Dodaj do ulubionych

Wysyp obcych linii czarterowych

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.11.07, 15:37
Cytat :
"Szybko rośnie konkurencja w czarterach. Krajowi przewoźnicy biją na
alarm. Cypryjskie linie nie są jedyne, które przejmują ruch
czarterowy nad Wisłą.
Po Eurocyprii, której Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) wydał zgodę na
wykonywanie rejsów z Polski do krajów trzecich, przyszła kolej na
następnych przewoźników.

Puszka Pandory

- Podobne pozwolenia uzyskały Cabo Verde (z Wysp Zielonego
Przylądka) i Air Italy. Pierwsza może latać do krajów trzecich, a
druga na Kubę i Dominikanę - twierdzi Krzysztof Szymański,
wiceprezes Primy Charter (PCh).

Katarzyna Krasnodębska z ULC tłumaczy, że Cabo Verde Airlines
złożyły wniosek o zezwolenie ogólne na wykonywanie niereguralnych
przewozów handlowych między Polską a Wyspami Zielonego Przylądka
(WZP), co stanowi czwartą wolność lotniczą, czyli przywilej
zabierania pasażerów, poczty i towarów z przeznaczeniem na
terytrorium przynależności statku powietrznego. 8 listopada
przewoźnik otrzymał zgodę na wykonywanie przewozów na trasie Sal -
Warszawa.

- Włoskiemu przewoźnikowi zostały udzielone zezwolenia pojedyncze na
wykonanie przewozów lotniczych na trasach z Warszawy do Varadero
(Kuba), Bangkoku (Tajlandia) i Goa (Indii). Umowy bilateralne z tymi
państwami nie odnoszą się do przewozów nieregularnych. Air Italy
jest przewoźnikiem koncesjonowanym w UE, a w stosunku do podmiotów
unijnych, zgodnie z traktatem europejskim, obowiązuje swoboda
przepływu usług i przedsiębiorczości - tłumaczy Katarzyna
Krasnodębska.

Liczenie strat

Dodaje, że uzasadnienie wydania tego zezwolenia jest tożsame z
przypadkiem Eurocyprii (względy ekonomiczne, społeczne i zadowolenie
klientów oraz biur podróży). Przedstawiciele krajowych linii
czarterowych nie kryją oburzenia.

Dlaczego urząd tak jawnie i ewidentnie działa na szkodę polskich
przewoźników - dopytuje w piśmie do Grzegorza Kruszyńskiego, prezesa
ULC, Adam Wychowaniec, prezes PCh.

Wtóruje mu drugi krajowy przewoźnik.

- Taka praktyka bezpośrednio uderza w grupę LOT - komentuje Wojciech
Kądziołka, rzecznik narodowego przewoźnika.

Przedstawiciele PCh od dłuższego czasu wysyłają pisma do ULC i
resortu transportu i liczą straty.

- Kto pokryje blisko 1 mln USD miesięcznych kosztów leasingu nowych
samolotów, które przez całą zimę stać będą bezużytecznie, oraz
straty wynikłe z anulowania części już zakontraktowanego programu
czarterowego na dalekim dystansie. Właśnie otrzymaliśmy pierwsze
anulacje 10 lotów do Brazylii, na Kubę i Dominikanę (na listopad i
grudzień) w wyniku rozpoczętych operacji Cabo Verde i Air Italy.
Straty szacujemy na 1,8 mln USD - informuje Adam Wychowaniec.

Źródło: Puls Biznesu"

No i stalo sie - pch tak dlugo szukala samolotow ze zostali z reka w
nocniku .
Edytor zaawansowany
  • Gość: glon IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 18:33
    Możesz podać jakieś informacje na temat Cabo Verde Airlines? O
    włochach już wiemy ale ta pierwsza linia jest zupełnie nowa, chyba?
  • 13.11.07, 18:57
    Cabo Verde lata dla Itaki i chyba Triady.
    JUz rozpoczęli loty.
    Loty przez Wyspy Zielonego Przylądka oczywiście :)
  • Gość: glon IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 20:49
    Jakie mają samoloty (typy, stan techniczny itp). Prawdopodobnie tymi
    liniami polecimy więc interesują mnie wszystkie opinie.
    pozdro
    glon
  • Gość: glon IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 22:23
    Dzięki za info ale po co wynajmowali jak mają swoje? Czy to nie
    dziwne?
    Latają sami czy podnajmują innych?
  • Gość: Ciekawski??? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 22:38
    To który operator dostał zgodę od polskiego nadzoru na ten rejs?
  • Gość: LOT123 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 22:45
    Mają 757 ale trylko na papierze. Dla ulcu wystarcza zaświadczenie.
    Kazdy może dostać zezwolenie na latanie z Polski nawet krzaki.
    Helios tez lata z WAW i ma zgodę ulcu.
  • Gość: Lipski IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.11.07, 13:22
    Jakies samoloty w ich malowaniu to sa :-)
  • Gość: beznicku IP: *.blt.pl 07.12.07, 18:14
    Gość portalu: glon napisał(a):

    > Jakie mają samoloty (typy, stan techniczny itp). Prawdopodobnie tymi
    > liniami polecimy więc interesują mnie wszystkie opinie.
    > pozdro
    > glon
    dzisiaj mieli tylko ok. 4 h opóźnienia.
    www.ecaboverde.com/search.htm
  • Gość: bez nicku IP: *.blt.pl 07.12.07, 18:17
    Gość portalu: bez nicku napisał(a):

    > Gość portalu: glon napisał(a):
    >
    > > Jakie mają samoloty (typy, stan techniczny itp). Prawdopodobnie tymi
    > > liniami polecimy więc interesują mnie wszystkie opinie.
    > > pozdro
    > > glon
    > dzisiaj mieli tylko ok. 4 h opóźnienia.
    > www.ecaboverde.com/search.htm
    Proszę wpisać w wyszukiwarkę TACV
  • Gość: Pobyli I Spadli IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 22:56
    Stara władza daje wszystkim jak leciwa dama i nie czuje,że wszyscy
    ją posuwają. Czy aby tylko za darmo?
  • Gość: Jakub IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 23:14
    I masz ciąg dalszy. Zezwolili ale dla dobra narodu! Ale pewnie i dla
    własnego dobra także.
    Nasz urząd jest dobry i nieomylny aż do bólu. Jak długo jeszcze na
    to pozwolimy?

    Wiadomość z 13.11.2007




    Rynek przewozów czarterowych w Polsce rozwija się w szybszym tempie
    niż rynek przewozów regularnych - wynika z analiz Urzędu Lotnictwa
    Cywilnego (ULC).

    Dynamika wzrostu tego segmentu rynku w okresie pierwszych 9 miesięcy
    tego roku w stosunku do tego samego okresu w 2006 roku wyniosła 54%,
    czyli ponad dwukrotnie więcej niż wzrost przewozów regularnych (ok.
    22%).

    Liczba pasażerów obsłużonych w ruchu czarterowym w tym okresie
    wyniosła około 1,6 mln, podczas gdy w tym samym okresie zeszłego
    roku oscylowała w granicach 1,04 mln.

    Oznacza to szybki wzrost zapotrzebowania na nowe częstotliwości,
    zwiększone oferowanie i poszerzanie siatki połączeń. Ze względu na
    stan floty, nie są tego w stanie zapewnić wyłącznie przewoźnicy
    polscy.

    Działania ULC służą zapewnieniu takiego wzrostu oferowania (podaży),
    który zapewni skuteczną obsługę rosnącego zapotrzebowania rynku
    (popytu).

    W pierwszej kolejności pod uwagę brani są przewoźnicy polscy, mający
    ułatwiony dostęp do polskiego turysty oraz przedstawicieli branży
    turystycznej. Przewoźnikom unijnym wolność dostępu do polskiego
    rynku zapewnia zobowiązanie Polski do respektowania ogólnych zasad
    wyrażonych w Traktacie ustanawiającym Wspólnoty Europejskie (TWE), w
    tym swobody przepływu usług i przedsiębiorczości (art. 49 oraz 43
    TWE). Swobody te stanowią rozwinięcie ogólnej zasady
    niedyskryminacji wyrażonej w przepisach ogólnych Traktatu (art. 12
    TWE) w stosunku do działalności gospodarczej prowadzonej na obszarze
    Unii Europejskiej. Wynika z nich przede wszystkim obowiązek, po
    stronie państw członkowskich, do niedyskryminacyjnego traktowania
    podmiotów pochodzących z innych państw członkowskich,
    zainteresowanych podjęciem i prowadzeniem działalności gospodarczej
    lub świadczeniem usług na ich terytorium - zezwolenia wydawane są
    przy uwzględnieniu zasad współpracy bilateralnej z państwami
    trzecimi oraz zasady wzajemności państw UE.

    Dostęp do obsługi tras z/do Polski zapewniany jest również
    upoważnionym przewoźnikom z krajów trzecich na trasach z RP do kraju
    pochodzenia przewoźnika. Jednakże - jak wynika z Raportu Instytutu
    Turystyki podsumowującego ruch lotniczy w Polsce - biura podróży
    korzystają z usług przewoźników pozaunijnych przede wszystkim z
    konieczności, ponieważ przewoźnicy polscy nie mają możliwości
    operacyjnych obsłużenia całego zapotrzebowania rynku. W ocenie
    Instytutu "poprawa równowagi rynkowej i lepsza pozycja usługobiorcy
    (biur podróży i pasażerów) zależy od istotnego zwiększenia podaży i
    konkurencyjności ze strony przewoźników polskich".

    Należy ponadto podkreślić, iż rynek lotniczy w rozumieniu ULC nie
    zawęża się jedynie do polskich przewoźników, dlatego pod uwagę brany
    jest zrównoważony rozwój wszystkich zainteresowanych podmiotów (w
    tym portów lotniczych, agentów obsługi naziemnej, biur podróży), a
    także potrzeby pasażerów.

    Oferowanie polskiego przewoźnika Prima Charter Sp. z o.o., pomimo
    wielu deklaracji i zapowiedzi zdobycia nowych maszyn, nie zwiększa
    się, a przewoźnik nadal dysponuje tylko jednym samolotem B757-200
    wpisanym w Certyfikat Przewoźnika AOC. Przewoźnicy grupy PLL LOT SA
    z kolei prawie całkowicie wycofali się z obsługi lotów czarterowych.
    Taka sytuacja ogranicza zakres zdolności przewozowej oferowanej
    przez polskich przewoźników w ramach turystycznych lotów
    czarterowych i ewentualną efektywną obsługę rosnącego
    zapotrzebowania na usługi lotnicze. W związku z tym, dodatkowe
    oferowanie w naturalny sposób musi być zaspokojone przez
    przewoźników wspólnotowych lub z krajów trzecich.


  • Gość: Lipski IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.11.07, 13:21
    > Oferowanie polskiego przewoźnika Prima Charter Sp. z o.o., pomimo
    > wielu deklaracji i zapowiedzi zdobycia nowych maszyn, nie zwiększa
    > sie

    to niestety fakt , osobiscie slysze o tym juz od lutego
    wiem ze jest ciezko cos znalezc (samoloty) ale konkurencja nie spi
    zreszta mysle ze to same biura podrozy sciagnely te linie bo przez
    to ich oferta staje sie atrakcyjniejsza i zdobywaja wiecej klientow

    > Przewoźnicy grupy PLL LOT SA
    > z kolei prawie całkowicie wycofali się z obsługi lotów
    > czarterowych.

    no a najglosniej krzycza

    caly czas dobrze zycze Primie ale sorry Panowie cos gdzies umknelo

    a cale zamieszanie - wg mnie 110 % zysku dla klientow

  • Gość: LOT123 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.07, 19:17
    Oby nie skończyło się na zyskach tour operatorow kosztem poziomu
    bezpieczeństwa pasazerów.
    Czy wiesz z jakiego powodu poleciał SATA Inter?
  • Gość: Lipski IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.11.07, 10:45
    > Oby nie skończyło się na zyskach tour operatorow kosztem poziomu
    > bezpieczeństwa pasazerów.
    > Czy wiesz z jakiego powodu poleciał SATA Inter?

    Sluchaj - zeby bylo jasne ja od samego poczatku zyczylem jak
    najlepiej najpierw fisherowi a potem primie . Na pocztaku roku
    lecialem z nimi zaraz po tym jak wznowili dzialnosc i osobiscie
    gratulowalem obsludze ze udalo im sie wyjsc z takiego bagna w jakim
    byli . Z dofinansowania mieli kasy jak lodu niemniej mamy juz polowe
    listopada a lata dalej sam fvr . Zapowiedzi ze pojawia sie nastepne
    dwa traktuje na zasadzie - to bardzo dobrze ale jak zobacze to
    uwierze . Widzialem juz kiedys zdjecie trzeciego 757 fischera juz w
    ich barwach i co ? i nic , przemalowali i lata dla kogo innego .

    Nie wiem z jakiego powodu polecial SATA Inter ale bardzo chetnie
    jesli mozesz mi napisac sie dowiem .

    A co do bezpieczenstwa - wiesz na temat maszyn lotu oraz benka primy
    juz chyba napisano wszstko co tylko moze byc najgorsze . Ja nie
    jestem ekspertem lotniczym i nie zamierzam sciemniac ze sie znam -
    ufam obsludze i ludziom ktorzy dbaja o te samoloty .

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.