• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Wysyp obcych linii czarterowych Dodaj do ulubionych

  • IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.11.07, 15:37
    Cytat :
    "Szybko rośnie konkurencja w czarterach. Krajowi przewoźnicy biją na
    alarm. Cypryjskie linie nie są jedyne, które przejmują ruch
    czarterowy nad Wisłą.
    Po Eurocyprii, której Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) wydał zgodę na
    wykonywanie rejsów z Polski do krajów trzecich, przyszła kolej na
    następnych przewoźników.

    Puszka Pandory

    - Podobne pozwolenia uzyskały Cabo Verde (z Wysp Zielonego
    Przylądka) i Air Italy. Pierwsza może latać do krajów trzecich, a
    druga na Kubę i Dominikanę - twierdzi Krzysztof Szymański,
    wiceprezes Primy Charter (PCh).

    Katarzyna Krasnodębska z ULC tłumaczy, że Cabo Verde Airlines
    złożyły wniosek o zezwolenie ogólne na wykonywanie niereguralnych
    przewozów handlowych między Polską a Wyspami Zielonego Przylądka
    (WZP), co stanowi czwartą wolność lotniczą, czyli przywilej
    zabierania pasażerów, poczty i towarów z przeznaczeniem na
    terytrorium przynależności statku powietrznego. 8 listopada
    przewoźnik otrzymał zgodę na wykonywanie przewozów na trasie Sal -
    Warszawa.

    - Włoskiemu przewoźnikowi zostały udzielone zezwolenia pojedyncze na
    wykonanie przewozów lotniczych na trasach z Warszawy do Varadero
    (Kuba), Bangkoku (Tajlandia) i Goa (Indii). Umowy bilateralne z tymi
    państwami nie odnoszą się do przewozów nieregularnych. Air Italy
    jest przewoźnikiem koncesjonowanym w UE, a w stosunku do podmiotów
    unijnych, zgodnie z traktatem europejskim, obowiązuje swoboda
    przepływu usług i przedsiębiorczości - tłumaczy Katarzyna
    Krasnodębska.

    Liczenie strat

    Dodaje, że uzasadnienie wydania tego zezwolenia jest tożsame z
    przypadkiem Eurocyprii (względy ekonomiczne, społeczne i zadowolenie
    klientów oraz biur podróży). Przedstawiciele krajowych linii
    czarterowych nie kryją oburzenia.

    Dlaczego urząd tak jawnie i ewidentnie działa na szkodę polskich
    przewoźników - dopytuje w piśmie do Grzegorza Kruszyńskiego, prezesa
    ULC, Adam Wychowaniec, prezes PCh.

    Wtóruje mu drugi krajowy przewoźnik.

    - Taka praktyka bezpośrednio uderza w grupę LOT - komentuje Wojciech
    Kądziołka, rzecznik narodowego przewoźnika.

    Przedstawiciele PCh od dłuższego czasu wysyłają pisma do ULC i
    resortu transportu i liczą straty.

    - Kto pokryje blisko 1 mln USD miesięcznych kosztów leasingu nowych
    samolotów, które przez całą zimę stać będą bezużytecznie, oraz
    straty wynikłe z anulowania części już zakontraktowanego programu
    czarterowego na dalekim dystansie. Właśnie otrzymaliśmy pierwsze
    anulacje 10 lotów do Brazylii, na Kubę i Dominikanę (na listopad i
    grudzień) w wyniku rozpoczętych operacji Cabo Verde i Air Italy.
    Straty szacujemy na 1,8 mln USD - informuje Adam Wychowaniec.

    Źródło: Puls Biznesu"

    No i stalo sie - pch tak dlugo szukala samolotow ze zostali z reka w
    nocniku .
    Edytor zaawansowany
    • Gość: glon IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 18:33
      Możesz podać jakieś informacje na temat Cabo Verde Airlines? O
      włochach już wiemy ale ta pierwsza linia jest zupełnie nowa, chyba?
      • 13.11.07, 18:57
        Cabo Verde lata dla Itaki i chyba Triady.
        JUz rozpoczęli loty.
        Loty przez Wyspy Zielonego Przylądka oczywiście :)
        • Gość: glon IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 20:49
          Jakie mają samoloty (typy, stan techniczny itp). Prawdopodobnie tymi
          liniami polecimy więc interesują mnie wszystkie opinie.
          pozdro
          glon
          • 13.11.07, 21:58
            Oni maja B757, ale pierwszy rejs wykonywali wynajętym A310 od SATA
            International

            www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6106831
            czyli..wygodniej :)
            • Gość: glon IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 22:23
              Dzięki za info ale po co wynajmowali jak mają swoje? Czy to nie
              dziwne?
              Latają sami czy podnajmują innych?
            • Gość: Ciekawski??? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 22:38
              To który operator dostał zgodę od polskiego nadzoru na ten rejs?
              • Gość: LOT123 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 22:45
                Mają 757 ale trylko na papierze. Dla ulcu wystarcza zaświadczenie.
                Kazdy może dostać zezwolenie na latanie z Polski nawet krzaki.
                Helios tez lata z WAW i ma zgodę ulcu.
          • Gość: beznicku IP: *.blt.pl 07.12.07, 18:14
            Gość portalu: glon napisał(a):

            > Jakie mają samoloty (typy, stan techniczny itp). Prawdopodobnie tymi
            > liniami polecimy więc interesują mnie wszystkie opinie.
            > pozdro
            > glon
            dzisiaj mieli tylko ok. 4 h opóźnienia.
            www.ecaboverde.com/search.htm
            • Gość: bez nicku IP: *.blt.pl 07.12.07, 18:17
              Gość portalu: bez nicku napisał(a):

              > Gość portalu: glon napisał(a):
              >
              > > Jakie mają samoloty (typy, stan techniczny itp). Prawdopodobnie tymi
              > > liniami polecimy więc interesują mnie wszystkie opinie.
              > > pozdro
              > > glon
              > dzisiaj mieli tylko ok. 4 h opóźnienia.
              > www.ecaboverde.com/search.htm
              Proszę wpisać w wyszukiwarkę TACV
    • Gość: Pobyli I Spadli IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 22:56
      Stara władza daje wszystkim jak leciwa dama i nie czuje,że wszyscy
      ją posuwają. Czy aby tylko za darmo?
    • Gość: Jakub IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.07, 23:14
      I masz ciąg dalszy. Zezwolili ale dla dobra narodu! Ale pewnie i dla
      własnego dobra także.
      Nasz urząd jest dobry i nieomylny aż do bólu. Jak długo jeszcze na
      to pozwolimy?

      Wiadomość z 13.11.2007




      Rynek przewozów czarterowych w Polsce rozwija się w szybszym tempie
      niż rynek przewozów regularnych - wynika z analiz Urzędu Lotnictwa
      Cywilnego (ULC).

      Dynamika wzrostu tego segmentu rynku w okresie pierwszych 9 miesięcy
      tego roku w stosunku do tego samego okresu w 2006 roku wyniosła 54%,
      czyli ponad dwukrotnie więcej niż wzrost przewozów regularnych (ok.
      22%).

      Liczba pasażerów obsłużonych w ruchu czarterowym w tym okresie
      wyniosła około 1,6 mln, podczas gdy w tym samym okresie zeszłego
      roku oscylowała w granicach 1,04 mln.

      Oznacza to szybki wzrost zapotrzebowania na nowe częstotliwości,
      zwiększone oferowanie i poszerzanie siatki połączeń. Ze względu na
      stan floty, nie są tego w stanie zapewnić wyłącznie przewoźnicy
      polscy.

      Działania ULC służą zapewnieniu takiego wzrostu oferowania (podaży),
      który zapewni skuteczną obsługę rosnącego zapotrzebowania rynku
      (popytu).

      W pierwszej kolejności pod uwagę brani są przewoźnicy polscy, mający
      ułatwiony dostęp do polskiego turysty oraz przedstawicieli branży
      turystycznej. Przewoźnikom unijnym wolność dostępu do polskiego
      rynku zapewnia zobowiązanie Polski do respektowania ogólnych zasad
      wyrażonych w Traktacie ustanawiającym Wspólnoty Europejskie (TWE), w
      tym swobody przepływu usług i przedsiębiorczości (art. 49 oraz 43
      TWE). Swobody te stanowią rozwinięcie ogólnej zasady
      niedyskryminacji wyrażonej w przepisach ogólnych Traktatu (art. 12
      TWE) w stosunku do działalności gospodarczej prowadzonej na obszarze
      Unii Europejskiej. Wynika z nich przede wszystkim obowiązek, po
      stronie państw członkowskich, do niedyskryminacyjnego traktowania
      podmiotów pochodzących z innych państw członkowskich,
      zainteresowanych podjęciem i prowadzeniem działalności gospodarczej
      lub świadczeniem usług na ich terytorium - zezwolenia wydawane są
      przy uwzględnieniu zasad współpracy bilateralnej z państwami
      trzecimi oraz zasady wzajemności państw UE.

      Dostęp do obsługi tras z/do Polski zapewniany jest również
      upoważnionym przewoźnikom z krajów trzecich na trasach z RP do kraju
      pochodzenia przewoźnika. Jednakże - jak wynika z Raportu Instytutu
      Turystyki podsumowującego ruch lotniczy w Polsce - biura podróży
      korzystają z usług przewoźników pozaunijnych przede wszystkim z
      konieczności, ponieważ przewoźnicy polscy nie mają możliwości
      operacyjnych obsłużenia całego zapotrzebowania rynku. W ocenie
      Instytutu "poprawa równowagi rynkowej i lepsza pozycja usługobiorcy
      (biur podróży i pasażerów) zależy od istotnego zwiększenia podaży i
      konkurencyjności ze strony przewoźników polskich".

      Należy ponadto podkreślić, iż rynek lotniczy w rozumieniu ULC nie
      zawęża się jedynie do polskich przewoźników, dlatego pod uwagę brany
      jest zrównoważony rozwój wszystkich zainteresowanych podmiotów (w
      tym portów lotniczych, agentów obsługi naziemnej, biur podróży), a
      także potrzeby pasażerów.

      Oferowanie polskiego przewoźnika Prima Charter Sp. z o.o., pomimo
      wielu deklaracji i zapowiedzi zdobycia nowych maszyn, nie zwiększa
      się, a przewoźnik nadal dysponuje tylko jednym samolotem B757-200
      wpisanym w Certyfikat Przewoźnika AOC. Przewoźnicy grupy PLL LOT SA
      z kolei prawie całkowicie wycofali się z obsługi lotów czarterowych.
      Taka sytuacja ogranicza zakres zdolności przewozowej oferowanej
      przez polskich przewoźników w ramach turystycznych lotów
      czarterowych i ewentualną efektywną obsługę rosnącego
      zapotrzebowania na usługi lotnicze. W związku z tym, dodatkowe
      oferowanie w naturalny sposób musi być zaspokojone przez
      przewoźników wspólnotowych lub z krajów trzecich.


      • Gość: Lipski IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.11.07, 13:21
        > Oferowanie polskiego przewoźnika Prima Charter Sp. z o.o., pomimo
        > wielu deklaracji i zapowiedzi zdobycia nowych maszyn, nie zwiększa
        > sie

        to niestety fakt , osobiscie slysze o tym juz od lutego
        wiem ze jest ciezko cos znalezc (samoloty) ale konkurencja nie spi
        zreszta mysle ze to same biura podrozy sciagnely te linie bo przez
        to ich oferta staje sie atrakcyjniejsza i zdobywaja wiecej klientow

        > Przewoźnicy grupy PLL LOT SA
        > z kolei prawie całkowicie wycofali się z obsługi lotów
        > czarterowych.

        no a najglosniej krzycza

        caly czas dobrze zycze Primie ale sorry Panowie cos gdzies umknelo

        a cale zamieszanie - wg mnie 110 % zysku dla klientow

        • Gość: LOT123 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.07, 19:17
          Oby nie skończyło się na zyskach tour operatorow kosztem poziomu
          bezpieczeństwa pasazerów.
          Czy wiesz z jakiego powodu poleciał SATA Inter?
          • Gość: Lipski IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.11.07, 10:45
            > Oby nie skończyło się na zyskach tour operatorow kosztem poziomu
            > bezpieczeństwa pasazerów.
            > Czy wiesz z jakiego powodu poleciał SATA Inter?

            Sluchaj - zeby bylo jasne ja od samego poczatku zyczylem jak
            najlepiej najpierw fisherowi a potem primie . Na pocztaku roku
            lecialem z nimi zaraz po tym jak wznowili dzialnosc i osobiscie
            gratulowalem obsludze ze udalo im sie wyjsc z takiego bagna w jakim
            byli . Z dofinansowania mieli kasy jak lodu niemniej mamy juz polowe
            listopada a lata dalej sam fvr . Zapowiedzi ze pojawia sie nastepne
            dwa traktuje na zasadzie - to bardzo dobrze ale jak zobacze to
            uwierze . Widzialem juz kiedys zdjecie trzeciego 757 fischera juz w
            ich barwach i co ? i nic , przemalowali i lata dla kogo innego .

            Nie wiem z jakiego powodu polecial SATA Inter ale bardzo chetnie
            jesli mozesz mi napisac sie dowiem .

            A co do bezpieczenstwa - wiesz na temat maszyn lotu oraz benka primy
            juz chyba napisano wszstko co tylko moze byc najgorsze . Ja nie
            jestem ekspertem lotniczym i nie zamierzam sciemniac ze sie znam -
            ufam obsludze i ludziom ktorzy dbaja o te samoloty .
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.