Dodaj do ulubionych

swieczki dla megarbuza cargo - kolejna klapa

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.07, 09:53
10 tys pracownikow na bruk

UPS - ostatni potencjalny nabywca wersji cargo wycofal zamowienie

kosztem ogromnych nakladow postawiono zaklad w Hamburgu, firma procesowala
sie z mieskzancami przeciwnymi przedluzania pasa startowego

kolejna klapa dla megaarbuza - pieszczetliwie zwanego pasztetowa (leberwurst)

takie sa skutko socjalizmu w gospodarce
Edytor zaawansowany
  • Gość: Hehehe IP: *.aster.pl 04.03.07, 15:59
    Drogi Jacku, jesli dla Ciebie klapa jest zwolnienie 10 tys. pracownikow,to
    tylko pogratulowac. Jak mawiali klasycy z mistzrem Wankowiczem na czele, szkoda
    papieru i putramentu.
  • Gość: jacek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.07, 19:05
    zamiast zakuwac powiedzonka klasykow naucz sie czytac ze zrozumieniem
  • Gość: Hehehe IP: *.aster.pl 04.03.07, 19:56
    Wydawac by sie moglo, ze jestes i wyksztalcony i kulturalny. A ludzie
    odpowiednio wyksztalceni nie musza niczego zakuwac, bo po prostu juz od dawna
    pewne rzeczy wiedza. Z kolei ludzie kulturalni wyrozniaja sie tym, ze wola sile
    argumentu od stwierdzen w rodzaju "naucz sie czytac ze zrozumieniem". Moglbym
    odpowiedziec pieknym za nadobne (mam nadzieje, ze wiesz, co to znaczy), ale
    proponuje, bys zastanowil sie, czy jest firma na swiecie, ktorej nie zdarzylo
    sie zwalniac pracownikow. Czy wiesz, o ile zredukowal zatrudnienie w ostatnich
    dwoch latach na przyklad Boeing?
  • Gość: robak IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 04.03.07, 23:56
    > Czy wiesz, o ile zredukowal zatrudnienie w ostatnich
    > dwoch latach na przyklad Boeing?

    Akurat masz kiepskie pojecie o temacie - Boeing nie zredukowal zatrudnienia w
    ciagu ostatnich dwoch lat w dziale samolotow pasazerskich. Ostatnie zwolnienia
    byly w 2001/2002.
  • Gość: Hahahaha IP: *.aster.pl 05.03.07, 00:18
    Gwoli przypomnienia faktow: Oak Ridge 12 NOV 2006 (350 osob), Wichita 17 APR
    2006 (5972 osoby). A wczesniej bylo ponad 25 tys. osob w latach 2001-2003, Poza
    tym mowimy o Boeingu, a nie o jakiejs czesci korporacji.
  • gregorz767 05.03.07, 01:20
    Z postu Jacka wyniuka ze zwolnienia sa skutkiem wycofania sie z zamowionych
    wersjii cargo duzego odbiorcy, i to jest owa klapa.
    Tez uwazam ze polityka i megalomania Francuzow przyslonila rtachunek
    ekonomiczny, ale w koncu na rynku jest miejsce dla wszystkich.
  • Gość: robak IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 05.03.07, 02:45
    > Z postu Jacka wyniuka ze zwolnienia sa skutkiem wycofania sie z zamowionych
    > wersjii cargo duzego odbiorcy,

    akurat nie ma zadnego zwiazku miedzy (juz dawno) planowanymi zwolnieniami u
    Airbusa i wycofaniem sie UPS (doslownie pare dni temu) z kupna A380.
  • Gość: robak IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 05.03.07, 02:42
    > Wichita 17 APR
    > 2006 (5972 osoby).

    Bzdura, Boeing sprzedal ta swoja czesc kanadyjskiej firmie Onex, zadnych
    zwolnien nie bylo.
    Poza tym wcale nie mowimy o calym Boeingu, jak chcesz porownywac do Airbusa to
    mozesz tylko porownywac do czesci Boeinga ktora robi pasazerskie samoloty, jak
    chcesz mowic o calym Boeingu to musisz porownywac do EADS. Elementarne.
  • Gość: Hehehe IP: *.aster.pl 05.03.07, 07:12
    Polecam www.boeing.com, by sprawdzic, co jest bzdura, a co nie. Elementarne to
    jest to, ze jak kazda firma na swiecie Boeing i Airbus, podlegaja presji
    konkurencyjnej, a obie funkcjonuja zarowno w sektorze cywilnym, jak i wojskowym.
  • node 05.03.07, 09:53
    > Polecam www.boeing.com, by sprawdzic, co jest bzdura, a co nie. Elementarne to
    > jest to, ze jak kazda firma na swiecie Boeing i Airbus, podlegaja presji
    > konkurencyjnej, a obie funkcjonuja zarowno w sektorze cywilnym, jak i wojskowym
    > .

    Airbus jes wlasciwie cywilny, z wyjatkiem A400, ktory ma byc transportowcem
    militarnym. EADS, wlasciciel Airbus'a jest zbrojeniowy i Boeing bardziej
    porownuje sie do EADS niz do Airbus'a, bo Boeing produkuje ne tylko (delikatnie
    mowiac) samoloty cywilne.

    Projekt (a scislej pomysl) A380 jest bardzo upolityczniony. Boeing nie ma takiej
    presji ze strony rzadu USA -- a wrecz przeciwnie bylo pare bardzo smierdzacych
    skandali zwiazanych z probami dojscia Boeing'a do podejmujacych decyzje w
    rzadzie. Boeing ma w USA silna konkurencje - Lockheed Martin, po to zeby nie
    bylo monopolu w USA na produkcje samolotow.
  • node 05.03.07, 09:35
    Airbus ma bardzo powazne klopoty, czego zasluga jest A380.

    Zwolnienia to male miki -- Airbus sprzeda pare zakladow, musi przeniesc
    produkcje poza Europe. Oczywiscie bardzo silne zwiazki zawodowe we Francji juz
    zaplanowaly strajk, co nie polepszy juz i tak krytycznej sytuacji.

    Wersja cargo juz nie ma zadnych zamowien. To na krotka mete jest dobre, bo
    Airbus musi rozwijac A350XWB zeby przetrwac na dluzsza mete. A do tego potrzebni
    sa inzynierowie. Tyle ze brak zainteresowania wersja cargo oznacza ze prognozy
    na ilosc sprzedanych A380, ktore byly wyjatkowo optymistyczne okazuja sie dobrze
    przesadzone. Pod koniec zeszlego roku Airbus podal ze musi sprzedac okolo 420
    A380 zeby wyjsc na zero. Ta liczba najprawdopodobnie urosnie, a rynek okazuje
    sie wcale nie taki duzy, jak sadzil Airbus. Ewidentnie 747-8F jest bardziej
    odpowiedni i zgarnie wieksza, jezeli nie cala czesc rynku dla tej kategorii.

    Tego sie nie da ukryc -- Airbus popelnil koszmarny blad z A380, stracono
    doskonala sytuacje, ktora wczesniej wypracowano w rywalizacji z Boeing'iem.
    Airbus jest w bardzo powaznych klopotach finansowych, i wyglada na to ze
    Francuscy podatnicy beda finansowac A380 sprzedawane po zanizonych cenach do
    krajow arabskich i azjatyckich.
  • Gość: jacek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.03.07, 08:34
    swiete slowa - szkoda ze tak rzadko na tym forum mozna sie zetknac z osoba o
    wiedzy wychodzacej poza specjalizacyjne zauroczenie

    chyle czola
  • Gość: Piotr IP: *.dip.t-dialin.net 09.03.07, 22:28
    Finnair zakupi 20 nowych Airbusow
  • Gość: jacek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.07, 07:41
    A 380 ????
  • Gość: jacek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.07, 14:49
    1. A 350 to nie megaarbuz

    2. finasowanie A350 z budzetow Francji i Niemiec jeszcze nie jest przesadzone

    3. prywatne firmy wycofuja sie z udzialow w EADS

  • Gość: Ekspert IP: *.aster.pl 10.03.07, 15:18
    Drogi Kolego, zamiast pastwic sie nad A380 zajmij sie raczej A330, ktory
    niedlugo w barwach Emirates zacznie latac nad Ursusem. Nie musisz latac A380.
    Chetnych i tak nie zabraknie.
  • Gość: jacek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.07, 15:39
    1. myslenie jest mocno utrudnione w huku samolotow - podobnie jak wypoczynek

    2. intensyfikacja uciazliwosci lotniska na Okeciu nie ujdzie bezkarnie osobom
    odpowiedzialnym - i dowodzi calkowitej ich bezmyslnosci

    3. czekam na otwarcie wiaduktu na Poleczki - potem o dojezdzie na lotniku po
    godz 7 rano bedzie po prostu niemozliwe - tu nawet myslenie o zdazeniu na
    samolot nie pomoze

    4. chetnych na latanie nie brakuje - brakuje chetnych do ponoszenia kosztow
    latania - m in dlatego megaarbuz przezywa kolejne kleski - mimo licznych
    dotacji
  • zwirekiwigura 10.03.07, 15:43
    Gość portalu: jacek napisał(a):

    > 3. prywatne firmy wycofuja sie z udzialow w EADS

    Ale inne ustawiaja sie w kolejce aby takie udzialy wykupic...

    --
    AEROPLAN - blog o lotnictwie
  • Gość: jacek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.07, 15:56
    snilo ci sie czy sie czegos niedobrego nazarles ???

    tyle samo chetnych co na prywatyzacje lotniska Schoenefeld
  • zwirekiwigura 11.03.07, 11:33
    Widze ze jestes z tych co wlasna ignorancje maskuja personalnymi atakami. Dwa
    tygodnie temu swe zainteresowanie wejsciem w kapital EADS wykazal najwiekszy
    fundusz inwestycyjny z Kataru.
    --
    AEROPLAN - blog o lotnictwie
  • Gość: jacek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.03.07, 13:03
    jednosobowa kolejka ... i to jeszcze teoretyczna tzw. ropociagow

    jak na razie wymuszone zianteresowanie wykazaly rzady landow niemieckich
  • node 14.03.07, 21:43
    EADS oglosil wyniki finansowe i prognozy na nastepny rok chyba w tym tygodniu.
    Jest na plusie, tylko dzieki kreatywnej ksiegowosci i spychaniu kosztow na
    nastepny rok. Zasluga jest tego Airbus, bo inne dywizje maja sie bardzo dobrze.

    Prognoza mowi, ze 2007 nie bedzie lepszy. I to przy zalozeniu ze Airbus bedzie
    trzymal kurs ze swoim bardzo ambitnym planem restrukturyzacuyjnym, w co wielu
    watpi. Mimo wielu zamowien w 2007 zyski nie beda duzo wyzsze, poniewaz samoloty
    oferowano z bardzo duzymi znizkami. A jezeli ktos ma do tego watpliwosci, to
    prosze najpierw zapoznajcie sie z wypowiedziami szefow Airbus'a, bo oni wprost o
    tym mowia.
  • anastasia_beaverhousen 11.03.07, 23:13
    node napisał:


    > Francuscy podatnicy beda finansowac A380 sprzedawane po zanizonych cenach do
    > krajow arabskich i azjatyckich.

    Dlaczego francuscy podatnicy?
  • Gość: robak IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 12.03.07, 06:35
    > Dlaczego francuscy podatnicy?

    Ok, trzeba jeszcze dodac innych podatnikow: niemieckich, angielskich,
    hiszpanskich, itp.
  • anastasia_beaverhousen 12.03.07, 19:38
    Ale dlaczego w ogole podatnicy? To, ze EADS jest firma miedzynarodowa, to wiem.
    Ale to chyba nie jest firma panstwowa???
  • saturn5 12.03.07, 22:23
    > Ale to chyba nie jest firma panstwowa???

    Prawie, bo rzady wielu panstw europejskich maja pakiet wiekszosciowy EADS.
    Airbus do tej pory chojnie koszrystal z rzadowych pozyczek ktore tak naprawde
    nie musi splacac jak sie nie powiedzie. A wiec .. podatnik.
  • Gość: Dyzma IP: *.aster.pl 12.03.07, 23:09
    Na tej samej zasadzie mozna by powiedziec, ze do Boeinga dokladaja amerykanscy
    podatnicy, bo rzad USA sklada potezne zamowienia wojskowe wlasnie w Seattle.
  • Gość: robak IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 13.03.07, 07:01
    A co u EADS nie skladaja wojskowych zamowien? Tylko nawet i to nie wystarcza.
    Produkcja cywilnych samolotow w Boeingu ma sie dobrze - nie przynosi zadnych
    strat i nie musza jej dofinansowywac przez sprzedaze dla wojska. Tymczasem EADS
    ktory ma pod soba Airbusa ciagle prosi o wiecej pieniedzy aby podeprzec
    kulejacego Airbusa. Airbus jest wielonarodowym molochem w ktorym wiecej ma do
    powiedzenia polityka niz inzynierowie/manadzerowie od budowy samolotow. A380 to
    przyklad "politycznego" samolotu ktory duzo bedzie ich kosztowac i nigdy pewnie
    sie nie zwroci.
  • anastasia_beaverhousen 13.03.07, 21:10
    Wielu panstw? A mnie sie wydawalo, ze tylko Francji i Hiszpanii i tylko 35% z
    kawalkiem. Nastepnym wiekszym udzialowcem jest Daimler Chrysler (chyba nie
    firma panstwowa?) i okolo 42% to udzialowcy publiczni.
  • pax777 14.03.07, 02:49

    > Ale to chyba nie jest firma panstwowa???

    Cyz to taka naiwniaczke zgrywasz czy nie naprawde jestes?
    Sa firmy prywatne, "panstwowe" i te troche posrodku. Czy czytasz gazety? czy
    widzisz jak francuski premier sie kloci z Airbusem aby nie robili tego,
    siamtego, jak Niemcy sie stawiaja bo nie chca aby tej fabryki zamknac, prosze
    zamykac we Francji ale nie u nas, itp. Co ciebie obchodzi czy Airbus jest 100%
    prywatny czy 100% panstwowy czy tylko 52% - jest wystarczajaco panstwowy aby
    kazdy panstwowy biurokrata sie wpieprzal i swoje macil. A co do tych
    "podatnikow" to jak nie wiesz jak Airbus czerpal pieniadze na prace nad
    samolotami to przeczytaj sobie o tym gdzies indziej, bylo o tym sporo. A potem
    sobie sama odpowiedz na pytanie czy to prywatna czy panstwowa firma.
  • anastasia_beaverhousen 14.03.07, 22:17
    Ale dlaczego tak sie denerwujesz? To znaczy, wydaje mi sie ze sie denerwujesz,
    bo tak na prawde, to nie wiem, co rozumiales przez powiedzenie "czy nie
    naprawde jestes"? To niby jak mam byc? Ja jestem na prawde.
    Obchodzi mnie czy Airbus jest panstwowy czy nie, bo jesli ktos twierdzi, ze
    jest a tak nie jest na prawde, to nie powinno sie mowic, ze jest. Biurokraci
    moga sie mieszac w rozne sprawy (i mieszaja sie zarowno w Europie jak i w USA,
    w Airbusa, Boeinga, JSF, i nie tylko w lotnictwo - wszedzie gdzie w kwestie
    wchodzi "duma" badz interes narodowy).
    I nie podoba mi sie ton twojej wypowiedzi, tymbardziej, ze nikt cie o odpowiedz
    nie prosil. Moje pytanie bylo zadane do innej osoby, ktora podejrzewam jest jw
    stanie na nie odpowiedziec samodzielnie. Nie wiem po co wchodzisz z kopytami w
    cudza rozmowe i usilujesz mnie przy tym zgnoic. Twierdzenie "poczytaj sobie o
    tym gdzies indziej" wskazuje, ze moja wymiana zdan z "robakiem" nie wiedziec
    czemu przeszkadza ci tu na tym forum. Po to jest forum, zeby sie pytac.Nie
    znasz odpowiedzi - nie odpowiadaj. Uwazasz, ze pytanie jest ponizej twojej
    godnosci - zignoruj je. Nikt nie domaga sie, zebys odpowiadal. Ale atakowanie
    bez potrzeby tylko dlatego, ze uwazasz sie z medrca wskazuje jedynie na twoja
    arogancje i nic wiecej.
  • node 14.03.07, 22:48
    Rzad USA nie wtraca sie w sprawy Boeing'a bo ten jest w 100% prywatna firma.
  • node 14.03.07, 21:58
    > Ale dlaczego w ogole podatnicy? To, ze EADS jest firma miedzynarodowa, to wiem.
    >
    > Ale to chyba nie jest firma panstwowa???

    Nie do konca. Francja i Hispania maja udzialy w EADS -- 15 i 5%. Teraz zblizaja
    sie wybory we Francji i Airbus jest jednym z ulubionych tematow o ktorych mowia
    kandydaci -- kazdy chce ratowac. Zarowno niemieckie jak i francuskie
    landy/prowincje (czy jak tam to sie zwie) chca wykupowac udzialy, by ratowac
    miejsca pracy.

    Firmy prywatne wycofuja sie z EADS -- DaimlerChrysler z 30 do 22%, podobnie
    Lagardere. BAE wycofalo sie w zeszlym roku, mimo ze dostalo za to duzo mniej
    pieniedzy niz sie spodziewali.

    Owszem, Rosjanie probowali kupic wiecej niz dozwolone 5% w statucie akcji EADS
    latem tego roku, ale ich motywacje nie byly tylko finansowe -- z ukazy Putina
    chca (a raczej musza) polozyc lapy na nowoczesnych technologiach zachodnich by
    odbudowac ich przemysl lotniczy, ktory poza Suchoiem praktycznie nie istnieje.
  • anastasia_beaverhousen 14.03.07, 22:33
    Owszem - maja udzialy ale po pierwsze za male, zeby firme kontrolowac a po
    drugie Europa jaka jest - kazdy wie. Nawet jesli udzialy hiszpanskie sa
    znacznie mniejsze od francuskich, to nie sadze, zeby rzad hiszpanski zgodzil
    sie na to, zeby np poprawa warunkow we Francji odbyla sie ich kosztem (a juz na
    pewno Francja nie zgodzilaby sie na nic, co mialoby sie odbyc ich kosztem).
    Mysle, ze EADS zalezy na tym, zeby Airbus odniosl sukces - w koncu to czesc ich
    produkcji i ma wplyw nakoncowe wyniki. To, ze we Francji mowi sie o Airbusie
    nie jest niczym nadzwyzajnym - duza firma zatrudniajaca duza liczbe ludzi. Nikt
    nie bedzie udawal przed wyborami, ze nie obchodzi ich, co sie z ta firma stanie
    bo wiadomo, ze natychmiast straci glosy podczas wyborow. Wyborcy na ogol malo
    wiedza o innej dzialalnosci EADS - Eurofighter na przyklad - bo o nich sie nie
    trabi w mediach. A nawet jak sie o nich mowi to nie laczy sie ich z EADS.
  • node 14.03.07, 22:55
    Problem w tym, ze politycy we Francji obiecuja ze nie bedzie zwolnien w
    Airbus'ie -- ewidentnie maja na to wplyw. Sam pomysl A380 jest polityczny, i
    wlasnie to jest zrodlem problemow.
  • Gość: jacek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.03.07, 09:08
    klopoty ze skleceniem koalicji z tego powodu

    gdzie nie spojrzec lapowki, prezenty i tajemnica handlowa - tylko szkoda ze
    dotyczy publicznych wydatkow

    to jest wlasnie clou problemu - z jednej strony cala masa publicznych dotacji i
    programow pomocy - z drugiej gigantyczne pensje prezesow - niezaleznie od
    wynikow finansowych

    najgorszy rodzaj socjalizmu

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka