06, 16:23
    lecialem ostatnio , haha pierwszy raz, kanadyjskim DHC Dash 8 ---> turbo prop!
    34 pasazerow... gdyby byla taka mozliwosc to bym latal tylko takimi
    samolotami... waladowanie /wyladowanie 30-tu paru osob zajmuje 5 minut...i
    lecisz! a komfort lotu taki sam.
    --
    pozdrawiam "cieplutko"!

    "The end of our empire, if end it should, does not frighten us"
  • cher.okee 09.05.06, 17:17
    jot-23 napisał:

    > lecialem ostatnio , haha pierwszy raz, kanadyjskim DHC Dash 8 ---> turbo pr
    > op!
    > 34 pasazerow... gdyby byla taka mozliwosc to bym latal tylko takimi
    > samolotami... waladowanie /wyladowanie 30-tu paru osob zajmuje 5 minut...i
    > lecisz! a komfort lotu taki sam.

    o tak, turbo prop za niezastapione, szczegolnie dla ruchu turystycznego.
    Z perspektywy czasu to jest z reguly najbardziej niezapomniane "przezycie",
    Najpierw wyganiaja na zewnatrz rain or shine i gonia po betonie do gniewnego
    stworka z ryczacymi silnikami, pozniej tylko jeszcze trzeba sie wdrapac po
    roztrzesionej stalowej drabince do malej klatki i wcisnac sie w siedzenie tak
    sprytnie skonstruowane, ze kolana czesciowa zaslaniaj uszy.
    Diabelski halas, trzesie, rozpedza sie jak maly fiatek, leci nisko i wolno,
    jednym slowem pionierska egzotyka kresow kanadyjskich i nietylko, i to wszystko
    w cenie jednego biletu!

    Nic dziwnego, ze Kanadyjczycy bronia sie jak moga przed produkowanym w
    niewlasciwym kraju i zupelnie pozbawionym heritage value brazylijskim Embraer

  • jot-23 09.05.06, 17:22
    hehe, jestes durniem. ale to twoj problem.
    --
    pozdrawiam "cieplutko"!

    "The end of our empire, if end it should, does not frighten us"
  • Gość: glider IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 09.05.06, 17:27
    Nie tyle boi sie, co dostrzega niedogodnosci i problemy zwiazane z
    wprowadzeniem tej latajacej stodoly. Gdy Amerykanie wprowadzali w latach 60tych
    jumbo, mialo to jakis sens w tamtych realiach. Powrot gigantomanii jaki
    zaproponowal Airbus w latach 90tych to juz jakis chory pomysl niewyleczonych
    kompleksow. Kazdy, kto ceni sobie komfort lotu jako calosci, unika wielkich
    samolotow. Latanie cala wiocha z dobytkiem, soltysem, psem i buda nie nalezy do
    przyjemnych. Jedynym sensownym miejscem dla 380 tki to kraje muzulmanskie, a
    zastosowanie w lotach do Mekki.
  • cher.okee 09.05.06, 18:08
    ale oni nie martwia sie komfort, gdyz to sprawa wyboru konsumenta, tylko
    martwia sie o problemy przy odprawie paszportowej, celnej, immigration, security
    i crime
    dlaczego? trudno powiedziec, wyglada to na pozbawione wiekszego sensu polityczne
    i biurokratyczne manewrowanie, gdyz wiekszosc argumentow podanych w artykule to
    wydumane red herrings

    Co za roznica jezeli przybysze przyleca dwoma mniejszymi samolotami?
    Dlaczego ktos mialby miec uprzedzenia w stosunku do pasazerow w zaleznosci od
    wielkosci samolotu jakim przylatuja?
    wystarczy zatrudnic dodatkowa obsluge lub zaplacic nadgodziny dla celnikow i
    immigration i cala sprawa rozwiazana
  • obywatelusa 09.05.06, 19:19
    >lecialem ostatnio , haha pierwszy raz, kanadyjskim DHC Dash 8 ---> turbo prop!
    >34 pasazerow... gdyby byla taka mozliwosc to bym latal tylko takimi
    >samolotami... waladowanie /wyladowanie 30-tu paru osob zajmuje 5 minut...i
    >lecisz! a komfort lotu taki sam.

    Dash-8 ktorym leciales zostal zaprojektowany pod koniec lat 70-tych i wszedl do
    produkcji w 1984!
    Jak leciales po Kanadzie lub z Kanady do USA to bylo Air Canada Jazz. Mowisz ze
    34 siedzenia to wersja DHC-8-102

    >o tak, turbo prop za niezastapione, szczegolnie dla ruchu turystycznego.
    Co to ma znaczyc? To zdanie jest zupelnie bez sensu...

    >Z perspektywy czasu to jest z reguly najbardziej niezapomniane "przezycie",
    >Najpierw wyganiaja na zewnatrz rain or shine i gonia po betonie do gniewnego
    >stworka z ryczacymi silnikami,

    Nikt Ciebie nie wpusci na plyte abys szedl/szla do samolotu z wlaczonymi
    silnikami. Jedyny silnik ktory moze byc wlaczony to Numer 1 od strony
    starboard. Od strony gdzie pasazerowie wchodza silnik jest ZAWSZE wylaczony.


    >Diabelski halas, trzesie, rozpedza sie jak maly fiatek, leci nisko i wolno,
    >jednym slowem pionierska egzotyka kresow kanadyjskich i nietylko, i to wszystko
    >w cenie jednego biletu!

    Leci nisko bo nie lata na duzych odleglosciach, te samoloty zostaly zbudowane
    do obslugi krotkich lotow regionalnych. Nie leci wolno tylko leci z ta sama
    predkoscia co inne samoloty na tych samych wysokosciach. Nie wiem czy wiesz,
    ale w powietrzu tez obowiazuje speed limit tak jak i na ziemi.

    >Nic dziwnego, ze Kanadyjczycy bronia sie jak moga przed produkowanym w
    >niewlasciwym kraju i zupelnie pozbawionym heritage value brazylijskim Embraer

    Tutaj pokazales/as ze nie masz wogole pojecia o czym piszesz. To jest tak jak
    ja bym robil review na temat mody lub kosmetykow, czyli o rzeczach o ktorych
    nie mam zielonego pojecia.

    Slyszales/as dzwony tylko nie wiesz w ktorym to kosciele dzwonia. Nie wiem po
    co wogole napisales/as o Embraer? Temat przeciez jest o Airbus A380. Embraer
    nie ma nic wspolnego z tym watkiem. Cos mi sie wydaje ze myslisz ze Airbusy sa
    produkowane przez Embraera w Brazyli.
    Tak Kanadyjczycy bronia sie przed Embraer z powodu ze to jest rywal ktory
    produkuje regionalne samoloty odrzutowe, o wiele wieksze i lepsze od
    Bombardier/Canadair produkowanych w Kanadzie. i nie mow o heritage value
    Embraera bo oni maja wieksza historie od firmy Airbus. Embraer powstal w 1960,
    a Airbus w 1974, czyli prawie 15 lat po Embraer. I do tego to sa calkowicie
    dwie rozne firmy. Embraer produkuje samoloty regionalne, a Airbus samoloty
    dalekozasiegowe, a od polowy lat 80-tych samoloty transkontynentalne (nie mylic
    z transatlantyckimi)
    Tutaj jest pokaz co potrafi zrobic wpelni skomputeryzowany Airbus A320. Video
    jest z pokazow lotniczych w Paryzu.
    69.57.136.18/moviestorage2/af320.mpg
    Jezeli tez link nie dziala prosze wejsc na www.airdisaster.com/movies/ i
    na tej stronie kliknac na 6 video od gory.

    Z drugiej strony (jezeli chodzi juz o Aibus A380-800), to Kanadyjczycy nie sa
    zadowoleni ze linie lotnicze z roznych krajow swiata beda uzywaly A380 do
    Montrealu, Toronto i Vancouver. Dlaczego? Pieprza jedno po drugim ze to dla
    bezpieczenstwa itd. A naprawde chodzi tutaj o wydanie grubych miliardow ktore
    musza wydac na modernizacje terminali i pasow startowych. Taki sam problem byl
    w USA. Lotniska w USA nieprzychylnie patrzyly sie na rozbudowe lotnisk ktore
    otrzymaja A380.
  • jot-23 09.05.06, 19:58
    obywatelusa napisał:


    > Dash-8 ktorym leciales zostal zaprojektowany pod koniec lat 70-tych i wszedl
    do
    >
    > produkcji w 1984!
    > Jak leciales po Kanadzie lub z Kanady do USA to bylo Air Canada Jazz. Mowisz
    ze
    >
    > 34 siedzenia to wersja DHC-8-102
    >

    to byl jeden z tych nowszych, z serii "q" robionych juz przez bombardiera, US
    Airways, z nowego jorku do burlington, vt (okolo 300 mil) na papierze lot trwa
    15 minut dluzej niz jetem, ale w praktyce tyle samo. 32-33in pitch, w aisle-u
    mozna spojonie stac wyprostowany, komfort lepszy niz w regionalnych embraerach,
    w ktorych czuje sie strasznie klaustrofobicznie.


    --
    pozdrawiam "cieplutko"!

    "The end of our empire, if end it should, does not frighten us"
  • cher.okee 09.05.06, 20:39
    jot-23 napisał:

    > obywatelusa napisał:
    >
    >
    > > Dash-8 ktorym leciales zostal zaprojektowany pod koniec lat 70-tych i wsz
    > edl
    > do
    > >
    > > produkcji w 1984!
    > > Jak leciales po Kanadzie lub z Kanady do USA to bylo Air Canada Jazz. Mow
    > isz
    > ze
    > >
    > > 34 siedzenia to wersja DHC-8-102
    > >
    >
    > to byl jeden z tych nowszych, z serii "q" robionych juz przez bombardiera, US
    > Airways, z nowego jorku do burlington, vt (okolo 300 mil) na papierze lot trwa
    > 15 minut dluzej niz jetem, ale w praktyce tyle samo. 32-33in pitch, w aisle-u
    > mozna spojonie stac wyprostowany, komfort lepszy niz w regionalnych embraerach,
    >
    > w ktorych czuje sie strasznie klaustrofobicznie.
    >
    >


    dziwne gdyz wg specs jest odwrotnie
    www.usairways.com/about/aircraft/dash83/index.htm
    www.usairways.com/about/aircraft/embraer170/index.htm
    skad to uczucie klaustrofobii?

    jezeli chodzi o cruising speed to nie ma nawet o czym gadac
    dash 8 q300 turbo prop 532km/h
    embraer 170 jet 875km/h
  • obywatelusa 09.05.06, 21:33
    >jezeli chodzi o cruising speed to nie ma nawet o czym gadac
    >dash 8 q300 turbo prop 532km/h
    >embraer 170 jet 875km/h

    Tak, tylko jak napisalem samoloty tez maja znaki drogowe tam w powietrzu. Np.
    wszystkie samoltoy (nie wazne czy odrzutowe czy smiglowe) gdy leca na wysokosci
    10 000 feet czyli jakies 3km nie moga leciec szybciej niz 250 mil/h.
  • Gość: gość IP: *.chello.pl 09.05.06, 22:27
    to żart jakiś z tymi prędkościami? czy ty tak naprawdę myślisz?
  • jot-23 09.05.06, 22:36
    heh... moze chodzi o limity predkosci w okreslonym promieniu wokol lotnisk,
    ponizej pewnego pulapu?
    --
    pozdrawiam "cieplutko"!

    "The end of our empire, if end it should, does not frighten us"
  • obywatelusa 09.05.06, 20:42
    >to byl jeden z tych nowszych, z serii "q" robionych juz przez bombardiera, US
    >Airways, z nowego jorku do burlington, vt (okolo 300 mil) na papierze lot trwa
    >15 minut dluzej niz jetem, ale w praktyce tyle samo. 32-33in pitch, w aisle-u
    >mozna spojonie stac wyprostowany, komfort lepszy niz w regionalnych
    >embraerach, w ktorych czuje sie strasznie klaustrofobicznie.

    To w takim razie leciales lot US Airways Express operowany przez Piedmont
    Airlines. Samolot mial Q (Q - quiet) czyli wyposazony w Hush Kit.
    Typ samolotu DHC-8-201Q. Ten samolot ma 37 miejsc.
    Jak masz date i numer lotu to moge Tobie podac numer rejestracyjny samolotu w
    ktorym leciales.

    Samoloty DHC-8 z Q przed numerem wersji Q300 i Q400 maja fabrycznie
    zainstalowany hush kit. Natomiast samoloty DHC-8 w ktorych Q jest na koncu
    numeru wersji mialy hush kit zainstalowany juz po oddaniu samolotu do uzytku
    lini lotniczej.

  • jersey.girl 10.05.06, 00:25
    Ja zrezygnowalam z lotu do USA liniami SAS, jak sie dowiedzialam, ze na trasie
    Kopenhaga leci sie DH Dash 8-400. Wolalam zaplacic wiecej za KLM i 737. Male
    samoloty i do tego turbosmiglowe mnie przerazaja ;). A najlepiej lata mi sie
    A340, chetnie wyprobuje A380 :).
    --
    There are 10 kinds of people in the world: those who understand binary code and
    those who don't.

    Studia za granicą
  • Gość: glider IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 10.05.06, 01:01
    A nie balas sie, ze Cie pajak wciagnie za obraz? ;o)
  • jersey.girl 10.05.06, 01:12
    Pajakow sie nie boje, tyle, ze ich nie lubie. Kazdy ma jakies irracjonalne fobie.
    --
    There are 10 kinds of people in the world: those who understand binary code and
    those who don't.

    Studia za granicą
  • jot-23 10.05.06, 01:21
    lol...a jaki to mial byc lot zlotko? z 2 miedzyladowaniami?

    bo ten samolot ma zasieg 2500km a z kopenhagi do nowego jorku jest ponad 6000
    --
    pozdrawiam "cieplutko"!

    "The end of our empire, if end it should, does not frighten us"
  • jot-23 10.05.06, 01:23
    hehe masz na mysli warszawa-kopenhaga? haha aaa glupia...
    --
    pozdrawiam "cieplutko"!

    "The end of our empire, if end it should, does not frighten us"
  • jersey.girl 11.05.06, 03:35
    No jasne, ze trasa Kopenhaga-Warszawa, w oryginalnym poscie mi sie ucielo. Jaki
    zasieg ten samolot ma, to wiem doskonale, wiem tez, jaka jest odleglosc do NYC;
    z choinki sie nie urwalam, po prostu nie moge sie przekonac do turbopropow i
    tyle. Moze jeszcze kiedys bedzie okazja sie nawrocic :).
    --
    There are 10 kinds of people in the world: those who understand binary code and
    those who don't.

    Studia za granicą
  • cher.okee 09.05.06, 20:00
    > >Nic dziwnego, ze Kanadyjczycy bronia sie jak moga przed produkowanym w
    > >niewlasciwym kraju i zupelnie pozbawionym heritage value brazylijskim Embr
    > aer
    >
    > Tutaj pokazales/as ze nie masz wogole pojecia o czym piszesz. To jest tak jak
    > ja bym robil review na temat mody lub kosmetykow, czyli o rzeczach o ktorych
    > nie mam zielonego pojecia.

    obywatelu czy wy wiecie, jakie jest znaczenie slowa 'hook', znaczenie potoczne,
    slangowe

    a tak poza tym to podziwiam wiedze na temat samolotow, tzn techniczna wiedze...
  • Gość: glider IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 10.05.06, 01:41
    obywatelusa napisał:

    > Tak Kanadyjczycy bronia sie przed Embraer z powodu ze to jest rywal ktory
    > produkuje regionalne samoloty odrzutowe,

    Mozna sie zgodzic, ze jest to w pewnym sensie produkt konkurencyjny.

    > o wiele wieksze i lepsze od
    > Bombardier/Canadair produkowanych w Kanadzie.

    No, tu zes sie kolego chyba troche zagalopowal.
    Wieksze? - czy porownujesz E-Jets 195 z CRJ 200 ?
    Lepsze? - mozesz to rozwinac?
  • obywatelusa 10.05.06, 16:26
    >No, tu zes sie kolego chyba troche zagalopowal.
    >Wieksze? - czy porownujesz E-Jets 195 z CRJ 200 ?
    >Lepsze? - mozesz to rozwinac?

    Co to jest E-Jets 195? I w tym momencie wiem ze nie masz jakiego kolwiek
    pojecia o samolotach :)
    Napisz mi jaka jest roznica miedzy Bombardierem CRJ-700 a CRJ-705 to wtedy
    pogadamy.


  • Gość: glider IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 10.05.06, 17:14


    obywatelusa napisał:
    >
    > Co to jest E-Jets 195? I w tym momencie wiem ze nie masz jakiego kolwiek
    > pojecia o samolotach :)

    Tak jak przypuszczalem - na szkoleniu w biurze podrozy o tym nie mowili, a
    pamflety zabrali
    kolekcjonerzy?.
    Ciesze sie, ze trafilem na goscia z pojeciem. ;)

    A family of four new-generation aircraft (E 170, 175, 190, 195), engineered
    from the ground up and designed specifically to serve markets that can be
    optimized with 70 to 110-seat capacity equipment. Neither stretched versions of
    smaller models nor scaled down derivatives of larger, existing aircraft,
    Embraer's family of E-Jets is a new concept in commercial air transport that
    blurs the line between regional jets and mainline aircraft.

    > Napisz mi jaka jest roznica miedzy Bombardierem CRJ-700 a CRJ-705 to wtedy
    > pogadamy.

    A nie umiesz wejsc na strone Bombardiera i sam o tym przeczytac?

    Pogadac to bedziemy mogli, jak odpowiesz z sensem na moj pierwszy post.




















    >
    > Co to jest E-Jets 195? I w tym momencie wiem ze nie masz jakiego kolwiek
    > pojecia o samolotach :)
    > Napisz mi jaka jest roznica miedzy Bombardierem CRJ-700 a CRJ-705 to wtedy
    > pogadamy.
    >
  • jot-23 10.05.06, 17:58
    JetBlue juz late E190 na mojej trasie hehe, moze akorat trafie ktoregos dnia!
    --
    pozdrawiam "cieplutko"!

    "The end of our empire, if end it should, does not frighten us"
  • Gość: glider IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 11.05.06, 18:54
    jot-23 napisał:

    > JetBlue juz late E190 na mojej trasie hehe, moze akorat trafie ktoregos dnia!

    Tylko ciiichoo, bo nie wszyscy jeszcze o tym wiedza. :o)
  • Gość: ha ha ha IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.05.06, 11:38
    chyba wrodzonej zagraża głupocie niektórych ludzi
  • Gość: Soup Nazi IP: *.sdsl.bell.ca 10.05.06, 22:30
    Wszakze nie na darmo Bulbonczykom slonce z doopy swieci i wszystko "wiedzom lepij".
  • Gość: ??? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.05.06, 10:06
    zwykle zapętliłeś się chyba koleżko
  • Gość: bruner IP: *.att.com 12.05.06, 15:33
    Wyglada na to ze roznica miedzy CRJ705 a CRJ700 to dokladnie - "5". Nie ma tego
    na stronie Bombardiera. Sam na to wpadlem. ;o)
    pzdr
  • jot-23 12.05.06, 16:12
    bruner, to jest "trick question" hehe po 5 minutowym surfie na internecie juz
    wiem! haha 705 to praktycznie to samo co crj900 (ten sam kadlub) roznice
    sprowadzaja sie do tego ze ma 2 klasy (co powoduje ze zabiera mniej pasazerow,
    moze dlatego denominacja "700") i ma inne "winglets" hehe
    --
    pozdrawiam "cieplutko"!

    "The end of our empire, if end it should, does not frighten us"
  • Gość: bruner IP: *.att.com 15.05.06, 18:46
    jot - jak zwykle mnie zdumiewasz. Jak za dawnych dobrych lat. Pamietasz te
    czasy na placu Pigalle? Co za kasztany!!!

    pozdrawiam
    bruner
  • Gość: ?? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.05.06, 09:20
    z tym "chociaz troche shaky" ... ??
  • cher.okee 22.05.06, 03:13
    Gość portalu: ?? napisał(a):

    > z tym "chociaz troche shaky" ... ??

    a o co ci chodzi z tym pytaniem?
    masz moze wlasne zdanie, czy chcialbys sie wylacznie poswiecic doglebnej analizie
    off-cuff statements by others?
    :))
  • Gość: :( IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.05.06, 12:11
    pytam się bo nie rozumiem co bredzisz (jak zwykle), więc wyjaśnij... bo
    podejrzewam, że ani po polsku ani po angielsku nie rozumiesz za bardzo... a że
    masz mentalność 5 letniego dziecka, to widać choćby po tej twojej odpowiedzi...
  • Gość: bruner IP: *.att.com 22.05.06, 19:10
    chodzi o to ze nie ladowal tak gladko jak mniejsze maszyny tylko chwial sie i
    bylo to bardzo widoczne.
  • Gość: :( IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.05.06, 19:52
    bo to bardzo interesujące spostrzeżenie... pokazywali jak lądują inne?
  • cher.okee 22.05.06, 20:21
    Gość portalu: :( napisał(a):

    > bo to bardzo interesujące spostrzeżenie... pokazywali jak lądują inne?

    www.fotosearch.com/comp/EYW_video/EYW789/EV01146.mov
    tak pokazywali, znowu nie zauwazyles?

    ROTFL

  • Gość: re IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.05.06, 20:48
    nie zauważyłem niczego bo oglądałem w TV i tego nie było widać - ale zajrzałem
    na ten linbk... i co... nico - widzę normalne lądowanie, więc nie zauważyłem
    różnicy... uwierzysz?

    sprawdziłem ten pierwszy link - i nie widzę specjalnych różnic (z innymi
    samolotami), samoloty czasem tak właśnie lądują - zależy to od pilota

    a jeśli już to nie ma ani w jednym ani w drugim filmie porównania do innych
    samolotów, więc jednak nie rozumiesz po polsku - nie pokazywali innych samolotów


  • cher.okee 22.05.06, 20:59
    Gość portalu: re napisał(a):

    > nie zauważyłem niczego bo oglądałem w TV i tego nie było widać - ale zajrzałem
    > na ten linbk... i co... nico - widzę normalne lądowanie, więc nie zauważyłem
    > różnicy... uwierzysz?
    >
    > sprawdziłem ten pierwszy link - i nie widzę specjalnych różnic (z innymi
    > samolotami), samoloty czasem tak właśnie lądują - zależy to od pilota
    >
    > a jeśli już to nie ma ani w jednym ani w drugim filmie porównania do innych
    > samolotów, więc jednak nie rozumiesz po polsku - nie pokazywali innych samolotó
    > w
    >
    >


    hau hau,

    czy przypadkiem nie za bardzo przejmujesz sie rola, ktorej nawet nie znasz i
    ktora najwyrazniej przytlacza cie ogromem zludnych obowiazkow?
    i skoro jak twierdziesz nie znam jez polskiego to dlaczego piszesz w tym jezyku,
    ktory sprawia ci takie bolesne problemy w wyrazeniu twoich "mysli"

    moze sprobujmy w ang, niemieckim, hiszpanskim lub francuskim
    ja sie chetnie poucze, warum nicht?
    :))
  • Gość: bruner IP: *.att.com 22.05.06, 22:07
    zostaw go Cher.okee. To jakis mlotek i chyba ma zly dzien. Niech sie wygada a
    potem spada.
  • cher.okee 15.06.06, 12:27
    przynajmniej na razie.

    problemy dla airbus, opoznienie w dostawie, bilionowe kary, publiczne upokorzenie,
    Przynajmniej na razie niebezpieczenstwo duzych samolotow utknelo gdzies we
    francuskim wine country, gdzie francuscy inzynierowi probuje bez powodzenia
    polaczyc dwa konce drutow
    wg francuskich/eurpejskich eskpertow to wlasnie problemy z laczeniem
    drutow/przewodow (???) spowoduje 6 miesiecy opoznienia w dostawie
    kara kilka bilionow dolarow i Boeing zgarniajacy ze stolu zamowienia na kilka
    bilionow na dreamliner 787 (nie najwiekszy ale za to najnowoczesniejszy samolot
    pasazerski na swiecie, materialy kompozytowe/wlokna weglowe zamiast stopu aluminium)
    Przy okazji, ciekawy jestem jaki procent tego nowego A380 jest budowany w Polsce
    Czy przystapienie Polski do EU przynioslo jakies technologicznie zaawansowane
    inwestycje, czy tylko hipermarkety i fabryki plastykowych maszynek do golenia?

    Nowe obawy rozprzestrzeniane przez agentow z krainy Boeinga:
    turbulencja przy ladowaniu A380 olbrzyma ma byc niebezpieczna dla innych
    mniejszych samolotow: safety safety safety!!!
    Zgodnie tez z europejska tradycja zowu czas dla Airbusa aby wyciagnac reke po
    pieniadze europejskich podatnikow, moze tym razem dorzuca sie tez Polacy,
    'noblesse oblige'/'nobility obliges'

    www.businessweek.com/globalbiz/content/jun2006/gb20060614_867792.htm
    Airbus' A380, the world's largest passenger jet, is turning into a mega-problem
    for Airbus and its parent, European Aeronautics Defense & Space (EADS). On June
    14, EADS shares plunged 34% after the company acknowledged that A380 production
    delays would reduce operating profits by $2.5 billion for 2007-2010. The delays,
    caused by difficulties in installing electrical wiring systems, mean that some
    airlines now will have to wait about a year longer than expected to receive
    their planes.

    ....
    landing new orders for the A380 looks increasingly difficult for Airbus. Not
    only have the production delays dented its credibility, but one of the plane's
    key selling points now appears in doubt. The A380 was designed to appeal to
    carriers at congested airports such as London Heathrow and Tokyo Narita, which
    hoped to make maximum use of their limited landing slots by squeezing more
    passengers onto a single plane. But safety concerns that turbulence from the big
    plane could threaten nearby aircraft now threaten to undermine that argument.

    ...
    With less cash than expected coming in from the A380, it now seems almost
    certain that Airbus will seek loans from European governments to cover up to
    one-third the cost of developing any new planes. That could inflame a trade
    dispute at the World Trade Organization, where the the U.S. has complained that
    such loans amount to an unfair subsidy.
  • Gość: glider IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 15.06.06, 20:46
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=205&w=41529123&a=41532531
    Tak jak w powyzszym napisalem, jest to poroniony pomysl europejskiej
    gigantomanii, ktora coraz czesciej przypomina ta sowiecka. Potwierdzaja to
    nawet europejscy specjalisci, ze jedynym jego zastosowaniem (o ile wogole toto
    bedzie zdolne do latania w przyjetych zalozeniach) bedzie uzycie tego latadla
    jako samolotu cargo, albo tez jak napisalem wczesniej do przewozu pielgrzymek
    do Mekki, czy tez innych miejsc gremialnie odwiedzanych przez nawiedzonych.


    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=30&w=43599254&a=43663462
  • Gość: re IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.06.06, 09:07
    ale trudno - dla was wystarczy, że Europa lub polska be - a USA lub Ameryka
    (ogólnie) dobrze..

    Boeing dostaje taką samą pomoc od państwa jak Airbus - dlatego się nawzajem
    oskarżają - a gigantomanię to chyba trzeba zarzucić USA skoro zbudowała Jumbo
    Jeta, ale pamięć krótka jak u kaczuszki nóżki, nie?

    to że A380 zaoszczędzi wszystkim hałasu, zanieczyszceń i ilości samolotów nad
    głowami, to was nie interesuje - ale co tam... przecież nie o postęp chodzi,
    tylko o głupie szczekanie
  • jot-23 16.06.06, 14:24
    Gość portalu: re napisał(a):

    > to że A380 zaoszczędzi wszystkim hałasu, zanieczyszceń i ilości samolotów nad
    > głowami, to was nie interesuje - ale co tam... przecież nie o postęp chodzi,
    > tylko o głupie szczekanie

    lol...mam znacznie lepsze rozwiazanie od budowania podniebnej stodoly: tak jak
    99.999% spoleczenstwa , nie mieszkac w bezposredniej bliskosci lotniska

    --
    pozdrawiam "cieplutko"!

    "The end of our empire, if end it should, does not frighten us"
  • Gość: glider IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 16.06.06, 20:34
    Gość portalu: re napisał(a):

    ehh nawet nie warto przytaczac, ale co tam ...
    >>>ale pamięć krótka jak u kaczuszki nóżki, nie?


    Facet, unikaj srodkow halucynogennych, czyli mowiac prosciej nie cpaj tyle.
    Chyba zes analfabeta funkcjonalny (to taki, co nie rozumie tego co czyta)-
    wtedy wyrazy wspolczucia dla najblizszych.
    PS. Uwazaj "re"- kaczuszki, krotkie nozki, to teraz sliska sprawa. Zdaje sie ze
    z Polski nadajesz. Nieladnie tak przy byle okazji nasmiewac sie z blizniakow,
    ich krotkich nozek i takiej samej pamieci. Mozesz miec klopoty.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka